Miksi te ette kuluta

Anonyymi-ap

Hallituksen suuri ihmettelynaihe.

61

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No, kun hallitus on verottanut konkurssiin kypsäksi Suomen.

• Anonyymi

Köyhien kulutus on vähentynyt eniten,
        miksi
        hallitus on leikannut kulutuksen kertalaakilla pois.

• Anonyymi

Mihin pitäisi kuluttaa kun mitään ei nyt tarvitse. Sen mitä saan säästöön pienestä eläkkeestä kulutan sitten johonkin reissuun. Arkkurahat ja krematoriomaksua varten siirrän jo etukäteen tyttärelle "ennakkoperintönä", vaikka hän ei sitäkään haluaisi.
      Onneksi olen ollutkin kaukaa viisas ja erosin kirkosta jo nuorena, nyt luin lehdestä että kotikaupunkini seurakunta nostaa aika rajusti hautapaikkamaksua + muita hautauskuluja. Kivaa niille jotka ikänsä maksaneet kirkollisveroa.

Suora lainaus lehdestä :
      "Uudet hinnat tulisivat voimaan vuoden alussa. Esimerkiksi arkkuhautapaikka maksaisi jatkossa 500 euron sijaan 800 euroa ja uurnahauta 200 euron sijaan 600 euroa. Hautapaikka muistolehdossa maksaisi 300 euroa, kun hinta nyt on 50 euroa"

• Anonyymi

Minulla ei ole ainoatakaan elossa olevaa sukulaista.

Sitten joskus joku hoitaa minuut arkkuun tai uuniin ja se joku maksaa kulut:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veronmaksajat maksavat lopulta sitten, ellei muuta tahoa löydy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Testamentin kanssa samaan kuoreen olen laittanut 1200€. Lisäksi saavat velattoman asunto-osakkeen Helsingin ydinkeskustasta.

• Anonyymi

" Arkkurahat ja krematoriomaksua varten siirrän jo etukäteen tyttärelle "ennakkoperintönä", vaikka hän ei sitäkään haluaisi."
        Uskoisit kerrankin lastasi. Siitä ei tule muuta kuin vaikeuksia hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Testamentin kanssa samaan kuoreen olen laittanut 1200€. Lisäksi saavat velattoman asunto-osakkeen Helsingin ydinkeskustasta.

Minä olen lahjoittanut 1/60 osia lapselleni jo 40 vuoden ajan ja lastenlapsille 24 vuoden ajan.
        Verottaja kerran jossain sanoi, silloin kun konttorissa oli asiointi, että koko asuntoa ei voi näin lahjoittaa,
        Olen kuitenkin lahjoittanut jatkuvasti ja hyväksytty on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Arkkurahat ja krematoriomaksua varten siirrän jo etukäteen tyttärelle "ennakkoperintönä", vaikka hän ei sitäkään haluaisi."
        Uskoisit kerrankin lastasi. Siitä ei tule muuta kuin vaikeuksia hänelle.

Mitähän vaikeuksia siitä tulisi kun ainoa perijä. Omaisuutta ei jää kun ikivanha irtaimisto jonka voi kärrätä kaatopaikalle.

t. Anonyymi
        2025-09-26 10:09:44

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen lahjoittanut 1/60 osia lapselleni jo 40 vuoden ajan ja lastenlapsille 24 vuoden ajan.
        Verottaja kerran jossain sanoi, silloin kun konttorissa oli asiointi, että koko asuntoa ei voi näin lahjoittaa,
        Olen kuitenkin lahjoittanut jatkuvasti ja hyväksytty on

Samoin. Lapsille 35 vuoden ajan ja seuraavalle sukupolvelle 11 vuoden ajan.
        Vaihtelevilla menetelmillä joista lapsemme joutuivat maksamaan heille ajoissa, ilman veroseuraanuksia lahjoitetun asunnon myyntivoitostaan veron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän vaikeuksia siitä tulisi kun ainoa perijä. Omaisuutta ei jää kun ikivanha irtaimisto jonka voi kärrätä kaatopaikalle.

t. Anonyymi

Kutsu kuitenkin paikalle sellainen ammattilainen, joka osaa arvioida ikivanhan oikeasti ja varmasti. Tavalliset tattiaivot eli maallikot eivät osaa / tiedä kaiken arvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuluthan maksetaan kuolinpesästä, mutta jos kuolinpesä on arvoton (ei rahaa eikä realisoitavaa omaisuutta) kulut menee kunnalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kutsu kuitenkin paikalle sellainen ammattilainen, joka osaa arvioida ikivanhan oikeasti ja varmasti. Tavalliset tattiaivot eli maallikot eivät osaa / tiedä kaiken arvoa.

