Niin tietenki
kaikki kuolee,
mutta
jotenki väsyy tähän hitaasti kuolemiseen,
kaikenlaisia kipuja puhkeaa sinne sun tänne,
olen ihan rikki ,
en tahtois kuolla hitaasti !
MÄ KUOLEN !
40
267
Vastaukset
- Anonyymi
Kuinka moni tietää syvövän olemassa olosta omassa kehossaan ??????,
Mä tiedä !- Anonyymi
Ei varmasti ole mikään miellyttävä tunne - ehkä on kuin olisi tullut petetyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti ole mikään miellyttävä tunne - ehkä on kuin olisi tullut petetyksi.
Enkä sitäkään tiedä, että voisiko se antaa jonkin pontimen haluta selvitä hengissä, mitä ei pelkässä tyhjyydessä ole?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä sitäkään tiedä, että voisiko se antaa jonkin pontimen haluta selvitä hengissä, mitä ei pelkässä tyhjyydessä ole?!
Minä olen aina ajatellut, että ne syöpähoidot ovat rankkoja, jaksaako ne kestää. Minkälainen syöpä sinulla on? Sitähän on niin montaa laatua ja lajiakin?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aina ajatellut, että ne syöpähoidot ovat rankkoja, jaksaako ne kestää. Minkälainen syöpä sinulla on? Sitähän on niin montaa laatua ja lajiakin?!
Ihmisten suhtautuminenkin voi ola vaikeaa, koska syöpä nimenä jo antaa elämälle sellaisen rajallisuusarvion, että ihmiset haluavat torjua koko asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miniälläni on krooninen syöpä. On kokenut jo kolmeen kertaan hiusten lähdön,
kaikki stytostaattihoidot ym. Sitten vielä pari kertaa vatsanalueen syöpä,
viimeisestä leikkauksesta on kulunut 5 kk, vieläkin saa käydä 2 kertaa viikossa
vaihtamassa kääreet, haava (30 cm) umpeutuu hitaasti mutta varmasti.
Muutama vuosi sitten leikattiin paksusta suolesta n 25 cm, samassa yhteydessä
myös pala maksasta. - Siinä on tyttö, joka on päättänyt kestää. Sanoo, että
kun katsoo maailman menoa, niin hänellä ei ole mitään hätää siihen verrattuna.
Ensimmäisen kerran oli rintasyöpäleikkauksessa 2005. 20 v myöhemmin yhtä
iloinen, että on hengissä. - Eihän meistä tiedä kukaan, koska täältä on lähdettävä.
Yritä löytää joka päivä ainakin yksi iloitsemisen arvoinen asia. Sairaus on asia, joka
pistää elämän arvot järjestykseen.
- Anonyymi
Miski syövästä puhuminen on TABU ?
Olettaisi
se on yhtä tavallinen puheenaihe kuin yleensä sairaudet on,
oi kuinka kepeesti ihmiset kertoo lihaskivuista tai syd. häiriöistää ai korkeasta verenpaineestaan,
mutta miksi ei uskelleta puhua garsinoomasta yhtä kepeesti ,
kun sitä sairastaa lopulta kaikki ihmiset jossaki vaihetta elämäänsä ?- Anonyymi
Tabu se on varmaan sen rajallisuuden vuoksi, särkee ihmisen illuusion ikuisesti jatkuvasta elämästä. Jos meillä ei olisi tuollasta tiedostamatonta illuusiota, niin kuka täällä jaksaisi edes olla.
- Anonyymi
Hei aloituksentekijä !
Ei kai se tabu ole, vaikka saattaa olla, että muista sairauksista
kirjoitetaan ja puhutaan enemmän.
Aika usein on kuitenkin viikkolehdissä otsikoita: "Paranin syövästä"
ja usein niistä kertovat tunnetut ihmiset.
Ehkä syöpään sairastuneet haluavat kertoa siitä antaakseen toivoa ja rohkeutta
syöpään muille syöpään sairastuneille ?
Syöpää pystytään parantamaan hyvin nykyään kunhan se huomataan ajoissa.
Sepä se ! Voiko syöpä antaa merkkejä vasta, kun se on pitkälle edennyt ?
Moni sairaus etenee "salaa". Ihminen ei tiedä sairastuneensa.
Lähetän sinulle lämpimät etähalaukset ja toivotan mahdollisimman hyvää vointia !
Onko sinulla ketään tukenasi ?
- Anonyymi
Älä muuta sano - mielipuolinen maailma ja sitten kuolemaakin on vielä odotettava päivästä toiseen.
