Kuihtuu kuihtuu

Anonyymi-ap

Enää 9942 asukkia lieksassa.

73

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kohta ollaan jo 9900 alapuolella 🥳

• Anonyymi

Mulla oli Tilastokeskuksen sivu kirjanmerkeissä vielä alkukesällä, mutta poistin sen kokonaan, kun Lieskankankänkänkän väkiluku putosi alle kymppitonnin.
        Hieno homma, tosi hieno.
        Tuo luku oli se jota odotin ja lopetin seurannan kun se napsahti.
        Nyt on hyvä olla. Muutin jo reilu vuosi sitten takaisin Joensuuhun.
        Entinen työkaveri yllytti tulemaan hämärään iltaan, mutta enpä viitti. On niin yhdentekevä tapahtuma ja tylsä kylä.

• Anonyymi

ihmiset ei viihdy paikoissa missä kateus ja juoruilu ja ilkeys on niin yleisiä kuin karjalassa. kun ei edes menestyä saa niin ei töitäkään synny alueelle

• Anonyymi

Lieksan lehdessä hauska uutinen vuoden aikana lomautettu 24 ja työttömyys lisääntynyt 24. Kukaan edellisestä työttömistä eikä lomautetuista ei ole tilastollisesti katsottuna päässyt töihin vuoden aikana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lieksan lehdessä hauska uutinen vuoden aikana lomautettu 24 ja työttömyys lisääntynyt 24. Kukaan edellisestä työttömistä eikä lomautetuista ei ole tilastollisesti katsottuna päässyt töihin vuoden aikana

Nytkö Lieksan lehti alkaa kriittiseksi. Hyvä jos niin sillä jotain tarttis tehdä

• Anonyymi

Missä tilastot? linkkiä kehiin

• Anonyymi

Minulla kuihtuu nyös. Oken 70 vuotias, jossain se on, mutta ei oikein löydy kun pitäs löytyä niin hups meni pisulit housuun 😪

• Anonyymi

Olen noin 65-vuotias mies.

• Anonyymi

Väki vähenee niin pidot paranee! Tämähän on vanha totuus.
      Kuinka suuri koneinsinööritiheys ja määrä on Lieksassa, vai onko muu Suomi päässyt onnellisesti omistamaan edes muutamia niistä viimeaikoina?

• Anonyymi

Vai paranee ne pidot, HAHAAAAA...! Palvelut karkaa oikeisiin kaupunkeihin.
        Ei ole lääkäripäivystystä, vaan hätäkyyti kuskaa aina sadan kilometrin päähän, Joensuuhun. Yön kun istuskelet nälkäisenä yhteispäivystyksen odotusaulassa tai makailet lasikopissa ja aamupäivän odottelet lääkärin käyntiä, niin kylläpä tuntuukin siltä, että pidot on parantuneet.
        Voi P....le!
        Ei ole iltaisin ravintolaa, jossa satunnainen kulkija saisi nälkänsä häädettyä tai paikallinen voisi juhlistaa merkkipäiväänsä.
        Apu on hakusassa, jos avain katkeaa lukkosylinteriin tai unohdat talosi avaimen sisälle, koska ei lukkoliikettä tai lukkoseppää. Lasiliikkeen palvelutkin pitää hakea Nurmeksesta. Ei ole edes kunnollista kenkäkauppaa.
        Mutta onpahan myynnissä paljon asuntoja, - joita ei kukaan tarvitse.
        Kylläpä kannatti ostaa sijoituskämppiä - Lieksasta.
        Sijoitusasuntomarkkinoiden "tuolileikki" alkoi jo vuosia sitten, mutta lieksalainen sijoittajapa ei tätä huomannut. Pelatessa kannattaa seurata kortteja, muuten huomaat pian, että käteen jäikin Svarta-Petter.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole lääkäripäivystystä, vaan hätäkyyti kuskaa aina sadan kilometrin päähän, Joensuuhun. Yön kun istuskelet nälkäisenä yhteispäivystyksen odotusaulassa tai makailet lasikopissa ja aamupäivän odottelet lääkärin käyntiä, niin kylläpä tuntuukin siltä, että pidot on parantuneet.
        Voi P....le!
        Ei ole iltaisin ravintolaa, jossa satunnainen kulkija saisi nälkänsä häädettyä tai paikallinen voisi juhlistaa merkkipäiväänsä.
        Apu on hakusassa, jos avain katkeaa lukkosylinteriin tai unohdat talosi avaimen sisälle, koska ei lukkoliikettä tai lukkoseppää. Lasiliikkeen palvelutkin pitää hakea Nurmeksesta. Ei ole edes kunnollista kenkäkauppaa.
        Sijoitusasuntomarkkinoiden "tuolileikki" alkoi jo vuosia sitten, mutta lieksalainen sijoittajapa ei tätä huomannut. Pelatessa kannattaa seurata kortteja, muuten huomaat pian, että käteen jäikin Svarta-Petter.

