Miten menee syksyllä

Anonyymi-ap

Jos on jotain kerrottavaa omista kokemuksista tai haluaa sanoa jotain hyödyllistä ja muitakin kiinnostavaa jne.
Uusi ketju ja sama aihe koska entinen oli jo liian pitkä.

124

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

vilttumaiset inisevätämmät joka paikassa suuna päänä

• Anonyymi

Ota iisisti, kuule.

• Anonyymi

HYVIN menee , olen oppinut jo pukeutumaan.

• Anonyymi

Niin ovatko he uhka jotenkin sinulle kun annattelet heitä nimittelemällä

• Anonyymi

Aloittajalle tunnustus ihan ok aloituksesta, mutta tämän palstan on pilanneet pari hallitusvihaajaa, jokapäiväisellä hallituksen ja persujen maalittamisella ja vihapropagandalla. Ovat onnistuneet karkottamaan muut keskustelijat massiivisella viharetoriikallaan.

• Anonyymi

Näin se on, mutta jos kuitenkin vielä joku on , joita kiinnostaa tavalliset asiat.
        Marjoja on kerätty. Puolukat jääneet pieniksi.
        Hirvikärpäsiä parvittain kiusana marjareissuilla.
        Vielä nyt syksy menettelee. Kuukauden päästä pimeää ja loskaista.

• Anonyymi

Omalle asialleen hallaa tekevät.
        Ja se kai on tarkoituskin.
        Tuolla hakemisella saadaan vastakkainen vaikutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Olin aikoinaan vassari, mutta sain jo tuolloin, n. 25 vuotta sitten tarpeekseni siitä vasemmiston yleisestä vihan ilmapiiristä. Viimeinen niitti oli Rauhanpuolustajien Irakin sodan vastainen marssi, jossa itse olin rauhan asialla, mutta se vihahuuto ja epäasiallisuudet ympärilläni, myös käytös, pistivät tuumimaan, että minä en kuulu tähän joukkoon. Olin rehellinen työläinen. Vaihdoin punalipun suomenlippuun, minusta tuli perSu.

Olen H-A:n sotaintoilun ja Purran törkeyksien vuoksi, nyt viime vuosina ottanut etäisyyttä näihinkin. En tiedä, äänestänkö enää ollenkaan.

En välitä kiistellä politiikasta, kirjoittelen pääasiassa parilla muulla, riidattomammalla foorumilla. Ikää on 72 v, mutta tällä foorumilla saa todella etsiä asiallisia ketjuja. Sääksetkin lähtivät jo etelään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne osaa edes hävetä lapsellista käytöstään, vanhat miehet kuin pikkukakarat kiusaamassa muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne osaa edes hävetä lapsellista käytöstään, vanhat miehet kuin pikkukakarat kiusaamassa muita.

Onko se kiusaamista jos kirjoittavat kuten valtamediakin näkee asiat , ämiksi heidä; tulisi hävetä sitä että ovat poliittisesti tietoisia asioista. . Lapsellista taas on minun mielestäni tuo jankutus heidän kirjoittelustaan , ei ole mitenkään lapsellista että nostavat asiat esiin , yhteiskunnalliset asiat kuuluu kaikille !siis miksi se olisi lapsellista käytöstä. Näyttävät olevan vaan tietoisia epäkohdista ja kirjoittavat niistä.
        Heitä haukutaan kiusaamisesta , ei ole mitään kiusaamista jos näkee asiat jotka huonontavat ihmisten elämän laatua .
        Mielestäni saavat toki jatkaa kirjoittamistaan, ihan samoin kun muutkin joilla taas on toisenlaiset ajatukset elämästä ja jotka eivät ole kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista .

Ihan syksyinen aamu meilläpäin; tänään raikas ilma pihalla , aamukahvia nauttiessani näin ikkunasta kun kettu käveli meidän tiellä kohti venesatamaa.
        On aikoihin eletty kun metsän eläimet tulevat kaupunki seuduille . Ja kun tulee lumi niin peurat tapaavat tulla omenapuun alle kaivamaan omenia lumen alta. Mutta tänä vuonna ei minun omenapuihin ole tullut omenia ollenkaan ensimmäinen kerta melkein 30 vuoteen kun ei ole omenia puissa.,

• Anonyymi

Niin kauna kun päätöksiä tehdään ihmisten elämää vaikeuttamaan , on lupa kritisoida se ei ole mitään maalittamista . Vaan broileri näkee sen joko maalittamisena tai kiusaamisena. Totuus on että hallitus on epäonnistunut asioissa mitä lupaili ennen vaaleja. Sote seisoo polvillaan kas kun alokkaat eivät oikein hallitse hommiaan kritiikki on luvallista, älä käännä sitä maalittamiseksi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se on, mutta jos kuitenkin vielä joku on , joita kiinnostaa tavalliset asiat.
        Marjoja on kerätty. Puolukat jääneet pieniksi.
        Hirvikärpäsiä parvittain kiusana marjareissuilla.
        Vielä nyt syksy menettelee. Kuukauden päästä pimeää ja loskaista.

