Niin tietenki
kaikki kuolee,
mutta
jotenki väsyy tähän hitaasti kuolemiseen,
kaikenlaisia kipuja puhkeaa sinne sun tänne,
olen ihan rikki ,
en tahtois kuolla hitaasti !
MÄ KUOLEN !
136
908
Vastaukset
- Anonyymi
Kuinka moni tietää syvövän olemassa olosta omassa kehossaan ??????,
Mä tiedä !- Anonyymi
Ei varmasti ole mikään miellyttävä tunne - ehkä on kuin olisi tullut petetyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti ole mikään miellyttävä tunne - ehkä on kuin olisi tullut petetyksi.
Enkä sitäkään tiedä, että voisiko se antaa jonkin pontimen haluta selvitä hengissä, mitä ei pelkässä tyhjyydessä ole?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä sitäkään tiedä, että voisiko se antaa jonkin pontimen haluta selvitä hengissä, mitä ei pelkässä tyhjyydessä ole?!
Minä olen aina ajatellut, että ne syöpähoidot ovat rankkoja, jaksaako ne kestää. Minkälainen syöpä sinulla on? Sitähän on niin montaa laatua ja lajiakin?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aina ajatellut, että ne syöpähoidot ovat rankkoja, jaksaako ne kestää. Minkälainen syöpä sinulla on? Sitähän on niin montaa laatua ja lajiakin?!
Ihmisten suhtautuminenkin voi ola vaikeaa, koska syöpä nimenä jo antaa elämälle sellaisen rajallisuusarvion, että ihmiset haluavat torjua koko asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miniälläni on krooninen syöpä. On kokenut jo kolmeen kertaan hiusten lähdön,
kaikki stytostaattihoidot ym. Sitten vielä pari kertaa vatsanalueen syöpä,
viimeisestä leikkauksesta on kulunut 5 kk, vieläkin saa käydä 2 kertaa viikossa
vaihtamassa kääreet, haava (30 cm) umpeutuu hitaasti mutta varmasti.
Muutama vuosi sitten leikattiin paksusta suolesta n 25 cm, samassa yhteydessä
myös pala maksasta. - Siinä on tyttö, joka on päättänyt kestää. Sanoo, että
kun katsoo maailman menoa, niin hänellä ei ole mitään hätää siihen verrattuna.
Ensimmäisen kerran oli rintasyöpäleikkauksessa 2005. 20 v myöhemmin yhtä
iloinen, että on hengissä. - Eihän meistä tiedä kukaan, koska täältä on lähdettävä.
Yritä löytää joka päivä ainakin yksi iloitsemisen arvoinen asia. Sairaus on asia, joka
pistää elämän arvot järjestykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miniälläni on krooninen syöpä. On kokenut jo kolmeen kertaan hiusten lähdön,
kaikki stytostaattihoidot ym. Sitten vielä pari kertaa vatsanalueen syöpä,
viimeisestä leikkauksesta on kulunut 5 kk, vieläkin saa käydä 2 kertaa viikossa
vaihtamassa kääreet, haava (30 cm) umpeutuu hitaasti mutta varmasti.
Muutama vuosi sitten leikattiin paksusta suolesta n 25 cm, samassa yhteydessä
myös pala maksasta. - Siinä on tyttö, joka on päättänyt kestää. Sanoo, että
kun katsoo maailman menoa, niin hänellä ei ole mitään hätää siihen verrattuna.
Ensimmäisen kerran oli rintasyöpäleikkauksessa 2005. 20 v myöhemmin yhtä
iloinen, että on hengissä. - Eihän meistä tiedä kukaan, koska täältä on lähdettävä.
Yritä löytää joka päivä ainakin yksi iloitsemisen arvoinen asia. Sairaus on asia, joka
pistää elämän arvot järjestykseen.Onpa päättäväisen sitkeä tarina taistelusta - minä olisin tainnut uupua jo alkumetreille. Mutta jos nuori ihminen, jaksaa taistella.
- Anonyymi
Ilmeni yllättäen ja poistettiin puukolla.
Ilman ennakkovaroitusta WC pytty punaiseksi!
Perä - paksusuolessa 30cm:n mittainen kasvain. Havaitsemisesta parin kuukauden kuluttua suolen lyhennys. Sulkijalihas vaurioitui mutta hermotus säästyi. On vaihdittava ulosteen viskositettiä.
Aikaa tuohon on nyt 14 vuotta.
Johtopäätös. Suoli on riittävän pitkä ja puukko tehokas. Riittävän ajoissa paikallinen poisto ja sen jälkimaininkien jälkeen vain varovaisuus ulosteen kanssa.
Aviollisten velvollisuuksien täyttämisessä oli 4kk:n tauko. Ulostepussu avanne aukossa 3kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeni yllättäen ja poistettiin puukolla.
Ilman ennakkovaroitusta WC pytty punaiseksi!
Perä - paksusuolessa 30cm:n mittainen kasvain. Havaitsemisesta parin kuukauden kuluttua suolen lyhennys. Sulkijalihas vaurioitui mutta hermotus säästyi. On vaihdittava ulosteen viskositettiä.
Aikaa tuohon on nyt 14 vuotta.
Johtopäätös. Suoli on riittävän pitkä ja puukko tehokas. Riittävän ajoissa paikallinen poisto ja sen jälkimaininkien jälkeen vain varovaisuus ulosteen kanssa.
Aviollisten velvollisuuksien täyttämisessä oli 4kk:n tauko. Ulostepussu avanne aukossa 3kk.Edeltävä 3kk. Terveyskeskulääkäri tunnusteli peräsuolen kautta eturauhaseni 3kk ennen vessapyttyhälytystä. Hän ei sanonut mitään. Pyttyhälytyksen jälkeen oli ensimmäinen toimenpide ( yksityisellä lääkärilla ) perän tunnustelu ja hän sanoi heti "täällähän on syöpä"!
30cm:n syöpä ei kehity muutamassa kuukaudessa.
Parin päivän kuluttua tähystykseen joka vahvisti havainnon ja määritti pituuden. Leikkaus parin kuukauden kuluttua.
Nostovyön käyttö punttitreenien kyykyissä ja maastavedoissa loppui täysin.
- Anonyymi
Miski syövästä puhuminen on TABU ?
Olettaisi
se on yhtä tavallinen puheenaihe kuin yleensä sairaudet on,
oi kuinka kepeesti ihmiset kertoo lihaskivuista tai syd. häiriöistää ai korkeasta verenpaineestaan,
mutta miksi ei uskelleta puhua garsinoomasta yhtä kepeesti ,
kun sitä sairastaa lopulta kaikki ihmiset jossaki vaihetta elämäänsä ?- Anonyymi
Tabu se on varmaan sen rajallisuuden vuoksi, särkee ihmisen illuusion ikuisesti jatkuvasta elämästä. Jos meillä ei olisi tuollasta tiedostamatonta illuusiota, niin kuka täällä jaksaisi edes olla.
- Anonyymi
Hei aloituksentekijä !
Ei kai se tabu ole, vaikka saattaa olla, että muista sairauksista
kirjoitetaan ja puhutaan enemmän.
Aika usein on kuitenkin viikkolehdissä otsikoita: "Paranin syövästä"
ja usein niistä kertovat tunnetut ihmiset.
Ehkä syöpään sairastuneet haluavat kertoa siitä antaakseen toivoa ja rohkeutta
syöpään muille syöpään sairastuneille ?
Syöpää pystytään parantamaan hyvin nykyään kunhan se huomataan ajoissa.
Sepä se ! Voiko syöpä antaa merkkejä vasta, kun se on pitkälle edennyt ?
Moni sairaus etenee "salaa". Ihminen ei tiedä sairastuneensa.
Lähetän sinulle lämpimät etähalaukset ja toivotan mahdollisimman hyvää vointia !
Onko sinulla ketään tukenasi ? - Anonyymi
Tule sitten avautumaan, kun olet oman syöpäsi saanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei aloituksentekijä !
Ei kai se tabu ole, vaikka saattaa olla, että muista sairauksista
kirjoitetaan ja puhutaan enemmän.
Aika usein on kuitenkin viikkolehdissä otsikoita: "Paranin syövästä"
ja usein niistä kertovat tunnetut ihmiset.
Ehkä syöpään sairastuneet haluavat kertoa siitä antaakseen toivoa ja rohkeutta
syöpään muille syöpään sairastuneille ?
Syöpää pystytään parantamaan hyvin nykyään kunhan se huomataan ajoissa.
Sepä se ! Voiko syöpä antaa merkkejä vasta, kun se on pitkälle edennyt ?
Moni sairaus etenee "salaa". Ihminen ei tiedä sairastuneensa.
Lähetän sinulle lämpimät etähalaukset ja toivotan mahdollisimman hyvää vointia !
Onko sinulla ketään tukenasi ?Höpötystä syövästä paraneminen.
Hyvin harvoin syövästä saa terveenpaperit.
Syövästä pääsee vasta, kun joku muu tauti tappaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpötystä syövästä paraneminen.
Hyvin harvoin syövästä saa terveenpaperit.
Syövästä pääsee vasta, kun joku muu tauti tappaa.Ei pidä paikkaansa, olet väärässä. Tutki tarkemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, olet väärässä. Tutki tarkemmin.
ei syövästä parane,
sen kanssa vaan pitää elää eloppuelämä ja kuolema tulee luultavasti jonkun muun elimistän pettäessä.
syöpiä on monenlaisia on akressiivisiä ja hidas kasvuisia, hidaskasvuisen kanssa ihminen elää kymmeniä vuosia, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei syövästä parane,
sen kanssa vaan pitää elää eloppuelämä ja kuolema tulee luultavasti jonkun muun elimistän pettäessä.
syöpiä on monenlaisia on akressiivisiä ja hidas kasvuisia, hidaskasvuisen kanssa ihminen elää kymmeniä vuosia,Kyllä syövästä parantuneita on olemassa vaikka kuinka paljon. Omassakin lähipiirissäni yksi.
