Stubb puhui YK:ssa

Paloma.se01

en tiedä onko tästä tehty aloitusta aikaisemmin.
Stubbin viime viikolla pitämä puhe on herättänyt suurta huomiota maailmalla. Sitä on ylistetty ja kommentoitu paljon Samoin Stubbin ja rouva Inne-Stubbin esiintymistä ja eleganssia on kommentoitu kansainvälisessä mediass.

https://www.youtube.com/watch?v=NLzUhjf7XQU
https://www.facebook.com/alexanderstubb/videos/818935317458958

Rouva Innes-Stubbin asu on herättänyt keskustelua somessa.
https://www.facebook.com/photo?fbid=1366521378165875&set=a.293499292134761

28

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeaa miestä tuli äänestettyä, vaikka H ei ollut edes vakavasti otettava.

      • Anonyymi

        Stubb on kehittynyt virassaan.


    • Anonyymi

      Stubb osaa puhua sillä tavalla joka miellyttää Trumppia, siihen ei joka jätkä pysty alistumaan, pitää unohtaa moraali.

      • Anonyymi

        Analyysisi on onneton ja hölmö, ei jatkoon.


    • Stubbin puheesta minulle jäi mieleen ylimmäiseksi (jos jätetään sivuun tämä yksi pieni Trumppia ylistävä kommentti) se ettäStubb, samoin kuin Ahtisaari ja suuri os meistä vanhasta kansasta haluaisi mielellään palauttaa YK:lle ja muille kansaniväliselle järjestöille sen arvostuksen ja päätösvallan, joka niillä alkujaan piti olla.
      Suurvallat, USA ensimmäisenä haluaisi mielellään romuttaa YK:n, päättää asioista itse ilman pienempien valtioiden tai järjestöjen puuttumista asioihin, mutta se ei ole tie rauhaan eikä tasa-arvoon maailmasa. Olimme ehkä vähän sinisilmäisi, kun uskoimme että maailma ei todellakaan halua enää komatta suursotaa tai että ihmisoikeudet, valtioiden rajat ja itsemääräämisoikeus voitaisi kontrolloida ja säätää yhteistyöllä ja hyvällä tahdolla. Vuoden 1989 jälkeen Berllinin muurin kaaduttua toivoimme uuden ajan tuulten puhaltavan, mutta se kesti ainoastaan siihen saakka kun laitaoikeista alkoi taas pahaenteisen voitonmarssinsa, aloittaen USA:sta ja Trumpin kannattajista, toisaalta Venäjällä jo ennen, Putinin ja tsaarinaikaisen ruoskapolitiikan tultua päivän sanaksi.
      Unkarin Orban on juuri antanut lausunnon, jossa hän sanoo että Ukraina ei ole mikään suvereeni maa.

      • Anonyymi

        Älä viitsi yleistää et USA haluaisi muka romuttaa YKn, se ei ole totta.


    • Anonyymi

      Vaatteet on vähiten tärkeä asia, pääasia et ne on päällä.

    • Anonyymi

      Joo ei YK:lla enää mitään tehdä ikävä kyllä sinne päästettiin Kiinan ja Venäjän
      bolshevikkiraakalaiset muovailemaan maailmanjärjestystä

      YK on USAssa eli elossa sen takia
      jos se olisi Sveitsissä se olisi lopetettu jo ajat sitten ja USA olisi vetänyt rahansa
      pois

      Nyt USA maksaa YK:n koska satojen diktatuurimaiden kehitysmaalaiset
      pääsevät pukumiehinä ryyppäämään sinne vuosiksi kamalasta kotimaastaan
      ja USA saa kulutuksena rahat takaisin mitä on antanut

      • Anonyymi

        Pakkohan YK on olla, apatia ja kyynisyys ei ketään pelasta, poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan YK on olla, apatia ja kyynisyys ei ketään pelasta, poika.

        miksi niin, mitä tapahtuisi jos YK:n parisadan diktatuurivaltion eliitti ei pääsisi
        juhlimaan New Yorkiin? ravintoiloiden liikevaihto voisi vähän laskea
        eipä juuri muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi niin, mitä tapahtuisi jos YK:n parisadan diktatuurivaltion eliitti ei pääsisi
        juhlimaan New Yorkiin? ravintoiloiden liikevaihto voisi vähän laskea
        eipä juuri muuta

        Eli mitä tilalle, anna ratkaisuja?


    • Anonyymi

      Trump on ollut valmis romuttamaan Naton, YK pitäisi nuolla Trumppia niin kuin paljon tehdään. Trump hyväksyy vain mikä häntä henkilökohtaisesti mielyttää, tänään tätä mieltä, huomenna muuttaa mielensä tuskin muistaa mitä oli eilen mieltä.

      • Anonyymi

        USA on tärkein tae sille, et Putin ei hyökkäile lisää, muista se kun mollaat Trumpia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        USA on tärkein tae sille, et Putin ei hyökkäile lisää, muista se kun mollaat Trumpia.