Turha sellaiselle ammattilaiselle edes maksaa, ei nämä kulahtaneet viilutetut 70 - 80 lukujen lastulevykalusteet arvokkaita ole, eikä myöskään tavalliset halpiskaupasta haalitut "nimettömät" perusastiat ja keittiövälineet. Merkkivaatteitakaan ei löydy millä arvoa olisi, en käytä marimekkoa yms. vaan rytkytkin on kaikki halpakaupoista tai itse tehtyjä.
        No, ehkä nuo Savonian ruokailuvälineet, 6 kpl kutakin, on sieltä arvokkaammasta päästä ja nekin alennusmyynnistä ostettu, hih.

t. Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha sellaiselle ammattilaiselle edes maksaa, ei nämä kulahtaneet viilutetut 70 - 80 lukujen lastulevykalusteet arvokkaita ole, eikä myöskään tavalliset halpiskaupasta haalitut "nimettömät" perusastiat ja keittiövälineet. Merkkivaatteitakaan ei löydy millä arvoa olisi, en käytä marimekkoa yms. vaan rytkytkin on kaikki halpakaupoista tai itse tehtyjä.
        No, ehkä nuo Savonian ruokailuvälineet, 6 kpl kutakin, on sieltä arvokkaammasta päästä ja nekin alennusmyynnistä ostettu, hih.

t. Anonyymi

Eikö se mene niiin päin, että se ammattilainen maksaa sulle, jos sattuu löytämään jotain sellaista, jota voi ja haluaa viedä mukanaan. Ne tyypit ovat erikseen, jotka tulevat vain tyhjentämään ja siivoamaan tyhjäksi jääneen huushollin. Heille täytyy maksaa puuhasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se mene niiin päin, että se ammattilainen maksaa sulle, jos sattuu löytämään jotain sellaista, jota voi ja haluaa viedä mukanaan. Ne tyypit ovat erikseen, jotka tulevat vain tyhjentämään ja siivoamaan tyhjäksi jääneen huushollin. Heille täytyy maksaa puuhasta.

Kuule, ei ne ammattilaiset rojua tule katsomaan. Kyllä niille pitää etukäteen kertoa mitä on tarjolla, ei ne turhaa reissua tee. Tiedän tasan tarkkaan että kämpässäni ei ole mitään arvokasta.

t. Anonyymi

• Anonyymi

Kulutan ihan samalla tavalla kuin ennen. Tämä "miksi suomalaiset ei kuluta" ja "Marinin hallituksen syy" jne.jne. on sitä nykyhallituksen jargoniaa, jolla saadaan (muka) selitettyä omat töppäykset, joiden ansiosta kulutus näyttää vähentyneen.

Totta on , että esim. kampaajakäynnit ja muu ei-niin-tarpeellinen palvelu on vähentynyt alvin korotuksen myötä. Ihmiset käyttävät sen saman rahan johonkin muuhun.

Voisi kuvitella, että kun suurituloiset ovat saaneet lisää, he kuluttaisivat enemmän. Mutta oho, ei se niin mennytkään. Tai kuluttavat muualla kuin Suomessa

• Anonyymi

Suurituloisten kulutus on vakiintunut ja he ovat ennenkin toteuttaneet mielitekonsa. Yleensä järkevät.
        Viimeinen lauseesi on pitkälti totta!
        Pääoman sijoittaminen Suomen ulkopuolelle ei olekaan kuluttamista.
        Tosin ns. veroparatiisit houkuttelevat.

• Anonyymi

Kulutan: siivouspalvelu 200€ kuukaudessa ja ruokaostosten kotiinkuljetuspalveluun 75€ kuukaudessa.

• Anonyymi

Sitä kun on säästäväiseksi syntynyt ja tottunut, niin ei tule mieleenkään alkaa kuluttamaan turhuuteen. Vaikka rahoja jää varmasti jälkeen, niin kyllä ne jollekin kelpaa varmasti.

• Anonyymi

Säästäväisyys = Todelliseen tarpeeseensa tyytyminen.
        Säästäminen = Haluamastaan tinkiminen.
        Kuulun myös tuohon säästäväinen luokkaan joten, vähistäkin tuloista jää jotain kuluttamatta =säästöön ilman varsinaista tunnetta säästämisestä.
        Voi vaikuttaa saivartelulta mutta siinä on kuitenkin syvempi ajatus.

• Anonyymi

Työttömyysaste Marinin kaudella 6,8 % nyt 10 %, joka paikasta leikattu, verotusta kevennetty velkarahalla, silti köyhien osuus kasvaa. Lohtuna viinaa kuskataan kotia asti niin velat muuttuu saataviksi.

• Anonyymi

Tullut muualta työikäistä väkeä lisää työttömyys ja leipäjonoihin.

• Anonyymi

On porvareiden suunnasta lausuttu, että palkalla ei tarvitse tulla toimeen.

• Anonyymi

"tavallinen perhe laittaa säästöön 400€ kk" luki iltapäivälehdessä. Miten ihmeessä, minä eläkeläinen laitan noin 50€, enempään en pysty. Nyt olen saanut 8 vuotta kerättyä hieman sukanvarteen, osan palkka tuloista, osan eläkkeestä.

• Anonyymi

Voisikohan kuluttamattomuuteen olla syynä hinnat, jotka ovat kivunneet pilviin ja jatkavat vain yhä edelleen kipuamistaan. Kaikki / kaiken hinnat.

• Anonyymi

Pieni palkka ja suuret hinnat. Ei ole varaa.

• Anonyymi

Siksi kun te ette anna meille sitä, millä me kulutettaisi.

• Anonyymi

Ketkä te?

• Anonyymi

Saan kaiken tarvitsemani. Miksi minun pitäisi aloittaa keksimään keinotekoisia kuluttamisen kohteita?

• Anonyymi

Kulutan todella. 2 Viikon päästä lähtee matkailuauto eurooppaan lämpimään. Eläkeläinenkin tarvii mukavia juttuja. Via baltika-kroatia-italia. Aluksi.

• Anonyymi

Luulisi Purran ilahtuvan! Kotimaan kulutus kasvaa!
        Älä ohita Slovenian Bledin aluetta! Kelpasi Titon kesämökkipaikaksi.
        Rantahotskun imagoa pilaa aulan seinällä oleva suurikokoinen Trumpin kuva. En tiedä onko hänen slovenialaisen vaimonsa alkuperä kuvan syynä vai onko ukko itse majaillut siinä.
        Ensimmäinen paikka jossa sain aamiaisen noutopöydästä vuolla suoraan kennohunajaa.
        Mitä olet ajatellut Kroatian oleskelusi tienoiksi?
        Vuosia sitten oli pienten rantakaupunkien touhu uskomattoman hyväuskoista ja rehellistä mutta eiköhän sivistys ole edennyt sinnekin.
        Italiassa on joitakin "pakollisen" vierailun paikkoja. Osassa tulee mieleen yhteys historiaan. Osa antaa kuvan nykyisestä turismista.

• Anonyymi

Kulutanhan minä! Juuri sen verran kun tarvitsen ja pitääkin.

• Anonyymi

Kohteena matkallamme unkari balaton , Vienna , kaverin sukulaisten takia , sitten slovenian kautta Pula ;an luoteis kroatian vanhaan kaupunkiin. Seuraavaksi fiilisten mukaan italian balaton ja länteen välimeren rannikolle nizzaan päin. Säät ja fiilikset antavat autolle suuntaa ja lompakko määrää muut asiat.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mauri on paljo parempi valehtelija
        matkoista

https://www.youtube.com/watch?v=XCd_up3WW1I

nizza on espanjassa ja balaton sveitsissä

Maurin reitti Antwerpeniin: Äkäslompolo-Kemi-Simo-Jyväskylä-Laukaa-Heinola-Hartola-Turku-Pori-Ivalo-Helsinki-Tampere-Kuopio-Vääksy-Tukholma-Nizza-Balaton-Antwerpen

• Anonyymi

Ei ole mitä kuluttaa. Hallitus vienyt rahat. Ja jos olisikin niin en ikinä kenenkään käskystä kuluta. Olen vetänyt nyörit tosi tiukalle. Sitä hallitus saa mitä tilaa. Ensin pilaavat ihmisten elämät ja sitten haukkuu meitä kun ei kuluteta. Miten meni niinku omasta mielestä ?

• Anonyymi

Suomen persut kirjoittaa ruotsista kuinka siellä kokoomus korjaa paremmaksi maahanmuuttajien elämää, miksi etsiä maahanmuutto aiheita muista valtioista.
        Eikö huoleta maassa olevien hyväksi käyttö, ei huoleta.

• Anonyymi

Minä vain en usko tällaisia kirjoituksia, jotka väittävät hallituksen vieneen heidän rahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä vain en usko tällaisia kirjoituksia, jotka väittävät hallituksen vieneen heidän rahansa.

Olet siis kermapershe, joka ei ole kuullut hallituksen tekemistä leikkauksista mitään. Tai ei ole ymmärtänyt, mitä ne merkitsevät ja tarkoittavat joillekin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis kermapershe, joka ei ole kuullut hallituksen tekemistä leikkauksista mitään. Tai ei ole ymmärtänyt, mitä ne merkitsevät ja tarkoittavat joillekin.

Sinulla on vain poliittinenkanta tuohon asiaa, ei mitään todellisuuspohjaa omaan talouteen. Jos oikeasti laskisit taloutesi kulut ja menot, niin rehellisesti et voisi sanoa hallituksen vieneen rahasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on vain poliittinenkanta tuohon asiaa, ei mitään todellisuuspohjaa omaan talouteen. Jos oikeasti laskisit taloutesi kulut ja menot, niin rehellisesti et voisi sanoa hallituksen vieneen rahasi.

Junalauta. Oletko idiootti? Meitsiltä hallitus ei ole vienyt ainakaan paljon, mutta vaikuttanut toimillaan siihen, että kaikki ok-talon pystyssä pitämisessä maksaa hlvt:sti enemmän kuin ennen.

Mutta on muita, joilta hallitus no. on leikannut toimeentuloa. Ota läpyt ohimoiltasi ja avaa silmäsi ja lakka puhumasta pashkaa ja postaskaa ikäänkuin et ymmärtäisi, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.

• Anonyymi

Säästäväisyys = Todelliseen tarpeeseensa tyytyminen. OIKEIN
      Säästäminen = Haluamastaan tinkiminen. VÄÄRIN

Säästäväisyys juuri kuten sanot
      Säästäminen on osattava jalostaa sijoittamiseksi
      Henkilö joka EI osaa säästää ei opi sijoittamaan

Sijoittajan vastakohta on tyhjätasku kuljuttaja yleensä laskutaidoton (ts. ei ymmärrä
      kulutusluottokorkoja ja sivukuluja) eikä pysty arvioimaan eri kohteiden kannattavuutta enkä nyt tarkoita että heti pitäisi osata diskontata ostojaan

Säästäminen ja sijoittamisen harjoittelu johtaa rauhaan
      Ilman muuta saa kaiken haluamansa se on selvä mutta tärkein on vapaus
      Ei tarvitse välittää hallituksista tai viranomaisten puuhista taloyhtiöiden remonttikuluista jne

Meilläkin on nyt noin 300 euroa neliö ikkunaremontti
      enkä maksa sitä pois koska korko on vain kolme prosenttia

Laskutaito on tärkeää enkä tarkoita vinon kartion tilavuuden tai logaritmin
      derivointikaavaa vaan sitä kyläkauppiaan laskutaitoa: ostan halvalla ja myyn vähemmän halvalla

