Moi kanssasisaret ja veljet! <3
Kuis moni täällä on parantunut ja millä keinoilla ja koitteko saamanne tuen riittäväksi avossa/osastolla jne? Saa jakaa omia kokemuksia. Kiinnostaa tietää miten muut voittanut.
Itsehän olen siis nyt "normaalin" rajoissa, 60kg ja pituutta 177cm. Koen itse julkisen terveydenhuollon tuen olleen riittämätön. Tai ainakin liian joustamaton. Jouduin siis itse poikaystävän kanssa tekemään paljonkin yhdessä töitä tähän asti pääsemiseksi. Ruokapäiväkirjaa, henkistä tukea ja viime aikoina chatGPT. Paljosta pitää kiittää mun ihanaa poikkista joka sillonkin ku en pystyny syömään ja ahdisti oli mun vieressä ja tuki syömisen kanssa. Ei ikinä tullut kuin 1-2 päivää max jolloin en syönyt
Anoreksiasta toipuminen
105
605
Vastaukset
- Anonyymi
Taas alkaa kaikki helsinkiläiset ja oululainen haukkuu. johan tästä oli jo ketju
- Anonyymi
Mua kiinnostaa tietää miten muut on voittanut anoreksian. Siihen voi sisältyä alamäkiä ja muuta mut tän ketjun tarkoitus on kysyä mitne muut on voittanut anoreksain tai on voittamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua kiinnostaa tietää miten muut on voittanut anoreksian. Siihen voi sisältyä alamäkiä ja muuta mut tän ketjun tarkoitus on kysyä mitne muut on voittanut anoreksain tai on voittamassa.
No aikasemmassa ketjussa laskevat kaloreita ja lukevat tuoteselosteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No aikasemmassa ketjussa laskevat kaloreita ja lukevat tuoteselosteita.
Anoreksiasta toipuneille tulisi olla säännöllisin väliajoin psykiatrinen tutkimus jossa tarkastettaisiin mielenterveys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anoreksiasta toipuneille tulisi olla säännöllisin väliajoin psykiatrinen tutkimus jossa tarkastettaisiin mielenterveys
EHkä jos ei haluta takaisin alkutilaan. Tosin nykyiselläänhän tähän ei oo resursseja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti mulla on kerran kuussa seuranta. Ei tosin ton takia vaan fyysisten oireiden mitä jäi jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti mulla on kerran kuussa seuranta. Ei tosin ton takia vaan fyysisten oireiden mitä jäi jne
käytkö loppuelämäsi ajan kerran kuussa seurannassa? onko ilmaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveyskeskusmaksu per käynti. En tiiä kuin kauan. Se on toistaseksi vaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edes käy kellään erikoistuneella vaan ihan hoitajalla terveyskeskuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö sisälly lääkärin vuosimaksuun,jos joka kerrasta maksat erikseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edes käy kellään erikoistuneella vaan ihan hoitajalla terveyskeskuksessa.
aika jännä kun täällä hoitajalla käynti ei maksa mitään mutta teilllä päin siitä veloitetaan joka ikisestä käynnistä hoitajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joudut osastolle niin siitä ei tule laskua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joudut osastolle niin siitä ei tule laskua
No en oo joutumassa osastolle, toivottavasti enään ikinä :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös liikalihavuus on sairaus kun moni ylipainoinen ahmii kykenemättä kontrolloida itseään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös liikalihavuus on sairaus kun moni ylipainoinen ahmii kykenemättä kontrolloida itseään
Oletettavasti trauma yms taustalla syynä
- Anonyymi
Että olit ihan 2 päivää syömättä .Sehän on todella tervettä
- Anonyymi
Toipuminen on pitkä, monen vuoden prosessi. 2 päivää on aika vähän kun pahimmillaan oli viikko. Jokainen askel, vaikka kuinka pieni on voitto :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toipuminen on pitkä, monen vuoden prosessi. 2 päivää on aika vähän kun pahimmillaan oli viikko. Jokainen askel, vaikka kuinka pieni on voitto :)
ja sun poikkis antoi sulle luvan olla syömättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja sun poikkis antoi sulle luvan olla syömättä.
ööh? Miksä niin luulet? Me asutaan omillaan kummatkin niin se ei aina pysty 24/7 auttamaan mua. Sekin on joskus estynyt auttamaan erinäisistä syistä. Sillä on kuitenkin työtkin. Tärkeintä oli tässä nyt kertoa miten mun poikkis aina auttoi mua syömään ja esti ettei syömättömyys kestä ja etten joudu osastolle yms.
Kun mun terapia nyt vaan on 1x viikossa ollut ja se voi livenä auttaa henk. kohtasesti toisinkuin kukaan mun avohoidossa. Ei ne pysty livenä auttamaan ja halaamaan ja auttamaan ahdistuksen kanssa.
Mulla on nyt vuosi mennyt niin, että syön joka päivä 3-4 kertaa. Tää on oikeesti iso voitto. Mikä sun anoreksia kokemus sit on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ööh? Miksä niin luulet? Me asutaan omillaan kummatkin niin se ei aina pysty 24/7 auttamaan mua. Sekin on joskus estynyt auttamaan erinäisistä syistä. Sillä on kuitenkin työtkin. Tärkeintä oli tässä nyt kertoa miten mun poikkis aina auttoi mua syömään ja esti ettei syömättömyys kestä ja etten joudu osastolle yms.
Kun mun terapia nyt vaan on 1x viikossa ollut ja se voi livenä auttaa henk. kohtasesti toisinkuin kukaan mun avohoidossa. Ei ne pysty livenä auttamaan ja halaamaan ja auttamaan ahdistuksen kanssa.
Mulla on nyt vuosi mennyt niin, että syön joka päivä 3-4 kertaa. Tää on oikeesti iso voitto. Mikä sun anoreksia kokemus sit on?No mitä hän sanoi kun kerroit ettet ole kahteen päivään syönyt? Miksi olit syömättä jos sun ihana poikkis on sun paras tuki ja apu? Miksi olit syömättä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on nyt vuosi mennyt niin, että syön joka päivä 3-4 kertaa. Tää on oikeesti iso voitto. Mikä sun anoreksia kokemus sit on?Mitä tapahtuu jos lihot 100 grammaa. ootko syömättä vai mitä tapahtuu jos paino nousee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä hän sanoi kun kerroit ettet ole kahteen päivään syönyt? Miksi olit syömättä jos sun ihana poikkis on sun paras tuki ja apu? Miksi olit syömättä ?
Huolissaan? Kuten mä sanoin tää on monen vuoden projekti ollut ja on vielä :) Emmä tiedä miks mä en saanu syötyä. Ahdisti vaan. Tuli fiilis et söin liikaa ja oon lihava kun edellisenä iltana olin bileissä ja grillattii. Siit on jo vuos kun viimeksi ahdisti etten voi syödä yhtään. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huolissaan? Kuten mä sanoin tää on monen vuoden projekti ollut ja on vielä :) Emmä tiedä miks mä en saanu syötyä. Ahdisti vaan. Tuli fiilis et söin liikaa ja oon lihava kun edellisenä iltana olin bileissä ja grillattii. Siit on jo vuos kun viimeksi ahdisti etten voi syödä yhtään. :)
Mikä ahdisti vaikka sulla on ihan poikkis. onko sun poikkis sanonut sulle sun olevan lihava
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no miksi sitten söit jos tulee huono omatunto. olisit ollut syömättä sit niin ei tartte miettiä lihomista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ahdisti vaikka sulla on ihan poikkis. onko sun poikkis sanonut sulle sun olevan lihava
Ei se ahdistus poistu päivässä. Vaik se onki ihana niin nää on syvälle juurtuneita. Menee kauan päästä irti ja terapiakin kestää vuosia :) Me oltii sillo alettu vasta tapailee kunnolla anyway. Mut vuodessa ollaa tultu pitkälle <3
- Anonyymi
Et sä tuu saamaan vastauksia kun aiemmassa ketjussa kertoivat ettei he ole saaneet kelaterapiaa joka on ainoa oikea tapa parantua heidän mielestään.
- Anonyymi
No mulla on terapia mut se ei yksin riitä. Paraneminen vaatii itsetunnon kohennusta ja itsensä tutkiskelua ja oikeesti, nytkun en oo yksin näiden asioiden kanssa vaan joku jolle jakaa niin se auttaaa kummasti! On helppoo ahdistuu ja olla sen kanssa jos on ilman tukiverkkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mulla on terapia mut se ei yksin riitä. Paraneminen vaatii itsetunnon kohennusta ja itsensä tutkiskelua ja oikeesti, nytkun en oo yksin näiden asioiden kanssa vaan joku jolle jakaa niin se auttaaa kummasti! On helppoo ahdistuu ja olla sen kanssa jos on ilman tukiverkkoa
mutta hienoa että sun poikkis ei nosta sun itsetuntoa tarpeeksi vaikka kehut häntä maasta taivaisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta hienoa että sun poikkis ei nosta sun itsetuntoa tarpeeksi vaikka kehut häntä maasta taivaisiin
Ei sitä päivässä rakenneta. Oon sairastanu vuosia eikä paranuta päivässä tästä jos koskaan jotkut. Tiiäks oon tullu vuodessa pitkälle ja se on voitto! Jokainen voitto on voitto. Seuraava askel on kevään yhteishaku!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä päivässä rakenneta. Oon sairastanu vuosia eikä paranuta päivässä tästä jos koskaan jotkut. Tiiäks oon tullu vuodessa pitkälle ja se on voitto! Jokainen voitto on voitto. Seuraava askel on kevään yhteishaku!
hienoa. ole aina sit syömättä kun tulee pelko että lihoot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onneks sun ei tartte opiskeluissa olla tarkka vaan voi olla vaan jotain sinne päin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hienoa. ole aina sit syömättä kun tulee pelko että lihoot
Sä et taida ymmärtää anoreksiaa? Mähän just oon tehny ekan voiton pitkässä urakassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä et taida ymmärtää anoreksiaa? Mähän just oon tehny ekan voiton pitkässä urakassa.
niin ja sanoit että sulla on pakonomainen tarve pitää paino tasan 60 kilossa, Jos sä et tiedä sanojen merkityksiä niin kirjota silleen että sä tiedät niiden sanojen merkityksen. näitä lukee muutkin kuin sun kaverit snapchatissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja mitä sun poikaystävä on mieltä kun kerroit että pelkäät lihovasi . mitä sun poikkis on siihen sanonut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja sanoit että sulla on pakonomainen tarve pitää paino tasan 60 kilossa, Jos sä et tiedä sanojen merkityksiä niin kirjota silleen että sä tiedät niiden sanojen merkityksen. näitä lukee muutkin kuin sun kaverit snapchatissa
No anteeks, mä yritän mut tällee kaikki kommunikoi. Kirjotan jo ilman hymiöitä tänne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onneks sun ei tartte opiskeluissa olla tarkka vaan voi olla vaan jotain sinne päin
Haen lähihoitajaks ja sit hoitajaks pyrin. Kyll mä pärjään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No anteeks, mä yritän mut tällee kaikki kommunikoi. Kirjotan jo ilman hymiöitä tänne
meinaat sä opiskeluissa olla vaan asenteella jotain sinne päin . toivottavasti et opiskele alaa jossa pitää olla tarkka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi tänne pitäis laittaa hymiöitä? miten sä meinaat pärjätä opiskeluissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi tänne pitäis laittaa hymiöitä? miten sä meinaat pärjätä opiskeluissa
No emt, kaikki laittaa? 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No emt, kaikki laittaa? 😅
ei helvetti.... oot sä noin pihalla koulumaailmasta. luulet että siellä saa laittaa emojia ja hymiöitä joka paikkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaat sä opiskeluissa olla vaan asenteella jotain sinne päin . toivottavasti et opiskele alaa jossa pitää olla tarkka
No siis, mä pärjään kyll. Autokorjaus puhelimessa ja eiks noil oo joku laskinki? Hoitajahan ei päätä mitää, yleesä. Mun pitäs päästä lähihoitajaks suoraa papereilla ellen hae AMK. En oo iha varma kumpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis, mä pärjään kyll. Autokorjaus puhelimessa ja eiks noil oo joku laskinki? Hoitajahan ei päätä mitää, yleesä. Mun pitäs päästä lähihoitajaks suoraa papereilla ellen hae AMK. En oo iha varma kumpi
lol... lähihoitaja ... jaat lääkkeitä ja annostelet määrät jotain sinne päin koska ei se niin tarkkaa ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei helvetti.... oot sä noin pihalla koulumaailmasta. luulet että siellä saa laittaa emojia ja hymiöitä joka paikkaa
Suoritin just lukion loppuu. Koulutehtävät o eri ku arkiviestintä. Emmä esseet oo kirjottamassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoritin just lukion loppuu. Koulutehtävät o eri ku arkiviestintä. Emmä esseet oo kirjottamassa
niin ja täällä voit sitten kirjoittaa mitä haluat vaikka tarkotat ihan muuta koska sun kaverit tuntee sut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja täällä voit sitten kirjoittaa mitä haluat vaikka tarkotat ihan muuta koska sun kaverit tuntee sut
En tienny et oon kirjottamassa esseetä? Kirjotan vaan niiku kaikki someen. Täähän on some?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tienny et oon kirjottamassa esseetä? Kirjotan vaan niiku kaikki someen. Täähän on some?
niin ja sä oletat että vieraat ihmiset tuntee sut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja sä oletat että vieraat ihmiset tuntee sut
Eikun et tää on some? No anteeks, oon tottunut juttelee vähän erilaisella alustalla. Pikaviestimillä mut aihe kiinnostaa mua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikun et tää on some? No anteeks, oon tottunut juttelee vähän erilaisella alustalla. Pikaviestimillä mut aihe kiinnostaa mua
miten sä voit kuvitella että sä voit puhua täällä samoin kuin ihmisille jotka tunnet tai tuntee sut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattaikso jutella siellä missä oot tottunut juttelee eikä puhua asioita joita ei oikeesti tarkoita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattaikso jutella siellä missä oot tottunut juttelee eikä puhua asioita joita ei oikeesti tarkoita
Halusin vaan kuulla muiden tarinoita aiheesta. Mun omien piirien ulkopuolelta. Aihe on kuitenkin mulle tavallaan henk. kohtaisesti tärkeä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halusin vaan kuulla muiden tarinoita aiheesta. Mun omien piirien ulkopuolelta. Aihe on kuitenkin mulle tavallaan henk. kohtaisesti tärkeä
niin täällä oli jo eilen ketju jossa jauhettiin asiasta. kaikki helsinkiläiset ja yksi oululainen haukkuu anoreksian hoidon terveydenhuollossa. mutta alottakaa se sama jauhaminen asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laskevat kaloreita ,lukevat pakkausmerkintöjä ja palelevat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin täällä oli jo eilen ketju jossa jauhettiin asiasta. kaikki helsinkiläiset ja yksi oululainen haukkuu anoreksian hoidon terveydenhuollossa. mutta alottakaa se sama jauhaminen asiasta.
Toipuminen sisältää eri vaiheita mut ehkä idea oli kysyä muiden tarinoita toipumisesta oli se polku sit kuin kivinen..? Onhan se vähän aliresurssoitua joo mut se nyt ei ollu tän pointti. Emmä pääse ees hammaslääkärillekkään niin ehkä siitä turhaa keskustella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toipuminen sisältää eri vaiheita mut ehkä idea oli kysyä muiden tarinoita toipumisesta oli se polku sit kuin kivinen..? Onhan se vähän aliresurssoitua joo mut se nyt ei ollu tän pointti. Emmä pääse ees hammaslääkärillekkään niin ehkä siitä turhaa keskustella
nii tästä oli jo ketju johon halukkaat sai kommentoida . ai mikset pääse. kyllä minä pääsen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laskevat kaloreita ,lukevat pakkausmerkintöjä ja palelevat
No se on ehkä... Voitto? Tai isompikin jos ei enään oo osastokunnossa, Jokaiselle on eri jutut voittoja., Jokainen polku sisältää omat voitot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikset pääse hammaslääkärille? kyllä minä pääsen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nii tästä oli jo ketju johon halukkaat sai kommentoida . ai mikset pääse. kyllä minä pääsen
No mä oon jonossa. Pitäs joka vuos tarkistuttaa hampaat mut se ei ikinä toteudu. Joudun aina venaa 2-3kk aikaa. Mut se ei nyt oo tän ketjun pointti. Se nyt vaan on oletusarvo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mä oon jonossa. Pitäs joka vuos tarkistuttaa hampaat mut se ei ikinä toteudu. Joudun aina venaa 2-3kk aikaa. Mut se ei nyt oo tän ketjun pointti. Se nyt vaan on oletusarvo
jos sä oot jonossa niin silloinhan saat hoitoa. olikos tää taas jotain sinne päin sanottua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2-3 kk on lyhyt aika ja mee päivystykseen jos on kiireellinen asia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos sä oot jonossa niin silloinhan saat hoitoa. olikos tää taas jotain sinne päin sanottua
Mulla oli alle 23v ennen nopeampi hoitotakuu kuin 2-3kk. Meni siis sen yli. Tosin sekin muuttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli alle 23v ennen nopeampi hoitotakuu kuin 2-3kk. Meni siis sen yli. Tosin sekin muuttu
no mene hammaspäivystykseen jos sulla on kiire
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se nyt ei ees ollu pääpointti. On vaan itsestäänselvyys et julkinen takkuaa. Siks mun on tur5ha edes kysyä negatiivisia kokemuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sä et ole ikuisesti 23 vuotias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-kauan-suomessa-jonotetaan-hammaslaakariin-kajaanissa-vuosi-lahdessa-kaksi-viikkoa/9082502
Lähinnä tarkotin tolla tota. On paikkoja missä ei pääse ja paikkoja missä pääse - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se nyt ei ees ollu pääpointti. On vaan itsestäänselvyys et julkinen takkuaa. Siks mun on tur5ha edes kysyä negatiivisia kokemuksia.
ekaks sanot ettet saa aikaa hammaslääkärille. oot kuitenkin jonossa...ja sitten et jaksa odottaa 2 kk hammaslääkäriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sä et kuole siihen jos sä et saa hammaskiveä heti pois. sä pystyt oottaa ihan hyvin se 2-3 kk että pääset hammaskivenpoistoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ekaks sanot ettet saa aikaa hammaslääkärille. oot kuitenkin jonossa...ja sitten et jaksa odottaa 2 kk hammaslääkäriin.
Mun pointti nyt oli vaan et perusolettamus on julkisen kannalta se, että hoito takkuaa. Osassa paikassa saa parempaa ja nopeammin ja osassa ei. Oletusarvona siis lähden siitä heikommasta.
Mun hammaslääkäri nyt vaan oli enemmän toteamus, et tiedän millanen julkinen voi olla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sä et kuole siihen jos sä et saa hammaskiveä heti pois. sä pystyt oottaa ihan hyvin se 2-3 kk että pääset hammaskivenpoistoon
Konkreettinen esimerkki. Anoreksia on erikoissairaanhoitoa joten kun oletan, että julkisen taso vaihtelee alueittan voimme olettaa suoraan myös niitä huonoja olevan. Mun ei tarte kysyä niitä koska niitä on. Nyt kysyttiin ketkussa niitä toipumisia :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun pointti nyt oli vaan et perusolettamus on julkisen kannalta se, että hoito takkuaa. Osassa paikassa saa parempaa ja nopeammin ja osassa ei. Oletusarvona siis lähden siitä heikommasta.
Mun hammaslääkäri nyt vaan oli enemmän toteamus, et tiedän millanen julkinen voi ollasä asut tietenkin helsingissä . ja yleistät koko suomeen tuon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun hammaslääkäri nyt vaan oli enemmän toteamus, et tiedän millanen julkinen voi ollaniin kuten kuten että puhut asioita tyylillä jotain sinne päin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sä asut tietenkin helsingissä . ja yleistät koko suomeen tuon
No lähden olettamuksesta et hoito ei oo samalla tasolla kaikkialla tietenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin kuten kuten että puhut asioita tyylillä jotain sinne päin
No en mun mielestä. Mähän perustelin jo et oletan tiedostavani että alueellisia eroja on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en mun mielestä. Mähän perustelin jo et oletan tiedostavani että alueellisia eroja on.
ai jos sanot ekaks että pakonomaisesti haluat painon pysyvän 60 kilossa ja sitte joustatkin 61 kiloon mutta 59 kiloakin kelpaa hyvin. mä en ole sun kaveri ja sun snapcahatissa ja tiedä milloin tarkotat jotain milloin et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai jos sanot ekaks että pakonomaisesti haluat painon pysyvän 60 kilossa ja sitte joustatkin 61 kiloon mutta 59 kiloakin kelpaa hyvin. mä en ole sun kaveri ja sun snapcahatissa ja tiedä milloin tarkotat jotain milloin et.
Perustelin miksi oletan negatiivisia kokemuksia olevan. Alueellisert erot on fakta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustelin miksi oletan negatiivisia kokemuksia olevan. Alueellisert erot on fakta
niin ja aikasemmassa ketjussa oli yksi tamperelainen joka oli saanut hoitoa anoreksiaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja aikasemmassa ketjussa oli yksi tamperelainen joka oli saanut hoitoa anoreksiaan
No se on niitä alueellisia eroja. Voin silti lähteä olettamuksesta että niitä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on niitä alueellisia eroja. Voin silti lähteä olettamuksesta että niitä on
ja sä haluut että nää samat aikasemmat kirjoittajat tulee kertoo samat kokemukset sun ketjuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja sä haluut että nää samat aikasemmat kirjoittajat tulee kertoo samat kokemukset sun ketjuun
No en mä jaksa lukea 700 viestiä. C'moon :D Ja toipuko ne edes
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en mä jaksa lukea 700 viestiä. C'moon :D Ja toipuko ne edes
ei toivu. johan mä sen oon sanonut sulle useamman kerran
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei toivu. johan mä sen oon sanonut sulle useamman kerran
Kuulostaa huolestuttavalle jos se on standardi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa huolestuttavalle jos se on standardi
niin kuulostaa. jää sä odottaa niitä samoja kommentteja joita oli toisessa ketjussa. niin voitte ollam yhdessä katkeria
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin kuulostaa. jää sä odottaa niitä samoja kommentteja joita oli toisessa ketjussa. niin voitte ollam yhdessä katkeria
Harmi ettei psykiatrisen hoidon parantamisella pääse eduskuntaan jos se on vaaliteema.
No mä en oo katkera koska oon jo pahimman yli. Enkä varsinaisesti osastollakaan ollu ku pari kuukautta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on ehkä... Voitto? Tai isompikin jos ei enään oo osastokunnossa, Jokaiselle on eri jutut voittoja., Jokainen polku sisältää omat voitot
niin syövät mutta laskevat kaloereita ja lukevat tuoteselostuksia ja syövät vaan ruokia joiden kalorit tietävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-kauan-suomessa-jonotetaan-hammaslaakariin-kajaanissa-vuosi-lahdessa-kaksi-viikkoa/9082502
Lähinnä tarkotin tolla tota. On paikkoja missä ei pääse ja paikkoja missä pääsekuolet sä siihen että sun hammaskivi poistetaan 10 kk kuluttua. et kuole . ja sä meet hammaspäivystykseen jos sulla on kiireellinen asia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuolet sä siihen että sun hammaskivi poistetaan 10 kk kuluttua. et kuole . ja sä meet hammaspäivystykseen jos sulla on kiireellinen asia
En. Mut anoreksia historia vaikuttaa hampaisiin. Reikien kautta. Siks käyn kerran vuodessa tarkastuksessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Mut anoreksia historia vaikuttaa hampaisiin. Reikien kautta. Siks käyn kerran vuodessa tarkastuksessa
Mä luulin että sulla oli anoreksia eikä bulimia. vai oliko sulla molemmat jos pelkkä anoreksia aiheuttaa reikiä vaikka pesee hampaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei ole ihme että olet painanut 42 kiloa kun on syömättä ja oksentaa. Onko sulla paljonkin paikattuja hampaita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mä en nyt käsitä . sä käyt vuosittain hammaslääkärillä eli sä saat ajan ja sitten puhut siitä ettet saa aikaa hammaslääkärille. Niin miten tää menee . sä käyt hammaslääkärissä mutta et saa aikaa sinne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä luulin että sulla oli anoreksia eikä bulimia. vai oliko sulla molemmat jos pelkkä anoreksia aiheuttaa reikiä vaikka pesee hampaat.
