Vaatetus tekee ihmisestä näyttävän

Voit pukeutua näyttävästi muitten silmissä.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011420113.html

Pukeutumisella voit tuoda esiin oman personaisuutesi, tyylillesi sopivan.
Rumat ne vaatteilla koreilee, naiset tarvitsee meikin.

Ilmojen viilentyessä lisätään vaatekertaa, niin ettei kuuma eikä kylmä, ostin toppaliivit ja paitatakin jossa ruskeat nahkapaikat kyynärpäissä.

Muuta en ole ostanut moneen vuoteen.

38

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nojaa.

Vähemmän tulee mietittyä pukeutumista. Ei isommin tarvitse, olen tehnyt asian mahdollisimman helpoksi. Black, ei oikein edes ole muun värisiä gledjuja. Ainakin on aina sävy sävyyn.

Toki kesällä ja talvella on pikkasen erilaisia vaatteita. Äsken tosin just hokasin käyttäneeni samaa takkia ympäri vuoden jo pitemmän aikaa. Noh, ei ole kesällä kuuma, ei talvella kylmä ja toimii muinakin vuodenaikoina hyvin.

Alkaa oleen jo vähän rispaantunut, pitää jossain vaiheessa hankkia uusi.

Koska en viihdy vaatekaupoissa, ostan usein enenpi samaa vaatetta kerralla. Heh, kerran hokasin jossain arman alizadin ohjelmassa heebolla olevan asiallinen paita päällään. Kundi sentään räätäli. Tutkin asiaa, varustelekan mallistoa. Tilasin kasan niitä. Siitä jo usee vuos aikaa. Hyviä ja kestäviä paitoja.

Noh, periaatteessa kai pukeudun tylsästi. Mutta kai se sitten osa meitsin imagoa. Sanatonta viestintää. Mulle ei vittuilla :D

Kuitenkin, pitää aina pukeutua tilanteen mukaan. Sitä varten kai mulla paljon erilaisia kravatteja. Nykyisin tosin harvemmin enää tulee käytettyä niitä. Mutta niillä voi hienosäätää asunsa erilaisiin tilanteisiin.

Tässä suunnitellut tilaavani muutamia t-paitoja. Vanhat aika risaisia nekin. Mustia lorna shore paitoja olen vähän miettinyt. Ja sitte pari skepsiksen paitaa, yks on, mutta se ilmeisimmin paikassa, jonka nimi on hukka.

Sitä en tajua. Jonkin tiedon mukaan suomalainen ostaa 70 vaatetta vuodessa. En tiedä,, onko mulla yhteensäkään niin montaa vaatetta. Ehkä on, jos laskee housut ja sukat kaksin kappalein...

=DW=

• Anonyymi

Katsoin linkin. En saanut selvää keskimmäisestä kuvasta mikä vaate oli kyseessä. Boncho, huopa, shaali?? Oliko ommellut itse kalvosimen napin. Pitsipusero oli nätti.
      Pukeudun aika hyvin, joka tilanteeseen omat kuteet. Viisaasti tietenkin ja järkevästi - omasta mielestä. Viestittämisestä vaatteilla - mjaa - ehkä viestitän monipuolisesta touhuamisestani, että olen lujasti elämässä kiinni ja monella sektorilla.
      Kokemuksesta tiedän että sellaista ihmistä, joka aina on pukeutunut hyvin ja yhtäkkiä kulkee vähemän hyvin puettuna, toisiinsa sopimattomissa vaatteissa, on kohdannut jokin pysäys, esim. sairaus. Enkä uskalla kysyä asian tilaa, jos ei itse kerro. Hieman huolestuttaa.

• Anonyymi

Moni vanhetessaan ajattelee ettei tartte niin kovasti enää ostella vaatteista eikä enää laita painoa pukeutumiselle. Kuten ennen . Voi olla jokin sairauskin joka masentaa ihmiset niin ettei jaksa ajatella noita ulkomaisia asioista.minulla on yksi ystävätär joka on hyvän näköinen kaikin puolin mutta ei osaa valita vaatteitaan , hön on aika lyhyt ja joskus olen sanonut hönelle että ostaisi niiden T paitojensa sijasta toppeja joissa on Vkaukåla aukko niin näyttäisi pidemmälfäkin , eikä kuten nyt T paita tiukalla pyöreällä. Kaula aukolla että tuntuu että kaluaa ei ole ollenkaan vaan pää on istutettu hartioihin . Väreiltään ei tiedä liioin mitään. Mutta vaikea mennä neuvomaan aikuista ihmistä joka on tyytyväinen itseensä ihan sellaisena kun on, joten se on kunnioitettava toisen omia valintoja. . Niin että . Suukku kiinni ja keskityn siihen omaan vajaaseen pukeutumismalliini , ei itsellenikään varmaan aina klaffaa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni vanhetessaan ajattelee ettei tartte niin kovasti enää ostella vaatteista eikä enää laita painoa pukeutumiselle. Kuten ennen . Voi olla jokin sairauskin joka masentaa ihmiset niin ettei jaksa ajatella noita ulkomaisia asioista.minulla on yksi ystävätär joka on hyvän näköinen kaikin puolin mutta ei osaa valita vaatteitaan , hön on aika lyhyt ja joskus olen sanonut hönelle että ostaisi niiden T paitojensa sijasta toppeja joissa on Vkaukåla aukko niin näyttäisi pidemmälfäkin , eikä kuten nyt T paita tiukalla pyöreällä. Kaula aukolla että tuntuu että kaluaa ei ole ollenkaan vaan pää on istutettu hartioihin . Väreiltään ei tiedä liioin mitään. Mutta vaikea mennä neuvomaan aikuista ihmistä joka on tyytyväinen itseensä ihan sellaisena kun on, joten se on kunnioitettava toisen omia valintoja. . Niin että . Suukku kiinni ja keskityn siihen omaan vajaaseen pukeutumismalliini , ei itsellenikään varmaan aina klaffaa .

V-aukkoinen teepaita on tarkoitettu miehille, toki jos miesten malli käy.
        Muuten v-aukko on rumin myös miehille, jotenkin outo.
        Naisille vene on kaukista kaunein.
        Toppi - vain rannalla tai aluspaitana.

Hihattomat (topit) ovat karmeita myös miehillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

V-aukkoinen teepaita on tarkoitettu miehille, toki jos miesten malli käy.
        Muuten v-aukko on rumin myös miehille, jotenkin outo.
        Naisille vene on kaukista kaunein.
        Toppi - vain rannalla tai aluspaitana.

Hihattomat (topit) ovat karmeita myös miehillä.

Samaa mieltä.

• Anonyymi

Siististi ainakin kannattaa pukeutua, koska se on ensimmäisiä asioita, joihin joku toinen kiinnittää huomiota muun habituksen ohella. Näyttävä pukeutuminen vaatisi varmaankin paljon pätäkkää tileillä, joita saksiniekat hallituksessamme nyt tahtovat ihmisten alkavan hussaamaan.

• Anonyymi

Olipa hauska ja persoonallinen tuo ainoa vaate, joka näkyi kuvassa.
      Kyllä "vaatteet miehen tekee", milloin minkälaiseksi :)))

"Rumat ne vaatteilla koreilee". Ei ole ollut tarvetta sen kummemmin itseään
      korostaa, mutta "automaattisesti" tekee tiettyjä valintoja esim. värien
      suhteen - ja ruhonsa mukaan. Kaikki mikä itseä miellyttäisi ei istu enää
      päälle.
      Ikäpukeutumista kartan tietoisesti. En ajattele olenko liian vanha
      johonkin vaatteeseen, ostan just sitä mistä tykkään - hyvän maun rajoissa
      kuitenkin.

• Anonyymi

"Köyhät ne vaatteilla koreilee", halpaa pintamuotia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Köyhät ne vaatteilla koreilee", halpaa pintamuotia.

Ei sentään.

