Yksinyrittäjät ja syöpä

Anonyymi-ap

Välillä ihmettelen, miten kukaan uskaltaa olla yksinyrittäjä. Suurin riski on yrittäjän äkillinen ja vakava sairastuminen. Mitä sitten tapahtuu? Mitä sopimussuhteessa olevat asiakkaat tekevät? Yhtäkkiä kukaan ei vastaa puhelimeen tai hoida sopimuksen mukaisia velvoitteita.

Yksi tuttava kysyy minulta usein, miksi en rupea yrittäjäksi. Hänen mukaansa ei ole mitään järkeä olla työntekijä. Hän on itse yksinyrittäjä isännöintialalla. Isännöintitoimiston asiakkaita ovat taloyhtiöt. Taloyhtiön on vaikea vaihtaa nopeasti isännöintitoimistoa.

Nyt kun olen saanut syöpädiagnoosin on helppo vastata, miksi en ole yrittäjä. Työntekijän on helpompi sairastua vakavasti. Ei tarvitse stressata sitä, miten firma pyörii ja kuka palvelee asiakkaita.

Joku kertoo Anna-lehden nettisivuilla vuodelta 2023 olevassa jutussa, miten hän selvisi peräsuolen syövästä. Sairaslomalla hän oli ollut 11 kuukautta.

Mitenköhän yksinyrittäjä olisi 11 kk sairaslomalla? Montako asiakasta yhden miehen isännöintitoimistolla on, kun yrittäjä palaa 11 kuukauden sairaslomalta? Kuten alussa totesin, ihmettelen, miten kukaan uskaltaa olla yksinyrittäjä. Riskit isoista yllätyksistä ovat suuret niin yrittäjälle kuin asiakkaille. Kuka haluaa asiakkaaksi yksinyrittäjälle?

Toisaalta en ihmettele, että yksinyrittäjät ovat katoava kansanperinne. Maailma menee siihen suuntaa, että pienten mikroyritysten määrä vähenee aina, kun joku yksinyrittäjä jä eläkkeelle.

20

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta mietippä yrittäjä yhden työntekijän kanssa.
      Kun yrittäjä sairastuu niin ei se työntekijä osaa pyörittää yritystä.
      Työntekijällä on kuitenkin 2 kuukauden - 6 kuukauden irtisanomisaika riippuen työsuhteen kestosta, eli maksat palkkaa vaikka kotia tuon ajan.

Jos on huolehtinut yelmakuista ja ottanut keskeytysvakuutukset niin ei jää ihan tyhjän päälle mutta saattaapi se yritys olla entinen jos ei vuoteen kykene asioita hoitamaan.

Itselläni oli työntekijöitä 3-6 ja homma oli kuitenkin sellaista että se tehtiin asiakkaan tiloissa ja asiakkaan ohjeistuksella, tosin asiakashan ei puuttunut itse työsuoritukseen joten työntekijät piti itse ottaa vastuuta jos osasivat.
      Itse sairastelin 11 vuotta ja 5 vuoden jälkeen potkin työntekijät pihalle yhtä lukuunottamatta ja hänen kanssa tehtiin kahdestaan 3 päiväistä viikkoa 4 vuotta.
      Sen jälkeen sovittiin työntekijän kanssa että hän jää työttömäksi odottamaan eläkettä ja minä lopetan urakoinnin ja alan itsekkin odottamaan eläkettä joka sitten tulikin 2v jälkeen, siis työkyvyttömyyseläke.

Ei yrittäjän elämä ole sitä mitä monet luulevat että tahkotaan valtavat rahat työntekijöiden selkänahasta.

• Anonyymi

Totta tuokin näkökulma. Pienessä yrityksessä (2-3 hengen firma) työntekijöillä voi olla vaikeaa pyörittää bisnestä, jos yrittäjä yhtäkkiä sairastuu.

Yrittäjälle on erittäin tärkeää hankkia parhaat mahdolliset vakuutukset yllättävän sairastumisen ja ansiomenetysten varalle. Siinä kohtaa ei kannata säästellä. Jälkiviisaus ei auta.

