Asiallinen keskustelu Daciasta olisi toivottavaa. Täällä meuhkaa provopetterit ja muutama huru-ukko. Oikeastihan Dacia on halpis auto jossa joutuu tinkimään kaikesta. Ihan kaikesta. Laatu on vain korkeintaan keskinkertaista.
Keskustellaan Daciasta
57
770
Vastaukset
- Anonyymi
Keskinkertainen on dacian yläkanttiin arvioimista. Englanniksi sanottaisiin "minimum viable car"
- Anonyymi
Minulla on kokemusta monista autoista, esim. 3 uutena ostettua Toyotaa. Mielestäni Dacian laatu ei poikkea mitenkään muista autoista. Olen ajanut nykyisellä Dusterillani lähes 100,000 km. ilman vikoja.
- Anonyymi
Kommentteja. Mietteitä. Miksi juuri sinä olet sortunut Daciaan? Massin puute?
- Anonyymi
Aloituksessa toivottiin asiallista keskustelua Daciasta.
- Anonyymi
Dacia on melko kallis auto nykyään joten massin puuteesta kärsivä ei sellaistakaan osta.
- Anonyymi
Taloudenpidossa pitää olla pienet menot.
Suurista tuloista ei ole paljon hyötyä, ellei rahankäyttöä hallitse.- Anonyymi
Monelta miljonääriltä on auennut perse kallilla autoilla ajellessa.
Jos olis rahaa ostasin Citroen C6, mukavuutta toiseen potenssiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monelta miljonääriltä on auennut perse kallilla autoilla ajellessa.
Jos olis rahaa ostasin Citroen C6, mukavuutta toiseen potenssiin.Eikun DS"laiva" olla pitää.
- Anonyymi
Niin mistä Daciassa joutuu tinkimään???
- Anonyymi
Mukavuudesta, Laadusta ja Statuksesta, lista on loputon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavuudesta, Laadusta ja Statuksesta, lista on loputon
Mukavuus ja laatu riittävät. Status ei merkitse mitään, se on heikon itsetunnon omaaville tärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavuus ja laatu riittävät. Status ei merkitse mitään, se on heikon itsetunnon omaaville tärkeä.
Näin 500km viikossa ajavana voin sanoa, että dacia ei mitenkään riittänyt. Oli kokoajan jotain rikki ja oli aika työläs ajettavakin työkäytössä. >50km viikossa ajaville papparaisille sopii hyvin daciat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavuus ja laatu riittävät. Status ei merkitse mitään, se on heikon itsetunnon omaaville tärkeä.
Itselle riittää että pääsee töihin ja kauppaan. Siihen tarvita premium-autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle riittää että pääsee töihin ja kauppaan. Siihen tarvita premium-autoa.
Oma autoni toimii siinä tärkeimmässä asiassa eli matkan taittamisessa, vaikka siinä on vikoja muille jakaa. Aina kerran vuodessa käydään katsastuksessa näyttämässä ja korjataan vain ne viat mitkä katsastushenkilö puutteiksi katsoo.
- Anonyymi
Asialinja. lista on pitkäää kuin nälkävuosi. Siksi nou nou Dacialle.
- Anonyymi
Dacia on mukavampi ja laadukkaampi kuin Toyota.
Itse koettuna voin näin todeta.- Anonyymi
Minulla on taas kokemus päinvastoin dacia sandero oli aivan järkyttävä katiska kun taas toyota corolla hybridi on mukava ja kiva/helppo ajettava.
- Anonyymi
minun naapuri on ajanut dusterilla yli 300000 th kilometriä ,aina näyttää pelaavan ,kelillä,kuin kelillä,maavaraa riittää , ja siihen käy pensan lisäksi halvempi polttoaine eli etanoli,ei tartte bensaa ollenkaan ,ihan ok peli ,joka ei turhia "hörpäkkeitä " tarvii,no nykyään on tullut uusiin jo ns.hieno tekniikkaakin, joillekin hyvä valinta ,kun ei tarvii mitään erikoishärpäkkeitä. Minulla on toinen merkki, ite en olisi dusteria ottanut ,mut joillekin hyvä ok peli ,hinta laatu suhteessa. AUTOJEN YLEISVIKA NYKYÄÄN ON , TURHAN PALJON HIENOUKSIA,MITÄ NORMAALI IHMINEN EI EDES OPI KÄYTTÄMÄÄN , IHMETTELEE VAAN,ET MIKÄHÄN VALO NYT PALAA . NÄIN SE VAAN MENEE. VAIN OLEELLINEN RIITTÄÄ ,JA PELAAKIN PAREMMIN.
