Jatkuva suolan lisääminen ruokaan haittaa munuaisia.
Ruokaansa aina suolaa lisäävät ovat suurentuneessa vaarassa sairastua krooniseen munuaistautiin.
Suosituksen mukaan suolan saanti tulisi jäädä alle 5 grammaan vuorokaudessa, mutta yhdeksän kymmenestä suomalaisesta ylittää tämän.
Kroonista munuaistautia sairastaa 7–10 prosenttia suomalaisista aikuisista, ja moni sairastaa sitä tietämättään.
https://www.is.fi/terveys/art-2000011437864.html
Kuinka paljon käytät suolaa ruuassa ?
88
410
Vastaukset
- Anonyymi
Olen keittiössä aivan kädetön, joten syön eineksiä.
En lisää suolaa.
''Herrojen herkku, ei syö siat, ei koske koirat''- Anonyymi
Varpaillako syöt, vai menetkö pytylle, jos siellä kätesi toimivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varpaillako syöt, vai menetkö pytylle, jos siellä kätesi toimivat.
Olipa typerä kommentti !!!
Termi ''kädetön'' tarkkoittaa että on huono jossain asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä kommentti !!!
Termi ''kädetön'' tarkkoittaa että on huono jossain asiassa.Ihan niin jotkut vaan ottavat kaikki kirjaimellisesti . Ja aitten luulevat olevansa vitsikkäitä
- Anonyymi
Einesten syöminen on aivan yhtä vaarallista kuin suolan lisääminen(kin).
- Anonyymi
Jotkut laittaa aamupuuroonkin suolaa, makuaisti on turtunut.
- Anonyymi
Huomaamatta tulee paha tapa.
- Anonyymi
Jos esim. kaurapuuroon ei laita suolaa keittäessä, tulee melko mautonta puuroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en laita suolaa puuroon. Maistuu ihan hyvälle. Suolaan tottuu, mutta myös suolattomuuteen.
Laitan kevytkasvismargariinia puuron silmäksi, siinä on ehkä hitusen suolaa.
Syön puuroni kauramaidon kanssa, se on yhtä hyvää kuin maito.
Minulla on paha laktoosi-intoleranssi. - Anonyymi
Minä laitan suolaa aamupuuroon kehon elektrolyytit toimii mainiosti ei vajausta eikä liikoja missään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en laita suolaa puuroon. Maistuu ihan hyvälle. Suolaan tottuu, mutta myös suolattomuuteen.
Laitan kevytkasvismargariinia puuron silmäksi, siinä on ehkä hitusen suolaa.
Syön puuroni kauramaidon kanssa, se on yhtä hyvää kuin maito.
Minulla on paha laktoosi-intoleranssi.En voisi edes syödä puuroa jossa ei ole suolaa, ja sitten näitä kevyt tuotteita en voisi kuvitella edes käyttäväni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin kaurapuuroa viimeiset 10 v joka aamu, tosin kohtuulsesti. Tuli kihti, nyt ei voi syödä edes kaupa sämpylän puolikasta, heti tulee kipua viikosi isovarpaaseen.
Näin +80 pitää ola tarkka, nìin on saa olla täysin kuin 50v - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin kaurapuuroa viimeiset 10 v joka aamu, tosin kohtuulsesti. Tuli kihti, nyt ei voi syödä edes kaupa sämpylän puolikasta, heti tulee kipua viikosi isovarpaaseen.
Näin 80 pitää ola tarkka, nìin on saa olla täysin kuin 50vPötyä paasaat. Kaurapuurolla ei ole mitään tekemistä kihdin kanssa. Saat ihan mielellään syödä sitä edelleen.
- Anonyymi
Yritän syödä suolaa niin vähän kuin mahdollista, mutta kun ei ruuanlaitto
laiskana ihmisenä kiinnosta, joutuu syömään valmiseineksiä, joista
saa liikaa suolaa päivittäin, kun lisäksi syö muutakin, jossa on suolaa
leivästä alkaen.
