Limerenssi tarkoittaa voimakasta, usein pakonomaista rakastumisen tunnetta, joka kohdistuu toiseen ihmiseen.
Limerenssin merkkejä on: Pakonomaiset ajatukset kohteesta eli toinen on koko ajan mielessä. Kun saa vastakaikua tai huomiota kohteelta se aiheuttaa vahvoja tunteita ja euforiaa. Koko ajan on hylätyksi tulemisen pelko, jolloin peniäkin merkkejä torjunnasta tulkitaan voimakkaasti. Asiaan kuuluu tietysti fantasiat suhteen syventymisestä. Ihminen on riippuvainen toisen vastauksista. Silloin ne eli viestit, eleet, sanat, määrittelevät päivän mielialan.
Limerenssi on ihastusta intensiivisempää. Se voi häiritä arkea. Siitä voi kehittyä kestävä rakkaus, jos rakkautta ravitsee. Usein se voi mennä ohikin.
Ihana mies. Olisko minun pitänyt sanoa, että olen ihan limerenssissä sinua kohtaan?
Limerenssiä sulle moro vaan
52
546
Vastaukset
- Anonyymi
Limerenssi ei ole positiivinen asia...
- Anonyymi
Perustele
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustele
Googlaa limerenssi ja opiskele vähän mitä se tarkoittaa. https://mentaalimatkalla.fi/index.php/2024/07/09/limerenssi-estaa-todellisen-yhteyden-toiseen-ihmiseen/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaa limerenssi ja opiskele vähän mitä se tarkoittaa. https://mentaalimatkalla.fi/index.php/2024/07/09/limerenssi-estaa-todellisen-yhteyden-toiseen-ihmiseen/
Joo kyllä se estää just siksi, että muodostaa päässä omat fantasiat, ja kuvittelee toisen joksikin satujen prinsessaksi tai ritariksi valkoisella ratsulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kyllä se estää just siksi, että muodostaa päässä omat fantasiat, ja kuvittelee toisen joksikin satujen prinsessaksi tai ritariksi valkoisella ratsulla.
Kun ihastuu, toiseen kohdistaa tosi vahvoja unelmia ja toiveita. Sitten kun huomaa, että ei jaa samoja, niin silloin pitäisi ymmärtää peräytyä. Joskus se on vaikeaa, koska tykkää toisesta oikeasti. Kai se on itselläkin luisunut joskus linerenssin puolelle, kun on tehnyt kipeää päästää irti ideaali-ihmisestä. Ei ole halunnut myöntää, että on luonut kaiken omassa päässään.
- Anonyymi
Puhu vaan itsestäsi
- Anonyymi
Vaikuttaa aika ahdistavalta tuommoinen suhde vähän niin kuin läheisriippuvuus.
- Anonyymi
Hyvä aihe tämäkin.
Tosin jos koskisi itseäni niin en keskustelisi siitä täällä. - Anonyymi
Paha juttu tuossa on, että silloin idealisoi toisen ihmisen. Näkee kaiken ikäänkuin vaaleanpunaisten lasien läpi. Kun siitä tippuu, niin tippuu korkealta.
- Anonyymi
Varmasti puolet tämän palstan aloituksista koskee limerenssiä, ei rakastumista. Vaatii tekoja, että tuo muuttuu todelliseksi rakkaudeksi.
- Anonyymi
Kyllä, senkin neiti.
T.mikähän mies?
https://m.youtube.com/watch?v=oMwmJd66rXM- Anonyymi
Moro vaan sullekin. 🤪
- Anonyymi
Miten tuo video liittyy mihinkään? Aika sakeaa.
- Anonyymi
Miten Stuart liittyy tähän. Voisit palstaäijä vähän avata tuota videovalintaasi.
- Anonyymi
En elä limerenssissä 🙂↔️
- Anonyymi
Ei muuten tarkota. Oiskohan streesinsietokyvyllä mitään tekemistä. Opiskele vähän lisää aihetta.
- Anonyymi
Luovutin ja kadun sitä pitkään. Olisi pitänyt olla vahvempi ja pitää hänestä kiinni.
- Anonyymi
Evvk
- Anonyymi
Joskus mikään muu kuin limerenssi ei ole kyseisen ihmisen suhteen mahdollista.
Onko se silloinkin haitallinen olotila?- Anonyymi
Ei kai siitä haittaa ole, ellei se häiritse kaikkea pakollista tekemistä, kuten töitä. Aiheuttaahan se tosi hyvän olon, euforian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai siitä haittaa ole, ellei se häiritse kaikkea pakollista tekemistä, kuten töitä. Aiheuttaahan se tosi hyvän olon, euforian.
Limerenssi on kaksiteräinen miekka, sillä kyllähän se sattuu, ettei maailman ihanin ihminen halunnut minua elämäänsä.
Rakkauteni olisi ollut syvempää kuin mikään, mitä hän vastaanottaa tällä hetkellä. Tiedän tämän aivan varmasti. En katso häntä vaaleanpunaisten linssien läpi, koska kukaan meistä ei ole täydellinen, joten siinä mielessä en tunnista limerenssistäni sellaista puolta ollenkaan...