• Anonyymi

Se joka ei itse oleollu5yrittäjä ei tiedä siitä yhtään. Itää. Eikä siitä mihin kaikkeen rahan on riitettävä ,moni yrittäjä jää ilman palkkaa kriisi aikoina.
        Yrittäjän elämä ei ole yhtää sellaista kun ihmset luulee Ett rahaa virtaa koko ajan, koskamenot ovat suuren yrittäjällä .
        Moni kadehtii ihan turhaa yrittäjiä kun ei tiedä että jokaisessa yrityksessä on niin alamäkiä kun ylämäkiäkin .maksuja on, joista tavikset eivät tiedä mitään! Ja kun yrittäjä tukee sairaaksi niin silloin on vaan toivottava että tervehtyy pikaisesti. Muuten tulee miinusta kassaan

• Anonyymi
      • Anonyymi

Aikuinen mies videolla selittelee. Aina vaan menee enemmän menee ulalle .
        Syöpäsolut eivöt kuole millää kaatumisilla vaan kääkkeillä ja aitten on niitäkin jotka keksivät että heillä on syöpä , yhden tapauksen olen tiennyt.
        Kun nainen oli maomografiassa ja seillä sanottiin että kuva olivat hieman epäselvät että he laittavat hänet sairaalaan ottamaan uuden mamografian. Nainen meni kotiin ja sanoi että hänellä on syöpä vaikka kunkaan eimollut sitä hönelle sanonut ainoastaan että kuvat olivat epäselvät. Ja perhe alkoi muka rukoilemaan. Kovasti ja öljyllä voitelemaan sun muita asioita uskonsa kanssa. Sitten kun nainen pääsi siihen uuteen mamografiaan niin todettiin ettei hönellä ollut syöpää, vaan hän se laittoi asian sellaiseksi että ne rukoukset olivat parantaneet hänen syöpänsä
        Moni voi huonosti siitä että hön joka oli korkeassa saamassa yhteiskunnassa oli niin typerä ja
        Pinnallinen ja teki asiasta suuren jutun . Siis hänellä ei alunperinkään ollut syöpää . Paikkakunnan uskovaiset nielivät jutun ilman mitään kysymyksiä hallelujaa , niin, uskossaan ei tarvitse todistaa onko asiat kuten sanovat sillä usko ei ole sitä että tietää.
        Joten aina kun kuulen näitä asioita niin ajattelen , miski ihmisen kehitys on niin hidasta ja vielä aikuisten ihmisten saarnoja kun kuulee niin ajattelee miksi muuten niin mukana ihminen on sillä tasolla että selittelee Joutsan satoja vuosiavnhoja asioita kuten jotenkin todistaen niiden olemassaolon. Mites esim Päivin kanssa hönellä on tieteellinen ammatti mutta silti vaan hänkin
        Uskoo satuihin

• Anonyymi

Leikattiin eturyhässyöpä , kolmantena päivänä jo töihin katetripussi housussa lahkeessa . Pienyrityäjän ihanuus .

• Anonyymi

Itse olin palaverissa kolmantena päivänä kun olkapää oli leikattu.
        Muutoin meni hyvin mutta se pirun matka 260km, vaikka auton vänkärin paikalla mutta auto heilui ja hytkyi että kipeä oli.
        Tekonivelleikkaus lonkkiin (molempiin) ja kuukauden päästä rakennustyömaalla kahdella kepillä toikkaroin.

• Anonyymi

Voimia kaikille yrittäjille, erityisesti pienyrittäjille. Ei ole helppoa. Silti jokainen on ansainnut leponsa silloin, kun on oikeasti kipeä ja vaikeasti sairas.

Yrittäjälle hyvä vapaaehtoinen vakuutus on vakavan sairauden turva. Turvan korvausmäärän suuruus valitaan omaan tilanteeseesi sopivaksi ja se voi olla jopa 150 000 €. Veroton kertakorvaus maksetaan yhdessä erässä.

Yksinyrittäjää tuskin harmittaa, jos syöpädiagnoosin jälkeen tilille kilahtaa 150 000 €.