Näytän laskun miten saan remontin enkä maksa siitä mitään:

Remontin lainan korko 3%
      Remontin lainan maksuaika 20 vuotta

20 vuotta tarkoittaa, että lainasta maksetaan 5% vuosittain, 20 kertaa tämä on 100%

Lainakulut "korkomenot" ihan alussa ovat 3 + 5 = 8%
      20 vuotta tasaista kuoletusta 5% vuosi
      Lainakulut ihan lopussa ovat 5% (laina on niin pieni että korko noin nolla)

Korkomenot vaihtelevat siis alussa 8% lopussa 5% eli koska kyse on tasaisesta
      vähentymisestä KESKIMÄÄRÄINEN korko on näiden keskiarvo eli 6,5%

En maksa lainaa heti vaan vähitellen vuokrassa
      Joten pääoman lainaa varten saan pitää
      Etsin sille sijoituskohteen pörsistä josta saa vähintään 6,5% tuoton
      (okein, veronimijävaltio ottaa toisinaan vähän veroa) lisäksi
      tulot kasvavat eli inflaatio syö reaaliarvoa korkomenolle

näin en joudu maksamaan lainasta mitään ja sijoituskohde jää minulle koko
      ajaksi summana

• Anonyymi

Entäs henkilö, joka EI HALUA säästää? Meitäkin on!

Nautimme elämästä, elämme hetkessä, ei varauduta siihen kuuluisaan pahaan päivään.

Olen iloinen ja onnellinen ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nautimme elämästä, elämme hetkessä, ei varauduta siihen kuuluisaan pahaan päivään.

Kuka sinut kustantaa sitten, kun se huono / paha päivä tulee? Luotatko yhteiskuntaan ja jäät sen varaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Nautimme elämästä, elämme hetkessä, ei varauduta siihen kuuluisaan pahaan päivään""

Et ymmärtänyt mitään. Ei se mitään. Toistan. Lue yläpuolelta, rauha ja vapaus on se mikä sijoituksella saavutetaan ei varautumista

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

""Nautimme elämästä, elämme hetkessä, ei varauduta siihen kuuluisaan pahaan päivään""

Et ymmärtänyt mitään. Ei se mitään. Toistan. Lue yläpuolelta, rauha ja vapaus on se mikä sijoituksella saavutetaan ei varautumista

Ymmärsin oikein hyvin. Mutta ei se mitään vaikket ymmärtänytkään.

Ja salli mun nauraa tuolle viimeiselle lauseellesi. Eiköhän asia ole juuri päinvastoin; ainakin jos on uskominen sijoittajiin, heidän yöuniensa laatuun ja stressitasoon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinut kustantaa sitten, kun se huono / paha päivä tulee? Luotatko yhteiskuntaan ja jäät sen varaan.

Entäs jos ei tule? Suurimmalle osalle sitä ei tule ja mikä se "paha päivä" edes on?

Sairastuminen? Jos tätä, niin eiköhän kaikki meistä saa silloin esim. leikkauksiin yhteiskunnan tukia?

Oletko sitä mieltä, että pahaan päivään (mikä se sitten liene) varautuminen ohjaa jotenkin elämää. No , ainakin ohjaa elämänasennetta

Kummallista, että elämästä ei voi nauttia ja elää sitä huolettomana vaan aina on ns. pahan ilman lintuja jotka väen väkisin pyrkivät osoittelemaan sormella No -No -asennettaan. Keljuttaako se jotenkin, että elämä tosiaan voi olla kivaa ja helppoakin vaikkei varautuisikaan kaikkeen pahaa tai vaikkei miettisikään koko ajan mistä saada enemmän rahaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs jos ei tule? Suurimmalle osalle sitä ei tule ja mikä se "paha päivä" edes on?

Sairastuminen? Jos tätä, niin eiköhän kaikki meistä saa silloin esim. leikkauksiin yhteiskunnan tukia?