- Anonyymi
Minä en tiedä syövästä, mutta sen, että kun yht äkkiä elimistö pettää, ja tulee pakokauhun oloinen tunne, ettei elimistöönsä voi luottaa, jonka kanssa olisi elettävä. Ei se ole kuoleman pelko, vaan ikäänkuin nyt tämä yhteispeli ei toimi.
- Anonyymi
Kipujen kanssa on takuuvarmasti kamalaa. Olen ajatellut reumasairaita esimerkiksi, kun koko elämä on kipuja täynnä, on varmasti muitakin särkytiloja. Sitten kun sellainen osuu itselle, olo on kuin maksaisi mitä vain, kun helpottaisi, ja kivuttomana ei muista olla edes kiitollinen, ettei mistään satu. Ihminen on kyllä aika kurja tapaus. En ainakaan itselleni antaisi kovin korkeaa pistearvoa. Tyhjänpäiväinen turhake.
- Anonyymi
Monista hyvistä asioista voi olla kiitollinen. Ajatella, jos olisi ilman sitä / tätä kaikkea hyvää.
- Anonyymi
Lehdissä on kyllä ollu paljon juttuja noitten julkkisten aivo-kasvaimista ym. rintasyöpä yhdella jos kellä näyttää olevan,
mtta kun omalle kohdalle tito tulee yllättäin
arvata vain voi kuinka tieto säikäyttää,
" minullko syöpä " ?????????????????
nooh, sitten kun rauhottu miettimään että tietenki se minullekki tulee, ja nytkö se sitten tuli näkösälle,
jotenki vaan vahaa ihmistä tympii niin hiivatusti
kun kuolema tulee olemaan hidas ja lääkärissä joksut lisääntyy ihan turhaan,
olesin vahvasti sitä mieltä vanhukselle kun tulee syöpä diaknoosi, JOS vanhus itse pyytää lähtö pilleriä se tulee hänelle myöntää,
se ei ole millää tavalla lääkärin syy jos vanhus pyytää päästä pois kitumasta silloin kun vielä osaa ajatella itse ja itse osaa sitä pyytää ,
EI tietenkään kenenkää ulkopuolisen tahdosta ekä toiveesta vaan potilaan omasta pyynnöstä !- Anonyymi
Leikataanko tuo syöpä milloin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikataanko tuo syöpä milloin?
se on jo leikattu
mutta
ei näytä hyvältä
päin vastoin näyttää vihasemmalta kuin mitä oli,
kyllä tympii, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
se on jo leikattu
mutta
ei näytä hyvältä
päin vastoin näyttää vihasemmalta kuin mitä oli,
kyllä tympii,Saanko olla utelias, että mikä syöpä sinulla on ja minkä asteen?
Itselläni on ollut rintasyöpä ja tyvisolusyöpä, tällä hetkellä voin hyvin. Noista on jo vuosia aikaa.
Onhan toki iän tuomia muutoksia, kulumisia, kipujakin joskus.
Luin juuri, että keuhkosyöpä, Britanniassa, on lisääntynyt nuorten, tupakoimattomien naisten keskuudessa.
Ei lääketiede, eikä terveystietous voi kaikkea poistaa eikä ehkäistä.
Voimia sinulle!
- Anonyymi
niiiiiin minäki kuolen
en vaan tiedä milloin,
jumala tietää vaan ei sano,,,,,,,,,,, - Anonyymi
Raskainta on vaivojen kanssa odottaa kuolemaa. Mun on ollut pakko alkaa elämään välillä.
Ei sitä kuolemantekoa kestä pirukaan, mutta kunhan aloittaa taas elämisen niin ne vaivatkin häipyy taas olemattomiin.- Anonyymi
Purskahdin nauruun
olipa kivasti sanottu,
tuosta otan nyt minäki oppia
nyt koitan alottaa udelleen elämään jospa se alkais hieman helpottamaan tätä elämän loppu aikaa,
kiitos ihanasta vinkistä, heh heh
minunki on nyt pakko opetella taas välillä elämää jatkamaan vaikka raskasta on,
heh heh joo ELETÄÄN VÄLILLÄ paremmin jaksaa odottaa kuolemaaki.
kiitos hyvästä vinkistä ! heheh hehh, kiitossssssss ,, - AnonyymiUUSI
Niin, jos kunto on sellainen, että jaksaa alkaa elämään välillä se on hyvä asia !
Monilla on sellaisia vaivoja, ettei ne häivy olemattomiin, vaikka minkä tekis ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos kunto on sellainen, että jaksaa alkaa elämään välillä se on hyvä asia !
