olen siis toista kertaa pakkohoidossa osastolla ja haluis lähteä pois tiedän itseni hyvin ja tiedän että oloni ei parane täällä
miten pääsee pois pakkohoidosta nopeasti??
94
579
Vastaukset
- AnonyymiMenet paperikoriin ja puhallat papereita että ne leijailee ulos vapauteen. - AnonyymiSuljetulla ei saa käyttää kännyköitä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suljetulla ei saa käyttää kännyköitä. Nykyään kyllä saa. Vaikka kai se riippuu paikasta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Nykyään kyllä saa. Vaikka kai se riippuu paikasta. Olet siellä koska olet vaaraksi muille 
 Kännykkä otetaan pois myös
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Olet siellä koska olet vaaraksi muille 
 Kännykkä otetaan pois myösEi oteta enään. Kaikki saa pitää kännykät ellet joudu eristykseen yms 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Olet siellä koska olet vaaraksi muille 
 Kännykkä otetaan pois myösVanha tieto. 7v ehkä sit noin, nykyään enään ei 

- Anonyymipaperikoriin menemistä saa ehdottaa mutta ei saa kysyä miksi olet toista kertaa pakkohoidossa. No minä ehdotan sitten että alottaja menee pahvilaatikkoon - Anonyymimiten nii ei saa kysyy?? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:miten nii ei saa kysyy?? koska mä kysyin ja se poistettiin 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:koska mä kysyin ja se poistettiin Paperikori on toimiva ehdotus. Mä ehdotan kaappia tai sängyn alle menoa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:koska mä kysyin ja se poistettiin mä en oi poistanu sitä mut oon täällä toista kertaa masennuksen takia ja koska en halunnu mennö kouluu 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:mä en oi poistanu sitä mut oon täällä toista kertaa masennuksen takia ja koska en halunnu mennö kouluu Miksi sä et halua mennä kouluun ? Kiusataanko sua siellä ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miksi sä et halua mennä kouluun ? Kiusataanko sua siellä ? ei mua kiusata en jaksa selittää pitkästi mut en vaa jaksa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:mä en oi poistanu sitä mut oon täällä toista kertaa masennuksen takia ja koska en halunnu mennö kouluu Masennuksen takia eli sun on helppo huijata myös tiesi ulos 

- AnonyymiPaljon riippuu miksi olet siellä. Kukaanhan ei tiedä mitä sun päässä liikkuu eli ulkoinen olemus tärkeä 
- AnonyymiRauhoita mielesi, käyttäydy asiallisesti. Älä vaikuta psykoottiselle yms - Anonyymihyvä sanoa koska psykoottinen ei tiedosta olevansa psykoosissa ja hänelle harhat on totta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:hyvä sanoa koska psykoottinen ei tiedosta olevansa psykoosissa ja hänelle harhat on totta. Paljon joo riippuu syystä miksi olet ja oireista. Osahan itse asiassa osaa näytellä parempaa kuin on.... OSastolla kun suurin osa ajasta ollaan omissa oloin niin, riittää et tsemppaa lääkärin ajaksi ja sen kun näkee hoitajia. Jotkut pystyy siihen, etenkin ne joiden harhat on luokkaa CIA salamurhaa mut 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Paljon joo riippuu syystä miksi olet ja oireista. Osahan itse asiassa osaa näytellä parempaa kuin on.... OSastolla kun suurin osa ajasta ollaan omissa oloin niin, riittää et tsemppaa lääkärin ajaksi ja sen kun näkee hoitajia. Jotkut pystyy siihen, etenkin ne joiden harhat on luokkaa CIA salamurhaa mut No ei ole osannut näytellä kun osastolle on joutunut? pitäiskö sitä opetella näyttelee ettei joutuis osastolle 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No ei ole osannut näytellä kun osastolle on joutunut? pitäiskö sitä opetella näyttelee ettei joutuis osastolle Ehkä. Mut siihen ei voi enään vastauksia antaa :D Tarkkailujakso oletettavasti menossa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ehkä. Mut siihen ei voi enään vastauksia antaa :D Tarkkailujakso oletettavasti menossa tarkkailu jakso meni jo ja päättettiin et jään tänne 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:tarkkailu jakso meni jo ja päättettiin et jään tänne Olet siellä kuitenkin turvassa, saat ruuan, ja sulla on aikaa levätä. 