Anoreksia vaikuttaa kiilteeseen. Syljeneritys kun vähenee niin suu kuivuu jne. En tiedä ihan mekanismia mut näin mua ohjeistettu tekemään. Itseasiassa mulla ei kyllä reikiä ole kuin.. 2
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mä en nyt käsitä . sä käyt vuosittain hammaslääkärillä eli sä saat ajan ja sitten puhut siitä ettet saa aikaa hammaslääkärille. Niin miten tää menee . sä käyt hammaslääkärissä mutta et saa aikaa sinne
Varaan vuosittain tai siis vuoden välein. Mut ne aina menee 2-3kk päähän eli en ikinä saa kerran vuoteen vaikka oisin kuin ajoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anoreksia vaikuttaa kiilteeseen. Syljeneritys kun vähenee niin suu kuivuu jne. En tiedä ihan mekanismia mut näin mua ohjeistettu tekemään. Itseasiassa mulla ei kyllä reikiä ole kuin.. 2
ja se suu kuivuu vaikka oot parantunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ohan tossa jo tarpeekis parikymppiselle. itellä ei ole reikiä mutta mulla ei ole ollut anoreksiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja se suu kuivuu vaikka oot parantunut
Nähtävästi joku... Pysyvä muutos joka korjaantuu tai ei. Vaikuttaa varmaan paljon kauan anoreksia ollu jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ohan tossa jo tarpeekis parikymppiselle. itellä ei ole reikiä mutta mulla ei ole ollut anoreksiaa
ironisesti mulla on vähemmän ku kavereilla joilla ei anoreksiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ironisesti mulla on vähemmän ku kavereilla joilla ei anoreksiaa
okei. no mulla ei ole reikiä vaikka mulla on paljon enemmän ikää kuin sulla. Mutta jää sä odottelee niitä anoreksia kokemuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
okei. no mulla ei ole reikiä vaikka mulla on paljon enemmän ikää kuin sulla. Mutta jää sä odottelee niitä anoreksia kokemuksia.
Sokeri varmaan ero? Mun kaverit juo energia juomia koko ajan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sokeri varmaan ero? Mun kaverit juo energia juomia koko ajan...
niin sille mä en voi mitään että suo kaverit juo energiajuomia ja eivät pese hampaita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin sille mä en voi mitään että suo kaverit juo energiajuomia ja eivät pese hampaita
Musta tuntuu er siinä on muutakin eroja. Koska mulla pitäs olla enemmän reikiä. Ruokavalio yms? Mä teen paljon ite ruokaa kotona enkä osta valmiina. Mun kaverit taas syö valmiita ruokia mitkä prosessoituja
- Anonyymi
sähän oot parantumassa niin mihin vaivaan sä nyt tarttet terveydenhuoltoa jos kerta et pääse lääkärille.
- Anonyymi
kuka vaan voi joutua sinne koska vaan. Sitä paitsi se ei ollu ketjun aihe vaan anoreksiasta toipuminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuka vaan voi joutua sinne koska vaan. Sitä paitsi se ei ollu ketjun aihe vaan anoreksiasta toipuminen
lääkärille? niin voi ja jos on kiire niin menee päivystykseen
- Anonyymi
lääke on korvien välissä siis lähempänä kuin luuletkaan.
sinun pitää tehdä lista kaikesta mistä olet riippuvainen riippuvaisuutta on myös
vihata ruokaa.
pitää olla päättäväinen ja sanoa kaikesta irti yksi kerralla .
ja mitä lupasit pidä siitä kiinni kaikesta selviää on sanouduttava mulle riitti
elän nyt toisin.- Anonyymi
Jsokus siihen tarttee vaan tukea, mut joo. Anoreksiassa omalla tahdonvoimalla on väliä
- Anonyymi
Nostan tämän ketjun aloittajalle ja järkeä puhuvalle
kokemusasiantuntijalle hattua.
Tiedän, miten suuri voitto on se, että
anoreksiasta pienin ratkaisevin askelin
selviää.
Siihen eivät alkuunkaan kaikki pysty.
Anoreksiasta on paljon edelleen hyvin
vääriä käsityksiä ja näihin suomi24-keskusteluihin
voi eksyä täysiä urpoja ja jopa täysin
idioottisia kiusaaja-trolleja.- Anonyymi
Valitettavasti kaikki ei tosiaan ymmärrä syömishäiirön olevan muutakin kuin ettei syö. Ja joo, osa kiusaa koska osa meistä on vieläkin itsetunnoltaan heikkoja jne
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst336947- 2194401
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1513857Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1433319PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija343082Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58292009Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191718Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.611698Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251425Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271378