Oletko sitä mieltä, että pahaan päivään (mikä se sitten liene) varautuminen ohjaa jotenkin elämää. No , ainakin ohjaa elämänasennetta

Kummallista, että elämästä ei voi nauttia ja elää sitä huolettomana vaan aina on ns. pahan ilman lintuja jotka väen väkisin pyrkivät osoittelemaan sormella No -No -asennettaan. Keljuttaako se jotenkin, että elämä tosiaan voi olla kivaa ja helppoakin vaikkei varautuisikaan kaikkeen pahaa tai vaikkei miettisikään koko ajan mistä saada enemmän rahaa

Jotkut ihmiset ovat nähneet elämää ja mitä kaikkea se saattaa tuoda tullessaan / mukanaan. Jos / kun elää omassa kuplassa eikä näe eikä kuule, ei tiedä, mitä kaikkea muoalimassa tapahtuu / voi tapahtua. Ota läpyt pois ohimoiltasi ja ala katsella ja kuunnella. Esimerkkejä piisaa.

• Anonyymi

Olet ehkä huomannut palstakirjoittelijoiden tarkoittavan säästämisellä jostakin halutusta luopumista ja rahan sijoittamista jemmatilille?
      Varsinainen säästäminen voi olla hyvinkin monimuotoista.
      Yksinkertaisinta on ostaa kuukausittain jokin seka- tai osakerahaston osuuksia pienellä vakiosummalla ja antaa asian muhia. Pitemmällä tähtäyksellä kohtuullista ja turvattua tuottoa.
      Muutimme 2002 ok:sta keskustan talon ylimmän kerroksen kolmioon.
      Tiesin muuttaessamme,että 1962 rakennettuun kerrostaloon tulee remontteja.
      Niin tulikin kymmenessä vuodessa. Piha, katto- julisivu lämpöerityksineen. viemärien sukitus, käyttövesiputkisto asuntoja myöten, lämmönjakelu, lukitusjärjestelmä, parvekkeiden lasitus.
      Minä maksoin osuutemme kustakin kohteesta suoraan. En viitsinyt maksaa osuuttani hoitovastikkeen yhteydessä. Ajattelin myös, että alhaisempi hoitovastike saattaisi vaikutta myynnin helppouteen.

Olen minäkin joskus "hienoviilannut".
      70-luvun lopulla, talovelkojen ollessa pahimmillaan. Korot ylhäällä ja maksuajat lyhyitä. Esimerkiksi pankin asuntolaina. 10 vuotta, korko 12%, kannusti vekslaamaan työtulon ennakkopidätyksen kanssa. Ansaitsin kohtuullisesti ja minua varotettiin kohtuuttomasti.
      Verottaja hyväksyi ennakon pidätyksen vähentämisen noin 30:llä suhteellisella %:lla.. Lisääntyneen neton käytin ensin vekselin ( 16% ) maksamiseen. Sen jälkeen lyhensin pankkilainaa kykyjeni mukaan. Olin saanut verottajalta silloin korotonta lainaa ja lisäksi inflatio söi lainapääomaa. Tietenkin varauduin jälkiverojen maksamiseen.
      Ps. Säätelytalouden aikaan oli idioottivarmoja sijoituskohteita joilla ei rikastunut koska tuotto oli, inflatio huomioiden, nettona vain pari %:a. Yksi poikkeus antoi minulle bruttona noin 20%.
      Olen toki hölmöillyt. Kerran jopa selviydyttyäni uskonut sen jälkeen osaavani ennustaa. En osannut.

• Anonyymi

Just tein 300 € tilauksen Temuun. Olenko siis kuluttanut?

• Anonyymi

Kulutat väärin,Ostat "halpaa" tuotetta,et edes tiedä minkälaisissa työolosuhteissa se tuote on valmistettu. Onko työntekijät pakotetut nukkumaan työpaikallaan?. Vai onko joku lapsi joutunut valmistamaan tuotteen?. Kuinka paljon siihen tuotteeseen on käytetty myrkkyjä ja muovia jotka aiheuttavat syöpiä ym.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kulutat väärin,Ostat "halpaa" tuotetta,et edes tiedä minkälaisissa työolosuhteissa se tuote on valmistettu. Onko työntekijät pakotetut nukkumaan työpaikallaan?. Vai onko joku lapsi joutunut valmistamaan tuotteen?. Kuinka paljon siihen tuotteeseen on käytetty myrkkyjä ja muovia jotka aiheuttavat syöpiä ym.