Työntekijäkin voi pönkittää ansiotasoaan vapaaehtoisilla vakuutuksilla ja paikata päivärahaansa pitkien sairaslomien aikana. Kannattaa olla asiassa yhteydessä omaan vakuutusyhtiöön ja kerrankin pyytää myyjää myymään täydeltä laidalta. Huomasin oman syöpädiagnoosini jälkeen, että vakuutusasiat on syytä laittaa kuntoon silloin, kun on vielä terve. Vakuutusmyyjällä ei ollut paljon myytävää, kun kerroin saaneeni syöpädiagnoosin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voimia kaikille yrittäjille, erityisesti pienyrittäjille. Ei ole helppoa. Silti jokainen on ansainnut leponsa silloin, kun on oikeasti kipeä ja vaikeasti sairas.

Yrittäjälle hyvä vapaaehtoinen vakuutus on vakavan sairauden turva. Turvan korvausmäärän suuruus valitaan omaan tilanteeseesi sopivaksi ja se voi olla jopa 150 000 €. Veroton kertakorvaus maksetaan yhdessä erässä.

Yksinyrittäjää tuskin harmittaa, jos syöpädiagnoosin jälkeen tilille kilahtaa 150 000 €.

Työntekijäkin voi pönkittää ansiotasoaan vapaaehtoisilla vakuutuksilla ja paikata päivärahaansa pitkien sairaslomien aikana. Kannattaa olla asiassa yhteydessä omaan vakuutusyhtiöön ja kerrankin pyytää myyjää myymään täydeltä laidalta. Huomasin oman syöpädiagnoosini jälkeen, että vakuutusasiat on syytä laittaa kuntoon silloin, kun on vielä terve. Vakuutusmyyjällä ei ollut paljon myytävää, kun kerroin saaneeni syöpädiagnoosin.

Nyt olet tainnut ymmärtää väärin.
        Mulla on voimassa terveysvakuutus ja korvaussumma on 50 000€.
        Tuo korvaussumma tarkoittaa sitä että minun terveysongelmien hoidoista aiheutuneita kuluja maksetaan 50 000€ saakka ja sen jälkeen vakuutus lakkaa.

Eli jos on vakuutus jonka korvaussumma on 150 000€ niin se meinaa että sinun pitää sairastella tuon summan edestä.
        Ei sitä makseta könttänä jos esim. katksisen jalan tai sairastan eturauhassyövän ja leikkauksella hoidetaan kunoon.
        Tuosta vakuutuksesta maksetaan vain ja ainoastaan kulut ja jos ehdoissa mainitaan niin päiväraha, ei 150 000€ käteen.

Tuo miksi pienyrittäjä lähtee töihin heti kun mahdollista on se että jos ei hoida hommaansa niin ei ole sen jälkeen firmaa mihin palata ja vakuutuksella ei sitä firmaa saada pysymään pystyssä.

Tekstisi vaikuttaa vakuutusmyyjän tekstiltä, sellaiselta jotka myyvät yrittäjälle tapaturmavakuutuksen sanoilla se pakollinen vakuutus.
        Vahingon sattuessa, esim, polvi nuljahtaa ja nivelsiteet menee niin sitten evätään korvaus sen varjolla että se on iästä johtuva rappeuma.
        Ps. tapaturmavakuutus ei ole pakollinen yrittäjällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olet tainnut ymmärtää väärin.
        Mulla on voimassa terveysvakuutus ja korvaussumma on 50 000€.
        Tuo korvaussumma tarkoittaa sitä että minun terveysongelmien hoidoista aiheutuneita kuluja maksetaan 50 000€ saakka ja sen jälkeen vakuutus lakkaa.

Eli jos on vakuutus jonka korvaussumma on 150 000€ niin se meinaa että sinun pitää sairastella tuon summan edestä.
        Ei sitä makseta könttänä jos esim. katksisen jalan tai sairastan eturauhassyövän ja leikkauksella hoidetaan kunoon.
        Tuosta vakuutuksesta maksetaan vain ja ainoastaan kulut ja jos ehdoissa mainitaan niin päiväraha, ei 150 000€ käteen.

