Ei näköjään enää suojatiellä ole mitään merkitystä. Tänäån kävin kävellen ruokakaupassa. 100 metriä ennen kauppaa on ylitettävä tie. Autot ei pysähdy. Ei ole kiva seisoa tien reunassa. Minä olen hengityselin sairas. Alkoi yskttää,koska kaupan kohdalla on tietyö ja pölyä on sen takia niin paljon. Kun kuorma- auto menee ohi,nousee paksu pölypilvi.
Kortti pois
17
327
Vastaukset
- Anonyymi
tilaa ruokaostoksesi netistä kotiin tuotuna mokoma mulkvisti, jos noin sairas olet muutenkin kuin henkisesti.
- Anonyymi
Isoja mulkvisteja ovat ne autoilijat, jotka eivät kunnioita omaa väistämisvelvollisuuttaan suojateiden kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isoja mulkvisteja ovat ne autoilijat, jotka eivät kunnioita omaa väistämisvelvollisuuttaan suojateiden kohdalla.
Aina pitäisi olla repussa mukana sellainen 10 kilon alasin. Sen kun pudottaa hädissään auton eteen suojatielle, niin eiköhän kuski opi ennakoimaan.
Ja se reppukin oli jumalattoman kallis...
Poliisi paikalle, jos ei suoraan löydy rahoja autokuskin lompakosta.
- Anonyymi
siitä saa varmaan hyvät erektiot kun saa rekan pysähtymään suojatien eteen ,siitä se noki sitten tulee kun isorekka lähtee uudelleen liikkeelle,
- Anonyymi
Ajoneuvon koko ei vaikuta tippaakaan suojatien kohdalla. Ajoradan ajoneuvo väistää suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita, vaikka olisi maailman isoin rekka kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoneuvon koko ei vaikuta tippaakaan suojatien kohdalla. Ajoradan ajoneuvo väistää suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita, vaikka olisi maailman isoin rekka kyseessä.
kysymys onkin siinä että eikö ääliö voi joustaa hieman eikä vaan minä minä ensin ,olempa nähnyt tapauksen että jalankulkija otti oikein juoksu askelia että kerkesi auton eteen mulkkuja ovat jalankulkijat ja pyöräilijät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kysymys onkin siinä että eikö ääliö voi joustaa hieman eikä vaan minä minä ensin ,olempa nähnyt tapauksen että jalankulkija otti oikein juoksu askelia että kerkesi auton eteen mulkkuja ovat jalankulkijat ja pyöräilijät
Siis sinäkin olet mulkku, kun nouset autosta ulos .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijät on mulkkuja kun sinä keksit kävelijästä tuollaisen tarinan 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennesäännöt ovat selkeät. Ajoradan ajoneuvo varoo ja väistää tilanteessa suojatien yli pyrkivää suojaamatonta jalankulkijaa. Väistäminen on nimeltä esteetön kulku. Jalankulkijan ylitystä ei saa mitenkään estää tai häiritä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä joustaminen silloin kun itsellä on vuoro, tekee systeemistä epämääräisen. Tuleeko se nyt sieltä vuorollaan vai vasta ensi viikolla..?
Mitä enemmän autoilijoille annetaan vapauksia laistaa velvollisuuksistaan, sitä vaarallisempaa koko liikenne on. Näkeehän sen jo skuuttikuskien edesottamuksista, mihin tällainen paapominen ja liikennevalvonnassa poispäin katsominen johtaa.
Palautetaas varsin mieliin, miten se suojatiepykälä menee:
Tieliikennelaki 27 §
...Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku...
Pykälää on pitemmästikin, mutta tuossa on sen ydin. Jos joku lähestyy suojatietä sivusta juosten, minä ainakin oletan hänen valmistautuvan menemään samaa vauhtia suojatielle. Hidastan hyvissä ajoin, ettei tarvitse pysähtyä. Enkä provosoidu. Jalankulkijan vähistä etuoikeuksista tämä on se tärkein.
- Anonyymi
Kyllä nykyään autot pysähtyvät liiankin kuuliaisesti suojateiden eteen jos näyt selvästi, että olet ylittämässä tien.
- Anonyymi
Ei ole mitään liian kuuliaista. Se on autoilijan velvollisuus suojaiten kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään liian kuuliaista. Se on autoilijan velvollisuus suojaiten kohdalla.
No kyllä tässä välillä pitää arpoa onko suojatien vieressä kännykkää räpläävä koirankusettaja menossa seuraavaksi suojatielle, vai onko menossa johonkin ihan eri suuntaan. Epäselvässä tilanteessa tietty pitäisi pysähtyä suojatien eteen ja laskea ikkuna kohteliaan kysymyksen esittämiseen, että "mahtaa rouva olla ylittämässä tietä kun olen tässä teille tämän reitin varannut vapaaksi"
- Anonyymi
Miten käy, kun ohittaa suojatien eteen pysähtyneen auton?
https://www.stara.fi/2025/09/15/helsingin-poliisi-julkaisi-videon-torttoilysta-dennis-pasterstein-kortti-hyllylle/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget- Anonyymi
Pitää noudattaa erityistä varovaisuutta jos tienkäyttäjä on lapsi, vammainen, yms, eikä kykene siksi noudattamaan sääntöjä.
Autoilijoitakin on monenlaisia. - Anonyymi
Suojatien eteen pysähtyneen rinnalle pitää itse pysähtyä. Hyvin selkeä sääntö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojatien eteen pysähtyneen rinnalle pitää itse pysähtyä. Hyvin selkeä sääntö.
Jalankulkijankin kannattaa katsoa, ettei jää lakia rikkovan alle.
Pieni vilkaisu riittää, niin näkee mihin kävelee.
Sieltä voi myös ajaa sellainen autoilija, jonka kohdalla edellytetään erityistä varovaisuutta,
eli varovaisuusvelvoite.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"15510138Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1736361Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El345861Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1855577Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään604784MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny84555Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.53820Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m893549Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783519En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk103051