Pitäisi saada kipinä tehdä jotain helppoa ja vaivatonta ruokaa itse.
Vaikka keittoa. Ei se paljon vaatisi, mutta kun jäi yksin, ei koe mitään
mieltä laittaa ruokaa vain yhdelle, itselleen. Ihan sama mitä syö.
Sitä paitsi inhoan tiskaamista eikä ole järkevää ostaa tiskikonettakaan
yhdelle. - Anonyymi
Tykkään kokata ja leipoa. Kyllä suola kuuluu ruuanlaittoon esim. siihen aamupuuroon, eihän se muutoin maistu millekään. Tai jos tekee kalaa savustettuna, paistettuna tai uunissa; suolattomana on täysin mautonta eikä sitä todellakaan syö herrat eikä narrit.
Käytän kuitenkin mielestäni suolaa kohtuudella jos mittarina pidetään verenpainetta tai kolesteloriarvoja; kumpikin minulla hyvällä tasolla eli ei verenpainetta eikä kolesterolia
Käytän myös mausteita jonkin verran; liian mausteinen ruoka maistuu vain mausteille eikä ole mitään gourmettia enää.
Suolaa en lisää valmiiseen ruokaan, en omatekemään enkä ravintoloissakaan- Anonyymi
En laita suolaa puuroon, silti se maistuu ihan hyvälle. Suolaan tottuu, mutta myös suolattomuuteen. Laitan kevytkasvismargariinia puuron silmäksi, siinä on ehkä
hitusen suolaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En laita suolaa puuroon, silti se maistuu ihan hyvälle. Suolaan tottuu, mutta myös suolattomuuteen. Laitan kevytkasvismargariinia puuron silmäksi, siinä on ehkä
hitusen suolaa.Siinä on suolaa hieman.
- Anonyymi
Joskus huomaan kahden aikaan että en ole syönyt muruakaan suolaa ja alkaa huimata. Silloin heitän sirottimesta suoraan kielelle. Kesäkuumalla varsinkin pitää huolehtia.
Tuorepuuroon ei sovi suola lainkaan, jos keitän puuron, harvoin, siihen laitan.
Raasteisiin lisään jos muistan, en millään tahdo muistaa. Laitan itse kaiken alusta lähtien. Kalaan laitan normaalimäärän mutta lihaan vain vähän, koska pidän lihan mausta.
Ei se nyt ongelma ole mutta huolehtia pitää että saan edes vähimmäismäärän. Katsoin googlesta että 5 gr on teelusikallinen. En sitä millään saisi syödyksi päivässä.- Anonyymi
Hä, raasteisiin suolaa? Lihapulliin hajuvettä?
- Anonyymi
Jos syöt leipää tai juustoa, saat takuuvarmasti tarpeeksi suolaa.
Ystäväni oli suolan vieroksuja ja sain kaksi aivoverenkiertohäiriötä ja edelleen huippaa sekä tulee oireita. Suositeltiin suolaa. - Anonyymi
Suolaa kertyy päivän mittaan huomaamatta, mutta hitusen saakin syödä suolaa.
Viisi grammaa on yllättävän iso määrä, kun sitä ajattelee teelusikallisena. - Anonyymi
Kyllä ruuan pitää maistua , itse laitan suolan lisäksi mausteita hyväsesti .
Ihan totta tuon kun sanot että alkaa huimata jos on suolan puutetta.
Siksi suola kuuluu ruokaan myös ettei tule huono olo, ja keho tarvitsee elektrlyyttinsä . Ilman niitä s8kauaa elä - Anonyymi
Raasteisiin en minä laita suolaa koskaan. Niissä on jo makua itsessäänkin ilman että pitää suolata
Kala ja liha ilman suolaa ällöttää jo ajatuskin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos syöt leipää tai juustoa, saat takuuvarmasti tarpeeksi suolaa.