- Anonyymi
Älä muuta sano - mielipuolinen maailma ja sitten kuolemaakin on vielä odotettava päivästä toiseen.
- Anonyymi
Minä en tiedä syövästä, mutta sen, että kun yht äkkiä elimistö pettää, ja tulee pakokauhun oloinen tunne, ettei elimistöönsä voi luottaa, jonka kanssa olisi elettävä. Ei se ole kuoleman pelko, vaan ikäänkuin nyt tämä yhteispeli ei toimi.
- Anonyymi
Ai, noinko se menee!
- Anonyymi
Kipujen kanssa on takuuvarmasti kamalaa. Olen ajatellut reumasairaita esimerkiksi, kun koko elämä on kipuja täynnä, on varmasti muitakin särkytiloja. Sitten kun sellainen osuu itselle, olo on kuin maksaisi mitä vain, kun helpottaisi, ja kivuttomana ei muista olla edes kiitollinen, ettei mistään satu. Ihminen on kyllä aika kurja tapaus. En ainakaan itselleni antaisi kovin korkeaa pistearvoa. Tyhjänpäiväinen turhake.
- Anonyymi
Monista hyvistä asioista voi olla kiitollinen. Ajatella, jos olisi ilman sitä / tätä kaikkea hyvää.
- Anonyymi
Lehdissä on kyllä ollu paljon juttuja noitten julkkisten aivo-kasvaimista ym. rintasyöpä yhdella jos kellä näyttää olevan,
mtta kun omalle kohdalle tito tulee yllättäin
arvata vain voi kuinka tieto säikäyttää,
" minullko syöpä " ?????????????????
nooh, sitten kun rauhottu miettimään että tietenki se minullekki tulee, ja nytkö se sitten tuli näkösälle,
jotenki vaan vahaa ihmistä tympii niin hiivatusti
kun kuolema tulee olemaan hidas ja lääkärissä joksut lisääntyy ihan turhaan,
olesin vahvasti sitä mieltä vanhukselle kun tulee syöpä diaknoosi, JOS vanhus itse pyytää lähtö pilleriä se tulee hänelle myöntää,
se ei ole millää tavalla lääkärin syy jos vanhus pyytää päästä pois kitumasta silloin kun vielä osaa ajatella itse ja itse osaa sitä pyytää ,
EI tietenkään kenenkää ulkopuolisen tahdosta ekä toiveesta vaan potilaan omasta pyynnöstä !- Anonyymi
Leikataanko tuo syöpä milloin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikataanko tuo syöpä milloin?
se on jo leikattu
mutta
ei näytä hyvältä
päin vastoin näyttää vihasemmalta kuin mitä oli,
kyllä tympii, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on jo leikattu
mutta
ei näytä hyvältä
päin vastoin näyttää vihasemmalta kuin mitä oli,
kyllä tympii,Saanko olla utelias, että mikä syöpä sinulla on ja minkä asteen?
Itselläni on ollut rintasyöpä ja tyvisolusyöpä, tällä hetkellä voin hyvin. Noista on jo vuosia aikaa.
Onhan toki iän tuomia muutoksia, kulumisia, kipujakin joskus.
Luin juuri, että keuhkosyöpä, Britanniassa, on lisääntynyt nuorten, tupakoimattomien naisten keskuudessa.
Ei lääketiede, eikä terveystietous voi kaikkea poistaa eikä ehkäistä.
Voimia sinulle!
- Anonyymi
niiiiiin minäki kuolen
en vaan tiedä milloin,
jumala tietää vaan ei sano,,,,,,,,,,, - Anonyymi
Raskainta on vaivojen kanssa odottaa kuolemaa. Mun on ollut pakko alkaa elämään välillä.
Ei sitä kuolemantekoa kestä pirukaan, mutta kunhan aloittaa taas elämisen niin ne vaivatkin häipyy taas olemattomiin.- Anonyymi
Purskahdin nauruun
olipa kivasti sanottu,
tuosta otan nyt minäki oppia
nyt koitan alottaa udelleen elämään jospa se alkais hieman helpottamaan tätä elämän loppu aikaa,
kiitos ihanasta vinkistä, heh heh
minunki on nyt pakko opetella taas välillä elämää jatkamaan vaikka raskasta on,
heh heh joo ELETÄÄN VÄLILLÄ paremmin jaksaa odottaa kuolemaaki.
kiitos hyvästä vinkistä ! heheh hehh, kiitossssssss ,, - Anonyymi
Niin, jos kunto on sellainen, että jaksaa alkaa elämään välillä se on hyvä asia !
Monilla on sellaisia vaivoja, ettei ne häivy olemattomiin, vaikka minkä tekis ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos kunto on sellainen, että jaksaa alkaa elämään välillä se on hyvä asia !
Monilla on sellaisia vaivoja, ettei ne häivy olemattomiin, vaikka minkä tekis !EI vanhuden vaivat enään katoa minnekää päinvastoin kaikki vaivat lisääntyy ja voimat hiipuu tulee joka päivä entistä huonompaan kuntoon,
näin se vaan on ,
elimistö tekee loppuaan, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI vanhuden vaivat enään katoa minnekää päinvastoin kaikki vaivat lisääntyy ja voimat hiipuu tulee joka päivä entistä huonompaan kuntoon,
näin se vaan on ,
elimistö tekee loppuaan,Aika pitkälti juttu menee kuitenkin niiin, että sinä itse teet elimistöstäsi lopun. Pidä huoli nesteytyksestä ja oikean ravinnon saannista, nuku riittävästi ja liiku säännöllisesti, niiin elimistösi jaksaa aivan eri lailla. Ja samalla myös henkesi / mielesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pitkälti juttu menee kuitenkin niiin, että sinä itse teet elimistöstäsi lopun. Pidä huoli nesteytyksestä ja oikean ravinnon saannista, nuku riittävästi ja liiku säännöllisesti, niiin elimistösi jaksaa aivan eri lailla. Ja samalla myös henkesi / mielesi.
Niinkö meinaat,
no katotaan
kuinka villen käy ,
jokatapaksessa
mieli maassa mataa
kovin olen kateellinen kaikille tutuille ja tunemattomille pois nukkuneille, heillä EI enään ole maallisia vaivoja he saavat nukku piiiiiitkäääää untaan ikuisesti,
joskus tuntuu että he ovat luusereita kun ovat menneet nukkumaan
ja meidän pitää täällä kitua ja huolehtia vielä itsestä ja toisistaki vaikka voimia ei enään olisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö meinaat,
no katotaan
kuinka villen käy ,
jokatapaksessa
mieli maassa mataa
kovin olen kateellinen kaikille tutuille ja tunemattomille pois nukkuneille, heillä EI enään ole maallisia vaivoja he saavat nukku piiiiiitkäääää untaan ikuisesti,
joskus tuntuu että he ovat luusereita kun ovat menneet nukkumaan
ja meidän pitää täällä kitua ja huolehtia vielä itsestä ja toisistaki vaikka voimia ei enään olisikaan."Voimia" tulee em. ohjeilla. Ala 'töihin' ja lakkaa ruikuttamasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pitkälti juttu menee kuitenkin niiin, että sinä itse teet elimistöstäsi lopun. Pidä huoli nesteytyksestä ja oikean ravinnon saannista, nuku riittävästi ja liiku säännöllisesti, niiin elimistösi jaksaa aivan eri lailla. Ja samalla myös henkesi / mielesi.
Tuo on hyvä ohje. Olen paljon pirteämpi kun aloin syödä vitamiini lisää ja isomman annoksen d-vitamiinia.
Meen aikaisin nukkumaan ja nukun 7-8 tuntia yössä.
Ulkoilen useana päivänä viikossa, säällä kuin säällä. Syksyisessä sateessa on muuten ihana kävellä, sadetakki ja kumisaappaat vain päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hyvä ohje. Olen paljon pirteämpi kun aloin syödä vitamiini lisää ja isomman annoksen d-vitamiinia.
Meen aikaisin nukkumaan ja nukun 7-8 tuntia yössä.
Ulkoilen useana päivänä viikossa, säällä kuin säällä. Syksyisessä sateessa on muuten ihana kävellä, sadetakki ja kumisaappaat vain päälle.Hyvä, ellei aivan ihana kommentti. Tällaisia esimerkkejä lisää. Ihan itsestä kiinni, millainen itsen oma olo on. Sateella on paljon happea ilmassa. Hyvää jatkoa ja tsempit sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voimia" tulee em. ohjeilla. Ala 'töihin' ja lakkaa ruikuttamasta.
Tämä on selvästi minulle - olen pelkkä saamaton lurjus, kaikki vaivat itse hankittuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on selvästi minulle - olen pelkkä saamaton lurjus, kaikki vaivat itse hankittuja.
Minä keksin heti kymmenen tekosyytä, jos pitäisi ottaa niskasta itseä kiinni, ja keksin kaikesta muusta syypäitä kuin itsestä.
Tällä hetkellä on stressistä - mies kuoli 1,5 sitten - en tule koskaan siitä toipumaan, ja nyt sen lisäksi on kolmen muun kuolinpesän asiat sekaisin.
Koko ajan yritän muistaa, että onko se ja se asia hoidettu, mitä olen unohtanut tehdä, miten selviän siitä ja siitä hakemuksesta, anomuksesta ja valituksen tekemisestä.
Niin olen stressaantunut, ettei nukkumin onnistu, ja päiväuniltakin havahduin ajatukseen, kun mietin, että olen unohtanut tehdä valituksen mieheni kuolemasta.
Tällaista hullua pohdin unenpöpperössä, että mihinkähän instanssiin se piti tehdä, ja miten olen voinut sen unohtaa, ja sitten havahduin kokonaan hereille.
Mitä ihmettä oikein ajattelen?! Mieheni kuoli täysin luonnollisen kuoleman vaikeaan sairauteen.
