Ei näy lamppujen loiste ei vaan pieni kynttilän valon välke heijastuu mikä paljastaa et on ainakin taloissa elämää. Rikkaat on asia erikseen joilla on varaa polttaa myös ulkovaloja eikä tarvitse miettiä sähkölaskua.
Sähkön hinta näkyy ulkoa
95
749
Vastaukset
- Anonyymi
Joo naapurissa sama homma ei paljon valoa näy kalliin sähkön aikaan illalla eli köyhyys paistaa läpi.
- Anonyymi
Mie nään tissutella kynttilän valossakkii T: nuapur.
- Anonyymi
Itse kuvittelin et naapuri olisi lomamatkalla pimeän mökin takia mut ei se olikin vain säästösyistä valoja ei voi pitää päällä kalliin sähkön takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mie nään tissutella kynttilän valossakkii T: nuapur.
Tissuttelu on kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kuvittelin et naapuri olisi lomamatkalla pimeän mökin takia mut ei se olikin vain säästösyistä valoja ei voi pitää päällä kalliin sähkön takia.
Naapurini sammuttaa aina kaikki valot mikäli sähkö hinta nousee yli 5kw ja sen jälkeen hän laittaa kynttilät palamaan. Se on selvää säästöä vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapurini sammuttaa aina kaikki valot mikäli sähkö hinta nousee yli 5kw ja sen jälkeen hän laittaa kynttilät palamaan. Se on selvää säästöä vai mitä?
50 senttiä kw
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tissuttelu on kallista.
Pitää paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa.
jep
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jep
Näin on.
- Anonyymi
Ledejä voi polttaa ihan huoletta. Myös ulkona.
- Anonyymi
Eipä näköjään voi.
- Anonyymi
Aika pimeää on naapurustossa karhunmäellä ei valoja näy kuin katu lyhdyissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pimeää on naapurustossa karhunmäellä ei valoja näy kuin katu lyhdyissä
Sama homma meltolassa ei ole kuin katuvalot kämpät pimeenä ja sähköä säästetään.
- Anonyymi
Miula ei pala autossa takavalot säästösyistä.
- Anonyymi
Kerro sama kolari tilanteessa säästin valoja ja ajoin kolarin :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sama kolari tilanteessa säästin valoja ja ajoin kolarin :)
Peräänajaja maksaa. Ajoneuvo on saatava pysähtymään tien näkyvällä osalla sanoo tieliikennelaki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräänajaja maksaa. Ajoneuvo on saatava pysähtymään tien näkyvällä osalla sanoo tieliikennelaki.
Tärkeintä on olla aina oikeassa eli vaikka kuinka näkee jonkun tulevan kolmion takaa niin ei muuta kuin eteen vain koska minä minä minä olen oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä on olla aina oikeassa eli vaikka kuinka näkee jonkun tulevan kolmion takaa niin ei muuta kuin eteen vain koska minä minä minä olen oikeassa.
Sitten tämä minä minä minä mies kiroilee kun auto on korjauksessa sen 3 vkoa vaikka oli kuinka oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tämä minä minä minä mies kiroilee kun auto on korjauksessa sen 3 vkoa vaikka oli kuinka oikeassa.
Hänelle on vain tärkeintä olla oikeassa ei muut harmit haittaa.
- Anonyymi
Tänään näki taas sähkön hinnan naapurien kämpistä eli valot kiinni. Huomenna olisi halpa päivä eli eiköhän se valokatkaisija löydy sen naapurin sormiin huomenna?
- Anonyymi
Miks ei vaan voi ottaa kiinteetä sopimusta~8c kwh niin ei tarvii kytätä
- Anonyymi
Valot syttyivät naapuriin sillä sähkö on halpaa se on hyvä tuo naapuri kun kertoo sähkön hinnan ilmaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valot syttyivät naapuriin sillä sähkö on halpaa se on hyvä tuo naapuri kun kertoo sähkön hinnan ilmaiseksi.