- Anonyymi
Meitä on paljon, joille se oleellinen riittää, emme halua emmekä tarvitse kaikkea mitä on tarjolla.
- Anonyymi
Juu nuo muinaiset daciat on ihan hyviä. Probleemi on nämä uudemmat 0.9 TCE koneelliset säästömallit. Sisustaan tuotu hieman arjen luksusta, mutta kaikesta muusta leikattu ja hajoaa kaikki käsiin.
- Anonyymi
, ja siihen käy pensan lisäksi halvempi polttoaine eli etanoli,,,,,,,,,Kyllä se on pensaa sekin E85. Siinä on vain ,,,olisko 5 tai 10% enemmän etanolia kuin ysi viitosessa,, vuodenajasta riippuen. Se oli alunperin Ruotsalaisten keksintö joka ei ole ottanut oikein tuulta siipien alle hintapolitiikan takia. Siinä on kyllä kummallisia eroavaisuuksia Etanolikäyttöisten autojen kohdalla että Ruotsissa kehoitetaan vaihtamaan oljyt jo puoli ajassa ,mutta ei Suomessa,,käyntihäiriöt ovat myös olleet tavallisempia etanolilla ajaessa. Itse en ole tankannut muuta kuin tavallista pensaa !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
, ja siihen käy pensan lisäksi halvempi polttoaine eli etanoli,,,,,,,,,Kyllä se on pensaa sekin E85. Siinä on vain ,,,olisko 5 tai 10% enemmän etanolia kuin ysi viitosessa,, vuodenajasta riippuen. Se oli alunperin Ruotsalaisten keksintö joka ei ole ottanut oikein tuulta siipien alle hintapolitiikan takia. Siinä on kyllä kummallisia eroavaisuuksia Etanolikäyttöisten autojen kohdalla että Ruotsissa kehoitetaan vaihtamaan oljyt jo puoli ajassa ,mutta ei Suomessa,,käyntihäiriöt ovat myös olleet tavallisempia etanolilla ajaessa. Itse en ole tankannut muuta kuin tavallista pensaa !!
E10/95 on 10% etanolia, E5/98 on 5% etanolia. E85 on 85% etanolia.
- Anonyymi
Aloittaja pyytää asiallista keskustelua ja menee heti itse asiattomuuksiin.
- Anonyymi
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.
Minulle laatu on sitä, että tuote toimii ilman ylimääräisiä korjauksia. Näin on ollut jo yli 8 vuotta, myös Rombatin akku. Kiinarenkaista minulla ei ole kokemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.
Mikä joillekin on kallista, ei ole sitä kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä joillekin on kallista, ei ole sitä kaikille.
No shit sherlock!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.......kuules sinun kommenntisi on niin vähä'järkinen että se vastauksia kaipaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.......kuules sinun kommenntisi on niin vähä'järkinen että se vastauksia kaipaa
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja...... .......Kuules poju sinulla
olis varmaan parasta pysyä pois tällaisilta palstoilta. Kommenteistasi päätellen olet todella oikea Helppoheikki sielu Kuutamolla ohjelmaan jossa sinä saisit myös menestystä !!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti. Kallis hinta yhdistettynä kehnoon laatuun. Rombatin akku ja kiinarenkaat vinkuvat vaudissa mietteitä. Kommentteja.
Daciasta ei voi keskustella asiallisesti........joo ei tuollaiset voi keskustella asiallisesti joilla on tuo vinkuna omassa pääkopassa
- Anonyymi
Kylläpä on lapsellisia kirjoitteluita kiinan renkaista, laadusta ja jostain rombsain akuista.
Kirjoittajilla ei ole mitään tietoa daccioista kunhan meuhkaavat. - Anonyymi
Voin kyllä vain kehua Kiinan renkaita, ja sieltä tulee myös muitakin jo entisiä vahvoja merkkejä. Tuntemattomammat Kiinalaismerkit ruukaavat olla halvempia alkuun. Ensiksikin ne saivat halvoilla hinnoilla pois nuo pirun henkilö autojen renkaitten pinnoittajat, niillä on todella pilattu paljon etupään tavaraa,kun niistä ei löytynyt montakaan pyöreää rengasta. Välillä irtosi myös pintaa .Tuo renkaitten morkkaaja ei kyllä elä täydessä todellisuudessa. Sitten voisin vähä ottaa mietintään jos hän alkais kertoa jotain huonoista suomalaisista tuotteita joita on tehty autoihin mutta siitä hänellä on vain tyhjä aukko aivoissa. Myös Rombat on todella laatutuote
- Anonyymi
Henkilöauto on yhdyssana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöauto on yhdyssana.
