Mitä on esilääkitys, jota siihen suositellaan ja onko tarpeen ottaa?
Kolonoskopia kokemuksia?
13
267
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö ne sairaalassa kertoneet ?
- Anonyymi
Sain kirjeen ja siinä sitä suositeltiin, mutta ei kerrottu mitä se on, vain että pitäisi sitten olla saattaja ! Yhdellä toisella keskustelupalstalla sanottiin että on kipulääke + nukahtamislääke, mikä olisi ihan älytöntä ottaa jos ei pääse nukkumaan tarvittavaa aikaa, rauhoittavan ymmärtäisin hyvin. Muistaakseni ohjeissa oli, että omat lääkkeet voi ottaa paastosta ja tyhjennyksestä huolimatta, niin voinhan tempasta omat tropit jos tarvii, mutta jos on kivuton niin ei kai sitten tarvitse.
- Anonyymi
Vuosia sitten minulle annettiin vahvempi kipulääke ennen kolonoskopiaa.
Luultavasti saisi jonkun rauhoittavankin jos tarvitsee.
Viimeksi kun minulle tehtiin tähystys, en saanut mitään esilääkettä, mutta tutkimus meni ihan hyvin, ei edes sattunut. - Anonyymi
Minulle on tehty kolonoskopia kaksi kertaa. Kummallakaan kerralla ei ollut puhetta kipulääkityksestä tai muustakaan lääkityksestä. Toimenpide on kivuton, hetkittäin hieman epämiellyttävä.
Toisella tutkimuskerralla laitteiden toiminnassa oli vikaa, minkä vuoksi tutkimus kesti tavallista kauemmin. Silti ei mitään kivulloista.
Koko prosessin ainoa melko kivulias vaihe oli vatsan tyhjennys ennen toimenpidettä. - Anonyymi
Jos et jo siellä käynyt tänään aamulla, sain itse kysyttäessä jotain miedointa mahdollista rauhoittavaa, Opamox varmaan.
Ja kun täällä toinen sanoo, että oli kivuton kokemus, aika yksilöllistä on, itse pyörryin kivusta haluamatta pelotella muita, mutta yksi suolenmutka on monelle paha paikka, ja kaikki ovat yksilöitä.- Anonyymi
Ei semmonen niin paljon törise että saattajan tarvitsi. Eikö saakaan mitään kunnon tavaraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei semmonen niin paljon törise että saattajan tarvitsi. Eikö saakaan mitään kunnon tavaraa?
Kyllä ne aina suosittelee, että olisi saattaja hakemassa pois tutkimuksen jälkeen.
Itsekin tosin vuosia sitten sanoin, että ystävä tulee hakemaan, ja olikin siellä aulassa odottamassa ajallaan, sanottiin, että taksilla mennään kotiin.
No shoppailemaanhan me siitä sitten lähdettiin, ja käveltiin kotiin.
En tiedä, suositteleeko ne saattajaa juurikin kipulääkkeen takia, koska lääke voi olla keskivahva opioidi, ja jotkut voi mennä siitä vähän sekaisin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne aina suosittelee, että olisi saattaja hakemassa pois tutkimuksen jälkeen.
Itsekin tosin vuosia sitten sanoin, että ystävä tulee hakemaan, ja olikin siellä aulassa odottamassa ajallaan, sanottiin, että taksilla mennään kotiin.
No shoppailemaanhan me siitä sitten lähdettiin, ja käveltiin kotiin.
En tiedä, suositteleeko ne saattajaa juurikin kipulääkkeen takia, koska lääke voi olla keskivahva opioidi, ja jotkut voi mennä siitä vähän sekaisin.Minulla ei kolonoskopiassa ollut mitään lääkitystä. Tutkimuksen jälkeen sain ruokaa. Syötyäni lähdin bussilla kotiin. Saattajasta ei ollut puhetta tai jos oli, sellaista ei tarvittu.
Tutkimus oli kivuton, pieniä hetkiä hiukan epämiellyttävä.
- Anonyymi
Jos suoli on pahasti tulehtunut, voi olla kipua. Muuten ei kyllä lääkkeitä tarvita.
- Anonyymi
Suolen mutkistakin kyse, ei ollut tulehdusta mullakaan, ja kipu pahempi kuin murtuvat luut tai hermokipu pinteessä. Eli rauhoite hyvä, vaikkei tulehtunut suolikaan, riippuu suolen mutkaisuudesta ja rakenteesta, miten sattuu, ja moni jännittää jo sitä, että joku tuntematon tutkii peräpäätä, mulla oli vielä kaksi lääkärimiestä peräpäässä ja yksi sairaanhoitajanainen vierellä paikalla, ja itse olen nainen.
- Anonyymi
Opamox oli ja jotain muuta päälle, kaksi eri lääkettä, olikohan toinen kipuun.
- AnonyymiUUSI
Olisi saanut peräti Diapamin ja Oxycontinin ja sain sen käsityksen, että suun kautta, koska olisi pitänyt ottaa tuntia ennen. Menin ilman esilääkitystä ja sattui vain, kun niitä mutkia piti oikoa, mutta ei nyt niin kamalasti kuitenkaan. Tutkimus kesti tosi kauan,noin 1,5 h ja alkoi lopuksi pitkästyttää maata tongittavana. Henkilökuntaakin oli ihan liian kanssa ihastelemassa sisäistä kauneuttani.
- AnonyymiUUSI
Voi ajatella, että onhan se hienoa, kun on iso yleisö katselemassa suolistoa, ja heitä jopa kiinnostaa se koko komeus.
Minäkin jouduin kerran makaamaan sairaalassa siinä tutkimuspetillä piuha takapuolessa, kun lääkäri oikein puhelimella soitti toisenkin lääkärin katselemaan, ja hetki jouduttiin odottelemaan.
Jos vaikka joku kerta saisi myytyä pääsylippuja näytäntöön....
Olisi aika hauskaa, jos vielä saisi vaikka selfien otettua suolistonsa kanssa.....
Kyllä sitä hemmetti ihminen voi kaikkeen joutuakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem452811HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat192059- 211738
Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k311297Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3701279- 651232
- 501000
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20959- 45863
Miksi nainen nukut huonosti
Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo63852