 Puhu hoitsujen kanssa sun ongelmista. Puhuminen auttaa kaikkein eniten, se helpottaa.

- AnonyymiEihän tuonne joudu jos ymmärtää omaa käyttäytymistään ja käyttäytyy normaalisti, eli olet sekaisin ja vaarallinen itsellesi ja/tai muille. - AnonyymiEi mut voi silti vapautua tarkkailujakson aikana eli 3 päivän sisällä.. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei mut voi silti vapautua tarkkailujakson aikana eli 3 päivän sisällä.. eiköhän aloittaja kestä sitten vielä kaksi päivää. Jos ei halua olla osastolla niin toimi silleen ettei sinne joudu 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:eiköhän aloittaja kestä sitten vielä kaksi päivää. Jos ei halua olla osastolla niin toimi silleen ettei sinne joudu Joskus ironisti pois pääsy on helpompaa kuin estää sisäänmeno 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Joskus ironisti pois pääsy on helpompaa kuin estää sisäänmeno ei aloittaja kuole jos joutuu 2 päivää olla. Kyllä hän kotona ehtii olla 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:ei aloittaja kuole jos joutuu 2 päivää olla. Kyllä hän kotona ehtii olla 3 päivää onneksi menee suht nopeasti. Tosin olis kiva tietää miks sinne joutu.. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:ei aloittaja kuole jos joutuu 2 päivää olla. Kyllä hän kotona ehtii olla "ÄLÄ PUHU JOUTAVIA,KALIUMSALPAAJIA (RISPERDAL),KUN ANNETAAN,TUNTUU,KUIN SYDÄN PYSÄHTYISI,SYDÄNTÄ PAKOTTAA HELVETISTI"!!! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"ÄLÄ PUHU JOUTAVIA,KALIUMSALPAAJIA (RISPERDAL),KUN ANNETAAN,TUNTUU,KUIN SYDÄN PYSÄHTYISI,SYDÄNTÄ PAKOTTAA HELVETISTI"!!! Riippuu jo mitä sulle tehää 

- Anonyymikarkaa ja juokse niin kovaa ettei sua saada kiinni ja piiloudu metsään - AnonyymiXD Riippuu paikasta. Osassa tosi helppoa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:XD Riippuu paikasta. Osassa tosi helppoa Riippuu tosin diagnoosistakin miten helpolla päästetään. 
 Itsetuhoinen kandee olla jos mielisairaalaan ulkotyöt ei kiinnosta.Muuten kyllä sinne nakitetaan heti.

- AnonyymiNäytät olevasi toimintakykyinen ja vastuullinen. Mielenterveyttä se ei vaadi. 
- AnonyymiJos ei ole työpaikkaa.Tai mahiksia päästä töihin.Elä kiirehi.Paremmat mahikset päästä eläkkeelle mitä kauemmin olet osastolla. 
- AnonyymiSiellä olet turvassa, ota lomailun kannalta, syöt hyvin ja juttelet hoitajien kanssa.kyllä sieltä pois pääsee kun mieliala tasaantunut. 
- AnonyymiParantumalla. 