        Trump on pahoillaan jollei hänelle myönnetä Nobelin rauhanpalkintoa, millä edellytyksellä pitäisi, oikeuden mukainen pysyvä rauha Israelin ja Palestiinan välille. Rauha Ukrainaan ei onnistu Trumpilta.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Trump on pahoillaan jollei hänelle myönnetä Nobelin rauhanpalkintoa, millä edellytyksellä pitäisi, oikeuden mukainen pysyvä rauha Israelin ja Palestiinan välille. Rauha Ukrainaan ei onnistu Trumpilta.

        Otat Trumpin puheista tosissas kaiken, vai vain sen mikä sopii sun tarkoitusperiisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otat Trumpin puheista tosissas kaiken, vai vain sen mikä sopii sun tarkoitusperiisi?

        Minun tarkoitusperät noilla alueilla he he, Trump sentään luopunut Gazan muuttamiseksi Riviera lomailu paikaksi, kahden valtion malli kuka siihen uskoo, Netanjahun sanoi muutama päivä sitten ettei ikinä onnistu. Tyhjentääkö siirtokunnat Länsirannalla ?

        Ukrainan sota päättyy tietysti joskus, ei Trumpin käskystä, vain Putinin käskystä, luovuttaako, pakotetaanko, löytyykö Kremlistä taho joka lopettaa sodan.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Minun tarkoitusperät noilla alueilla he he, Trump sentään luopunut Gazan muuttamiseksi Riviera lomailu paikaksi, kahden valtion malli kuka siihen uskoo, Netanjahun sanoi muutama päivä sitten ettei ikinä onnistu. Tyhjentääkö siirtokunnat Länsirannalla ?

        Ukrainan sota päättyy tietysti joskus, ei Trumpin käskystä, vain Putinin käskystä, luovuttaako, pakotetaanko, löytyykö Kremlistä taho joka lopettaa sodan.

        Trump haluaa palestiinalaisille valtion, jonka hallinnon johdossa hän itse on. Silloin hän voi halutessaan muuttaa Gazan kaistan Rivieraksi.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trump haluaa palestiinalaisille valtion, jonka hallinnon johdossa hän itse on. Silloin hän voi halutessaan muuttaa Gazan kaistan Rivieraksi.

        kylmätotuus

        Trump yllättää tarkoituksellisesti, viimeisin kutsui sata kenraalia kokoustamaan saadakseen armeijan tukea sisäpolitiikalleen, kenraalit jättivät taputukset sikseen.
        Aika röyhkeää käyttää armeijaa sisäpolitiikassa, joihinkin kaupunkeihin lähetetään armeija valvomaan turvallisuutta, Suomessa ei Stubb määrää armeijan joukkoja Tampereelle valvomaan turvallisuutta.
        Kaikki mitä Trump tekee on luoda kuva hyvästä oikeudenmukaisesta presidentistä, Trump ihannoi diktaattoreita, Kim Jong-un, Putin, Xi näitten asemaan ei pääse koskaan, muutaman vuoden diktaattori ei muuta.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Trump yllättää tarkoituksellisesti, viimeisin kutsui sata kenraalia kokoustamaan saadakseen armeijan tukea sisäpolitiikalleen, kenraalit jättivät taputukset sikseen.
        Aika röyhkeää käyttää armeijaa sisäpolitiikassa, joihinkin kaupunkeihin lähetetään armeija valvomaan turvallisuutta, Suomessa ei Stubb määrää armeijan joukkoja Tampereelle valvomaan turvallisuutta.
        Kaikki mitä Trump tekee on luoda kuva hyvästä oikeudenmukaisesta presidentistä, Trump ihannoi diktaattoreita, Kim Jong-un, Putin, Xi näitten asemaan ei pääse koskaan, muutaman vuoden diktaattori ei muuta.

        Jos ryssä alkaa tulla, se on Trump jota huudetaan apuun....!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ryssä alkaa tulla, se on Trump jota huudetaan apuun....!

        Trump on kunkku ! On paras pressa ikinä !
        Joka muuta väittää, valehtelee !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trump on kunkku ! On paras pressa ikinä !
        Joka muuta väittää, valehtelee !!

        Trump on USAn Lordi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        YK ei ole pysäyttänyt ketään koskaan. Vai onko?


    • Anonyymi

      Usa ja Trump ovat ainoat lännessä, joita Putin edes hieman kuuntelee kenties myös pelkää.

      • Anonyymi

        Kyllä myös Ranskaa, Englantia ja Italiaa varoo Kreml ärsyttämästä liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä myös Ranskaa, Englantia ja Italiaa varoo Kreml ärsyttämästä liikaa.

        Aikahyvin mediapropaganda on sinuun uponnut
        ärsyttämästä köyhää paskläjää ei armeijaa ei tuotantoa ei muuta kuin ydinase


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikahyvin mediapropaganda on sinuun uponnut
        ärsyttämästä köyhää paskläjää ei armeijaa ei tuotantoa ei muuta kuin ydinase

        Sekoilusi ei uppoa, ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe