Hei kaikki!
Kävin tänään kuraattorilla ja sanoin että saan itkukohtauksia. Se sano että mun pitäs kertoo äidille. Sit se sanoo että olisi hyvä jos äiti tulis juttelemaan mun itkukohtauksesta ja miltä musta tuntuu silleen että mä, äiti ja kuraattori. Mä en haluu mennä sinne koska en haluu äidin tietävän. Mä kävin/käyn kuraattorilla sen takia että mun ei tarvii kertoo äitille kaikkee mutta nyt en haluu mennä sinne. Onko mun pakko kertoa ja mennä kuraattorille äidin kanssa ja muistaako se kuraattori tätä tai laittaako se viestii jos ei varata kuukauteen?
Voiko joku auttaa?
Kuraattori
17
227
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi et halua kertoa äidille ? Pelkäätkö, että äiti suuttuisi ?
Äidit eivät varmaankaan suutu, jos niille kertoo vaikeitakin asioita, vaan ne haluaa sitten auttaa, kun tietävät, mikä on.
Kotona oleminen ja eläminenkin helpottuu, kun siellä tiedetään, jos on jokin ongelma. Muuten kotona saatetaan ihmetellä, mikä on pielessä.
Ja oma olosikin helpottuu jonkin verran jo siinä vaiheessa, jos kerrot äidillesi.
Ja voithan ehkä sopia, että rehtori haluaa tavata sinut ja äitisi, ja rehtori voi sitten kertoa äidillesi sinun itkukohtauksista, jos se olisi niin edes vähän helpompaa, jos et itse pysty kertomaan.
Suosittelen kyllä, että olisi hyvä, kun äitisikin tietäisi asiasta. Se ei tee sinusta millään tavalla huonompaa eikä heikompaa, vaikka kertoisit. Tsemppiä.- Anonyymi
Korjaus: Anteeksi, kirjoitin rehtori, tarkoitin kuraattori.
- Anonyymi
Minunkin mielestäni sinun äitisi täytyy tietää, miten sinä voit. Ja äidillesi kuuluu osallistua sinun auttamiseen. Et mitenkään voi pitkään salata tällaisia asioita.
- Anonyymi
Miksi et halua kertoa äidillesi,mitä pelkäät . Usein asiat selviää kun kotonakin ollaan tietoisia. Mikä on ongelma. Pelkäätkö jotain; vai salaatko jotain .,siksi ne kuraattorit ovat
Ovat että saisit kertoa asiasi. Koska olet alaikäinen niin äitisi kantaa vastuuta sinusta niin kauan kun tulet täysi ikäiseksi , siksi mielellään halutaan että huoltaja on mukana äideillekkin neuvotaan että miten suhtaudutaan lapseen. Kun saa niitä itku kohtauksia . Hyvää tarkoittavat huolehtimalla että saat avun. - Anonyymi
Joku syy sulla on. Kuraattori voi olla ensi askel saada apua. Alaikäisenä tosin vanhempia tarttee
- Anonyymi
Koulukuraattori pyrkii aina ensin keskustelemaan lapsen tai nuoren kanssa ja pyytämään häneltä lupaa ennen kuin ottaa yhteyttä vanhempiin tai muihin tahoihin.
Kodin ja koulun yhteistyön tukeminen on olennainen osa kuraattorin työtä. Yhteistyön tarkoituksena on yhdessä löytää ratkaisuja tilanteisiin ja edistää lapsen hyvinvointia.
Koulukuraattorin työ on luottamuksellista, ja työntekijällä on vaitiolovelvollisuus. - Anonyymi
Johtuuko itku kohtaukset kotioloista ja sksi et halua äitisi tietävän.Jokin asia sinua nyt itkettää ja sun pitää saada apua.Kuraattorilla voi käydä ilman äitiä mutta jos olet kovin nuori niin siksi kuraattori suositteli äitiä mukaan. Mitään pakkoa ei ole mennä mutta tietämättä tilannettasi olisi hyvä äidille kertoa koska voi olla myös niin että tarvitset myös koulu lääkärin arvion.