Kyllä se on myös kulkuväline.
- Anonyymi
Ostin uuden ison Dacian muutama kuukausi sitten. Bigster Extreme Hybrid 155 automaatti. Ja sisätilaa on todella kiitettävästi! Erittäin tasapainoinen ajokäyttäytyminen, eikä bensankulutus päätä huimaa, eli alhainen on. Extreme varustelutaso on yllättävän laaja. Autollani on 5-vuoden laajennettu tehdastakuu. (pieni lisähinta) Nyt ajettu muutama tuhat km, eikä mitään ongelmia.
Vuoden 2025 ensirekisteröinnit Suomessa Tammi-Lokakuu aikajaksolla: Dacia Bigster 149 kpl, ja Duster 345 kpl. Bigster tuli markkinoille vasta kevät-kesällä 2025, joten rekisteröinteihin perustuen suorastaan mainio aloitus Dacialta.- Anonyymi
Siis mitääää. Maksoit 35 k€ Daciasta. Hihihihihihiiii. Hahahahahaaaa
- Anonyymi
Sääli sinua. Ranskalaisten viiksivallujen suunnitteleman ja romanialaisten tatuoitujen jarskojen kasaamaan laitoit kaikki säästösi kiinni. Otan osaa.
- Anonyymi
Luin tuossa jonkin aikaa sitten erään artikkelin, jossa haastateltiin erään johtavan Eurooppalaisen autonvalmistajan pääjohtajaa. Hän totesi kylmästi, kuinka uusien autojen hinnat ovat nousseet viimeisien vuosien aikana jopa 77%. Nousutaso on sietämätön. Jatkoksi hän kertoi faktan. Euroopan laajuisesti yleistäen, kansojen ostovoima ei enää riitä hankkimaan aiemmin hankkimiaan ns. keskitason autoja. Hintataso on liian korkea. Tässä kohtaa juuri Dacia pääsee iskemään kiilaa markkinarakoon. Eikä Dacia enää suinkaan ole se karvalakkiauto, jollaisena ensimmäiset Loganit miellettiin Suomessa.
- Anonyymi
Kokemuksia ainoastaan Dusterista, kahdesta Dusterista. Ei ole missään hyvä
mutta helvetin hyvä kokonaisuus ! Se riittää minulle. Harmi kun dieseliä ei
ole enää valikoimissa.- Anonyymi
Minulla on kokemusta vasta yhdestä Dusterista, mutta en näe yhtään syytä miksei seuraavakin autoni olisi Duster.
- Anonyymi
Kaikesta joutuu tinkimään, joo. Henkisestä hyvinvonnista varsinkin kun rahat
ei riitä muuhun kuin autoon ja sen rahoittamiseen. Mitä on jäljellä kun on
kymmenen vuotta on eletty. Romutuspalkkio.- Anonyymi
Ihmisraunio jos ajan on joutunut viettämään Dacian kanssa. Ihmisraunio!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisraunio jos ajan on joutunut viettämään Dacian kanssa. Ihmisraunio!
Vielä suurempi Ihmisraunio, jos oman suuren egon vuoksi joutuu ajamaan kertakäyttö Saksapaskalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä suurempi Ihmisraunio, jos oman suuren egon vuoksi joutuu ajamaan kertakäyttö Saksapaskalla.
Vielä suurempi Ihmisraunio, jos oman suuren egon vuoksi joutuu ajamaan iänikuisissa veloissa autonsa vuoksi, Se on varmaan myös yksi avioerojen suuri syy kuv vaimo viimein näkee miehensä teatterin
- Anonyymi
TUOSSA ON TODELLA JÄRKEÄ.........Kaikesta joutuu tinkimään, joo. Henkisestä hyvinvonnista varsinkin kun rahat
ei riitä muuhun kuin autoon ja sen rahoittamiseen. Mitä on jäljellä kun on
kymmenen vuotta on eletty. Romutuspalkkio ja sairaseläke kun pn painettu tuplatuurilla töitä velkojen lyhennyksiin....................Näitä sieluja löytyy Suomessa sankkoja määriä
- Anonyymi
Vielä suurempi Ihmisraunio, jos oman suuren egon vuoksi joutuu ajamaan iänikuisissa veloissa autonsa vuoksi,............ja ainoat iskulauseet mitä hän ole elämässään oppinut ...............Romba,Rombat,Kiinanrenkaat ,Rombat ,kiinanrenkaat,,kiinanrenkaat,Rombat........Noilla eväillä et pääse sankarihautaan !!!!!
