Hondan maahantuonnissa Suomessa enää yksi työntekijä

Anonyymi-ap

40

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hondaan on aina yhdistynyt konstailematon laatu ja kestävyys. Haluttu käytettynä.

      • Anonyymi

        Huutista japanin ladalle


    • Anonyymi

      Mut hei, viimeinen sammuttaa valot

      • Anonyymi

        Kun nyt olet päässyt alkuun niin varmaat voit luetella kaikki 100 muutakin IKIVANHAA KLISETTÄ ?


    • Anonyymi

      TM 02/24:

      Vuodesta 2021 alkaen Suomessa on rekisteröity joka vuosi enemmän Porscheja kuin Hondia. Muutos on hurja, sillä vielä vuosina 1997–1999 Porscheja pistettiin kilpiin kunakin vuonna ainoastaan yksi kappale, kun samaan aikaan Hondan rekisteröinnit olivat yli 2 000 autoa vuodessa.

      Hondalla ja Porschella on hyvin samanlainen historia, sillä molemmat ovat lähteneet liikkeelle toisen maailmansodan jälkeen yhden ihmisen unelmasta. Porsche aloitti heti autoilla vuonna 1948. Vuotta myöhemmin perustettu Honda otti autot moottoripyörien rinnalle vasta 15 vuotta myöhemmin. Yhteistä on myös moottoriurheilun merkitys autojen kehitykselle.

      Siitä tiet eroavat, sillä Hondasta kasvoi yksi suurimmista autonvalmistajista, joka myi vuonna 2023 maailmanlaajuisesti 3,7 miljoonaa henkilöautoa. Porsche on kehittynyt pienestä urheiluautovalmistajasta kohtuullisen kookkaaksi, vaikka sen 320 221 auton myynti viime vuonna oli alle kymmenesosa Hondan saavutuksesta.

      Kun markkinat rajataan Eurooppaan, tilanne kääntyy aivan päinvastaiseksi, sillä Porsche päihitti Hondan mantereellamme kirkkaasti luvuin 99 046–66 046 (EU, EFTA ja Britannia). Suomessa suhde on samantapainen; Porscheja rekisteröitiin 238 kappaletta ja Hondia vain 201.

      Hondan hurjaan alamäkeen löytyy kaksi merkittävää syytä. Eurooppa on japanilaismerkille hyvin pieni markkina-alue, johon ei ole enää pitkiin aikoihin merkittävästi investoitu. Vuonna 2014 Euroopan unionissa säädettiin, että 2020 autonvalmistajien pitää maksaa jokaisen auton kohdalla 95 euroa sakkoa jokaisesta myytyjen autojen keskiarvoisen hiilidioksidipäästön 95 g/km -tason ylittävästä grammasta – pahimmillaan satoja miljoonia tai miljardeja euroja. Hondalla päätettiin, että he eivät halua tuollaista sakkoa maksaa.

      Niinpä Hondaa ei ole Euroopassa markkinoitu kovin ahkerasti, minkä lisäksi hinnat on pidetty sellaisella tasolla, että mahdolliset sakkomaksut saadaan niillä helposti katettua. Kaiken lisäksi siirtyminen sähköautoihin on ollut takeltelevaa. Ensimmäinen, Honda E, oli sinällään hauska ja eksoottinen, mutta kalliina lyhyen toimintamatkan autona se ei innostanut ostajia.

      Toinen Hondan Suomea koskeva ongelma oli maahantuonnin siirtyminen huhtikuussa 2017 tanskalaiselle NCG:lle. Siirtymän aikoihin Hondalla oli mainio mallisto, mutta kesti melkein puoli vuotta ennen kuin kaikki saatiin toimimaan uuden maahantuojan alaisuudessa. Sen jälkeen Suomen-yksiköltä on vaadittu vain, ettei tappiota saa tulla, mikä on käytännössä tarkoittanut lähes olematonta markkinointibudjettia ja kilpailijoita korkeampia hintoja.

      Porsche puolestaan valmisti pitkään ainoastaan urheiluautoja, joiden kysyntä Suomessa oli hyvin vähäistä. Menestystä ei helpottanut se, että maahantuoja vaihtui vuosikymmenten aikana moneen kertaan. Ryhtiä toimintaan alkoi tulla vasta vuodesta 1998 lähtien, kun Autocarrerasta tuli Porschen maahantuoja. Vielä varmempiin käsiin Porsche siirtyi, kun Kesko osti Autocarreran marraskuussa 2016.

      Maahantuojaa tärkeämpi tekijä myynnin kasvulle oli kuitenkin Porschen laajentunut mallisto. Vuonna 2002 esiteltiin Cayenne-katumaasturi, jota merkin harrastajat pitivät pyhäinhäväistyksenä. Uutuus kasvatti kuitenkin myynnin moninkertaiseksi tuoden samalla kaivattuja varoja uusien mallien kehittämiseen.

      Porschen tarjonta kasvoi Panameralla, joka oli erittäin urheilullinen edustusauto. Seuraava askel ylöspäin olivat lataushybridit, jollainen ilmestyi vuonna 2011 Panameran mallisarjaan, ja kolme vuotta myöhemmin myös Cayennen sai lataushybridinä. Vuonna 2014 mallisto laajeni Cayenneä pienemmällä Macan-katumaasturilla. Nuo askeleet näkyvät selvästi Porschen rekisteröinneissä Suomessa. Niin ikään Taycan-sähköauto tuli sopivaan aikaan kasvattamaan Porschen suosiota maassamme.

      Kun vertaa Hondan ja Porschen mallistoja, jälkimmäisen menestys on ainakin yhdessä mielessä hämmästyttävää. Tällä hetkellä halvin Porsche maksaa melkein kaksi kertaa enemmän kuin kallein Honda. Tilanteeseen tulee muutos uuden sähkömoottorisen Macanin myötä, mikä lisää varmasti Porschen rekisteröintejä entisestään. Hondan tulevaisuus riippuu siitä, miten nopeasti se saa tuotua Eurooppaan etevämpiä uuden sukupolven sähköautoja.

    • Anonyymi

      Kuulostaa erikoiselta, että markkinoiden paras hybriditekniikka on vanhanaikaista. Mitäs niillä muilla sitten on?

      • Anonyymi

        Markkinoiden paras hybriditekniikka? Silti häviää vertailuissa perupolttiksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko painua täältä pois pakottamasta japanin Ladaasi.

        Kiukuttaako kun et saa myytyy niit hondia kellekkään, maatuu autokaupan pihalle XD

        Minua ei kuikuta, sinua näyttää kiukuttavan kovastikin, kun Honda valmistaa laadukkaita autoja. En kyllä ymmärrä miksi se on sinulta pois. Voit ajaa huonommalla autolla ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei kuikuta, sinua näyttää kiukuttavan kovastikin, kun Honda valmistaa laadukkaita autoja. En kyllä ymmärrä miksi se on sinulta pois. Voit ajaa huonommalla autolla ihan vapaasti.

        AS:n Paukku 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AS:n Paukku 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

        Mikä v*tun paukku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä v*tun paukku

        autostadiumin hondamies Paukku 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        autostadiumin hondamies Paukku 👍

        Peräkylänpaukku, korolla miesten ihannoima. korolla miesten masennus on jo pahalla mallilla, muuta ei mielessä kuin myyntiluvut. Kohta se farmari loppuu ja masennus vaan pahenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkylänpaukku, korolla miesten ihannoima. korolla miesten masennus on jo pahalla mallilla, muuta ei mielessä kuin myyntiluvut. Kohta se farmari loppuu ja masennus vaan pahenee.

        Eikö täällä kaikki ole yhen ja saman kirjoittajan, vaikkei sitten ollutkaan, hä. Toyopoloisten uusi isku, kun ei parempaa keksitä, perusteetonta höpinää vaan joka suunnalta. Aika menee pikkuakkujen latureita virittäessä, kun talvi tulloo. Voi hyvän tähän sentään. Toimiviakin autoja myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei kuikuta, sinua näyttää kiukuttavan kovastikin, kun Honda valmistaa laadukkaita autoja. En kyllä ymmärrä miksi se on sinulta pois. Voit ajaa huonommalla autolla ihan vapaasti.