Enkä kyllä keksinyt, että mihin olisin sen valituksen tehnytkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli vatsaus anonyymille 16.9. klo 20:24, jos sattui jäämään epäselväksi. Vaivoistasi en tiedä, mutta ruikuttamalla ne eivät poistu eivätkä vähene. Joillakin keinoilla / tavoilla ne voivat unohtua hetkeksi. Edes.
- Anonyymi
Paras vinkki ikinä
" eletään välillä , paremmin jaksaa odottaa kuolemaaki "- Anonyymi
Hyvä oivallus, ihan paras aikoihin. Ja tällä on sentään siteerattu monia suuria ajattelijoita, filosofeja.
- Anonyymi
Joooo, mua naurattaaaaa niin paljon ILOSTA
WC:ssäki pöntöllä istuin ja nuroin ettei loppua meinannu tulla,
olin niin innoissani ajatuksesta / keksinnöstä ,,, elää välillä ettei aika käy liian pitkäksi, heh heh,
pistin pyykinkin koneeseen
sitttt aattelin mennä ruoka osoksille,
olin niin iloinen keksinnöstä,,,,,, että
voihan sitä pikusen harrastaa elämääki / elämistä kuolemaa oootelessa,
heh, aika ei käy sitt liian pitkäksi ,
ihanha kun joku keksi meille HYVÄN IDEAN ja läälleen
iloitakki elämästä ennen kuolemaa,
KIITOS ihanalle kanssaklkijalle ja keksinnölle,- Anonyymi
kertokaa miten tämä nauraminen loppuu,
oooooooon niiiiiiiin iloinen keksinnöstä
eläääääää vielä jaksaaaaaa paemmin ootella sitä pakollista kuolemaansa,,,,,
kiitos kiiitos kiiiitos kiiitos maailman parhaimmasta neuvosta,, kiiitossss,
- Anonyymi
Nauru pidentää ikää ,,,, sanotaan,,,,
voihan olla että syöpäki paranee kun oikein naurattaa .- Anonyymi
Kyllä. Mieli ja toivo ovat osa lääkkeistä, ehkä parhaimmat.
- Anonyymi
joooo ja mikä on ihanampaa kuin kuolla nauruun ``````
- Anonyymi
Nyt pitäis keksiä sitä keksintöä , elämän jatkamis hommaa,
pitäiskö sittenki lähteä kauppaan
ostaa jotain kivaa tekemistä,
tairan lähtee katteleen malli-lehtiä
jos keksin jonkun käsityön
joka sitoo kaiken huomioni pitkäksi aikaa
kun sitä värkkää valmiiksi tuoteeksi,
olisko hyvä idea ?- Anonyymi
Itse en ole mikään hyvä käsitöissä, mutta pitkä kaulahuivi kyllä aina syntyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole mikään hyvä käsitöissä, mutta pitkä kaulahuivi kyllä aina syntyy.
Miten pitkä huivi olisi hyvä ja kuinka leveä sen olla pitäisi
että se olisi kiva huitasta kaulaan,
entä väri , minkä värinen sen tulisi olla,
kaulahuivin kutominen olisi minullekkki mieleistä puuhaa,
pidän käsitöitten teosta,
nyt vanhuksena kylläki kädet tahtoo kipeytyä kutomisesta ,mutta koitan tukea siteellä noita lihaksia, apteekista saisi hyviä ranne tukia ovatkohan kalliita, en ole vielä kyselly, mutta voin käsiä tukea muutenki sitomalla vaikka jonkun pitkän huivin käsien ympärille tiukasti, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pitkä huivi olisi hyvä ja kuinka leveä sen olla pitäisi
että se olisi kiva huitasta kaulaan,
entä väri , minkä värinen sen tulisi olla,
kaulahuivin kutominen olisi minullekkki mieleistä puuhaa,
pidän käsitöitten teosta,
nyt vanhuksena kylläki kädet tahtoo kipeytyä kutomisesta ,mutta koitan tukea siteellä noita lihaksia, apteekista saisi hyviä ranne tukia ovatkohan kalliita, en ole vielä kyselly, mutta voin käsiä tukea muutenki sitomalla vaikka jonkun pitkän huivin käsien ympärille tiukasti,Valitse lempivärejäsi !
Roosa-beige sopii kasvoihin hyvin, kun iho on kalpea varsinkin talvella.
Tummat värit on synkkiä.
Kaulaliina saa olla iloisen pirteän värinenkin, mutta en tykkäisi räikeästä väristä.
Kaksivärinen lankakin voisi olla kiva.
Kaulaliinan kutominen on hyvä idea.
Meilläpäin sanotaan kaulaliina. Se tarkoittaa pitkulaista liinaa.
Jossainpäin sanotaan kaulahuivi. Meillä päin se tarkoittaa neliskanttista
kangashuivia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitse lempivärejäsi !
Tummat värit on synkkiä.
Kaulaliina saa olla iloisen pirteän värinenkin, mutta en tykkäisi räikeästä väristä.
kangashuivia.Olisko 3 metriä pitkä huivi oikean mittainen ,
haluisin tosi pitkän,
niitä joskus näkee TV:ssä ihmisillä,
1, 5 mteriä pitkä on minusta lyhyt hivi,
koskaa en ole nähny kapoissa semmosia myynnissä, mistähän ihmiset löytää noita tosi pitkiä kaulahuiveja ??????????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitse lempivärejäsi !
Tummat värit on synkkiä.
kangashuivia.Joo, kaulaliina on oikea termi pitkälle liinalle. Huivi tosiaan on neliskanttinen.
Teen virkkaamalla, en kovin pitkää, koska siitä muutoinkin tulee virkkaamalla paksu, eikä kannata kietoa monta kertaa kaulan ympäri. Ohuemmasta langasta voisi neuloa pidemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kaulaliina on oikea termi pitkälle liinalle. Huivi tosiaan on neliskanttinen.
Teen virkkaamalla, en kovin pitkää, koska siitä muutoinkin tulee virkkaamalla paksu, eikä kannata kietoa monta kertaa kaulan ympäri. Ohuemmasta langasta voisi neuloa pidemmän.Leveys = hiukan yli kaulani korkeus, että peittää sen kunnolla.
- Anonyymi
Kyllä se vanhuus tekee niitä vaivoja mutta ei tuskia koko ajan lisäänny. Kunhan ottaa lievitystä niin sitten taas menee kivasti.
Se henkinen tuska, kun odottaa kuolemaa on pahinta painajaista. Nykyään lääkärit helpottaa tuntemuksia pirun tehokkaasti.
Niille tuskattomille päiville se elämän ilon hakeminen on tarpeen. Ei se nauramista tarvitse olla. Riittää ystävien kanssa juttelu ja hauskojen muistojen kertaaminen.
Jokaiselle tulee kuolema eteen, ei sitä pääse pakoon. Syntymässä syntyy myös kuolema. Ystäville on vaikea tulla meidän luokse, jos joka kerta itketään, että mä kuolen kohta. Muistellaan niitä hauskoja elämän kohtia, kyllä jokaisella niitäkin löytyy.- Anonyymi
Parasta olis jos vanhs olisi terve ja jaksaa itse mennä vielä muitten mukaan,
ei se että mua tullaan katsomaan kun en pääse edes liikkumaan,
terveys olisi parasta vanhalle ihmiselle ! - Anonyymi
Minkä ikäisenä olet alkanut odottaa kuolemaa? En ole vielä hirmuvanha, tiedostan varman kuoleman, enkä pidä vanhana kuolemista pahana asiana, mutta moni tuntuu kyllä odottavansa kuolemaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäisenä olet alkanut odottaa kuolemaa? En ole vielä hirmuvanha, tiedostan varman kuoleman, enkä pidä vanhana kuolemista pahana asiana, mutta moni tuntuu kyllä odottavansa kuolemaa.
Olen kyllä "aina" tiedostanut kuoleman läheisyyden, eli että tuo saattaa väijyskellä arvaamattomissa tilanteissa. Olen lukuisat kerrat selviytynyt hengenvaarallisista tilanteista, jopa niin, että jo uskonut kuolevani ja siinä toivon menettäneenä jo hengessäni kuollutkin. Sellaisesta palautuminen on karmeaa.
Aktiivisemmin olen alkanut itse toiveikkaasti odottaa kuolemaa n. viimeisen muutaman vuoden aikana, eli alle 7-kymppisestä. Toivon saavani kuolla "lyhytaikaisen sirauden murtamana", ilman kummempia kipuja ja ahdinkoja. Siinä ehtii tiedostaa, että nyt se on lähtö, ihan äkkikuolema ei tässä mielessä olis kiva. Ehtisi rukoilla ja sanoa hyvästit läheisille. Polttohautaus ja tuhkanikin saa vaikka heittää taivaalle, järvelle tai merelle. Minua ei kukaan tule kovin kauaa muistamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä "aina" tiedostanut kuoleman läheisyyden, eli että tuo saattaa väijyskellä arvaamattomissa tilanteissa. Olen lukuisat kerrat selviytynyt hengenvaarallisista tilanteista, jopa niin, että jo uskonut kuolevani ja siinä toivon menettäneenä jo hengessäni kuollutkin. Sellaisesta palautuminen on karmeaa.
Aktiivisemmin olen alkanut itse toiveikkaasti odottaa kuolemaa n. viimeisen muutaman vuoden aikana, eli alle 7-kymppisestä. Toivon saavani kuolla "lyhytaikaisen sirauden murtamana", ilman kummempia kipuja ja ahdinkoja. Siinä ehtii tiedostaa, että nyt se on lähtö, ihan äkkikuolema ei tässä mielessä olis kiva. Ehtisi rukoilla ja sanoa hyvästit läheisille. Polttohautaus ja tuhkanikin saa vaikka heittää taivaalle, järvelle tai merelle. Minua ei kukaan tule kovin kauaa muistamaan.Niimpä
raamattu sanooki
" kun tuuli käy ylisesi ei sunua enään ole eikä asuinpaikkasi sinua enään tunne "
haluisi kuulla pappien mielipiteen asiasta,
kun papit lupaa ikuista elämää kuoleman jälkeen !???
Vaikka itsekki uskon luojaan
on paljon kysymyksiä jota en ymmärrä,
kuten edeelä oleva lausekki raamatussa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä
raamattu sanooki
" kun tuuli käy ylisesi ei sunua enään ole eikä asuinpaikkasi sinua enään tunne "
haluisi kuulla pappien mielipiteen asiasta,
kun papit lupaa ikuista elämää kuoleman jälkeen !???
Vaikka itsekki uskon luojaan
on paljon kysymyksiä jota en ymmärrä,
kuten edeelä oleva lausekki raamatussa .Lause aiheuttaa kysymyksiä,
sillä
suomessaki on paljon vanhoja hautoja
ja muistomerkkejä
joita ei ainakaa vielä
satoihin vuosiinkaa ole unohdettu ,
niillä haudoilla käydään edeleen viemässä kukkalaiteita,ja muitelaan menneitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktiivisemmin olen alkanut itse toiveikkaasti odottaa kuolemaa n. viimeisen muutaman vuoden aikana, eli alle 7-kymppisestä. Toivon saavani kuolla "lyhytaikaisen sirauden murtamana", ilman kummempia kipuja ja ahdinkoja. Siinä ehtii tiedostaa, että nyt se on lähtö, ihan äkkikuolema ei tässä mielessä olis kiva. Ehtisi rukoilla ja sanoa hyvästit läheisille. Polttohautaus ja tuhkanikin saa vaikka heittää taivaalle, järvelle tai merelle. Minua ei kukaan tule kovin kauaa muistamaan.Mikä siinä äkkikuolemassa niin pahaa. Tuota en ole koskaan käsittänyt. Kyllä elän tänäänkin kuun viimestä päivää. Ihan lekottelen vaan ja nautin olostani. Ei ole keneltäkään mitään anteeksi pyydettävää tai anteeksi annettavaa. Ei ole selvittämättömiä asioita.
Huusholleista olemme hävittäneet jo aikaa sitten kaikkea turhaa roinaa ja papereita.
Testamentti ja hoitotahto ja edunvalvontavaltkirjat on meillä kunnossa
Rukous lähtee Taivaan Isälle aina ,kun siltä tuntuu. No ainaki viikottain ,jos ei päivittäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä äkkikuolemassa niin pahaa. Tuota en ole koskaan käsittänyt. Kyllä elän tänäänkin kuun viimestä päivää. Ihan lekottelen vaan ja nautin olostani. Ei ole keneltäkään mitään anteeksi pyydettävää tai anteeksi annettavaa. Ei ole selvittämättömiä asioita.
Huusholleista olemme hävittäneet jo aikaa sitten kaikkea turhaa roinaa ja papereita.
Testamentti ja hoitotahto ja edunvalvontavaltkirjat on meillä kunnossa
Rukous lähtee Taivaan Isälle aina ,kun siltä tuntuu. No ainaki viikottain ,jos ei päivittäin.Olet varmaan käsittäny jotain väärin,
äkki-kolemahan on monen t o i v o m u s , sehän olisi helpotus monelle,
ei siinä mikään pelota, päinvastoin moni toivoo kohdalleen äkki-lähdön,
enemmäki pelottaa tämä vanhus
kun pitää elää huonokuntoisena ties kuinka vanhaksi,
mua inhotaa vanhuus omalla kohdallani,
olisin mieluummin terve ja nuori ja voimissani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan käsittäny jotain väärin,
äkki-kolemahan on monen t o i v o m u s , sehän olisi helpotus monelle,
ei siinä mikään pelota, päinvastoin moni toivoo kohdalleen äkki-lähdön,
enemmäki pelottaa tämä vanhus
kun pitää elää huonokuntoisena ties kuinka vanhaksi,
mua inhotaa vanhuus omalla kohdallani,
olisin mieluummin terve ja nuori ja voimissani.Äkkikuolema olisi paras tapa kuolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äkkikuolema olisi paras tapa kuolla.
Olen itse niin monet kerrat ollut äkkikuolla, että en erityisemmin arvosta ajatusta. Siinäkin ehtii kyllä tajuta tilanteen, kauhistua, säikähtää, mennä äimänkäeksi, että täh, nytkö kuolen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse niin monet kerrat ollut äkkikuolla, että en erityisemmin arvosta ajatusta. Siinäkin ehtii kyllä tajuta tilanteen, kauhistua, säikähtää, mennä äimänkäeksi, että täh, nytkö kuolen?
Jos olisit kuollut niin tokko olisit säikähtänyt, ei oletettavasti kuollut säikähtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin toista mieltä,
niin minäki olen äkki-kuollu jo monta monta kertaa,
aivaan on löytäny ittensä teho osaltolta pettyneenä
enkö olekkaan kuollu
ja totean täääääällllä taas , voi vittu ,
täysin tajuntansa menettäneenä on todella kuin taivaassa, sinne jäisi vanha ihminen jo mielelään.
- Anonyymi
vanhuudessa on ainakin aikaa adaptoitua muutokseen, ettei kuole nopeasti
ajatukset hyväksyvät kaiken ja onko valmiina parempi mennä kuin valmistumattomana?
kirjoita ole hyvä lisää ajatuksia peperille
ajatuksesi kiinnostavat minua
mitä vanhuus on
olet minua edellä ja olen tulossa perässä
kuinka minun olisi oltava vanhana?
kiitos- Anonyymi
Kun olet nuori ja terve ELÄ täysillä, tee töitä töitä töitä ja töitä
nauti elämästä
matkusta puolisosi kanssa mahdollisimman paljon ulkomailla ja kotimaassa, elä suomalisissa metsissä ja erämaissa retkeile, marjasta nauti ihansa suursesta erämaasta ja suuren metsän lumoavasta sylistä,
nauti nauti nauti
sillä kun tulet vanhaksi , puoliso kuolee, jäät yksin voimasi hiipuu yksin etjaksa ei oleviistakaan retkeillä metsissä sillä yksin ihminen on avuton kaukana erämaassa jos vaikka voimat yllättäin hiipuu tai eksyy ,
vanhuus on ihmiselämän HELVETTI ,
onnelisia kaikki jotka ovat saaneet kuolla yllättäin terveenä
he ovat säästyneet vanhuuden sairauksilta avuttomuudelta yksinäisyydeltä ym. hankaluuksilta,
jo sata vuotta sitten mun mummoni sanoi nuorena kuolleita ei tarvitse surra, sillä he ovat säästyneet paljolta maailman vaikeuksilta ja pahuudelta maailmassa,
että semmonen mietelmä elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun olet nuori ja terve ELÄ täysillä, tee töitä töitä töitä ja töitä
nauti elämästä
matkusta puolisosi kanssa mahdollisimman paljon ulkomailla ja kotimaassa, elä suomalisissa metsissä ja erämaissa retkeile, marjasta nauti ihansa suursesta erämaasta ja suuren metsän lumoavasta sylistä,
nauti nauti nauti
sillä kun tulet vanhaksi , puoliso kuolee, jäät yksin voimasi hiipuu yksin etjaksa ei oleviistakaan retkeillä metsissä sillä yksin ihminen on avuton kaukana erämaassa jos vaikka voimat yllättäin hiipuu tai eksyy ,
vanhuus on ihmiselämän HELVETTI ,
onnelisia kaikki jotka ovat saaneet kuolla yllättäin terveenä
he ovat säästyneet vanhuuden sairauksilta avuttomuudelta yksinäisyydeltä ym. hankaluuksilta,
jo sata vuotta sitten mun mummoni sanoi nuorena kuolleita ei tarvitse surra, sillä he ovat säästyneet paljolta maailman vaikeuksilta ja pahuudelta maailmassa,
että semmonen mietelmä elämästä.Minkä ikäisenä se ”helvetti” alkaa.
- Anonyymi
Ikävintä on vahva käsitys syystä joka nopeuttaa tuota tulevaa tapahtumaa.
Lekurien määräämä statiinilääkitys on estänyt kaiken, ja ennen kaikkea aerobisen liikunnan joten kunto joten sen kyytipoikana terveys luhistuu kiihtyvällä vauhdilla.- Anonyymi
Siispä; miksi sinä syöt statiineita? Itse en söisi / ottaisi, jos se tarkoittaisi liikkeen loppua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siispä; miksi sinä syöt statiineita? Itse en söisi / ottaisi, jos se tarkoittaisi liikkeen loppua.
Kävelyn haittaantumisen jälkeen kävin uudelleen lekurissa mutta tulos oli vielä kamalampi.
Simvastatiinin tilalle määrätty Atorvastatiini 40mg, täydensi tuhon vuodessa.
Seurasin kuukausittain muutosta normitangon hack-kyykyn kapean pyramidin kääntöpisteen painoissa.
Syyskuu -23. 150kg.
Joulukuu - 23. 140kg.
Jne. Tasaista laskua.
Helmikuu -24. 12okg.
Maaliskuu- 24. Vain tasasarjoja 90kg:lla
Huhtikuu. Loppu.
Tekemäni pyramidi. 6 toistoa 90kg > 4 toistoa 120kg> 2 toistoa 140kg > ykkönen sillä kuin menee. Sama alaspäin.
Viivyttelyni johtuu siitä, että alkuun epäilin vuosia aikaisemmn todetun aortan läppävuodon pahentuneen mutta viivyttelyn jälkeinen tutkimus osoitti epäilyni turhaksi.
Vapaan tangon hack kyykky. Kuin maastaveto mutta tanko liikkuu jalkojen takapuolella.
Maastavedon selkäosuus jää hackissa vähiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävelyn haittaantumisen jälkeen kävin uudelleen lekurissa mutta tulos oli vielä kamalampi.
Simvastatiinin tilalle määrätty Atorvastatiini 40mg, täydensi tuhon vuodessa.
Seurasin kuukausittain muutosta normitangon hack-kyykyn kapean pyramidin kääntöpisteen painoissa.
Syyskuu -23. 150kg.