Tuo miksi pienyrittäjä lähtee töihin heti kun mahdollista on se että jos ei hoida hommaansa niin ei ole sen jälkeen firmaa mihin palata ja vakuutuksella ei sitä firmaa saada pysymään pystyssä.

Tekstisi vaikuttaa vakuutusmyyjän tekstiltä, sellaiselta jotka myyvät yrittäjälle tapaturmavakuutuksen sanoilla se pakollinen vakuutus.
        Vahingon sattuessa, esim, polvi nuljahtaa ja nivelsiteet menee niin sitten evätään korvaus sen varjolla että se on iästä johtuva rappeuma.
        Ps. tapaturmavakuutus ei ole pakollinen yrittäjällä.

En ole vakuutusmyyjä. Olen syöpädiagnoosin tällä viikolla saanut työntekijä aivan toisella kuin vakuutustoimialalla.

Lähitapiolalta työntekijä voi ottaa vakuutuksen, jolla saa "Verovapaan kertakorvauksen voit käyttää juuri sinulle sopivalla tavalla – jopa 100 000 €. Verovapaa kertakorvaus maksetaan yhdessä erässä heti diagnoosin jälkeen, mikä helpottaa asioiden järjestämistä ja varmistaa nopean hoitoon pääsyn."

Tällainen vakuutus ei korvaa toteutuneita kuluja, vaan on kertakorvaus, joka maksetaan asiakkaalle heti.

Yrittäjälle:
        https://www.lahitapiola.fi/yritys/vakuutukset/henkilovakuutukset/vakavan-sairauden-turva/
        Turvan korvausmäärän suuruus valitaan omaan tilanteeseesi sopivaksi ja se voi olla jopa 150 000 €. Veroton kertakorvaus maksetaan yhdessä erässä.

Kuten sanoin edellä, on mahdollista saada 150 000 € kerralla käteen. Toki yrittäjä joutuu palaamaan töihin, että on edes muutama asias jäljellä sairasloman loppuessa.

Työntekijänä minua harmittaa, ettei kukaan vakuutusmyyjä ehtinyt myydä minulle kunnon vakuutusta vakavan sairauden varalle ennen syöpädiagnoosiani. Olisi kiva ottaa tässä kohtaa tilille jokin 30 000 - 50 000 €:n kertakorvaus. Sillä voisi ostella yksityisasiakkaana syöpähoitoja Suomesta ja ulkomailta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vakuutusmyyjä. Olen syöpädiagnoosin tällä viikolla saanut työntekijä aivan toisella kuin vakuutustoimialalla.

Lähitapiolalta työntekijä voi ottaa vakuutuksen, jolla saa "Verovapaan kertakorvauksen voit käyttää juuri sinulle sopivalla tavalla – jopa 100 000 €. Verovapaa kertakorvaus maksetaan yhdessä erässä heti diagnoosin jälkeen, mikä helpottaa asioiden järjestämistä ja varmistaa nopean hoitoon pääsyn."

Tällainen vakuutus ei korvaa toteutuneita kuluja, vaan on kertakorvaus, joka maksetaan asiakkaalle heti.

Yrittäjälle:
        https://www.lahitapiola.fi/yritys/vakuutukset/henkilovakuutukset/vakavan-sairauden-turva/
        Turvan korvausmäärän suuruus valitaan omaan tilanteeseesi sopivaksi ja se voi olla jopa 150 000 €. Veroton kertakorvaus maksetaan yhdessä erässä.

Kuten sanoin edellä, on mahdollista saada 150 000 € kerralla käteen. Toki yrittäjä joutuu palaamaan töihin, että on edes muutama asias jäljellä sairasloman loppuessa.

Työntekijänä minua harmittaa, ettei kukaan vakuutusmyyjä ehtinyt myydä minulle kunnon vakuutusta vakavan sairauden varalle ennen syöpädiagnoosiani. Olisi kiva ottaa tässä kohtaa tilille jokin 30 000 - 50 000 €:n kertakorvaus. Sillä voisi ostella yksityisasiakkaana syöpähoitoja Suomesta ja ulkomailta.