Menehän sinä hevonv...uun. Läksit Joensuuhun luuseroimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lieksapuolue ei kestä totuutta. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valiolle töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi P....le!

Luuserointi ei minulta onnistunut. En sitä liiemmin edes yrittänyt. Olen hyvin ansaitulla eläkkeellä. No ainakin omasta mielestäni olen sen ansainnut.

• Anonyymi

Lieksassa suurin osa alkaa olemaan vanhuksia ja somaleja. Nuoret naiset etenkin ja miehetkin ovat lähteneet kasvukeskuksiin työn perässä.

• Anonyymi

Suhteellisesti eniten väkiluku on vähentynyt viime vuosina esimerkiksi Kouvolassa, Jämsässä ja Savonlinnassa, ja koko maan tasolla Etelä-Savon maakunnassa ennustetaan selvää laskua vuoteen 2050 mennessä, kun taas Uusimaa ja Pirkanmaa ovat kasvaneet. Väkiluku kasvaa yhä eniten suurissa kasvukeskuksissa ja niiden ympäristökunnissa, kun taas keskisuuret ja pienet kunnat kärsivät väestökadosta.

• Anonyymi

Onneksi meillä on Euroviisuhöpelöitä kylä täynnä. Niillä sitä saadaan Lieksa nousuun ja kokoomuksen räksyn palopuheilla

• Anonyymi

Kokoomuksen räksyn puheita ei kannata uskoa.

• Anonyymi

Tammi-elokuun aikana Lieksassa on syntynyt 21 ja kuollut 104 ihmistä, siis kuolleita on ollut 5-kertainen määrä suhteessa syntyneisiin. Hurjia lukuja ja ero tulee vain varmasti vain kasvamaan kun suuria ikäluokkia on alkanut poistumaan keskuudestamme ja tahti vain kiihtyy tulevina vuosina.

• Anonyymi

Menee alle 9000 tänä vuonna.

• Anonyymi

Lieksa puolueen valtuutetut ovat Lieksan lopun aiheuttajat.

• Anonyymi

No ei nyt sentään.

• Anonyymi

Kävin juuri Lieksassa vierailulla. 9kk päästä lieksan väkiluku kasvaa räjähdysmäisesti! 🤠

• Anonyymi

Väitätkö, että sait "ruunautuneita" lieksalaismummoja tiineeksi?

• Anonyymi

Seuraan jännittyneenä lieksan lopun ja sitten siirryn hellävaroen muualle. Näkemiin.

• Anonyymi

Ainoa lohtu itselläkin, täältä pääsee pois. Ns. kitukuukaudet ovat alkaneet. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa lohtu itselläkin, täältä pääsee pois. Ns. kitukuukaudet ovat alkaneet. 😂

Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! Minä pääsin jo! 😮😮😮😃😃😃😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🙏🙏🙏

• Anonyymi

Onhan törkyturpa kertonut mitenon tullut lisää asukkaita jamalin ihmemaailmaan. Ja kaksi kerrostaloa on rakenutta jamaliin. Sitävaan ihmettelin miksi kolme kerrostaloa on purettu. Ja kaksi rakenuttu. Jospa törkyturpa kertoisi tämän ihmeen?

