On tämä yksinäisen elämä turhaa

Anonyymi-ap

Olen myös työtön eikä kiinnosta harrastaa mitään. Aina vain pitää samat asiat tehdä vuodesta toiseen. Kuka tällaista jaksaa? Itse ainakaan millään enää jaksaisi. Miehenä ole mitään toivoa kumppaninkaan löytämisestä. Olen jo niin masentunut että taidan kohta päättää päiväni. Koen jo 36-vuotiaana että olen tainnut elää jo ihan tarpeeksi kauan.

419

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä sun ystävät on?

• Anonyymi

Kaikilla ei oo yhden yhtäkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja niitä ei voi etsiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no voisko sille asialle tehdä jotain itse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no voisko sille asialle tehdä jotain itse?

Jos ei harrasta.. Kuten aloittaja (selkeesti masentunu) niin ei se niin helpoo oo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei harrasta.. Kuten aloittaja (selkeesti masentunu) niin ei se niin helpoo oo

niin ja itsemurja on sitten ratkaisu yksinäisyyteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eihän se harrastusta tartte. ystäviä voi hakea vaikka netin kautta jos livenä ei onnistu

• Anonyymi

En luota kehenkään niin en edes halua lähelleni ketään höpöttämään. Omat lapset ja heidän lapset on ok.

• Anonyymi

Ei minullakaan ole enää ainuttakaan ystävää. Nuorena ja lapsena niitä oli paljon. Silti en tunne yhtään oloani yksinäiseksi.

• Anonyymi

Niin ja vaikka olis ystäviä niin ratkaisisko se asioita jos ongelma on se että on kyllästynyt kaikkeen eikä oikein näe mielenkiintoa enää missään.

• Anonyymi

pitäiskö sun hakea apua siihen masennukseen

• Anonyymi

miksi olet kyllästynyt kaikkee? Mikä masentaa

• Anonyymi

Varmaan työttömyys ja rahattomuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomessa on paljon työttömiä mutta kaikki ei ole tappamassa itseensä työttömyyden takia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko ajatellut että opiskelisit uuden ammatin jo sun ammaatiin ei ole vapaita työpaikkoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sun ongelma ei ole yksinäisyys vaan työttömyys. Luuletko että kaikki suomen työttömät on tappamassa itsensä sen takia ettei ole avoimia työpaikkoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sun ongelma ei ole yksinäisyys vaan työttömyys. Luuletko että kaikki suomen työttömät on tappamassa itsensä sen takia ettei ole avoimia työpaikkoja?

En tiiä alottajasta mut monelle työttömyyys ja rahattomuus on masentavaa. Eikä enään uutta ammattiakaan opiskella noin vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomessa on paljon työttömiä mutta kaikki ei ole tappamassa itseensä työttömyyden takia

Rahattomuudesta ei ole kyse. Moni luulee virheellisesti ettei voi olla yksinäinen jos on paljon rahaa. Jos on työtön eikä ole kavereita eikä ole parisuhdetta eikä kiinnosta harrastaa mitään niin eihän elämässä silloin ole mitään sisältöä.

T: Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahattomuudesta ei ole kyse. Moni luulee virheellisesti ettei voi olla yksinäinen jos on paljon rahaa. Jos on työtön eikä ole kavereita eikä ole parisuhdetta eikä kiinnosta harrastaa mitään niin eihän elämässä silloin ole mitään sisältöä.

Aivan. Usein tosin työttömyys ja rahattomuus ja sitä kautta elämän sisällöttyys kulkee käsikädessä koska rahalla saa tehtyä asioita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiiä alottajasta mut monelle työttömyyys ja rahattomuus on masentavaa. Eikä enään uutta ammattiakaan opiskella noin vaan

joo voi masentaa mutta täytyykö sen takia tappaa itsensä ettei ole töitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tehnyt sen eteen jotain että olis kavereita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyys ei ole este etsiä ihmisiä elämäänäs. Sullakin on nähtävästi kuitenkin netti käytössä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytäis edes sen sopivan naisen rinnalleen mut turha haaveilla siitäkään joten onko mikään ihme että masentuu ja haluaa tappaa itsensä kun ei ole elämässä mitään. Lisäksi moni läheinen on kuollut ennenaikojaan ja vakavat mielenterveysongelmat siihen päälle joista olen kärsinyt jo liki 20 vuotta. Aika vahva ihminen pitäisi olla ettei masennu.

• Anonyymi

Ja ne ystävät voi olla petollisia niin tulee vaan pahempi olo!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luen ohjeita Suomi24 köyhyys ja teen edullista ruokaa,pyöräilen, kävelen luonnossa. Luen kirjoja,teen kryptoja. Kyllä itseään voi piristää ilmaiseksi. Kirjastossa voi viettää aikaa jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Usein tosin työttömyys ja rahattomuus ja sitä kautta elämän sisällöttyys kulkee käsikädessä koska rahalla saa tehtyä asioita

Ilmaiseksi myös voi tehdä asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytäis edes sen sopivan naisen rinnalleen mut turha haaveilla siitäkään joten onko mikään ihme että masentuu ja haluaa tappaa itsensä kun ei ole elämässä mitään. Lisäksi moni läheinen on kuollut ennenaikojaan ja vakavat mielenterveysongelmat siihen päälle joista olen kärsinyt jo liki 20 vuotta. Aika vahva ihminen pitäisi olla ettei masennu.

Mitä se nainen muuttaa. Vaadit naisen läsnäoloa 24/7. Mitä tapahtuu kun jos nainen ei ole koko ajan pitämässä sua kädestä. Mitä tapahtuu jos nainen käy töissä ja ei ole paijaamassa sua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aha. että näin yleistät. onpa harmi että sun ystävät on petollisia . Miten sä voit pitää heitä ystävinä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman rahaakin pystyy tekemään asioita.
        On aika paljon paikkoja jonne voi mennä tapaamaan muita ihmisiä, on yhdistyksiä, järjestöjä, ym.
        On myös ilmaistapahtumia, jos niihin kiinnostaa mennä.
        Ehkä pienen pienillä paikkakunnalla tarjonta voi olla niukkaa, mutta isommissa kaupungeissa ja kunnissa on paljon mahdollisuuksia myös köyhemmille ihmisille.
        Se on sitten itsestä kiinni, riittääkö tahtoa mennä ja osallistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo voi masentaa mutta täytyykö sen takia tappaa itsensä ettei ole töitä

Tulevastahan ei voi tietää etukäteen, aina voi töitä saadakin, Jos menee ja kuolee, niin silloin ei ainakaan enää tarvitse tehdä töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyys ei ole este etsiä ihmisiä elämäänäs. Sullakin on nähtävästi kuitenkin netti käytössä

Tunnen paljon työttömiä, ja he ovat sosiaalisia, on kavereita, yhteistä tekemistä, ym.
        Ehkä se on oma tahtotila, joka kertoo, onnistuuko tuollainen vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät kaikki ole petollisia. Jos kokee, että joku on petollinen, niin ystävyyden voi poikkaista siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se nainen muuttaa. Vaadit naisen läsnäoloa 24/7. Mitä tapahtuu kun jos nainen ei ole koko ajan pitämässä sua kädestä. Mitä tapahtuu jos nainen käy töissä ja ei ole paijaamassa sua.

Minäkään en oikein jaksa uskoa, että kumppanin löytäminen ihan kamalasti vaikuttaisi masennukseen.
        Ja jos toinen on masentunut, ei se toinen välttämättä jaksa kauaa vierellä seurata.
        Ensin olisi hyvä hoitaa itsensä kuntoon ja sitten yrittää löytää kumppani. Jos ei pärjää itsensä kanssa, on vaikeaa pärjätä muidenkaan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pitäiskö sun hakea apua siihen masennukseen

Oon joskus hakenutkin mut en tiedä mikä siihen auttaa. Ei ainakaan mitkään lääkkeet ja terapeutin kanssa höpöttäminen auttanut mua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi olet kyllästynyt kaikkee? Mikä masentaa

"Miksi olet kyllästynyt kaikkee? Mikä masentaa"

Se että ei maailmassa ole enää mitään mielenkiintoisia asioita. Kaikki on tasapaksua ja tylsää. Tuntuu että on jo nähnyt käytännössä kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Aivan. Usein tosin työttömyys ja rahattomuus ja sitä kautta elämän sisällöttyys kulkee käsikädessä koska rahalla saa tehtyä asioita."

Mut entä jos ei kiinnosta nekään asiat mitä rahalla saa? En itseasiassa ole lainkaan masentunut sen takia että ei ole töitä. Se on ennemminkin helpotus että ei ole. Töissä olo olis mulle yhtä helvettiä kun on tuo paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Mut tylsäähän tämä elämä on kun ei ole mitään. Mut yhtälailla töissä käyminen olis tylsää ja stressaantuisin siitä kuoliaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin 24/7? En mä ole mikään prisessa jota täytyy paijata ja paapoa mut kaikki ihmiset tarvitsee seuraa ainakin joskus ainakin pääsääntöisesti. Tuo olisi mun mielestä ahdistavaa jos pitäisi jatkuvasti olla jonkun kanssa. Mulle riittäisi näkeminen vaikka 2-3 kertaa viikossa tai jopa harvemmin. Pääasia ettei nyt ihan täysin yksin koko elämäänsä joutuisi viettämään. Enkä nyt tarkoita että kuka tahansa kelpaa tai että väheksyisin naisia. Onhan se nyt ihan eri tilanne olla vuosikymmeniä yksin kuin että on joku. Kyllähän se nyt muuttaa tilanteen täysin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät kaikki ole petollisia. Jos kokee, että joku on petollinen, niin ystävyyden voi poikkaista siihen.

"Eivät kaikki ole petollisia. Jos kokee, että joku on petollinen, niin ystävyyden voi poikkaista siihen."

Tuollaisen jälkeen on varmaan hyvin vaikeaa luottaa ihmisiin ja on helpompi jäädä yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos omistaisi paljon rahaa voisi tulla epäluuloiseksi kavereiden suhteen, että onko joku minun kaverini minun itseni takia, vai ainoastaan rahojeni takia. Ei sellainen epävarmuuskaan olisi ollenkaan kivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eivät kaikki ole petollisia. Jos kokee, että joku on petollinen, niin ystävyyden voi poikkaista siihen."

Tuollaisen jälkeen on varmaan hyvin vaikeaa luottaa ihmisiin ja on helpompi jäädä yksin.

Onko se yksinjääminen helpompaa, jos sitten joutuu valittamaan yksinäisyyttä ?
        Luotettaviakin ihmisiä on olemassa. On vain annettava ihmiselle tilaisuus ja tutustua, kun etukäteen ei voi toisesta tietää, kun ei vielä tunne.

• Anonyymi

kannattaisko ensin saada itsensä kuntoon. mutta kun ei haluta ja ei haluta nähdä vaivaa kun kaikki pitää saada valmiina

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin 24/7? En mä ole mikään prisessa jota täytyy paijata ja paapoa mut kaikki ihmiset tarvitsee seuraa ainakin joskus ainakin pääsääntöisesti. Tuo olisi mun mielestä ahdistavaa jos pitäisi jatkuvasti olla jonkun kanssa. Mulle riittäisi näkeminen vaikka 2-3 kertaa viikossa tai jopa harvemmin. Pääasia ettei nyt ihan täysin yksin koko elämäänsä joutuisi viettämään. Enkä nyt tarkoita että kuka tahansa kelpaa tai että väheksyisin naisia. Onhan se nyt ihan eri tilanne olla vuosikymmeniä yksin kuin että on joku. Kyllähän se nyt muuttaa tilanteen täysin.

eli haluat seksisuhteen mutta ystäviä ei tartte. en ymmärrä sun logiikkaa. seksisuhteellako sä opettelet sosiaalisia taitoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos sä et halua ystäviä niin silloin sä oot yksin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että ei maailmassa ole enää mitään mielenkiintoisia asioita. Kaikki on tasapaksua ja tylsää. Tuntuu että on jo nähnyt käytännössä kaiken.

no kait se on kun et uskalla lähteä ulos ovesta koska jotain kamalaa voi tapahtua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä luotat toisiin kun ei usko edes itseensä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon joskus hakenutkin mut en tiedä mikä siihen auttaa. Ei ainakaan mitkään lääkkeet ja terapeutin kanssa höpöttäminen auttanut mua.

entä vertaistuki... ainii sulla on netissäkin sosiaalinen pelko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä luotat toisiin kun ei usko edes itseensä

Ehkä pitäisi yrittää tutustua itseensä, kyllä sieltä se usko ja luotto omaan itseen on löydettävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, se tuntuu, mutta se ei pidä paikkaansa. Pelkkä tuntuma ei kerro totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aha. että näin yleistät. onpa harmi että sun ystävät on petollisia . Miten sä voit pitää heitä ystävinä ?

Joku mietiskelijä sanoi hiljattain jossain keskustelussa, että ihmisen etsiessä onneaan itsensä ulkopuolelta, tulee hän pettymään yhäuudelleen. Tarkoittanee, että ensin täytyy hyväksyä itsensä ja luottaa itseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku mietiskelijä sanoi hiljattain jossain keskustelussa, että ihmisen etsiessä onneaan itsensä ulkopuolelta, tulee hän pettymään yhäuudelleen. Tarkoittanee, että ensin täytyy hyväksyä itsensä ja luottaa itseensä.

Itsestähän se oma elämän eläminen lähtee.
        Itseämme varten täällä eletään, ei muita varten. Toki on hyvä ottaa muutkin ihmiset huomioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se varsinkin jos ei ole tottunut asiaan. Ehkä viisasta on, että tekee itselleen mielessään useampia varavaihtoehtoja? Jos en pääse tuolle alalle töihin niin entäpä tuo toinen ala? Jos ei sekään niin entäpä jokin muu ala?

• Anonyymi

Masennuksesta se kertoo, kun sanoo, ettei kiinnosta.

• Anonyymi

häh hänhän haluu parisuhteen

• Anonyymi

Itse ihmettelen vain että kuinka muut ihmiset jaksaa tehdä samoja asioita vuosikymmenestä toiseen ja jaksaa käydä samassa työssä vaikka 40 vuotta. Olen toki vakavasti masentunut mutta olen myös sellainen ihminen joka kyllästyy helposti samoihin asioihin. En siis kykenisi sitoutumaan johonkin asiaan pitkäksi aikaa. Kuka sitten edes haluaisi palkata mun kaltaista ihmistä mihinkään jos ilmoittaisin heti että olen kyllästynyt työhöni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ihmettelen vain että kuinka muut ihmiset jaksaa tehdä samoja asioita vuosikymmenestä toiseen ja jaksaa käydä samassa työssä vaikka 40 vuotta. Olen toki vakavasti masentunut mutta olen myös sellainen ihminen joka kyllästyy helposti samoihin asioihin. En siis kykenisi sitoutumaan johonkin asiaan pitkäksi aikaa. Kuka sitten edes haluaisi palkata mun kaltaista ihmistä mihinkään jos ilmoittaisin heti että olen kyllästynyt työhöni.

No tällä on edes turha spekuloida kun pelkään ihmisiä niin paljon että hyvä kun aina uskallan edes ulko ovesta ulos lähteä. Eihän tällainen ihminen voi mitään opiskella tai missään töissä käydä. Saati sitten haaveilla mistään elämänkumppanista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sä haluut tappaa itsesi koska sä olet työkyvyttömyyseläkkeellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä haluut parisuhteen vaikka kyllästyt samoihin asioihin. eli sä kyllästyt sun kumppaniin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rakas kulta pieni kun elämässä on muutakin kuin se työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tällä on edes turha spekuloida kun pelkään ihmisiä niin paljon että hyvä kun aina uskallan edes ulko ovesta ulos lähteä. Eihän tällainen ihminen voi mitään opiskella tai missään töissä käydä. Saati sitten haaveilla mistään elämänkumppanista.

sä haluat parisuhteen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toi on ongelma. Saatat tosin olla neuroepätyypillinen joka ei vaan oo löytäny sitä juttuaan mihin ei kyllästy. Mäkin olin tollanen. Kunnes löysin koodaamiseen. Näin esimerkkinä siis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai elämänkumppani kelpaa mutta ystäviä et tarvi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä haluat parisuhteen ?

No en välttämättä ihan parisuhdettakaan kun olen myös aika sitoutumiskammoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rakas kulta pieni kun elämässä on muutakin kuin se työ.

On toki paitsi meillä yksinäisillä ei ole mitään, ei työtä, ei kumppania, ei kavereita.

Miksi puhut mulle kuin lapselle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä haluut parisuhteen vaikka kyllästyt samoihin asioihin. eli sä kyllästyt sun kumppaniin

No en tiedä, tuskin kyllästyisin jos olisi mulle se oikea mut on aika vaikeaa löytää niin sopivaa kumppania joten parempi kai olla yksin sitten,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai elämänkumppani kelpaa mutta ystäviä et tarvi

On mulla ystäviä tai ainakin kavereita ollut mut nekin on hävinnyt mun elämästä kun alkoi mennä entistä huonommin. Olisihan se jotain uutta se elämänkumppani kun sellaista ei ole koskaan ollut. Monille riittää se että on yksi ihminen jonka kanssa on onnellinen. Mut turha kai siitä on haaveilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toi on ongelma. Saatat tosin olla neuroepätyypillinen joka ei vaan oo löytäny sitä juttuaan mihin ei kyllästy. Mäkin olin tollanen. Kunnes löysin koodaamiseen. Näin esimerkkinä siis

On mulla ainakin asperger ja add diagnoosi että olen varmaan sitten neuroepätyypillinen. On mulla jotain erityismielenkiinnon kohteita joskus ollutkin mutta nyt tuntuu ettei kiinnosta enää kertakaikkiaan mikään. Ihan näin kyllästynyt elämään en ole vielä ennen ollut. Tai sitten olen tullut vanhaksi ja kyyniseksi jo nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi hyvä alkaa selvittämään mistä se ihmispelko johtuu. Sellaisestakin on mahdollista päästä eroon.
        Mitä enemmän, ja mitä kauemmin välttelee ihmisiä, sen vaikeammaksi tilanne menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On mulla ystäviä tai ainakin kavereita ollut mut nekin on hävinnyt mun elämästä kun alkoi mennä entistä huonommin. Olisihan se jotain uutta se elämänkumppani kun sellaista ei ole koskaan ollut. Monille riittää se että on yksi ihminen jonka kanssa on onnellinen. Mut turha kai siitä on haaveilla.

Jos juuri nyt ei ole kumppania, kannattaa keskittyä muihin asioihin elämässä. Mitä vielä on, mitä pystyy tekemään, mitä haluaa.
        Jos jatkuvasti haikailee kumppanin perään, jota ei ole löytynyt, ei ihme, että voi jopa masentaa.
        Pessimistin ajattelutapa on aina negatiivinen, ei ole mitään, ei tapahdu mitään, mistään ei tule mitään, jne. Vaikea saada mitään onnistumaan, jos jo etukäteen on negatiivinen ajattelutapa. Pientä positiivisuuttakin pystyy jopa harjoittelemaan, kannattaa ainakin kokeilla.
        Kaikella on aikansa, kumppanikin saattaa löytyä jossain vaiheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

häh hänhän haluu parisuhteen

Tai varmaan seksiä eli kyllähän silloin joku asia kiinnostaa. Mut jos ei saa sitäkään niin voivoi. Siis kun ei kiinnosta mikään muu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sä haluut tappaa itsesi koska sä olet työkyvyttömyyseläkkeellä

No ei tämä ole se syy että olen työkyvyttömyyseläkkeellä että haluan tappaa itseni, varmaan vielä enemmän haluaisin itseni tappaa jos töissä pitäis käydä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sä kuormitit sun kavereita sun ongelmilla . jos sulla on ongelmia niin mene puhumaan niistä ammatti-ihmiselle. Älä sitten haaveile. koita ensin arvostaa itseäasi mutta kun asennevamma niin ryve itsesäälissä. senhän sä osaat jo. siinä oot hyvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On mulla ainakin asperger ja add diagnoosi että olen varmaan sitten neuroepätyypillinen. On mulla jotain erityismielenkiinnon kohteita joskus ollutkin mutta nyt tuntuu ettei kiinnosta enää kertakaikkiaan mikään. Ihan näin kyllästynyt elämään en ole vielä ennen ollut. Tai sitten olen tullut vanhaksi ja kyyniseksi jo nyt.

huoh. oletko ajatellut vertaistukea . Seksi ja paneminen sua ainakin kiinnostaa . Sehän ratkaisee kaiken . Miten sä ajattelit löytää naisen kun kerroit jo ettet halua keskustella. miten sä ajattelit tutustua jos sä et halua puhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei itseään kannata verrata muihin.
        Miksi itse pitäisi tehdä samalla tavalla kuin muut ?
        Miksi ajattelisi, että olisi jotenkin huonompi ihminen, kun ei tee samalla tavalla kuin muut ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On toki paitsi meillä yksinäisillä ei ole mitään, ei työtä, ei kumppania, ei kavereita.

Miksi puhut mulle kuin lapselle?

pakko puhua koska sä et muuten ymmärrä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tiedä, tuskin kyllästyisin jos olisi mulle se oikea mut on aika vaikeaa löytää niin sopivaa kumppania joten parempi kai olla yksin sitten,

no ole sitten yksin jos helpoin tapa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia ymmärrätkö tätä

• Anonyymi

"oletko ajatellut että opiskelisit uuden ammatin jo sun ammaatiin ei ole vapaita työpaikkoja?"

En pysty opiskelemaan koska olen ollut pysyvästi eläkkeellä jo 7 vuotta mielenterveydellisistä syistä ja ne ongelmat on niin vakavia etten voi edes harkita opiskelua tai työntekoa. Olen täysin syrjäytynyt koko yhteiskunnasta.

• Anonyymi

no mitä olet tehnyt sen eteen että sulla olis kavereita? eläkkeellä olo ei kiellä ystäviä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no mitä olet tehnyt sen eteen että sulla olis kavereita? eläkkeellä olo ei kiellä ystäviä

Niitä on vaikea hankkia jos ei ole töissä tai koulussa. Mullakin 100% kaikki kaverit on koulusta tai töistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä on vaikea hankkia jos ei ole töissä tai koulussa. Mullakin 100% kaikki kaverit on koulusta tai töistä

täh . miten niin vaikea hankkia. netti on täynnä sivustoja jolta voi hakea kavereita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä et tainnut tietää että netin kautta voi hakea kavereita jos ei käy töissä tai koulussa. oot sä noin tietämätön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

täh . miten niin vaikea hankkia. netti on täynnä sivustoja jolta voi hakea kavereita.

Kavereita vaan on helpoin luoda tosielämän kautta. Usein nimenomaan työt tai koulu.

Noi nettijutut on ihan tiedoks täynnä pervoja. (Etenkin jos oot nainen niin tärkeä pointti)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on tapoja löytää ystäviä. Ei olla kaikki duunissa, eikä opiskella. Älä luovuta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kavereita vaan on helpoin luoda tosielämän kautta. Usein nimenomaan työt tai koulu.

Noi nettijutut on ihan tiedoks täynnä pervoja. (Etenkin jos oot nainen niin tärkeä pointti)

mutta jos sä oot työtön ja et halua kouluttautua. Mä en tiedä millä sivustoilla sä liikut mutta esim facebookin ystävä ryhmät ei edes hyväksy pervoolua ja seksin hakua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voitko sanoa missä kaverin haku sivustoilla on pelkkää pervoilua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voitko sanoa missä kaverin haku sivustoilla on pelkkää pervoilua

Kaverihaussa miehet on liikaa parisuhteen perässä vaikka idea ei ookkaan hakea niitä sieltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaverihaussa miehet on liikaa parisuhteen perässä vaikka idea ei ookkaan hakea niitä sieltä

kaverihaussa voi hakea myös samaa sukupuolta olevaa. vai etkö naisena halua ystävyyttä naisen kanssa jos kerta olet ystäviä hakemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaverihaussa voi hakea myös samaa sukupuolta olevaa. vai etkö naisena halua ystävyyttä naisen kanssa jos kerta olet ystäviä hakemassa.

Miehet silti laittaa viestejä. Liikakin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet silti laittaa viestejä. Liikakin

eikö naiset kelpaa ystäväksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikö naiset kelpaa ystäväksi

Vaikka etin naisia niin miehet laittaa silti viestiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka etin naisia niin miehet laittaa silti viestiä

eihän sun tartte vastata niille miehille. ohita ne . laita viestit roskakoriin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä et tainnut tietää että netin kautta voi hakea kavereita jos ei käy töissä tai koulussa. oot sä noin tietämätön

Onko se nyt yksinäiselle ja täysin syrjäytyneelle niin helppoa ottaa yhteyttä johonkin ventovieraaseen ja ehdottaa että aletaan kavereiksi? Varsinkin kun kärsii sosiaalisista peloista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en oikein mitään olen lähes täysin aloitekyvytön nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tosiaan itse luo elämänsä ja on vastuussa itsestään. Asennetta voi aina muuttaa ympäröiviin olosuhteisiin ja ihmisiin. Mutta jos et halua niin kukapa muukaan sitä voi muuttaa. Olet häkissä jonka avaimet on sinulla itsellä. Jos et halua avaimia käyttää niin jatka istumista häkissä.

• Anonyymi

Vapaaehtoistöitä voi löytyä helpostikin.
        Syrjäytyykö ihminen yhteiskunnasta, vai syrjäyttääkö hän itsensä yhteiskunnasta ? Siinä on iso ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se nyt yksinäiselle ja täysin syrjäytyneelle niin helppoa ottaa yhteyttä johonkin ventovieraaseen ja ehdottaa että aletaan kavereiksi? Varsinkin kun kärsii sosiaalisista peloista.

niin sä et halua voida paremmin. Sä voit harjoittaa noita taitoja esim netissä. ei tarvi kohdata kasvotusten. Sä et halua edes yrittää. sä luovutat heti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaikki pitää valmiina antaa . hae apua noihin ongelmiin. mutta kun on asennevamma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

koska sä ite löydät tekosyitä ettei tarvi tehdä asioiden eteen mitään.

• Anonyymi

Asennetta.

• Anonyymi

Itse olen niinsanotusti tuntunut. Mietin vain,että olen pian 50v. Että ei onneksi enää monia kymmeniä vuosia edessä tätä paskaa maailmaa. Ainoat ketkä merkitsee ovat lapseni ja heidän lapset ja lemmikit.

• Anonyymi

No on sinulla onneksi lapset, heidän lapset ja lemmikit. Ole tyytyväinen. Joillain ei ole niitäkään.

• Anonyymi

Jos sä haluut muutosta niin tee sille asialle jotain. Sä odotat että asiat tehdään sun puolesta.

• Anonyymi

Pitäiskö ensin siitä masennuksesta parantua ja tehdä asennemuutos ennne kuin haaveolee naisesta. Kaikki ongelmat ratkeaa kuhabn pääsee panemaan. Tytöttömyys loppuu ja rahatilanne paranee kuhan pääsee panemaan.

• Anonyymi

No ainakin mieli piristyisi ja masentaisi vähemmän kun pääsisi edes joskus panemaan. Työttömyydestä ja rahatilanteesta en tiedä. Niihin nyt tuskin paneminen auttaa mutta eipä sillä niin väliä olekkaan. Tärkeinta kai useimmille miehille on että kokee kelpaavansa naisille tai siis edes yhdelle naiselle. Mies masentuu ja syrjäytyy jos ei kelpaa kenellekkään. Kiinnostaako silloin työnteko tai mitkään harrastuksetkaan? Sanoin vain kuinka koen asian olevan yhtään naisia syyllistämättä.

Jollain asennemuutoksellako se masennus paranee? Eli pitäisi olla välittämättä siitä että kukaan ei halua olla kaveri tai ei kelpaa yhdellekkään naiselle. Mitä jos itse kokee juuri nuo asiat kaikkein tärkeimmiksi ja millään muulla ei ole mitään merkitystä kun on muiden silmissä täysin arvoton ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ainakin mieli piristyisi ja masentaisi vähemmän kun pääsisi edes joskus panemaan. Työttömyydestä ja rahatilanteesta en tiedä. Niihin nyt tuskin paneminen auttaa mutta eipä sillä niin väliä olekkaan. Tärkeinta kai useimmille miehille on että kokee kelpaavansa naisille tai siis edes yhdelle naiselle. Mies masentuu ja syrjäytyy jos ei kelpaa kenellekkään. Kiinnostaako silloin työnteko tai mitkään harrastuksetkaan? Sanoin vain kuinka koen asian olevan yhtään naisia syyllistämättä.

Jollain asennemuutoksellako se masennus paranee? Eli pitäisi olla välittämättä siitä että kukaan ei halua olla kaveri tai ei kelpaa yhdellekkään naiselle. Mitä jos itse kokee juuri nuo asiat kaikkein tärkeimmiksi ja millään muulla ei ole mitään merkitystä kun on muiden silmissä täysin arvoton ihminen.

Millaista ystävää etsit?

Kai etsit kuitenkin itsesi kaltaista masentunutta, jolla sama elämäntilanne? Voitte sitten tuplata masentuneisuuden tunteen ja puhua masentavista asioita koska ihminenhän jakaa itsestään sitä mitä on ja millainen se sisäinen maailma. Millainen ystävä olisit?

Epäilen että kukaan hyvin pärjäävä ilman masennusta haluaa itselleen ketään masentunutta, koska masentunut ei ole kiinnostunut mistään eikä osaa puhua kuin omasta masennuksestaan suhde muuttuu joksikin hoito- ja tukihenkilösuhteeksi. Olen verrannut suhdetta vampyyrin kanssa olemiseksi. Energiavampyyri imee terveestä elinvoiman. Masentunut on kuin kasvain terveessä, se vie voimat ja sairastuttaa.

Mulla on ollut joskus eräs ystävä joka koki avioeron ja hänellä oli paljon muitakin ongelmia. Lopulta olin itse niin voimaton aina kun oltiin tavattu, että en enää halunnut tavata ko henkilöä. Kaikki aika meni hänen ongelmiensa setvimiseen ja jatkuvaan kelaamiseen ja esim hauskaksi tarkoitettu baari-ilta oli jatkuvaa masentuneen yksinpuhelun kuuntelua jossa ei omille kuulumisille ollut mitään sijaa. Oli tosi "hauskaa". 😕

Kehottaisinkin nousemaan omin voimin sieltä suosta, ammattiapua käyttäen, koska kukaan ei ystävän ominaisuudessa sinua sieltä nosta vaan tulee vedetyksi mukaan pimeisiin syövereihin itsekin. Jos pystyisit näkemään siitä itsekkäästä maailmastasi muidenkin ongelmia niin et haluaisi tuottaa muille niitä lisää omalla raskaalla seurallasi. Hae ammattiapua, ei ystävän kuulu hoitaa ongelmasi.

Olisit kiitollinen siitä esimerkiksi, että pystyt fyysisesti toimimaan ja sinulla on liikuntakyky. Vertaa itseäsi vaikka Als-potilaaseen, jolla liikkuu enää vain silmät ja joka odottaa sängyssä kuolemaa. Masennus on monesti kiitollisuuden puutetta ja narsismia: hei katsokaa miten masentunut MINÄ olen. Tulkaa ja hoitakaa minua, ja unohtakaa omat elämänne ja ongelmanne! Masennus on monesti liiallista alkoholinkäyttöä ja huonoa ravintoa, liikunnan puutetta, jotka vaikuttaa selkeästi aivokemiaan. Hoida ne kuntoon niin masennus alkaa väistyä.

Jos koet itse että olet arvoton, niin muutkin sen huomaa eikä pidä sinua sen enempää arvossa kuin sinäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinostaa tietää rakastako itse itseäsi. en tarkoita narsismia vaan itsensä arvostamista,hyväksymistä. Jos sä et itse arvosta itseäsi niin sä haet sitä ulkopuolelta vaikka se itsensä arvominen tulee omasta itsestään. Sä ajattelet että sun itsetunto ja minäkäsitys kasvaa kun pääset panee naista. Paneminen merkitsee sulle että sulla on elämä hallinnassa.

Kyllä jos sä haluut muutosta niin sun pitää tehdä sille asialle jotain . Miten sulla voi olla kavereita kun sä et halua edes tutustusa . Sä haluut vaan seksiä . Sua ei kiinnosta ihminen itse kuhan pääset työtää peniksen naisen vaginaan. Jos sä haluat seksiä niin mene sekischattiin jossa naiset esittelee alapäätänsä ja etis munaa. sinähän olet tarjoutumassa tyydyttää toisen kiima.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen haluaa yleensä parisuhteelta muutakin kuin panemista.
        Oletko arvoton muiden silmissä, mietipä, että taidat olla arvoton vain omasta mielestäsi.
        Masennus saa aikaan arvottomuuden tunteita, ym. heikkoa itsetuntoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinostaa tietää rakastako itse itseäsi. en tarkoita narsismia vaan itsensä arvostamista,hyväksymistä. Jos sä et itse arvosta itseäsi niin sä haet sitä ulkopuolelta vaikka se itsensä arvominen tulee omasta itsestään. Sä ajattelet että sun itsetunto ja minäkäsitys kasvaa kun pääset panee naista. Paneminen merkitsee sulle että sulla on elämä hallinnassa.

Kyllä jos sä haluut muutosta niin sun pitää tehdä sille asialle jotain . Miten sulla voi olla kavereita kun sä et halua edes tutustusa . Sä haluut vaan seksiä . Sua ei kiinnosta ihminen itse kuhan pääset työtää peniksen naisen vaginaan. Jos sä haluat seksiä niin mene sekischattiin jossa naiset esittelee alapäätänsä ja etis munaa. sinähän olet tarjoutumassa tyydyttää toisen kiima.

Eli tarkoitat että maksaisin seksistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi sun pitäis maksaa tavallisen kansalaiselle seksistä jos hän hakee seksiseuraa chatissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomi24 :ssa on seksi chatteja useita. mene sieltä katsoo josko saisit seksiseuraa. ai nii sähän et halunnut puhua. niin kukaan ei tiiä että haluat seksiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu

• Anonyymi

Etsi vertaistukea ymmärtää parhaiten tilanteesi.

• Anonyymi

miten joku voi ajatella että yksinäisyys poistuu panemisella. kaksi ihmistä panevat keskenään ilman tunteita. sekö poistaa yksinäisyyden. yksinäisyys poistuu sillä että mies saa laueta kortsuun

• Anonyymi

Eikös siinä usein ole myös henkinen yhteys ja mahdollisesti ystävyyskin jos on niin läheinen jonkun kanssa että pääsee panemaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös siinä usein ole myös henkinen yhteys ja mahdollisesti ystävyyskin jos on niin läheinen jonkun kanssa että pääsee panemaan?

mitebn aloittaja luo henkisen yhteyden kun hän ei halua jutella . Hän on sanonut ettei häntä keskustelu kiinnosta. Miten hitossa sä luot yhteyden jos sä et halua jutella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä voit ystävystyä kun sä et halua keskustella ja tutustua. Kerro mulle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä voit ystävystyä kun sä et halua keskustella ja tutustua. Kerro mulle

Missä olen sanonut että en halua keskustella muiden kanssa. Se jos pelkään keskustella muiden kanssa ei ole sama asia kuin se että en haluaisi niin tehdä.

• Anonyymi

Joku on ehkä elänyt 120 vuotta, toinen 20 minuuttia. Mieti sitä.

• Anonyymi

Valitsisin tuon 20 minuuttia, niin olisi vielä jäljellä tuo 120 vuotta.

• Anonyymi

Jos seksillä hakee hyväksyntää kun ei ite arvosta itseesnä niin ei tollanen pitkälle kanna. Jos paneminen on asia jolla saa arvostaa itseään niin toki sittebn sitten kannattaa pannan mahdollisimman paljon . Kyllä varmasti on naisia jotka haluu vaan munaa. Ei tartte olla tunteita tai muutakan yhteistä. Kysehän on vaan himoista ja niiden tyydyttämisestä

• Anonyymi

pitää vaan löytytää nainen joka ajattelee samalla tavalla. hakee hyväksyntää seksin kautta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pitää vaan löytytää nainen joka ajattelee samalla tavalla. hakee hyväksyntää seksin kautta

Se ei poista masennusta. Tuollaisessa tapauksessa olisi varmaan molemmilla kaikenlaisia mielenterveyden ongelmia. Vaikka onhan meitä ihmisiä jos minkälaisia, ehkä joku voi löytääkin haluamansa.

• Anonyymi

Mene kirjastoon. Ainakin näet muita ihmisiä. Kirjastossa on usein kolmedee printteri, tee jotakin sillä, suunnittele oma Pokemon tai lataa netistä joku juttu. Kirjastossa on monesti myös musiikki laitteita, tee oma biisi. Alkuun pääsee kun laittaa aurinkolasit. Kaikilla rokkareilla on. Pyydä kirjastosta kivan näköinen typykkä laulamaan siihen.

• Anonyymi

Tekoäly ei neuvo mua kuinka perseraiskataan pikkkupoikia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekoäly ei neuvo mua kuinka perseraiskataan pikkkupoikia

Kertooko tekoäly, mitä sinulle tapahtuisi vankilassa, jos tekisit noin, mihin olet neuvoa kysellyt ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertooko tekoäly, mitä sinulle tapahtuisi vankilassa, jos tekisit noin, mihin olet neuvoa kysellyt ?

Tekoäly ei kerro mistä löytyy kääpiöhomopornoa.

• Anonyymi

"Kyllä varmasti on naisia jotka haluu vaan munaa. Ei tartte olla tunteita tai muutakan yhteistä. Kysehän on vaan himoista ja niiden tyydyttämisestä"

No ei niitä kaikille riitä. Miehiä on niin paljon enemmän kuin naisia ja kilpailu on kovaa.

• Anonyymi

jos paneminen ratkaisee kaiken niin se ei ole mun ongelma . Jos se paneminen auttaa parantaa itsetuntoa ja minäkäsitystä niin sittenhän sen seksi on loistava tapa saada arvostaa itseään ja saada elämä hallintaan

• Anonyymi

Aloitko heti miettimään, että olisit huonompi kuin joku toinen mies, kun puhut kilpailusta ?

• Anonyymi

Mistä tollanen mies saa naisen kun nainen voi valita parempia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etenkään ventovieraista ihmisistä ei voi mennä sanomaan, että joku olisi parempi tai huonompi kuin joku toinen.
        Ei ihmisiä pitäisi muutenkaan liikaa arvottaa, jokainen on sellainen kuin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etenkään ventovieraista ihmisistä ei voi mennä sanomaan, että joku olisi parempi tai huonompi kuin joku toinen.

Ulkonäkö on monelle helpoin kriteeri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä naisena en olis kiinnostunut ihmisestä joka valittaa kaikesta . näkee kaikessa vaan negatiivisuutta. Ei osaa olla kiitollinen mistään. Mä en ainakaan haluis sellaista ihmistä ystäväksi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitko heti miettimään, että olisit huonompi kuin joku toinen mies, kun puhut kilpailusta ?

Tottakai olen huonompi. Miksi muuten olisin yksin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ihmiset on tosi pinnallisia joten ulkonäkö on jo yksi asia joka ratkaisee paljon mutta jos asiat on totaalisen pielessä pään sisällä niin tuskin auttaa vaikka olisit kuinka hyvän näköinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä naisena en olis kiinnostunut ihmisestä joka valittaa kaikesta . näkee kaikessa vaan negatiivisuutta. Ei osaa olla kiitollinen mistään. Mä en ainakaan haluis sellaista ihmistä ystäväksi .

Tarkoitatko että olen joku turhasta valittaja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailma on liian ulkonäköpainotteinen.
        Vaaditaan jotain täydellisyyttä ulkonäössäkin, miksi ?
        Ulkokuori voi peittää millaisen ihmisen vaan. Esim. ei niin hyvännäköisen ja komean ihmisen kuoren alta voi löytyä hyvinkin ihana ihminen. Kun taas jonkun kiiltokuvaihmisen takaa voi löytyä täysi kusipää.
        Ulkonäkö ei määritä sitä, millainen ihminen on. Toki siistinä itsensä pitävä ihminen kertoo jotain enemmän kuin joku, joka ei huolehdi itsestään, ei käy pesulla, kulkee likaisissa vaatteissa jne.
        Itselleni ainakaan toisen ulkonäöllä ei ole niin suurta merkitystä, tärkeämpää on se, mitä on sydämessä ja korvien välissä.
        En itsekään viihtyisi kovin negatiivisen ihmisen seurassa, ainakaan pitempiä aikoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heitän kysymykseesi vastakysymyksen.
        Oletko sen takia yksin, koska pidät itseäsi huonompana ?
        Onko tuollaista tullut ajateltua ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei hän varmaankaan tarkoittanut henkilökohtaisesti ketään, edes sinua.
        Hän vain kertoi oman mielipiteensä, ja sen mikä juuri häntä itseään ei kiinnosta.
        Sinulla taitaa olla heikko itsetunto, jos kuvittelet, että kaikki koskee sinua, ja juuri se saa sen olosi tuntemaan itsesi huonoksi ja kelpaamattomaksi.
        Jos saisit itsetuntoasi kohoamaan, alkaisit voimaan paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä olet. Jos sulla ongelmia niin hae apua ja tee asioille jotain. Tekosyitä riittää joka lähtöön. On sosiaalista pelkoa . Sä pystyt tänne kirjoittaa mutta muualla netissä et pysty kirjoittaa, Vertaistuki tuki käy. Sä et halua edes tehdö itse mitään voidaksesi paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä susta tekee huonomman? Mitä sä olet tehnyt sen eteen ettet olis yksinäinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kai sä olet yksin jos sä tee sille asialle mitään. Odotat kotona että joku tulee hakeee sut sieltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heitän kysymykseesi vastakysymyksen.
        Onko tuollaista tullut ajateltua ?

"Heitän kysymykseesi vastakysymyksen.
        Onko tuollaista tullut ajateltua ?"

Voihan se niinkin olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Heitän kysymykseesi vastakysymyksen.
        Onko tuollaista tullut ajateltua ?"

Voihan se niinkin olla.

Kysyn lisää.
        Jos niin voi olla, niin miksi pidät itseäsi huonompana ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silleen, että se täydellinen nainen menee soittamaan hänen ovikelloa ja se on siinä.

• Anonyymi

Jaa Alluko on saanut fudut?

• Anonyymi

"Olen myös työtön eikä kiinnosta harrastaa mitään. Aina vain pitää samat asiat tehdä vuodesta toiseen. Kuka tällaista jaksaa? Itse ainakaan millään enää jaksaisi. "

Tee joku asia erilailla! Aloita vaikka ruikuttamisen lopettamisella. Miksi kenenkään pitäisi jaksaa sinua kun et itsekään jaksa. Jaksaisitko itse kuunnella jonkun jatkuvaa itsesäälissä ruikutusta?

• Anonyymi

Tämä on niitä persoonakohtaisia asioita. Koulukaveritkin alkaa jo pilvi siskoja ja veikkoja.
      Minulle ehdotetaan hoivapalvelutaloihin menemistä.
      Pakkohan se pian on hyväksyä.
      Viime talvena lumityöt olivat vielä vähäisiä. Lumiauravalli joskus piti kolata omalle pihalle.
      Toissa talvena työntelin lumia naapurin puolelle. Hän tuli huomauttamaan asiasta.
      Noin kilometrin matka kauppaan. Hiekotuksen takia mielummin polkupyörän tangossa tuon pienet ostokseni kotiin.

Aina arvoitus kummottisen talven saamme Salpausselälle.

• Anonyymi

Hoivapalvelutaloissa ei ainakaan tarvitse olla yksin, eikä yksinäinen, jos ei halua. Siellä on muitakin, eli seuraa kyllä löytyy halutessaan.
        Se onkin hyvä asumismuoto monille, koska ei tarvitse olla yksin/yksinäinen.
        Ikävää vaan, kun kaikenlaista hoiva- ja palveluasumista jatkuvasti vähennetään. Monet jäävät sitten kotiin yksin, ja voi ihan siitäkin syystä sairastua, ja ovat sitten terveydenhuollon rasitteena.
        Yhteisöllinen asuminen voisi pitää ihmisen pitempään terveempänä ja toimintakykyisempänä.

• Anonyymi

Aloittaja on aiksemminki useasti valittanut omaa tilannetat keksien koko ajan tekosyitä voidakseen paremmin. Ei ole aikomustakaan tehdä asioille mitään koska kaikkeen löytyy tekosyy ettei tartte nähdä vaivaa. On diagnoosia mutta vertaistuki ei käy, ulos ei voi mennö koska jotain pahaa voi tapahtua jos sä meet pihalle. Ihmettelee kun kaverit onn häippäseet . Onko ihme jos valittaa joka asiasta . Kukaan ei jaksa tollasta ihmistä. Sitten vedotaan masennukseen mutta ei masenna tarpeeksi kun paneminen ja seksi kiinnostaa ja veitikkakin toimii vaikka on masennus.

• Anonyymi

Se lienee Allu, joka naiskontakteja saadakseen kertoi että käy naisten kimppuun. On vartijat niputtaneet sen monta kertaa lattiaan kun häiriköi. Sitten ihmettelee kun ketään ei kiinnosta.

• Anonyymi

"Aloittaja on aiksemminki useasti valittanut omaa tilannetat keksien koko ajan tekosyitä voidakseen paremmin. Ei ole aikomustakaan tehdä asioille mitään koska kaikkeen löytyy tekosyy ettei tartte nähdä vaivaa. On diagnoosia mutta vertaistuki ei käy, ulos ei voi mennö koska jotain pahaa voi tapahtua jos sä meet pihalle. Ihmettelee kun kaverit onn häippäseet . Onko ihme jos valittaa joka asiasta . Kukaan ei jaksa tollasta ihmistä. Sitten vedotaan masennukseen mutta ei masenna tarpeeksi kun paneminen ja seksi kiinnostaa ja veitikkakin toimii vaikka on masennus."

Mistäs sä mut tunnet ja mitä luulet tietäväs mun elämästä ja asioista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se lienee Allu, joka naiskontakteja saadakseen kertoi että käy naisten kimppuun. On vartijat niputtaneet sen monta kertaa lattiaan kun häiriköi. Sitten ihmettelee kun ketään ei kiinnosta.

"Se lienee Allu, joka naiskontakteja saadakseen kertoi että käy naisten kimppuun. On vartijat niputtaneet sen monta kertaa lattiaan kun häiriköi. Sitten ihmettelee kun ketään ei kiinnosta."

Joo en ole mikään Allu vaikka on mullakin ongelmia tullut erään naisen kanssa käytökseni johdosta mutta en nyt kyllä ala täällä kaikille nimeäni kertomaan ja sen nyt ymmärtää varmaan ihan hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se lienee Allu, joka naiskontakteja saadakseen kertoi että käy naisten kimppuun. On vartijat niputtaneet sen monta kertaa lattiaan kun häiriköi. Sitten ihmettelee kun ketään ei kiinnosta."

Joo en ole mikään Allu vaikka on mullakin ongelmia tullut erään naisen kanssa käytökseni johdosta mutta en nyt kyllä ala täällä kaikille nimeäni kertomaan ja sen nyt ymmärtää varmaan ihan hyvin.

En mä ihmettele yhtään jos joku yksinäin mies katkeroituu noin pahasti naisia kohtaa. Toki ymmärrän sen että se nyt ei ainakaan edesauta sitä naisen saantia. Mut mikä sitten auttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Aloittaja on aiksemminki useasti valittanut omaa tilannetat keksien koko ajan tekosyitä voidakseen paremmin. Ei ole aikomustakaan tehdä asioille mitään koska kaikkeen löytyy tekosyy ettei tartte nähdä vaivaa. On diagnoosia mutta vertaistuki ei käy, ulos ei voi mennö koska jotain pahaa voi tapahtua jos sä meet pihalle. Ihmettelee kun kaverit onn häippäseet . Onko ihme jos valittaa joka asiasta . Kukaan ei jaksa tollasta ihmistä. Sitten vedotaan masennukseen mutta ei masenna tarpeeksi kun paneminen ja seksi kiinnostaa ja veitikkakin toimii vaikka on masennus."

"Sitten vedotaan masennukseen mutta ei masenna tarpeeksi kun paneminen ja seksi kiinnostaa ja veitikkakin toimii vaikka on masennus."

No olisiko parempi ettei sekään enään toimisi, häh?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitten vedotaan masennukseen mutta ei masenna tarpeeksi kun paneminen ja seksi kiinnostaa ja veitikkakin toimii vaikka on masennus."

miten hän saa naisen kun hän ei men kotinsa ulkopuolelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

masentunut mies on kertonut ihan itse elämästään palstoilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä ihmettele yhtään jos joku yksinäin mies katkeroituu noin pahasti naisia kohtaa. Toki ymmärrän sen että se nyt ei ainakaan edesauta sitä naisen saantia. Mut mikä sitten auttaa?

eli sun oma asennevamma poistuu kun saat naista. Uskot sä oikeesti että sun minäkäsitys muuttuu kun saat naista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tiedoksi jos on masentunut niin se vaikuttaa seksuaalisiin haluihin, Muuten ollaan syvässä masennuksessa mutta seksuaaliset halut vaan kasvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö elämässä voi olla miespuolisia ystäviä jos on katkera naisille. Vai ajatellaanko ettäö on homo jos miehellä sattuu olee mies puolisia kavereita. Jos olis töissä niin sielläkään ei vois jutella miesten kaa koska sähän oot homo jos sä juttelet miehenä toisen miehen kaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sitten tiedät kun kerrot masentuneen miehen tavoin palstoilla elämästään. Ne jutut jää nettiin luettavaksi. Sinäkin voit mennä lukee masentuneen mihen tilityksiä jos haluat tietää mistä kaikesta inissyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja tämän naisen takia sulla on asennevammaa itseäsi kohtaan ja asioille ei voi tehdä mitään koska siihen on syynä joku nainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

masentunut mies on kertonut ihan itse elämästään palstoilla

Mistä sä mut tunnistit masentuneeksi mieheksi? Oletko hakkeroinut mun koneen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tiedoksi jos on masentunut niin se vaikuttaa seksuaalisiin haluihin, Muuten ollaan syvässä masennuksessa mutta seksuaaliset halut vaan kasvaa.

Kaikilla masennus ei vaikuta seksuaalisiin haluihin ainakaan jos ei syö masennuslääkkeitä jotka monilla pilaa seksuaalisen
        kyvykkyyden jopa pysyvästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sä mut tunnistit masentuneeksi mieheksi? Oletko hakkeroinut mun koneen?

Voi kulta rakas kun tuo yksi kirjoittaa Masentunut mies nimimerkillä. Oletko lukutaidoton? minä en ole hakkeroinut kenenkään konetta. Ethän sinä ole nimimerkki Masentunut mies . Jos minä kommentoin toisen ihmisen viestii niin minä olen tarkoittanut sen hänelle en sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla masennus ei vaikuta seksuaalisiin haluihin ainakaan jos ei syö masennuslääkkeitä jotka monilla pilaa seksuaalisen
        kyvykkyyden jopa pysyvästi.

ihmettelen vaan että nämä samat hormonit vaikuttaa mielialaan mitkä vaikuttaa seksihaluihin. Joten sen takia ihmettelen miten seksi kiinnostaa vaikka kyse on samoista hormoineista jotka vaikuttaa hyvään oloon. Sinä varmaan osaat sanoa että miksi samat hormonit saaa miehen kiihottuu mutta ei nosta mielialaa

• Anonyymi

Aloittaja ei jaksa siis mitään, ei harrastaa, tehdä etsiä seuraa eikä mitään.

Aloittaja odottaa että joku tekisi kaiken hänen puolestaan. Ihmissuhde on kuitenkin vastavuoroisuutta.

Aloittaja ei itsekään halua sellaista ihmistä lähelleen kuin itse on. Miksi siis muidenkaan tulisi haluta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Olettaen että yksikään noista ei valehdellut. Joo, elämä ei ole todellakaan tasa-arvoista. Helvetin epäreiluahan elämä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olettaen että yksikään noista ei valehdellut. Joo, elämä ei ole todellakaan tasa-arvoista. Helvetin epäreiluahan elämä on.

Seksi ei oo avain onneen

• Anonyymi

ei helvetti. kuka käskee katsoo ja lukee. ihme inisijä olet.

• Anonyymi

Miksi pitää lukea ja tutkia kaikki sellaiset asiat ja otsikot, joista tulee paha olla ?

• Anonyymi

Yli 3 vuotta piinasin, uhkailin ja lähestyin eri kanavia pitkin erästä naista. No pitäisikö olla tyytyväinen ettei tehnyt musta rikosilmoitusta. Tämä ämmä räkäsi päin naamaa. Joo nyt juon taas älköhöliä ja sitten vois hypätä junan alle tai vetää ittensä kaulakiikkuun. Vai tapanko sen typerän huoran ensin?

Masentunut Mies

• Anonyymi

no ei toikaan ole tervettä

• Anonyymi

ja sinäkö toimit oikein. hae apua sun ongelmiin

• Anonyymi

haet sä täällä myötätuntoa omalle toiminnallesi. multa et sitä saa.

• Anonyymi

kyllä pitäis olla tyytyväinen ettei tehnyt rikosilmoitusta.

• Anonyymi

Mihin sen avun hakeminen jäi. Aikasemmkin jankkasit että pitäis hakea apua. Mutta edelleenkään et ole hakenut. Valittaa jaksetaan kyllä mutta ite ei voida tehdä asioiden eteen mitään. Jos on paha olo niin tekee jotain sen eteen että olo paranis. Mutta kun asennevamma ja sillekkään ei halua tehdä mitään. Haetaan myötätuntoa muilta jotta muutosta ei tartte tehdä

• Anonyymi

Kyllä saat olla tyytyväinen, ettei hän tehnyt rikosilmoitusta.
        Olisiko tuo alkoholi se isoin ongelmasi ? Naiset eivät yleensä halua kumppanikseen alkoholistia, toki poikkeuksiakin on.
        Kyllä olet vihaa täynnä, kun tappamisesta puhut. Mitä se auttaisi ? Lopeta juominen ja hoida itsesi kuntoon, niin elämänlaatukin paranee.
        Ei sinussa varmaan ihmisenä ole mitään vikaa, sinulla ilmeisesti on vain pahoja ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä saat olla tyytyväinen, ettei hän tehnyt rikosilmoitusta.
        Olisiko tuo alkoholi se isoin ongelmasi ? Naiset eivät yleensä halua kumppanikseen alkoholistia, toki poikkeuksiakin on.
        Kyllä olet vihaa täynnä, kun tappamisesta puhut. Mitä se auttaisi ? Lopeta juominen ja hoida itsesi kuntoon, niin elämänlaatukin paranee.
        Ei sinussa varmaan ihmisenä ole mitään vikaa, sinulla ilmeisesti on vain pahoja ongelmia.

Yleensä olen kiltti ihminen varsinkin selvinpäin enkä koskaan oikeasti tappaisi ketään tai edes löisi ketään. On vain henkisesti niin paha olo että kännissä tulee sitten uhottua kaikenlaista. Korkeintaan itseni tappaisin mut tuskin uskallan.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä olen kiltti ihminen varsinkin selvinpäin enkä koskaan oikeasti tappaisi ketään tai edes löisi ketään. On vain henkisesti niin paha olo että kännissä tulee sitten uhottua kaikenlaista. Korkeintaan itseni tappaisin mut tuskin uskallan.

Masentunut Mies

Oletko koskaan tosissasi miettinyt masennuksesi juurisyitä ?
        Oletko miettinyt, että runsas alkoholin käyttö vain ylläpitää sitä masennusta, jopa lisäten sitä ?
        Kun pahaan oloon, ahdistukseen ja masennukseen vetää viinaa lääkkeeksi, siitä ei seuraa mitään hyvää. Se turruttaa hetkeksi, mutta ajan myötä psyykkiset ongelmat vain kasvavat.
        Jos haluaa oikeasti voida paremmin, olisi hyvä miettiä alkoholin käytön lopettamista kokonaan, jos se on aivan liian pahana ongelmana.
        Dokaat pahaan oloon, sitten ryvet itsesäälissä valittaen vaikeaa elämää ja että taas tuli ryypättyä, voi voi. Ja olo sen kun pahenee entisestään. Se on ratas, josta on vaikea päästä pois, mutta on kuitenkin mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Vieläkö menee menee lääkkeitä alkoholin kanssa? Mitä sinä olet tehnyt sen eteen ettei olis paha olo? Auttaako se alkoholi ja lääkkeet siihen? joo sinulla on alkoholiriippuvuus jolle et halua tehdä mitään vedoten siihen että sulla on riippuvuus. Olet myös sanonut ettet ole valmis hakee apua. Tekosyitä riittää aina. Ja tämä oli nyt sinulle ei aloittajalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko koskaan tosissasi miettinyt masennuksesi juurisyitä ?
        Oletko miettinyt, että runsas alkoholin käyttö vain ylläpitää sitä masennusta, jopa lisäten sitä ?
        Kun pahaan oloon, ahdistukseen ja masennukseen vetää viinaa lääkkeeksi, siitä ei seuraa mitään hyvää. Se turruttaa hetkeksi, mutta ajan myötä psyykkiset ongelmat vain kasvavat.
        Jos haluaa oikeasti voida paremmin, olisi hyvä miettiä alkoholin käytön lopettamista kokonaan, jos se on aivan liian pahana ongelmana.
        Dokaat pahaan oloon, sitten ryvet itsesäälissä valittaen vaikeaa elämää ja että taas tuli ryypättyä, voi voi. Ja olo sen kun pahenee entisestään. Se on ratas, josta on vaikea päästä pois, mutta on kuitenkin mahdollista.

Hän tietää. Hänelle on sanottu noi samat asiat miljoona kertaa. Hän ei voi lopettaa ryyppäämistä koska hänellä on riippuvuus ja hänestä on vaikea lopettaa juomista ja lääkkeitä koska hänellä on riippuvuus.Hän ei ole valmis. Ja sanonut sen monta kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän tietää. Hänelle on sanottu noi samat asiat miljoona kertaa. Hän ei voi lopettaa ryyppäämistä koska hänellä on riippuvuus ja hänestä on vaikea lopettaa juomista ja lääkkeitä koska hänellä on riippuvuus.Hän ei ole valmis. Ja sanonut sen monta kertaa.

Apua toisaalta ei välttämättä enään saa vaikka hakiski

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ei välttämättä enää saa..."
        Eipä sitäkään voi etukäteen tietää. Jos apua haluaa, voi sitä käydä pyytämässä.
        Jos asenne on aina etukäteen se, ettei mistään tule mitään, niin kaipa se usein sitten niin myös on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ei välttämättä enää saa..."
        Eipä sitäkään voi etukäteen tietää. Jos apua haluaa, voi sitä käydä pyytämässä.
        Jos asenne on aina etukäteen se, ettei mistään tule mitään, niin kaipa se usein sitten niin myös on.

riippuu vähän mitä tarttee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sitten hän voi jatkaa ryyppäämistäå ja naukkailla lääkkeitä kuten teki vielä elokuussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sitten hän voi jatkaa ryyppäämistäå ja naukkailla lääkkeitä kuten teki vielä elokuussa

Mitä sitten teen kun lääkkeet loppuu eikä lääkäriinkään enää pääse tai lääkäri ei määrää lisää lääkkeitä. Menen ostamaan kadulta? Ainiin mutta kun pitää uskaltaa poistua kotoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hän tietää. Hänelle on sanottu noi samat asiat miljoona kertaa. Hän ei voi lopettaa ryyppäämistä koska hänellä on riippuvuus ja hänestä on vaikea lopettaa juomista ja lääkkeitä koska hänellä on riippuvuus.Hän ei ole valmis. Ja sanonut sen monta kertaa."

Nyt ajattelin lopettaa juomisen ainakin puoleksi vuodeksi kokonaan ja vielä ihan omin voimin.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten teen kun lääkkeet loppuu eikä lääkäriinkään enää pääse tai lääkäri ei määrää lisää lääkkeitä. Menen ostamaan kadulta? Ainiin mutta kun pitää uskaltaa poistua kotoa.

Eihän se mun ongelma on Masentunut mies ryyppää. Ei se multa ole pois,Eihän sun tartte mennä ostaa .

ethän sä ole se Masentunut mies nimimerkillä kirjottava.

Tää oli osoitettu hänelle.

Se viesti ei ollut sinulle .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hän tietää. Hänelle on sanottu noi samat asiat miljoona kertaa. Hän ei voi lopettaa ryyppäämistä koska hänellä on riippuvuus ja hänestä on vaikea lopettaa juomista ja lääkkeitä koska hänellä on riippuvuus.Hän ei ole valmis. Ja sanonut sen monta kertaa."

Nyt ajattelin lopettaa juomisen ainakin puoleksi vuodeksi kokonaan ja vielä ihan omin voimin.

Masentunut Mies

en usko. Sä oot viimeksi pari kuukautta sitten luvannut tota samaa. Mulle on ihan sama.

Mä en jaksa enää neuvoa. Mä sua neuvonnut ja nyt olen yrittänyt neuvoa ketjun aloittajaa. Kummatkin saman diagnoosin omaavia ja samat ongelmat. Mä en jaksa enää neuvoa kumpaakaan. Kummatkin yhtä saamattomia .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en usko. Sä oot viimeksi pari kuukautta sitten luvannut tota samaa. Mulle on ihan sama.

Mä en jaksa enää neuvoa. Mä sua neuvonnut ja nyt olen yrittänyt neuvoa ketjun aloittajaa. Kummatkin saman diagnoosin omaavia ja samat ongelmat. Mä en jaksa enää neuvoa kumpaakaan. Kummatkin yhtä saamattomia .

Olen mä pystynyt joskus olemaan melkein puolikin vuotta juomatta alkoholia joten miksi nyt en pystyisi jos niin päätän? Yhtä saamattomia joo ollaan yksi ja sama henkilö. Mut vielä mä kaikille epäilijöille näytän etten ole niin saamaton kuin luulevat. Tai no saamaton ehkä mutta en ainakaan niin heikko kuin monet luulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Suosittelen juomisen lopettamista sillä tavalla, että olet päivän kerrallaan juomatta.
        Älä tee etukäteen päätöksiä mistään ajanjaksosta, kauanko olet juomatta.
        Päivä kerrallaan homma etenee paremmin.
        Jos asetat itsellesi jonkun ajan, esim. sen puoli vuotta, ja sitten se ei pidäkään, vaan alkaisit juomaan jo aiemmin, niin koet kamalaa pettymystä itseesi, eikä siitä ole ainakaan hyötyä kun on alkoholiongelma.
        Itselläni meni kerran vuosi, toisella kertaa kaksi vuotta, kun annoin vaan ajan kulua ja olin päivän kerrallaan juomatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen mä pystynyt joskus olemaan melkein puolikin vuotta juomatta alkoholia joten miksi nyt en pystyisi jos niin päätän? Yhtä saamattomia joo ollaan yksi ja sama henkilö. Mut vielä mä kaikille epäilijöille näytän etten ole niin saamaton kuin luulevat. Tai no saamaton ehkä mutta en ainakaan niin heikko kuin monet luulee.

Älä näytä muille, näytä itsellesi. Se on tärkeintä.

• Anonyymi

Jos oot vaan rasittavaa seuraa, kukaan sun ystävä jaksa olla.

• Anonyymi

Yleensä en ole rasittavaa seuraa jos jonkun livenä nähnyt sitten joskus tulee näitä sekoamisia ja se riittää muille ihmisille.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä en ole rasittavaa seuraa jos jonkun livenä nähnyt sitten joskus tulee näitä sekoamisia ja se riittää muille ihmisille.

Masentunut Mies

et ole rasittavaa seuraa mutta sitten sekoat . Mikä susta on sitten rasittavaa jos sekoaminen ei ole rasittavaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

eli sä näät ihmisiä. mistä sä sitten sekoat kun eivät halua enää pitää yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sä näät ihmisiä. mistä sä sitten sekoat kun eivät halua enää pitää yhteyttä.

Yleensä nämä sekoamiset on tapahtunut netissä tai what's appissa yhteyttä pitäessä. Olen lievästi autistinen ja saan välillä hallitsemattomia raivokohtauksia. Silloin sanon typeriä ja harkitsemattomia asioita muille. Näin käy yleensä kun stressi ja ahdistus kasvaa liian suureksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et ole rasittavaa seuraa mutta sitten sekoat . Mikä susta on sitten rasittavaa jos sekoaminen ei ole rasittavaa

No en tietenkään ole rasittavaa seuraa silloin kun en sekoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä nämä sekoamiset on tapahtunut netissä tai what's appissa yhteyttä pitäessä. Olen lievästi autistinen ja saan välillä hallitsemattomia raivokohtauksia. Silloin sanon typeriä ja harkitsemattomia asioita muille. Näin käy yleensä kun stressi ja ahdistus kasvaa liian suureksi.

ja et ole ottanut yhteyttä autismiliittoon josta voisit saada vinkkejä sun käytösongelmiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta, sun tutut varmaan tietää sun autismista, ja noista hallitsemattomista kohtauksista, niin ehkä ne jotenkin sen myös ymmärtää, paremmin kuin sellaiset, jotka ei tunne sua.
        Olisi tosi hyvä, jos oppisit jotenkin säätelemään tunteitasi, että miten suhtautua niihin tunteisiin, ja sitä mukaa saattaisit oppia hillitsemään sun käytöstä.

• Anonyymi

On sinulla vielä 1 mahdollisuus. Älä ole niin synkkä. Kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin.

• Anonyymi

Mahdollisuuksia voi olla vaikka kuinka monta, jos itse niin haluaa.

• Anonyymi

Kai sitä masentuu jos sisällä kaiket päivät ja elämä kodin seinien sisäpuolella. Onko miehet noin yksinkertaisia että masennus,, itsetunto, minäkäsitys muuttuu kuhan saa naisen. Että se nainen on ratkaisu itsetuntoongelmiin. Kun saa panna niin itsetunto kasvaa . onko miesten itsetunto oikeesti kiinni siitä panemisesta ja seksistä. Pitää hakea seksin kautta hyväksyntää. ja sitten kun nainen on tyydytetty niin mies tuntee tuntee onnistuneensa jossain kun muu elämä on ihan solmussa.

• Anonyymi

No ei tietenkään, naisen kanssa voi tehdä vaikka kuinka paljon muitakin asioita. En itsekkään pelkkää seksiä haluaisi. Vaikka se tärkeä asia onkin. Mut joo eihän sitä kehenkään tutustu jos on kotinsa vanki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tietenkään, naisen kanssa voi tehdä vaikka kuinka paljon muitakin asioita. En itsekkään pelkkää seksiä haluaisi. Vaikka se tärkeä asia onkin. Mut joo eihän sitä kehenkään tutustu jos on kotinsa vanki.

sitähän mä tässä oon sanonut . jos ei halua edes jutella niin eihän pysty tutustuu jos ei halua jutella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos toista ei kiinnosta mikään ,niin mitä siinä tekee toisen kaa jos ei kiinnosta tehdä mitään. Vai onko nainen ainoa joka saa miehen liikkeelle. Nainen opettaa miehen menee ekaks ulos. No ehkä nää sosiaalisen pelon omaavat löytävät naisen jotka hoitaa miehen ongelmat.Ja mistä saat sen naisen kun kukaan nainen tuu näitten miesten ovikelloa soittaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos toista ei kiinnosta mikään ,niin mitä siinä tekee toisen kaa jos ei kiinnosta tehdä mitään. Vai onko nainen ainoa joka saa miehen liikkeelle. Nainen opettaa miehen menee ekaks ulos. No ehkä nää sosiaalisen pelon omaavat löytävät naisen jotka hoitaa miehen ongelmat.Ja mistä saat sen naisen kun kukaan nainen tuu näitten miesten ovikelloa soittaa

Tarkoitin että kotona ei ole mitään mielenkiintoista tekemistä ja yksin ei tule helposti lähdettyä mihinkään niin ehkä siinä elämässä olisi vaihtelua ja mielenkiintoa jos saisi lähdettyä kodin ulkopuolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin että kotona ei ole mitään mielenkiintoista tekemistä ja yksin ei tule helposti lähdettyä mihinkään niin ehkä siinä elämässä olisi vaihtelua ja mielenkiintoa jos saisi lähdettyä kodin ulkopuolelle.

No tee sille asialle jotain. Olet sanonut ettei sua kiinnosta jutella netissä niin miten ihmeessä sä tutustut ihmisiin kun sä et poistu kotoa? Jos sä hae seuraa netissä etkä ulkona niin miten ihmeessä voit ikinä nähdä ketään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tee sille asialle jotain. Olet sanonut ettei sua kiinnosta jutella netissä niin miten ihmeessä sä tutustut ihmisiin kun sä et poistu kotoa? Jos sä hae seuraa netissä etkä ulkona niin miten ihmeessä voit ikinä nähdä ketään

Ilmeisesti se on sitten itse yritettävä alkaa järjestämään vaikka jotain sinkkubileitä kun ei tässä maassa näköjään muuten mitään saada aikaan. Vähän kohtuutonta kyllä että näinkin sairaan ihmisen pitää tämäkin kyetä itse järjestämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti se on sitten itse yritettävä alkaa järjestämään vaikka jotain sinkkubileitä kun ei tässä maassa näköjään muuten mitään saada aikaan. Vähän kohtuutonta kyllä että näinkin sairaan ihmisen pitää tämäkin kyetä itse järjestämään.

Onhan se jo hyvä alku viitsimiselle, jos alkaa miettimään, että itse järjestäisi jotain.
        Jos mikään ei huvittaisi, ei tuollaisia edes miettisi.

• Anonyymi

Ymmärrän tuskasi!Jos asut vielä syrjäkylillä,niin asia ei ole helppo ratkaista?Tsemppiä kuitenkin👍

• Anonyymi

Noin 6000 asukkaan pikkukylässä, on mulla tosin asunto isommassa Kaupungissakin mutta en jaksa enää siellä juurikaan masennuksen takia olla. Masennuksesta ei ole todellakaan helppo nousta eikä siihen valitettavasti ole olemassa mitään helppoja taikatemppuja. Voi olla että en pääse tästä koskaan eroon. Terapiat ja lääkkeet on jo ainakin kokeiltu, vertaistuki voi auttaa vähän mutta ei sekään masennuksesta paranna.

Taas yksi ihminen teki itsemurhan menemällä junan alle. Se on kyllä varma keino kun siitä ei ole mitään mahdollisuutta selvitä hengissä. Mut en voi tehdä tuotakaan kun on ainakin vielä yksi läheinen hengissä ja pitää ajatella sitäkin että pilaisin hänen loppuelämän täysin jos tekisin jo nyt itsemurhan. Ja jos päättäisin tehdä itsemurhan niin sitä ennen pitäisi myös tehdä aika paljon kaikkia järjestelyjä ennenkuin voin oikeasti tehdä sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin 6000 asukkaan pikkukylässä, on mulla tosin asunto isommassa Kaupungissakin mutta en jaksa enää siellä juurikaan masennuksen takia olla. Masennuksesta ei ole todellakaan helppo nousta eikä siihen valitettavasti ole olemassa mitään helppoja taikatemppuja. Voi olla että en pääse tästä koskaan eroon. Terapiat ja lääkkeet on jo ainakin kokeiltu, vertaistuki voi auttaa vähän mutta ei sekään masennuksesta paranna.

Taas yksi ihminen teki itsemurhan menemällä junan alle. Se on kyllä varma keino kun siitä ei ole mitään mahdollisuutta selvitä hengissä. Mut en voi tehdä tuotakaan kun on ainakin vielä yksi läheinen hengissä ja pitää ajatella sitäkin että pilaisin hänen loppuelämän täysin jos tekisin jo nyt itsemurhan. Ja jos päättäisin tehdä itsemurhan niin sitä ennen pitäisi myös tehdä aika paljon kaikkia järjestelyjä ennenkuin voin oikeasti tehdä sen.

Miten sinä jaksaisitkaan tehdä paljon kaikkia järjestelyjä, kun et omien sanojesi mukaan jaksa muutakaan ?
        ( Ja junan alle hypänneistä on myös joitain jäänyt henkiin, että turha luulla sitä varmaksi keinoksi. )
        Sinua ei auta terapiat, ei lääkkeet, ei vertaistuki. näin kerrot. Kerro, mikä sinua sitten auttaisi ? Jos mikään ulkopuolinen apu ja tuki ei ole hyvä, niin on kai itse yritettävä tehdä jotain saavuttaakseen paremman voinnin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii sua masentaa yksinäisyys. Voitko kertoa mitä olet sen eteen tehnyt ette olisi yksinänen? Jos sinulla on sosiaalisia pelkoja niin mitä olet yritäänyt tehdä sen pelon eteen? Tätä on kysytty monta kertaa mutta vastausat ei tule koska et ole nähtävästi tehnyt yhtään mitään. Onko sulla yritystä päästä sosiaalisesta pelosta jos kerta haluat tavata ihmisiä. Mikä niissä ihmisissä pelottaa.Etsä tolla tavalla ikinä nää ketään jos istut kotona pimeässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ohan se surullista jos kaikki sun tuntemat ihmset tappaa itsensä . Sulla on näköjään kuitenkin ihmisiä elämässä kun kerta tekevät toinen tousensa perään itsemurhia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä sä haluat? jos kysytään mikä auttaa niin sanot nainen.Kerro toki miten se nainen muuttais sun ajatusmaailman ja asenteen. Kuka nainen haluu tehtäväkseen pitää sut iloisena. Kuka nainen haluaa miehen jolla elämässä ei ole mitään hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä sä haluat? jos kysytään mikä auttaa niin sanot nainen.Kerro toki miten se nainen muuttais sun ajatusmaailman ja asenteen. Kuka nainen haluu tehtäväkseen pitää sut iloisena. Kuka nainen haluaa miehen jolla elämässä ei ole mitään hyvää.

Vaadit multa vastauksia, turha mun sulle on vastata mitään kun tunnut tietävän kaiken jo muutenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä jaksaisitkaan tehdä paljon kaikkia järjestelyjä, kun et omien sanojesi mukaan jaksa muutakaan ?
        ( Ja junan alle hypänneistä on myös joitain jäänyt henkiin, että turha luulla sitä varmaksi keinoksi. )
        Sinua ei auta terapiat, ei lääkkeet, ei vertaistuki. näin kerrot. Kerro, mikä sinua sitten auttaisi ? Jos mikään ulkopuolinen apu ja tuki ei ole hyvä, niin on kai itse yritettävä tehdä jotain saavuttaakseen paremman voinnin.

" Ja junan alle hypänneistä on myös joitain jäänyt henkiin, että turha luulla sitä varmaksi keinoksi. "

Onkai siinä joku mitättömän pieni mahdollisuus jäädä henkiin mutta on tuo varmaan varmin tapa päästä hengestään kun jopa siitäkin voi selvitä jos vaikka aseella ampuu itseään päähän. Niin ja ensin pitäisi tietysti saada se ase jostain ja sitä en laillisin keinoin saisi kun on näitä mielenterveysdiagnoosejakin.

"Sinua ei auta terapiat, ei lääkkeet, ei vertaistuki. näin kerrot. Kerro, mikä sinua sitten auttaisi ? Jos mikään ulkopuolinen apu ja tuki ei ole hyvä, niin on kai itse yritettävä tehdä jotain saavuttaakseen paremman voinnin."

No jos tietäisin mikä mua auttaa tässä tilanteessa niin olisko mulla asiat sitten näin huonossa jamassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaadit multa vastauksia, turha mun sulle on vastata mitään kun tunnut tietävän kaiken jo muutenkin.

no pysy kotona sitten. Siellä sun on hyvä olla ja et varmasti törmää kehenkään. Jos sulla on hyvä olla kotona niin eihän sun ole pakko mennä ulos jos sä kuolet siihen että menet ovesta ulos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ohan sulla oma käsi jos alkaa panettaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ohan se surullista jos kaikki sun tuntemat ihmset tappaa itsensä . Sulla on näköjään kuitenkin ihmisiä elämässä kun kerta tekevät toinen tousensa perään itsemurhia

"ohan se surullista jos kaikki sun tuntemat ihmset tappaa itsensä . Sulla on näköjään kuitenkin ihmisiä elämässä kun kerta tekevät toinen tousensa perään itsemurhia"

No en mä henkilökohtaisesti tunne ketään kuka olisi tehnyt itsemurhan. Puhuin nyt itsemurhista yleisellä tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ohan se surullista jos kaikki sun tuntemat ihmset tappaa itsensä . Sulla on näköjään kuitenkin ihmisiä elämässä kun kerta tekevät toinen tousensa perään itsemurhia"

No en mä henkilökohtaisesti tunne ketään kuka olisi tehnyt itsemurhan. Puhuin nyt itsemurhista yleisellä tasolla.

huoh, miksi sä luet niitä jos masentaa sua. Kukaan ei pakota sua etsii itsemurhauutisia. Kukaan aikuinen nainen ei halua lapsen tasolla olevaa miestä joka ei saa mitään aikaseksi ja omalla toiminnallaan lisää omaa pahaa oloa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ja junan alle hypänneistä on myös joitain jäänyt henkiin, että turha luulla sitä varmaksi keinoksi. "

Onkai siinä joku mitättömän pieni mahdollisuus jäädä henkiin mutta on tuo varmaan varmin tapa päästä hengestään kun jopa siitäkin voi selvitä jos vaikka aseella ampuu itseään päähän. Niin ja ensin pitäisi tietysti saada se ase jostain ja sitä en laillisin keinoin saisi kun on näitä mielenterveysdiagnoosejakin.

"Sinua ei auta terapiat, ei lääkkeet, ei vertaistuki. näin kerrot. Kerro, mikä sinua sitten auttaisi ? Jos mikään ulkopuolinen apu ja tuki ei ole hyvä, niin on kai itse yritettävä tehdä jotain saavuttaakseen paremman voinnin."

No jos tietäisin mikä mua auttaa tässä tilanteessa niin olisko mulla asiat sitten näin huonossa jamassa?

ei sua kukaan voi auttaa jos mikään ilkopuolinen apu ei ole auttanut ja sinä itse et pysty muuttaa sun asennetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huoh, miksi sä luet niitä jos masentaa sua. Kukaan ei pakota sua etsii itsemurhauutisia. Kukaan aikuinen nainen ei halua lapsen tasolla olevaa miestä joka ei saa mitään aikaseksi ja omalla toiminnallaan lisää omaa pahaa oloa

No ei mua ne masenna. Ja meillä on selvästi ihan eri käsitys lapsen tasolla olemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei mua ne masenna. Ja meillä on selvästi ihan eri käsitys lapsen tasolla olemisesta.

Aijaa. No ne itsemurhajutut tuo sulle iloa ja onnellisuutta niin jatka toki niiden juttujen parissa. Mä en tiennyt että ne itsemurhajutut tuo iloa sun elämään ja kannustaa sua parepaan elämään.

Tässä suhteessa ollaan erilaisia että sä haet iloa noista itsemurhajutuista. Luulin että ne masentaa sua mutta olikin toisin päin että tuovat sulle iloa kun kerta eivät masenna sua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmin tapa päästä hengestään on se, että elää elämänsä loppuun asti, milloin se lähtö sitten tuleekaan, vanhana vai jo aikaisemmin. Kyllä " luonto " hoitaa pois, kun aika on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aijaa. No ne itsemurhajutut tuo sulle iloa ja onnellisuutta niin jatka toki niiden juttujen parissa. Mä en tiennyt että ne itsemurhajutut tuo iloa sun elämään ja kannustaa sua parepaan elämään.

Tässä suhteessa ollaan erilaisia että sä haet iloa noista itsemurhajutuista. Luulin että ne masentaa sua mutta olikin toisin päin että tuovat sulle iloa kun kerta eivät masenna sua

Yleensä kyllä masentavat jutut masentaa, ja iloiset jutut pitää paremmalla mielellä.
        Jos masentavista jutuista tulee paha olla, niin ei sellaisia kannata lukea, sehän on itsensä kiusaamista. Hankkia itselleen tahallaan paha olo.

• Anonyymi

Ei panemalla ongelmat ratkea. Pientä piristystä voi antaa.

• Anonyymi

"Mitä jos toista ei kiinnosta mikään ,niin mitä siinä tekee toisen kaa jos ei kiinnosta tehdä mitään. Vai onko nainen ainoa joka saa miehen liikkeelle. Nainen opettaa miehen menee ekaks ulos. "

Voihan se olla niinkin että kiinnostaa mut toista taas kiinnostaa ihan eri asiat, sekin on varmaan suuri ongelma.

"No ehkä nää sosiaalisen pelon omaavat löytävät naisen jotka hoitaa miehen ongelmat.Ja mistä saat sen naisen kun kukaan nainen tuu näitten miesten ovikelloa soittaa"

No kutsuisin sen naisen vaikka mun luo kylään ja on mulla varmaan jo jotain ajatuksiakin sen suhteen mitä voitaisiin tehdä, siis jotain muutakin kuin seksiä. Ainiin mut eihän naiset uskalla tulla kenenkään miehen luo tapaamatta ensin jossain julkisella paikalla (ymmärrän kyllä tuonkin hyvin). Tosin kyllä sitä itsekkin mieluusti ensin vaikka kirjoittelisin pidemmän aikaa ja tutustuisin rauhassa ennenkuin edes harkitsisin tapaamista. Varsinkin sosiaalisista peloista kärsivänä sitä haluaisi tuntea toisen paremmin ennenkuin edes tapaa. Siltikin varmaan harvinaista että kukaan nainen suoraan suostuisi tulemaan miehen kotiin heti ensimmäisellä tapaamisella.

• Anonyymi

En nykyaikana suosittele kenenkään menevän ventovieraan kotiin, ainakaan yksin. Eikä tietenkään pyytämään omaankaan kotiin ketään ventovierasta.
        Eletään sen verran epävarmoja aikoja, ja ihmiset on erilaisia kuin ennen. Vaikka ainahan on riskit ollut olemassa, mutta nykyään ne on isommat.

• Anonyymi

Miten sä kutsut ketään kun sä tutustu missään. Missä sä meinasit tavata naisen ? Kerro mitä sä olegt tehnyt sen pelon eteen? Voitko vastata yksin kertaiseen kysymykseen. Miten sä meinaat saada naisen ton pelon takia

• Anonyymi

miten sä uskallat olla sen naisen kaa jos sulla on sosiaalisia pelkoja

• Anonyymi

no silloin sä tapaat sen naisen ulkona. Mikä helvetin pahaa voi sattua jos menet ulos ovesta. Kuka sulla käy kaupassa jos ulos et uskalla mennä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä uskallat olla sen naisen kaa jos sulla on sosiaalisia pelkoja

Tiedän paljonkin ihmisiä joilla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja ovat silti löytäneet kumppanin itselleen jota kyllä vähän ihmettelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no silloin sä tapaat sen naisen ulkona. Mikä helvetin pahaa voi sattua jos menet ulos ovesta. Kuka sulla käy kaupassa jos ulos et uskalla mennä?