Olishan se mahtavaa olla poimimassa marjoja , vaan kun pitää ajaa maalle kaupungista eikä oikein tiedä missä marja paikkoja on ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olishan se mahtavaa olla poimimassa marjoja , vaan kun pitää ajaa maalle kaupungista eikä oikein tiedä missä marja paikkoja on ,

Kännykkä pitää olla mukan jos mettään menee, saa apua jos eksyy tai jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne varmaan miehiä ole.
        Meidän isännöitsijä sanoi että "vanhat naiset tulee sellaiseksi".

naiset haluaa puhua enemmän kuin osaavat, ,,,,,,, siinä se.

miehet tyytyvät useimmiten olemaan yksin ja hiljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se kiusaamista jos kirjoittavat kuten valtamediakin näkee asiat , ämiksi heidä; tulisi hävetä sitä että ovat poliittisesti tietoisia asioista. . Lapsellista taas on minun mielestäni tuo jankutus heidän kirjoittelustaan , ei ole mitenkään lapsellista että nostavat asiat esiin , yhteiskunnalliset asiat kuuluu kaikille !siis miksi se olisi lapsellista käytöstä. Näyttävät olevan vaan tietoisia epäkohdista ja kirjoittavat niistä.
        Heitä haukutaan kiusaamisesta , ei ole mitään kiusaamista jos näkee asiat jotka huonontavat ihmisten elämän laatua .
        Mielestäni saavat toki jatkaa kirjoittamistaan, ihan samoin kun muutkin joilla taas on toisenlaiset ajatukset elämästä ja jotka eivät ole kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista .

Ihan syksyinen aamu meilläpäin; tänään raikas ilma pihalla , aamukahvia nauttiessani näin ikkunasta kun kettu käveli meidän tiellä kohti venesatamaa.
        On aikoihin eletty kun metsän eläimet tulevat kaupunki seuduille . Ja kun tulee lumi niin peurat tapaavat tulla omenapuun alle kaivamaan omenia lumen alta. Mutta tänä vuonna ei minun omenapuihin ole tullut omenia ollenkaan ensimmäinen kerta melkein 30 vuoteen kun ei ole omenia puissa.,

Tuosta ketusta puheen ollen ,meidän pihalle tuli myös kettu ja kissa oli terassilla ja meni siihen kissoille ominaiseen puolustus asentoon ja häntä oli pörhöllään. He katselivat kauan toisiaan kunnes kettu meni ,makuu asentoon ja kissa otti varovaisen askeleen sitä kohti katselin ikkunasta ja pelkäsin kovasti että jos se kettu isompana puree mutta ei purrut menivät lähelle toisiaan ja haistelevat toistensa kasvoja , sen jälkeen kissa kääntyi ja tuli terassin oven eteen ja kettu meni menojaan. Päästin kissan helpottuneena sisälle . Kerroin naapurille ja hän sanoi että se kettu makailee milloin kenenkäkin pihassa ja ei tee pahaa kenellekkään, kuulemma kesy . Niin että ihmettelin kovasti miten ne viestittivät toisilleen kun uskalsivat niin lähelle toisiaan haistelemaan . Niin. Että jotain sattui tällekkin päivälle .
        Kettu vierailulla . Tuli mieleen vanha runo alakoulu ajoilta Mikko ketusta , vaan olin unohtanut sen melkein , aloin etsimään netistä sitä runoa !vaan en löytänyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Olin aikoinaan vassari, mutta sain jo tuolloin, n. 25 vuotta sitten tarpeekseni siitä vasemmiston yleisestä vihan ilmapiiristä. Viimeinen niitti oli Rauhanpuolustajien Irakin sodan vastainen marssi, jossa itse olin rauhan asialla, mutta se vihahuuto ja epäasiallisuudet ympärilläni, myös käytös, pistivät tuumimaan, että minä en kuulu tähän joukkoon. Olin rehellinen työläinen. Vaihdoin punalipun suomenlippuun, minusta tuli perSu.

Olen H-A:n sotaintoilun ja Purran törkeyksien vuoksi, nyt viime vuosina ottanut etäisyyttä näihinkin. En tiedä, äänestänkö enää ollenkaan.

En välitä kiistellä politiikasta, kirjoittelen pääasiassa parilla muulla, riidattomammalla foorumilla. Ikää on 72 v, mutta tällä foorumilla saa todella etsiä asiallisia ketjuja. Sääksetkin lähtivät jo etelään.

Sanoppas nyt mikä on se asiallinen ketju. Murjaise sellainen aloitus. Mikä on asiallinen niin päästään vauhtiin keskustelussa .kaikki kirjoitukset avat tervetulleita. Palstalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne varmaan miehiä ole.
        Meidän isännöitsijä sanoi että "vanhat naiset tulee sellaiseksi".

naiset haluaa puhua enemmän kuin osaavat, ,,,,,,, siinä se.

miehet tyytyvät useimmiten olemaan yksin ja hiljaa.

Hiljaa ja ottaa kaljaa....

• Anonyymi

Miten joku voi pilata palstaa, hehän kirjoittavat ainoastaan ajankohtaisia asioita, minusta turhaa syyttelyä että mainitaan oikein lukumääräkin kuinka moni kirjoittaa poliittisista asioista.ja että he muka pilaisivat. Tasa-arvon nimessä eiköhän heilläkin ole oikeus kirjoittaa siitä mistä haluavat keskustelua . Näkeehän sen joka puolella ettei ihmiset ole tyytyväisiä tänään hallituksen päätöksiin.ei kai sitä oikein voi mennä syyttelemään ketään, jos ei
        kiinnosta lukea niin niin kelaa vaan eteenpäin , sillä on myös ihmisiä joita ajankohtaiset asiat kiinnostavat jotka käsittelevät yhteiskuntaa ja sen vaikutusta eri ihmisiin.
        Mielestäni yhteiskunnalliset asiat koskettavat meitä jokaista tavalla tai toisella .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsellista ?????
        Ei siinä mitäön lapsellista ole jos huomioi epäkohdat päätöksissä joita tehdään yhteiskunnassa. Mielestäni siitä on lapsellisuus kaukana . Kun taas poliittisesti nolla tasolla oleva ihminen on mielestäni hyvin lapsellinen. , ja vielä kehtaa puhua joka kirjoituksessaan mikä on lapsellista. .
        Aikuiset ihmiset näkevät asiat myös poliittisesta näkökulmasta , ja huomaavat milloin tarvitsee huomioida vääryydet ihmisiä kohtaan .
        Puhu sinä asioista mitkä hallitset, mutta älä ala nimittelemään ihmisiä heidän kirjoituksistaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsellista ?????
        Ei siinä mitäön lapsellista ole jos huomioi epäkohdat päätöksissä joita tehdään yhteiskunnassa. Mielestäni siitä on lapsellisuus kaukana . Kun taas poliittisesti nolla tasolla oleva ihminen on mielestäni hyvin lapsellinen. , ja vielä kehtaa puhua joka kirjoituksessaan mikä on lapsellista. .
        Aikuiset ihmiset näkevät asiat myös poliittisesta näkökulmasta , ja huomaavat milloin tarvitsee huomioida vääryydet ihmisiä kohtaan .
        Puhu sinä asioista mitkä hallitset, mutta älä ala nimittelemään ihmisiä heidän kirjoituksistaan .