• Anonyymi

Tätä mukaa kun väkiluku laskee niin aletaan karsia isoja palvelu liikkeitä joiden pitäminen ei kannata ja sitten saadaankiin tyhjä iso liikerakennus lisää Lieksaan. Siten tuleekin lisää työttömiä. Muut kunnat ovat kateellisia kun meillä eniten työttömiä.

• Anonyymi

Ei mitää hätää, 10 000 uutta insinööriä on tulossa kaukaa toiselta puolelta maailmaa.
      Mukana myös lääkäreitä ja fyysikoita.

• Anonyymi

MakeLieksaGreatAgain

• Anonyymi

No kylläpäs persua nyt jäytää🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Toivoton tilanne kun eläkeläisetkin pakenevat jo pois Lieksasta.

• Anonyymi

Eläkelläiset siirtyy lähemmäs oikeita lääkäreitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkelläiset siirtyy lähemmäs oikeita lääkäreitä.

Onko lieksassa valelääkäreitä? 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko lieksassa valelääkäreitä? 🤔

Ei ole. Ne seuraa tilannetta, määrää lääkettä. Ja sitten lanssi vie lopulta Joensuuhun missä seuraava lääkäri seuraa tilannetta.

• Anonyymi

Lapsia ei synny kuin kuukereille ja ghettoutuminen kiihdyttää väestöpakoa.

• Anonyymi

Lyhyt matka muuttaa Nurmekseen, ja löhöillä vapaa-ajat hienon kylpylän altaissa pulahtamalla välillä viereiseen Pieliseen.

• Anonyymi

Ja ukkokerho tietää kaiken, mitä Lieksassa tapahtuu...konkurssitkin keksitään omasta päästään. Pitäisi edes pysyä totuudessa, eikä levitellä tarinoita. Empä ihmettele, miksi kaikki lähtee, ketkä vaan pystyvät. Merssulla ehkä käydään joskus pyörähtämässä niillä nurkilla.

• Anonyymi

Työttömät luisuu ilmastointikanavaa pitkin nurmekseen suoraan uhkeiden pimujen syliin... ja sitten alkaa action!

• Anonyymi

Työtön luisuu voittoon 🏆

• Anonyymi

Valon päässä on tunnelii ;)))

• Anonyymi

Tunnelin päässä LIEKSAAAA!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnelin päässä LIEKSAAAA!!!!

Kuoleman jälkeen on elämää. Synnytään uudelleen maanpäälliseen helvettiin Lieksaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuoleman jälkeen on elämää. Synnytään uudelleen maanpäälliseen helvettiin Lieksaan.

Hyvin positiivinen näkemys veljellä👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin positiivinen näkemys veljellä👍

Tähän reinkarnaatioon ei auttanut Nurmekseen muuttokaan. Synnyin takaisin Lieksaan uunin pankolla.

• Anonyymi

Hyvin menee, mutta menköön, en sano mikä, mutta paremmin tuli pois.

• Anonyymi

Eiköhän tästä rupea asukasmäärä nousuun kun hyvinvoivajohtajakin häntä koipien välissä palaa nurmekseen.

• Anonyymi

Virallinen väestöennuste Lieksaan vuonna 2050 on vaivaiset 6172 henkilöä, ei näytä hyvältä.

• Anonyymi

On varmaan paljon vähemmän silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmaan paljon vähemmän silloin.

Epäilen että jo kahdessa vuodessa putoaa väkiluku 1000

• Anonyymi

Jos Lieksassa on edes 2000 asukasta vuonna 2050 niin kyseessä olisi hyvin positiivinen yllätys

• Anonyymi

Itse alan juuri muuttokuormaa pakkaamaan. Joensuusta löytyi töitä.

