Olen nyt 1v juonut säännöllisesti n. 0,5l tai enemmän vodkaa päivässä. En syönyt juuri mitään. Vatsa on kai n. 3x suuremmaksi palloksi kasvanut raskaus-arpineen kuin normi-ihmisen. Låäkäriin tietysti en ole saanut aikaiseksi mennä. Onko muilla ammattilaisilla moista oiretta?! Yleensähän juopot laihoja.
Raskausvatsa 1v ryyppäämisestä
32
389
Vastaukset
- Anonyymi
Vodka kuivattaa elimistöä, mikä voi johtaa turvotukseen, kun keho pyrkii varastoimaan nestettä.Alkoholi toimii diureettina, eli se poistaa nestettä elimistöstä ja voi aiheuttaa nestevajausta. Kun keho kuivuu, se alkaa varastoida nestettä, mikä näkyy turvotuksena
- Anonyymi
Yöunet mennyt nyt myös tämän myötä, päivisin ehkä 1h nukun kerrallaan (olen työtön). Päivisin en erikseen vettä juo, Paukkuja joissa 3/4 appelsiinimehua tms. Huonoksi on mennyt :/ Eikä liikuntaakaan.
AP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yöunet mennyt nyt myös tämän myötä, päivisin ehkä 1h nukun kerrallaan (olen työtön). Päivisin en erikseen vettä juo, Paukkuja joissa 3/4 appelsiinimehua tms. Huonoksi on mennyt :/ Eikä liikuntaakaan.
APOnko ihme?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
APPitkäaikainen käyttö voi johtaa unettomuuteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkäaikainen käyttö voi johtaa unettomuuteen
Joku jossain kirjoittikin että ns. unettava vaikutus kääntyi päinvastaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku jossain kirjoittikin että ns. unettava vaikutus kääntyi päinvastaiseksi.
Pieni määrä alkoholia voi auttaa nukahtamaan, mutta se pilaa unen laadun ja voi aiheuttaa unettomuuden kierteen.
- Anonyymi
Askites-vatsa. Loppu on lähellä.
- Anonyymi
Sitä pelkään ja. Katsoin videon missä 19l poistettiin mieheltä :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se ihme ettei vuonna 2025 ole kuullut alkoholin haitoista. Sitten itketään kun on liian myöhäistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maksakirroosi ja ei kun vaan maksansiirtojonoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maksakirroosi ja ei kun vaan maksansiirtojonoon
Mutta onko kohtalotovereita siis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onko kohtalotovereita siis?
maksa-ja munuaistautiliiton kautta voit saada vertaistukea vaikka se ei sua paranna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maksa-ja munuaistautiliiton kautta voit saada vertaistukea vaikka se ei sua paranna
sori siis munuais-ja maksaliitto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sori siis munuais-ja maksaliitto
Kai lekurin kautta ens nesteenpoistoon. 🤢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä ja viimeisenä on maksansiirto johon kaikki ei edes pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo mutta johtaa kuolemaan kuitenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo mutta johtaa kuolemaan kuitenkin
Isä kuoli maksakirroosiin 64-vuotiaana melko pian sen jälkeen kun vatsa oli turvonnut askitesnesteistä. Oli myös mennyt keltaiseksi ja oli vakavia tajunnantason häiriöitä. Oli kanssa vuoden juonut viinaa varmasn joka päivä. Joo en viitsi kertoa enempää.
- Anonyymi
Olipahan surullista katsottavaa.
- Anonyymi
Vanhanliiton pallomahaiset kaljajuopot synnyttävät yleensä kaljatynnyrin.
- Anonyymi
No tuskin sä tohon kuolet, onhan se kylmiskin elossa. Mutsi dokas joka päivä 2-5 isoon kaljaa ja viikonlopun ja lomat aamusta iltaan. Kuoli maksakirroosiin 64-vuotiaana.
- Anonyymi
Tuo johtaa kuolemaan . Jos joku kylmis on elossa niin jokaisella on oma keho ja elimistö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo johtaa kuolemaan . Jos joku kylmis on elossa niin jokaisella on oma keho ja elimistö.
Oon mäkin tuota pelännyt että käy samalla lailla kuin isälle. Oon nyt 36-vuotias mut ei ole vielä vatsa turvoksissa tai naama keltainen vaikka alkoholi on maistunutkin jo lähemmäs 20-vuotta. Sitten kun on nuo oireet niin voi lähes varmuudella todeta että noutaja tulee. Vaikka tuleehan se jokatapauksessa joskus.
Vielä ei varmaankaan ole myöhäistä lopettaa jos vaan pystyy kun ei ole pahempia oireita. Tuskin maksassa on vielä vikaa jos maksa-arvot on kuin nuorella terveellä miehellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tää Kylmis on? Onko joku Teräsmies? Eikö hän ole ollut joskus jossain suljetullakin? Siis jos tarkoitatte kylmät kädet nimimerkkiä jonka kirjoituksia olen täällä itsekkin joskus nähnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tää Kylmis on? Onko joku Teräsmies? Eikö hän ole ollut joskus jossain suljetullakin? Siis jos tarkoitatte kylmät kädet nimimerkkiä jonka kirjoituksia olen täällä itsekkin joskus nähnyt.
Minä en tiedä kuka kylmis on ja en ole hänen juttujaan seurannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en tiedä kuka kylmis on ja en ole hänen juttujaan seurannut.
Kylmis on palstalaisten suosikki, vaikka onkin vähä huonossa kunnossa. 15v putki takana ja sisuskalut sökönä, elävä esimerkki mihin hoitamaton alkoholismi johtaa.
https://youtu.be/OyiPh5uWtLU?si=o7RbyDAJ8FHugjhy
- Anonyymi
Tekeekö sen kirroosin todennäköisemmin se kun ei syö mitään? Vai onko se niin että kun kirroosi on jo tullut niin ruoka ei enää maistu. Isäkään ei syönyt juuri mitään ja joi vaan viinaa. Kirroosi diagnoosista vain kuukausi niin oli kuollut.
- Anonyymi
Varmaan reilu puoli vuotta kyllä ihmeteltiin mikä on mutta ei suostunut menemään lääkäriin. Nuo näkyvimmät oireet askites ja keltaisuus tuli vasta 1-2 kuukautta ennen kuolemaa. On kyllä todella salakavala sairaus. Jälkeenpäin voi vain jossitella että jos olisi vaikka puoli vuotta aikaisemmin mennyt lääkäriin ja laittanut korkin pysyvästi kiinni niin olisiko vielä hengissä. Maksa oli kyllä niin rusinana että maksansiirronkin se olisi vaatinut.
- Anonyymi
Syömisellä ei ole mitään merkitystä vaan pelkällä viinalla. Tietysti myös yksilöstä kiinni, kuinka kauan sisuskalut kestää ryyppäämistä. Ennen maksaa menee kuitenkin usein haima.
- Anonyymi
Lopettakaa hyvät ihmiset juominen.
- Anonyymi
On aivan sama kumpaa juot, mietoja vai väkeviä, sillä ne kalorit ovat siinä itse juoman sisältämässä alkoholissa. Kaljamaha on taattu ja se on valtava riesa, voin kertoa.
-Kk - Anonyymi
Kaljamaha on vielä pieni murhe verrattuna askitesneste mahaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset17611078Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti1146262Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi1755625Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1035564Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1804538Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut784392Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa514003Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät613890Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali303538IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k893144