Ystäväni oli suolan vieroksuja ja sain kaksi aivoverenkiertohäiriötä ja edelleen huippaa sekä tulee oireita. Suositeltiin suolaa.En takuuvarmasti saa. Pari viipaletta ruisleipää ei sisällä kuin hitusen. Samoin rkl.nen raejuustoa. Ei riitä kun kun liikun keskivertoa enemmän. Mitään muuta valmisruokaa ei kaapissani ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hä, raasteisiin suolaa? Lihapulliin hajuvettä?
Sopii aika hyvin. Raastessa on porkkanaa, lanttua, kaalta, paprikaa, kurkkua, tomaattia, rouhittuja manteleita, avocadoa, raejuustoa ja rypsiöljyä. Suola ja myllystä moni-pippurirouhetta tekee siitä aika kivan makuisen, voisi sanoa ylellisen. Kokeile ja ihastu.
Syön sellaisen annoksen lähes joka päivä. En tänään kun tulen eläkeläisretkeltä, jossa söimme uuniperunaa nautaa sisältävällä kastikemössöllä ja tuoresalaatin. Suunnistuksen jälkeen maistui loistavalta. Ja kahvit päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii aika hyvin. Raastessa on porkkanaa, lanttua, kaalta, paprikaa, kurkkua, tomaattia, rouhittuja manteleita, avocadoa, raejuustoa ja rypsiöljyä. Suola ja myllystä moni-pippurirouhetta tekee siitä aika kivan makuisen, voisi sanoa ylellisen. Kokeile ja ihastu.
Syön sellaisen annoksen lähes joka päivä. En tänään kun tulen eläkeläisretkeltä, jossa söimme uuniperunaa nautaa sisältävällä kastikemössöllä ja tuoresalaatin. Suunnistuksen jälkeen maistui loistavalta. Ja kahvit päälle.On berliinin munkkikin ihanaa, en silti enää syö niitä.
Suolaa ei todellakaan tarvitse lisätä raasteisiin, sehän peittää alkuperäisen maun, terveyshaitan ohella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On berliinin munkkikin ihanaa, en silti enää syö niitä.
Suolaa ei todellakaan tarvitse lisätä raasteisiin, sehän peittää alkuperäisen maun, terveyshaitan ohella.Kun en saa sitä suolaa mitenkään muuten riittävästi. Puolen päivän jälkeen en usein ole vielä nauttinut hitustakaan suolaa ja huimaa. Verenpaineeni on liian alhainen.
- Anonyymi
Jokainen joka vielä elää on suuressa vaarassa sairastua johonkin, turhaa varoitella kaikesta mahdollisesta, ei hengittäminenkään kohta ole enää terveellistä. Järkevä ihminen itse tietää mitä suuhunsa pistää ja miten paljon, ja jos ei tiedä niin siinä ei paljon tämän palstan varoittelut auta.
- Anonyymi
Kaikki eivät ole "järkeviä ihmisiä". Jos me suomalaiset olisimme järkeviä
olisimme terveempiä ja normaalipainoisia. - Anonyymi
Ihan niin, jos joku haluaa syödä mautonta aamupuuroa niin syököön , tai vetää itseensä kevyt tuotteita niin vetäkööt .kukin tavallaan mutta vaikka onkin suolaton ja rasvaton ihminen niin ei tartte olla huonolla tuulella silti.
- Anonyymi
Hienosti on Pekka Puskan paskapuheet menneet
aivolumpioon.
Suolaa pitää olla ravinnossa.- Anonyymi
Niin pitää mm. aivotkin kaipaavat suolaa, kuten tuolla jo jossain mainittiinkin.
Minä välttelen suolaa enemmän kaikkea keinotekoista kuten kevytmargariineja ja kevytsitä sun tätä
- Anonyymi
Pieni määrä suolaa on ihmiselle välttämätöntä. Elimistömme tarvitsee suolan sisältämää natriumia nestetasapainon säätelyyn, ja se on välttämätön lihasten toiminnalle ja hermoimpulssien säätelyyn.
Ei täysin suolatonta ruokaa kai ole mahdollistakaan syödä, aina jossain
syömässämme ruuassa on suolaa, esimerkiksi leivässä, ellei itse leivo eikä
laita suolaa.- Anonyymi
Ihmiselle on välttämätöntä saada pieni määrä suolaa, sillä se sisältää elimistölle tärkeää natriumia, jota tarvitaan nestetasapainon säätelyyn sekä lihasten ja hermoston toimintaan.
Todellisuudessa natriumin tarve on kuitenkin niin pieni, että sitä saa helposti riittävästi monipuolisesta ruokavaliosta ilman lisättyä suolaa, sillä monissa luonnollisissa ruoka-aineissa, kuten maidossa ja lihassa, on luonnostaan natriumia.
- Anonyymi
Runsas suolan saanti lisää sydän- ja verisuonisairauksien vaaraa myös verenpaineesta riippumatta.
- Anonyymi
Niinhän ne sanovat ja kansa tottelee. Kukin tapansa mukaisesti itse suolaan ruokani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän ne sanovat ja kansa tottelee. Kukin tapansa mukaisesti itse suolaan ruokani
Taas jälleen yksi, joka on mielestään viisaampi ja tietävämpi kuin tiedemiehet ja tutkijat. Ruuan voi maustaa muutenkin kuin suolalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas jälleen yksi, joka on mielestään viisaampi ja tietävämpi kuin tiedemiehet ja tutkijat. Ruuan voi maustaa muutenkin kuin suolalla.
Lisäsuolaaminen on tarpeetointa, saamme muutenkin suolaa.
- Anonyymi
Harvoin sitä lisään ripotellen, mutta olen nähnyt tapauksia, joissa lisäävät heti kärkeen suolaa maistamatta ruokaa.
- Anonyymi
Tien useamman ikäluokastani, jotka maistamatta ensin lisäävät suolaa.
Kun on tottunu vähäsuolaiseen ruokaan, suolainen ruoka maistuu "myrkyltä" - Anonyymi
Niin lisäävät siki että ovat tottuneet enenmpää määrään suolaa
Kävin Maltalla reissussa j katselin heidän suola laareja meressä , ja oli mukava kuunnella kun kertoivat miten suola tulee meidän ruokapöytiin . Ostin purkin merisuolaa sieltä jota ripottelee . Aina joskus eräiden ruokien. Sekaan
- Anonyymi
Runsas suolan käyttö lisää kalsiumin eritystä virtsaan ja voi siten altistaa osteoporoosille.
Ravitsemusoppiin pitäisi perehtyä jo nuorena.- Anonyymi
Tuo oli uusi tieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli uusi tieto.
Liiallinen suolan (natriumin) saanti voi heikentää luustoa ja altistaa osteoporoosille, koska se lisää kalsiumin erittymistä virtsaan ja siten lisää luustosta irtoavan kalsiumin määrää.
Suositeltavaa on rajoittaa suolan käyttöä ja suosia ruokia, joissa on luonnostaan vähän suolaa, kuten kasviksia, hedelmiä ja marjoja, sekä muistaa riittävä kalsiumin ja D-vitamiinin saanti luuston hyvinvoinnin tukemiseksi. - Anonyymi
Miksiköhän ne vanhukset jotka ovat syöneet monipuolista ruokaa niin suolan kun sokerinkin kanssa. Ovat terveitä. Ja verikokeet kunnossa
- Anonyymi
Niin, ne ravitsemus opitkin ovat muuttuneet aika tavalla viimeisten 50 vuoden aikana .äse mikä oli ” totta” silloin on tämän nähty hieman toisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän ne vanhukset jotka ovat syöneet monipuolista ruokaa niin suolan kun sokerinkin kanssa. Ovat terveitä. Ja verikokeet kunnossa
Eivät ole "terveitä". Mitä meinaat monipuolisella? Minkä kokoinen otanta sulla mahtaa olla.