Politiikalle on omat palstat, tämä on muillekin aiheille, älä täytä tätä palstaa politiikalla, tajuatko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoppas nyt mikä on se asiallinen ketju. Murjaise sellainen aloitus. Mikä on asiallinen niin päästään vauhtiin keskustelussa .kaikki kirjoitukset avat tervetulleita. Palstalle

Ensinnäkin minun mielestäni on ihan asiallista keskustella yhteiskunnallisista asioista , nehän . Koskevat meitä kaikkia tavalla tai toisella . Ja jos joku ei niistä mitäön ymmärrä niin hänkö se sitten on kykenevä päättelemään mikä on oikeaa asiaa.
        Niin moni iäkäs ihminen on jotenkin pihalla siitä miksi yhteiskunnallisissa asioissa tapahtuu asioita , koska eivät koskaan nuorenakaan ole olleet kiinnostuneita niistä .
        Ja sitten ihmetellään jos jokin asia tulee ylllätyksenä esim eläkkeen pieneneminen. , koska ei olla seurattu maailman menoa.
        Ja puhutaan alentavasti niistä jotka seuraavat aikaansa . Mielestäni juuri se on asiallista kun ollaan tietoisia siitä miten yhteiskunnan muuttuminen tapahtuu, ja mitkä voimat estävät kehitystä .jos si ihmiset näytä sitä että näkevät vääryydet, niin saattaa olla niin etteivät voi vaikuttaa mihinkään edes asioihin jotka koskevat juuri sitä joka sanoo politiikkaa lapselliseksi omalla pikku mantrallaan . Mutta he ovat ihan valaita kirjoittelemaan siitä mikä heille on asiallista , esim ” olin kävelylenkillä tänään” tai ” poimin marjoja ” kai niihinkin; vastaajia löytyy.

• Anonyymi

No kyllä sen persujen valtakunnan osaa ilman maaittamistakin jokai kutsutte aitä että joku kirjoittaa asioista mistä teillä ei ole aavistustakaan

• Anonyymi

Suoritan laajempaa syyssiivousta, ennen tulevaa joulusiivousta. Kun on iso kämppä ja tuhottomasti tavaraa, niin tämä ei käy vain parilla pölynhuiskaisulla. Tähän sisältyy myös turhien, mutta käyttökelpoisten kamojen keräämistä kirpparille menevään kassiin. Tätä voi kutsua myös alustavaksi kuolinsiivoukseksi.

• Anonyymi

Ei se kuulkaa yhtään haittaa vaikka sataa. Puin itseni koko-kura-asuun, kuten lapset puetaan kumppareita myöten. Oli ulkojumppa, vetäjä oli kertonut että tulee paikalla millä ilmalla tahansa koska hänet on paikalle palkattu.
      Rynnittiin mäkeä ylös ja lepsuteltiin alas, monella eri tavalla, hypellen, loikkien, sivuttain ja takaperin. Työnnettiin puuta, kurkoteltiin koti taivasta ja keikuteltiin itseämme sinne tänne.
      On taivaallinen tunne tässä kalariisipöperön ääressä. Sade ei tosiaankaan haittaa, se on asennekysymys.
      Hyvä aloitus, se edellinen oli minun. Oli jo aikakin uusia.

• Anonyymi

Puuhailujeni jälkeen, söin Pirkan mikroateria Italian pataa. Nyt makaan ja katson toisella silmällä tallenteistani Hudson ja Rexiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puuhailujeni jälkeen, söin Pirkan mikroateria Italian pataa. Nyt makaan ja katson toisella silmällä tallenteistani Hudson ja Rexiä.

Rock Hudson oli iso tähti.
        Rex oli Hanskin koiran nimi sarjassa 'Hanski'.

• Anonyymi

Taas iso otsikko Iltiksessä: Jälleen yksi kasvis mitä ei saa syödä raakana.
      Mikä uusi se on, tällä punajuurella on ennenkin peloteltu. Olen syönyt raasteena aina, muiden juuresten seassa antaa kivan maun. Ei minulle mitään vatsanväänteitä tule, sitä se sopimattomuus-uhkailu koskee.

• Anonyymi

Punajuurisalaattia syön, majoneesia mukana.

• Anonyymi

Ulkohommat alkavat vähetä, marjat on poimittu paitsi vielä poimin yhden sangollisen puolukkaa. Lehtien haravointia pihalta. Syksyn jatkuessa ehdin keskittyä sisäharrastuksiin, käsitöihin, kirjoittamiseen jne. Oikeastaan mukavaa kun vuodenajat vaihtuvat, vaikka en syksystä erityisesti pidäkään.

• Anonyymi

Kun sataa, voi hyvällä omallatunnolla keskittyä mukaviin tekemisiin sisällä, esim. lukemiseen, sanaristikoihin, Areenan tarjontaan televisiosta ja mitä sitten kukakin tykkää sisällä puuhata.

• Anonyymi

Hyvin tässä menee, sieniä ja puolukoita poimittu, uimaan ei enää tarkene mennä.

• Anonyymi

Viime vuosituhannella viimeksi olin puolukassa, uimassa viimeksi joskus -85.
        Syksy lehdet putoilee, kesä oli hieno taas.

• Anonyymi

Lähden huomenna pidemmälle reissulle urheiluporukan kanssa. Vähän vaellellaan, saunotaan ja yövytään. Porukan väki vähenee mutta osa vielä jaksaa.

• Anonyymi

Hyvä on olla aktiivinen kaikin tavoin.

• Anonyymi

Kerran oli ketju, jossa puhuttiin vanhuuden tuomasta oudosta ilmiöstä. Milloin ihminen alkaa pitää suutaan auki kun ponnistelee jotakin?
      Minä ole nyt alkanut. Jos nostan jotain, kyykistyn, kurkotan tai muuten joudun asettaa itseni vähänkin ähkimistä tai hengästymistä vaativaan asentoon, loksautan leuan alas ja alan hengittää suun kautta. Ja näytän ääliötä.
      Se on nyt vanhuus tullut - tänä syksynä.

• Anonyymi

Hahhaa töytyy meikäläisenkin ruveta seuraamaan omaa itseään, en ole koskaan ajatellutkaan tuota suun auki pitämistä. Voi olla että teen minäkin niin vaan en ole huomioinut sitä itse.

• Anonyymi

Hahha pitääpä yrittää muistaa seuraavan kerran kun nostaa jotakin , jos olisi täälläkin suu auki , olisimoa hokaåsamåmånnut eilen kun nostin sänkyä siivotessani se oli todella painava, varmaan oli minunki; suu auki mutta en tiedostanut itse

• Anonyymi

Miten saa nyt tarjouksessa olevista kanervista ison eriväriruukun?
      Yritin.
      Ostin kolme eri väristä (11 e) ja olisin halunnut laittaa ne siten että olisin hajottanut jokaisen purkin kahdeksi tai kolmeksi kanervaksi. Sitten olisin istuttanut ne isoon pataan sekaisin niin että eri värejä olisi ollut koko kasvin pinnan täydeltä.
      Sellaisia on myynnissä mutta maksavat n. 30 e.
      Ei ne kanervat leikkautuneet vaan oksat katkesivat vain jo ennen juurta. Se yksi iso kanerva on aina yhdestä juuripaakusta, jota ei voinut jakaa.
      No nyt on kokeiltua tämä idea. Ei mee hyvin..

• Anonyymi

Pidä ne erikseen, niin loistavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä ne erikseen, niin loistavat.

Ne on nyt jo räävitty, eli varmaan kuolevat kohta. Mutta ei tarvii enää koskaan kokeilla. Olen kumminkin hyvilläni että saan ideoita vaikka menevät mönkään.
        Katsopa sellaista laajaa ruukkua jossa on montaa väriä, on aika upea. Ostin sellaisen viime vuonna tytön pihaan ja hän suorastaan hengästyi ihastuksesta.

• Anonyymi

Olen syksyihminen mutta en sienestä enkä marjasta. Joskun nuorena aikuisena koetin noita hommia, mutta eivät ole minun juttuni. Ostan marjani ja sieneni sitten joltain tai jostain.

Ulkoilen muutoin paljon, käveleskelen rannoilla, lenkkipoluilla, hautausmailla ym.

Poltan kynttilöitä vaikka nykytietämyksen mukaan ne pilaavat huoneilman laatua, voivat pilata mutta ilmapiiria ne kyllä lisäävät.

• Anonyymi

Parvekkeella voi polttaa.

• Anonyymi

Ihan niin kynttilät syövät happea huoneesta , wi ole ainakaan astmaiselle hyväksi

• Anonyymi

Palstan politikko fanit syrjäyttää höpöllään kaikki muut ketjut.

• Anonyymi

SURUA PUKKAA

liian monta läisen menetysä kuolemalle tämän vuoden aikana , nyyyyyyh,

liian moni on huonossa kunnossa, pois lähtö on lähi tulevaisuutta ,,,, nyyyyyyyh

• Anonyymi

Keitä kahvit ja avaa radio. Olet elossa.

• Anonyymi

Älä valita ne on itse sen aiheuttaneet..

• Anonyymi

Taas meni viikko. Aika rientää nopeasti. Ikkunat pesemättä. Kun piti alkoi kovat sateet ja tuulet. Ei saa ei jaksa tehdä enää nopesti.

• Anonyymi

Aika suhahtaa nykyään....

• Anonyymi

Kuinka monta kertaa te oikein pesette ikkunat vuoden aikana?
        Minä pesen vaan kerran, alkukesästä, siitepöly kauden jälkeen. Riittää hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monta kertaa te oikein pesette ikkunat vuoden aikana?
        Minä pesen vaan kerran, alkukesästä, siitepöly kauden jälkeen. Riittää hyvin.

Kyllä, kerta riittää jos ei asu ihan pölyalueella.

• Anonyymi

Pesen ikkunoita sitä mukaa kun likaantuvat. Noin kolmen kuukauden välein, en joka kerta kaikkia välejä. Yritin parvekeikkunoissa oikaista pesemallä kerralla kuuden ikkunan sisäpinnat pitkällä sinipesimellä ja lastalla. Jäi likaa vaikka kuinka, joten ei kun uudestaan ennen pakkasten tuloa. Tuetuilla tikkailla seisten rätillä pesten ja lyhyellä liipalla kuivaten. Näin aina olen tehnyt ennenkin. Ei se hassumpaa hommaa ole kun vaan rupeaa.