Monilla on sellaisia vaivoja, ettei ne häivy olemattomiin, vaikka minkä tekis !EI vanhuden vaivat enään katoa minnekää päinvastoin kaikki vaivat lisääntyy ja voimat hiipuu tulee joka päivä entistä huonompaan kuntoon,
näin se vaan on ,
elimistö tekee loppuaan, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EI vanhuden vaivat enään katoa minnekää päinvastoin kaikki vaivat lisääntyy ja voimat hiipuu tulee joka päivä entistä huonompaan kuntoon,
näin se vaan on ,
elimistö tekee loppuaan,Aika pitkälti juttu menee kuitenkin niiin, että sinä itse teet elimistöstäsi lopun. Pidä huoli nesteytyksestä ja oikean ravinnon saannista, nuku riittävästi ja liiku säännöllisesti, niiin elimistösi jaksaa aivan eri lailla. Ja samalla myös henkesi / mielesi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aika pitkälti juttu menee kuitenkin niiin, että sinä itse teet elimistöstäsi lopun. Pidä huoli nesteytyksestä ja oikean ravinnon saannista, nuku riittävästi ja liiku säännöllisesti, niiin elimistösi jaksaa aivan eri lailla. Ja samalla myös henkesi / mielesi.
Niinkö meinaat,
no katotaan
kuinka villen käy ,
jokatapaksessa
mieli maassa mataa
kovin olen kateellinen kaikille tutuille ja tunemattomille pois nukkuneille, heillä EI enään ole maallisia vaivoja he saavat nukku piiiiiitkäääää untaan ikuisesti,
joskus tuntuu että he ovat luusereita kun ovat menneet nukkumaan
ja meidän pitää täällä kitua ja huolehtia vielä itsestä ja toisistaki vaikka voimia ei enään olisikaan.
- Anonyymi
Paras vinkki ikinä
" eletään välillä , paremmin jaksaa odottaa kuolemaaki "- Anonyymi
Hyvä oivallus, ihan paras aikoihin. Ja tällä on sentään siteerattu monia suuria ajattelijoita, filosofeja.
- Anonyymi
Joooo, mua naurattaaaaa niin paljon ILOSTA
WC:ssäki pöntöllä istuin ja nuroin ettei loppua meinannu tulla,
olin niin innoissani ajatuksesta / keksinnöstä ,,, elää välillä ettei aika käy liian pitkäksi, heh heh,
pistin pyykinkin koneeseen
sitttt aattelin mennä ruoka osoksille,
olin niin iloinen keksinnöstä,,,,,, että
voihan sitä pikusen harrastaa elämääki / elämistä kuolemaa oootelessa,
heh, aika ei käy sitt liian pitkäksi ,
ihanha kun joku keksi meille HYVÄN IDEAN ja läälleen
iloitakki elämästä ennen kuolemaa,
KIITOS ihanalle kanssaklkijalle ja keksinnölle,- Anonyymi
kertokaa miten tämä nauraminen loppuu,
oooooooon niiiiiiiin iloinen keksinnöstä
eläääääää vielä jaksaaaaaa paemmin ootella sitä pakollista kuolemaansa,,,,,
kiitos kiiitos kiiiitos kiiitos maailman parhaimmasta neuvosta,, kiiitossss,
- Anonyymi
Nauru pidentää ikää ,,,, sanotaan,,,,
voihan olla että syöpäki paranee kun oikein naurattaa .- Anonyymi
Kyllä. Mieli ja toivo ovat osa lääkkeistä, ehkä parhaimmat.
- Anonyymi
joooo ja mikä on ihanampaa kuin kuolla nauruun ``````
- Anonyymi
Nyt pitäis keksiä sitä keksintöä , elämän jatkamis hommaa,
pitäiskö sittenki lähteä kauppaan
ostaa jotain kivaa tekemistä,
tairan lähtee katteleen malli-lehtiä
jos keksin jonkun käsityön
joka sitoo kaiken huomioni pitkäksi aikaa
kun sitä värkkää valmiiksi tuoteeksi,
olisko hyvä idea ?- Anonyymi
Itse en ole mikään hyvä käsitöissä, mutta pitkä kaulahuivi kyllä aina syntyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole mikään hyvä käsitöissä, mutta pitkä kaulahuivi kyllä aina syntyy.