- AnonyymiEi sieltä pakkohoidosta niin vaan pääse pois. Jos yrität paeta olet etsintäkuulutettu ja poliisi löytää sinut ennemmin tai myöhemmin. Palauttavat takaisin sairaalaan ja lääkitykseen. Nykyisin lääkkeet on otettava ei voi kieltäytyä. - Anonyymija ei sinne joudu jos osaa käyttäytyä ja huolehtia itsestään. Näin mä ajattelen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:ja ei sinne joudu jos osaa käyttäytyä ja huolehtia itsestään. Näin mä ajattelen. No joillain ongelmat on liian pahoja vaikka osaiskin käyttytyä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No joillain ongelmat on liian pahoja vaikka osaiskin käyttytyä Ja ne ongelmat ei sitten vaikuta elämänhallintaan ja käyttäytymiseen. En tiennyt kun en ole koskaan ollut osastolla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja ne ongelmat ei sitten vaikuta elämänhallintaan ja käyttäytymiseen. En tiennyt kun en ole koskaan ollut osastolla. No itsemurhan yrittäminn ei välttämättä näy ennen yritystä mitenkään 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No itsemurhan yrittäminn ei välttämättä näy ennen yritystä mitenkään No ei,mutta mä en tiennyt että kaikki pakkohoitoon joutuvat ovat yrittäneet itsemurhaa. Nyt tiedän 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No ei,mutta mä en tiennyt että kaikki pakkohoitoon joutuvat ovat yrittäneet itsemurhaa. Nyt tiedän Ei kaikki. Osalla on muita ongelmia psykoosista itsemurhan yrittämiseen yms. Eli sinne voi joutua vaikka elämänhallinta ja käyttäyminen olisi kunnossa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei kaikki. Osalla on muita ongelmia psykoosista itsemurhan yrittämiseen yms. Eli sinne voi joutua vaikka elämänhallinta ja käyttäyminen olisi kunnossa Eli psykoosissa kuitenkin pystyt huolehtii itsestäsi ja toimia normaalisti. En tiennyt tätäkään. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eli psykoosissa kuitenkin pystyt huolehtii itsestäsi ja toimia normaalisti. En tiennyt tätäkään. Osa pystyy. RIippuu paljon henkilöstä. Kaikki ongelmat joiden takia joutuu osastolle ei näy suoraan elämänhallinnassa tai käytöksessa. Valtaosa kyllä, mutta ei aina. Eli sen pohjalta ei voi tehdä päätelmiä, ainakaan tuntematta henkilöä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja ne ongelmat ei sitten vaikuta elämänhallintaan ja käyttäytymiseen. En tiennyt kun en ole koskaan ollut osastolla. Onhan tuolla niitä jotka päivisin töissä ja kaikki ulkosesti kunnossa mut sit joutuu osastolle yllättäen kun kaikki romahtaa kerralla. Huumeet on yks tällanen mikä voi tehdä jne 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Osa pystyy. RIippuu paljon henkilöstä. Kaikki ongelmat joiden takia joutuu osastolle ei näy suoraan elämänhallinnassa tai käytöksessa. Valtaosa kyllä, mutta ei aina. Eli sen pohjalta ei voi tehdä päätelmiä, ainakaan tuntematta henkilöä Ei jaksa kaikkea faktatietoa lukea netistä. Mutta luulin että osastolle joutuu jos on itselleen vaaraksia tai muille ja tai jos ei osaa huolehtia itsestään ja perustarpeista 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onhan tuolla niitä jotka päivisin töissä ja kaikki ulkosesti kunnossa mut sit joutuu osastolle yllättäen kun kaikki romahtaa kerralla. Huumeet on yks tällanen mikä voi tehdä jne Mä en nyt huumeidenkäyttäjiä tarkoittanut. Jos sä käytät huumeita niin eihän sulla silloin elämä ole hallinnassa. tai jos sulla on tietoa että huumeiden käyttäjät voi hyvin ja elävät mielekästä elämää niin saa korjata. Koska mulla ei ole kokemusta huumeista 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mä en nyt huumeidenkäyttäjiä tarkoittanut. Jos sä käytät huumeita niin eihän sulla silloin elämä ole hallinnassa. tai jos sulla on tietoa että huumeiden käyttäjät voi hyvin ja elävät mielekästä elämää niin saa korjata. Koska mulla ei ole kokemusta huumeista Riippuu huumesta. Osa voi käydä päivätöissä ja olla muuten ok kunnes tulee se kerta kun menee psykoosiin jne 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei jaksa kaikkea faktatietoa lukea netistä. Mutta luulin että osastolle joutuu jos on itselleen vaaraksia tai muille ja tai jos ei osaa huolehtia itsestään ja perustarpeista Vaaraksi itselleen tai muille pääsääntöisesti kyllä. Toi huolehtiminen on sit se mis harmaa alue. Riippuu paljon paljonko vapaita paikkoja jne 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei kaikki. Osalla on muita ongelmia psykoosista itsemurhan yrittämiseen yms. Eli sinne voi joutua vaikka elämänhallinta ja käyttäyminen olisi kunnossa Yritin -90-luvulla itsemurhaa, olin tehohoidossa muutaman päivän. 
