Hieronta???

basturk

Hei!
Minulla todettii keväällä selkärankareuma ja olen tässä pohtinut että uskaltaako sitä mennä tämän selän kanssa hierojalle? Onko kellään kohtalontoverilla mitään kokemuksia että auttaako hieronta kipuihin vai pahentaako se niitä? Onko jollain jotain hyviä ideoita liikuntamuodoksi.. Itse en ainakaan juoksemaan pysty.. Aina ollut liikkuva ihminen niin pakko oisi jotain päästä tekemään

5

8696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmi33

Hei!
      Itse muistan kun kävin hierojalla (vielä kun ei tiennyt selkärankareuma-diagnoosista)niin itse hieronta tuntui ihan hyvältä. Mutta tämä minun hierojani yritti manipuloida (niksauttaa)nikamiani ja se tuntui aivan kaamealta. Eli kannattaahan sitä kokeilla mikä itsestä tuntuu hyvältä...
      Liikuntamuodoista minulle käy kävely, pyöräily, uiminenkin...ja kuntosalitreenit omalla rauhallisella ohjelmalla on hyvä! Oma ohjaaja olisi paikallaan, joka suunnittelisi hyvän ohjelman ja saisi kannustettua liikkumaan. Nyt kesällä soutelu ja melominen olisi hyvä...eli kyllähän noita löytyy ja kokeilemalla selviää mikä on hyväksi ja mikä ei! Vatsalihaksia kannattaa harjoittaa, varsinkin niitä poikittaisia! Ja ei muuta kuin sopeutumisvalmennuskurssille hakemaan, sieltä sitä tietoa saa!
      Mukavaa ja aurinkoista kesää!

• basturk

Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?

• Mimmi33
        basturk kirjoitti:

Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?

Hei...sinun täytyy olla lääkäriisi yhteydessä ja pyytää häntä kirjoittamaan lausunnon kuntoutusta varten (ilman sitä ei pääse).
        Sen jälkeen otat vaikka netistä auki Kelan sivut ja sieltä "kuntoutukseen" ja etsit omaan diagnoosiisi sopivan kurssin. Netistä löytyy Kelan sivuilta myös kuntoutushakemuket, jotka täytät ja viet Kelaan...Se on siinä!
        Kela maksaa kurssin!

• selkärankareumainen

Itselleni hieronta on tehnyt tosi hyvää.. niin klassinen hieronta kuin lymfahierontakin! Kannattaa kokeilla, mutta muista toki mainita hierojalle sairaudestasi, varmuuden vuoksi.

• vuokkopuska

Hei, olen itse koulutettu hieroja ja suosittelen Sinua käymään ensin hoitavalla lääkärillä ja pyydät mustaavalkoisella luvan hierontaan. T: Vuokko Puska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      57
      2801
    2. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      104
      2444
    3. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      8
      1742
    4. En tiedä mitä olet mulle

Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa
      Ikävä
      55
      1314
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      0
      1270
    6. Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.

Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.
      Maailman menoa
      290
      1242
    7. On mullakin

Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi
      Ikävä
      71
      1134
    8. Vittumaista Joulua Kuhmolaisille.

Siinäpä se tiivistettynä.
      Kuhmo
      21
      1069
    9. Mikä on kaunein naisennimi jonka tiedätte?

Kotimainen tai ulkomainen.
      Sinkut
      76
      1017
    10. Ikävä edelleen sinua

Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja
      Ikävä
      23
      895
    Aihe