Joulukuu - 23. 140kg.
Jne. Tasaista laskua.
Helmikuu -24. 12okg.
Maaliskuu- 24. Vain tasasarjoja 90kg:lla
Huhtikuu. Loppu.
Tekemäni pyramidi. 6 toistoa 90kg > 4 toistoa 120kg> 2 toistoa 140kg > ykkönen sillä kuin menee. Sama alaspäin.
Viivyttelyni johtuu siitä, että alkuun epäilin vuosia aikaisemmn todetun aortan läppävuodon pahentuneen mutta viivyttelyn jälkeinen tutkimus osoitti epäilyni turhaksi.
Vapaan tangon hack kyykky. Kuin maastaveto mutta tanko liikkuu jalkojen takapuolella.
Maastavedon selkäosuus jää hackissa vähiin.Jalkojen valtimoihin voi kehittyä tukoksia, jotka haittaavat hapen kulkua jalkojen verisuonissa.
Ihan samoin, kuin sydämen sepelvaltimoiden tukokset haittaavat sydämen hapensaannin seurauksena sydäninfarkti
Kannattaisi tutkituttaa jalkojen valtimot ja niihin tehdään myös ohitusleikkauksia !
- Anonyymi
Eikö löydy sopivaa statiinia ?
- Anonyymi
Lääkäri kirjoitti reseptin.
Sanoin, että en osta itselleni "rollaattoritarvetta".
Jos ja kun kuolen ilma statiineja, niin toivon saavani kävellä omin jaloin
ainakin lähelle sitä hetkeä!
Minun kolesteroliarvoni ovat vielä ihan normaalien rajoissa.
Lääkkeitä ei ole pakko syödä, sanoi toinen lääkäri.
Syön lääkkeet verenpaineeseen, sekin on hallinnassa pienellä annostuksella.
En odota kuolemaa, se tulee aikanaan, ihan yllättäinkin, ei soita ovikelloa!
- Anonyymi
Olen valmis kuolemaan koska vain ja toivon, että äkkikuoleman,
mutta aina ei kuolema ole helppo. Se voi olla pitkä ja tuskallinen.- Anonyymi
Oma elämäni on ollut niin täynnä erilaista kipua ja kuoleman uhkaa, etten suuremmin pelkää sitä kuollessanikaan. Olisinkin ylen hämmästynyt jos saisin edes kuolla ilman kipuja ja tuskaa, suorastaan epätodellista.
Naapurini, saunakaverini syöpä eteni hänen kaulalleen. Voin kuvitella. Hän ei halunnut sairaalavuoteelleen kuin omaisensa. Oli tosi kurja ja kivulias lähtö.
Jos hän "joutui" sen kestämään, miksen minäkin kestäisi siinä kuin hänkin? Kun vatsani avattiin sisäisen verenvuodon vuoksi, oli kivut karmeat (tikkeinä 33 metalliniittiä rintojen välistä napaan asti), olin yli 1,5 viikkoa kipukoneessa.
Siinä kipuillessa tulee monenmoista mieleen, tunteet heittelehtivät ja nk. kristillinen uskokin. Sitä tuijottaa pää tyhjänä vastakkaista sairaalaseinää ja kysyy Jumalalta, että "miksi?" Tulee mieleen Jeesuksen ristinkuolema. Sitä hirvittävissä kivuissaan (asteikolla: 9) on itsekin siinä kuin ristillä. Tuolloin oli muuten juuri pääsiäisen jälkeinen viikko, joten assosiaatiot oli ilmeiset. Kuuntelin sairaalaradiosta aamuhartauksia ja sain tarpeekseni virrestä "Läpi lukkojenkin Jeesus tulla voi." Tietenkin voi, jos haluaa! Suljin radion korvaltani, mutta jäin kumminkin uskomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma elämäni on ollut niin täynnä erilaista kipua ja kuoleman uhkaa, etten suuremmin pelkää sitä kuollessanikaan. Olisinkin ylen hämmästynyt jos saisin edes kuolla ilman kipuja ja tuskaa, suorastaan epätodellista.
Naapurini, saunakaverini syöpä eteni hänen kaulalleen. Voin kuvitella. Hän ei halunnut sairaalavuoteelleen kuin omaisensa. Oli tosi kurja ja kivulias lähtö.
Jos hän "joutui" sen kestämään, miksen minäkin kestäisi siinä kuin hänkin? Kun vatsani avattiin sisäisen verenvuodon vuoksi, oli kivut karmeat (tikkeinä 33 metalliniittiä rintojen välistä napaan asti), olin yli 1,5 viikkoa kipukoneessa.
Siinä kipuillessa tulee monenmoista mieleen, tunteet heittelehtivät ja nk. kristillinen uskokin. Sitä tuijottaa pää tyhjänä vastakkaista sairaalaseinää ja kysyy Jumalalta, että "miksi?" Tulee mieleen Jeesuksen ristinkuolema. Sitä hirvittävissä kivuissaan (asteikolla: 9) on itsekin siinä kuin ristillä. Tuolloin oli muuten juuri pääsiäisen jälkeinen viikko, joten assosiaatiot oli ilmeiset. Kuuntelin sairaalaradiosta aamuhartauksia ja sain tarpeekseni virrestä "Läpi lukkojenkin Jeesus tulla voi." Tietenkin voi, jos haluaa! Suljin radion korvaltani, mutta jäin kumminkin uskomaan.mehän ollaan VAIN ihmisiä
kyllä me saadaan kiukutella luojallekki kun oikein paha on olla,
luoja viisaampa varmasti ymmärtää ihmisen tuskaa ja epätoivoa
maailman tuskissa ja vaivoissa,
näin uskon.
- Anonyymi
Statiineista puheenollen. Olen syönyt jo yli 10v,,, ei ole vaikuttanut mitäään liikkumiseen tai muhunkaan. Ok, ldl on laskenut 2.6:sta 1,8;aan. Liiku suht paljon.
- Anonyymi
Ilmeisesti staninista on hyötyä jos ihminen haluaa elää pitempään,
olen syöny staniineja yli 20 vuotta vaikka syd. leikkus lääkäri lupasi elin aikaa vain 10 v ja sanoi korkeentaan 15 ,vuotta,
nyt on menny jo komeesti yli 20 vuotta
olen vielä elossa, myös vielä omatoiminen, ei ole vielä kotipalvelua tarvinnu,
mutta
nyt mua uhkaa syöpä
katsotaan tappaako se minut vai elänkö sen kanssa vielä 10v siis sata vuotiaaksi,
jää nähtäväksi,
sori mutta elämä monesti vituttaa hiivatisti,
olen jokseenki pirteä kivuista huolimatta,
vauhtia piisaa
vaikka hittaasti hyvä tulee,
ei vaan jaksais tätä vanhuksen tylääkin tylsempää elämää enään,
jokin yhteisö pitäisi kuolevalle vanhukselle olla,
--- vaikka se vanhainkoti joka muinoin oli olemassa.
miten te muut vanhukset jaksatte tätä vanhan ihmisen arkea,
taas on syksy ja illat ja päivät pimenee, kylmäki tulee haitaksemme,
vaikka ei sitä kuumaa kesääkään kestä,
tänään oli ihana päivä auriko paistoi ilma oli raikas ihana ei ollenkaan liian kylmä eikä kuuma, vaan ihan raikas,
jos tämmösiä päiviä olisi paljon vanhuski jaksaisi paljon paremmin omien vaivojensa kanssa elää vanhuuttaan.
kirjoitelkaa te virtuaali ystäväiseni kamut ,
on ihana lukea teidän juttuja ja asatuksia
yksin kun viettää vanhuutaan,
ja odotaa jotain ihanaa elämäänsä vielä
jota ei enään ole olemassakaan,
innolla odotan juttujanne, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen syöny staniineja yli 20 vuotta vaikka syd. leikkus lääkäri lupasi elin aikaa vain 10 v ja sanoi korkeentaan 15 ,vuotta,
mutta
nyt mua uhkaa syöpä
katsotaan tappaako se minut vai elänkö sen kanssa vielä 10v siis sata vuotiaaksi,
jää nähtäväksi,
vauhtia piisaa
tänään oli ihana päivä auriko paistoi ilma oli raikas ihana ei ollenkaan liian kylmä eikä kuuma, vaan ihan raikas,
jos tämmösiä päiviä olisi paljon vanhuski jaksaisi paljon paremmin omien vaivojensa kanssa elää vanhuuttaan.
innolla odotan juttujanne,TV:ssä ihana Seela Sella luki just ihan runon,
hän on just ikäisemme,
kovin on pirteä ja jaksaa hyvin vilelä esiintyä
kiitos luojalle hänestä ja hänen antamasta ilostaan meille näkymättömille suomen vanhksille Seela Sella on ilopilleri katsojille ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta
nyt mua uhkaa syöpä
jää nähtäväksi,
vauhtia piisaa
innolla odotan juttujanne,Elämän yksitoikkoisuus hyydyttää. Monta elämän päivää on mennyt hukkaan,
koska ei terveysrajoitteitten takia pysty tekemään sitä mitä haluaisi
eikä oikeastaan juuri mitään. Tulee välillä henkinen kriisi siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämän yksitoikkoisuus hyydyttää. Monta elämän päivää on mennyt hukkaan,
eikä oikeastaan juuri mitään. Tulee välillä henkinen kriisi siitä.Höpöjä! Osaat kirjoittaa tänne ja jälkipolvet lukee sun muisteloita tulevaisuudessa, kun sinua ei enää ole. Sukututkimus jne. kyllä toimintaa löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TV:ssä ihana Seela Sella luki just ihan runon,
hän on just ikäisemme,
kovin on pirteä ja jaksaa hyvin vilelä esiintyä
kiitos luojalle hänestä ja hänen antamasta ilostaan meille näkymättömille suomen vanhksille Seela Sella on ilopilleri katsojille !Seela oli fiksu. Hän totesi, että hänen juutalaisuutensa ei hyväksu Palestiinan
kansanmurhaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seela oli fiksu. Hän totesi, että hänen juutalaisuutensa ei hyväksu Palestiinan
kansanmurhaa.Seela on juuriltaan suomalainen, suomalaisena kasvanut, aikuisiällä juutalaisuuteen kääntynyt. Hänen tunteensa siihen maahan, edes juutalaista uskoa ja kulttuuria kohtaan, eivät ole samat kuin syntyperäisillä juutalaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä oikeastaan juuri mitään. Tulee välillä henkinen kriisi siitä.Voi kuule, minulla on mennyt monta päivää hukkaan vain omaa laiskuuttani.