Se, ettei kyseinen ihanuus halunnut minua elämäänsä, ei kuitenkaan vähennä hänen ihanuuttaan, valitettavasti.
Tässä minä olen, ja hän on ikuisesti sydäntäni vasten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Limerenssi on kaksiteräinen miekka, sillä kyllähän se sattuu, ettei maailman ihanin ihminen halunnut minua elämäänsä.
Rakkauteni olisi ollut syvempää kuin mikään, mitä hän vastaanottaa tällä hetkellä. Tiedän tämän aivan varmasti. En katso häntä vaaleanpunaisten linssien läpi, koska kukaan meistä ei ole täydellinen, joten siinä mielessä en tunnista limerenssistäni sellaista puolta ollenkaan...
Se, ettei kyseinen ihanuus halunnut minua elämäänsä, ei kuitenkaan vähennä hänen ihanuuttaan, valitettavasti.
Tässä minä olen, ja hän on ikuisesti sydäntäni vasten.Ehkä ei ole limerenssiä, vaan rakastumista. Rakastumisen tunne on ihan terve tunne. Eikä se aina heti mene pois, vaikkei vastakaikua saisikaan. Miksi menisikään, jos koet että se toinen on juuri hyvä sellaisena kuin on. Itselleen sopiva, omantyyppinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei ole limerenssiä, vaan rakastumista. Rakastumisen tunne on ihan terve tunne. Eikä se aina heti mene pois, vaikkei vastakaikua saisikaan. Miksi menisikään, jos koet että se toinen on juuri hyvä sellaisena kuin on. Itselleen sopiva, omantyyppinen.
Näin juuri, rakastuminen on normaalia. Limerinssi ei ole tervettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei ole limerenssiä, vaan rakastumista. Rakastumisen tunne on ihan terve tunne. Eikä se aina heti mene pois, vaikkei vastakaikua saisikaan. Miksi menisikään, jos koet että se toinen on juuri hyvä sellaisena kuin on. Itselleen sopiva, omantyyppinen.
Juu, ei se aina "heti" mene pois. Ei ole tämäkään tunne 21 vuodessa mennyt mihinkään. Olen kyllä yrittänyt kieltää tunnetta itseltäni. Jossain vaiheessa huomasin, että se on vain kieltämistä, ja riippumatta siitä, kiellänkö tunteen vai en, se on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri, rakastuminen on normaalia. Limerinssi ei ole tervettä.
Uskon, että se ei ole tervettä. Millä sen sitten voi välttää? Suurempi kysymys on tietysti, että millä sen saa sammumaan. Pitääkö perusteellisesti tutustua kohdehenkilöön ja todeta, että reisille meni vai riittääkö mitenkään se, että perustelee suhteen mahdottomuutta itselleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon, että se ei ole tervettä. Millä sen sitten voi välttää? Suurempi kysymys on tietysti, että millä sen saa sammumaan. Pitääkö perusteellisesti tutustua kohdehenkilöön ja todeta, että reisille meni vai riittääkö mitenkään se, että perustelee suhteen mahdottomuutta itselleen
Jos tutustuu kohdehenkilöön, häneen saattaa myös rakastua... 🤭
- Anonyymi
Aina se ei riitä että on suuria ajatuksia ja tunteita, jos ei niitä osaa viedä käytäntöön.
- Anonyymi
Voi olla, en kuitenkaan tapaile anonyymejä. Joillekin se voi olla tapa ja jännitys hoidella hommat anonyymien kanssa.
- Anonyymi
Hoidella hommat anonyymien kanssa. What? Jättää kertomatta nimensä ja menee petipuuhiin. Sillä tavallakontulee vauvoja, joiden isä ei ole tiedossa? Nyt selkeni minullekin tämä mysteeri.
- Anonyymi
Toisen ihmisen idealisointi aiheuttaa tuon. Koko se ajatustyö mitä laitat toiseen ihmiseen, koska haluat hänen olevan "se oikea", eikä sillä välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Kyseisen tilanteen aiheuttaa usein vahva ihastumistila joka ei ole saanut kunnollista päätöstä.
Kohdelkaa ihmisiä hyvin, ja ottakaa vastuu siitä mitä toisille aiheutatte, ne kun palaa aina itselleen tavalla tai toisella.- Anonyymi
Tuo just, että ihmisillä ei leikitä. Herkät ihmiset voi jäädä helposti tunnejumiin. Jokaisella on vastuu tunteistaan, muttei se tarkoita sitä, ettei olisi vastuuta siitä miten toista kohtelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo just, että ihmisillä ei leikitä. Herkät ihmiset voi jäädä helposti tunnejumiin. Jokaisella on vastuu tunteistaan, muttei se tarkoita sitä, ettei olisi vastuuta siitä miten toista kohtelee.
Mä en ole ikinä jäänyt tunnejumiin, vaikka olen herkkä. Voisiko tunnejumi johtua jostain muusta asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin. Ihmiset könyävät täysin omissa kuplissaan ajatellen vain sitä, mikä on itselle helpointa, unohtaen täysin että toisessa päässä on tunteva ihminen. Sinänsä turha paikka tästä paasata, koska koko sivusto toimii ala-arvoisilla trolleilla ja pahaa oloaan levittävien yksilöiden voimalla... Tai sen puutteella jos tarkkoja ollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ole ikinä jäänyt tunnejumiin, vaikka olen herkkä. Voisiko tunnejumi johtua jostain muusta asiasta?
Kyllä se voi johtua siitä että on itse tosi rakastunut ja saa siltä toiselta pskaa kohtelua. Yrittää sitten aina ansaita hänen hyväksyntäänsä ja rakkauttaan. Kyllä ihmissuhteissa on aina kaksi osapuolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se voi johtua siitä että on itse tosi rakastunut ja saa siltä toiselta pskaa kohtelua. Yrittää sitten aina ansaita hänen hyväksyntäänsä ja rakkauttaan. Kyllä ihmissuhteissa on aina kaksi osapuolta.
Eikä välttämättä ole noin mustavalkoistakaan. Joskus on molemmat ihmiset niin hullaantuneita toisiinsa että normaalit käyttäytymismallit lentää romukoppaan samantien, mikä aiheuttaa ongelmia suuntaan ja toiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos et tiedä, mitä se on kun joku leikkii toisen tunteilla, niin selvitä jotain kautta. Ihmisiä on monenlaisia. Jotkut käyttää taloudellisesti hyväkseen, mutta pahempia ovat nämä tunteita hyväkseen käyttävät. Antavat vastakaikua, vaikkei todellisia tunteita ole koskaan ollutkaan. Luuletko että universumi hyväksyy tuollaisen toisella leikkimisen??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata uhrata aikaansa paskalle ihmiselle. Et voi muuttaa häntä. Se vaan on niin. Tee johtopäätökset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata uhrata aikaansa paskalle ihmiselle. Et voi muuttaa häntä. Se vaan on niin. Tee johtopäätökset.
Vaikkei enää edes näkisi koko ihmistä, voi olla niin rikki ettei kykene alkamaan mihinkään enää muidenkaan kanssa. Meitä on täällä hyvin monenlaisia. Kaikki eivät kestä samaa, mitä sinä kestät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikkei enää edes näkisi koko ihmistä, voi olla niin rikki ettei kykene alkamaan mihinkään enää muidenkaan kanssa. Meitä on täällä hyvin monenlaisia. Kaikki eivät kestä samaa, mitä sinä kestät.
Sinäkin kestät, vaikka nyt tuntuu tuolta. Se menee ohi ajan kanssa. Aika on ystäväsi. Voimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin kestät, vaikka nyt tuntuu tuolta. Se menee ohi ajan kanssa. Aika on ystäväsi. Voimia.
Mistä tiedät, kuinka kauan olen odottanut että menee ohi? Kuten sanoin, ollaan kaikki erilaisia, omanlaisia ihmisyksilöitä. Se mitä sinä kestät, minä en välttämättä kestä.
- Anonyymi
Pääseekö limerenssistä eroon sitten, kun tajuaa, että omat ajatukset eli suunnitelmat ei koskaan toteudu. Toinen. Ei esimerkiksi halua asua tietyssä paikassa, ei halua naimisiin, ei halua sitä ja tätä. Limerenssissä kaikki on vahvasti romantisoitua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on mahdollista. Itse olen kokenut linerenssin juuri sitä kautta, että sain p*skaa niskaani. Oli kiva tarve saada hyväksyntä. Ihan käsittämätöntä toimintaa. -ei enää ikinä-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääseekö limerenssistä eroon sitten, kun tajuaa, että omat ajatukset eli suunnitelmat ei koskaan toteudu. Toinen. Ei esimerkiksi halua asua tietyssä paikassa, ei halua naimisiin, ei halua sitä ja tätä. Limerenssissä kaikki on vahvasti romantisoitua.
Limerinssi on eräänlainen pakkomielle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei tarkoita ettei joku muu voisi jäädä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä voit päätellä mitä toinen ihminen joka ei ole sinä kestää? On tyhjänpäiväistä luulla tietävänsä mitä toinen ihminen tuntee.
- Anonyymi
Henkilö joka ei vastaa viesteihin on minulle kuin kuollut. Tehkööt mitä haluaa.
- Anonyymi
Sama. Kyl siin limerenssit ja limet häviää kokonaa. Luulisi että suurimmalla osalla näin käy. Hope so. 😂
- Anonyymi
Hyvin vedetty mies!
- Anonyymi
Onneksi toikin on jäänyt kokematta.
- Anonyymi
Ehkäpä ne, jotka toista häiriköivät ovatkin olleet limerenssin kourissa. Limerenssi aiheuttaa kokemuksini mukaan pakkomielteistä käytöstä. Oikea rakkaus taas tuo sisäisen rauhan. Tietysti oikea rakkaus on selvitetty asia. Limerenssissä asiat taitaa olla kesken ja selvittämättä.
- Anonyymi
Lopeta häiriköinti tai saat lähestymiskiellon
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267063Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003390