        Siis viimeaikoina Hondalla on tunnetusti ollut paljon laatuongelmia ja laatu on siis melkeimpä romahtanut 2022-eteenäpäin.

        Lukuisat laatuongelmat on sinun mielestä siis hyvää laadukkuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis viimeaikoina Hondalla on tunnetusti ollut paljon laatuongelmia ja laatu on siis melkeimpä romahtanut 2022-eteenäpäin.

        Lukuisat laatuongelmat on sinun mielestä siis hyvää laadukkuutta?

        Ja ne ongelmat on mitä?

        Amerikan listoja älä näytä, vaan Euromalleista. Kyllä ne laatuongelmat ovat vähissä. Hybridien viat kiinnostaa, että anna palaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne ongelmat on mitä?

        Amerikan listoja älä näytä, vaan Euromalleista. Kyllä ne laatuongelmat ovat vähissä. Hybridien viat kiinnostaa, että anna palaa?

        Joo jopa Hondan hybrideissä on havaittu ongelmia.

        Siis miten niin yksinkertaisen ecvt lootan saa vialliseksi? Omistajat raportoinut ennenaikaisia "jerkin mood" vikatilaa jolloin ongelmia nykimisen kanssa

        Noh ehkä ne laatuongelmat on sun mielstä vähissä sen takia kun oot.joutunut hondalla ajamaan -pakkotyytynyt ja kehittänyt oman mielikuvan tarpeistaan.

        Voi raukkaa, hyväksy tosiasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo jopa Hondan hybrideissä on havaittu ongelmia.

        Siis miten niin yksinkertaisen ecvt lootan saa vialliseksi? Omistajat raportoinut ennenaikaisia "jerkin mood" vikatilaa jolloin ongelmia nykimisen kanssa

        Noh ehkä ne laatuongelmat on sun mielstä vähissä sen takia kun oot.joutunut hondalla ajamaan -pakkotyytynyt ja kehittänyt oman mielikuvan tarpeistaan.

        Voi raukkaa, hyväksy tosiasiat.

        Lämpimät kiitokset oikein kattavasta raportoinnista ja linkeistä koskien Hondan hybridien vikoja ja ongelmia. Kyllä nyt kelpaa kun kaikki on tiedossa, korjauksia myöden. En tiedä, kuinka me autoilijat täällä pärjättäisiin ilman kaltaistasi asiantuntijaa, joka tuo todelliset ongelmat esille yksityiskohtaisesti kertomalla.

        Kiitos myös turbomoottorien kattavista vika-analyyseistä ja ongelmakohdista. Oikein mieltä lämmittää, kun kaikki on nyt tiedossa. Kerta kaikkiaan asiantuntijan ja asiaan perusteellisesti perehtyneen taidonnäytteitä nämä kirjoitukset. Jatka tien osoittamassa suunnassa, et voi eksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo jopa Hondan hybrideissä on havaittu ongelmia.

        Siis miten niin yksinkertaisen ecvt lootan saa vialliseksi? Omistajat raportoinut ennenaikaisia "jerkin mood" vikatilaa jolloin ongelmia nykimisen kanssa

        Noh ehkä ne laatuongelmat on sun mielstä vähissä sen takia kun oot.joutunut hondalla ajamaan -pakkotyytynyt ja kehittänyt oman mielikuvan tarpeistaan.

        Voi raukkaa, hyväksy tosiasiat.

        Miten joku voi luulla 'eCVT-lootaa' nimenomaan 'lootaksi', eli vaihdelaatikoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpimät kiitokset oikein kattavasta raportoinnista ja linkeistä koskien Hondan hybridien vikoja ja ongelmia. Kyllä nyt kelpaa kun kaikki on tiedossa, korjauksia myöden. En tiedä, kuinka me autoilijat täällä pärjättäisiin ilman kaltaistasi asiantuntijaa, joka tuo todelliset ongelmat esille yksityiskohtaisesti kertomalla.