Aamulla on olevinaan päivälle paljon tekemistä
illalla ne kaikki on tekemättä.
Mihin minä senkin päivän olin kuluttanut?
Se kulu kun siirtelin tavaroita paikasta toiseen ja aamulla taas aloitin selvittämisen.
Mitään ei ole hukassa, mutta tavaraa on liikaa.
Inventaariota on tehtävä, kun ei tuo tavara tee rikkaaksi, mutta kasvaa "korkoa" lisääntymällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä oikeastaan juuri mitään. Tulee välillä henkinen kriisi siitä.Itselläni on ollut joka päivälle tekemistä, enkä ole ulkoillut. Ainoat ulkoilut on olleet kun on ollut pakko vääntäytyä keppeineni bussille puolen kilometrin päähän ja metromatkat labran kokeisiin. Portaissa kulkeminen sattuu jalkoihin, eli ihan roskien vieminen.
- Anonyymi
EI me kuolla
olemme vaan vanhoja
tietenki kolema pyörii mielessä kun kaikki nuorematki ovat kuolleen
ja kun oma polisoki meni ikuisuteen,
koitetaan vaan selvitä kunnilalla hautaan asti,
siihen asti kirjoitelaan mukavai toistemme iloksi ! - Anonyymi
Olis kiva ko tänne todella vanhukset kirjoittais mitä ovat puuhanneet päivän aikana. Tääl puheet niin synkkää monesti.
Mul on tänään ohjelmas pieni kilometrin pituinen sauva kävelylenkki. Sadeki just sopivasti näyttää loppuvan.
Iltapäiväl pyykki huoltoa ja ruuan laitto
.- Anonyymi
Samat ajatkset,
ajattelin pistää koneen kiinni
koko aamun on satanu melko runsaasti,
nyt suunnittelen ulos lähtemistä
olo tuntuu hieman huteralta
jospa ulkoilu hieman piristäisi,
pakko tässä on piristyä,
muuten käy huonosti, - Anonyymi
Päivittäiset rutiinit. Aamutoimet kahveineen.
Kotiavun tullessa vaimoni "aamupuhdistukseen" toimin avustavana jätekerääjänä.
Harratukseni pariin ennen klo9:ää.
Sieltä marketin kautta asunnolle noin klo11.
Hedelmä ja raejuustopohjaisen tuoresalaatin valmistus ja nauttiminen.
Vaimoni lounaan valmistus tai varmentaminen odottamaan nauttimisajankohtaa.
Kotiavun toisen käynnin hanttihommat.
Vaimoni lounas ja oma salaattini.
Tv:n katselua lähetyksistä tai tallenteista. Lueskelua.
Oma pääateriani.
Jatko kuten ennen safkaamistani.
Kotiavun tulo vaimoni yövalmisteluihin. Oma roolini kuten aiemmissakin.
Vaimoni iltapala. Helppo juttu. Vispipuuroa johon mukaan Valion laktoositonta vaniljakermajäätelöä.
Vaimoni nukuttelun jälkeen tv:n katselua, lueskelua.
Ainoan poikkeuksen muodostavat lauantait jollon en käy kuntoilemassa.
Siis, ei mitään mainittavaa! Pelkkää kaavamaista rutiinia.
Vaimoni puhekyvyttömyys on kannaltani rankempi asia kuin oikean puolen totaalinen halvaus.
Poikkeuksen muodostavat kerrat jolloin tippaiitat antavat minulle lääkepuutteet apteekista noudettavakseni.
KELAn, hyvinvointialueen ja kaupungin sosiaalitoimen kanssa voimistelu on riittävän rasittavaa.
- Anonyymi
Satanut on.
Kävin kaupassa, ostin sipuli peruna sekoitusta ja nyt laitan laatikon uuniin.
"Laita sitä Janssonin kiusausta, mutta älä laita sitä anjovista."
Pyyntö aikoinaan lapsenlapselta, joka ei syö sitä laatikkoa, eikä laita lapsillensa.
Sitäpä juuri ja mustaherukka kiisseliä.
Syöttekö marjakiisselit kermavaahdolla.
Ei nyt jouda kuolemaan, aloitin eilen uuden sukankutimen. - Anonyymi
Mikä mua aivaa
oksettaa , mahaa turvottaa kuin olisi paksna,
paksusoli siis peräpää kauheen kipee,
olisko ne peräpkamat jotka vihottelee, hirvee olo ,
aivan kauheeeeee
en kertakaikkiaan ymmärrä , paksusuoli toimii monta kertaa päivässä
ja aina tulee pökälettä kuin navetassa sontaluukusta,
mikä ihme vaivaa, olen ihan poikki
heikko olo
kuinka ihminen voi olla näin kipee,
en kestä kertakaikkiaan en kestä tätä lopp elämää
miksi ihmisen pitää olla niin kipee,- Anonyymi
Vähän vaikea muutoin arvata mikä vaivaa, mutta selvästi tuo, että kakkaa on paljon suolessa ja se turvottaa ja sitä tulee paljon.
Auttaisiko Pegorion-jauhe? Jopa 2 pussillista kerralla, koska tavaraasi on paljon? Laittaisi kakan tulemaan pehmeämpänä ja kerralla enemmän?
Minullekin lääkäri suositteli 2 pussia. Ei multa tule kuin kerran viikossa, mutta silloin kyllä paljon. - Anonyymi
Mene lääkärille, äläkä viivyttele !
Kuulostaisi peräpukamilta, mutta miksi suoli toimii monta kertaa päivässä ?
Yksi syy voi olla, että peräaukko ei pidä, ettei se sulkeudu kunnolla.
Se on yleinen vaiva ikää myöten, että tulee ulosteinkontinenssi,
silloin kakkaa pukkaa usein ulos.
Sitä on lukemani mukaan noin joka kymmenennellä,
mutta suosittelisin, että menet lääkärille äläkä viivyttele !
Jos satut saamaan erikoislääkärille, gastroenterologille se olisi kai paras. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän vaikea muutoin arvata mikä vaivaa, mutta selvästi tuo, että kakkaa on paljon suolessa ja se turvottaa ja sitä tulee paljon.
Auttaisiko Pegorion-jauhe? Jopa 2 pussillista kerralla, koska tavaraasi on paljon? Laittaisi kakan tulemaan pehmeämpänä ja kerralla enemmän?
Minullekin lääkäri suositteli 2 pussia. Ei multa tule kuin kerran viikossa, mutta silloin kyllä paljon.Jos muutenkin tulee koko ajan ehkä mikään Pegorion ei ole hyväksi,
- Anonyymi
Soita ambulanssi, he arvioivat mitä olisi syytä tehdä.
Eihän ole normaalia olla noin kipeä. - Anonyymi
Tässä on paljon tietoa ulosteen karkaamisesta,
syyt, oireet, hoito, milloin lääkäriin jne.
Terveyskirjasto on lääkärien kirjoittama.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00090 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on paljon tietoa ulosteen karkaamisesta,
syyt, oireet, hoito, milloin lääkäriin jne.
Terveyskirjasto on lääkärien kirjoittama.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00090Ulosteen pidätyskyvyttömyyden syyt
Ulosteen karkaaminen voi johtua monista eri tekijöistä. Tavallinen syy ulosteen karkaamiseen on ohimenevä äkillinen ripulitauti eli infektioripuli. Voimakas ripulitauti voi ylittää normaalinkin sulkijalihaksen toimintakyvyn. Infektion aiheuttama ripuli ohittuu kuitenkin varsin nopeasti ja sen toteaminen on tavallisesti helppoa.
Tärkeä yksittäinen syy on ikään liittyvä lantionpohjan heikentyminen.
Ummetukseen voi liittyä kovan ulosteen juuttuminen peräaukon yläpuolelle, jolloin sen sivuitse valuu ulostetta. Tästä käytetään myös nimitystä ylivuotoripuli.
Etenkin vanhuksilla ulostuslääkkeiden liikakäyttö voi johtaa ulosteen valumiseen.
Peräaukon sulkijalihas voi vahingoittua leikkauksen tai synnytyksen yhteydessä. Peräaukon ja selän alueen tapaturmat voivat johtaa ulosteen pidätyskyvyttömyyteen.
Peräsuolen sairaudet, kuten peräsuolen esiinluiskahdus tai peräsuolen tulehdus voivat johtaa ulosteen karkaamiseen.
Joidenkin hermoston toimintaan vaikuttavien sairauksien (MS-tauti, halvaukset) yhteydessä sulkijalihaksen toiminta voi häiriintyä.
Ulosteen pidätyskyvyttömyyden oireet:
Oireita ovat pahentuva tuhriminen tai suolikaasun (pierun) ja ulosteen tahaton karkailu. Uloste voi olla löysää, kiinteää tai nestemäistä. Näihin voi liittyä vaikeus ulostamisessa ja tunne, ettei peräsuoli tyhjene kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos muutenkin tulee koko ajan ehkä mikään Pegorion ei ole hyväksi,
Etenkin vanhuksilla ulostuslääkkeiden liikakäyttö voi johtaa ulosteen valumiseen.
- Anonyymi
Jaksoin taas tänään mennä saunaan. Ihan hyvä, että varasin talvivuoron.