- Anonyymi
Hehehehee. Ikuinen velkavanki. Saksan tuonti mersu. On siinä Dacistilla kuvitelmat. Vai sanoisinko huvitelmat. Hihihihihiii
- Anonyymi
. Ikuinen velkavanki. Saksan tuonti mersu. On siinä Dacistilla kuvitelmat............Ei siihen tarvitse muuta kuin tervettä päätä
- Anonyymi
Kekä tunnustaa ajavansa ja omistavansa dacian. Käsi ylös virheen merkiksi. Pitää nääs olla alla Gyntherin tekemä auto. Saa rispektii liikenteessä. Dacialla jäät ilam
- Anonyymi
Ompahan taas sekavaa tekstiä. Onko tuo Gynther turkkilainen nimi?
- Anonyymi
Harmittaa kun dacia lähtenyt nostamaan hintoja. Tekisi vain perus karuja autoja mutta toimivia. Olisi rahaa ostaa auto jolla liikkua. On muita merkkejä joissa rikkaat voivat esiiintyä kun minä tarvitsen vain liikkumisvälineen.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Vaikka minulla on rahaa, en haluaisi niitä kaikkia varusteita, joita pidän itselleni turhina.
- Anonyymi
Itsellä on tuollainen premium Dacia, eli Rellu. Ja Rellun ongelma on sama kun Daciallakin, alustan kilkkeet ovat ala-arvoisia kestävyydeltään. Ja tuohan on se syy, miksi kumpikaan automerkki ei loista katsastustilastoissa. Yleisin hylkäyssyy liittyy etuakselistoon, siellä on alkuperäisinä osina erinomaisen heikkoja koiranluita ja palloniveliä. Noin se vaan on, tilastoista luettavissa ja omassa autossa koettua.
No jos koiranluiden alkaessa kilkuttamaan vaihtaa niiden tilalle alkuperäisiä paremmat, niin se murhe korjaantuu. Alapallonivelissä on hieman hankalampi löytää parempaa tavaraa heikkojen orginaalien tilalle. Ja ne ovat myös koiranluita ikävämmät vaihtaa itse, kun periaatteessa pyörien suuntaus on välttämätön toimenpide niiden vaihdon jälkeen.
Se on tietysti totta, että koiranluut eivät paljon maksa...paitsi jos ne joutuu vaihdattamaan marmorilla...tai dacian ja rellunkin tapauksessa marmorijäljitelmällä. Alatukivarsien vaihto on tosiaan sitten sellainen toimenpide, että vaikka sen itse voikin tehdä, niin useimmat siinä kohtaa suuntaavat jo merkkihuoltoon, eikä se ole halpisautossakaan halpaa.- Anonyymi
Se on just näin. Tyttärelleni ostin clion ja ongelmat ovat tuttuja
- AnonyymiUUSI
Eteeni osui tänään liikennevaloihin Dacia Logan pakettiauto.
Aivan vahingossa huomasin, että Logan-merkin alla luki "by Renault"!
Tarkoittanee ainakin sitä, että laatu on omistajayrityksen hyväksymää.
Joissain maissa kaikkia Dacia-malleja myydään Renaulteina.
Tiedä sitten, onko niissä eroa?
Takavuosina ainakin samassa Renault-mallissa saattoi olla toisistaan
poikkeavat sähköosat, koska kokoonpanolinjat eivät olleet identtiset.
Ilman tätä tietoa, varaosakaupassa syntyi ongelmia.- AnonyymiUUSI
Ihan se ja sama. Ei kiinnosta rellut eikä Daciat. Kiitos. Tero
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan se ja sama. Ei kiinnosta rellut eikä Daciat. Kiitos. Tero
Toyotan merkeillä myydään samaa "laatua"
Mielenkiintoisinta on se ettei Toyotan laatuvaikutelma poikkea mitenkään Dacian laadusta.
Siksi Tero ajaa Toyotan laatuautolla!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku725354Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel352755Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1142260HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201925Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151869- 1111790
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2741302Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531254Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.581207- 841109