 Kun siitä selvisin, sairaalalääkäri kysyi minulta, haluanko mennä psykiatriselle osastolle hetkeksi toipumaan. Päätin mennä, tilanteesta johtuen.
 Ei edes itsemurhayrityksen jälkeen olisi laitettu pakkohoitoon. Olisin päässyt lähtemään suoraan kotiinkin.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Riippuu huumesta. Osa voi käydä päivätöissä ja olla muuten ok kunnes tulee se kerta kun menee psykoosiin jne no kun mulla ei ole kokemusta huumeista niin en tiedä. Mutta kiitän tiedosta 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Vaaraksi itselleen tai muille pääsääntöisesti kyllä. Toi huolehtiminen on sit se mis harmaa alue. Riippuu paljon paljonko vapaita paikkoja jne Miten pakkohoitoon päädytään? 
 Henkilöllä on todettu mielisairaus, joka heikentää hänen kykyään huolehtia itsestään tai tehdä päätöksiä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miten pakkohoitoon päädytään? 
 Henkilöllä on todettu mielisairaus, joka heikentää hänen kykyään huolehtia itsestään tai tehdä päätöksiä.Ei aina. Sinne voi päätyä ilmankin diagnoosia. Mun serkku on välillä huumeiden takia siellä ilman ns. Diagnoosia. Sisään ja ulos 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei aina. Sinne voi päätyä ilmankin diagnoosia. Mun serkku on välillä huumeiden takia siellä ilman ns. Diagnoosia. Sisään ja ulos Ja onhan siellä muitakin jotka menee eri syistä sisään ilman virallista diagnoosia.Tietty ne voi osastolla saada sit mut tullessaan ei omaa. Yleisosastolla voi olla paljon porukkaa eri syistä. Osa jopa päälle päin näyttää täysin normaalille. 
 Mut ton takia on se 3 päivän seurantajakso
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei aina. Sinne voi päätyä ilmankin diagnoosia. Mun serkku on välillä huumeiden takia siellä ilman ns. Diagnoosia. Sisään ja ulos Jos joutuu useampaan kertaan sairaalahoitoon, niin kyllä silloin on diagnoosikin olemassa. 
 Yleensä jo ensimmäisellä hoitokerralla psykiatri jonkun diagnoosin tekee.
 Itse käytin nuoruudessa ongelmallisesti alkoholia ja lääkkeitä, jonkin verran kannabistakin.
 Alkoi tulla psykooseja, ja heti hoitoon jouduttuani sainkin psykoosisairaus diagnoosin, ja epävakaan persoonallisuus diagnoosin.
 Päänsä saa erinäisillä aineilla huonoon kuntoon, mutta onko se sen arvoista, että sitten on loppuelämän ajaksi diagnoosit, vaikka sairaus ei enää oireilisikaan ?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos joutuu useampaan kertaan sairaalahoitoon, niin kyllä silloin on diagnoosikin olemassa. 
 Itse käytin nuoruudessa ongelmallisesti alkoholia ja lääkkeitä, jonkin verran kannabistakin.