"Kuka sulla käy kaupassa jos ulos et uskalla mennä?"

No ei oikein kukaan, olen saanut läheisiltä apua kauppa-asioiden hoitamisessa ja välillä tilannut ostokset kotiin ja joskus väkipakolla mennyt itse. Mutta en näin voi jatkaa loputtomiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän paljonkin ihmisiä joilla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja ovat silti löytäneet kumppanin itselleen jota kyllä vähän ihmettelen.

Ovat varmasti tehneet sen eteen jotain että pelko on lievittynyt. Mutta sinä et nähtävästi ole tehnyut mitään kun pitää uikuttaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sä kutsut ketään kun sä tutustu missään. Missä sä meinasit tavata naisen ? Kerro mitä sä olegt tehnyt sen pelon eteen? Voitko vastata yksin kertaiseen kysymykseen. Miten sä meinaat saada naisen ton pelon takia

Liian vaikea kysymys siis toi että miten löydän naisen kun olen tällainen pelkuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian vaikea kysymys siis toi että miten löydän naisen kun olen tällainen pelkuri.

Ja en tiedä miten tällaisista peloista voi eroon päästä, olen kyllä joskus yrittänyt altistaa itseäni pelkoja herättäville tilanteille mutta ei ole auttanut sekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tiedät niin kysy heiltä neuvoja .Mistä sinä heidät tiedät kun sinähän et tututsutu ihmisiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja en tiedä miten tällaisista peloista voi eroon päästä, olen kyllä joskus yrittänyt altistaa itseäni pelkoja herättäville tilanteille mutta ei ole auttanut sekään.

Onko jotain pahaa tapahtunut kun olet mennyt ovesta ulos? Mitä kamalaa sulle siellä ulkona on oikein tapahtunut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerro mikä sua pelottaa siellä ulkona?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi se psykoterapia ei auttanut eikä lääkkeet joita olet kokeillut+

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun sä menit kauppaan niin miksi pelkäät siellä ihmsiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jää kotiin . Sulla on kotona turvallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikö se psykoterapeutti neuvonut sua? Mitä sä teit siellä terapiassa kun mitään apua et saanut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos yrittäisit kehittää sun sosiaalisia taitoja miehen kaa ja sitte kun ne taidot on kehittyneet niin jutella naisen kaa. Ainii ethän sä halunnut keskustella ja ulos et uskalla mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei oikein kukaan, olen saanut läheisiltä apua kauppa-asioiden hoitamisessa ja välillä tilannut ostokset kotiin ja joskus väkipakolla mennyt itse. Mutta en näin voi jatkaa loputtomiin.

Tapahtuko siellä ulkona jotain pahaa kun itse kävit kaupassa? Kerro mulle mitä pahaa kaupassa tapahtui

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no tee sitten jotain ja lopeta toi ininä. sama valitus jatkuu jollasta oli Masentunut mies nimimerkillä. Olette kyllä samiksia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja läheisten kanssa ei voi opetela sosiaalisia taitoja. miksei? eikö sun läheisetkäämn jaksa sua kun eivä halua auttaa sua saamaan paremmat sosiaaliset taidot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tiedät niin kysy heiltä neuvoja .Mistä sinä heidät tiedät kun sinähän et tututsutu ihmisiin

No on mulla sen verran tuttuja että kauttarantain tiedän ja olin joskus kauan aikaa sitten sellaisessa sosiaalisten jännittäjien vertaistukiryhmässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikö se psykoterapeutti neuvonut sua? Mitä sä teit siellä terapiassa kun mitään apua et saanut

Liikaa kysymyksiä ja munko noihin kaikkiin pitäis sairaana ihmisenä jaksaa ja osata vastata. Eikö niiden alan ammattilaisten pitäisi se kertoa miksi eivät osanneet auttaa? Vaikka onhan siinä paranemisessa vastuu pitkälti toki itselläkin. Rajansa silti kaikella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no tee sitten jotain ja lopeta toi ininä. sama valitus jatkuu jollasta oli Masentunut mies nimimerkillä. Olette kyllä samiksia

Toisella on oikeasti henkinen hätä ja kutsut sitä ininäksi, todella loukkaavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja läheisten kanssa ei voi opetela sosiaalisia taitoja. miksei? eikö sun läheisetkäämn jaksa sua kun eivä halua auttaa sua saamaan paremmat sosiaaliset taidot

No eikai ne jaksa kun ovat jo vanhoja ja väsyneitäkin. Yksi läheinen kuolikin varmaan osittain senkin takia kun yritti auttaa liikaakin. Sen jälkeen olen ollut yhä enemmän yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtuko siellä ulkona jotain pahaa kun itse kävit kaupassa? Kerro mulle mitä pahaa kaupassa tapahtui

No ei mitään pahaa ole tapahtunut, en oikein osaa selittää miksi se ahdistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei niiltä aina opi. Omat vanhemmat esim. on huonoja esimerkkejä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisella on oikeasti henkinen hätä ja kutsut sitä ininäksi, todella loukkaavaa.

No kerro sinä aloittajan puolesta mikä siinä ulos menossa on niin vaikeaa ja mitä pahaa voi tapahtua esin kotipihalla kun ei sinne asti edes pysty menemään? jios jos asenne on valmiikis sellanen ettei mikään onnistu niin ethän se tee asialle mitään. Sä et voi mennä edes kotipihalle koska jotain kamalaa voi tapahtua kun menet ulos.

Masentunut mies on luvaillut vuosikaudet että hän lopettaa juomisen mutta sama valitus jatkuu.

Joo henkinen hätä ja luulee että nainen on ratkaisu heidän henkiseen hätään vaikka se muutos alkaa omasta itsestään ei siitä että haluu panna naisen kaa ja kaikki ongelmat on sillä korjattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitään pahaa ei ole kaupassa tapahtunut ja sen takia homehdut kotona

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikaa kysymyksiä ja munko noihin kaikkiin pitäis sairaana ihmisenä jaksaa ja osata vastata. Eikö niiden alan ammattilaisten pitäisi se kertoa miksi eivät osanneet auttaa? Vaikka onhan siinä paranemisessa vastuu pitkälti toki itselläkin. Rajansa silti kaikella.

etkö sä tajua että se muutos lähtee susta itsestäsi. Ei terveydenhuollon ihmiset ole sitä varten että he etsivät sulle naisen kun olet sanonut etteä nainen olis ratkaisu. Terveydenhuoto ei ole sitä vatrten että he etsivät sulle naisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja sen takia ei voi mennä kauuppaan kun mitään pahaa ei tapahtunut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosiaalisten tilanteiden pelkojakin on eri asteisia. Toisilla on pelot lievempiä, pystyvät kuitenkin jonkun verran liikkumaan sosiaalisissa tilanteissa. Kun taas joillain on vahvat pelot ja jämähtävät pelkoineen kokonaan kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet mennyt väkipakolla ? Olet palannut kaupasta takaisin kotiin ?
        Tapahtuiko kauppareissulla jotain ikävää, vahingollista ?
        Hei, sinä selvisit siitä, voit tehdä sen uudestaankin, kun ei käynyt mitenkään huonosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun sä menit kauppaan niin miksi pelkäät siellä ihmsiä?

Minä pelkäsin nuoruudessa ihmisiä joka paikassa siitä syystä, kun minulla oli huono itsetunto.
        Joka paikassa ollessani mielessäni pyöri mietteitä, mitä muut ajattelevat minusta ? Mitä jos mokaan ? He varmaan näkevät, että olen huono ihminen. Olin omasta mielestäni täysi nolla, ja kuvittelin että kaikki muutkin ajattelivat niin.
        Mutta kun se ei pitänyt lainkaan paikkaansa. Se ajatus oli vain omassa päässäni.
        Ei auttanut kuin opetella luottamaan itseeni, uskoa, että olen ihan ok tyyppi, sekä heikkouksineni, että hyveineni, hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.
        Ja mitä se sitä paitsi edes muille kuuluu, millainen olen ? Pääasia, että kelpaan itselleni ja kaikille tutuilleni juuri tällaisena. Ja ventovieraidenkin kanssa nykyään tulen toimeen silloin kun täytyy. Tai oikeastaan nykyään jopa pidän siitäkin, jutella vieraiden ihmisten kanssa.
        On tutustuttava omaan itseen, mikä tuntuu miltäkin, mistä ajatukset ja luulo tulevat, miksi olisin jotenkin erilainen kuin kukaan muukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vastuu on suurimmaksi osaksi itsellä. Ammattilaiset ja muutkin voivat olla tukena, mutta itse on otettava vastuu.
        Kukaan muu ei voi muuttaa sitä, mitä sinä ajattelet niissä sosiaalisissa tilanteissa, miksi pelottaa. Se pitäisi oivaltaa ihan itse.
        Vaikka helpompaahan tämä on sanoa kuin tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei niiltä aina opi. Omat vanhemmat esim. on huonoja esimerkkejä :D

Asioita pystyy tekemään myös eri tavalla kuin mitä vanhemmat ovat tehneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etkö sä tajua että se muutos lähtee susta itsestäsi. Ei terveydenhuollon ihmiset ole sitä varten että he etsivät sulle naisen kun olet sanonut etteä nainen olis ratkaisu. Terveydenhuoto ei ole sitä vatrten että he etsivät sulle naisen

Eikö olisikin aika upeaa kun siihenkin saisi reseptin ?
        No joo, se oli olevinaan huumoria....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö olisikin aika upeaa kun siihenkin saisi reseptin ?
        No joo, se oli olevinaan huumoria....

se resepti on itsensä hyväksyminen ja arvostaminen. Ymmärtäminen ettei tarvi olla samanlainen kuin muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pelkäsin nuoruudessa ihmisiä joka paikassa siitä syystä, kun minulla oli huono itsetunto.
        Joka paikassa ollessani mielessäni pyöri mietteitä, mitä muut ajattelevat minusta ? Mitä jos mokaan ? He varmaan näkevät, että olen huono ihminen. Olin omasta mielestäni täysi nolla, ja kuvittelin että kaikki muutkin ajattelivat niin.
        Mutta kun se ei pitänyt lainkaan paikkaansa. Se ajatus oli vain omassa päässäni.
        Ei auttanut kuin opetella luottamaan itseeni, uskoa, että olen ihan ok tyyppi, sekä heikkouksineni, että hyveineni, hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.
        Ja mitä se sitä paitsi edes muille kuuluu, millainen olen ? Pääasia, että kelpaan itselleni ja kaikille tutuilleni juuri tällaisena. Ja ventovieraidenkin kanssa nykyään tulen toimeen silloin kun täytyy. Tai oikeastaan nykyään jopa pidän siitäkin, jutella vieraiden ihmisten kanssa.
        On tutustuttava omaan itseen, mikä tuntuu miltäkin, mistä ajatukset ja luulo tulevat, miksi olisin jotenkin erilainen kuin kukaan muukaan.

Juuri näin . Mulla meni melkein 50 vuotta siihen että osaa sanoa olevani itsestäni ylpeä ja hyväksyy itsensä. Suosittelen muillekin oman elämän analysointia. Koskaan ei ole liian myöhäistä. ja mä tein tämän ihan itse. Mä en tarvinnut siihen muutokseen muita . se muutos lähtee itsestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin . Mulla meni melkein 50 vuotta siihen että osaa sanoa olevani itsestäni ylpeä ja hyväksyy itsensä. Suosittelen muillekin oman elämän analysointia. Koskaan ei ole liian myöhäistä. ja mä tein tämän ihan itse. Mä en tarvinnut siihen muutokseen muita . se muutos lähtee itsestä.

Muutos aina lähtee itsestään jöö, mutta omasta mielestäni sitten siinä tarvitsee lisäksi sosiaalisen elämän ja sen että voi kertoa jollekin tunteensa, koska sitten on aika yksinäinen jos ei oo ketään kelle puhua tunteistaan. Kyl se on ihan jopa raamatussa asti sanotaan että ihmisen ei oo hyvä olla yksin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutos aina lähtee itsestään jöö, mutta omasta mielestäni sitten siinä tarvitsee lisäksi sosiaalisen elämän ja sen että voi kertoa jollekin tunteensa, koska sitten on aika yksinäinen jos ei oo ketään kelle puhua tunteistaan. Kyl se on ihan jopa raamatussa asti sanotaan että ihmisen ei oo hyvä olla yksin!

Ainahan noi self help jutut ovat hyvä, mutta kun niitä niin paljon että ei sosialisoidu ja nöyrry muiden autettavaksi, niin sitten siinä virittäytyykin vain "minä" taajuudelle todella helposti ja sitten erakoituu... :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan noi self help jutut ovat hyvä, mutta kun niitä niin paljon että ei sosialisoidu ja nöyrry muiden autettavaksi, niin sitten siinä virittäytyykin vain "minä" taajuudelle todella helposti ja sitten erakoituu... :(

Ja self helpata voi itseään tosiaankin liikaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin voi alkaa tunnista tunteita mitä eri tilanteeet sussa herättää ja alkaa sitä kautta jäsentää elämäänsä. katkeruus liittyy pettymyksiin , Viha pitää sisällään monia eri asioita. Lukekaa lisää tunteista niin opitte tuntemaan itseänne paremmin.Kun tunteita ymmärtää ja käsittelee , mistä ne johtuu, niin ollaan jo voiton puolella.

Minä lähden nyt nukkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin voi alkaa tunnista tunteita mitä eri tilanteeet sussa herättää ja alkaa sitä kautta jäsentää elämäänsä. katkeruus liittyy pettymyksiin , Viha pitää sisällään monia eri asioita. Lukekaa lisää tunteista niin opitte tuntemaan itseänne paremmin.Kun tunteita ymmärtää ja käsittelee , mistä ne johtuu, niin ollaan jo voiton puolella.

Minä lähden nyt nukkuu.

Lukekaa häpeästä koska se on hyvin vahvasti mukana tuossa pelossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no sitten tekee asialle jotain ettei olis yksinäinen. Jos on sosiaalisia pelkoja ja silti ihmisä elämäänsä niin pitää ottaa riski ja huomata ettet sä siihen kuole. Jos sulla on vaikeuksia tunteiden käsittelyä niin voi opetella sitäki. Mutta kun asenne on valmiiksi ettei kiinnosta niin ei voi mitään. Sä itse voit vain vaikuttaa siihen haluutko muuttua ja kehittyä. Eikä suojautua diagnoosin taakse . Jos sulla on diagnoois niin ei sun tartte elää sen mukaan mitä kriteerejä diagnoosissa on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukekaa häpeästä koska se on hyvin vahvasti mukana tuossa pelossa.

Häpeä liittyy myös itsetuntoon.
        Ihminen saattaa hävetä itseään, pitäessään itseään huonompana, rumempana, tyhmempänä, tai mitä ikinä, ja sen takia saattaa hävetä itseään.
        Ajatukset pitäisi saada käännettyä niin päin, että olen hyvä tyyppi, minä kelpaan juuri tällaisena kuin olen. Silloin muiden seurassa oleminenkin olisi helpompaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä lähden nyt nukkuu.

Jep, itsereflektio!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, itsereflektio!

Juuri niin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Häpeä liittyy myös itsetuntoon.
        Ihminen saattaa hävetä itseään, pitäessään itseään huonompana, rumempana, tyhmempänä, tai mitä ikinä, ja sen takia saattaa hävetä itseään.
        Ajatukset pitäisi saada käännettyä niin päin, että olen hyvä tyyppi, minä kelpaan juuri tällaisena kuin olen. Silloin muiden seurassa oleminenkin olisi helpompaa.

Se on juuri se että kun esim hengaa väärien "kavereiden" kaa ja joutuu pettyy... sit alkaa tulee mieleen ajatuksii että "olenko minä paha" vaikka ei kyse oo siit. Jos hengaa väärien "kamujen" kaa, niin se ei oo sen ihmisen vika että ne ei oo sun tyyppii. Kannattaa vaan jättää sellaset väärät "kamut" taakseen ja ettii enemmän omanlaisii

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on juuri se että kun esim hengaa väärien "kavereiden" kaa ja joutuu pettyy... sit alkaa tulee mieleen ajatuksii että "olenko minä paha" vaikka ei kyse oo siit. Jos hengaa väärien "kamujen" kaa, niin se ei oo sen ihmisen vika että ne ei oo sun tyyppii. Kannattaa vaan jättää sellaset väärät "kamut" taakseen ja ettii enemmän omanlaisii

Sellasii jotka arvostavat sua ja oikeest hyväksyy sut omana itsenäsi

• Anonyymi

huoh ... 2 samanlaista miestä. Nimimerkki Masentunut mies on samaa ikäluokkaa ja hänelläkin on samat diagnoosit . Molemmilla on samat ongelmat.

• Anonyymi

Joo kun et kerran jaksa näitä juttuja niin vaihda palstaa sitten.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Tai jätä mun viestit lukematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Niin vaihdankin. Mä olen yrittänyt neuvoa . Mä en teille voi muuttua seksiseuraksi kun te näette sen ratkaisuna teidän ongelmiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

no hienoa että itse jaksat itseäsi. se on pääasia että itse jaksat itseäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no hienoa että itse jaksat itseäsi. se on pääasia että itse jaksat itseäsi

"No hienoa että itse jaksat itseäsi. se on pääasia että itse jaksat itseäsi."

Pakkohan se on ellen aio kuolla vielä.

• Anonyymi

Eikä nämä kaksi varmaankaan ole ainoat, on paljon muitakin olemassa. Ikävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä nämä kaksi varmaankaan ole ainoat, on paljon muitakin olemassa. Ikävää.

joo mutta molemmilla samat diagnoosit , ongelmata ja sama ratkaisu ongelmaa eli nainen

• Anonyymi

Yksinäinen työtön sinkku mies minäkin olen. En tietenkään tunne sinua, mutta voin kysyä sinulta yhtä juttua: onko sinulla jotain lempi harrastusta joka oli esim lempi juttusi nuoremmalla iällä? Usein noita masentavia ajatuksia tulee sen takia koska on niin paljon yksin. Itse olen juuri sellainen joka on välillä luvattomankin paljon ollut yksin... kuukausia putkeen... sitten tulee kaiken maailman negatiivisia ajatuksia ja mieli alkaa pyörittelee niitä pitkin päivää ja sit masentuu pahasti ja aika vain kiitää ohi... :(

Mut siis: Minulle hyvä ensi askel kohti sosiaalisempaa elämää oli se että aloin vain menemään ulos vaikka ei oikeastaan tehnyt yhtään mieli, se on pieni askel parempaan... otat ees 5 -15 minuutin kävelyitä ulkona aluksi ja se että edes moikkailet naapureitasi tai muita ihmisiä ja joskus yrittät jutella jos siltä tuntuu! Itselläni on ollut sosiaalista ahdistusta henkilökohtaisista syistä, mut voin kokemuksesta sanoo että siedätys hoito on paras hoito!

Onko sinulla ketään kenelle jutella tunteistasi?

• Anonyymi

Onhan mulla joku harrastus ollut nuorempana mut sekin semmonen mitä ei taida olla mahdollista aloittaa enää uudelleen. Olen kyllä yrittänyt tehdä vähintään pieniä kävelylenkkejä päivittäin.

Ymmärrettävistä syistä en viitsi myöskään enää paljon kuormittaa niitä harvoja tuttuja ongelmillani joihin mulla vielä on joku yhteys.

Taas menee näköjään koko yö valvoessa, ja asioita murehtiessa vaikka tiedän että se ei hyödytä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan mulla joku harrastus ollut nuorempana mut sekin semmonen mitä ei taida olla mahdollista aloittaa enää uudelleen. Olen kyllä yrittänyt tehdä vähintään pieniä kävelylenkkejä päivittäin.

Ymmärrettävistä syistä en viitsi myöskään enää paljon kuormittaa niitä harvoja tuttuja ongelmillani joihin mulla vielä on joku yhteys.

Taas menee näköjään koko yö valvoessa, ja asioita murehtiessa vaikka tiedän että se ei hyödytä mitään.

Täh. ekaks puhutaan ettei uskalla lähteä ulos ovesta ja nyt puhutaa että käydään kävelyllä. Miten sä käyt kävelyllä jos sä et uskalla lähteä ulos ovesta. Minä oletin ettet käy ulkona vaikka käyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh. ekaks puhutaan ettei uskalla lähteä ulos ovesta ja nyt puhutaa että käydään kävelyllä. Miten sä käyt kävelyllä jos sä et uskalla lähteä ulos ovesta. Minä oletin ettet käy ulkona vaikka käyt.

