Hei!
Minulla todettii keväällä selkärankareuma ja olen tässä pohtinut että uskaltaako sitä mennä tämän selän kanssa hierojalle? Onko kellään kohtalontoverilla mitään kokemuksia että auttaako hieronta kipuihin vai pahentaako se niitä? Onko jollain jotain hyviä ideoita liikuntamuodoksi.. Itse en ainakaan juoksemaan pysty.. Aina ollut liikkuva ihminen niin pakko oisi jotain päästä tekemään
Hieronta???
5
8873
Vastaukset
- Mimmi33
Hei!
Itse muistan kun kävin hierojalla (vielä kun ei tiennyt selkärankareuma-diagnoosista)niin itse hieronta tuntui ihan hyvältä. Mutta tämä minun hierojani yritti manipuloida (niksauttaa)nikamiani ja se tuntui aivan kaamealta. Eli kannattaahan sitä kokeilla mikä itsestä tuntuu hyvältä...
Liikuntamuodoista minulle käy kävely, pyöräily, uiminenkin...ja kuntosalitreenit omalla rauhallisella ohjelmalla on hyvä! Oma ohjaaja olisi paikallaan, joka suunnittelisi hyvän ohjelman ja saisi kannustettua liikkumaan. Nyt kesällä soutelu ja melominen olisi hyvä...eli kyllähän noita löytyy ja kokeilemalla selviää mikä on hyväksi ja mikä ei! Vatsalihaksia kannattaa harjoittaa, varsinkin niitä poikittaisia! Ja ei muuta kuin sopeutumisvalmennuskurssille hakemaan, sieltä sitä tietoa saa!
Mukavaa ja aurinkoista kesää!- basturk
Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?
- Mimmi33
basturk kirjoitti:
Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?
Hei...sinun täytyy olla lääkäriisi yhteydessä ja pyytää häntä kirjoittamaan lausunnon kuntoutusta varten (ilman sitä ei pääse).
Sen jälkeen otat vaikka netistä auki Kelan sivut ja sieltä "kuntoutukseen" ja etsit omaan diagnoosiisi sopivan kurssin. Netistä löytyy Kelan sivuilta myös kuntoutushakemuket, jotka täytät ja viet Kelaan...Se on siinä!
Kela maksaa kurssin!
- selkärankareumainen
Itselleni hieronta on tehnyt tosi hyvää.. niin klassinen hieronta kuin lymfahierontakin! Kannattaa kokeilla, mutta muista toki mainita hierojalle sairaudestasi, varmuuden vuoksi.
- vuokkopuska
Hei, olen itse koulutettu hieroja ja suosittelen Sinua käymään ensin hoitavalla lääkärillä ja pyydät mustaavalkoisella luvan hierontaan. T: Vuokko Puska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412346Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1745064Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa273673Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1953513Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss443027Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082759Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie342106Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191925