- Anonyymi
Mitä sitten tapahtuu kun ei ole kuraattori saatavilla? Jos lapsi ei voi turvautua äitiin niin jossain on vikaa
- Anonyymi
Äiti ei oo välttämättä aina paras. Joskus lapset ei vaan halua kertoa kaikkea vanhemmilleen. Hitto emmäkään aina kaikkea kertonut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äiti ei oo välttämättä aina paras. Joskus lapset ei vaan halua kertoa kaikkea vanhemmilleen. Hitto emmäkään aina kaikkea kertonut
Olen jo aikuinen, mutta muistan, etten itsekään kertonut äidille paljon mitään asioistani.
Vanhemmiten olen ajatellut, että ehkä olisi pitänyt puhua enemmän kotonakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jo aikuinen, mutta muistan, etten itsekään kertonut äidille paljon mitään asioistani.
Vanhemmiten olen ajatellut, että ehkä olisi pitänyt puhua enemmän kotonakin.Sama vika. Mut ei sitä sillon lapsena aattele noin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama vika. Mut ei sitä sillon lapsena aattele noin
Ei ajattelekaan, mutta elämähän se on, joka opettaa elämään.
Voisi kai sitä kaikenlaista vaikka kuinka paljon jossitella jälkeenpäin, mutta ei siitä sitten enää oikein hyötyä ole.
Itse mietin, että selvisinhän silti aikuiseksi asti, vaikka en niin kotona asioita kertonutkaan.
Suosittelen kyllä lapsille ja nuorille, että puhukaa myös vaikeista asioista siellä kotona. On ne vanhemmatkin olleet itsekin lapsia ja nuoria joskus, ei hekään ole selvinneet ilman ongelmia ja vaikeuksia.
Toki kaikilla ei ole sitä turvallista kotia, kuten tuo yksi kommenttikin kertoo, että voi olla sairautta, päihdeongelmia, ja vaikka mitä siellä kotona.
Se on valitettavaa, jos niin on, mutta sitten kannattaa puhua jollekin muulle aikuiselle, vaikkapa koulussa. Ja jos on otettu huostaan, niin kyllä sieltäkin kautta pystyy keskusteluapua saamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ajattelekaan, mutta elämähän se on, joka opettaa elämään.
Voisi kai sitä kaikenlaista vaikka kuinka paljon jossitella jälkeenpäin, mutta ei siitä sitten enää oikein hyötyä ole.
Itse mietin, että selvisinhän silti aikuiseksi asti, vaikka en niin kotona asioita kertonutkaan.
Suosittelen kyllä lapsille ja nuorille, että puhukaa myös vaikeista asioista siellä kotona. On ne vanhemmatkin olleet itsekin lapsia ja nuoria joskus, ei hekään ole selvinneet ilman ongelmia ja vaikeuksia.
Toki kaikilla ei ole sitä turvallista kotia, kuten tuo yksi kommenttikin kertoo, että voi olla sairautta, päihdeongelmia, ja vaikka mitä siellä kotona.
Se on valitettavaa, jos niin on, mutta sitten kannattaa puhua jollekin muulle aikuiselle, vaikkapa koulussa. Ja jos on otettu huostaan, niin kyllä sieltäkin kautta pystyy keskusteluapua saamaan.Muistan kun omat menkat alko ja en kertonu äidille koska häpesin niitä. Vasta kun kaikki paikat veressä oli pakko..
- Anonyymi
On sellaisiakin äitejä, jotka eivät kuuntele eivätkä välitä, vaikka olisi mikä. On mielisairaita, juoppoja, huumeäitejä, rikollisia ja lapsensa vihaajiakin. Ei näistä ole lastensa auttajiksi. Tällaisten lapset toki useimmiten ovat sijoitettuina, eivät asu äitinsä luona.
Aloittajalla tuskin kuitenkaan on tuollaista äitiä, joten äidille olisi lapsen ainakin hyvä kertoa huolistaan ja itkettävistä asioista. Mitä siitä voisi seurata? Huolestuuko äiti? Pitäisikin huolestua ja alkaa puuttua asiaan.- Anonyymi
Aloittaja nähtävästi asuu kuitenkin äitinsä luona kun puhuu äidistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja nähtävästi asuu kuitenkin äitinsä luona kun puhuu äidistä.
Voihan se olla tosi arka aihe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se olla tosi arka aihe.
Jäi epäselväksi itkeekö koulussa vai kotona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410531Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1418804Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906077Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604298Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut534237Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804080Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503729Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi673199Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73117IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k682969