Varhaisen keskenmenon kokeneet!!!!

Sad:(

te joilla ollut varhainen keskenmeno, kertokaa millaiset oireet siinä on? Kestääkö vuoto kauemmin? Onko kipuja enemmän kuin menkkojen aikaan? Niin ja kauank raskaustesti näyttää positiivista, vai näyttääkö ollenkaan, jos ei vielä ollut elimistössä tarpeeksi raskaushormonia?

Itselläni tilanne tämä:
Menkat alkoivat 2 pv myöhässä, raskaustestiä en kerennyt tekemään. (raskausoireita oli, oksentelua, rinnat arat...tai sitten pms oireita ?!?)
Vuoto alkoi yöllä todella runsaana, olin illalla laittanut siteen varmuuden vuoksi, sillä kohdun kohalta nipisteli illalla. Alushousut,side, aluslakana ja pussilakana olivat aamulla aivan veressä. Normaalisti en öisin vuoda juuri lainkaan, pärjään normaalisti pikkuhousunsuojalla!
Kipuja kesti 4 päivää, normaalisti vain ekana päivänä. Vuoto on ollut suht niukkaa (vaalehkon punaista), hyytymiä ja limaa on tullut.
Nyt vuotoa kestänyt 6 päivää! Normaalisti menkkani kestävät 2-3 pv! Vuoto ei siis ole runsasta, mutta tulee kuitenkin, kipuja ei enää ole.. Kannattaisiko huolestua?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen!

10

40469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirkuttaja

Ensimmäisenkerran 2 päivää myöhässä? Ei se niin taida mennä,lääkäri en kyllä ole. Hati aluksi ehkäise aina ja vaadi kondomi,pidä mukanasi,jos kaverilla ei ole. Sukupuolitautikin on vakavaa jos haluat lapsen joskus. Rinnat kipeytyy ja vatsaa nipistelee ennen kuukautisia,eikä ne ole just pä'ivälleen aina ajoissa,se vuoto heittelee. Joskus on runsaammat ja joskus vain 3 päivää. Hanki raskaustesti kotiin ja testaa heti,se kyllä näkyy kuukaudenkuluttuakin. Voithan pyytää katumuspillerin,melko kiireesti yhdynnä jälkeen. Mutta EHKÄISE ei tarvitse epäillä raskautta ei tehdä aborttia,säästyy sukupuolitaudeilta. Tytöt älkää olko poikien orjattaria vaatikaa kondomi. Kamaalaa jos aikuisena haluatte lapsen ja tulehduksen sukupuolitaudin vuoksi ette saa lasta. Syynä voi olla myös abotti. Pitää ajatella mitä tekee. Toivon että sinun asiasi menee hyvin,käy kuitenkin lääkärissä.jos on vaikka tulehdus tarvitset lääkkeet ja kuurin aikana ei alkoholia ja syöt kuurin loppuun ohjeen mukaan. Joskus voit olla sitten onnellinen äiti.

• Sad:(

Ikää kyllä on jo 29, että sukupuolivalistus on jo ihan tiedossa!!! Ehkäisyä emme mieheni kanssa käytä, koska raskautta yritämme!!!! Normaalisti kiertoni on todella säännöllinen...myös lapsettomuus tutkimuksissa käyty, ei estettä raskaaksi tuloon..ei vaan tunnu tärppäävän...

• Nimetön
        Sad:( kirjoitti:

Ikää kyllä on jo 29, että sukupuolivalistus on jo ihan tiedossa!!! Ehkäisyä emme mieheni kanssa käytä, koska raskautta yritämme!!!! Normaalisti kiertoni on todella säännöllinen...myös lapsettomuus tutkimuksissa käyty, ei estettä raskaaksi tuloon..ei vaan tunnu tärppäävän...

Toivotaan että tarppää pian... Itselläni on ollut juuri kk sitten keskenmeno raskausviikolla 7 ja vieläkin paha mieli :( koitetaan jaksaa yrittää uudestaan :) enkä osaa sanoa siihen sun alkuperäiseen viestiin mitään että olisko ollu varhainen keskenmeno, rupes vaan ärsyttää toi sukupuolivalistus viesti.. sinä kysyit "aidasta" ja toinen sitten paasas "aidanseipäästä" :=)

• menetys

Minä en tiennyt edes olevani raskaana kun meni kesken,epäilys heräsi kun kuukautiset mitkä alkoi ajallaan jatkui neljättä viikkoa,tosin vuoto oli normaalin tuntuisen kuukautisvuodon ja normaalin vuotoajan jälkeen hyvin pientä,välillä hieman yltyi,muttei missää vaiheessa ollut runsasta,verestä otettu raskaustesti sitten näytti että raskaana on ainakin oltu.
      Sitä en tiedä kuinka kauan sitten plussaa testi näytti keskenmenon jälk kun en tehnyt testiä,mutta ainakin verestä otettu testi siis näytti vielä 4vkoa keskenmenon jälkeen plussaa.
      2kuukautiset tuli km jälkeen ja jälleen olen raskaana,vielä kyllä todella alkutaipaleilla mennään,toivon että tämä raskaus kestää loppuun asti.
      Onnea teille uuteen yritykseen,surullisia nämä menetykset on mutta ainakin näin alku vaiheessa kesken menneestä tuntuu selviävän...kunhan niitä nyt ei useampia ole.

• äippä3

kesken ihan alussa ja ne laitetaan myöhästyneiden kuukautisten piikkiin. Ei muuta kuin yritätte uudelleen. Minulla oli keskenmeno ennen nuorinta lasta ja yksi hänen jälkeensä. Juttelin aiheesta joskus neuvolassa ja siellä sanottiin, että nykyään vanhemmat tietävät paljon enemmän asioista ja testejä tehdään kotona, niin tuntuu siltä, että keskenmenot olisivat lisääntyneet vaikka ennen oli samallatavoin, mutta tieto ja kontrolli asioista uupui.

• VM1974

Olin viime viikolla vielä raskaana, elämäni ensimmäistä kertaa. Toivottu on lasta jo kohta vuoden päivät. RV 6 3 alkoi ruhruttaa rusehtavaa vuotoa, ja parin päivän kuluttua iski selkä- ja vatsakipu. Sitten hanat aukesivat; vuotoa tuli enemmän kuin ikinä ja mitä moninaisempia klimppejä...yök. Vuoto väheni nopeasti ja vieläkin pikkuisen tihruttelee. Raskaushormoni laski veressä nopeasti, mutta vielä 4 vuotopäivän jälkeenkin sitä olisi ollut riittävästi positiivisen tuloksen saamiseksi. Itse kyllä tiesin varautua keskenmenoon, sillä vähäiset raskausoireeni lakkasivat yhtäkkiä kokonaan.

• Nimetön

mulla oli alkio kuollu mahaan just samaan aikaan eli rv 6 3.. tosin tajusin sen vasta kun olisi pitänyt olla rv 13 6 .. olin viikon epäillyt että jokin on huonosti kun ei maha kasva ja alaselkä ja alavatsa kipuja jatkuvasti.ja oli ollu pari kertaa ihan pientä vuotoa just saman tyyppistä mistä säkin mainitsit... Alkio ei tullu itsestään ulos vaan lääkärissä todettiin alkion kuolleen rv 6 3 ja sitten tehtiin lääkkeeline kohduntyhjennys jonka jälkeen vuoto oli kyllä melko niukkaa.. epäilen ettei kohtu ole kunnolla tyhjentynyt koska alaselkä ja vatsa kivut jatkuvat lievinä ja menkkoja ei ole alkanut ja tästä toimenpiteestä on nyt 6 viikkoa. viimeksi perjantaina lääkärissä ja nyt on lähete jatkotutkimuksiin sairaalaan... aika vaikeeta näyttää olevan lapsen saanti, tosin mulla on jo 2 lasta jotka on melkeen aikuisia... olis vaan ihan kiva saada vielä yks pallero :)

• -L-

Olin vielä viime viikolla raskaanna ja RV 5 ja pari päivää, lauantaina alkoi hirveät alavatsan kivut menin vessaan ja vuosin verta aika runsaasti ja tipahteli jotain klimppejä, kipua jatkui joku reipas puoli tuntia mutta veren vuotoa on jatkunut siitä asti ja veri on paljon puhtaamman punaista kuin menkkojen aikana ja välillä myös alavatsaa sattuu. Tietäisikö joku kauanko vuoto yleensä kestää? Tässä mun tilanteessa on ihanaa se että mun poikaystävä on ollut aivan ihana ja tukenut mua ja lohduttanut ja pitiänyt sylissä ku on ollu vaikeempaa....

• Santtu

Minulla oli varhainen keskenmeno ja vuotoa on kestänyt yhteensä 7 viikkoa. Vuodon määrä ja "laatu" on vaihdellut laidasta laitaan. Ultrassa kohtu näytti olevan siisti.

Keskenmeno alkoi runsaalla vuodolla ja kipuja ei ole ollut missään vaiheessa. Nyt varasin ajan lääkäriin , koska en usko näin pitkään kestävän tiputtelun olevan normaalia. :(

• Ä 1,4kk

Hei varhaisen keskenmenon kokenut. Sait jo paljon vastauksia vuodosta jne. Yksinkertainen neuvo: käy lääkärissä, jos asia painaa mieltäsi. Saat helpolla mielenrauhan ja samalla hoitoa, jos niin tarvitaan. Varhaisiin keskenmenoihin ei yleensä puututta millään lailla. Kaavinnat yms. on myöhempiä aikoja varten.

Otsikkoni selitteeksi: Vaikka asia on kamala ja koskettaa naiseutta tosi syvältä, onneksi keskenmenoja tapahtuu. Se vain kertoo jonkun menneen vikaan alkion kehityksessä - se ei ollut kunnossa, tuli joku vika solunjakaantumisessa, geenit eivät olleet 'kohdallaan'... Solut tulivat ulos ja kohdun seinämät myös, jotta uusi elämä voisi alkaa ja kohtu valmistautua taas tekemään elinkykyisen pinnan alkiolle ja sitten vihdoin vauvalle.

Alkion ja sikiönkehityksessä on NIIN PALJON asioita, mitkä voivat mennä vikaan, että on aikamoinen ihme, että terveitä, ihania vauvoja syntyy. Tätä olen itse ihmetellyt jo kohta puolitoista vuotta, kun olen seurannut oman tyttöni kehitystä ja temmellystä. Tyttö onkin meidän oma ihmeemme, vaikkei ongelmia raskaaksi tulemisen eikä raskauden aikana ollutkaan. Onnea vauvantekoon :-)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe