Tässä havaintoni A ja B

Anonyymi-ap

A -havaintoni;
elettiin vuotta 2006 kun liikuntaa yhtenä päivänä harrastin kaksi kertaa = hikeen asti, melko kovaa liikuntaa . Ruoaksi söin ruskeakastiketta ja perunoita ison lautasellisen kaksi kertaa ja iltapäivän ruoka-ateria koostui salaatista ja kanapihvistä. Ruskeakastikkeen valmistin itse johon lisäsin runsaasti rypsiöljyä.

Aamupunnituksessa havaitsin ettei paino ollut noussut ollenkaan vaan pysyi samassa.

B-havaintoni;
eilinen päivä joka meni samalla kuviolla kuin tuo vuojen 2006 havaintoni mutta tänään aamupunnituksessa yksi kilo oli tullut lisää.

Onko siis kehoni jotenkin muuttunut vai mistä tuo vois johtua ? Käyn vuosittain lääkärintarkistuksessa eli kaikki arvot mitataan. Ei ole ollut koskaan 6 vuoden aikana mitään sairauksia &huomautuksia paitsi kerran oli jonku verran koholla kolesteroliarvot mut oon saanut ne normitasolle.

7

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

siis ruoka oli myös tänään sama kuin silloin esimerkkivuonna 2006.

itseasiassa söin enemmän ruokaa 2006 päivänä kuin eilen mut silti lopputulos oli nyt se että lihoin yhden kilon lisää kun tuolloin 2006 paino pysyi samassa.

mun lähimmäiseni on alkanu vaatimaan hyvämakuisempaa ruokaa niin mun on pakko ollut tehdä epäterveellisempää ruokaa ja epäterveellisempi ruoka on yleensä maukkaampaa. Mä tossa mietin että jos sama meno jatkuu että alan lihota lähes joka päivä niin yhden vuoden päästä voin olla jopa 20 kiloa painavampi. Vähän huolestuttaa.

Munkin pitäs keksiä joku ruoka sitten , taikoa joku oma ruoka, mut siihe menee rahaa enemmäm eikä rahaa kasva puussa kun ollaan eläkeläisiä että pitää olla tarkka rahoistansa. Voisin toki yrittää järkeillä tuon kuvion siten että en syö epäterveellisempiä ruokia niin paljoa että ottaisin vähemmän tai jättäisin sen kastikkeen pois tai voisin ottaa kastiketta yhden kerran päivässä enkä silloinkaan kovin runsaasti.

Haaste on iso, kyllä tämä on ongelma koska terveyshoitajat ja minä ite oon sitoutunut kurinalaiseen ruokavalioon ja liikuntaan mutta kun lähellä oleva isäni vaatii että pitää saada ns kunnon ruokaa. Emmä voi pahoittaa isäni mieltä . Ei tää maailma pyöri oman navan ympärillä.

Vähän huolestuttaa.

• Anonyymi

katsos kun jos teen jos alan tekkeen enempi ruskeakastiketta (jossa on sitä rypsiöljyä jonka määrää voisin toki rajoittaa jatkossa etten niin paljoa laita mut kun isä panee hanttiin että siinä pitää maistua hyvä maku) niin mä sanoin tosa aiemmin ettei mun ole pakko syyä sitä mut kun houkutus kasvaa syyä sitä kun kerta teen sitä kun koska mää oon ahmatti perso ruualle ....

kyl mä uskon että tästä tuu mitään ongelmaa. Kyl mä uskon että osaan tuon kuvion ratkaista että molemmilla meillä on hyvä tunnetaso&fiilis =)

mut tarkka pitää olla kun mä oon sitoutunut kurinalaiseen ruokavalioon ja liikuntaan.

• Anonyymi

mut otsikon aiheessa pohdin tuota kun otin esille nuo havaintoni A ja B että mistä tuo voi johtua????? Osaako joku antaa vastauksen? Voiko korkeampi ikä vaikuttaa tuohon??

• Anonyymi

Koska raskas liikunta kerää nestettä lihaksiin . Se kilo ei ole siis rasvaa, keho kerää nesteitä ja tulehdusta parantavia aineita lihaksiin palauttaakseen ja vahvistaakseen niitä pienten vaurioiden korjaamiseksi.

• Anonyymi

mahdollista tuokin . Oon siis avausposttaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mahdollista tuokin . Oon siis avausposttaaja.

nyt sait vastauksen

• Anonyymi

Jännä havaintoni tänä aamuna puntarilla =

yksi kilo oli lähtenyt poies
      eilen söin jopa vähemmän ruokaa kuin toissapäivänä jolloin oli aktiivista liikuntaa (kaksi eri liikuntajuttua eli aamulla punttia noin tunnin verran ja iltapäivällä viijen kilsan kävely keskitempovauhdilla) ja eilinen ruokavalio koostui pääosin samasta kuin toissapäiväinen = ruskeakastiketta jauhelihalla ja perunoita sekä kasviksia, ruisleipää , rasvatonta maitoa, vettä ja aamuinen sekoitukseni johon kulhoon mittaan rasvatonta maitoa, hunajaa (1 ruokalusikallinen), 6 luumua, kanelia noin 2-3 teelusikkaa ja kaurahiutaleita noin 1-2 desilitraa. Illalla myös pähkinöitä muutama söin. Ruisleipää meni 4-5 palaa ja aina panin ruisleivän päälle tomaattia ja kurkkua.

Enkä eilen siis tekeny mitään liikuntaa mutta siitä huolimatta laihduin. Erikoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      176
      11078
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      114
      6262
    3. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      175
      5625
    4. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5564
    5. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      180
      4538
    6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      78
      4392
    7. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4003
    8. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3890
    9. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      30
      3538
    10. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      89
      3144
    Aihe