"Täh. ekaks puhutaan ettei uskalla lähteä ulos ovesta ja nyt puhutaa että käydään kävelyllä. Miten sä käyt kävelyllä jos sä et uskalla lähteä ulos ovesta. Minä oletin ettet käy ulkona vaikka käyt."

No en nyt kovin rohkeaksi itseäni sanoisi jos pitää ovisilmästä katsella ettei rappukäytävässä ole naapureita tai kurkkia ovesta ettei ketään näy ennenkuin uskaltaa lenkille lähteä. Eihän se yksin lenkillä käyminen vaadi mitään sosiaalisuutta kun voi kävellä vaikka metsässä niin ei todennäköisesti edes näe muita ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh... itselläkin on YHÄ ongelmia unirytmin kanssa ja käytän melatoniinia siihen että saan edes jotenkin järkevän vuorokausirytmin. Sekoittunut vuorokausirytmi tosiaankin estää sosiaalisia suhteita ja yleensäkin sosiaalista elämää ja sitten helposti erakoituu kun menee ulos vasta yömyöhällä... joskus mulla oli niin ylösalaisin että oikeast heräsin vasta yöllä jotain 22 tai 23 ja sitten vaan aloin lanittaa gta v joka yö, välillä käytii kaupas ja kaupas käytii usein 4 am tai 5 am... päivänvaloo siis harvoin näki (ellei sit valvottu aamuun tms)

Jos sinulla siis on jonkin asteinen unirytmi vaikeus, niin ekana alkaisin paikkailee sitä, vaikka sit melatoniinil! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh... itselläkin on YHÄ ongelmia unirytmin kanssa ja käytän melatoniinia siihen että saan edes jotenkin järkevän vuorokausirytmin. Sekoittunut vuorokausirytmi tosiaankin estää sosiaalisia suhteita ja yleensäkin sosiaalista elämää ja sitten helposti erakoituu kun menee ulos vasta yömyöhällä... joskus mulla oli niin ylösalaisin että oikeast heräsin vasta yöllä jotain 22 tai 23 ja sitten vaan aloin lanittaa gta v joka yö, välillä käytii kaupas ja kaupas käytii usein 4 am tai 5 am... päivänvaloo siis harvoin näki (ellei sit valvottu aamuun tms)

Jos sinulla siis on jonkin asteinen unirytmi vaikeus, niin ekana alkaisin paikkailee sitä, vaikka sit melatoniinil! :)

Toinen mitä olen käyttänyt mielialan hoitoon on mäkikuisma ja sitten toinen mitä käytän on karnosiini, d vitamiini ja kalaöljy. Olen siis aika pitkälti parannellut itseäni sillä että olen kiinnittänyt huomiota ja parannellut ravintoaineiden saantia. Itsellänikin on ollut sellainen että on stressannut kohdata muita ihmisiä (joka siis ei oo luonnollista minulle).

Tässä ois yksi linkki liittyen karnosiiniin:

https://hymy.fi/terveys-hymy/karnosiini-parantaa-muistia/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen mitä olen käyttänyt mielialan hoitoon on mäkikuisma ja sitten toinen mitä käytän on karnosiini, d vitamiini ja kalaöljy. Olen siis aika pitkälti parannellut itseäni sillä että olen kiinnittänyt huomiota ja parannellut ravintoaineiden saantia. Itsellänikin on ollut sellainen että on stressannut kohdata muita ihmisiä (joka siis ei oo luonnollista minulle).

Tietenkin sitten on pakottanut itseni tilanteisiin joissa on pakko olla sosiaalinen, kissaa käyttänyt ulkona ja ihmiset ovat tulleet aina moikkaamaan kissaa ja juttelemaan, niin siitä sitten on joutunut tosiaankin juttelemaan ja tämä on pitänyt sosiaalista elämää yllä. Sinun kannattaisi etsiä joku hyvä mihin mennä puhumaan, esim kirkon apu ainakin on hyvä! Itse kävin tosiaankin käynyt kerran kirkon avussa ja ihan sieltä tukee saa hyvin! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Täh. ekaks puhutaan ettei uskalla lähteä ulos ovesta ja nyt puhutaa että käydään kävelyllä. Miten sä käyt kävelyllä jos sä et uskalla lähteä ulos ovesta. Minä oletin ettet käy ulkona vaikka käyt."

No en nyt kovin rohkeaksi itseäni sanoisi jos pitää ovisilmästä katsella ettei rappukäytävässä ole naapureita tai kurkkia ovesta ettei ketään näy ennenkuin uskaltaa lenkille lähteä. Eihän se yksin lenkillä käyminen vaadi mitään sosiaalisuutta kun voi kävellä vaikka metsässä niin ei todennäköisesti edes näe muita ihmisiä.

Voi muuallakin kävellä kuin metsässä ja huomata ettet ole sen huonompi kuin muut. Ja sä et kuole siihen jos sä kävelet paikoissa joissa voi tulla ihmisiä vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäkikuisman kanssa täytyy olla varovainen, jos käyttää jotain lääkkeitä.
        Mäkikuisma ei sovi joidenkin lääkkeiden kanssa samanaikaiseen käyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäkikuisman kanssa täytyy olla varovainen, jos käyttää jotain lääkkeitä.
        Mäkikuisma ei sovi joidenkin lääkkeiden kanssa samanaikaiseen käyttöön.

Jep, täytyy kysyy ammattilaiselta jos haluu käyttää mäkikuismaa ja sul on joku lääkitys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis harrastus tosiaankin voi olla mikä vaan, vaikka joku uus! :) Ei sen tosiaankaan tardee olla mitään ihmeellistä, vaikka olis tyylii roskie keräilyy pihalta! :D Siis jotain vaa joka pitää liikkees ja ajatukset pois stressaavista teemoist! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis harrastus tosiaankin voi olla mikä vaan, vaikka joku uus! :) Ei sen tosiaankaan tardee olla mitään ihmeellistä, vaikka olis tyylii roskie keräilyy pihalta! :D Siis jotain vaa joka pitää liikkees ja ajatukset pois stressaavista teemoist! :)

Itsellänikin on ollut itsetuhoisii ajatuksii nuoremmalla iällä ja tässä lähiaikoina muuten aika kuormittavii, kävin puhuu niistä ja se että pääsin puhuu, niin helpotti ja tosiaankin: elämäntavoilla ja sosiaalisella elämällä on merkitystä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellänikin on ollut itsetuhoisii ajatuksii nuoremmalla iällä ja tässä lähiaikoina muuten aika kuormittavii, kävin puhuu niistä ja se että pääsin puhuu, niin helpotti ja tosiaankin: elämäntavoilla ja sosiaalisella elämällä on merkitystä!

Sit joka päivä koitan keksii jotain ohjelmaa itselleni että en vain olis yksin koko päivää! Suosittelisin aloittajalle samaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sit joka päivä koitan keksii jotain ohjelmaa itselleni että en vain olis yksin koko päivää! Suosittelisin aloittajalle samaa!

Itse olen yksin monia kokonaisia päiviä, jo terveyteni takia. Voimat poissa, jalat huonona, on vaikeaa päästä kulkemaan ja menemään.
        Ei yksin oleminen mitään kivaa ole, mutta siihen on täytynyt totutella olosuhteiden pakosta.
        Ja onhan tämä hyvää harjoitusta ajatellen vanhuuden päiviä, jos joku kotihoito vaan tulee käymään silloin kun ehtii. Sitten makaa vaan kotona sängyssä ja odottaa saako lääkkeet ja ruokaa, vaihtaako joku vaipat, ja jos niin milloin. Ei tosi kovin valoisat tulevaisuuden näkymät. Mutta eihän sitä tiedä, elääkö edes sellaiseen tilanteeseen asti.
        Jossain on joku joskus sanonut, jos ihmisellä on paha olla yksin, hän on huonossa seurassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen yksin monia kokonaisia päiviä, jo terveyteni takia. Voimat poissa, jalat huonona, on vaikeaa päästä kulkemaan ja menemään.
        Ei yksin oleminen mitään kivaa ole, mutta siihen on täytynyt totutella olosuhteiden pakosta.
        Ja onhan tämä hyvää harjoitusta ajatellen vanhuuden päiviä, jos joku kotihoito vaan tulee käymään silloin kun ehtii. Sitten makaa vaan kotona sängyssä ja odottaa saako lääkkeet ja ruokaa, vaihtaako joku vaipat, ja jos niin milloin. Ei tosi kovin valoisat tulevaisuuden näkymät. Mutta eihän sitä tiedä, elääkö edes sellaiseen tilanteeseen asti.
        Jossain on joku joskus sanonut, jos ihmisellä on paha olla yksin, hän on huonossa seurassa.

"jos ihmisellä on paha olla yksin, hän on huonossa seurassa." hmm... manipulatiivinen ihminen voi olla kuin huumetta mutta paskoilla sivuvaikutuksilla. Korkea värähteinen ihminen tosiaankin, se on luokseen vetävä, mutta se on myös sellainen että se ymmärtää että tarviit yksityisyyttä.

Introvertit tarvii sen tietyn lataus ajan, itseäni ainakin liika sosiaalisuus kuormittaa, kun taas liika yksinäisyys imaisee itsetunnon alas. Itse huomaan paljon tosiaankin tässä aloittajalla että hän on liikaa yksin, joka on myrkkyä liiallisissa määrin (kokemusta on). Sosiaalinen elämä on tärkeä, koska siinä näkee uusia ihmisiä ja löytää uusia perspektiivejä jotka voi haastaa omia maailmankuvia ja tosiaankin auttaa vähän pysymään todellisuudessa kiinni.

Sinun ei vielä kannata murehtia vanhuus vuosiasi, sillä et ole vielä vanha. Itsellä oli joskus juuri tuollainen että kun oikeasti oli niin paljon yksin, niin päivät meni vilahtaen ohi ja se itsellään jo masentanut paljon. Hyvä siis jos joskus tosiaankin aloittaja käy ulkona, se on plussaa! :) Joo, tiettyyn pisteeseen ihminen voi kestää sitä omalla voimalla porskuttamista, mutta me ihmiset olemme rajallisia ja ihmiset tarvii toisiaan, koska no: olemme kuitenkin laumaeläimiä niiku sudet jne. Tietenkään en tarkoita että pitää olla "laumasielu" tai "massan mukana menijä", mutta tarkoitan että jos haluu pysyy jalat maassa, niin tärkee on tosiaanki keksii ees sellanen missä vähän ees näkee kanssa ihmisiä.

Se voi erakoituneelle olla jopa pelottavaa, mutta kyllä se siitä sitten! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin sitten on pakottanut itseni tilanteisiin joissa on pakko olla sosiaalinen, kissaa käyttänyt ulkona ja ihmiset ovat tulleet aina moikkaamaan kissaa ja juttelemaan, niin siitä sitten on joutunut tosiaankin juttelemaan ja tämä on pitänyt sosiaalista elämää yllä. Sinun kannattaisi etsiä joku hyvä mihin mennä puhumaan, esim kirkon apu ainakin on hyvä! Itse kävin tosiaankin käynyt kerran kirkon avussa ja ihan sieltä tukee saa hyvin! :)

Kirkko on juuri oikea paikka. Ja on muitakin kirkkoja kuin luterilainen kirkko! Sieltä saa nimenomaan "henkistä" apua. Epätoivokin on "henki".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun käy kävelyllä, mikä on 100 kertaa parempi kuin pyöräily, mieli kirkastuu ja piristyy. Varsinkin luonnossa, avoimilla paikoilla. Opettele tekemään hyviä perusruokia ja jätä päihteet pois, niin olo tasoittuu. Hyvää oloon ei ihmeitä tarvi. Toki aina pitää jotain tavoitteita olla ja toivoa paremmasta. Jos ne puuttuu niin silloin pitää vain sinnitellä hammasta purren ja yrittää pysyä aktiivisena ainakin joka toinen päivä. Mielialat tulee ja menee, mikään ei jää pysyvästi, vaikka huono olon aikaan AINA tuntuukin siltä että se on pysyvää. Ihmisen mieli ei ole ihmisen paras ystävä, vaikka hyvin läheinen onkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun käy kävelyllä, mikä on 100 kertaa parempi kuin pyöräily, mieli kirkastuu ja piristyy. Varsinkin luonnossa, avoimilla paikoilla. Opettele tekemään hyviä perusruokia ja jätä päihteet pois, niin olo tasoittuu. Hyvää oloon ei ihmeitä tarvi. Toki aina pitää jotain tavoitteita olla ja toivoa paremmasta. Jos ne puuttuu niin silloin pitää vain sinnitellä hammasta purren ja yrittää pysyä aktiivisena ainakin joka toinen päivä. Mielialat tulee ja menee, mikään ei jää pysyvästi, vaikka huono olon aikaan AINA tuntuukin siltä että se on pysyvää. Ihmisen mieli ei ole ihmisen paras ystävä, vaikka hyvin läheinen onkin.

En väittänyt, että yksinoloni johtuisi mielialasta, mieleen liittyvistä asioista, vaan ihan kyllä fyysisistä rajoitteista.
        Toki yritän olla aktiivinen niin paljon kuin pystyn, lähden tapaamaan kavereita ja ihmisiä aina kun pystyn. Olen aina ollut sosiaalinen luonne, jollain tavalla myös tarvitsen ihmisten seuraa.
        Osaan toki olla yksinkin, mutta jos sitä jatkuu liian pitkään, on se aika puuduttavaa.

• Anonyymi

Pitäiskö tuolla terveydenhuollossa olla palvelu jossa masentuneet ja yksinäiset miehet saa valita itselleen naisen ja vielä omat huoneet jossa voivat harrastaa seksiä,kun seksi on se ensimmäinen vaihe voida paremmin.

• Anonyymi

Harrastan seksiä miesten kanssa mut hinta 10 000e per kerta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harrastan seksiä miesten kanssa mut hinta 10 000e per kerta.

Halvemmalla en suostu, masentuneet ei usein kovin viehättäviä oo

• Anonyymi

"Pitäiskö tuolla terveydenhuollossa olla palvelu jossa masentuneet ja yksinäiset miehet saa valita itselleen naisen ja vielä omat huoneet jossa voivat harrastaa seksiä,kun seksi on se ensimmäinen vaihe voida paremmin."

Pitäisi ja pienituloisille ja työttömille jonkin suuruinen Kelakorvaus seksikäynneistä terveydenhuollon piirissä. Rikkaat mutta yksinäiset seksiä saamattomat voisi sitten itse maksaa käyntinsä. Eikö olisikkin hyvä idea tämä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halvemmalla en suostu, masentuneet ei usein kovin viehättäviä oo

No sinäpä halpa olet.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinäpä halpa olet.

Masentunut Mies

Mikä masentuneesta tekee välttämättä vähemmän viehättävän? Varsinkaan jos osaa olla valittamatta ongelmistaan silloin kun näkee muita ihmisiä. Ei se kaikista edes näy päällepäin että on masentunut. Esim itse jaksan ajaa partani, useimmiten pestä hampaani ja käydä suihkussakin joka päivä. Pukeudun myös siististi vaikka olen masentunut. Mikään rappioalkoholisti en ole vaikka jotkut ehkä on saanut sellaisen käsityksen. Varallisuuttakin on ihan mukavasti ja pystyn kustantamaan oman elämäni, voisin elää jopa aika leveästi jos haluaisin.

En tässä yhtään leuhki näillä asioilla mutta pointtina se että monella masentuneellakin voi olla asiat melko hyvin mutta kun pään sisällä ei asiat ole kunnossa niin ei sitä noistakaan asioista osaa nauttia. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja kaipaa jotain sosiaalista puoltakin ja yleensä toisen ihmisen kosketustakin ainakin joskus. Harmi vaan että rahalla ei voi ostaa rohkeutta ja hyvää itseluottamusta.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä masentuneesta tekee välttämättä vähemmän viehättävän? Varsinkaan jos osaa olla valittamatta ongelmistaan silloin kun näkee muita ihmisiä. Ei se kaikista edes näy päällepäin että on masentunut. Esim itse jaksan ajaa partani, useimmiten pestä hampaani ja käydä suihkussakin joka päivä. Pukeudun myös siististi vaikka olen masentunut. Mikään rappioalkoholisti en ole vaikka jotkut ehkä on saanut sellaisen käsityksen. Varallisuuttakin on ihan mukavasti ja pystyn kustantamaan oman elämäni, voisin elää jopa aika leveästi jos haluaisin.

En tässä yhtään leuhki näillä asioilla mutta pointtina se että monella masentuneellakin voi olla asiat melko hyvin mutta kun pään sisällä ei asiat ole kunnossa niin ei sitä noistakaan asioista osaa nauttia. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja kaipaa jotain sosiaalista puoltakin ja yleensä toisen ihmisen kosketustakin ainakin joskus. Harmi vaan että rahalla ei voi ostaa rohkeutta ja hyvää itseluottamusta.

Masentunut Mies

Eipä sun ulkonäkö auta jos riehut ympäriinsä kun olet juonut. Miksi sitten juot kun tiedät että saatat alkaa riehuu ja ajat siten kaikki ympäriltäsi. Sekään ei riitä sulla juomisen lopettamiseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinäpä halpa olet.

Masentunut Mies

Bisnes on bisnestä, eikös vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Tottakai, mut jos tollanen tulis en usko kysyntää olevan ilman kunnon korvausta. Heitin siis hinnan ihan hatusta kerta me puhutaan vielä teorian tasolla.

Ja joo, suurin osa masentuneista mitä tunnen on kun paikallisen pubin ojasta poimittuja pummeja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä sun ulkonäkö auta jos riehut ympäriinsä kun olet juonut. Miksi sitten juot kun tiedät että saatat alkaa riehuu ja ajat siten kaikki ympäriltäsi. Sekään ei riitä sulla juomisen lopettamiseen

"Eipä sun ulkonäkö auta jos riehut ympäriinsä kun olet juonut. Miksi sitten juot kun tiedät että saatat alkaa riehuu ja ajat siten kaikki ympäriltäsi. Sekään ei riitä sulla juomisen lopettamiseen."

No enpä oikeastaan koskaan ole kännissä livenä riehunut tai haastanut riitaa kenenkään kanssa. Lähinnä kotona kännäillessä "riehun" nettipalstoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eipä sun ulkonäkö auta jos riehut ympäriinsä kun olet juonut. Miksi sitten juot kun tiedät että saatat alkaa riehuu ja ajat siten kaikki ympäriltäsi. Sekään ei riitä sulla juomisen lopettamiseen."

No enpä oikeastaan koskaan ole kännissä livenä riehunut tai haastanut riitaa kenenkään kanssa. Lähinnä kotona kännäillessä "riehun" nettipalstoilla.

samahan se on mistä ne ihmissuhteet lähtee . Täytyykö sun olla netissä jos on taipumus kännissä riehua. Sä voit ite vaikuttaa toimintaasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

Se on juuri se: raha ei tuo onnea... Voi olla kaikkea mutta on vain niin muuten yksinäinen! Ihminen voi rohmuta kaikkea hienoja juttuja, mutta kun sosiaalinen elämä on retuperällä, niin silloin tosiaankin on vain tyhjyys ja onnettomuus ainoita kavereita... on vain yksin omien pahojen olojen kanssa ja yrittää itse yksin miettiä päänsä puhki että miten pääsis pois masennuksesta koska mielummin pohtii itse kuin vaivaa muita. Se että puhuu muille on tärkeä... diskonnektaus ja masennus tulee juuri siitä että ei puhu koska on mielessään luullut että "ei ketään kiinnosta" tai "olen vain taakka" vaikka varmasti on ihmisiä jotka välittää oikeasti. Se on juuri se noidan kehä! Itse en oo mikään sosiaalisuuden jumala, mutta voin silti sanoa että jos tosiaankin haluaa sosialisoitua, niin siinä pitää oikeasti astua mukavuusalueen ulkopuolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai, mut jos tollanen tulis en usko kysyntää olevan ilman kunnon korvausta. Heitin siis hinnan ihan hatusta kerta me puhutaan vielä teorian tasolla.

Ja joo, suurin osa masentuneista mitä tunnen on kun paikallisen pubin ojasta poimittuja pummeja

"Tottakai, mut jos tollanen tulis en usko kysyntää olevan ilman kunnon korvausta. Heitin siis hinnan ihan hatusta kerta me puhutaan vielä teorian tasolla.

Ja joo, suurin osa masentuneista mitä tunnen on kun paikallisen pubin ojasta poimittuja pummeja."

No sen tiedän noin yleisesti että maksullisilta naisilta saa seksiä tunti 200 euroa tai puolituntia 100 euroa vaikka en koskaan kyseisiä palveluita olekkaan käyttänyt.

No itse en ole tällainen, en näytä miltään suoraan lähimmän Pubin katuojasta revityltä rappioalkoholistilta jos nyt näytän alkoholistilta ylipäätään. Onko edes olemassa mitään yleistä totuutta miltä alkoholisti näyttää? Ainakin silloin on pitänyt juoda varmaan jo vuosikymmeniä ja paljon jos se päällepäin näkyy. Mun ulkonäön perusteella siis tuskin kukaan voi päätellä juonko alkoholia vai en. Tarkoitan että en ole sentään niin paljon elämässäni juonut että se päällepäin näkyisi tai ainakaan itse en usko että näkyy.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tottakai, mut jos tollanen tulis en usko kysyntää olevan ilman kunnon korvausta. Heitin siis hinnan ihan hatusta kerta me puhutaan vielä teorian tasolla.

Ja joo, suurin osa masentuneista mitä tunnen on kun paikallisen pubin ojasta poimittuja pummeja."

No sen tiedän noin yleisesti että maksullisilta naisilta saa seksiä tunti 200 euroa tai puolituntia 100 euroa vaikka en koskaan kyseisiä palveluita olekkaan käyttänyt.

No itse en ole tällainen, en näytä miltään suoraan lähimmän Pubin katuojasta revityltä rappioalkoholistilta jos nyt näytän alkoholistilta ylipäätään. Onko edes olemassa mitään yleistä totuutta miltä alkoholisti näyttää? Ainakin silloin on pitänyt juoda varmaan jo vuosikymmeniä ja paljon jos se päällepäin näkyy. Mun ulkonäön perusteella siis tuskin kukaan voi päätellä juonko alkoholia vai en. Tarkoitan että en ole sentään niin paljon elämässäni juonut että se päällepäin näkyisi tai ainakaan itse en usko että näkyy.

Masentunut Mies

Jep mut jos olis tollanen palvelu luuletko et hinnat ei nousis kerta sote maksais?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

eli sulle ei ole väliä miten sä kohtelet ihmisiä kuhan et ulkoisesti näytä juopolta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

noinko sä selittelet sun alkoholismi.Vedän viinaa ja lääkkeitä mutta koska näytän "hyvältä" niin ongelma ei ole iso.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli sulle ei ole väliä miten sä kohtelet ihmisiä kuhan et ulkoisesti näytä juopolta

"eli sulle ei ole väliä miten sä kohtelet ihmisiä kuhan et ulkoisesti näytä juopolta"

No olenko mä jotain kohdellut huonosti? Kerro ketä olen kohdellut huonosti. Näköjään tunnet mut niin hyvin.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noinko sä selittelet sun alkoholismi.Vedän viinaa ja lääkkeitä mutta koska näytän "hyvältä" niin ongelma ei ole iso.

En mä mitään selittele enkä ole sanonut että näytän edes hyvältä kun eihän sille mitään voi jos on ruma. Sanoin vain että kukaan tuskin tietäisi että juon alkoholia ellen sitä itse kerro. Lääkkeitä en ole nyt ottanut taas varmaan pariin viikkoon. Viime viikon aikana join vain 6 annosta alkoholia. Ihan sama mulle jos se jonkun mielestä on ongelma.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"eli sulle ei ole väliä miten sä kohtelet ihmisiä kuhan et ulkoisesti näytä juopolta"

No olenko mä jotain kohdellut huonosti? Kerro ketä olen kohdellut huonosti. Näköjään tunnet mut niin hyvin.

Masentunut Mies

no nähtävästi kun sun ympäriltä on ihmiset kadonneet kun oot sekoillut netissä ihmisille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

No ehkä joskus olen kohdellut jotain huonosti mutta kukapa ei olisi? Tai ainakin harvassa on ne ihmiset jotka ei ole koskaan tehnyt tai sanonut jotain sopimatonta.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä mitään selittele enkä ole sanonut että näytän edes hyvältä kun eihän sille mitään voi jos on ruma. Sanoin vain että kukaan tuskin tietäisi että juon alkoholia ellen sitä itse kerro. Lääkkeitä en ole nyt ottanut taas varmaan pariin viikkoon. Viime viikon aikana join vain 6 annosta alkoholia. Ihan sama mulle jos se jonkun mielestä on ongelma.

Masentunut Mies

Ai pariin viikkoon. Eli susta sekakäyttö on ihan ok jos silloin tällöin pidät taukoa lääkkeistä kun ryyppäät. Oho 6 annosta alkoholia. Ja tolla määrällä sekoilet netissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ehkä joskus olen kohdellut jotain huonosti mutta kukapa ei olisi? Tai ainakin harvassa on ne ihmiset jotka ei ole koskaan tehnyt tai sanonut jotain sopimatonta.

Masentunut Mies

ja sä olet pyytänyt anteeksi ja he ovat antaneet sulle anteeksi ja kaikki on taas hyvin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

totta kai . ja silloin pyydetään anteeksi ja selvitetään tilanne ja sovitaan riidat

• Anonyymi

Eipä se seksi niin ihmeellistä ole. Outoa jos se on jonkun mielestä "ensimmäinen vaihe' - varmaan samalla viimeinenkin. Siksi ei jalosta ihmistä mitenkään, tekee vain riippuvaiseksi jostain toisesta ihmisestä. Onhan siinä toki sitten tekemistä elämään?

• Anonyymi

AVUKSI SOSIAALISIIN TILANTEISIIN
      1. Valmistaudu etukäteen. Jos tiedät, että sinulla on tulossa
      ryhmätapahtuma, voit valmistautua etukäteen miettimällä
      muutamia keskustelunaiheita tai kysymyksiä, joita voit esittää
      muille. Tämä voi auttaa sinua tuntemaan olosi varmemmaksi.

2. Aloita pienestä. Jos suuret ryhmät tuntuvat ylivoimaisilta,
      voit aloittaa pienemmistä ryhmistä tai yksittäisistä keskusteluis-
      ta. Tämä voi auttaa sinua totuttelemaan sosiaalisiin tilanteisiin.

3. Löydä tukihenkilö. Jos mahdollista, pyydä ystävää tai tuttua
      mukaan tapahtumaan. He voivat toimia tukena ja auttaa sinua
      tuntemaan olosi mukavammaksi.

4. Pidä taukoja. Jos tunnet olosi ylikuormittuneeksi, älä epäröi
      pitää taukoja. Voit käydä ulkona hengittämässä raitista ilmaa tai
      vetäytyä hetkeksi rauhallisempaan paikkaan.

5. Keskity kuuntelemiseen. Jos puhuminen tuntuu vaikealta,
      voit keskittyä kuuntelemiseen. Esitä kysymyksiä ja anna
      muiden puhua. Tämä voi vähentää painetta olla itse äänessä.
      6. Hyödynnä huumoria. Se on monille ihmisille toimiva
      selviytymiskeino.

7. Avoin viestintä. Pyydä ihmisiä kertomaan, jos sanot jotain
      loukkaavaa. Tämä myös vähentää väärinkäsityksiä ja lisää
      molempien ymmärrystä.

8. Hyväksy suorapuheisuutesi. Suorapuheisuus voi olla hyve,
      erityisesti jos se perustuu rehellisyyteen ja aitouteen. Vaikka
      se saattaa joskus aiheuttaa hankaluuksia, se voi myös luoda
      selkeyttä ja luottamusta ihmissuhteissa.

9. Ole itsellesi armollinen. Muista, että on täysin normaalia
      tuntea olonsa epämukavaksi uusissa tai suurissa sosiaalisissa
      tilanteissa. Ole itsellesi armollinen ja anna itsellesi aikaa
      sopeutua.

10. Oma hyvinvointisi on tärkeintä. On tärkeää tunnistaa,
      milloin toisten ymmärtämisen yrittäminen ei ole vasta-
      vuoroista. Keskittymällä omaan hyvinvointiisi ja asettamalla
      rajat voit vähentää stressiä ja kuormitusta sosiaalisissa
      tilanteissa.

• Anonyymi

Jaxuhalit❤️

Kyllä

OMA hyvinvointi on ykkönen

FUCK them

• Anonyymi

Jos ei itseään rakasta eli ei hyväksy /arvosta niin kait sitä kuvittelee ei kukaan kukaan muukaan voi tykätä ja hyväksyä. Jos asenne on se ettei mikään koskaan muutu niin eihän se muutukaan jos asialle ei tee mitään ja "keksii" syitä miksi ei tee asialle mitään. Kuten tää ettei kauppaan voi mennä koska jotain pahaa voi tapahtua ja sitten kun joutunut menee ja ei ole tapahtunut mitään pahaa niin sekään ei riitä että haluu tehdä asioille jotain. Kyllä mä tiedän toisten neuvoja ei haluta kokeilla koska tuntee että silloin alistuu toisen tahtoon. Mutta sitten turha valittaa kun ei tiedä mitä tehdä vaikka on saanut vinkkjeä ja neuvoja. Jos on sosiaalisia pelkoja niin pitää altistaa niille peloille esim että menee kauppaan ja huomaat että sä säilyt hengissä, kukaan ei tee sulle pahaa. Mutta kun on pinttyneitä tapoja niin niistä ei haluta luopua. tai jos sä menet kävelee muualle missä liikkuu ihmisiä ja huomaat ettei mitään kamalaa tapahdu. Jos välttelee koko ajan kaikkea niin eihän siinä mitään muutu . Jokaisella ihmisillä tulee elämässä pettymyksiä mutta ne pettymykset pitää osata käsitellä ja jäädä jumittaa. Jos elämässä ei ole tapahtunut mitään hyvää niin alkaa tekee asioita joista saa elämäänsä hyviä muistoja. Jos hakee hyväksyntää seksin kautta kuten täällä on puhuttu että ratkaisee kaiken kuhan saa naista niin kaikki ongelmat on sillä korjattu. Mikä vaan osottaa että roskat lakaistaan maton alle.

• Anonyymi

Mitään pahaa ei ole tapahtunut mutta teoriassa voisi kuitenkin tapahtua? Onko se sitten se asia joka ahdistaa. Voi olla että elämässä on joskus ollut huonoja kokemuksia kuten koulukiusaamista ja siitä aiheutunut se että häpeää itseään ja pitää itseään huonompana ihmisenä. Pelkää että joku taas nolaa mut ja nauraa mulle kuten joskus aikaa sitten on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään pahaa ei ole tapahtunut mutta teoriassa voisi kuitenkin tapahtua? Onko se sitten se asia joka ahdistaa. Voi olla että elämässä on joskus ollut huonoja kokemuksia kuten koulukiusaamista ja siitä aiheutunut se että häpeää itseään ja pitää itseään huonompana ihmisenä. Pelkää että joku taas nolaa mut ja nauraa mulle kuten joskus aikaa sitten on tapahtunut.

Voi helvetti. Mä kirjotin aikasemmin että menkää lukee tunteista mutta ei . ette mene lukee vaan selittely jatkuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muakin on koulukiusattu mutta jos sun asenne on tollanen ettet sä haluu edes tehdä asialle mitään niin mä luovutan . mä olen yrittänyt neuvoa mutta koko ajaj selittelyjä. Sanoit ettei mitään pahaa ole tapahtunut. Kehitä itsetuntoa. ei sitä se panemalla parane

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä pystyt mihinkään seksiin jos ajattelet että nainen nauraa ja pilkkaa sua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sä pystyt mihinkään seksiin jos ajattelet että nainen nauraa ja pilkkaa sua

No eihän se voi nauraa ja pilkata koska jos harrastaa seksiä niin silloin rakastaa. Ihan hölmöjä juttuja täällä kirjoitellaan. Sairasta jos joku ajattelee seksin olevan jotain suorittamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän se voi nauraa ja pilkata koska jos harrastaa seksiä niin silloin rakastaa. Ihan hölmöjä juttuja täällä kirjoitellaan. Sairasta jos joku ajattelee seksin olevan jotain suorittamista.

Kyllähän jotkut sekstailee ilman rakkauttakin. Jos vaikka joku mies käy maksullisissa naisissa, niin ei siinä rakkautta ole mukana.
        Jotkut miehet ovat joskus jopa kertoneet, että juuri sen takia ovat käyttäneet maksullisia naisia, ettei siihen liity mitään tunteita, ei rakkautta, ei mitään mustasukkaisuusdraamoja, ym. Eli se on puhtaasti seksiä ilman mitään tunteita. Itse puhtaudesta toki ei voi noissa jutuissa kai koskaan olla varma.

• Anonyymi

Yllättävän paljon tämä keskustelu on saanut huomiota. Kertooko se siitä että tässä maassa on varmaan ennätyspaljon yksinäisiä ja ahdistuneita ihmisiä?

• Anonyymi

ei ole .esim masentunut mies vuodesta toiseen vuodattaa omaa pahaa oloaan tekemättä asialle mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ole .esim masentunut mies vuodesta toiseen vuodattaa omaa pahaa oloaan tekemättä asialle mitään.

Tällä palstalla taitaa olla eniten ne joilla ongelmia

• Anonyymi

Tai sitten tämä mun tyyli kirjoittaa ongelmistani on monen mielestä niin provosoiva että siitä tällainen huomio.

• Anonyymi

On tyyli millainen tahansa, ja kenellä tahansa, niin aina riittää ihmisiä, jotka ottaa kantaa, joko positiivisesti tai negatiivisesti. Se on etenkin nykyajan somemaailmassa yleistä.
        Monet kyllä somessa anonyymina ilmaisee mielipiteensä ja arvostelunsa herkemmin, mitä eivät välttämättä tekisi kasvotusten.
        Voisihan se olla aika hävettävää olla toisille ilkeä päin naamaa, nimettömänä se näyttää monilta onnistuvan. En nyt tarkoita vain ja ainoastaan juuri tätä palstaa, kunhan mainitsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tyyli millainen tahansa, ja kenellä tahansa, niin aina riittää ihmisiä, jotka ottaa kantaa, joko positiivisesti tai negatiivisesti. Se on etenkin nykyajan somemaailmassa yleistä.
        Monet kyllä somessa anonyymina ilmaisee mielipiteensä ja arvostelunsa herkemmin, mitä eivät välttämättä tekisi kasvotusten.
        Voisihan se olla aika hävettävää olla toisille ilkeä päin naamaa, nimettömänä se näyttää monilta onnistuvan. En nyt tarkoita vain ja ainoastaan juuri tätä palstaa, kunhan mainitsin.

Kyllä mä sanon livenäkin mistä voi hakea apua. Jos se susta on ilkeää niin oot kyllä herkkänahkainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

täällä kysyvät neuvoa ja sitten kun neuvotaan niin ei kelpaa ja se on sitten ilkeää. Anteeksi kun mainitsin autismiliiton. Pyydän syvästi anteeksi että se loukkasi sinua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko sulla antaa heille sitten parempia neivoja miten saada nainen. Sulla on varmasti hyviä neuvoja miehille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko sulla antaa heille sitten parempia neivoja miten saada nainen. Sulla on varmasti hyviä neuvoja miehille

Käteiselle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

täällä kysyvät neuvoa ja sitten kun neuvotaan niin ei kelpaa ja se on sitten ilkeää. Anteeksi kun mainitsin autismiliiton. Pyydän syvästi anteeksi että se loukkasi sinua

Ymmärsitkö lainkaan, että tarkoitin lähinnä sitä, kun somessa on paljon sellaista rumaa käytöstä ihmisiä kohtaan, haukkumista, arvostelua, ym. ?
        Sehän on vain hyvä asia, jos/kun haluaa neuvoa tai auttaa muita. Eihän neuvominen ole ilkeää. Päinvastoin, neuvova ihminen tarkoittaa yleensä hyvää.
        Ei tarvitse pyydellä anteeksi, en ole loukkaantunut mistään. Kiitos kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En anna neuvoja kenellekään siitä, miten saada mies tai nainen. Se ei ole minun tehtävä, jokainen saa hakea kumppania ihan niin kuin itse haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärsitkö lainkaan, että tarkoitin lähinnä sitä, kun somessa on paljon sellaista rumaa käytöstä ihmisiä kohtaan, haukkumista, arvostelua, ym. ?
        Sehän on vain hyvä asia, jos/kun haluaa neuvoa tai auttaa muita. Eihän neuvominen ole ilkeää. Päinvastoin, neuvova ihminen tarkoittaa yleensä hyvää.
        Ei tarvitse pyydellä anteeksi, en ole loukkaantunut mistään. Kiitos kuitenkin.

Itse käytän facebookia jos halua pitää yhteyttä muutenkin kuin tekstiviestein ja soitoin . Sä et voi kieltää mua pitämästä mun ystäviin facebookissa yhteyttä. Jos toiset ei osaa käyttäytyä niin eihän se mun vika ole. Sä et oo mikään kieltämään mua juttelemasta mun ystävien kaa facebookissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse käytän facebookia jos halua pitää yhteyttä muutenkin kuin tekstiviestein ja soitoin . Sä et voi kieltää mua pitämästä mun ystäviin facebookissa yhteyttä. Jos toiset ei osaa käyttäytyä niin eihän se mun vika ole. Sä et oo mikään kieltämään mua juttelemasta mun ystävien kaa facebookissa

Jaa, millä tavalla olen kieltänyt sinua tekemästä jotain ?
        Saat todellakin ihan itse päättää, miten pidät yhteyttä ystäviisi, ei siihen voi kukaan muu sanoa yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat todellakin ihan itse päättää, miten pidät yhteyttä ystäviisi, ei siihen voi kukaan muu sanoa yhtään mitään.

Somessa kyllä tyhmyys tiivistyy. Valitettavasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et ole mutta ite en hauku somessa ketään. Mutta turhauttaa täällä palstalla kun valitetaan ja sitten löytyy kaikkee tekosyy miksi ei voi yrittää edes. Juuriki jos on sosiaalisia pelkoja niin ei voida yrittää. ja kerrotaan ettei kaupassa tapahdu mitään pahaa niin silti pitää pelätä. Eivät osaa sanoa että mikä siellä ulkona on niin pelottavaa . mitä pahaa voi sattua. ja sitten omana ratkaisuna on nainen ja seksi. ja sitä ei voi saada kun sosiaalisia pelkoja. Mitään ei tehdä niille sosiaalisille peloille koska jotain pahaa voi tapahtua.

• Anonyymi

Annan taas yhden esimerkin miksi elämä on turhaa. Samat typerät tv-ohjelmat pyörii jopa vuosikymmenstä toiseen. Kuinka ihmiset jaksaa katsella samoja turhanpäiväisiä ohjelmia vuodesta toiseen? Onko ihme jos masentuu kun ohjelmatarjonta on noin surkealla tasolla? Mitäpä sitä yksinäinen ihminen muuta voi tehdä kuin vahdata töllöä tai lukea samoja ahdistavia uutisia vuodesta toiseen. Yksin kun ei tietenkään voi mihinkään lähteä tai niin moni ajattelee.

• Anonyymi

voi helvetti. mä olen sanonut kymmeniä kertoja mitä voi tehdä asian hyväksi. mutta te olette niin helvetin jumittuneita. Mä jaksa jankata koko ajan mitä te voitte tehdäö asian eteen. Te vaan selittelette koko ajan. Mä olen helvetti sanonutv teille että lukekaa mitä kaikkea liittyy häpeään ja mistä se johtuu ja mitä sille voi tehdä.Mutta kun kiinnostus menee pakkasen puolelle niin olkaa sitten ilman.

• Anonyymi

jos sä et jaksa kattoo töllöä niin tee sun tilanteelle jotain. Lopeta tollane valittaminen. Haluutte kaiken valmiina . Ei jakseta nähdä vaivaa . Selitys kun on masennusta ja sosiaalisia pelkoja. Mä olen yrittänyt neuvoa mutta kun ei mene jakeluun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos sä et jaksa kattoo töllöä niin tee sun tilanteelle jotain. Lopeta tollane valittaminen. Haluutte kaiken valmiina . Ei jakseta nähdä vaivaa . Selitys kun on masennusta ja sosiaalisia pelkoja. Mä olen yrittänyt neuvoa mutta kun ei mene jakeluun

Älä välitä. Ei se sinun ongelma ole, jos neuvosi ei mene perille. Tarkoituksesi on varmasti hyvä. Mutta siitä on turha omaa mielenrauhaa menettää, jos joku ei ymmärrä, tai halua ymmärtää, mitä tarkoitat neuvoillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä välitä. Ei se sinun ongelma ole, jos neuvosi ei mene perille. Tarkoituksesi on varmasti hyvä. Mutta siitä on turha omaa mielenrauhaa menettää, jos joku ei ymmärrä, tai halua ymmärtää, mitä tarkoitat neuvoillasi.