 Alkoi tulla psykooseja, ja heti hoitoon jouduttuani sainkin psykoosisairaus diagnoosin, ja epävakaan persoonallisuus diagnoosin.
 Päänsä saa erinäisillä aineilla huonoon kuntoon, mutta onko se sen arvoista, että sitten on loppuelämän ajaksi diagnoosit, vaikka sairaus ei enää oireilisikaan ?Päihdepsykoosi virallisesti vain. Kallista tollanen kun osasto maksaa ja ulosottoon menee eikä tolla varaa maksaa eli kukaan ei saa mitään rahoja perittyä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos joutuu useampaan kertaan sairaalahoitoon, niin kyllä silloin on diagnoosikin olemassa. 
 Päänsä saa erinäisillä aineilla huonoon kuntoon, mutta onko se sen arvoista, että sitten on loppuelämän ajaksi diagnoosit, vaikka sairaus ei enää oireilisikaan ?Aivan. Tosin ekalla kerralla se ei saanut kuin jonkun epämääräisen :D Tokalla vasta päihdepsykoosi. Ekalla kerralla tosin sillä olikin lievempi. Jokainen kerta pahentunut eli luulenpa aivojenkin olevan jo vaurioitunut. En tiedä mut fiilistelen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miten pakkohoitoon päädytään? 
 Henkilöllä on todettu mielisairaus, joka heikentää hänen kykyään huolehtia itsestään tai tehdä päätöksiä.
- AnonyymiMiten niin onko kyse jostain vankimielisairaalasta. Mitään etsintäkuulutusta ei tehdä jos tavallinen psykiatrinen sairaala. Kyllä harhoissaan oleva hatkassa ollessaan tulee huomatuksi ja joutuu sitten väkisinkin takasin kun huolissaan olevat pelästyneet kansalaiset ovat soittaneet poliisin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miten niin onko kyse jostain vankimielisairaalasta. Mitään etsintäkuulutusta ei tehdä jos tavallinen psykiatrinen sairaala. Kyllä harhoissaan oleva hatkassa ollessaan tulee huomatuksi ja joutuu sitten väkisinkin takasin kun huolissaan olevat pelästyneet kansalaiset ovat soittaneet poliisin. EI ne kaikki oireile niin. Masentuneet yms ei välttämättä ainakaan 

- AnonyymiOnneksi ei tarvitse kaivatakaan mihinkään pakkohoitoon, tai osastojaksolle pääsemistä. 20 vuotta systeemiä ja siinä oravanpyörässä olleena, ja systeemin epäkohtia nähneenä tietää jo etukäteen, että siellä eivät ne elämässä olevat ongelmat ratkaistu. 
 Psykiatrisella puolella ei ole tarjolla mitään muuta, kuin katto pään päälle, seinät, ruokaa, diagnosointia ja tietysti lääkkeitä. Noilla viimeksimainituilla ne elämässä, pielessä olevat muut ongelmat eivät ratkaistu. En tiedä, milloin ihmisille tuo kyseinen asia valkenee. Etenkin tietyn median harjoittaessa asian tiimoilta piilomainontaa ja aika runsaasti aivopesua.- AnonyymiYmmärsinkö nyt oikein että 20 vuotta olit osastolla? 
- AnonyymiMikä diagnoosi sulla oli kun 20 vuotta olit osastolla? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä diagnoosi sulla oli kun 20 vuotta olit osastolla? 20v systeemissä voi tarkoittaa myös avohoitoa yms. Onhan noita sairauksia mitkä elinikäisiä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein että 20 vuotta olit osastolla? Missä kohtaa sanoin olleeni 20 vuotta putkeen osastolla? En tarkoittanut sitä. Pitääkö tänne yksilöidä kaikki asiat yksityiskohtaisesti? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:20v systeemissä voi tarkoittaa myös avohoitoa yms. Onhan noita sairauksia mitkä elinikäisiä Niin voi mutta kun oli pakkohoidosta kyse. Ohan se surullista jos on psyykesairaus koko elämän ja siitä ei voi parantua tai voida edes tuntea elävänsä mielekästä elämää. Mulla ei ole ollut koskaan psykoottisia oireita niin voin sanoa etten tiedä mitä harhat on ja miltä ne tuntuu. 