Olet ihan oikeassa mutta tarkoitin, että onko oikeaa kuluttamista ostaa ulkomaista tavaraa. Mieleen tulee täyssähköauto. Auto maksaa täällä esim 45000 €. Maahantuoja on ostanut auton ulkomailta. Kuinka paljon hinnasta lähtee pois maasta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin melkein arvata, ettei hän ymmärrä, mistä puhut ja mitä kerrot. Kukaan, joka ymmärtää, ei käytä minkään laisia Temuja.

• Anonyymi
      UUSI

Ollaan kuitenkin pikkusen vakavissaan. Olen eläkkeellä ja 70 lähestyy. Talo maksettu , auto ok vaikka jo 14v vanha. Tilillä vajaan vuoden eläke. SIIS. En osta osakkeita enkä sijoita. Pieni säästö on parempi. Mutta niinkuin kirjoitin lähden kutsuttuna sille asuntoauto matkalle josta yllä kirjoitin. Sijoitan itseeni ja välittömään nautintoon jonka aurinko ja lämpö saavat aikaan. Olen koko elämäni aikana halunnut matkustaa , kerran vuodessa etelän lämpöön ja kesäisin suomessa ja pohjoisessa kalareissut. Koti on paraspaikka ja sinnehän sitä aina tullaan lopuksi. Mielenkiinto matkustamiseen ei ole mennyt ja suosittelen sitä kaikille hyvässä seurassa. Ensi viikolla via baltika odottaa. Kiinnostuneille vihjeeksi, katsokaa YOU TUBE ja hakusanaksi MATKAILUAUTOLLA EUROOPPAAN. Kymmenia kuvallisia kertomuksia reissuista. Toiset tosi hyvin tehtyjä. Parhaat ovat Wander media ja JustDoMedia. Antoisia euroopan matkoja.

• Anonyymi
      UUSI

Varma keino hallitukselle saada ihmiset kuluttamaan enemmän: Jos kaikista pienituloisimmille (esim. takuueläkeläisille tai työttömille) nostettaisiin tukeja, ne menisivät varmasti kulutukseen, sillä heillä olisi siihen todellinen tarve. Keski- ja suurituloiset eivät tarvitse veronalennuksia, jos heillä jää enemmän palkasta käteen niin se ei lisää kulutusta vaan menee sijoituksiin.

• Anonyymi
        UUSI

Olet täysin oikeassa! Eivätkö tavikset todellakaan tajua tuota?
        Jotain myönteistäkin sentään. Joidenkin kohdalla nopeuttaa ennenaikaista "eläköitymistä"joten työstä luopuminen tekee tilaa siihen halukkaalle.

Asiaa hieman hipoen. Eläkkeiden prosentuaaliset korotukset ovat epäoikeudenmukaisia vaikka progressio hieman tasoittaakin.
        KELAn täydentämä vaimoni eläkkeen vero on noin 1/4 osa minun vastaavasta. Kun me molemmat saamme saman prosetuaalisen korotuksen niin ero venyy vaimoni vahingoksi.
        Mielestäni kaikkien pitäisi saada sama euroinen peruskorotus ja sen päälle joku kohtuulline %-korotus jossa on jo otettu huomioon tuo perusosa.

• Anonyymi
      UUSI

Keskituloinen perheellinen käyttää kaikki kädestä suuhun. Asuntovelka ja autovelka pitää siitä huolen.

• Anonyymi
        UUSI

Autovelka on omaa hölmöyttä!

• Anonyymi
      UUSI

Valemedian öyhötystä israel on niin hyvä ja putin on niin paha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      177
      10713
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      98
      7552
    3. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      31
      7399
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7386
    5. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      89
      5769
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      52
      5238
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      31
      4976
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      12
      4801
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      5
      2160
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      37
      1610
    Aihe