En minä menetä. Mutta turha vikistä ja valittaa ja kysyä mitä voi tehdä ,kun menee kuuroille korville. Jaksetaan valittaa että haluis naisen. Jos haluu niin tekee sille asialle jotain että sen naisen saa jos se ratkaisee kaikki ongelmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet ajattelee vaan sukupuolielimellään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä menetä. Mutta turha vikistä ja valittaa ja kysyä mitä voi tehdä ,kun menee kuuroille korville. Jaksetaan valittaa että haluis naisen. Jos haluu niin tekee sille asialle jotain että sen naisen saa jos se ratkaisee kaikki ongelmat.

No ei siltä vaikuta. Jakelet neuvoja hyökkäävään ja syyllistävään sävyyn. Jos sun neuvot ei jotain auta niin sitten suutut.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Miehet ajattelee vaan sukupuolielimellään"

Ei liene vaikea arvata että olet joku pilalle hemmoteltu nainen kun joutuu tuollaista kitinää kuuntelemaan.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei siltä vaikuta. Jakelet neuvoja hyökkäävään ja syyllistävään sävyyn. Jos sun neuvot ei jotain auta niin sitten suutut.

Masentunut Mies

en minä suutu. Jos te saatte valittamalla naisen niin sehän on hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

no anteeksi vaan. jatka ryyppäämistä ja sekoile netissä,jos sillä saat naisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Miehet ajattelee vaan sukupuolielimellään"

Ei liene vaikea arvata että olet joku pilalle hemmoteltu nainen kun joutuu tuollaista kitinää kuuntelemaan.

Masentunut Mies

Jos sinä koet että nainen ratkaisee sun ongelmat niin sehän on hyvä. Masennus poistuu ja itsetunto ja sosiaaliset pelot poistuu. Jos nainen on ratkaisu niin toki kannustan siihen.ja sun alkoholismi paranee ja lopetat sekakäytön. Johan sulla oli seksisuhde yhen hoitajan kaa joka jätti sut. Minä en voi mitään sille ettei hän halunnut enää panna sun kaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

niin sun alkoholin ja lääkkeiden käyttöä pitäis paapoa ja päästä silittää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se on sellaista työtä mitä minä en jaksa tehdä..

• Anonyymi

Onhan elämässä paljon muutakin kuin televisio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä miehilläkin suurimmalla osalla on myös aivot.
        Terveisin nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisin nainen.

Mä tarkotin näitä kahta jotka ratkaisee ongelman naisella. Oletko lukenut ketjun. He haluavat naisen . Heillä on sosiaalisia pelkoja ja luulevat että nainen ja seksi ratkaisee ongelmat.

Niin suurimmalla osalla on mutta näillä palstan valittajamiehillä ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisin nainen.

sähän voit trajota itseäsi näille kahdelle jos haluat auttaa heitä. Koska he kaipaavat eniten naista ongelmien ratkaisuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä tarkotin näitä kahta jotka ratkaisee ongelman naisella. Oletko lukenut ketjun. He haluavat naisen . Heillä on sosiaalisia pelkoja ja luulevat että nainen ja seksi ratkaisee ongelmat.

Niin suurimmalla osalla on mutta näillä palstan valittajamiehillä ei ole.

"Mä tarkotin näitä kahta jotka ratkaisee ongelman naisella. Oletko lukenut ketjun. He haluavat naisen . Heillä on sosiaalisia pelkoja ja luulevat että nainen ja seksi ratkaisee ongelmat.

Niin suurimmalla osalla on mutta näillä palstan valittajamiehillä ei ole."

Niin että kun puhuu yhdestä elämän perustarpeesta ja kertoo totuuden niin sitten ei omista aivoja, olkoon sitten niin jos kerran olet tota mieltä.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mä tarkotin näitä kahta jotka ratkaisee ongelman naisella. Oletko lukenut ketjun. He haluavat naisen . Heillä on sosiaalisia pelkoja ja luulevat että nainen ja seksi ratkaisee ongelmat.

Niin että kun puhuu yhdestä elämän perustarpeesta ja kertoo totuuden niin sitten ei omista aivoja, olkoon sitten niin jos kerran olet tota mieltä.

Masentunut Mies

No tee sitten jotain että saat naisen. Auttaako se alkoholin juominen sua saamaan naisen ja sä lopetat ryyppämisen vasta kun saat naisen.

No kerro mitä sinä olet tehnyt sen eteen että saisit naisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masentunut Mies

No tee sitten jotain että sun perustarve täyttyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sähän voit trajota itseäsi näille kahdelle jos haluat auttaa heitä. Koska he kaipaavat eniten naista ongelmien ratkaisuun

Kiitos vinkistä, mutta en tarjoile itseäni yhtään kenellekään.
        Ja aivoista sen verran, että kyllä kaikilla sellaiset on, paljon on vain kiinni siitä, osaako niitä käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja aivoista sen verran, että kyllä kaikilla sellaiset on, paljon on vain kiinni siitä, osaako niitä käyttää.

Entäs ne joilla synnynnäisesti aivovaurio?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs ne joilla synnynnäisesti aivovaurio?

Onhan heilläkin aivot, mutta ne on vaurioituneet, jos on joku aivovaurio.
        Aivovauriota ei voisi olla, jos ei olisi aivoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nii osaako nää miehet käyttää kun luulevat että naisen kaa paneminen poistaa ongelmat. Kyllähän miehet seksiä saa haluta mutta ei se heidän ongelmiaan poista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nii osaako nää miehet käyttää kun luulevat että naisen kaa paneminen poistaa ongelmat. Kyllähän miehet seksiä saa haluta mutta ei se heidän ongelmiaan poista

Niin no, sillehän me muut täällä palstallakaan ei voida mitään, jos jotkut luulee, että ongelmat poistuisi naisella tai seksillä.
        On vain ymmärrettävä, että me ei pystytä auttamaan.

• Anonyymi

Miksi elämäsi pyörii sen typerän TV:n ympärillä? Eikö ole muita kiinnostuksen kohteita? Kyseleppä vaikka chatGPT:ltä jotain mielenkiintoista luettavaa, keskusteltavaa ja harrastettavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi elämäsi pyörii sen typerän TV:n ympärillä? Eikö ole muita kiinnostuksen kohteita? Kyseleppä vaikka chatGPT:ltä jotain mielenkiintoista luettavaa, keskusteltavaa ja harrastettavaa.

Tämmösessä tuppukylässä ne harrastusmahdollisuudet on aika olemattomat jos niitä on lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö mä olen sanonut että pitäis paapoa ja päätä silittää. Sellaista en ole keneltäkään vaatinut. En ole nyt juonut kahteen viikkoon pisaraakaan enkä aio juodakkaan kun ei edes tee mieli enää. Mut arvaa vaan auttaako se mua naista saamaan vaikka olisin kuinka kunnollinen, kohtelias ja elintavat olis viimeisen päälle terveelliset. Ei naiset mistään raittiista nössöistä tykkää ainakaan yleensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tee sitten jotain että sun perustarve täyttyy.

Turha tehdä mitään kun pakit tulee kaikilta naisilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ei se seksi ongelmia kokonaan poista mut mitä luulet kummanko elämä on keskimäärin laadukkaampaa niiden jotka saa säännöllisesti tai ainakin joskus seksiä vai niiden jotka ei saa koskaan. Voiko kukaan muu ihminen sanoa kenenkään toisen puolesta mikä jotain toista ihmistä auttaa ja mikä ei. Ollaan kuitenkin kaikki yksilöitä ja erilaisia.

• Anonyymi

"Jos välttelee koko ajan kaikkea niin eihän siinä mitään muutu . "

Aivan, haluaisin mennä treffeille jonkun kiinnostavan naisen kanssa mutta jos saankin siihen tilaisuuden niin en uskalla mennä kun ahdistaa ja kauhistuttaa liikaa joten mikään ei muutu. Tulen aina olemaan yksin jos en pysty kohtaamaan pelkojani.

• Anonyymi

Voi helvetti taas. Kasvata itsetuntoa ja minäkäsitystä. Mutta kun nainen on se eka asia jolla haluu ratkaista ongelmat. Mä en enää jaksa enää teitä auttaa. Teillä on selityksiä joka lähtöön. No kohtaa ne pelot helvetti. Odotat sä joku tekee senkin sun puolesta. te olette aikuisia ihmisiä. Mutta käytös on kuin teinipojalla jolla juuri hormonit on alkanut hyrrää ja pitäis saada naista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi helvetti taas. Kasvata itsetuntoa ja minäkäsitystä. Mutta kun nainen on se eka asia jolla haluu ratkaista ongelmat. Mä en enää jaksa enää teitä auttaa. Teillä on selityksiä joka lähtöön. No kohtaa ne pelot helvetti. Odotat sä joku tekee senkin sun puolesta. te olette aikuisia ihmisiä. Mutta käytös on kuin teinipojalla jolla juuri hormonit on alkanut hyrrää ja pitäis saada naista.

Eikös sun pitänyt lopettaa mun viestien lukeminen ja mulle vastailu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös sun pitänyt lopettaa mun viestien lukeminen ja mulle vastailu?

Mä vastasin samalla tälle toiselle jolla sama ratkaisu eli nainen poistaa ongelmat. Ei sun tartte lukea mun vastauksia kun eihän sua kiinnosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se on tuntunut olevan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä vastasin samalla tälle toiselle jolla sama ratkaisu eli nainen poistaa ongelmat. Ei sun tartte lukea mun vastauksia kun eihän sua kiinnosta

Ei se niin kyllä mene, ei sitä voi ulkoistaa toisen ihmisen ratkaistavaksi.

• Anonyymi

"Jos hakee hyväksyntää seksin kautta kuten täällä on puhuttu että ratkaisee kaiken kuhan saa naista niin kaikki ongelmat on sillä korjattu. Mikä vaan osottaa että roskat lakaistaan maton alle."

Onhan se varmaan noinkin. Joku harrastaa seksiä unohtaakseen ongelmansa. Joku taas juo alkoholia. Joku käyttää huumeita. Joku pelaa uhkapelejä ongelmaksi asti.

• Anonyymi

Eikä ne ongelmat siltikään katoa, ennen kuin ne saa käsiteltyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ne ongelmat siltikään katoa, ennen kuin ne saa käsiteltyä.

"Eikä ne ongelmat siltikään katoa, ennen kuin ne saa käsiteltyä."

Kyllähän niitä ongelmiaan voi pakoilla noihin asioihin mutta se edellyttää sitä että on jatkettava tuota riippuvuutta aiheuttavaa toimintaa jos ei kykene kohtaamaan ongelmiaan ja niiden juurisyitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikä ne ongelmat siltikään katoa, ennen kuin ne saa käsiteltyä."

Kyllähän niitä ongelmiaan voi pakoilla noihin asioihin mutta se edellyttää sitä että on jatkettava tuota riippuvuutta aiheuttavaa toimintaa jos ei kykene kohtaamaan ongelmiaan ja niiden juurisyitä.

Ja jos noin toimii mikään ei muutu, samat ongelmat muhivat yhä pinnan alla.

• Anonyymi

Tuo tarkoittaa sitä että hakee ulkoista validointia ja tekee varmaan kaiken muunkin vain siksi että saisi ulkoista hyväksyntää. No siihenhän meidät kasvatetaan...

• Anonyymi

Olisipa ihanaa asettua sinun tilaasi . Kokea joskus omaa aikaa .

• Anonyymi

On se joskus mukavaa mut jos ei muuta olekkaan kuin aina pelkkää omaa aikaa niin alkaahan sekin ahdistamaan.

• Anonyymi

Nainen ei oo ratkasiu kaikkeen

• Anonyymi

Ei todellakaan ole!

• Anonyymi

Useimmat murhat tapahtuvat ihmisten välillä jotka harrastavat seksiä keskenään. Faktatieto!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmat murhat tapahtuvat ihmisten välillä jotka harrastavat seksiä keskenään. Faktatieto!

Liittyisikö yleensä siihen kun erotaan niin useimmiten miehet joilla on joku luonnehäiriö alkavat vainota ex-kumppaneitaa ja lopulta jopa murhaavat nämä. Ei kestetä sitä että tullaan jätetyksi tai että ex-kumppanilla on uusi miesystävä.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyisikö yleensä siihen kun erotaan niin useimmiten miehet joilla on joku luonnehäiriö alkavat vainota ex-kumppaneitaa ja lopulta jopa murhaavat nämä. Ei kestetä sitä että tullaan jätetyksi tai että ex-kumppanilla on uusi miesystävä.

Masentunut Mies

Niin ja tällaisiin miehiin ei sitten useinkaan mitkään lähestymiskiellot auta kun saavat siitä vain lisää bensaa liekkeihin.

Masentunut Mies

• Anonyymi

Kenestääkään ei tarvi olla surussaan jos kuolevat helpomalla pääsette kun unohatte muut ihmiset.

• Anonyymi

Kuuntele Derek Princen puheita youtubesta. Enemmän on syytä iloon kuin epätoivoon.

• Anonyymi

Yksinäisyys on yleinen ongelma Suomessa. Sinulla, aloittaja, on Asperger ja se tuo omat haasteensa elämään. Olet syntynyt vähän erilaisena kuin "tavalliset ihmiset". Kukaan ei voi päättää millaisena syntyy ja meillä on kaikilla omat ongelmamme. Toiset ovat myös toisissa asioissa hyviä ja toiset toisissa. Epäilen, että pelkäät muita ihmisiä, koska et oikein osaa lukea heitä. Yleensä lapsena aletaan jo oppia muista ihmisistä heidän ilmeistään, eleistään ja äänensävyistään tiettyjä asioita. Toisen kertoessa jotain, toisen pitäisi reagoida siihen tilanteen vaatimalla tavalla.

Epäilen, että moni kokee, että kanssasi on ehkä vähän vaikea olla. Hermostumiset todennäköisesti liittyvät myös Aspergeriin. Kouluajat ovat monille ihmisille vaikeita, koska tuntuu, että jos on yhtään erilainen niin elämä on tosi vaikeaa. Joitain jopa kiusataan. Elämä yleensä kuitenkin muuttuu aikuiseksi tultua, jos löytää kaltaisiaan ihmisiä. Voi tuntea kuuluvansa joukkoon. Suosittelen kovasti, että otat jotain kautta yhteyttä toisiin Asperger-ihmisiin. Ymmärrätte ehkä paremmin toisianne. Uskon, että sinulla on vielä mahdollisuus parempaan elämään ja seurusteluunkin. Kaikkea hyvää sinulle!

• Anonyymi

Jotku mulle täällä ilkeilee että en muka kykene lopettamaan alkoholin juomista ja lääkkeiden käyttöä. Pelkkää paskapuhetta ja panettelua moinen höpinä. Mut oliskin niin helppoa että kaikki ongelmat ratkeis sillä että on raivoraitis. Ei se raittiin ihmisenkään elämä helppoa ole jos on täysin yksinäinen ja henkisellä puolella on haasteita riittämiin ja kaikesta pitäisi yksin selvitä.

Masentunut Mies

• Anonyymi

Miten sulla on nyt mennyt kun olet ollut juomatta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sulla on nyt mennyt kun olet ollut juomatta?

Eipä sen kummemmin kuin ennenkään mut en silti aio juoda ainakaan pitkään aikaan.

Masentunut Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä sen kummemmin kuin ennenkään mut en silti aio juoda ainakaan pitkään aikaan.

Masentunut Mies

Hienoa kuitenkin ettet juo enää. Ja mitä olet tehnyt sen eteen ettet olisi yksinäinen? Netissä on edelleen sivustoja joilta voi etsiä apua

• Anonyymi

"Yksinäisyys on yleinen ongelma Suomessa. Sinulla, aloittaja, on Asperger ja se tuo omat haasteensa elämään. Olet syntynyt vähän erilaisena kuin "tavalliset ihmiset". Kukaan ei voi päättää millaisena syntyy ja meillä on kaikilla omat ongelmamme. Toiset ovat myös toisissa asioissa hyviä ja toiset toisissa. Epäilen, että pelkäät muita ihmisiä, koska et oikein osaa lukea heitä. Yleensä lapsena aletaan jo oppia muista ihmisistä heidän ilmeistään, eleistään ja äänensävyistään tiettyjä asioita. Toisen kertoessa jotain, toisen pitäisi reagoida siihen tilanteen vaatimalla tavalla. "

Joskus kun mulla on tullut riitaa muiden ihmisten kanssa sen takia kun olen asperger eli keskimäärin erilaisempi kuin tavikset niin on haukuttu muunmuassa vitun vammaseksi ja vajakiksi. Hekö todella ajattelee olevansa mun yläpuolella tai että olen niin vammainen että mua voi sen takia väheksyä ja aliarvioida kaikessa. Kaikille jotka puhuu mulle tuolla tavalla niin tiedoksi vaan heille että mun älykkyydessä ei ole mitään vikaa. Mutta haluavat tietenkin loukata meikäläistä tuollaisilla kommenteilla jos pystyn nokittamaan heidät liiankin hyvin nokkelilla heitoillani.

• Anonyymi

"Epäilen, että moni kokee, että kanssasi on ehkä vähän vaikea olla. Hermostumiset todennäköisesti liittyvät myös Aspergeriin. Kouluajat ovat monille ihmisille vaikeita, koska tuntuu, että jos on yhtään erilainen niin elämä on tosi vaikeaa. Joitain jopa kiusataan. Elämä yleensä kuitenkin muuttuu aikuiseksi tultua, jos löytää kaltaisiaan ihmisiä. Voi tuntea kuuluvansa joukkoon. Suosittelen kovasti, että otat jotain kautta yhteyttä toisiin Asperger-ihmisiin. Ymmärrätte ehkä paremmin toisianne. Uskon, että sinulla on vielä mahdollisuus parempaan elämään ja seurusteluunkin. Kaikkea hyvää sinulle!"

Näin sitä itsekkin uskon asian olevan että moni ns. tavis voi kokea hankalaksi mun seurassa olemisen kun eivät ymmärrä minkälaista on olla neuroepätyypillinen ja itse taas en ehkä ymmärrä täysin tavisten maailmaa. Tottakai siinä helposti tulee väärinymmärryksiä ja käsityksiä molemmin puolin. Siinäkin on varmasti sekä hyvät että huonot puolensa jos etsisin kumppania joka on myös asperger. Toisaalta hän varmaan voisi ymmärtää mua paremmin ja minä häntä mut monet aspergerit voi olla hyvin joustamattomia joissakin asioissa itse mukaan lukien niin siitäkin voisi tulla ongelma kun on kaksi aspergeria yhdessä. Paitsi jos molemmat hyvällä tuurilla haluaa tehdä asiat samalla tavalla.

• Anonyymi

Niin ja on muakin aikanaan koulussa kiusattu ehkä juuri tuon erilaisuuden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja on muakin aikanaan koulussa kiusattu ehkä juuri tuon erilaisuuden takia.

Kyllä sinullekin on tyttöystävä. Yhtä yksinäinen jossain.
        En tiedä kuinka paljon on ilmaisia nettipalstoja seuran etsimiseen.
        Minulla oli aikoinaan kirjeenvaihto Ja kaikki alkoi kun vastasin vaimoni ilmoitukseen. -70 luvulla.

Nykyään kannattaisi kyllä perustaa eri kuin omalla nimellä sähköposti ym. ettei omaa nimeä käytä.
        Mutta ole rehellinen. Sitä mainostamalla pääsee paikalle.

Kyllä sulla on aikaa vielä. Koeta käydä 2 kertaa ulkona vaikka vähänkin.
        Ja jos on vaikka kirjasto johon voi mennä jopa itsepalveluaikoina aamusta iltaan käy siellä lukemassa sanomalehtiä. Ja se lähteminen ulos on tärkeintä.

kuten kerroin, on samanlaisia naisia kuin sinäkin olet.
        Etsi samanlaista, ehkä samanväristä ja hyöky vähän vähempikin.
        En ole lukenut ketjua yhtään. Ehkä voisi harkita naistakin jolal 1-2 lasta, ei enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erilaisuus voi olla muille pelottavaa, koska asia voi olla täysin vieras. Ei välttämättä tiedä esim. aspergerista mitään, voi olla ennemminkin pelkoa siitä, kuinka suhtautuisi asperger ihmiseen.
        Eli ihminen pelkää tavallaan enemmän itseään, omia tunteitaan, omaa suhtautumistaan, kuinka kohdata erilainen ihminen.
        Ei tarvitse olla muuta syytä kuin epätietoisuus, epävarmuus omasta itsestään, niin voi olla hankalaa kohdata erilainen ihminen. Se ei ole erilaisen ihmisen syytä millään tavalla.

• Anonyymi

Onneksi ei tarvitse ulosottolaitokselta kysellä saako velkajarrullisella Dafilla kouluttaa perheenjäseniä ajamaan. Hihnaveto ei paljoa sähköäkään vie.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      260
      14443
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      150
      3940
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      129
      3775
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1631
    5. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      35
      1599
    6. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      392
      1577
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      49
      1306
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1091
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      47
      977
    10. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      100
      946
    Aihe