Eihän niitä muuten laivoissa käytettäisikään.
Toki oman elämänsä ”kapteeneille” on tehty koneet joilla uskaltaa seilata rantojen läheisyydessä: 4tahtikoneet. Mutta huom! Ei liian kauaksi rannasta!
2T laatu vakuuttaa
35
499
Vastaukset
- Anonyymi
Juurikin näin, tosa lomal nostin perälautaan 5.5hp evari fishermanin ja kolmannella nykäsyllä käyntiin viimeks vuos sitte ajettu, nii ja vm-56.
- Anonyymi
Silkkaa asiaa.
- Anonyymi
Paska on hyvää, eihän kärpäset sitä muuten söis.
- Anonyymi
Kakstahti on kyllä ykkönen, nykäisy ja menoks.
- Anonyymi
Höh! Nelarilla väännän avaimesta ja menoks, ei tarvitse nykiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh! Nelarilla väännän avaimesta ja menoks, ei tarvitse nykiä.
Mulla sama vanhalla kakstahdilla, avainta ja menoks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla sama vanhalla kakstahdilla, avainta ja menoks.
Eikä jää kuin sininen savu leijailemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä jää kuin sininen savu leijailemaan.
Ja öljyvana perään veden pinnalle...
- Anonyymi
AP missä laivassa on bensinillä käyvä 2t moottori.
Ei missään, niiden 2t kaasuöljy koneissa ei ole juurikaan mitään samaa bensa perämootoreiden kanssa.- Anonyymi
Ei olekaan ja aika paljon käytetään laivoissa myös 4T koneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olekaan ja aika paljon käytetään laivoissa myös 4T koneita.
Mutta ei bensinillä käyviä perämoottoreita, ollaanko samaa mieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei bensinillä käyviä perämoottoreita, ollaanko samaa mieltä?
Periaatehan noissa laivojen isoissa 2-tahtikoneissa on kuitenkin sama kuin perämoottoreissa, vaikka polttoaine ja mittasuhteet vähän eri luokkaa..
Mäntä saa siis potkun persiiseen joka toisella tahdilla eikä joka neljännellä..
- Anonyymi
Olis se veikeän näköistä jos esim viikkarin peräs 100 kpl 450hp perämotteja. Mikä mahtais olla kulutus ltr/km?
Mimmosel nousul propellit tarttis valkata? - Anonyymi
” Eihän niitä muuten laivoissa käytettäisikään.
Toki oman elämänsä ”kapteeneille” on tehty koneet joilla uskaltaa seilata rantojen läheisyydessä: 4tahtikoneet. Mutta huom! Ei liian kauaksi rannasta!”
- olisi parempi että menisivät vähän sivummalle. Siellä veneenlaskupaikan luo jäävät härräämään muiden eteen. Ovat olevinaan niin sailoria että. - Anonyymi
Kuusitahtinen on edelleen se paras moottori
- Anonyymi
2T Mercury 18hp vuodelta 1982, veneensä Hirvas 400, kahden hengen kuorma+keskikokoinen koira, kalastusvälineitä, ankkuri, tankki täynnä bensaa ja 10ltr lisä bensaa, pieni vastatuuli, noin 3m/s, veneen nopeus täyskaasulla 42km/h.
- Anonyymi
Hyvä vauhti👍
- Anonyymi
Kyllähän se on selvää kun selvempi etsi nykyään enää kestäviä koneita rakenneta.
Vanhat 2T koneet on RAUTAA ja kestää isältä pojalle ja pojan pojallekin.
Nykyiset 4T koneet on kertakäyttökoneita, pilipalivehkeitä.- Anonyymi
Ja sitten heräsit ja huomasit tulleesi...
- Anonyymi
Tuolla veneiden säilytuspaikoilla kun juttelee niin saa kuulla miten murheenkryynejä on nykyiset 4T koneet.
Kaksitahtisten omistat tyrkkää veneen vesille ja käynnistää 2T koneen ja häipyy järvelle, 4T omista raapii päätään ja miettii miten tuon koneen korjaisi vai upottaisiko järveen🤣..sääliksi kyllä käy hieman.- Anonyymi
Miten ihmeessä te jaksatte? Lapsellista lässytystä päivästä toiseen?
- Anonyymi
Kyllä on se on hienoa tuo 2T bensan ja pakokaasun tuoksu järvellä. Siinä on sitä nostalgiaa.
- Anonyymi
Niin on.
- Anonyymi
Minä katon mustavalko TVtä.
- Anonyymi
Pahasti henkisesti häiriintyny on tämä Etec/2 t Evinrude hörhö kun jatkuvasti suoltaa näitä museo 2 t hörhöyksiä. Älä kommentoi mitään Etec tai 2 t hörhöyksiä. Trolli elää kommenteista ja huomiosta ! !
- Anonyymi
Evikka 2T on perämoottori muut on huonoja kopioita.
- Anonyymi
Sinäkö kerrot, mitä ja kenelle täällä voi kommentoida.
- Anonyymi
Jos ostaa veneeseen 4T koneen niin kannattaa satsata myös hyviin airoihin.
- Anonyymi
Mulla on -06 vuodelta vene ja 4t moottori, uutena ostin. Veneestä puuttuu hankaimet! No eipä ole niille ollut tarvettakaan eikä edes sille pakolliselle melalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on -06 vuodelta vene ja 4t moottori, uutena ostin. Veneestä puuttuu hankaimet! No eipä ole niille ollut tarvettakaan eikä edes sille pakolliselle melalle.
4T omistajat ajaa niin vähän ettei vaan kone jysähdä.
Sitten ne kehuu kuinka on kone kestänyt kymmenen vuotta. Kyllä kai se kestää kun lämpimässä tallissa huovan alla säilyttää🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4T omistajat ajaa niin vähän ettei vaan kone jysähdä.
Sitten ne kehuu kuinka on kone kestänyt kymmenen vuotta. Kyllä kai se kestää kun lämpimässä tallissa huovan alla säilyttää🤣Yhden talven oli kylmässä tallissa muuten pressun alla ulkona.
2 kertaa vaihtanut impellerin ja nokkahihnan. Näihin menee muutama tunti. Öljyt ja suodatin joka syksy. Kolmannet tulpat menossa.
Käyttötunneista ei tietoa n. 250 l bensaa menee kaudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden talven oli kylmässä tallissa muuten pressun alla ulkona.
2 kertaa vaihtanut impellerin ja nokkahihnan. Näihin menee muutama tunti. Öljyt ja suodatin joka syksy. Kolmannet tulpat menossa.
Käyttötunneista ei tietoa n. 250 l bensaa menee kaudessa.Niin ja sinkitty kerran vaihtanu. Ens keväänä pitää taas laittaa braketin alleuus sinkki.
- Anonyymi
Naurettavaa tämä epätoivoinen dissaus 4 t koneista ja epätoivoinen 2 t museo romujen hehkutus. . Etec/2 t hörhö spämmää tätä paskaansa jatkuvasti. .no minkäs teet ku piä täysin sekas ja köyhä katkera luuseri ei muuhun pysty ku suolessa trollaan epätoivoisesti. . Jus vaihdoin nokkahihnan ja tein huollon kaverin 50 hv Yamahaan jolla 5600 h mittarissa,ainakin 5 2 t konetta olis noilla tunneilla tarvinnu ostaa ja kauhea määrä bensaa 50 4 t vie uistellessa n 1 l/h ja 50 hv/2t n 3 l/h joten etköhän museo röpötin hörhö häivy ihan oikeasti mielikuvitus paska spämmeinesi. .
- Anonyymi
4T hörhöillä ei ole muuta puolustettava kuin polttoaineen kulutus...joka kuulemma hyvin vähäinen ero 2T ja 4T välillä. Sitä paitsi meillä 2T käyttäjillä bensaan riittää rahaa koska ei mene kalliiseen 4T koneeseen rahaa eikä kalliisiin huoltoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4T hörhöillä ei ole muuta puolustettava kuin polttoaineen kulutus...joka kuulemma hyvin vähäinen ero 2T ja 4T välillä. Sitä paitsi meillä 2T käyttäjillä bensaan riittää rahaa koska ei mene kalliiseen 4T koneeseen rahaa eikä kalliisiin huoltoihin.
Kyllä se on, niin, että 2t orientoitunut aloitti tämän keskustelun kertomalla 2t perämoottorin olevan, kuin laivakoneen, vaikka eroavuuksia on mittavasti vs yhteneviä asioita.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1475712Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido823246Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891715- 1231153
- 151094
- 55982
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain77981- 55944
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844