"Kertakorvauksen voit käyttää juuri sinulle sopivalla tavalla – arjen kulujen kattamiseen, nopeampaan hoitoon pääsyyn tai vaikkapa lomamatkaan."

Alleviivaan edelleen sitä, että kyseessä on tosiaan kertakorvaus. Raha, jolla voi tehdä mitä huvittaa, vaikka ostaa uuden auton. Nämä vakuutukset eivät liity toteutuneiden kulujen korvaamiseen millään tavalla. Mainostamatta mitään tiettyä vakuutusyhtiötä, tällaista on tarjolla yksityisasiakkaalle:
        https://www.lahitapiola.fi/henkilo/vakuutukset/terveysvakuutukset/vakavan-sairauden-turva/

Kaikilla vakuutusyhtiöillä on vastaavia tuotteita sekä yksityisihmisille että yrittäjille. Omasta kokemuksesta viisastuneena, kannattaa ottaa vakuutus, jos haluaa turvata taloutensa syöpähoitojen keskellä.

Minulla ei ole hätää. Olen työntekijä, tulen saamaan Kelalta sairauspäivärahaa syöpähoitojeni/sairasloman ajalta. Toki tulotasoni heikkenee normaaliin nähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kertakorvauksen voit käyttää juuri sinulle sopivalla tavalla – arjen kulujen kattamiseen, nopeampaan hoitoon pääsyyn tai vaikkapa lomamatkaan."

Alleviivaan edelleen sitä, että kyseessä on tosiaan kertakorvaus. Raha, jolla voi tehdä mitä huvittaa, vaikka ostaa uuden auton. Nämä vakuutukset eivät liity toteutuneiden kulujen korvaamiseen millään tavalla. Mainostamatta mitään tiettyä vakuutusyhtiötä, tällaista on tarjolla yksityisasiakkaalle:
        https://www.lahitapiola.fi/henkilo/vakuutukset/terveysvakuutukset/vakavan-sairauden-turva/

Kaikilla vakuutusyhtiöillä on vastaavia tuotteita sekä yksityisihmisille että yrittäjille. Omasta kokemuksesta viisastuneena, kannattaa ottaa vakuutus, jos haluaa turvata taloutensa syöpähoitojen keskellä.

Minulla ei ole hätää. Olen työntekijä, tulen saamaan Kelalta sairauspäivärahaa syöpähoitojeni/sairasloman ajalta. Toki tulotasoni heikkenee normaaliin nähden.

Nopeasti Kelan laskurilla: Arvio sairauspäivärahan määrästä nettona eli verojen vähentämisen jälkeen kuukaudessa (25 arkipäivää) 1 457,00 euroa/kuukausi.

Eli tuloni puolittuvat pitkän sairausloman aikana. Nyt tienaan nettona noin 3000 €/kk. Eipä ole sairastelu työntekijällekään halpaa. Joku kertoi netissä olleensa syöpähoitojen takia peräti 11 kk sairaslomalla. Siitä tämäkin ketju alkoi. Minulle se tarkoittaisi noin 11 x 1500 € = 16500 € lovea nettotuloihin. Muutaman kuukauden sairasloma ei juuri taloutta hetkauta.

No, syöpähoitojen alkua ja leikkausta odotellessa :) Kiva nähdä miten kaikki menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nopeasti Kelan laskurilla: Arvio sairauspäivärahan määrästä nettona eli verojen vähentämisen jälkeen kuukaudessa (25 arkipäivää) 1 457,00 euroa/kuukausi.

Eli tuloni puolittuvat pitkän sairausloman aikana. Nyt tienaan nettona noin 3000 €/kk. Eipä ole sairastelu työntekijällekään halpaa. Joku kertoi netissä olleensa syöpähoitojen takia peräti 11 kk sairaslomalla. Siitä tämäkin ketju alkoi. Minulle se tarkoittaisi noin 11 x 1500 € = 16500 € lovea nettotuloihin. Muutaman kuukauden sairasloma ei juuri taloutta hetkauta.

