Sinussa asuu iisebelin henki

Anonyymi-ap

Kun tutkimme Raamatun sanasta Iisebelin toimintaa, niin huomaamme sen että jotkut uskovat toimivat tänä päivänä monessa kohden ihan samalla tavalla kuin Iisebel toimi. Siidonilaisen kuninkaan tytär Iisebel vastusti ja vihasi Jumalan palvelijoita (profeettoja), koska hän halusi palvella omaa jumalaansa oman mielensä mukaisesti.
Iisebelin nimen merkitys
Iisebel nimi tarkoittaa siveetöntä, puhdasta, Baal on koroitettu ja Baal on aviomies. Baal tarkoittaa omistajaa, aviomiestä ja herraa. Baal oli foinikilaisten ja kanaanilaisten jumala (korkein miespuolinen jumaluus).

Iisebel piti itseään puhtaana, vaikka hän teki koko ajan syntiä Jumalaa vastaan. Iisebel oli hengessään kihlannut itselleen Baal epäjumalan "aviomiehekseen", joka omisti hänet ja jota hän palveli.
Tänä päivänä myös samoin Iisebelin hengen vallassa oleva korostaa omaa puhtauttaan, vaikka hän epärehellisesti juonitellen tekee syntiä Jumalaa ja ihmisiä vastaan.

Iisebelin jumala

1 Kun 18:19 Mutta lähetä nyt kokoamaan kaikki Israel minun luokseni Karmel-vuorelle, sekä neljäsataa viisikymmentä Baalin profeettaa ja neljäsataa Aseran profeettaa, jotka syövät Iisebelin pöydästä."
Iisebel palveli Baalia (foinikilaisten ja kanaanilaisten korkein miespuolinen jumaluus) sekä babylonialais- foinikilaista Astarte jumalatarta, joka oli rikkauden ja onnellisuuden jumalatar sekä Baalin aviopuoliso.
Baal auringonjumala kultin keskus oli Foinikiassa, josta se levittäytyi muualle. Baalin palvontaan kuului polttouhrien uhraaminen Baalille. Jeremian kirjan mukaan lapsia poltettiin polttouhreina Baalille.
Baalin palvonnassa poltettiin, eli uhrattiin lapsia polttouhreina Baalille, niin samoin myös tänä päivänä Iisebelin hengen vallassa oleva henkilö pyrkii tuhoamaan ne ihmiset, joiden hän kokee olevansa itselleen uhkatekijöitä.

