Hieronta???

basturk

Hei!
Minulla todettii keväällä selkärankareuma ja olen tässä pohtinut että uskaltaako sitä mennä tämän selän kanssa hierojalle? Onko kellään kohtalontoverilla mitään kokemuksia että auttaako hieronta kipuihin vai pahentaako se niitä? Onko jollain jotain hyviä ideoita liikuntamuodoksi.. Itse en ainakaan juoksemaan pysty.. Aina ollut liikkuva ihminen niin pakko oisi jotain päästä tekemään

5

8967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmi33

Hei!
      Itse muistan kun kävin hierojalla (vielä kun ei tiennyt selkärankareuma-diagnoosista)niin itse hieronta tuntui ihan hyvältä. Mutta tämä minun hierojani yritti manipuloida (niksauttaa)nikamiani ja se tuntui aivan kaamealta. Eli kannattaahan sitä kokeilla mikä itsestä tuntuu hyvältä...
      Liikuntamuodoista minulle käy kävely, pyöräily, uiminenkin...ja kuntosalitreenit omalla rauhallisella ohjelmalla on hyvä! Oma ohjaaja olisi paikallaan, joka suunnittelisi hyvän ohjelman ja saisi kannustettua liikkumaan. Nyt kesällä soutelu ja melominen olisi hyvä...eli kyllähän noita löytyy ja kokeilemalla selviää mikä on hyväksi ja mikä ei! Vatsalihaksia kannattaa harjoittaa, varsinkin niitä poikittaisia! Ja ei muuta kuin sopeutumisvalmennuskurssille hakemaan, sieltä sitä tietoa saa!
      Mukavaa ja aurinkoista kesää!

• basturk

Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?

• Mimmi33
        basturk kirjoitti:

Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?

Hei...sinun täytyy olla lääkäriisi yhteydessä ja pyytää häntä kirjoittamaan lausunnon kuntoutusta varten (ilman sitä ei pääse).
        Sen jälkeen otat vaikka netistä auki Kelan sivut ja sieltä "kuntoutukseen" ja etsit omaan diagnoosiisi sopivan kurssin. Netistä löytyy Kelan sivuilta myös kuntoutushakemuket, jotka täytät ja viet Kelaan...Se on siinä!
        Kela maksaa kurssin!

• selkärankareumainen

Itselleni hieronta on tehnyt tosi hyvää.. niin klassinen hieronta kuin lymfahierontakin! Kannattaa kokeilla, mutta muista toki mainita hierojalle sairaudestasi, varmuuden vuoksi.

• vuokkopuska

Hei, olen itse koulutettu hieroja ja suosittelen Sinua käymään ensin hoitavalla lääkärillä ja pyydät mustaavalkoisella luvan hierontaan. T: Vuokko Puska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      68
      4229
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      48
      3173
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      37
      2847
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      34
      2018
    5. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      504
      1686
    6. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      63
      1595
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      46
      1462
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      41
      1370
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      68
      1304
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      17
      1266
    Aihe