No, syöpähoitojen alkua ja leikkausta odotellessa :) Kiva nähdä miten kaikki menee.

Omavastuu päiviä tulee kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ei ollut tapiolan vakuutuksessa mahdollista ottaa 150 000€ vakuutusta.
        Näin jälkikäteen ajateltuna olisin maksanut yrittäjäurani alku vaiheesta tänän päivään mennessä 100 000€ korvauksella 26 400€ ja en olisi saanut korvausta kun vaivani ovat olleet ei vakavia, olkapää leikkauksia, kyynärpää, ranne, peukalo yms. leikkauksia sekä lonkkien tekonivelleikkauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omavastuu päiviä tulee kanssa.

Olet oikeassa. Suuruusluokka on kuitenkin tuollainen eli palkansaajan ansiotaso heikkenee pitkän sairasloman aikana. Jos syövän takia pitkään saikuttaa (tyyliin yli puoli vuotta), näkee sen pankkitilillään.

Siinä mielessä työntekijälläkin on motivaatiota palata töihin niin nopeasti kuin mahdollista, jos vaihtoehtoina on, että haluatko saada nettona 1500 € vai 3000 € kuukaudessa. Tuolla 1500 €/kk tulotasolla ei paljon juhlita, kun elämäntapa on rakennettu 3000 €/kk nettotulojen varaan. Toki sairaslomalla ei tule tehtyä kaikkea sellaista kuin terveenä eli rahaa toki myös säästyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittäjälle:

Sika kallis, jos meinaa ton satatonnia saada.
        Ei olisi ollut varaa maksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Suuruusluokka on kuitenkin tuollainen eli palkansaajan ansiotaso heikkenee pitkän sairasloman aikana. Jos syövän takia pitkään saikuttaa (tyyliin yli puoli vuotta), näkee sen pankkitilillään.

Siinä mielessä työntekijälläkin on motivaatiota palata töihin niin nopeasti kuin mahdollista, jos vaihtoehtoina on, että haluatko saada nettona 1500 € vai 3000 € kuukaudessa. Tuolla 1500 €/kk tulotasolla ei paljon juhlita, kun elämäntapa on rakennettu 3000 €/kk nettotulojen varaan. Toki sairaslomalla ei tule tehtyä kaikkea sellaista kuin terveenä eli rahaa toki myös säästyy.

Ei säästy.
        Ylimääräistä menos tulee varmasti

• Anonyymi

Joo, mun syöpäsauraan kommentti näemmä poistettu.

Kerroin, kuinka käy, kun sairasloma jatkuu yli kaksi vuotta.
      Oliko totuus liian julma?

• Anonyymi

Voi olla. Minä haluan palata töihin niin pian kuin mahdollista. Pelottaa juuri se, että kuinka pitkä sairasloma tulee. Sain tällä viikolla varmistuksen syöpädiagnoosiini eli koepalavastaus tuli labrasta. Hoidot tai niiden suunnittelu eivät ole vielä edes alkaneet. En tiedä yhtään, mitä on edessäpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla. Minä haluan palata töihin niin pian kuin mahdollista. Pelottaa juuri se, että kuinka pitkä sairasloma tulee. Sain tällä viikolla varmistuksen syöpädiagnoosiini eli koepalavastaus tuli labrasta. Hoidot tai niiden suunnittelu eivät ole vielä edes alkaneet. En tiedä yhtään, mitä on edessäpäin.

Jokainen syöpä on erilainen.
        Kuitenkin samoja peruskaavoja noudattelee hoitosuunnitelmat.

Omat hoidot meni kutakuinkin niin kuin suunniteltu.
        Viivästyksiä tuli, kun leikkaushaava ei meinannut parantua. Sain laajan laskimotukoksen. Ja vielä maksa-arvot nousi hurjasti sytohoitojen yhteydessä.

Rankkaa on odottaa tietoja ja aikatauluja, mutta kyllä ne sieltä tulee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3390
    Aihe