• Anonyymi

Ei löytynyt. Älä trollaa.

• Anonyymi

Viimeinen sammuttaa lyhdyt!

• Anonyymi

Kaupungille moni tuntuu työllistyvän kaveriperiaatteella. On tää kyllä semmonen junttila. Täytyy hakea itsekkin muualle töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupungille moni tuntuu työllistyvän kaveriperiaatteella. On tää kyllä semmonen junttila. Täytyy hakea itsekkin muualle töihin.

Lieksan poliittinen päätöksenteko on syy Lieksan kuihtumiseen. Poliitikot joilla ei mitään kompetenssia tehtäviensä suorittamiseen. Parasta vaihtoehtoa ei valita, vaan kuuluuko samaan puolueeseen tai on valtuutetun sukulainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lieksan poliittinen päätöksenteko on syy Lieksan kuihtumiseen. Poliitikot joilla ei mitään kompetenssia tehtäviensä suorittamiseen. Parasta vaihtoehtoa ei valita, vaan kuuluuko samaan puolueeseen tai on valtuutetun sukulainen.

Kun valitaan puolueeseen kuuluva ja sukulainen, näin saadaan turvattua, että virheet ei paljastu ja niistä ei joudu vastuuseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun valitaan puolueeseen kuuluva ja sukulainen, näin saadaan turvattua, että virheet ei paljastu ja niistä ei joudu vastuuseen.

Eniten kadun paluumuuttoa tänne….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lieksan Kiinteistöt

• Anonyymi

Lieksan ympärille kannattas rakentaa drooni muuri, jossa olis BMW:n kokoinen aukko. Muuten immeiset karkaa koko kylästä ja kylä tyhjenee. Jäljelle jää ainoastaan sillat että hisrorian tutkijat näkee, missä se kaunis saamelaiskylä suurinpitein on ollu?!

• Anonyymi

vuonna 2050 Lieksassa arvioidaan olevan noin 6142 vähenee roimasti

• Anonyymi

Tuo lukema täyttyy silloin jos väkiluku nousee.

• Anonyymi

Muistakaa että kela maksaa liikuvuus avustusta jos muuttaa töihin muualle. Ei tänne ole pakko jäädä työttömänä masentumaan.

• Anonyymi

Mut täällä hyvä työtön ei työ

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut täällä hyvä työtön ei työ

Kyllä tekevälle töitä riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut paökam maksajaa ei löydy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan halua tehdä töitä

• Anonyymi

On täysin selvää, että Lieskaa ei tulevaisuudessa enää ole. Meneekö siihen 50 vuotta tai 70 vuotta, mutta on 100% varmaa, että Lieska kuolee.
      Olen huolissani Lieskan somaleista. Kuka heidät ottaa vastaan jatkossa ja huolehtii heistä?

• Anonyymi

Jos Lieksalaiset muuttaa muualle töiden perässä, vaikka muuttaessa ovat nuoria. Siinä käy niin, että he joka päivä ikävöivät takaisin Lieksaan. Terveys rapistuu kovaa vauhtia ikävöidessä ja purkki tuotteista haetaan lohtua outoon olotilaan.
      Uudessa paikassa ollaan sitten täysin juurettomia, kaikki on toisin kuin synnyinpitäjässä Pielisen rannalla ja sekös jos mukä niin ottaa voimille?!

• Anonyymi

Ei tämä paluumuutto ollut mitenkään ruusuista. Paljon on muuttunut 20 vuoden aikana huonompaan suuntaan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kuullostaa niin paikalliselta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      249
      14351
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      147
      3809
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      128
      3722
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1492
    5. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      367
      1459
    6. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      13
      1290
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      45
      1236
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      981
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      45
      918
    10. En pystynyt vaan vastaamaan...

Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔
      Ikävä
      91
      763
    Aihe