Iisebelin henki

Iisebelin hengellä tarkoitan uskovia, jotka ovat eksyneet toimimaan samalla tavalla kuin Iisebel toimi. Seuraavaksi tutkimme Raamatun avulla sitä millä tavalla Iisebel toimi sekä sitä miten uskovat voivat myös tänä päivänä langeta toimimaan samalla tavalla kuin Iisebel toimi. Nykyistä seurakunta aikaa koskevissa Iisebelin hengen esimerkeissä on mukana myös tapahtumia, jotka olen itse kokenut ja nähnyt.
Raamattu kuvaa ja kertoo Iisebelin olevan nainen, joka syrjäytti miehen hengellisen johtajan paikalta asettumalla itse johtamaan Herran kansaa. Ennen kuin käymme tutkimaan Iisebeliä ja hänen toimintaansa on syytä mainita eräs tärkeä asia. Nainen on Jumalan luoma upea luomus, joita miehet eivät saa syrjiä ja halveksua. Miehenä oleminen ja miehuus ei ole parempi asia kuin naisena oleminen tai naiseus.
Raamattu opettaa miehen ja naisen langenneen syntiin, jonka seurauksena kumpikaan ei ole toista huonompi tai parempi, vaan molemmat ovat yhtä syntisiä Jumalan edessä. Raamatun opettama kuva ihmisestä, miehestä ja naisesta on samanarvoinen, sillä he ovat yhtä syntisiä Jumalan edessä sekä pelastuessaan Jumalan armosta he ovat kummatkin (nainen ja mies) yhtä vanhurskautettuja (armahdettuja) Jumalan edessä. Jumalan sana antaa suuren arvon naiselle, samoin tulee myös meidän miesten antaa heille suuri arvostus. Jumala on tahtonsa mukaan valinnut miehet johtamaan seurakuntaansa ja Iisebel rikkoi tätäkin käskyä vastaan. Kysymys ei ole miehen ja naisen vastakkainasettelusta luonnollisen ihmisen näkökulmasta katsottuna, vaan siitä mitä Jumala opettaa meille sanassaan. Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta.
Iisebel halusi hallita ja alistaa niin miehiä kuin naisia, koska hän palveli miespuolista jumalaa (Baal) ja naispuolista jumalatarta (Astarte). Iisebelin hengen vallassa oleva uskova haluaa samalla tavalla alistaa kaikki oman valtansa alle, niin miehet kuin naisetkin. Iisebelin hengen takana on saatanallinen henkivalta, joka haluaa alistaa kaikki valtansa alle, jonka kautta henkivallat koittavat tuhota Jumalan palvelijoita, tuhoamalla ne joiden kuuluisi tehdä Jumalan valtakunnan työtä ja nostaa valtaan ne joiden kautta henkivallat onnistuvat tuhoamaan Jumalan palvelijoita. Iisebel myös nostaa esille niitä ihmisiä, jotka eivät kykene estämään hänen johtajuuttansa, koska Iisebel hallitsee näiden ihmisten kautta.

Iisebelin henki vaikuttaa myös sillä tavalla, että se nostaa naisen johtamaan hengellistä työtä tuhoamalla ja syrjäyttämällä ne miehet, joiden kuuluisi johtaa hengellistä työtä.

Iisebel langetti Ahabin

1 Kun 16:
30 Mutta Ahab, Omrin poika, teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, enemmän kuin kaikki hänen edeltäjänsä.
31 Ei ollut siinä kylliksi, että hän vaelsi Jerobeamin, Nebatin pojan, synneissä, vaan hän otti myös vaimokseen Iisebelin, siidonilaisten kuninkaan Etbaalin tyttären, ja rupesi palvelemaan Baalia ja kumartamaan sitä.
Tämän profetian antoi Herra sinusta,pitkätukkainen.

4

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatulla voit pyyhkiä takapuolesi. Valhetta koko kirja

• Anonyymi

Päivän Sana
        23.09.25

Minut itseni uhrataan jo pian, lähtöni hetki on tullut. Olen kilpaillut hyvän kilpailun, olen juossut perille ja säilyttänyt uskoni. Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, eikä vain minulle vaan kaikille, jotka hartaasti odottavat hänen ilmestymistään. 2 Tim. 4:6–8
        Voisinpa olla yhtä valmis lähtemään tästä maailmasta kuin oli veljemme Paavali. Hän tiesi kohtalonsa, pian miekka tulisi heilahtamaan ja hän jättäisi tämän elämän. Paavali ei kuitenkaan tunnu olevan asiasta kovinkaan murheellinen, melkeinpä päinvastoin. Hän tiesi, että parempaa oli tulossa. Hänen jatkuva huolensa heikkojen kristittyjen vapaudesta, kaikista seurakunnista ja monenlaisista harhaopeista päättyisi viimein. Paavali saisi tehtävänsä hyvin täytettyään mennä Herransa iloon ja lepoon. Hän oli kilpaillut hyvän kilpailun ja säilyttänyt uskon. Herran luona hän saisi nyt rauhassa odottaa lopullista Jumalan kansan sapatinlepoa. Se koittaisi pian Herran ilmestyessä näkyvästi takaisin maanpäälle.

• Anonyymi

Lord is my shepherd 🙏🏼

• Anonyymi

Pitkä stoori tuo aloitus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      260
      15259
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10176
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9391
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7119
    5. 182
      6567
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6248
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5622
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4816
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      1962
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      151
      1717
    Aihe