• Anonyymi

Ahkera olet, en jaksa millään edes joka vuosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahkera olet, en jaksa millään edes joka vuosi.

Samoin täällä ajatuskin puistattaa kun ikkunoita on niin ylä kun alakerrassakin ei jaksa ja eikä uskalla kiipeilläkkään jos vaikka putois tikkailta

• Anonyymi

"Pesen ikkunoita sitä mukaa kun likaantuvat. "

En ole pessyt ikkunoita ainakaan 10 vuoteen.
        Joskus, max kerran vuodessa suihkutan autonpesu sampoota jossa on myös pyykin huuhteluainetta tuuletusikkunoista ikkunoihin. Sateella puhdistuvat.

tunnustan. aamuauringossa näkyy likaisuus.
        mutta likainen ikkuna ottaa myös auringonvaloa kuten tummennettukin ja asunto ei lämpene.

• Anonyymi

3.10. tulee ensi-iltaan elokuva, jossa laulaja Behm on pääosassa. Anna minun rakastaa enemmän. Perustuu Juha Itkosen romaaniin. Luulen että on hyvä, oikein odotan.

• Anonyymi

Ei kuulu palstalle nuoriso asiat.PAHEKSUN ! Aihe EVVK !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai onko se jokin nuorisoelokuva. Kyllä minä meinaan ryykätä ek-teatteriin katsomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai onko se jokin nuorisoelokuva. Kyllä minä meinaan ryykätä ek-teatteriin katsomaan.

Joku julkkis näyttelee jotain toista julkkista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalle kuuluu kaikki mitä haluaa kirjoittaa

• Anonyymi

Ei vaan löydy puolukoita eikä sieniä. Laittaisin surkeanaamaisen hymiön kun osaisin.

• Tavanomainen syksy, tulee päivittäin vielä ulkoiltua sitten kun ei viitsi ulos mennä, sitä jumettuu talveksi sisälle. Ruuat tilaan kotiin, liikuntaa voi harrastaa kuntoiluvälineillä, kuin liukastella ulkona,

• Anonyymi

Tästä ei Lappi pane premmaksi. Etelä-Suomessa on mielettömän kaunis ruska. Sattuu olemaan silmieni edessä näkymä jossa on useita lajeja lehtipuuta, pajua sekä kuusia ja mäntyjä. Nurmiko on vielä vihreää. Henkeä salpoo.

• Anonyymi

Silmäniloa on väriloisto.

• Anonyymi

Menen kerran viikossa iltapivällä uimahalliin vesijumpan takia. Aina haisee sikamaisesti hieltä, siis sanoinkuvaamaton lemu. Miten vosi pakottaa ihmiset käymään pesulla ennen altaaseen menoa.

• Anonyymi

Kerro uimahallin pomolle asia.

• Anonyymi

IKKUNOIDEN pesun aika. Talvi tulee. Etelä Serbiassa on aika kinoksia satanut näin kuvan. Ihan kuin talvi lumia. Valkoisen maa ja kinoksia.

• Anonyymi

Näin netistä Levin rinteillekin levitetyn säilölumen. Paljon on ollut innokkaita siellä laskettelemassa koko päivän.

• Anonyymi

Joka aamu pitää opetella pukeutumaan sään mukaisesti, jotta lenkit kiinnostaisi.
      Olen kyllä aivan normaali terve, mutta aina tahtoo ilmat lämmetä ja tulee liian lämmin, kun 2 tuntia aamusta kävelee.
      Tänäkään vuonna en aio laittaa talvikenkiä, en sukkia, en käsineitä. Varsinkin jalat kuumenee ja ei tahdo jaksaa kotiin kävellä. Usein kyllä otan takinkin pois.

• Anonyymi

Itsellä on kylmä, aina pitää pukea kunnolla.

• Anonyymi

Keskustelin keski-ikäisen tyttären kanssa Elämäni biisi -ohjelmasta ja siinä olleista tarinoista. Hän muistaa kuinka mummu, äitini siis, 70-luvulla oli laulanut hänelle laulun Musta Saara. Siinä oli yksi vaikuttava rivi, jonka vuoksi hän oli pyytänyt mummua aina vaan laulamaan sitä lisää.
      Ja siitä minä mietin, mitähän minun lapsenlapseni minusta muistavat. En keksinyt. Mitä luulet että sinusta omasi.

• Anonyymi

Kävi katsomassa Anna minun rakastaa enemmän. Kannatti. Pitää pitää ajatukset kasassa että ymmärtää juonen.

• Anonyymi

Kivasti menee, lisätään vaatteita vaan.

• Anonyymi

Iso uutinen Iltiksessä.
      Väyrynen ei ryhdy presidenttiehdokkaaksi seuraavissa vaaleissa.
      Ja veikeästi naurava kuva hänestä vieressä. Hän se aina haluaa väläyttää.

• Anonyymi

Vanhoista poliitikoista enää Erkki Tuomioja Väyrysen lisäksi mukana menossa. Väyrynen ei ole antisemitismiin kallellaan, kuten Tuomioja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoista poliitikoista enää Erkki Tuomioja Väyrysen lisäksi mukana menossa. Väyrynen ei ole antisemitismiin kallellaan, kuten Tuomioja.

VÄÄREMMÄSSÄ et voisi olla.

• Anonyymi

Pitääkö se joillekin erikseen kertoa ?