        Kiitos myös turbomoottorien kattavista vika-analyyseistä ja ongelmakohdista. Oikein mieltä lämmittää, kun kaikki on nyt tiedossa. Kerta kaikkiaan asiantuntijan ja asiaan perusteellisesti perehtyneen taidonnäytteitä nämä kirjoitukset. Jatka tien osoittamassa suunnassa, et voi eksyä.

        Redditistä ja foorumeista löytyy kaikki tuon kirjoittajan listaamat ongelmat. Googlen käyttäminen ei voi olla vaikeeta ja näyttääpi siltä että hondalla oikeesti vakavia laatuongelmia ollut viime aikoina :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Redditistä ja foorumeista löytyy kaikki tuon kirjoittajan listaamat ongelmat. Googlen käyttäminen ei voi olla vaikeeta ja näyttääpi siltä että hondalla oikeesti vakavia laatuongelmia ollut viime aikoina :P

        Maansa myyneen höperöintiä. Linkit unohtu taas. Karvas on kalkki nieltäväksi, näköjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maansa myyneen höperöintiä. Linkit unohtu taas. Karvas on kalkki nieltäväksi, näköjään.

        Et hyväksy tosiasioita? Selevä..


    • Anonyymi

      Honda ei kiinnosta naisia.
      Hondalla nelivedolla ajavat hirviä ampuvat ikääntyneet miehet.
      Honda Ruotsi tai Viro jatkaa, on ihme ellei jatka myyntiä.
      Hondan moottoreihin pitää saada + 100 hepoa lisää.
      Honda on paremmin rakennettu auto kuin toitsu.

      • Anonyymi

        Sale ajaa CRV:llä vm 2012....uutena osti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sale ajaa CRV:llä vm 2012....uutena osti.

        Salekin kiinnostaa naisia, sai kymmeniä vuosia nuoremman kauniin vaimonkin....


    • Anonyymi

      Muistakaa ! Me ihmiset olemme nisäkkäitä, joten me teemme valinnat aina erilaisten mielikuvien perusteella !
      Autojen paremmuudesta ei ole olemassa tutkittua faktatietoa, sen vuoksi käytämme apuna mielikuvia !

    • Anonyymi

      " paremmuudesta ei ole tutkittua faktatietoa "
      No minulla on ollut 35 autoa ja Honda on erittäin hyvä peli
      verraten muihin merkkeihin. ei toki paras
      Mutta ei paras ole Toitsukaan.

      • Anonyymi

        Itsellä on ollut parikymmentä, eri merkkejä. Tesla on ollut toistaiseksi paras.


    • Anonyymi

      Hondissa ei sinällään ole mitään vikaa. Paitsi tietysti niissä Hondissa, jotka on pitänyt räätälöidä EU-normien mukaisiksi. Suurin osa mallistosta ei kelpaa euroopan markkinoille, ei sen takia, että asiakkaat eivät niitä haluaisi ostaa, vaan sen takia, että Honda ei ole niiden moottoreiden tai automallien varustuksen suhteen halunnut lähteä EU-normien tielle. Mieluummin hylätään markkina, kun lähdetään hötkyilemään EU-normitulvan kanssa.

      Samasta syystä tietty Euroopan markkinoilta on kadonnut myös monia muita automerkkejä tai erityisesti merkkien tarjonnasta on kadonnut automalleja, joille kyllä olisi kysyntää, mutta joita ei saa luvallisesti myydä asiakkaiden toivomassa kokoonpanossa. Kuka tarvitsee kauppakassiin vireystilan valvontaa, kaistavahtia, 8 turvatyynyä jne... Hondan ongelma ei ehkä olleet nämä pikkuautot tappaneet turvavarusteet, vaan se että hyviä moottoreita olisi pitänyt suunnitella uudelleen sitä mukaa kun EURO 4,5,6,7 normit sitä edellyttävät, teknisesti moottorien huonontaminen ei mennyt Hondan filosofiasta läpi. Mieluummin myymättä kuin myy paskaa.

      • Anonyymi

        Mitä on nämä moottorit, joita tänne pitäisi tuoda? Ei niin yhtään mitään. Jos jotain edullisempaa haluttaisiin, niin sitten 1.5T. Se tuskin mihinkään normiin kaatuu, paitsi päästömaksuja lisää. TypeR on marginaalissa joka markkinalla. Se tulee poistumaan hilavitkuttimien vuoksi. Hybriditekniikka taas on parempi kuin diesel, joka joutikin poistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on nämä moottorit, joita tänne pitäisi tuoda? Ei niin yhtään mitään. Jos jotain edullisempaa haluttaisiin, niin sitten 1.5T. Se tuskin mihinkään normiin kaatuu, paitsi päästömaksuja lisää. TypeR on marginaalissa joka markkinalla. Se tulee poistumaan hilavitkuttimien vuoksi. Hybriditekniikka taas on parempi kuin diesel, joka joutikin poistua.

        1.5T puhumattakaan 1.0T koneesta oli kyllä täys pohjanoteeraus kuten koko Hondakin autona nykyään.


    • Anonyymi

      Harmi. Honda on laadukkaasti tehty auto. Niissä ei ole turhaa krumeluuria, vaan kaikki toimii ja kestää.

    • Anonyymi

      C-rv:n myynti maailmanlaajuisesti lähes yhtä suurta kuin Rav4:n. Hyvin kauppa käy. C-rv:n myynti n. 850000 autoa vuodessa. Rav4:sia myydään vähän yli miljoona.

    • Anonyymi

      Jos Hondan kauppa ei Suomessa käy, niin se ei tarkoita että se olisi teknisesti huono !!
      Ihmiset tekevät päätöksiä mielikuvien perusteella, eikä mielikuvat tarvitse mitenkään liittyä siihen autoon !

      Hyvä esimerkki tästä on Suomalaisten Tesla boikotti ! Auto ei ole teknisesti muuttunut mutta ihmiset protestoivat Yhdysvaltojen johtoa ja Teslan johtoa vastaan !?

      Siis, me ihmiset olemme kuin lapsia, koska temme päätökset mielikuvien perusteella ?

      • Anonyymi

        Totta, mutta Honda ei ole ollut kovin kiinnostunut Suomen markkinasta. Mainointa ollut vähän nuivaa ja mallisto osin puutteellinen. Accordin lakkauttaminen oli monille iso juttu. He joutuivat vaihtamaan merkkiä. Näyttää, että heidän laskelmissa kannattavampaa myydä autot ostokykyisempiin maihin. Honda on vähän laadukkaampi ja kalliimpi merkki kuin Toyota, joten jääkööt markkina Toyotalle ja TM:n avokätisesti markkinoimille kiinalaisille. Kiinalaiset tulevat joka tapauksessa rokottamaan myös Toyotan markkinaosuuksia. Toyotallakaan ei ole varaa ylimielisyyten hinnoitteluissaan, vallankaan huoltojen hinnoitteluissa. Nythän niiden hinnat lähes tuplaantuneet parissa vuodessa. Ostajat ovat huomanneet uudet hinnoittelut ja siirtyneet muihin merkkeihin. Se näkyy myyntitilastoissa.


    • Anonyymi

      Hondat olivat ennen hyviä, nykyään ei todellakaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Legenda kävi kiskaisemassa NSX:llä mokkasiinit jalassa, heel and toe ajoa tyylillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=JUVkVB3SUf4

        uudempaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ut8hr0e2kMI
        https://www.youtube.com/watch?v=DcHHRyeX-M0

        Aika hienoja pätkiä. Sennalla oli noita useampia. Mustia, mustalla sisutuksella. Onko Markku Alen sitten Suomen Senna, kun pääsi ajamaan uudemman mallin NSX:llä? Vai dissataanko me uuden mallin NSX:ää, kun siinä on kaksoiskytkinvaihteisto?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4327
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      110
      4144
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      36
      4060
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      64
      3909
    5. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3354
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      64
      3228
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      146
      3208
    8. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1582
    9. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1521
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

      Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1105
    Aihe