Hei!
Minulla todettii keväällä selkärankareuma ja olen tässä pohtinut että uskaltaako sitä mennä tämän selän kanssa hierojalle? Onko kellään kohtalontoverilla mitään kokemuksia että auttaako hieronta kipuihin vai pahentaako se niitä? Onko jollain jotain hyviä ideoita liikuntamuodoksi.. Itse en ainakaan juoksemaan pysty.. Aina ollut liikkuva ihminen niin pakko oisi jotain päästä tekemään
Hieronta???
5
9082
Vastaukset
- Mimmi33
Hei!
Itse muistan kun kävin hierojalla (vielä kun ei tiennyt selkärankareuma-diagnoosista)niin itse hieronta tuntui ihan hyvältä. Mutta tämä minun hierojani yritti manipuloida (niksauttaa)nikamiani ja se tuntui aivan kaamealta. Eli kannattaahan sitä kokeilla mikä itsestä tuntuu hyvältä...
Liikuntamuodoista minulle käy kävely, pyöräily, uiminenkin...ja kuntosalitreenit omalla rauhallisella ohjelmalla on hyvä! Oma ohjaaja olisi paikallaan, joka suunnittelisi hyvän ohjelman ja saisi kannustettua liikkumaan. Nyt kesällä soutelu ja melominen olisi hyvä...eli kyllähän noita löytyy ja kokeilemalla selviää mikä on hyväksi ja mikä ei! Vatsalihaksia kannattaa harjoittaa, varsinkin niitä poikittaisia! Ja ei muuta kuin sopeutumisvalmennuskurssille hakemaan, sieltä sitä tietoa saa!
Mukavaa ja aurinkoista kesää!- basturk
Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?
- Mimmi33
basturk kirjoitti:
Kiitos vastanneille.. miten tämmöisille kursseille haetaan ja paljon ne maksavat?
Hei...sinun täytyy olla lääkäriisi yhteydessä ja pyytää häntä kirjoittamaan lausunnon kuntoutusta varten (ilman sitä ei pääse).
Sen jälkeen otat vaikka netistä auki Kelan sivut ja sieltä "kuntoutukseen" ja etsit omaan diagnoosiisi sopivan kurssin. Netistä löytyy Kelan sivuilta myös kuntoutushakemuket, jotka täytät ja viet Kelaan...Se on siinä!
Kela maksaa kurssin!
- selkärankareumainen
Itselleni hieronta on tehnyt tosi hyvää.. niin klassinen hieronta kuin lymfahierontakin! Kannattaa kokeilla, mutta muista toki mainita hierojalle sairaudestasi, varmuuden vuoksi.
- vuokkopuska
Hei, olen itse koulutettu hieroja ja suosittelen Sinua käymään ensin hoitavalla lääkärillä ja pyydät mustaavalkoisella luvan hierontaan. T: Vuokko Puska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743258
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103971
- 50933
- 96814
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap89698Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27680- 48625