- Anonyymi
Hyvä että sinä jaksoit sentään käydä saunassa,
meikä on ollu vaan kipeenä
mitähän tästäki tulee, välliin on kuin kuolemaa tekisi
ja sitten sairauskohtaus menee ohi ja kaikki taas näyttää paremmalta,
en kertakaikkiaan ymmärrä mitä myrkkyä olen välillä syöny kun meinaa henki lähteä,
eikö kaikki ruoka olekaan terveellistä syödä,
söin nimittäin kahvilassa kahvit ja jonkun lihapiirakan ,
myyjä ei hoksannu sitä lämmittää,
enkä minäkää heti keksiny
ennekuin pöydässä huomasin
enkä viittiny mennä tiskille pyytämään että lämmittäisi,
söin kylmänä , olikohan siinä jotain vanhaa joka sai minut huonoon kuntoon,
nyt on jo parempi olla mutta kyllä oli paha olla, monta tuntia,
tuleekohan uni , nyt pitäisi yrittää mennä nkkumaan,
hyvää yötä
huomenna taas kirjoitelaan jos luoja suo elinpäiviä.
- Anonyymi
Kuolenkohan minä nyt
en ole nukkunu koko yönä sekuntiakaan,
mikä minussa on menny nyt vikaan ?- Anonyymi
Käy lääkärissä, kai ne jotakin sentään tänäkin päivänä keksivät. Vaadi tutkimista ja hoitoa.
- Anonyymi
Nukuin viime yön taas (liian) pitkään. Ehkä ensiyönä ei taas tule uni.
- Anonyymi
Eräässä pienessä vanhainkodissa oli meillä potilas, joka aina huonovointisena huusi: "Minä kuoooleen!" Sairaanhoitaja aina lohduttelemassa häntä: "Rakas ystävä, ette te kuole."
Kerran hän sitten, ennen ambulanssia, todella kuoli.- Anonyymi
No hyvä kun lopultakin pääsi pois, kun niin kauan oli sitä huudellut.
- Anonyymi
Se on paha jos nuori esm 60 v tajuaa kuolevansa,
KÄ haluaisi vielä kuolla,
ON täysin eri asia jos me vanhukset siis vanha ihminen kuolee ja HALUAAKI jo kuolla,
olettaisn tuo sinun tuntemasi vanhus joka huusi jatkuvasti " minä kuolen "
EI olisi halunnukkaa vielä kuolla ja siksi huuti peloissaan,
hän todellaki ITSE tiesi kuolevansa,
kyllä hän oli oikeutettu lohutettavaksi
sairaan hoitajat teki oikein kun lohdtti häntä,
tietenki varovaisesti voi kuolevalle ihmiselle myös kerto osittain totuudenki
että kaikki me kuolaan jossaki vaiheessa toiset nuorempana toiset vanhempana,
tosi asiatki pitää kertoa ja hyväksyä,
luoja meitä kaikkia vanhuksia auttakoon tällä elämän loppu matkalla.
- Anonyymi
Vaikka haluaisi kuolla pois tästä maailmasta itse kuoleminen voi kuitenkin
pelottaa. Se ei aina ole lyhyt ja helppo.- Anonyymi
Yhteisestä sopimuksesta puolisoni kuoli kotona sairauteen. Tiesimme sen kolme päivää aikaisemmin, kun kehon sisäinen järjestelmä romahti, ja maksa, munuaiset ja kaikki lopettivat toiminnan. Aivot olivat primakunnossa ja puhe toimi. Kolme tuntia aikaisemmin hän osasi ilmoittaa kuolinhetken. Hän oli hyvin iloinen lähdöstä, positiivinen ja kertoi minulle vitsejä lohdutukseksi, kun itkin. Sitten hän sulki rauhallisesti silmänsä ja lähti. Siinä ei ollut mitään pelottavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteisestä sopimuksesta puolisoni kuoli kotona sairauteen. Tiesimme sen kolme päivää aikaisemmin, kun kehon sisäinen järjestelmä romahti, ja maksa, munuaiset ja kaikki lopettivat toiminnan. Aivot olivat primakunnossa ja puhe toimi. Kolme tuntia aikaisemmin hän osasi ilmoittaa kuolinhetken. Hän oli hyvin iloinen lähdöstä, positiivinen ja kertoi minulle vitsejä lohdutukseksi, kun itkin. Sitten hän sulki rauhallisesti silmänsä ja lähti. Siinä ei ollut mitään pelottavaa.
Ja se oli mahdottoman tärkeää tapahtua kotona ja kaikessa rauhassa, kun yhdessä sitä odotimme ja täysissä järjissämme kumpikin, miehelläni ei ollut mitään lääkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se oli mahdottoman tärkeää tapahtua kotona ja kaikessa rauhassa, kun yhdessä sitä odotimme ja täysissä järjissämme kumpikin, miehelläni ei ollut mitään lääkitystä.
Mikäli voitte valita, tehkää samoin, älkää ulkoistako läheiseltä sitä hetkeä sairaalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina ei mene noin. Joskus on niin kovat kivut, että kotona kuoleminen
on tuskaa ilman oireenmukaista lääkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli voitte valita, tehkää samoin, älkää ulkoistako läheiseltä sitä hetkeä sairaalaan.
"Mikäli voitte valita, tehkää samoin"
OHHOH ! Ihan kuin kaikkien kuolema menisi samallalailla !
Harva ehtii mitään valita ja monien kuolemantuskat vaativat lievennystä sairaalassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikäli voitte valita, tehkää samoin"
OHHOH ! Ihan kuin kaikkien kuolema menisi samallalailla !
Harva ehtii mitään valita ja monien kuolemantuskat vaativat lievennystä sairaalassa.Kumma kyllä just tänä aamuna muistelin sitä pariskuntaa,
minullekki tuttu
vaikka en ole nähny heitä enään noruuteni jälkeen kymmeniin vuosiisn,
he eilväy yhdeksän kymppisiksi molemmat
----yllättäin lehdessä luki pariskunta löytyi kuoleena kotoaan
mies oli ampunu ensin vaimonsa nukkuessa sänkyyn,
sitten ittensä hänen viereen,
he kuulemma olisi alkanu tarvitsemaan kotiapua
kun ikä alkoi jo painamaan, he päätti päivänsä omalla tavalaan,
eivät halunneet rasitaa yhteiskuntaa vanhuuden vaivoillaan,
he oli kuulemma olleet loppuun asti omatoimisia,
mies olis silloin päivällä vielä käyny normaalisti ruoka ostoksilla kaupassa,
ollu kuten ennenki ,
aamulla pariskunta olis sitten löytyny omasta sängystään kuolleena
miehen ampumana,
ei siitä monta vuotta vielä ole kun uutinen oli lshdissä etusivulla,
vanhusen asema on hankala nyky yhteiskunnassamme,
kaikkien vanhusten vanhanaikainen ylpeys ei anna hakea apua yheiskunlata kotipalvelujenkaan muodossa,
kyllä se kuolema tahtoo nykyisin pyöriä mielessä kun voimat vääjäämättä hiippuu, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kyllä just tänä aamuna muistelin sitä pariskuntaa,
minullekki tuttu
vaikka en ole nähny heitä enään noruuteni jälkeen kymmeniin vuosiisn,
he eilväy yhdeksän kymppisiksi molemmat
----yllättäin lehdessä luki pariskunta löytyi kuoleena kotoaan
mies oli ampunu ensin vaimonsa nukkuessa sänkyyn,
sitten ittensä hänen viereen,
he kuulemma olisi alkanu tarvitsemaan kotiapua
kun ikä alkoi jo painamaan, he päätti päivänsä omalla tavalaan,
eivät halunneet rasitaa yhteiskuntaa vanhuuden vaivoillaan,
he oli kuulemma olleet loppuun asti omatoimisia,
mies olis silloin päivällä vielä käyny normaalisti ruoka ostoksilla kaupassa,
ollu kuten ennenki ,
aamulla pariskunta olis sitten löytyny omasta sängystään kuolleena
miehen ampumana,
ei siitä monta vuotta vielä ole kun uutinen oli lshdissä etusivulla,
vanhusen asema on hankala nyky yhteiskunnassamme,
kaikkien vanhusten vanhanaikainen ylpeys ei anna hakea apua yheiskunlata kotipalvelujenkaan muodossa,
kyllä se kuolema tahtoo nykyisin pyöriä mielessä kun voimat vääjäämättä hiippuu,On tyhmää ylpeyttä olla ottamasta vastaan yhteiskunnan tarjoamaa apua.
Siitähän me olemme veroja maksaneet. Kaikille on lakisääteistä saada apua.
Sairaat on hoidettava ja vanhuksista on pidettävä huolta.
Hallitus vastaa kansan terveydestä, mutta nykyinen hallitus ei halua.
Se yrittää romuttaa koko julkisen terveydenhuollon alusta loppuun.
Neuvoloihinkaan ei enää tahdo päästä, että lapsen kehitystä voitaisiin
seurata kehittyykö lapsi normaalisti ja vahemmat tarvitsevat tukeaj ja tietoa,
mitä saa nauvokoista.
Tämän hallituksen aikainen yhteiskunta on terveitä ja varakkaita varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tyhmää ylpeyttä olla ottamasta vastaan yhteiskunnan tarjoamaa apua.
Siitähän me olemme veroja maksaneet. Kaikille on lakisääteistä saada apua.
Sairaat on hoidettava ja vanhuksista on pidettävä huolta.
Hallitus vastaa kansan terveydestä, mutta nykyinen hallitus ei halua.
Se yrittää romuttaa koko julkisen terveydenhuollon alusta loppuun.
Neuvoloihinkaan ei enää tahdo päästä, että lapsen kehitystä voitaisiin
seurata kehittyykö lapsi normaalisti ja vahemmat tarvitsevat tukeaj ja tietoa,
mitä saa nauvokoista.
Tämän hallituksen aikainen yhteiskunta on terveitä ja varakkaita varten.Avun saamisen kevevvetyillä kustannuksilla on inhióttavan alhaalla. Jos on aktiiviaikana jäänyt jotain kuluttamatta niin avuntarpeen vaiheessa se kostautuu. On maksettava sikamaisen paljon samasta kuin joku kädestä suuhun elänyt tai ideologisesti työtön saa maksutta tai pilkkahintaan.