- Anonyymi
Taitaa sokeri olla kuitenkin pahempi.
- Anonyymi
Näin on, harva tietää, että nimenomaan höttöhiilarit aiheuttavat esim. turvotusta. Ja nehän ne lihottavat!
- Anonyymi
Molemmat valkoiset, suola ja sokeri on haitallisia koska ne koukuttavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat valkoiset, suola ja sokeri on haitallisia koska ne koukuttavat.
Siitäkin on tehty uusia tutkimuksia , eikä enää kielletä terveyskeskuksessa niin kovasti. Esim muös kwbytmaidosta vanhuksille on ollut puhetta. Ja tultu tulokseen että se ei edes ole maitoa mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkin on tehty uusia tutkimuksia , eikä enää kielletä terveyskeskuksessa niin kovasti. Esim muös kwbytmaidosta vanhuksille on ollut puhetta. Ja tultu tulokseen että se ei edes ole maitoa mitenkään.
Aitoa maitoa, mitähän se olisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aitoa maitoa, mitähän se olisi?
"Aitoa maitoa" on tietysti - luonnollisesti - juuri lypsetty, lämmin lehmän maito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aitoa maitoa" on tietysti - luonnollisesti - juuri lypsetty, lämmin lehmän maito.
Mut se on vasikalle, ei ihmiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut se on vasikalle, ei ihmiselle.
Kyllä sitä ennen joivat myös ihmiset. Ja nykyäänkin jotkut kai. Esim. laktoosikko ei saa siitä vatsaoireita, vaikka maitosokeria ei ole poistettu. Tai en kyllä tiedä, mistä sitä nykyään saisi, jos ei asu lypsykarjanavetan lähellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sitä ennen joivat myös ihmiset. Ja nykyäänkin jotkut kai. Esim. laktoosikko ei saa siitä vatsaoireita, vaikka maitosokeria ei ole poistettu. Tai en kyllä tiedä, mistä sitä nykyään saisi, jos ei asu lypsykarjanavetan lähellä.
Silti se on vasikalle ei ihmiselle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti se on vasikalle ei ihmiselle!
Vasikan lisäksi sitä on käyttänyt myös ihminen ainakin entisaikaan. Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?
- Anonyymi
Ihminen joka hikoilee paljon käyttää luonnollisesti enemmän. Suolaa koska hikoileminen poista myös suolan kropasta . Yksi läheinen. Vaan päätti lopettaa kerta heitolla niin suolan kun sokerinkin , kuoli aina pian, niin Että normaalisti keho ilmoittaa aineiden tarpeen , ja haitat .
Vuosisatoja ovat ihmiset syöneet suolaa ,alkujaan; merivedestä
Itse en edes ajattele miten paljon sitä syön päivässä . Joillakin on suolan käyttö mennyt ongelmalliseksi . Ja joidenkin on sairauden vuoksi oltava ilman suolaa .
Eniten normaalia on kuunnella kehoaan- Anonyymi
ei herranisä
maakasvit syntyivät noin 500 000 000 vuotta sitten
joten sen jälkeen ihminen nousi merestä
ihminen oli alku ansa kala (Lahtinen)
mitä tapahtuisi jos merikala nousisi jokeen suoraviivaisesti esim. minuutissa tai sadassa vuodessa?
mitä sille tapahtuisi välitömästi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei herranisä
maakasvit syntyivät noin 500 000 000 vuotta sitten
joten sen jälkeen ihminen nousi merestä
ihminen oli alku ansa kala (Lahtinen)
mitä tapahtuisi jos merikala nousisi jokeen suoraviivaisesti esim. minuutissa tai sadassa vuodessa?
mitä sille tapahtuisi välitömästi?Kaise menis kauppaan ja ostais rasvatonta maitoa
- Anonyymi
Itsekin tunnen henkilön joka eli liian terveellisesti eikä suolaa käyttänyt. Pysyi kyllä hengissä, mutta vointi huono ja sairaalaan joutui. Veriarvot ym ihan pielessä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin tunnen henkilön joka eli liian terveellisesti eikä suolaa käyttänyt. Pysyi kyllä hengissä, mutta vointi huono ja sairaalaan joutui. Veriarvot ym ihan pielessä !
