Tyypillisellä 6kW sähkökiukaalla lämmittäessä huomenillalla.
Saunominen maksaa huomenna 3 euroa tunnilta
9
170
Vastaukset
- Anonyymi
Noin suurinpiirtein tuonverran se tekee kun ottaa siirtohinnan ja veron sen 38centin energiahinnan päälle laskelmaan mukaan.
- Anonyymi
Maksaa meille siirtoineen 0.13 € / kWh. Kun ei osta pörssisähköä, niin säästyy ahdistukselta.
- Anonyymi
Voit olla tyytyväinen nyt tuohon sähkösoppariin. Mä kun yleensä olen saunonut aina lauantaisin niin siirrän tuon saunomispäivän nyt täksi päiväksi.
Aika poikkeuksellistahan on että pörssihinta perjantaina reilusti yli puolet halvempi..
Noo, kiuas on nyt kytketty lämpiämään. Zihautin tässä juuri tokan saunakaljan.. - Anonyymi
Tuskin mistään saat ostettua sähköä 4 cent/kWh hintaan, jotta tuossa siirtohinta ei voi olla ainakaan Elenian jossa siirto veroineen liki 9 senttiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin mistään saat ostettua sähköä 4 cent/kWh hintaan, jotta tuossa siirtohinta ei voi olla ainakaan Elenian jossa siirto veroineen liki 9 senttiä.
Siirto 5,14 snt/kWh (Järvi-Suomen Energia)
Energia 7,9 snt/kWh (Vaasan Sähkö)
Tosin siirtohinta ei kerro koko totuutta, sillä 3 x 25 A liittymän perusmaksu on huikeat 44,44 €/kk - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit olla tyytyväinen nyt tuohon sähkösoppariin. Mä kun yleensä olen saunonut aina lauantaisin niin siirrän tuon saunomispäivän nyt täksi päiväksi.
Aika poikkeuksellistahan on että pörssihinta perjantaina reilusti yli puolet halvempi..
Noo, kiuas on nyt kytketty lämpiämään. Zihautin tässä juuri tokan saunakaljan..Pakko tuohon on olla tyytyväinen, vaikka pari vuotta sitten energia maksoikin alle 5 senttiä. Julmetusti on nousseet vallankin myös Järvi-Suomen Energian perusmaksut, jotka ovatkin kalleudessaan kyseenalaisella kärkisijalla 1.
Iso sähkölämmitteinen talo + sähkösauna + sähkölämmitteinen erillinen autotalli + sähköauto. Pörssisähköä ei uskalleta ottaa ihan siksi, että kylmimpinä talvipäivinä kulutus on jopa 120 kWh/vuorokausi. Jos hinta olisi tuolloin vaikkapa 1 euron kWh, niin se päivä kustantaisi 120 €. Kuukausi, niin.................
- Anonyymi
Saunominen maksaa huomenna 3 euroa tunnilta
Anonyymi-ap
2025-09-26 21:04:43
Ilmoita
Tyypillisellä 6kW sähkökiukaalla lämmittäessä huomenillalla.- Anonyymi
No niihin saunakaljoihin näyttäisi sitten useimmillla menevän enemmän rahaa kuin siihen sähköön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras991517Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva208978- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7734
- 61710