Kuulutko johonkon eläkeläisten järjestöön?
Liityin kymmenisen vuotta T. .,.n yläkeläisiin liikuntaharrastuksen vuoksi, oli tanssia ja jumppaa . Olen joskus ajatellut erota sen toininnassa väliin vilahtaneen aatteellisen sisällön johdosta .
Kuulutko eläkeläisten järjestöön?
27
269
Vastaukset
- Anonyymi
Liityin vuodenvaihteessa valtakunnallisen eläkekäisten paikallispiiriin, mutta
hämmästyksekseni huomasin, että siellä ei ollut mitään toimintaa naisille,
muuta kuin osallistua järjestettyihin ryhmämatkoihin.
Miehille oli pub-iltoja, lounaita hotellissa, golfia, "Gray-gentlemens- evenings" ym.
Erosin 5 kk jälkeen. Saan eläkeläisten lehden vuoden loppuun, koska ehdin
maksaa jäsenmaksun tälle vuodelle.- Anonyymi
Tehän voitte itse tehdä asialle jotain. Pyytäkää yhteistyössä järjestön kanssa
jotain tekemistä naisille. Sehän on teidän järjestönne, te voitte vaikuttaa
asioihin. Olkaa aktiivisia. - Anonyymi
Pitääkö naisille tuoda kaikki tarjottimella eteen ? Ettekö voi itse olla aktiivisia
ja osallistua toimintaan, että saatte jotakin haluamaanne itsellenne ?
Ei mikään miehillekään ole itsestään eteen tuotu. Esittäkää naiset vähintään
toivomuksia mitä haluaisitte ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehän voitte itse tehdä asialle jotain. Pyytäkää yhteistyössä järjestön kanssa
jotain tekemistä naisille. Sehän on teidän järjestönne, te voitte vaikuttaa
asioihin. Olkaa aktiivisia.Minulla on kyllä omia aktiviteettaja, mutta ajattelin että olisi kiva
vaihtaa ajatuksia naiseläkeläisten kanssa. Ehkä naiset ovat jo niin
raihnaisia, etteivät enää jaksa aktivoitua, jos ei puitteita ole luotu.
Monelle taitaa riittää, että passaavat miestänsä, että hän pääsee
lähtemään virikkeiden hakuun.
Olemme sitä sukupolvea, joka oli vaan perhettä varten. - Anonyymi
Siellä ei sitten ollut ketään naisia jotka olisi halunneet ryhmien vetäjiksi, siksi ei ollut mitään tarjollakaan.
- Anonyymi
En kuulu. Lähestulkoon kaikki eläkeläisjärjestöt ovat poliittisesti sitoutuneita, ja paikallisyhsdistykset kuuluvat johonkin keskusjärjerjestöön. En halua sitoutua tätä kautta mihinkään. Äänestän aktiivisesti ja tiettyjä puolueita, mutta äänestän kuitenkin vaalien ja tilanteen mukaan.
Ei liity kysymykseen, mutta kuulun invalidiyhdistykseen ja sitä kautta Invalidiliittoon.
Olen ollut pitkän aikaa paikallisessa vammaisneuvostossa, mutta en enää viitsi tässä iässä. - Anonyymi
Minua ei haittaisi onko järjestö "poliittisesti sitoutunut" kunhan olisi jotain,
mutta kun ei ole. - Anonyymi
Eihän noissa kerhoissa politiikkaa tungeta naamaan. Ihan sama kuka järjestäisi ajankulua. Ottaa irti sen minkä haluaa.
- Anonyymi
Kyllä sitä politiikkaa tungetaan. Sen verran läheltä olen asioita seurannut.
- Anonyymi
Silloin kun jäin eläkkeelle erehdyin liittymään erääseen eläkeläisyhdistykseen, mutta jo seuraavana syksynä ilmoitin että en ole enää käytettävissä ja erosin. Piiri pieni pyöri ja niin sisäänlämpiävä porukka että ei edes tervehdykseeni vastattu kun viikkotapaamiseen menin, suu auki vaan toljotettiin. En kertaakaan tuntenut oloani tervetulleeksi joten sen kokemuksen pohjalta jäi niin pask maku että en ole liittynyt sen jälkeen mihinkään yhdistykseen. Tyhjän saa pyytämättäkin.
t. hiukan nuorempi palstavierailija - Anonyymi
Minä en välitä heidän aatteellisuudestaan hevon paskaa. Olen siellä
sosiaallisen kanssakäymisen johdosta ja yhteisillä retkillä. - Anonyymi
Olen kuulunut, jo moneen järjestöön ja yhdistykseen, suurin niistä Suomi-Usa, joka markkinoi jäsenille halpoja matkoja eri puolelle maapalloa.
En kuulu nyt yhteenkään, pitsi työpaikkani eläkeläisiin, joka ei ole rekisteröity yhdistys, eikä kerää jäsenmaksuja.