• Anonyymi

Sananlasku tuli mieleen - hullut ne vaatteilla koreilee-

• Anonyymi

Se on: rumat ne vaatteilla koreilee.

• Anonyymi

Aikoja sitten oli usealla päällään vihreä maihari U.S Army tekstein.

• Anonyymi

Mulla on myös vihreä maiharin tapainen takki, mutta ei siinä ole mitään USA-painatuksia. En pidä vaatteita, joissa on jotain kirjoitusta. Ärsyttää kun joihinkin vaatteisiin liitetään jotain kauppiaiden tekstejä joita pitäisi muka julistaa, esim. sen tehneen firman nimi isolla ("Adidas" tmv). En osta sellaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on myös vihreä maiharin tapainen takki, mutta ei siinä ole mitään USA-painatuksia. En pidä vaatteita, joissa on jotain kirjoitusta. Ärsyttää kun joihinkin vaatteisiin liitetään jotain kauppiaiden tekstejä joita pitäisi muka julistaa, esim. sen tehneen firman nimi isolla ("Adidas" tmv). En osta sellaisia.

Ei enää semmosia, ei.

• Anonyymi

Ystäväni sanoi viisaasti; 'vaikka on köyhä, niin onko sitä pakko näyttää köyhältä'.

• Anonyymi

Kerro miten köyhä saa itsensä näyttämään rikkaalta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhä laittaa aina parhaimpana päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siitä ole kyse, et näyttäisi rikkaalta, vaan siitä ettei näytä köyhältä, ymmärrätkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittaa päälleen paremmin paikatut vaatteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittaa päälleen paremmin paikatut vaatteet.

Voi teitä reppanoita, kirpputorit on tulvillaan hyviä vaatteita, parilla eurolla, turha itkeä jos ei viitsi mitään tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siitä ole kyse, et näyttäisi rikkaalta, vaan siitä ettei näytä köyhältä, ymmärrätkö?

Liian pienet vaattet, jotta tursuaa joka puolelta.
        Legginsit, tunikat, hihattomat paidat, isot kuviot, grocsit. Blondattu tai pikimusta tukka, isot irtoripset.
        Siinähän sitä tulikin, sellainen hampparin näköinen.

Miehet tässä iässä alkavat kaikki näyttävän ihan samalta, oletteko huomanneet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hohhoijaa !Köyhältä viedään jo oikeus pukeutuakin niin kuin pukeutuu !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hohhoijaa !Köyhältä viedään jo oikeus pukeutuakin niin kuin pukeutuu !

Ei viedä, vapaa maa sallii pitää rääsyjäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei viedä, vapaa maa sallii pitää rääsyjäkin.

Ei tämän palstan kommentoijan mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi otat todesta, mitä tällä palstalla sanotaan / kirjoitetaan? Eivätkö omat tiedot ja näkemykset riitä kertomaan asiain todellisia laitoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryysyt tai rääsyt, oma asia.

• Anonyymi

Se on ok.

• Anonyymi

Minä haluan valita vaatteeni niin, että näytän niissä mahdollisimman hyvältä, mutta olen ajatellut, että kun/jos kohtaan sairauksia, en sitten enää ehkä jaksa enkä pidä niin tärkeänä ulkonäköä, vaan ainoastaan terveyttä. Niin se ehkä joskus menee, valitettavasti.

• Anonyymi

Suurin osa tekee niin.

• Anonyymi

Vaatteet on mun aatteet.
      Maukka Perusjätkä lauloi.

• Anonyymi

Köyhyys ei ole häpeä, mutta köyhän ei ole pakko olla tyhmä niinkuin persut.

• Anonyymi

Sinä olet tyhmempi kuin saapas.

• Anonyymi

Vatteeni valitsen aina niin että miellyttää omaa silmää, en toisia varten. Mulle on yks hailee miltä näytän muiden silmään. Onneksi ei kaupungissa enää edes törmää tuttuihin, niin ei kukaan tule ainakaan sanomaan mitään.
      Muutama viikko sitten olin reissussa ja siellä eräs nainen kehui ylläni ollutta tunikaa ja vielä sanoi että ei ole sellaista missään nähnyt, no hällä leuka loksahti kun sanoin että näitä ei kaupasta saakaan. Halusi vielä hypistellä kangastakin millainen materiaali on. Oikein huokas "voi kun ihanan tuntuinen" . Monta muutakin tunikaa mulla jotka ei ole massakamaa, toista samanlaista ei vastaan tule.

• Minuus korostetaan vaatetuksella, henkinen minuus näkyy kasvoista eleestä siitä miten ilmaisee itsensä. Persoonallinen henkilö etsii vaatetuksen miten haluaa esiintyä, rento vaatetus näkyy arjessa jos ei halua liikoja esitellä vaatteitaan vaan tyyliään.

• Anonyymi

Juu, tai ei.

On ihmisiä, joitten pukeutuminen on vaan niitten pukeutumista. Ja sitten on feikit, jotka esittää jotain kledjuillaan.

Sinällään kumpikin jengi kyllä viestii vaatteillaan kyllä paljon itsestään. Ongelmahan on katsojan silmät,miten ne lukee toisen ulkoasua. Siisti heebo kalliissa merkkivaatteissa voi olla täys roisto ja mulkvisti. Tai sitten varakas ja sivistynyt intellektuelli. Ja rääsyinen resupekka voi olla joko puliukko, tai älykäs ja luova boheemi, rikas taiteilija.

Noin esimerkki. Pöndellä naapuri oli lompsinut kylvökiiireiden keskellä veholle ostaan mersua. " Nämät on kuulkaat liika kalliita autoja sulle", oli myyjä todennut. Kundi oli juu pukeutunut, kui maajussit pukeutuu, kummisaappaat ja paskaset haalarit. Oli käynyt naapurikaupassa tilaamassa uuden volvon. Sen jälkeen ajanutkin volvoilla.

Tää imagoasia on mulla ollut lähellä työuraa. Pitänyt luoda imagoja ja osata myös luoda imago itsestään... Mä kai semifeinki. Osa pukeutumisestani varmasti pukukoodin ja vaatimuksien mukaan menee, jokin osa kuitenkin mua itseäni.

Sanotaanko vaikka. Näin loispummieläkeläisenäkin pukeuden edelleen kokolailla samoin, kuin koko elämäni olen pukeutunut. Mitäpä sitä suotta tuulipukuja ostaisi, koska ei niitä ole ennenkään käyttänyt. Toki käytännön syistä sekin elää. Nykyisin pakko käyttää villasukkia. Ne kuitenkin aina black.

Vaatteisiin ei voi luottaa. Voivat olla vaan ulkolookkia, tai sitten ei.

=DW=

• Anonyymi

Pääasia et on vaatteet päällä, muuta lakikaan ei vaadi.

• Anonyymi

Nyt vasta ajattelin otsikkoa toiselta kannalta.
      Kun laittaa kivan asun, tosiaan näyttää tyylikkäältä, urheilulliselta, luotettavalta (entisaikaan työhaastatteluun sininen jakkupuku) ja joskus vähän seksikkäältä. Se se viimeinen onkin vaarallista. Kun sitten osin vaatuksen turvin löytää kumppanin ja tulee riisumisen aika. Sieltä löytyykin olkatoppausten alta lusuhartia, tuettujen rintsikoiden alta pienet löysät nisät, sukkien sisältä suonikohjut, hihojen alta ruttuinen käsivarsien iho, hyvin leikatun jakun alta löysä vyötärö. Ja kun vielä ottaa illalla pois irtohampaan ja pesee meikit niin onkohan se miehelle isokin pettymys. Mitä mieltä aloittaja-Pertikki siitä olisit? Ja muutkin miehet?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      79
      10311
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    4. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      101
      6275
    5. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6133
    6. Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa

Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh
      Maailman menoa
      94
      5817
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5384
    8. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    9. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5153
    10. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    Aihe