- AnonyymiOnko se sitten parempi, jos ihminen haahuilee psykoosissa pitkin katuja ja kujia, ja saattaa vielä käyttää päihteitäkin ? Tai sitten riehuu kotonaan häiriten naapureita ? 
 On hyvä, että noitakin hoitolaitoksia on olemassa. Aika monet niistä kuitenkin hyötyy.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onko se sitten parempi, jos ihminen haahuilee psykoosissa pitkin katuja ja kujia, ja saattaa vielä käyttää päihteitäkin ? Tai sitten riehuu kotonaan häiriten naapureita ? 
 On hyvä, että noitakin hoitolaitoksia on olemassa. Aika monet niistä kuitenkin hyötyy.Niin eli ei osaa huolehtia itsestään eikä käyttäytyä. Kun minä sanoin että osastole voi joutua jos ei osaa käyttäytyä ja huolehtia itsestään 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin eli ei osaa huolehtia itsestään eikä käyttäytyä. Kun minä sanoin että osastole voi joutua jos ei osaa käyttäytyä ja huolehtia itsestään Se on vain yksi vaihtoehto. Kaikki ei joudu tosta syystä. Riippuu tietenkin mikä susta käyttäytymistä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin eli ei osaa huolehtia itsestään eikä käyttäytyä. Kun minä sanoin että osastole voi joutua jos ei osaa käyttäytyä ja huolehtia itsestään Alotetaan siitä et jos kerrot vaikka mikä susta käyttäytymistä ja huolehtimista itsestään? Tossakin on meinaan tosi paljon eroja ilman osastoakin. Kännissä voi huudella, tehdä ilkeyksiä yms eikä joudu osastolle. Sama huolehtimisesta. Osa käy kerran viikossa suihkussa ja osa joka päivä jne 
- AnonyymiIhan pokkanako väität, ettet saanut 20 vuoden aikana minkäänlaista keskusteluapua ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ihan pokkanako väität, ettet saanut 20 vuoden aikana minkäänlaista keskusteluapua ? Ei se riitä kaikkiim ongelmiin 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei se riitä kaikkiim ongelmiin Ei riitäkään, mutta sen takia hoitomuotoja yhdistellään. On lääkkeet, avohoito, jossa voi käydä keskustelemassa. 
 Ja toki oma mukanaolo ja osallistuminen oman mielenterveyden saamiseksi mahdollisimman hyväksi.
 Ammattilaisetkaan ei oikein muuta voi kuin neuvoa ja ohjeistaa siinä, miten kannattaisi itse toimia. Niin se on terapiassakin, että ihminen laitetaan itse oivaltamaan asioita, ei terapeutitkaan tee ihmisen puolesta asioita.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei riitäkään, mutta sen takia hoitomuotoja yhdistellään. On lääkkeet, avohoito, jossa voi käydä keskustelemassa. 
 Ja toki oma mukanaolo ja osallistuminen oman mielenterveyden saamiseksi mahdollisimman hyväksi.
 Ammattilaisetkaan ei oikein muuta voi kuin neuvoa ja ohjeistaa siinä, miten kannattaisi itse toimia. Niin se on terapiassakin, että ihminen laitetaan itse oivaltamaan asioita, ei terapeutitkaan tee ihmisen puolesta asioita.Avohoito eli 1x kuussa hoitaja 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Avohoito eli 1x kuussa hoitaja Onko siellä päin, missä asut, mitään toimintaa mt-kuntoutujille ? 
 Monesta kaupungista/kunnasta jotain löytyy.
 Toistan itseäni, mutta sekin on hoitomuoto, jos osallistuu johonkin yhteiseen toimintaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onko siellä päin, missä asut, mitään toimintaa mt-kuntoutujille ? 
