Kanadan Posti konkurssikypsä, onko Suomi parempi?

Anonyymi-ap

Suomen Postin pörssilistaaminen kuullostaa lähes moraalittomalta, tämä meille kaikille tuttu yhtiö on hyvin kiinnostavassa vaiheessa… kiinnostava kun voi tarkoittaa myös isoja haasteita.

Eiköhän pidetä nämä kannattamattomat yhteiskuntapalvelut poissa pörssistä.

6

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Postihan ei nykypäivänä ole mikään yhteiskuntapalvelu vaan toimija rahtiliikenteessä ja 3PL-toiminnassa. Kilpailtu ala ja kaikki ei siinä pärjää. Suomen markkinoilla Posti on isoin toimija ja jos se ei pärjää kilpailussa markkinaehtoisesti niin konkurssi on Suomalaisille veronmaksajille taloudellinen pelastus.

• Anonyymi

Postilla on krääsäpakettien kuljettamisen lisäksi kyllä myös yhteiskunnan ja lainkin määräämät tehtävät.

Ei niitä pörssiyhtiö halua hoitaa… toimittaa vähiä kirjeitä syrjäseuduille ja sitä varten pitää kalustoa ja henkilökuntaa. Strategiset avaukset vanhusten hoidosta samalla kun viedään sitä kuukauden ainutta kirjettä tai ruohonleikkuu yms ovat naurettavan ja traagisen välimaastosta.

Kun EU vihdoin hiffaa laittaa Kiinan pienpaketeille veron/tullin, niin siinä loppuu sitten se turhien krääsäpakaettien kuljetus, jonka varaan rakennettava kasvu ei ole kestävää - ei ympäristön, kansantalouden tai yritystalouden kannalta.

• Anonyymi

JOO PÖRSSIIN PITÄÄ PÄÄSTÄ..SIINNÄ KIRJEEN HINTA TUPLAANTUU..TÖRKEETÄ PITÄS KUULUA VALTIOLLE..NUIN TERVEYSPALVELUTKIN.

• Anonyymi

koijaako valtio kansalaisia ja / tai piensijoittajia tällä operaatiolla?
        Ei anna kovin hyvää kuvaa nyt hallituksen talousosaamisesta tai sitten moraalista.

Olisin odottanut edes kokoomuslaisten ymmärtävän taloutta… Suomen tulevaisuus näyttää aika heikolta tämän pöllöilyn jäljiltä.

• Anonyymi

juu rahat kerätään tyhmiltä, vapaaehtoiset verot mallia roskan myynti, lotto yms huuhaa ja hörhöily hieman harmittaa mutta parempi että verot kerätään vapaaehtoisesti niin voi fiksumpi olla osallistumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe