Herkällä sielulla (hyvää yötä)

Anonyymi-ap

on vahvat sisäiset arvot ja taipumus pitää niistä kiinni. Jos muut eivät noudata arvojaan yhtä tinkimättösti, niin voi olla vaikea prosessoida ristiriitaa ulkomaailman kanssa. Vaikka sitä ei aina edes tunnustaisi, niin on pettymys, kuinka näyttää siltä, että muut ihmiset eivät ole lähellekään yhtä johdonmukaisesti ihmisten hyvinvoinnin puolella, eivätkä he usein edes yritä nähdä suurempia kokonaisuuksia omien lyhytjänteistensä intressiensä yläpuolelta.

Pakokeinona voi yrittää eristäytyä henkisestä ja/tai fyysisesti muista ihmisistä, myös omasta itsestään. Roolin ottaminen on myös yleistä, jolloin esitetään jotain, jotta saataisi muilta hyväksyntää. Katsotaan, että mitä muut tekevät ja sen perusteella viritetään rooli sellaiseksi, että ei ärsytettäisi muita. Herkkä sielu on altis muiden kritiikille ja näkee sen helposti henkilökohtaisesti silloinkin, jos se ei sitä ole. Myös hyökkäävämpi rooli on mahdollinen, jolloin yritetään ottaa moraalinen paremmuus muista ja ollaan alituiseen ohjailemassa ja neuvomassa toisia. Itse katson kuuluneen ja vieläkin jonkin verran kuuluvan eniten edellämainituista tuohon ensimmäisenä mainitsemaani.

Maailmassa menee aivan mielettömästi ihmisten potentiaalia hukkaan, kun toisaalta ihmiset eivät ymmärrä erityisherkkien ajatusmaailmaa kokonaisuutena, mutta toisaalta erityisherkät eivät aina saa riittävää itsevarmuutta toimia ristiriitaisessa maailmassa.

Toimivin lääke on omasta näkökulmasta yleensä tutustuminen ihmisluonteeseen yleisesti kuin myös ihmistyyppeihin ja erityisesti erilaisiin ihmisiin, yrittää nähdä maailmaa toisten silmin. Mua se on ainakin auttanut suunnattoman paljon monessa mielessä. Kun näkee asioita kokonaisuuksina eikä yksittäisinä henkilökohtaisina transaktioina, pystyy asettumaan monen negatiivisen tunteen yläpuolelle ja tällä tavalla olenkin päässyt pitkälle taistelussa masennuksen kanssa.

https://www.youtube.com/watch?v=KSBE_VuDo5Q

19

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Hyvää yötä ja kauniita unia... ;-))

• Anonyymi
        UUSI

Hyvää yötä! -ap

• Anonyymi
      UUSI

Totta on eikä siihen ole varaa

• Anonyymi
      UUSI

Öitä

• Anonyymi
        UUSI

Hyvää yötä! -ap

• Anonyymi
      UUSI

Ihmiset pyrkivät nykyään vain hyötymään ja käyttämään hyväksi altruistisia ihmisiä. Kupataan loppuun henkisesti ja taloudellisesti. Pitäisi olla itsekkäämpi ja pitää paremmin puolensa. Mutta kun ei olla opetettu.

• Anonyymi
        UUSI

Näkemykseni mukaan ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä ympäri maailmaa ovat hyvää tahtovia ihmisiä, joille tärkeintä elämässä on oma ja läheistensä hyvinvointi, mutta toivovat aidosti hyvää myös muillekin. Pieni osa ihmisistä laittaa kuitenkin liikkeelle negatiivisiä ajatusmalleja, joihin jotkut saattavat pudota, vaikka se olisikin ainakin osittain vastoin heidän sisäisiä arvojaan. Maailma on kuitenkin ihmiskunnan olemassaolon aikana mennyt tässäkin nähdäkseni valtavia askelia eteenpäin, vaikka aina ei siltä näytä ja edistys meneekin eteenpäin usein aaltoina ylös ja alas. -ap

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näkemykseni mukaan ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä ympäri maailmaa ovat hyvää tahtovia ihmisiä, joille tärkeintä elämässä on oma ja läheistensä hyvinvointi, mutta toivovat aidosti hyvää myös muillekin. Pieni osa ihmisistä laittaa kuitenkin liikkeelle negatiivisiä ajatusmalleja, joihin jotkut saattavat pudota, vaikka se olisikin ainakin osittain vastoin heidän sisäisiä arvojaan. Maailma on kuitenkin ihmiskunnan olemassaolon aikana mennyt tässäkin nähdäkseni valtavia askelia eteenpäin, vaikka aina ei siltä näytä ja edistys meneekin eteenpäin usein aaltoina ylös ja alas. -ap

Taidan olla sijoittunut ikävämpiin piireihin sitten vaan 😞

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taidan olla sijoittunut ikävämpiin piireihin sitten vaan 😞

Minä vedin rajat, niin ei ole tarvinnut juurikaan hylätä ketään. Ihmiset blokkaa itsensä automaattisesti kun eivät saa sitä hyötyä, mitä ovat olleet hakemassa. Minulla ei ole montaa ystävää, mutta ei se määrä vaan laatu. Pelkkien herkkien empaattien kanssa olen enää tekemisissä. Minua ei kiusaa enää yhtään kukaan tai käytä väärin empaattisuuttani. Energiaa jää elämiseen enemmän. - en ap

• Anonyymi
      UUSI

Kiva että spämmäät palstan täyteen näitä omia juttujas.

• Anonyymi
        UUSI

Olisiko mielestäsi parempi, että laittaisin kaikki viestini yhden ketju alle, jolloin he, jotka eivät teksteistäni pidä, pystyisivät ohittamaan ne helpommin? Viestien kirjoittamista aion kyllä jatkaa niin kauan, kuin inspiraatiota nihiin löytyy ja ajatuksia, joita tekee mieli tuoda esiin. Aivan joka ilta ei ole tarkoitus aina näitä kirjoittaa. -ap

• Anonyymi
      UUSI

Hyvä kirjoitus!

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos! -ap

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos! -ap

Hyvää yötä vain.

• UUSI

Mä en oikein ymmärrä mitä näillä arvoilla tarkotetaan.

Naisjohtajainstituutin toiminnanjohtaja katsoo arvojen olevan ikuisia ja saavuttamattomia. Kuten totuus, hyvyys ja kauneus. Arvot on aina totta yksilön näkökulmasta ja kuvaavat ihmisen suhdetta ympäröivään maailmaan.

Arvoja ei myöskään voi sanoa hyviksi tai pahoiksi, mutta niiden nimissä voi tehdä paljon hyvää tai pahaa. Arvoja ei voi myöskään asettaa vaan ne ovat olemassa ja ne voidaan ajattelun avulla tunnistaa.

• Anonyymi
      UUSI

Kiitos kun kirjoitat❤️

• Anonyymi
      UUSI

Minuun resonoi erityisesti ensimmäinen kappale. Olen tehnyt korjausliikkeitä omassa käyttäytymisessä, enkä enää kompastu tilanteisiin, joissa koen henkilön olevan vilpillinen.

• Anonyymi
      UUSI

Itse taas koen itseni jotenkin vialliseksi. Miksi koen näen ja miksi ajattelen näin. Kun niin moni ei tee niin. Olen koittanut mukautua siihen rooliin millainen minun pitäisi olla että olisin niinku muutkin. Mutta voin silloin niin huonosti. En tahdo neuvoa toisia. Enkä koe olevani jotenkin parempi. Haluan vaan olla oma itseni sellaisenaan ja tulla hyväksytksi ja rakastetuksi näin.

• Anonyymi
        UUSI

Minulla on samansuuntaisia ajatuksia, koska koen olevani erilainen kuin muut ja se liittyy osittain erityispiirteisyyteeni ja myös muihin ominaisuuksiini. Mutta olen vanhempaa ikäluokkaa ja olen ollut kauan kestävässä parisuhteessa ja sen takia minulla ei ole mitään pakkoa enää löytää uutta kumppania. Pelkkä ystävyys ikäiseni miehen kanssa riittäisi minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe