Marjan myyjiä oli torilla ja marjaakin ihan ostaa asti monenlaista.
Huomasin vain siinäkin hommassa kuinka suomalainen erottuu vähemmän edukseen mitä työn laatuun tulee.
Nimittäin suomalaiselta myyjältä kun osti litran marjoja, niin tämä kauhoi marjat, mustikat tai mansikat, avoimeen rasiaan ja runttasi sitten rasian muovipussiin, jolloin kuljetuksen aikana marjoja valui pussin pohjalle ja liiskautui.
Kotona marjat piti sitten vielä puhdistaa että sai roskat ja pahentuneet marjat pois.
Mutta kun osti aasialaiselta myyjältä, olikohan Thaimaalainen, niin mustikatkin olivat viimeisen päälle puhdistettuja, ei roskia, ei huonoja yhtään!
Lisäksi hän antoi marjat kannellisessa rasiassa jonka laittoi vielä nättiin muovipussiin.
Ja mikä ihmeellisintä, litrahinta oli sama kuin suomimyyjällä vaikka tuote oli paljon laadukkaampaa ja näytti että se litrakin oli isompi kuin suomalaisilla.
Ainakaan tässä ei kyllä pääse nyt suomalaista työtä kehumaan, kyllä ahkerat aasialaiset selättää suomalaisen laiskuuden ja ahneuden.
Ensi kesänä tiedän mistä marjat ostan, hyvä työ on parasta mainosta.
Torilta marjoja
16
276
Vastaukset
- Anonyymi
Onko käynyt mielessä, että keräisit itse omat marjasi? Liian laiska?
- Anonyymi
Ennen keräsin itse kaikki marjat ja sienet, minusta olisi ollut häpeällistä ostaa niitä.
Nyt vanhana ja polvivaivaisena ei enää metsään viitsi lähteä, joten siinäpä ne on periaatteetkin muuttuneet.
Marjan laadusta olen kyllä perillä ja nyt olen löytänyt laadukkaan myyjän jonka työtä haluan tukea ja rahalla maksan mitä myyjä pyytää.
Tukisit sinäkin ahkeria ihmisiä, äläkä ole noin suunnattoman itara ja pahansuova. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen keräsin itse kaikki marjat ja sienet, minusta olisi ollut häpeällistä ostaa niitä.
Nyt vanhana ja polvivaivaisena ei enää metsään viitsi lähteä, joten siinäpä ne on periaatteetkin muuttuneet.
Marjan laadusta olen kyllä perillä ja nyt olen löytänyt laadukkaan myyjän jonka työtä haluan tukea ja rahalla maksan mitä myyjä pyytää.
Tukisit sinäkin ahkeria ihmisiä, äläkä ole noin suunnattoman itara ja pahansuova.Polvikivut ovat tekosyy laiskalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polvikivut ovat tekosyy laiskalle.
😂 Olet ihana! 🖤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukisit sinäkin ahkeria ihmisiä, äläkä ole noin suunnattoman itara ja pahansuova.Mietippä miten on oikeasti mahdollista, että jotkut pystyvät olemaan päivät torilla ja myymään päivästä toiseen marjoja kymmeniä litroja halvalla. Missä välissä he keräävät ja puhdistavat ne marjat?
Tai kuinka on mahdollista, että joku myy päivästä toiseen netissä mustikkaa kymmeniä, jopa satojakin litroja, - halvalla.
Olisiko mahdollista, että on ryhmä joka poimii ja joku muu myy ne marjat?
Jos näin on, niin siinä toiminta rikkoo lakia.
Kerääjä, ja nimenomaan VAIN kerääjä saa myydä verovapaasti, mutta jos sen myynnin tai puhdistamisen tahi jonkun muun, vähäisenkin jalostamisen tekee joku muu, niin tämähän muuttuukin täysin.
Mm. myyjän tulee maksaa myynnistään kaikki asiaan kuuluvat verot. Puhdistajien ja jalostajien palkat ja palkkojen sivukulut tulevat myös maksettavaksi.
Tein viime kesänä noista ilmoituksia ja tulen tekemään jatkossakin.
Tuossa jutussa marja-alan yrittäjä nostaa "kissan" pöydälle.
https://yle.fi/a/74-20183136 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä miten on oikeasti mahdollista, että jotkut pystyvät olemaan päivät torilla ja myymään päivästä toiseen marjoja kymmeniä litroja halvalla. Missä välissä he keräävät ja puhdistavat ne marjat?