Miten pitkä huivi olisi hyvä ja kuinka leveä sen olla pitäisi
että se olisi kiva huitasta kaulaan,
entä väri , minkä värinen sen tulisi olla,
kaulahuivin kutominen olisi minullekkki mieleistä puuhaa,
pidän käsitöitten teosta,
nyt vanhuksena kylläki kädet tahtoo kipeytyä kutomisesta ,mutta koitan tukea siteellä noita lihaksia, apteekista saisi hyviä ranne tukia ovatkohan kalliita, en ole vielä kyselly, mutta voin käsiä tukea muutenki sitomalla vaikka jonkun pitkän huivin käsien ympärille tiukasti, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miten pitkä huivi olisi hyvä ja kuinka leveä sen olla pitäisi
että se olisi kiva huitasta kaulaan,
entä väri , minkä värinen sen tulisi olla,
kaulahuivin kutominen olisi minullekkki mieleistä puuhaa,
pidän käsitöitten teosta,
nyt vanhuksena kylläki kädet tahtoo kipeytyä kutomisesta ,mutta koitan tukea siteellä noita lihaksia, apteekista saisi hyviä ranne tukia ovatkohan kalliita, en ole vielä kyselly, mutta voin käsiä tukea muutenki sitomalla vaikka jonkun pitkän huivin käsien ympärille tiukasti,Valitse lempivärejäsi !
Roosa-beige sopii kasvoihin hyvin, kun iho on kalpea varsinkin talvella.
Tummat värit on synkkiä.
Kaulaliina saa olla iloisen pirteän värinenkin, mutta en tykkäisi räikeästä väristä.
Kaksivärinen lankakin voisi olla kiva.
Kaulaliinan kutominen on hyvä idea.
Meilläpäin sanotaan kaulaliina. Se tarkoittaa pitkulaista liinaa.
Jossainpäin sanotaan kaulahuivi. Meillä päin se tarkoittaa neliskanttista
kangashuivia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitse lempivärejäsi !
Tummat värit on synkkiä.
Kaulaliina saa olla iloisen pirteän värinenkin, mutta en tykkäisi räikeästä väristä.
kangashuivia.Olisko 3 metriä pitkä huivi oikean mittainen ,
haluisin tosi pitkän,
niitä joskus näkee TV:ssä ihmisillä,
1, 5 mteriä pitkä on minusta lyhyt hivi,
koskaa en ole nähny kapoissa semmosia myynnissä, mistähän ihmiset löytää noita tosi pitkiä kaulahuiveja ??????????? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitse lempivärejäsi !
Tummat värit on synkkiä.
kangashuivia.Joo, kaulaliina on oikea termi pitkälle liinalle. Huivi tosiaan on neliskanttinen.
Teen virkkaamalla, en kovin pitkää, koska siitä muutoinkin tulee virkkaamalla paksu, eikä kannata kietoa monta kertaa kaulan ympäri. Ohuemmasta langasta voisi neuloa pidemmän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kaulaliina on oikea termi pitkälle liinalle. Huivi tosiaan on neliskanttinen.
Teen virkkaamalla, en kovin pitkää, koska siitä muutoinkin tulee virkkaamalla paksu, eikä kannata kietoa monta kertaa kaulan ympäri. Ohuemmasta langasta voisi neuloa pidemmän.Leveys = hiukan yli kaulani korkeus, että peittää sen kunnolla.
- AnonyymiUUSI
Kyllä se vanhuus tekee niitä vaivoja mutta ei tuskia koko ajan lisäänny. Kunhan ottaa lievitystä niin sitten taas menee kivasti.
Se henkinen tuska, kun odottaa kuolemaa on pahinta painajaista. Nykyään lääkärit helpottaa tuntemuksia pirun tehokkaasti.
Niille tuskattomille päiville se elämän ilon hakeminen on tarpeen. Ei se nauramista tarvitse olla. Riittää ystävien kanssa juttelu ja hauskojen muistojen kertaaminen.
Jokaiselle tulee kuolema eteen, ei sitä pääse pakoon. Syntymässä syntyy myös kuolema. Ystäville on vaikea tulla meidän luokse, jos joka kerta itketään, että mä kuolen kohta. Muistellaan niitä hauskoja elämän kohtia, kyllä jokaisella niitäkin löytyy.- AnonyymiUUSI
Parasta olis jos vanhs olisi terve ja jaksaa itse mennä vielä muitten mukaan,
ei se että mua tullaan katsomaan kun en pääse edes liikkumaan,
terveys olisi parasta vanhalle ihmiselle !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?363894- 1003482
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1103417- 773168
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m853149Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862825- 352610
- 692493
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472479- 902196