• Anonyymi

Eilen ja yölläkin satoi ja Aamulla lähellä nollaa. On aika kaivaa talvi vaatteita esiin. Kaulahuivien huomasin muutaman kadonneen jonnekin vaatekaappeissa ja villa tohvelit eivät vielä löytyneet. Ajan kulua ei tajua näin vanhempana enää oikein. Päivä tulee ja menee. Lapsena oli aikaa ei ollut nettiä eikä TV yms. 50- 60 -luvulla. Muistan 1960 kotiin tuli Me naiset lehti ja se lehti, Uusi maailma?, joka lopetetiin kun kirjoutti margariinista paheksuvan jutun. Kirjoja tuli luettua. Ulkona tuli oltua paljon ja koulumatkakin oli hankala maalla alkuvuodet. Nyt kävelyt jääneet vähälle koska vaivoja. Tintit käyvät kurkkimassa parvekkeella koivun siemeniä, maassa olevat ei kelpaa ne haluaa kuivia. Kun uudet ikkunat ovat alumiinia ei löydy kuten ennen oli puiset raamit ja kurttu pellit joista koskivat.
      Tuliko syksy liian aikaisin? Muistan kun olin keskisessä Suomessa 1990 vielä lokakuussa oli lämmintä ja enempi lehtiä puussa tähän aikaan.

• Anonyymi

Syksy on ihanaa aikaa! On niin paljon kaikenlaista menoa; just loppu Linnanmäen IIKWIIK ja kohta on valokarnevaalit. On silakkamarkkinat, nukkekotimessut, syntymäpäivien viettoa ja yleensä vaan syksyn lehdissä kahlailua ja värien ihastelua.
      Kaikenlaista syksyistä kivaa puuhaa.

• Anonyymi

Ei valittamista, kuka viitsii pikkuasioista rääkyä.

• Anonyymi

Tulin niin hyvälle tuulelle lukiessani Jorvin sairaalan vapaaehtoisista jota pitelevät sylissään vastasyntyneitä keskos- ja päihdevieroitusoireita potevia vauvoja.
      Saisi olla samanlaista toimintaa useammassakin synnytyssairaalassa.
      Varsinkin vanhemmat miehet (eläkeläiset) voisivat hakeutua tuohon toimintaan, jotenkin itsestä tuntuu ettei ikäisemme miehet paljoa kerenneet olla vanhempainvapaalla eivätkä pidellä sylissään omia vauvoja. Voisi olla aivan mahtava kokemus miehellekin aivan rauhassa pidellä sylissään niin pientä ihmisen alkua ja jutella tälle niitä näitä.

• Anonyymi

Hyväsydämisiä ihmiset ovat, enimmäkseen.

• Anonyymi

Mitä Radiosta aamulla ensimmäisenä. No, Trump tulee saamaan rauhanpalkinnon Israelin ja Hamasien välisen sodan lopettamisesta.
      Tarkoittaako se että hän ei sen jälkeen korviaan lotkauta Ukrainan sodalle. Tavoitteensa on saavutettu.

• Anonyymi

HIukan meni päätelmät pieleen asiantuntemattomalta.

• Anonyymi

Nautimme syksystä, ruskaa ja on, helteitä ei.

• Anonyymi

Syksy ja lehtipuhaltimet. Aamulla oli pihassa. Puhaltivat soramaasta nurmelle kauemmaksi. Ikkunoissa on ne tuuletus aukot niin haisihan se pahemmalle kuin ruohon leikkuu tuulisella kuivalla säällä.

• Anonyymi

Ikkunoiden Korvausilmaventtiiliä tarkoitin. Olen pitänyt Kesä asento eli aina auki.
        Saahan sen myös kiini mutta bensan hajua tulee puitteiden kautta, en viitsinyt koska ei ollut pitkäaikaista.

• Anonyymi

Ämpärit myy. Olin kaupassa ihan sen vuoksi että hain myös ämpärin. Niin huonoa laatua ja pieni, etten ottanut. En tee sellaisella mitään. Jos tuon panee mustikoita täyteen niin räjähtää koko saalis.
      Edellinen ilmainen ämpäri on parin vuoden takainen, tukeva ja isompi. Poiminut siihen jo kahden kesän mustikat. Kyseessä on kaksi eri liikettä.

• Anonyymi

HIENOA ! FANTASTISTA, että kerroit sen meille.

• Anonyymi

Olen ollut kaksi viikkoa flunssassa.
      Kaamea yskä on ollut.
      Nyt viimein alkaa helpottaa.
      Voikohan näin flunssan jälkeen ottaa influenssa ja korona rokotusta?

• Anonyymi

Valtava tuuli, kylmäkin. Se tietää että kohta ei ole lehtiä puissa. Pitää nauttia ruskasta kun sitä vielä on, joten eikun lämpimästi päälle ja ulos.

• Anonyymi

Puut riisuutuvat. Yöllä satoi taas. Onhan talvella se hyvä puoli ettei pölise niin paljon.

• Anonyymi

Taas oli lehdessä juttu kuinka lähdetään Lappiin ruskaa ´etsimään´.
      Eivätkö he huomaa että täällä etelä-Suomessa sitä on, ihan silmä lepää. Ja paljon halvemmalla.

• Anonyymi

Katson Teemalta elokuva Kuolleet lehdet juuri nyt ja outoa kun on 1950 -luvun tunnelma ja musiikkia ja sitten työtön katselee tietokoneelta työpaikkoja. Mehutölkit olivat nykypäivää. Ei tv,ei kännyköitä ja kaikki ankeaa , talot,ympäristö. Ja ihmiset.Puhe on yksinkert kirjakieltä Kaurisksen tapaan. Mitä aikaa kuvataan? Liian sekoja ja sama teema toistuu.
      1950 luku oli rehevämpi väreissä ym. Ankeiden kuvamaaminen helppoa joten eimole sitä mitä viitsin katsoa. Huonoja elokuvia ja miksi niitä kehutaan?. Annetaan ankea kuva kaikesta. Puhe töks töks.

• Anonyymi

Taitaa olla kuvattu jossain Virossa. Kännykkä on mutta kaikki ristiriidassa.
        Mikä tarkoitus tällaisilla elokuvilla on? Puolitekosia ankeuttajia. Kontrollia.

• Anonyymi

Hieno leffa !

• Anonyymi

Et siis ymmärtänyt elokuvan sisällöstä mitään ?

• Anonyymi

Muistatko Ohukaisen ja Paksukaisen elokuvan "Lattapäät laineilla" ?
        Se kertoo sinusta ja muista tämän ketjun "ruudinkeksijöistä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla kuvattu jossain Virossa. Kännykkä on mutta kaikki ristiriidassa.
        Mikä tarkoitus tällaisilla elokuvilla on? Puolitekosia ankeuttajia. Kontrollia.

Eriarvoisuutta etsivät agendat ovat vanhanaikaisia,tylsiä ja riitaa aiheuttavia.
        Vain ammattiyhdistys ja politiikka mieliset pitäå niistä.
        Haluan katsella kaunista ja kauniita asioita en ankeita asuntoja,katuja ja ihmisiä jotka kuin robotteja jotka puhuvat tök tök töks.

• Anonyymi

Onpa "älykästä" keskustelua. Pääosin kieltoja mistä ei saa kirjoittaa
      ja muitten mitätöimistä ja ahdasmielisen määräyksiä miten pitää elää ts.
      olla elämättä eli elää pystyynkuolleena koko elämänsä. Mitään ei saisi tehdä.
      Kaikki on väärin. Ahdasmielisen mielestä.
      Pitäisi istua kotona pimeässä järsimässä näkkileipää.
      Aatella, ettei Lapin ruskaakaan saa mennä kokemaan jos se kiinnostaa.
      Lapissa monesti käyneenä eri vuodenaikoina voin sanoa, että Lappi on elämys.
      Ei sitä voi verrata siihen, että etelässäkin on keltaisia lehtiä.

• Anonyymi

Sun kirjoitus on tosi älykäs!

• Anonyymi

Tämä 17:52:19 kirjoitus poikkeaa älykkäänä kirjoituksena muista ketjun kommenteista,
        mutta jokaisella on vapaus kirjoittaa tasollaan.

• Anonyymi

Median tapa uutisoida Lapista ärsyttää koska lunta ja ruskaa on etelämpänäkin.
        Niinkuin Lappi olisi joku unelmien täyttymys ja muualla ei mitään.
        Media on paska agendoja täynnä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä osaat katkeruuttasi vääntää kaiken pahansuopaa luonnnettasi
        palvelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateellinen ei kestä edes muitten lomamatkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä osaat katkeruuttasi vääntää kaiken pahansuopaa luonnnettasi
        palvelemaan.

Txt kuvaa sinua. 80 näkyy olevan sama toisten väärinymmärtäjä ja lyttääjä.
        Mikä sinua harmittaa?
        En muuten seuraa VALHE JA MANIPULOINTI AIVOPESU MEDIAA.
        EI tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kateellisena et kestä toisten kirjoituksia. Etsi joku muu painaa kolmannella koska se sinun ongelmasi on.

• Anonyymi

No niille nyt on vaan oikeita asioita ikkunan pesut j ämpärit joita saa ilmaiseksi ja muut saman tyyliset.
        Ei voi mitään , mutta se joka on antamassa kieltoja mistä saa kirjoittaa on ilmoitettava seurantaan, koska palsta on yleinen ja mottona on että saa kirjoittaa asiasta kun asiasta , joten ei kannata välittää vaan kirjoittaa siitä mistä haluaa . Seuranta poistaa sen joka on kieltämässä koska hänellä ei ole oikeutta kieltää mitään aihetta, jos ei nyt joku aihe sisällä palstan vastaisia sääntöjä.
        Näitä si yhteiset asiat kiinnosta kuten yhteiskunnalliset muutokset tai leikkaukset joita politikot tekevät. Ei myöskään Sote kiinnosta ennenkun itse makaa avuttomana niin huomaa ettei tiedetä edes minne kääntyä asiansa kanssa. . Ämpärit eivät anna selitystä eikä kipu parane katšlemalla niitä pestyjä ikkunoita.
        Joten kirjoita vaan asioista mitkä ovat mielessä, äläkä välitä heidän ns ” älykkäistä” aiheistaan . Ovat vaan pihalla siitä mitkä voimat pyörittää rattaita yhteiskunnassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole koskaan nähnyt Lapin ; ruskaa Ainoastaan lukenut siitä ja nähnyt kauniita tauluja joita ihmiset ovat siitä maalanneet.
        Olen nähnyt lakeuksia syksyn , myöskin Hämeen syksyisen maiseman .
        Mutta moni sukulainen omistaa mökkejä Lapissa ja kertovat miten fantastista siellä on
        Paljon on jäänyt näkemättä etekin sen jälkeekun puoliso kuoli
        Merellä olen nänhyt sen mysrkyt ja tyynet ja tutkinut pieniä saaria missä ei ihmiset ole käyneet vuosiin löytönyt pieniä satamia reittien varrella . Ne kokemukset ovat olleet todella muistiin jääviä . Siis Itämeri ja sen pienet saaret ja lahdet ovat olleet minulle sama kun jollekkin toiselle tuska Lapissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule kateellinen on se joka siitä toista syyttää. Asiasta puhuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole koskaan nähnyt Lapin ; ruskaa Ainoastaan lukenut siitä ja nähnyt kauniita tauluja joita ihmiset ovat siitä maalanneet.
        Olen nähnyt lakeuksia syksyn , myöskin Hämeen syksyisen maiseman .
        Mutta moni sukulainen omistaa mökkejä Lapissa ja kertovat miten fantastista siellä on
        Paljon on jäänyt näkemättä etekin sen jälkeekun puoliso kuoli
        Merellä olen nänhyt sen mysrkyt ja tyynet ja tutkinut pieniä saaria missä ei ihmiset ole käyneet vuosiin löytönyt pieniä satamia reittien varrella . Ne kokemukset ovat olleet todella muistiin jääviä . Siis Itämeri ja sen pienet saaret ja lahdet ovat olleet minulle sama kun jollekkin toiselle tuska Lapissa