Tai kuinka on mahdollista, että joku myy päivästä toiseen netissä mustikkaa kymmeniä, jopa satojakin litroja, - halvalla.
Olisiko mahdollista, että on ryhmä joka poimii ja joku muu myy ne marjat?
Jos näin on, niin siinä toiminta rikkoo lakia.
Kerääjä, ja nimenomaan VAIN kerääjä saa myydä verovapaasti, mutta jos sen myynnin tai puhdistamisen tahi jonkun muun, vähäisenkin jalostamisen tekee joku muu, niin tämähän muuttuukin täysin.
Mm. myyjän tulee maksaa myynnistään kaikki asiaan kuuluvat verot. Puhdistajien ja jalostajien palkat ja palkkojen sivukulut tulevat myös maksettavaksi.
Tein viime kesänä noista ilmoituksia ja tulen tekemään jatkossakin.
Tuossa jutussa marja-alan yrittäjä nostaa "kissan" pöydälle.
https://yle.fi/a/74-20183136No nuo aasialaiset kyllä keräävät ja puhdistavat marjat ja sienet ihan omin käsin, eivätkä he myy suuria määriä, vaan sen minkä ovat saaneet kerättyä.
Yleensä siinä on pari sankkoa puolukkaa, muutama litra mustikkaa, kanttarellejä ja tatteja.
Ihan turha noita yksityisiä kerääjämyyjiä on sotkea mihinkään marjabisnekseen.
- Anonyymi
Aasialaiset on ahkeria.
- Anonyymi
Juu, eipä paljon näy somalialaisia ja arabimaiden marjanmyyjiä, ovat erikoistuneet enempi sosiaalitukien nostamiseen... 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, eipä paljon näy somalialaisia ja arabimaiden marjanmyyjiä, ovat erikoistuneet enempi sosiaalitukien nostamiseen... 😁
Eipä niitä näy, koska he ovat opiskelemassa tai töissä. Missäs sinä luuhaat päivät, kun täällä näyt kommentoimassa näin aamupäivällä? Joko olet krapulaa hoitamassa, vai odotteletko mutsin keittämää aamupuuroa?
Mahtaako maistuakaan tommosessa darrassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näy kyllä nykyään ukrainalaisiakaan metsissä marjoja keräilemässä. Sama ilmiö puolalaisten suhteen.
Ennen niitä oli paljon metsäteiden varsilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niitä näy, koska he ovat opiskelemassa tai töissä. Missäs sinä luuhaat päivät, kun täällä näyt kommentoimassa näin aamupäivällä? Joko olet krapulaa hoitamassa, vai odotteletko mutsin keittämää aamupuuroa?
Mahtaako maistuakaan tommosessa darrassa?On mennyt kristallipallosi rikki vai vaikuttaako siihen gps-häirintä...?
Eläkkeellä on aikaa tehdä mitä vaan silloin kun itselle sopii.
Kunhan sinäkin vartut, niin iässä kuin henkisestikin, niin saatat joskus päästä tähän olotilaan.
Krapula minulla oli viimeksi 40 vuotta sitten, mites itselläsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaako maistuakaan tommosessa darrassa?Töissä 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaako maistuakaan tommosessa darrassa?Somalit töissä...?! 😂🤣😂
- Anonyymi
Kesällä ajelin Enossa. Risteyksessä oli mainos jossa luki edullista mansikkaa. Menin kojulle. sielä hinnaksi oli laitettu 7 euroa per puoli litraa eli 14 e litra. tuplaten markkinahinta. miten kehtaa mainostaa noita edullisina..en palaa asiakkaaksi.
- Anonyymi
Vieläkö on torilla puolukan myyjiä ja mikä lie hinta ?
- Anonyymi
Puolukan myyjiä muutama on, mutta Joensuun ympäristössä heikosti puolukoita, joten kaikki myytäväksi tuleva menee hetkessä.
Jospa sais edes pari ämpärillistä survottavaksi.
Toisaalta mustikkaa oli tosi hyvin ja sitä jäi metsiin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku315079Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova701961HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1131837Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291814Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v61759- 1111700
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p235984- 71921
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.44907Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54853