Hei kaikki!
Kävin tänään kuraattorilla ja sanoin että saan itkukohtauksia. Se sano että mun pitäs kertoo äidille. Sit se sanoo että olisi hyvä jos äiti tulis juttelemaan mun itkukohtauksesta ja miltä musta tuntuu silleen että mä, äiti ja kuraattori. Mä en haluu mennä sinne koska en haluu äidin tietävän. Mä kävin/käyn kuraattorilla sen takia että mun ei tarvii kertoo äitille kaikkee mutta nyt en haluu mennä sinne. Onko mun pakko kertoa ja mennä kuraattorille äidin kanssa ja muistaako se kuraattori tätä tai laittaako se viestii jos ei varata kuukauteen?
Voiko joku auttaa?
Kuraattori
8
120
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi et halua kertoa äidille ? Pelkäätkö, että äiti suuttuisi ?
Äidit eivät varmaankaan suutu, jos niille kertoo vaikeitakin asioita, vaan ne haluaa sitten auttaa, kun tietävät, mikä on.
Kotona oleminen ja eläminenkin helpottuu, kun siellä tiedetään, jos on jokin ongelma. Muuten kotona saatetaan ihmetellä, mikä on pielessä.
Ja oma olosikin helpottuu jonkin verran jo siinä vaiheessa, jos kerrot äidillesi.
Ja voithan ehkä sopia, että rehtori haluaa tavata sinut ja äitisi, ja rehtori voi sitten kertoa äidillesi sinun itkukohtauksista, jos se olisi niin edes vähän helpompaa, jos et itse pysty kertomaan.
Suosittelen kyllä, että olisi hyvä, kun äitisikin tietäisi asiasta. Se ei tee sinusta millään tavalla huonompaa eikä heikompaa, vaikka kertoisit. Tsemppiä.- Anonyymi
Korjaus: Anteeksi, kirjoitin rehtori, tarkoitin kuraattori.
- Anonyymi
Minunkin mielestäni sinun äitisi täytyy tietää, miten sinä voit. Ja äidillesi kuuluu osallistua sinun auttamiseen. Et mitenkään voi pitkään salata tällaisia asioita.
- Anonyymi
Miksi et halua kertoa äidillesi,mitä pelkäät . Usein asiat selviää kun kotonakin ollaan tietoisia. Mikä on ongelma. Pelkäätkö jotain; vai salaatko jotain .,siksi ne kuraattorit ovat
Ovat että saisit kertoa asiasi. Koska olet alaikäinen niin äitisi kantaa vastuuta sinusta niin kauan kun tulet täysi ikäiseksi , siksi mielellään halutaan että huoltaja on mukana äideillekkin neuvotaan että miten suhtaudutaan lapseen. Kun saa niitä itku kohtauksia . Hyvää tarkoittavat huolehtimalla että saat avun. - Anonyymi
Joku syy sulla on. Kuraattori voi olla ensi askel saada apua. Alaikäisenä tosin vanhempia tarttee
- Anonyymi
Koulukuraattori pyrkii aina ensin keskustelemaan lapsen tai nuoren kanssa ja pyytämään häneltä lupaa ennen kuin ottaa yhteyttä vanhempiin tai muihin tahoihin.
Kodin ja koulun yhteistyön tukeminen on olennainen osa kuraattorin työtä. Yhteistyön tarkoituksena on yhdessä löytää ratkaisuja tilanteisiin ja edistää lapsen hyvinvointia.
Koulukuraattorin työ on luottamuksellista, ja työntekijällä on vaitiolovelvollisuus. - Anonyymi
Johtuuko itku kohtaukset kotioloista ja sksi et halua äitisi tietävän.Jokin asia sinua nyt itkettää ja sun pitää saada apua.Kuraattorilla voi käydä ilman äitiä mutta jos olet kovin nuori niin siksi kuraattori suositteli äitiä mukaan. Mitään pakkoa ei ole mennä mutta tietämättä tilannettasi olisi hyvä äidille kertoa koska voi olla myös niin että tarvitset myös koulu lääkärin arvion.
- Anonyymi
Mitä sitten tapahtuu kun ei ole kuraattori saatavilla? Jos lapsi ei voi turvautua äitiin niin jossain on vikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283446- 973206
- 763034
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim793001"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532901Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862678- 352490
- 572351
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432235- 882002