 Monesta kaupungista/kunnasta jotain löytyy.
 Toistan itseäni, mutta sekin on hoitomuoto, jos osallistuu johonkin yhteiseen toimintaan.Ei mitään virallista hoitotahon järjestämää. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei mitään virallista hoitotahon järjestämää. Mut järjestöillä yms on. Tiedä sit eikö hoitotaho vaan kerro vai onko kaikki täynnä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mut järjestöillä yms on. Tiedä sit eikö hoitotaho vaan kerro vai onko kaikki täynnä Netistäkin voi oma-aloitteisesti etsiä toimintaa omalta paikkakunnalta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Netistäkin voi oma-aloitteisesti etsiä toimintaa omalta paikkakunnalta. Tuskinpa täällä pikku paikkakunnalla mitään kun töitälään enää ole 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuskinpa täällä pikku paikkakunnalla mitään kun töitälään enää ole Kuka sitä estää kuitenkaan selvittämästä, onko vai ei ? 
 Kertoo vähän huonosta asenteesta, jos vastaus on heti " tuskinpa...".
 Ota selvää asiasta.

- AnonyymiMiten voi todistaa, 
- AnonyymiMiten voi todistaa, että ei ole hullu? 
 https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/juha-passitettiin-suljetulle-osastolle-kuinka-todistaa-eristyksessa-ettei-ole-hullu/5789072
- AnonyymiKurvisen blogikirjoitus käynnisti Turun psykiatrian väärinkäytösten tutkinnan. Juttuja aiheesta on tehnyt mm. Iltalehti. 
 Iltalehti 29.2.2016 tässä osa juttua, lisää löytyy Iltalehden linkeistä:
 https://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022821190435_uu.shtml
- Anonyymi"Alat kannattamaan Kokoomusta ja kehut kuinka Jumala Orpo on hoitanut Suomen kuntoon välittäen kaikista ihmisistä, myös heikoimmista" Kun olet toistanut tätä valhetta tarpeeksi uskottavasti niin päästävät pois - AnonyymiNiin kauan kuin väittää jotain ihmistä jumalaksi, tai pitää jopa itseään sellaisena, niin kyllä ne osaston ovet pysyvät lukossa, eikä tarvitse sieltä poistua. 
 On noilla osastoilla tullut takavuosina tavattua jumalia, jeesuksia, joulupukkeja, tonttuja, ja jos vaikka mitä filmitähtiä. Psykoosi voi saada aikaan vaikka mitä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin kauan kuin väittää jotain ihmistä jumalaksi, tai pitää jopa itseään sellaisena, niin kyllä ne osaston ovet pysyvät lukossa, eikä tarvitse sieltä poistua. 
 On noilla osastoilla tullut takavuosina tavattua jumalia, jeesuksia, joulupukkeja, tonttuja, ja jos vaikka mitä filmitähtiä. Psykoosi voi saada aikaan vaikka mitä.Totta. Tosin osa pääsi tosta huolimatta pois kun muuten "tarpeeksi" terve 

- AnonyymiSe on sun omaa tyhmyyttä että alunperin jouduit sinne. - AnonyymiEi mielen sairaus, psyyken ongelmat muuta ihmistä tyhmäksi. 
 Sairaus on sairaus, se ei ole tyhmyyttä.

- AnonyymiPitää olla sairaudentuntoinen. 
- AnonyymiTiedät jo varmaankin sen "pikahoitopuolen? Kannattaa paiskautua päiväpeiton päälle seljälles. Joku parempa keino tulee pian mieleen... 
 Ens viikolla jo täydenkuun aika. Se selvittää joka kuunkierto kaikkien elävien olotilaa.
 Tiedeväki sanoo kuun etääntyvän hiukan maapallosta vuosi vuodelta. Vain 3 cm.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738114
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu923652
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät443645
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi603594
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään263236
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133060
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k572859
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833