Korjaus Ruska. Eikä tuska

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niille nyt on vaan oikeita asioita ikkunan pesut j ämpärit joita saa ilmaiseksi ja muut saman tyyliset.
        Ei voi mitään , mutta se joka on antamassa kieltoja mistä saa kirjoittaa on ilmoitettava seurantaan, koska palsta on yleinen ja mottona on että saa kirjoittaa asiasta kun asiasta , joten ei kannata välittää vaan kirjoittaa siitä mistä haluaa . Seuranta poistaa sen joka on kieltämässä koska hänellä ei ole oikeutta kieltää mitään aihetta, jos ei nyt joku aihe sisällä palstan vastaisia sääntöjä.
        Näitä si yhteiset asiat kiinnosta kuten yhteiskunnalliset muutokset tai leikkaukset joita politikot tekevät. Ei myöskään Sote kiinnosta ennenkun itse makaa avuttomana niin huomaa ettei tiedetä edes minne kääntyä asiansa kanssa. . Ämpärit eivät anna selitystä eikä kipu parane katšlemalla niitä pestyjä ikkunoita.
        Joten kirjoita vaan asioista mitkä ovat mielessä, äläkä välitä heidän ns ” älykkäistä” aiheistaan . Ovat vaan pihalla siitä mitkä voimat pyörittää rattaita yhteiskunnassa

Ketju on aloitettu tavallisia asioita varten ei maailman ja maan ongelmia murehtien. Kuten ne muut kuulumis ketjut.
        Politikka ketjuja on muita. Ei sotketa tätä siihen.
        Menkää sinne riitelemään.
        Omat koti hommat hoidetaan oli aika mikä tahansa. Muuta asiat selviää aikanaan. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketju on aloitettu tavallisia asioita varten ei maailman ja maan ongelmia murehtien. Kuten ne muut kuulumis ketjut.
        Politikka ketjuja on muita. Ei sotketa tätä siihen.
        Menkää sinne riitelemään.
        Omat koti hommat hoidetaan oli aika mikä tahansa. Muuta asiat selviää aikanaan. 😊

Joo, ei sotketa, siivotaan vaan.

• Anonyymi

Perheeni jäsenet olivat kahvilla. Tarjosin karjalanpiirakoita ja kolmenlaista jäätelöä. Oli tullut kauppaan ihan uusia. En ikinä saisi syötyä kolmea rasiaa jätskiä, mutta kun perhe syö kaikista yli puolet niin loput sitten nautin yksikseni. Monet jutut käytiin läpi, on se suurenmoista kun on iso sakki pöydän ympärillä.

• Anonyymi

Nautit siis yksin jäätelöä lähes yhtä paljon kuin muut yhteensä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nautit siis yksin jäätelöä lähes yhtä paljon kuin muut yhteensä ?

Kestää varmaan vuoden loppuun. Yhdistän ensin kahteen rasiaan ja sitten yhteen.

• Anonyymi

Talitiaisia kävi aamu ja iltapöivällå parvekkeella naputtamassa ja etsimässä koivunsiemeniä joita tuuli toi joku pv sitten. Ne eivät taida mennä maahan etsimään jossa niitä on ollut kasoittain nurmikolla. Onko puute ruuasta ja vasta syksyä. Eivät varastoi mitään? Varikset kadonneet, ei kuulu ei näy. Eivät ääntelyä kun ovat maassa toimimassa. Naakkojen äänistä en pidä, eivät yövy lähistöllä vain poikkeavat puissa.

• Anonyymi

Päivityksiä, nykypäivänä synnytyssalissa.
      Ei enää peräruiskeita eikä ilokaasua.
      Nyt miehen tehtävä synnytyssalissa on kuvata ja julkaista.
      Kyllä mä siinä tilanteessa kännykkänsä tunkisin....

• Anonyymi

Ihmiset ovat päästään vialla..

• Anonyymi

Missä myydään kananmunan kuoren avaajia?
      Näin mainoksen tänään net sivulla.
      Saisi sisällön siististi pannulla tai ruokaan,leipomukseen.

• Anonyymi

Olin kirjamessuilla ja kuuntelin ainakin 10 kirjan esittelyn. On vähän kuin olisi lukenut ne kaikki. Nautin olostani. Ostin yhden kirjan. Ruokamessuilta tuli vähän kotiintuomisia, lappilaisen tuottajan poroa, kokojyväjauhoa viljelijältä ja pientuottajan tyrnijugurttia.

• Anonyymi
      UUSI

Satanut vähån väliä yölläkin.Ulkona haisee mädäntyneiltä kasveilta, joskus myös savulta ja tuuletus aukot ikkunoissa päästää pahanhajuista ilmaa huoneisiin. Miten nopeasti on aika taas mennyt. Krs talon ilmastoinnin tehoajat taas paikoillaan eikä siirelty kelloa eikä se haitannut.
      Haapa pitää vielä lehtiään.

• Anonyymi
        UUSI

Lehtipuhaltimet alkaa messuta, kesällä mölisi ruohonleikkurit.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      30
      2592
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1262
    3. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      333
      1002
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      44
      871
    5. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      844
    6. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      829
    7. Miksi nainen nukut huonosti

Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      754
    8. Niin siinä Kävi

Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      730
    9. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44