Olen käytännössä kokenut.
- Anonyymi
syksy jo saa
mä en
joooo
pitkä musta pimee syksy
pakko kestää vielä tämäki syksy
katotaan ollaanko vielä vuoden päästä elossa,
jutelaan sitte enemmän.- Anonyymi
Itse elän aina joulusta jouluun. "Kuinka monta joulua vielä näen?"
Vaikuttaisi siltä, että näen vielä, ainakin tämän, nyt tulevan joulun. 🎄✨️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse elän aina joulusta jouluun. "Kuinka monta joulua vielä näen?"
Vaikuttaisi siltä, että näen vielä, ainakin tämän, nyt tulevan joulun. 🎄✨️Näet sinä tämänki joulun,
ennustajan silmäni näkee sen, - Anonyymi
Viime vuonna tähän aikaan en uskonut uutta kevättä näkeväni enää.
Koko viime talven sairastin talven pimeydessä yksin.
Mielialat ei ole korkealla, kun taas tulee vuoden pimein ja kylmin aika,
joka estää vähäisenkin ulkona olemisen ja liikkumisen.
Pelkää kaatumista, kun on liukasta ja pakkanen ottaa henkeen.
Pihalle voi mennä kävelemään ympyrää jos on hiekotettu.
Siinä kaikki. Haluaisi vain nukkua talven yli "pesässään"
jos vielä henki pihisee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime vuonna tähän aikaan en uskonut uutta kevättä näkeväni enää.
Koko viime talven sairastin talven pimeydessä yksin.
Mielialat ei ole korkealla, kun taas tulee vuoden pimein ja kylmin aika,
joka estää vähäisenkin ulkona olemisen ja liikkumisen.
Pelkää kaatumista, kun on liukasta ja pakkanen ottaa henkeen.
Pihalle voi mennä kävelemään ympyrää jos on hiekotettu.
Siinä kaikki. Haluaisi vain nukkua talven yli "pesässään"
jos vielä henki pihisee.Kunpa voisi talvella muuttua karhuksi. Menisi syksyllä talviunille ja
heräisi kevättalvella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa voisi talvella muuttua karhuksi. Menisi syksyllä talviunille ja
heräisi kevättalvellaNoin itsekin ajattelin joskus muinoin. Onneksi myöhemmin tulin tietoiseksi C- ja D-vitamiinien tärkeydestä ja tarpeellisuudesta. Nyt ei enää piiitkiin aikoihin ole tehnyt mieli tai ollut tarvetta talviunille.
- Anonyymi
Saan kaikkia vitamiineja, mutta ei ne väsymystä ole poistaneet.
- Anonyymi
Mistä saat ne? Tai oikeammin; luulet saavasi.
- Anonyymi
Hei aloittaja, miten voit tänään ?
- Anonyymi
Kiitos kysymästä, suhteellisen pirteä ole oll, kävin asioilla, thlasin hiukan rahaaki "turhuteen " ostin lämoöisen nelepuseron ja käsityölankoja,
jos vaikka taas saisi tehtyä jotain,
syöpä-diaknoosin laadun saan kuulemma kulla lokakuun puoilella,
ilmeisesti ei ole kovin hyvä laatuinen , epäilyni johtuu jäljestä
näyttää ainaki vielä ärhäkkäältä päälle päin,
noooh kaikki lopppuuuu aikanaa, elämä kun on rajallista jokatapauksessa.
mutta
tämään ihan kiva päivä,
pirteys tuntuu hyvältä.- Anonyymi
kotejaus,
pirteä olen ollu,
tuhlasin hiukan rahaaki
ostin lämpösen neureenki
harmi kun tämä kone jättää kirjaimia pois, jos en tarkista niin teksti lähtee virheineen,
pitäs kai ostaa uusi kone,
mikähän kone olis laadukas, jossa kirjaimetki toimii ilman etttä niitä pitää naputtaa monta kertaa ennen kuin tulee näkösälle,
koitetaan jaksaa
huomenna on parempi päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kotejaus,
pirteä olen ollu,
tuhlasin hiukan rahaaki
ostin lämpösen neureenki
harmi kun tämä kone jättää kirjaimia pois, jos en tarkista niin teksti lähtee virheineen,
mikähän kone olis laadukas, jossa kirjaimetki toimii ilman etttä niitä pitää naputtaa monta kertaa ennen kuin tulee näkösälle,
koitetaan jaksaa
huomenna on parempi päivä.Luulen, että vika on S24:ssä, sillä samoin itsellenikin tulee "lyöntivirheitä" joita saan koko ajan korjata. Eli S24 ei vastaanota kaikkia lyöntejä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen, että vika on S24:ssä, sillä samoin itsellenikin tulee "lyöntivirheitä" joita saan koko ajan korjata. Eli S24 ei vastaanota kaikkia lyöntejä!
Ja ottaa viereisiä kirjaimia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ottaa viereisiä kirjaimia!
Jooo kaikkein eniten mua pistelee vihaksi
kun maksaa pankki laskuja niin jopa viitenumerot menee täysin pieleeleen jos ei moneenkertaan h i t a a s t i tarkista nmerosarjaa,
varsinki U kirjain jää aina pois, on joitaki muitaki kirjaimia ja numeroita jos ei monta kertaa paina nappia niin ei tule näkyviin,
kyllä harmittaa,
joskus miettii etteä voiko tekoälylyllä haitata toisen koneen käyttäjää,
tuntuu jokatapauksessa että joku kiusaa meitä palstan kirjoittaia tahallaan,
en tiedä olenko väärässä, mutta luulen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kotejaus,
pirteä olen ollu,
tuhlasin hiukan rahaaki
ostin lämpösen neureenki
koitetaan jaksaa
huomenna on parempi päivä.Hei ja on oikein kiva kuulla, että olet ollut pirteämpi !
Minkä värisen neulepuseron ja. langat ostit ?
Saakohan muuten tietokoneisiin ostaa erikseen pelkkiä (uusia) näppäimistöjä,
jos kirjaimet ei oikein toimi enää ?
Minulla on sellainen kuva, että se olisi mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jooo kaikkein eniten mua pistelee vihaksi
kun maksaa pankki laskuja niin jopa viitenumerot menee täysin pieleeleen jos ei moneenkertaan h i t a a s t i tarkista nmerosarjaa,
varsinki U kirjain jää aina pois, on joitaki muitaki kirjaimia ja numeroita jos ei monta kertaa paina nappia niin ei tule näkyviin,
kyllä harmittaa,
joskus miettii etteä voiko tekoälylyllä haitata toisen koneen käyttäjää,
tuntuu jokatapauksessa että joku kiusaa meitä palstan kirjoittaia tahallaan,
en tiedä olenko väärässä, mutta luulen.Kun maksat laskua,niin käytä viivakoodia, ei tule ikinä virheitä. Se on helppo .
- Anonyymi
Sinistä sen olla pitää,
kuhan jotain taas koita saada aikaseksi, - Anonyymi
Italialainen näyttelijätär Claudia Cardinale (87 v) on nyt kuollut:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011514199.html :
... >>Italialaistähti muistetaan muun muassa elokuvista Huuliharppukostaja ja Vaaleanpunainen pantteri.<<
Mielestäni hän oli yksi maailman kauneimpia naisia. Mutta varsinainen suosikkini on aina ollut Brigitte Bardot.
Kun Kuolema tulee, hänellä on tapanaan viedä lyhyessä ajassa mukanaan yleensä 3 "samaan ryhmään kuuluvaa". Lyhyessä ajassa tapahtuu esim. 3 lento-onnettomuutta, kuolee 3 tietynlaista näyttelijää, sukulaisten kohdalla usein 3, esim. n. saman ikäistä naispuolista lähisukulaista jne.
"Ei kahta kolmannetta...."
Ketkähän seuraavat Claudiaa...? Toivottavasti ei vielä BB.- Anonyymi
Joooooooo se oli meidänki perällä aina jos joku kuoli niin heti sanottiin että kukahan nyt seuraavana kuolee ja aina kuoli 3 lyhyen ajan sisällä,
mikähän aika siinäki oli,
mulla on nyt lyhyen ajan siällä kuollu useita sisarruksia ,
ja pari muuten läheistä sukua norempaa ihmista heillä oli ikä vasta noin kusikymmentä vuotta,
surua pukkaa
omaki kuolema lähestyy huimaa vauhtia, en vaan tiedä tarkalleen ajankohtaa, mutta varmasti kymmen voden sisällä olen itsekki lopullisesti taivaassa, silloin olisi sata vuotias, en usko että elän sata vuotiaaksi asti, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joooooooo se oli meidänki perällä aina jos joku kuoli niin heti sanottiin että kukahan nyt seuraavana kuolee ja aina kuoli 3 lyhyen ajan sisällä,
mikähän aika siinäki oli,
mulla on nyt lyhyen ajan siällä kuollu useita sisarruksia ,
ja pari muuten läheistä sukua norempaa ihmista heillä oli ikä vasta noin kusikymmentä vuotta,
surua pukkaa
omaki kuolema lähestyy huimaa vauhtia, en vaan tiedä tarkalleen ajankohtaa, mutta varmasti kymmen voden sisällä olen itsekki lopullisesti taivaassa, silloin olisi sata vuotias, en usko että elän sata vuotiaaksi asti,Meillä sairaalassa saattoi puhelin soida ja toiselta osastolta soitettiin: "Hei, Kuolema kävi eilen osastolla 4, tänään se tuli meille. Se kulkee ylös portaita. Huomenna se on teillä." Ja näin kävi. Ja lyhyessä ajassa, n. viikossa, kuoli meillä kolme potilasta. Sitten taas pidempi tauko.
Aika outoa, mutta ilmiö on tosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 413446
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352948Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1412809SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.692300Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411772Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.851482Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai651046- 511016
- 77987
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3837