Hieronta???

basturk

Hei!
Minulla todettii keväällä selkärankareuma ja olen tässä pohtinut että uskaltaako sitä mennä tämän selän kanssa hierojalle? Onko kellään kohtalontoverilla mitään kokemuksia että auttaako hieronta kipuihin vai pahentaako se niitä? Onko jollain jotain hyviä ideoita liikuntamuodoksi.. Itse en ainakaan juoksemaan pysty.. Aina ollut liikkuva ihminen niin pakko oisi jotain päästä tekemään

5

8108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmi33

Hei!
      Itse muistan kun kävin hierojalla (vielä kun ei tiennyt selkärankareuma-diagnoosista)niin itse hieronta tuntui ihan hyvältä. Mutta tämä minun hierojani yritti manipuloida (niksauttaa)nikamiani ja se tuntui aivan kaamealta. Eli kannattaahan sitä kokeilla mikä itsestä tuntuu hyvältä...
      Liikuntamuodoista minulle käy kävely, pyöräily, uiminenkin...ja kuntosalitreenit omalla rauhallisella ohjelmalla on hyvä! Oma ohjaaja olisi paikallaan, joka suunnittelisi hyvän ohjelman ja saisi kannustettua liikkumaan. Nyt kesällä soutelu ja melominen olisi hyvä...eli kyllähän noita löytyy ja kokeilemalla selviää mikä on hyväksi ja mikä ei! Vatsalihaksia kannattaa harjoittaa, varsinkin niitä poikittaisia! Ja ei muuta kuin sopeutumisvalmennuskurssille hakemaan, sieltä sitä tietoa saa!
      Mukavaa ja aurinkoista kesää!

• basturk

Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?

• Mimmi33
        basturk kirjoitti:

Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?

Hei...sinun täytyy olla lääkäriisi yhteydessä ja pyytää häntä kirjoittamaan lausunnon kuntoutusta varten (ilman sitä ei pääse).
        Sen jälkeen otat vaikka netistä auki Kelan sivut ja sieltä "kuntoutukseen" ja etsit omaan diagnoosiisi sopivan kurssin. Netistä löytyy Kelan sivuilta myös kuntoutushakemuket, jotka täytät ja viet Kelaan...Se on siinä!
        Kela maksaa kurssin!

• selkärankareumainen

Itselleni hieronta on tehnyt tosi hyvää.. niin klassinen hieronta kuin lymfahierontakin! Kannattaa kokeilla, mutta muista toki mainita hierojalle sairaudestasi, varmuuden vuoksi.

• vuokkopuska

Hei, olen itse koulutettu hieroja ja suosittelen Sinua käymään ensin hoitavalla lääkärillä ja pyydät mustaavalkoisella luvan hierontaan. T: Vuokko Puska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      163
      7322
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4218
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3728
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3210
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2966
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2559
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2356
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2049
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2005
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1906
    Aihe