Siirtomaksu juoksee kuitenkin kokoajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks ei vaan voi ottaa kiinteetä sopimusta~8c kwh niin ei tarvii kytätä
Ihan siksi, että itselleni ainakin tuollainen tuhannen euroa on vuositasolla ihan rahaa.
Vuosikulutus noin 23000 kWh ja totetunut keskihinta tälle vuodelle sähkön osalta 0,035€/kWh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirtomaksu juoksee kuitenkin kokoajan.
Eikö siirtomaksu juokse 50 senttiä/kw hinnoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siirtomaksu juokse 50 senttiä/kw hinnoilla?
Voipi mennä tuonne jos ei käytä sähköä kuin nimeksi kuukaudessa ja perusmaksu on kova.
Normaalikäytöllä menee kuitenkin jonnekin kymmeneen senttiin tai alle.
T: seudun sähkön ukko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voipi mennä tuonne jos ei käytä sähköä kuin nimeksi kuukaudessa ja perusmaksu on kova.
Normaalikäytöllä menee kuitenkin jonnekin kymmeneen senttiin tai alle.
T: seudun sähkön ukkoYmmärsitkö kysymyksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan siksi, että itselleni ainakin tuollainen tuhannen euroa on vuositasolla ihan rahaa.
Vuosikulutus noin 23000 kWh ja totetunut keskihinta tälle vuodelle sähkön osalta 0,035€/kWh.23000 on vähän jos siinä on lämmitykset mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosikulutus noin 23000 kWh ja totetunut keskihinta tälle vuodelle sähkön osalta 0,035€/kWh.Vi**llista kyttäämistä.
Välillä istut pimeessä karvahattu päässä ku et raaski sähköä käyttää
- Anonyymi
Saakelin kallista on, piti luopuu haaveesta saada vanhalle kesämökille sähköt jos nyt vaikka aurinkopaneelia sitte kesäks
- Anonyymi
Mökille ei kannata sähköjä ottaa.Kulutus ihan sama mitä maksaa mut joka kuukaus perusmaksut vaik ei kuluta yhtään.Nyt jos pitäs valita ni laittasin paneelit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökille ei kannata sähköjä ottaa.Kulutus ihan sama mitä maksaa mut joka kuukaus perusmaksut vaik ei kuluta yhtään.Nyt jos pitäs valita ni laittasin paneelit
Paneelit kannattaa aina ja tuuligennu lisäksi jos tuulinen paikka.
- Anonyymi
Hyvä keino tunnistaa naapureiden varallisuus kurkata ulkoa missä palaa valot niin tietää siellä on rahamiehiä. Köyhät istuu pimeässä.
- Anonyymi
Meidän kadulla ei sitten muita asukaan kuin rahamiehiä, kaikissa läheisissä kerrostaloissa palaa iltaisin valot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän kadulla ei sitten muita asukaan kuin rahamiehiä, kaikissa läheisissä kerrostaloissa palaa iltaisin valot.
Kadun nimeä en tietenkään kerro koska rahamiehet on tarkkoja yksityisyydestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadun nimeä en tietenkään kerro koska rahamiehet on tarkkoja yksityisyydestään.
Annankatu et anna etkä kadu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imatralla raha miehet asuvat kerrostaloissa kyllä se paljon heillä on rahaa on toinen asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imatralla raha miehet asuvat kerrostaloissa kyllä se paljon heillä on rahaa on toinen asia.
Juuri näin toiselle 10 euroa on paljon rahaa.
- Anonyymi
Ihan totta. Nappihan on katkaisija jota voi painaa kerran. Näppäilkääpä varovasti.
- Anonyymi
Napin voi saada otsaan vain kerran ja siinä ei ole valitus oikeutta.
- Anonyymi
Köyhä narisee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhä narisee
Köyhät jaksaa aina kitistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhät jaksaa aina kitistä
Eihän ne muuta osaa.
- Anonyymi
Ei näy ei
- Anonyymi
Kyllä näin on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on
Samaa mieltä
- Anonyymi
Hiljaista on
- Anonyymi
Vuoksenniskalla ei näy kuin jouluvalot joku ne kertoi myös tunnelma valoiksi.
- Anonyymi
Miulo ain vintti pimmeenä.
T:Pena- Anonyymi
Miul ei o ku jalopenoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miul ei o ku jalopenoja
Vitjapenat o parempii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitjapenat o parempii.
Heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh
Höh
- Anonyymi
Ihanan kallista
- Anonyymi
KKK eli kynttilöitä, konjakkia ja konvehteja harmaasee arkee
- Anonyymi
Pimeys on trendaavaa,sammuttakaa katuvalot.
- Anonyymi
Pitää hyvinkin paikkansa sillä naapurit ovat löytäneet valokytkimen sähkön kw hinta lähellä nollaa tänään.
- Anonyymi
Tänään -00001 sähköä
- Anonyymi
Nyt on halpoo nollan pintaan kw hinnat
- Anonyymi
Niin mutta siirrot maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siirron hinnat maksa kun kw hinta on euron?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene kauppaan ja osta tuote maksa siitä hinta ja itke sitten jälkeen päin voi ei alv oli 25,5?
Maksa lasku alv 25,5% itke taas .
- Anonyymi
Laitoin just sähköauton laturiin!Köyhät kyykkyyn!
- Anonyymi
Ole varovainen mökkitiellä saattaa kopsahtaa!
- Anonyymi
Vie auto prisman parkkihalliin mut varo ettei syty tulipalo saattaa lehti kirjoittaa sen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vie auto prisman parkkihalliin mut varo ettei syty tulipalo saattaa lehti kirjoittaa sen jälkeen.
Meinaatko tälläistä?
https://www.youtube.com/shorts/scVfx649Adw - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko tälläistä?
https://www.youtube.com/shorts/scVfx649AdwEi pidä paikkaansa sähköautot ovat niin turvallisia ja akkujen uusinta lähes ilmaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa sähköautot ovat niin turvallisia ja akkujen uusinta lähes ilmaista.
Kyllä eikä niitä tarvitse huoltaa niin kuin polttomoottori autoja. Latauksen hetkellä aina pitää mainita olen menossa wc/kävelemään/lenkkeilyä/syömään/juomaan/ jaloittelemaan/oikomaan selkää/kusettamaan koiraa jne.
Ikinä ei pidä myöntää joutuvansa odottamaan sähköauton latautumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä eikä niitä tarvitse huoltaa niin kuin polttomoottori autoja. Latauksen hetkellä aina pitää mainita olen menossa wc/kävelemään/lenkkeilyä/syömään/juomaan/ jaloittelemaan/oikomaan selkää/kusettamaan koiraa jne.
Ikinä ei pidä myöntää joutuvansa odottamaan sähköauton latautumista.No nyt pärähti pientä sarkasmia mutta se suotakoon eikö sanonta ole se et totuus ei pala tulessakaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt pärähti pientä sarkasmia mutta se suotakoon eikö sanonta ole se et totuus ei pala tulessakaan?
Kyllä näin on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt pärähti pientä sarkasmia mutta se suotakoon eikö sanonta ole se et totuus ei pala tulessakaan?
En ymmärrä miksi ei voi totuutta kertoa mikä siinä kiikastaa miksi ei voi kertoa sähköautojen lyhyistä toimintamatkoista etenkin -30 pakkaskelissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi ei voi totuutta kertoa mikä siinä kiikastaa miksi ei voi kertoa sähköautojen lyhyistä toimintamatkoista etenkin -30 pakkaskelissä?
Kuinka monta -30 pakkaskeliä oli esim viime talvena? Oliko yhtään?
Ja jos sinulla on mahdollisuus ladata autoa kotona ja työpaikalla niin mitä väliä toimintasäteellä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monta -30 pakkaskeliä oli esim viime talvena? Oliko yhtään?
Ja jos sinulla on mahdollisuus ladata autoa kotona ja työpaikalla niin mitä väliä toimintasäteellä?Kyse oli siitä mikä on kesällä ajon ja talviajon ero ei niinkään tuo pakkaslukema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse oli siitä mikä on kesällä ajon ja talviajon ero ei niinkään tuo pakkaslukema.
Ymmärsin kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä palaa pakkasilla akkujenlämmitykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä palaa pakkasilla akkujenlämmitykseen.
Ja tupakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsin kyllä.
-Kuinka monta -30 pakkaskeliä oli esim viime talvena? Oliko yhtään?-
"En ymmärrä miksi ei voi totuutta kertoa mikä siinä kiikastaa miksi ei voi kertoa sähköautojen lyhyistä toimintamatkoista"
Toistan kysymyksen ymmärsitkö oikeasti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Kuinka monta -30 pakkaskeliä oli esim viime talvena? Oliko yhtään?-
"En ymmärrä miksi ei voi totuutta kertoa mikä siinä kiikastaa miksi ei voi kertoa sähköautojen lyhyistä toimintamatkoista"
Toistan kysymyksen ymmärsitkö oikeasti?No ei se ymmärtänyt.
- Anonyymi
Imatralla ollaan kateellisia paperiukoille ja sähköauton omistajille. Kumpiakin pitää tilaisuuden tullen vähän mollata :D
- Anonyymi
Totuuden puhuminen ja mollaus kaksi eriasiaa toiseksi aika harvassa on ne henkilöt ketkä ovat kateellisia joistakin sähköautoista tai ainakaan itse en tunne yhtäkään. Kolmanneksi miksi niistä pitäisi olla kateellinen?
- Anonyymi
Juuri noin!Köyhät on kateellisia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin!Köyhät on kateellisia!
Ei kannata yleistää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata yleistää
Samaa mieltä alkaa olla jo aika kulunut tuo kateuskortin nostaminen joka tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä alkaa olla jo aika kulunut tuo kateuskortin nostaminen joka tilanteessa.
Ketkä täällä yleensä iloitsee storan yyteistä muut kuin heille kateelliset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden puhuminen ja mollaus kaksi eriasiaa toiseksi aika harvassa on ne henkilöt ketkä ovat kateellisia joistakin sähköautoista tai ainakaan itse en tunne yhtäkään. Kolmanneksi miksi niistä pitäisi olla kateellinen?
En minäkään ymmärrä miksi niistä pitäisi olla kateellisia, mutta niin vain näyttää jotkut olevan. Ajan itse bensalla mutta en koe mitään tarvetta vähätellä tai arvostella muiden liikkumisvälineitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä täällä yleensä iloitsee storan yyteistä muut kuin heille kateelliset?
Yksikin riittää.
- Anonyymi
Sähkövatkaimet kuuluu keittiöö, vety syrjäyttää nuo 10-15 vuodessa!
- Anonyymi
Vetybusseja on jo Jyväskylässä testiajossa ja luonnollisesti siellä on Suomen ensimmäinen vetytankkausasema.
- Anonyymi
Sähköherkut ärsyttää kunnon pakkasilla ja vaatii töpseliä pitemmällä matkalla, muuten laadukasta kyytiä
- Anonyymi
Kuurankukkasia piirtyneen sun ikkunaasi näin...
- Anonyymi
Up down
- Anonyymi
Mitä järkeä alkaa vähentämään sähkön kulutusta kun siirtomaksu pysyy kuitenkin samana. Mulla nyt karkeasti sähkö 50 ja siirto 100 per 3 kuukautta ja jos vähennän kulutusta paljon niin suhde jotain 20/100
- Anonyymi
Surkea maa.
- Anonyymi
Jepulis
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst20914125Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i555507Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58674832Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat2693860PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1143596Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1333576Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.852130Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis171467Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1581241Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3001175