Hiljattain näkemäni päiväuni esitti ikään kuin televisiovastaanottimen ruudulla nähtävää, VHS-kameralla kuvattua kotivideomateriaalia, jossa koolla olivat mun isä, äiti ja kaikki heidän yhteiset lapsensa. Minä sekä kaksi veljeäni ja kaksi siskoani.
Isä lauloi vuonna 1980 valmistuneesta, japanilais-itävaltalaisesta ”Peukaloisen retket” –piirrossarjasta tutun biisin suomenkielisestä versiosta tuttuja säkeitä: ”Nils Holgersson, korkeella ilmassa on”… Säveltäjänä Karel Svaboda.
Ihan ekan kerran oon kyseisen sarjan nähny pienenä poikana 1980-luvun loppumetreillä, ja oon katsonut sitä yhdessä nuorempien sisarusteni kanssa. Vanhemmat sisarukseni todennäköisesti viihtyivät toisenlaisten TV-ohjelmien kuten Frank Zappa Show'n, Ylikomisario Morse'n, Ketun, Kahden Keikan tai Miami Vice'n parissa.
Mutta mikä ehkä kaikkein mielenkiintoisinta: päikkäreiltä herättyäni minua itketti siis niin ku ihan tosissaan ja vuolaasti – edes kummankaan vanhempani hautajaisissa, joista jälkimmäisestäkin on jo aikaa vuosia, en itkenyt niin paljon.
Retkelle taas käy Peukaloinen...
Anonyymi-ap
0
230
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 524548
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1494197- 673832
- 1253800
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans433625Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe773453- 983021
- 542875
- 252696
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142404