Minä näen joka aamu peilistä henkilön joka ei ole ikinä lisännyt ruokaan suolaa.
Henkilö voi erittäin hyvin:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä näen joka aamu peilistä henkilön joka ei ole ikinä lisännyt ruokaan suolaa.
Henkilö voi erittäin hyvin:)EI lisännyt mutta toki olet varmasti suola-annoksesi päivittäin syönyt, tavalla tai toisella. Ei voi elää suolattomana.
Suurin osa meistä ei kuitenkaan lisäsuolaa käytä vaan saa suolan jostain syömästään. - Anonyymi
Se on myöhäistä kuunnella kehoaan, kun liiallisen suolan käytön vaikutuksesta vakavasti sairastuu. Sitä ennen ei keho paljon suolasta huutele.
- Anonyymi
Jodioitua mineraalisuolaa käyttänyt jo vuosia kun sillä saa makua vähemmälläkin.
- Anonyymi
Minä lisään kaurapuuroon ketsuppia.
- Anonyymi
Minä mämmiä ja sinappia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä mämmiä ja sinappia.
Kurmeeta korkealta tasolta....
- Anonyymi
Käytän sopivasti, ruoka ei maistu suolattomana sen paremmalta kuin liian suolaisenakaan. En ole koskaan punninnut suolan käyttöäni, se onkin aika vaikeaa, kun suolaa on mm. leivässä jota tulee syötyä lähes päivittäin. Täytyy kuitenkin todeta, ettei minulla kulu koskaan vuorokaudessa teelusikallista suolaa, se on minusta paljon.
- Anonyymi
Suolan "unohtaminen" ruoasta saattaa aiheuttaa suonenvetoja.
Minulle pohkeisiin ja sormiin.
Ylisuolainen välipala+päikkärit yleensä auttaa.- Anonyymi
Myös liika suola aiheuttaa kramppeja.
- Anonyymi
Se on kaliumin puutetta eikä suolan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kaliumin puutetta eikä suolan.
Sama asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama asia.
No ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ole.
Ei ole oleellista eroa.
- Anonyymi
Vain tosi juntti lisää suolaa ruokaa maistamatta.
- Anonyymi
Vaihtakaa pan-suolaan.
Pistäkää Google-hakuun pan suola ja vertailkaa ravintosisältö, mitä eroa on tavalliseen. - Anonyymi
Ihminen tarvitsee suolaa sopivissa määrin.
- Anonyymi
Mutku kukaan ei tiedä / ymmärrä, mikä on "sopivissa määrin". Vähän sama asia kuin alkoholin(kin) kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku kukaan ei tiedä / ymmärrä, mikä on "sopivissa määrin". Vähän sama asia kuin alkoholin(kin) kanssa.
Niin, paitsi ei alkoholi ei ole koskaan terveellistä tai tarpeellista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, paitsi ei alkoholi ei ole koskaan terveellistä tai tarpeellista.
Kyllä punkku on terveysjuomaa, mutta sitäkin pitää osata ottaa ei-humaltuakseen.
- Anonyymi
Vähän. Sen takia vielä elääkin, lähes terveenä. 1943 .
- Anonyymi
Terveys on tärkeä asia.
- Anonyymi
Todella vähän!
- Anonyymi
Kanamunaan pikkasen suolaa, muuten en lisää suolaa mihinkään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2309932Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen534654Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1374136Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1364055- 2143847
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik463134Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL222317Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1591693Nuoret pois politiikasta!
Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!101622Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its991620