Voihan niihin järjestöihin liittyä olematta minkään puolueen kannattaja.- Anonyymi
Suomi - Venäjä järjestö saa/ sai ainakin aiemmin, valtiolta jopa tukea
- Anonyymi
Muuan eläkeläisten paikallisjärjestö arvosteli vuosikertomuksessaan maan senaikaista.hallitusta.
Sen jälkeen vuodessa.äsenten määrä putosi 40 prosentilla.
Oli hyvä opetus
Eläneläistrn järjestöt eivät politikoi
S - Anonyymi
Eläkeisten .järjestö saa ottaa kantaa vain asioihin, jotka.koskevat sitä itseään.
- Anonyymi
Eläkeläisten järjestöllä.ei saa pmma poliittista väriä.
- Anonyymi
Anteeksi: ... olla...
- Anonyymi
Työväenyhdistys on jo pohjimmiltaankin vasemmalle suuntautuva, ja siten alun alkaen perustettu ja jäseneksi liitytty poliittisin perustein.
Poliittisiinjärjestöihin lukeutuvat toimivat aktiivisti omissa puolueissaan.
Eläkeliitto taas edustaa täysin oikealla olevia poliittisia puolueita jäsenistön enemmistö kun on juuri sinne suuntautunutta ja aktiivista kunnallispoliitiikassa.
Eläkeliiton jäsenet eivät tule Työväenyhdistyksen iltamiin!
Mutta jos Eläkeliitto järjestää tansseja ja tapahtumia, Työväenyhdistyksen jäsenet ovat mukana joten kieroon katsominen ei ole kaksisuuntaista.
Samassa kunnassa asutaan, mutta politiikka on usein kuin raja aita.
- Anonyymi
EN Ne ovat puolue poliittista roskaa. Hyi
- Anonyymi
Eläkkeensaajien keskusjärjestö---demari
Eläkkeensaajat- vasemmistoliitto
Kansalliset eläkeläiset--kokoomus
Eläkeliitto---kepu
siinäpä ne suurimmat.- Anonyymi
Liityn eläkeläisjärjedtöön, jolla on liikuntaa toiminnassaan , vaikka tanssia.tai hiihtoa..
Matkustelu ja museokäynnit elvät kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liityn eläkeläisjärjedtöön, jolla on liikuntaa toiminnassaan , vaikka tanssia.tai hiihtoa..
Matkustelu ja museokäynnit elvät kiinnosta.Tarkoituksesi olisi ehkä päästä ohjattuun liikuntaan ja ilmaisiin tansseihin, vuosimaksun hinnalla?
Monet yhdistykset ylläpitävät Työväentaloja, joissa kokoontuvat kerran viikossa.
Jospa liittyisit paikkakuntasi johonkin eläkeyhdistykseen ja kokoaisit jäsenistä ryhmän
joka lähtee kerran viikossa yhteiselle päiväretkelle luontoon, tai aloittaisi liikunta ryhmänä.
Ilmaista jumppaohjelmaa vaikka kahvakuula harjoitteisiin, venytyksiin ja punnerruksiin löytyy nykyisin lehtien palstoilta "juutuuppi" tallenteina, ja televisoin aamujumpat.
Tehokkaita, helppoja jokaiselle, joka tuolijumppana ja todella kivoja.
Joka kunnaassa ei riitä eläkeläisiä yhdistysten kaikkiin harrasteisiin ja liittymällä sopivaan, voisit piristää yhdistyksen jäsenistöä. - Anonyymi
Korjaan: Vasemmistoliiton järjestö on Eläkeläiset ry
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustelu ja museokäynnit elvät kiinnosta.Katsele paikkakuntasi eläkeläisjärjestöjen nettisivuilta heidän toimintaansa, sieltä pitäisi löytyä myös ne liikuntaryhmät mitä järjestävät.
- Anonyymi
En minä mutta vaimoni.
Hänen kehoituksestan kävin kahdesti heidän kokouksissaan.
Kerran kun alustuksen teema liittyi harrastukseeni. Täydellinen pettymys!
Toisen kerran heidän torstain kokouksessaan. Tunsin itseni täysin vieraaksi.
Noiden pituinen se. - Anonyymi
Liotyin päälle 10 vuotta sitten eräseen Eläkeläiset-paikallisjärjestöön, koska se järjesti salonkitanssiharjoituksia.
sen tunnuksessa oli viljsb tähkiä. Siksi luulin den olevan lähellä keskustaa.. Myöhemmin delvisi asian oikea laota
Ei siellä koskaan pplitiokkaa puhuttu. Jos puhutaan tai kirjoitetaan, eroan joukosta.. Olren nimittäin sisimmältä porvari.
Voisin hyvinkin liittyä toiseenkin eläkejärjestöön, jos siinä olisi vireyttä lupvaa toimintaa, kuten karaokea, tanssia, kuorolaulua.tms. - Anonyymi
Jos eläkeläisjärjestöllä ei ole toimintaa, sen jäsenet saavat syyttää itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492628- 732609
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on762327- 231851
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2151805Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681680Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921489Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221470Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti201461Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121440