Ravintoloiden ja hotellien valinta lomakohteessa

Anonyymi-ap

Majuri Mainio on mies joka ei koskaan ole katsonut hotellien eikä ravintoloiden arvosteluja, eikä ole koskaan valinnut majoitusta eikä ravintolaa arvostelujen ja mielipiteiden perusteella.
Olisi mukavaa tietää millä perusteella Matkaileva Majuri on valinnut hotellit ja ravintolat lomakohteissa, vai onko hän koskaan edes ollut lomalla?

Lomamatkat varataan etukäteen ja monesti lentoineen päivineen. Varaukset tapahtuu netissä. Täytyy olla jokin peruste sille minne menee, miten lentää ja miten majoittuu. Täytyy olla myös jokin peruste sillä missä ja millaisessa ravintolassa ruokailee.

"Voihan vittinen mitä elämästä tulee jos kaikki pitää tehdä kellottamalla, milloin menee syömään, milloin pissalle, luoja mikä idiootti" toteaa Majuri niille jotka tutkii lomakohdetta etukäteen netissä.

Majuri Pasanen siis kertomansa mukaan menee Seutulan lentokentälle, hyppää johonkin koneeseen ja perillä katselee taksin ikkunasta hotelleja, menee siihen mikä näyttää kivalle. Vie laukun huoneeseen ja kävelee ensimmäiseen vastaantulevaan ravintolaan jossa on ihmisiä, syö siellä ja toteaa sen kaupungin parhaaksi ravintolaksi.

"TripAdvisorilla on lähes 900 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää, ja se houkuttelee kuukausittain yli 400 miljoonaa aktiivista ja uskollista käyttäjää.
Tämä tekee siitä maailman suurimman matkaopastusalustan, jota matkailijat ympäri maailmaa käyttävät matkojen suunnitteluun ja majoitus-, ruokailu- ja vierailukohteiden löytämiseen käyttäjien arvostelujen ja mielipiteiden perusteella"

Karkeasti voidaan sanoa että maailman kaikki matkailusta kiinnostuneet ja matkustelevat ihmiset tutustuu Tripadvisoriin, tai muuta kautta ottavat selvää kohteesta. Myös hotellien varaussivustot rankkaa hotellit käyttäjäarvioiden mukaan ja niissä julkaistaan myös asiakkaiden mielipiteet.

Majuri Pasanen on kenties maailman ainoa ihminen, joka ei tutustu etukäteen lomakohteen tarjontaan.

25

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Myös Airbnb rankkaa ja pisteyttää majoitukset asiakkaiden antamien arvosanojen perusteella. Sillä on valtava merkitys sille miten kauppa käy. Jos asiakkaat haukkuu asunnon ja -tai omistajan / diilerin, niin silloin kysyntä loppuu tai on pudotettava hinta niin alhaiseksi että löytyy vuokralainen. Ihmiset on lomalla enemmän laadun perään kuin halvan hinnan perään.

• Allekirjoittanut käyttää hotellien valinnassa muutamaa hotellivälitys-sivustoa, sieltä valinta muutaman (3-5kpl) hyvällä hinta/laatusuhteella olevasta hotellista niiden kuvista yms.
      Tämän jälkeen hieman tutkailua hotellin ympäristöstä (jos siis ei ole tuttu alue ennestään) Googlemaps:n kautta, mahdollisesti etsii onko joku tehnyt videoita Youtube yms. hotellista/alueelta, löytyykö hotellista/hotelleista jotain keskusteluita netistä yms. ja tämän kokonaisuuden perustella sitten hotellin valinta.
      Yleensä on osunut hyvin kohdilleen mutta välillä on huomannut etti hotellin valinta ole ihan nappiin osunut.

Jos kohde on ennestään vieras, niin sitten luonnollisesti vähän etukäteistutustumista alueeseen missä kannattaa käydä yms. ei sulje pois spontaaneja tekemisiä mutta jotain pohjaa on hyvä olla kun menee kohteeseen missä ei ole aikaisemmin ollut.

• Mitäs.., oikein hauska kirjoitus, monasti se on noin.
      Enhän muiden matkoista tiedä mutta omistani kylläkin; tässä yhden Pattaya-matkani alku.

- En ollut hotellia varannut ja niin olen tehnyt hyvin harvoin.
      Hyppäsin taksista ulos Kävelykadun alkupäässä. Siinä oli silloin pieni rypäs baareja joissa aina istuin rannalta tultuani.

Pari likkaa minut muistikin ja haleja sateli. Ei tarvinnut vastailla kysymyksiin kuka oot ja mistä tuut.

Sanoin että kämppää ei ole ja ettäkö joku lähtisi kysymään?
      Jo vain pari viehkopeppua ampaisi ja tulivat hetikohta takaisin. Kertoivat että tossa on huone joka maksaa 100 bahtia/yö.
      Pyysin näitä kahta likkaa minut sinne sitten viemään.

Huone oli 20 m Kävelykadun sivussa. Siinä oli iso sänky, töllö, sohva-ja pöytä, jk ja ikkuna. Sitten oli vielä paskis ja suihku.

Kun ryhdyin purkamaan matkalaukkuani niin jo vain toinen likoista polvistui eteeni.

Mokomakin.. 😍

• Anonyymi

Mahdoitko selvittää trippelistä missä murkinoit?

• Anonyymi

Pattayaa koskien kaksi kertaa olen lähtenyt kaverin seuraksi aikoinaan ilman ennakkoon tehtyä hotellivarausta. Muulloin ollut aina varaus ainakin muutamaksi yöksi.

Toisella kerralla kaveri soitti lentoasemalta että onko kiireitä, hänen koneensa Bangkokiin lähtee noin 90 minuutin päästä. Ajelin Lahden moottoritietä juuri kohti Stadia ja sanoin että jos koneessa on tilaa, niin lähden messiin.

Soitto Finskille meni kerralla läpi ja virkailija sanoi että tilaa on, oli kesä ja huutelin luottokortin numeron ja Finnairin asiakasnumeron ja niin oli menolippu maksettu. Kotoa äkkiä passi ja läjä kalsareita ja pari T-paitaa käsimatkatavaralaukkuun.

Kentällä oli autojen parkkipalvelu, jotka ajaa auton pitkäaikaisparkkiin oven edestä, kun on kiire. Näin tehtiin. Kone oli vielä vartin verran myöhässä niin ehdin mainiosti. Taidettiin ehtiä kaverin kanssa juoda bissetkin vielä lentoasemalla ravintolassa.

Kaverilla oli varaus hotelliin ja menin mukana respaan ja kysyin huonetta, sellainen löytyi.
        Kaikenlisäksi minun huoneeni oli heti valmis, mutta kaverin varaama huone vasta parin tunnin päästä.

Kaverilla oli muutakin valmiiksi varattuna, sillä kun mentiin siitä rantakadun reunukselle istuskelemaan hetkeksi, niin iloinen huuto nimeltä kajahti lähistöltä. Hävytön kaveri vei naaraan minun huoneeseen, joka oli valmis. 8)

2010

• Anonyymi

Kaikkialle muualle voi matkustaa, mutta ei lappiin, samalla hinnalla pääsee paljon parempiin paikkoihin ja elämyksiin.

• Itse taasen hyvin toista mieltä 8ja hyvä että erilaisia mielipiteitä ja mielenkiinnon kohteita on)
        Olen "löytänyt" syksyisen Lapin tuon nykyisen harrastukseni kautta hyvin voimallisesti viimeisen 5-6vuoden aikana (vaikka vuosia käynyt Lapissa töissä) ja tuon takia taasen hieman vähentänyt ulkomaan matkailua.
        Muutama kuva viimekuulta
        https://ibb.co/sdsmByd2
        https://ibb.co/CpkRB4PT
        https://ibb.co/tT0PZPZn

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Itse taasen hyvin toista mieltä 8ja hyvä että erilaisia mielipiteitä ja mielenkiinnon kohteita on)
        Olen "löytänyt" syksyisen Lapin tuon nykyisen harrastukseni kautta hyvin voimallisesti viimeisen 5-6vuoden aikana (vaikka vuosia käynyt Lapissa töissä) ja tuon takia taasen hieman vähentänyt ulkomaan matkailua.
        Muutama kuva viimekuulta
        https://ibb.co/sdsmByd2
        https://ibb.co/CpkRB4PT
        https://ibb.co/tT0PZPZn

Nyt on hienot kuvat ja kulkuneuvot! Lappi on kertakaikkisen upea niin talvisin kuin syksyisinkin. Sääskien vuoksi alkukesä on aikamoista taistelua luonnonvoimia vastaan.

Itse aikoinaan viettänyt kymmenkunta talvilomaa Lapissa, Levillä ja Ylläksellä lasten kanssa lasketellen suurimmaksi osaksi, pari kertaa matkailuautolla. Kelkkailua, laskettelua, saunaa, paljua ja kelohuviloita. Mikä sen parempaa?!

Aikeena on että kun hieman vielä lapset kasvaa, niin kenties 2027 helmikuussa saattaisi olla seuraava attacki Lappiin koko poppoolla. Vanhin poikani on innokas laskettelija edelleen ja käy joka talvi Åressa, St Moritzissa tai Chamonixissa laskettelemassa ja pyöräilee myös, moottorilla ja ilman.

2010

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on hienot kuvat ja kulkuneuvot! Lappi on kertakaikkisen upea niin talvisin kuin syksyisinkin. Sääskien vuoksi alkukesä on aikamoista taistelua luonnonvoimia vastaan.

Itse aikoinaan viettänyt kymmenkunta talvilomaa Lapissa, Levillä ja Ylläksellä lasten kanssa lasketellen suurimmaksi osaksi, pari kertaa matkailuautolla. Kelkkailua, laskettelua, saunaa, paljua ja kelohuviloita. Mikä sen parempaa?!

Aikeena on että kun hieman vielä lapset kasvaa, niin kenties 2027 helmikuussa saattaisi olla seuraava attacki Lappiin koko poppoolla. Vanhin poikani on innokas laskettelija edelleen ja käy joka talvi Åressa, St Moritzissa tai Chamonixissa laskettelemassa ja pyöräilee myös, moottorilla ja ilman.

2010

Lappalaiset ovat käyneet koulut Chicagossa.

• Anonyymi

On ihan eri asia lähteä nuorena seikkailemaan pienellä budjetilla, kun ei ole vielä päässyt se itselleen selviämään että millaista mestaa etsii. Silloin kelpasi mikä vaan. Ikää, varallisuutta ja kokemusta kun on tullut, on vaatimustaso kasvanut. Enää ei kelpaa mikä tahansa ravintola eikä hotelli. Arkiruokana menee mitä vaan, mutta jos olen daamin kanssa liikenteessä ja matkan tarkoituksena on syödä hyvin, niin silloin ravintolan valinta ei koskaan tapahdu sattumalta vaan vaatii suosituksia. Silloin Tripadvisor taitaa nykyään olla paras. Ei tule pettymyksiä niin helpolla. Näitä valittuja ravintoloita ei kuitenkaan mahdu montaa yhdelle lomalle, joten 90% ruokailuista tapahtuu randomina ja yleensä hotellit valitaan sen perusteella että niiden aamiaista on kehuttu, jota pidän tärkeänä.

• En pidä järkevänä maksaa hotellihuoneiden välittäjillle.
        Monesti jollei aina sen saman huoneen saa halvemmalla kun on paikan päällä ja huone on vapaana.

Ruokailusta sen verran että nirso löytää valittamista aivan kaikesta.
        Itse olen ruokaillut tuhansia kertoja Thaikuissa enkä ole löytänyt valittamista yhdestäkään.

Jopa katukanan koivet ovat aivan mahtavia... 😊

• Anonyymi
        28x kirjoitti:

En pidä järkevänä maksaa hotellihuoneiden välittäjillle.
        Monesti jollei aina sen saman huoneen saa halvemmalla kun on paikan päällä ja huone on vapaana.

Itse olen ruokaillut tuhansia kertoja Thaikuissa enkä ole löytänyt valittamista yhdestäkään.

Ilman naisseuralaista teen samoin, mutta sen verran ronkeleita naisia ollut joskus mukana, että joutuu katsomaan minne menee. Ei tietenkään aina, mutta joskus.
        Thaimaassa hinta-laatu kohtaa varsin hyvin. 200 bahtin ruoka on suunnilleen kaksi kertaa parempi kuin 100 bahtin ruoka. Molemmat syötäviä kuitenkin eikä lomalla pitäisi hinnan olla se määräävä tekijä.

• Anonyymi
        UUSI
        28x kirjoitti:

Tämä hyvä ... Ruokailusta sen verran että nirso löytää valittamista aivan kaikesta.

TriptrapLaiffille ja Tytölle kuponkiruokaloista ja rekkamiekuppiloista.

• UUSI
        28x kirjoitti:

Itsellä tästä asiasta hieman päinvastaisia kokemuksia, kun noita eri välittäjien sivuja (Thaimaassa yleensä käytän Agodaa joka on tuolla kaakkois-aasian suunnalla hyvinkin suosittu) niin olen löytänyt hyviä tajouksia joita ei suoraan hotellilta ole ollut saatavana.

Mutta itse en jaksa alkaa johonkin paikkaan saapuessani sopivaa hotellia etsimään vaan haluan että sen olen valmiiksi varannut.

Tuossa kun Toukokuussa olimme kaverin kanssa meidän yhteisellä "synttärimatkalla" Thaimaassa joka sisälsi suht paljon liikkumista (kuusi vaiko seitsemän eri hotellia oliko se nyt 17-yössä). Niin Kahdelle ensimmäiselle yölle olin (kaksi eri hotellia) hotellit varannut ennen Thaimaaseen saapumistamme. Muuten sitten oli niin että vähintään pariksi seuraavaksi yöksi oli majoitus olemassa koska suunnitelmat hieman "elivät" reissun aikana.

• Anonyymi
        UUSI
        santtu_1975X kirjoitti:

Itsellä tästä asiasta hieman päinvastaisia kokemuksia, kun noita eri välittäjien sivuja (Thaimaassa yleensä käytän Agodaa joka on tuolla kaakkois-aasian suunnalla hyvinkin suosittu) niin olen löytänyt hyviä tajouksia joita ei suoraan hotellilta ole ollut saatavana.

Mutta itse en jaksa alkaa johonkin paikkaan saapuessani sopivaa hotellia etsimään vaan haluan että sen olen valmiiksi varannut.

Tuossa kun Toukokuussa olimme kaverin kanssa meidän yhteisellä "synttärimatkalla" Thaimaassa joka sisälsi suht paljon liikkumista (kuusi vaiko seitsemän eri hotellia oliko se nyt 17-yössä). Niin Kahdelle ensimmäiselle yölle olin (kaksi eri hotellia) hotellit varannut ennen Thaimaaseen saapumistamme. Muuten sitten oli niin että vähintään pariksi seuraavaksi yöksi oli majoitus olemassa koska suunnitelmat hieman "elivät" reissun aikana.

Yleensä nuo nettimajoituspaikkojen tarjoajat on edullisinpia, että he varaavat tietyn määrän huoneita, maksavat niistä varsin vähän, kallein on yleensä käydä kysymässä respasta huonetta, hinta ero voi olla huomattava, Pattayalla on kaikesta ylitarjontaa, joka pitää hintatason alhaisena, Suomessa kolmen tähden hotelli voi maksaa 200 euroa yö, Pattayalla saat 20 eurolla.

• Anonyymi
      UUSI

Pasasen ainoaksi kriteeriksi hotellille ja ravintolalle jäi siis se että ravintola näköetäisyydellä majoituksesta, halpaa ja kupongeilla voi maksaa.

Kun Pasanen vei ihanan Piupaun maistraatissa vihille Jyväskylässä, niin herrasväki lähti bussilla häämatkalle Vaajakoskelle. Bussipysäkin vieressä oli Motelli Patjanryske tarjouksessa 19 euroa yö. Pasanen katsoi lompakkoon että rahaa jäi vielä ruokaankin, omat viinat oli onneksi mukana.
      Pasanen otti reilut pohjakännit, akka joi vettä kraanasta. Sitten Pasaselle iski hirveä vimma vähän kurittaa tuoretta rouvaa karjahdellen kuin viikinkipäällikkö.
      Naapuri tuli tästä huomauttamaan niin Pasanen ihmetteli suu auki että kai sitä nyt omaa akkaa saa kurittaa että enhän mä tässä kenenkään toisen akkaa retuuta ja riepota.

Vaimo hautoi villasukalla silmänalusia kun tuore aviopuoliso katseli televisiosta lumisadetta ja örisi että nälkähän tässä tulee ukkomiehelläkin ja tarrasi vaimon mukaan niin ettei tämä ehtinyt kuin toisen kengän laittaa jalkaan. Motellin vieressä oli Vaajakosken grilli, johon herrasväki suuntasi vaikka sinne oli melkein 20 metriä matkaa.

Pasanen kysyi myyjältä että mitä hyvää saa kolme euroo viiskytviis sentillä ja että hän ottaa sellaisen sitten mitä sillä saa. Myyjä rakensi nakkipiirakan jonka Pasanen työnsi heti kapeisiin kasvoihinsa niin että ketsuppi tursusi ja silmät muljahteli.

Bachelor katsahti riutuneeseen morsiameensa, kutsui tätä vyötärölihavaksi ja kysyi että olisik sä ottannu jotaki ku meidän matka pudjetti loppu jo, mutta kämpillä tulee raanasta kylmää ja kuumaa vettä ja se sisältyy morsius sviitin hintaan. Ruuan jälkeen Pasanen pieraisi äänekkäästi ja kosteasti, vinkkasi vaimolle silmää ja sanoi että taisi tulla sulle just vähän pyykkihommia... Sitten Pasanen pummasi nuorilta röökin, otti napakasi vaimoaan niskasta kiinni ja sanoi että nyt alkaa hääyö jota olet odottanut...
      viinaa on vielä reilusti!

• Anonyymi
        UUSI

Klaiffila nuo sinun juttusi on aika kornia huumoria, kuvastaa kuitenkin hyvin sitä mitä on ajatusmaailmasi, järjellistä kehitystasi, kouluja et ole käynyt tämä on selvää, heikko lahjainen tarvitsee kattiloita, ja muita kuva muokkkausksia tuodakseen tärkeimmät asiansa yleiseen tietoon, sinulla on paljon yhteistä 2010 kanssa, todella paljon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Klaiffila nuo sinun juttusi on aika kornia huumoria, kuvastaa kuitenkin hyvin sitä mitä on ajatusmaailmasi, järjellistä kehitystasi, kouluja et ole käynyt tämä on selvää, heikko lahjainen tarvitsee kattiloita, ja muita kuva muokkkausksia tuodakseen tärkeimmät asiansa yleiseen tietoon, sinulla on paljon yhteistä 2010 kanssa, todella paljon.

Mutta sinulla ja 2010 on selviä erojakin, sinusta ei saa mitään järjellistä ulos, 2010 on kuitenkin hyväkin kausia, jolloin jutut on pääosin järkeviä, sinulla on vaan kattilat ja stalkkaaminen, puskista. Yksinkertaisesti sinun tarinoillasinä ja kuva minkä olet itsestäsi täällä antanut, on varsin sairas, ja olen kirjoitellut 2010 kanssa mutta sinä nuolet sitä jatkuvasti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinulla ja 2010 on selviä erojakin, sinusta ei saa mitään järjellistä ulos, 2010 on kuitenkin hyväkin kausia, jolloin jutut on pääosin järkeviä, sinulla on vaan kattilat ja stalkkaaminen, puskista. Yksinkertaisesti sinun tarinoillasinä ja kuva minkä olet itsestäsi täällä antanut, on varsin sairas, ja olen kirjoitellut 2010 kanssa mutta sinä nuolet sitä jatkuvasti.

Viisainta oli olla täysin huomioittamatta sinut, pahinkin trolli hiljenee siten, lopullisesti.

• Anonyymi
      UUSI

Saarisyylå valitsee hotellit ja ravintolat alhaisimman hinnan mukaan.

• UUSI

Olenkohan minä ainoa (aika-ajoin) palstalle kirjoittavista joka uskaltaa suoraan sanoa että minulla on asioiden hinnalla selkeästi väliä ja teen ostopäätöksiä yhdelta osaltaan hinnan perustella.
        Ei niinkään että kaiken pitää olla "halvinta mahdollista" vaan niin että koen saavani kyseiselle rahamäärälle hyvää vastinetta. Eli olisiko se sitten hyvä "hinta/laatu-suhde" mitä itse tavoittelen. On kyse sitten lomamatkoista, hotelleista, ravintoloista taikka jostain muista ostoksisita.

• Anonyymi
      UUSI

Viisi tähteä se olla pitää. Rahaa meinaan riittää kun en olen kelan elätti.

• Anonyymi
        UUSI

Minä käytän aina kolmen tähteen ruokaloita.
        Perunanjämiä, luuntähteitä ja kastikkeenjämää kun on kaavittu toisten lautasilta niin ne muodostaa kolmen tähteen aterian. Kerran oli jäänyt joltakin puolikas jauhelihapihvi. Se oli parhaita pihvejä mitä olen ränskassa syänyt...

By StarBall

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä käytän aina kolmen tähteen ruokaloita.
        Perunanjämiä, luuntähteitä ja kastikkeenjämää kun on kaavittu toisten lautasilta niin ne muodostaa kolmen tähteen aterian. Kerran oli jäänyt joltakin puolikas jauhelihapihvi. Se oli parhaita pihvejä mitä olen ränskassa syänyt...

By StarBall

Rakkaalla yksinäinen perjantai, saas nähdä mitä jatkossa.

• Anonyymi
      UUSI

Silloin kun Suomen elintaso alkoi kasvaa, Keihäsmatkat sun muut oli kova sana ja matkustaminen edelleen harvinaista. Sitä pidettiin kalliina hömpötyksenä ja lomamatkailijoita kadehdittiin ja matkoja muistettiin kyllä mainostaa. Naapurit laskivat päiviä että "kohta ne tulee jo takaisin ja rahat on menneet". Asuntovelkaisella duunarilla ei ollut etelään asiaa. Espanja saarineen oli suosituin ja Rodos Kreikassa. Vasta myöhemmin tuli Turkki, Kypros, Portugali ja muut. Egypti oli pitkään pannassa terrori-iskujen vuoksi ja nyt se kärsii taas samasta syystä.
      Tapana oli 80 luvulla ja ysärin alussa olla lomalla vain viikko. Sitä pidettiin rikkaan merkkinä, jos oli kaksi viikkoa. Sitä pidettiin sulana hulluutena, jos joku hurja oli Thaimaassa kuukauden ja kaikki oli kotipuolessa varmoja että sieltä tulee joko tauti tai vaimo tuliaisena.

Silloin oli pakettimatkat suosituimpia ja se tarkoitti sitä että matkatoimisto vastasi lähes kaikesta. Hotellilla oli oma ranta, matkatoimisto järjesti retket niitä haluaville ja ruokailu tapahtui hotellin ravintolassa tai hotellin viereisessä ravintolassa ja siellä sitten oli kiusaannuttavaa kansantanssia tai joku kökköinen show. Ei ollut youtubea eikä nettiä, ei hotellisivustoja eikä TripAdvisoreita. Eikä ollut valinnan varaakaan.
      Siinä sitä sitten kökötettiin hotellista kävelyetäisyydellä, käytiin rannalla ruskettumassa jotta olisi todisteet kateellisille että oli lämmintä ja että oltiin oikeasti reissussa.
      Matkamuistot oli naurettavia nykyiselle ajatusmaailmalle. Joku muovinen härkä tai viuhka jossa oli kuvitettu härkätaistelu. Paikallinen viinapullo tietenkin piti tuoda ja silloin ei saanut tuodakaan kuin litran.

Oli kyllä aivan helvetin ankeita matkoja, sitä vaan ei silloin tajunnut kun ei osannut vaatia muuta. Nykyisin tarjontaa on kaikessa satakertainen määrä ja tekemistä riittäisi niin paljon että kaikille on varmasti jotakin. Ravintoloita on kaikenmaalaisia ja kaikenlaisia muitakin kuin paikallisia. On valtavia showalueita ja muuta mitä ikinä turisti keksiikin.
      Kulkuneuvoja on joka lähtöön helposti ja halvalla. Turistikohteet on piiritetty aktiviteeteilla ja nykyaikaisilla jättimäisillä ostoskeskuksilla, joissa on myös ravintolat joka lähtöön.

Ihmisten vaatimustaso on kasvanut valtavasti. Enää ei tyydytä norkoilemaan siinä hotellin nurkalla ja syömään yhdessä ainoassa ravintolassa. Nykyään haetaan elämyksiä ja niistä elämyksistä haetaan ennakkotietoa netistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45139
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25951
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      321
      15629
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      161
      10772
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9697
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9121
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      82
      8451
    8. 238
      6808
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    10. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      6463
    Aihe