Minulta otettiin ohutneulanäyte kilpirauhasen niukkakaikuisesta kyhmystä ja olen odotellut tuloksia nyt 3 viikkoa. Alkaa ahdistaa. Terveyskeskuksesta sanoivat epämääräisesti, että tuloksia ei vielä ole ja homma on kesken. Kuinka kauan tulosten saamiseen on muilla mennyt ja jos meni kauan, oliko kyseessä syöpä?
Ohutneulanäytteen tulokset
3
125
Vastaukset
- Anonyymi
Ikävä tilanne, mutta jos yhtään lohduttaa, suurin osa kyhmyistä kilpirauhasessa on hyvänlaatuisia.
Esim. itsellä oli jätti struuma/kasvain ulkonäöltään, kesti pari viikkoa päästä ultraan, siitä reilu pari lisää ohutneulanäytteeseen, ja tulos tuli noin kahdessa viikossa: ei voi sanoa, onko hyvänlaatuinen vai ei, mutta kasvainta veikattiin. Reilu kuukausi meni, ja olin jo leikkauksessa. Siitä vielä pari viikkoa, ja patologilta tulos, että hyvänlaatuinen kasvain. Molemmat puolet poistettiin varmuudeksi, mutta tyroksiinilla olen pärjännyt jo seitsemän vuotta hyvin. Kyhmyissä ei onneksi ainakaan molemmat puolet joudu poistoon, jos hyvänlaatuinen ongelma kyseessä, parempi jos pärjää ilman synteettistä lääkitystä. - Anonyymi
Saat varman tuloksen lähiaikoina. Toivon hyvälaatuisuutta. Älä mieti etukäteen liikaa.
Tutkittavia kyhmyjä paljon, asiantuntijoita vähän ja siksi vastaus viipyy (oma oletus). Mulla kaksi pientä kyhmyä: runsakaikuinen ja niukkakaikuinen. Mitä lienee? Seurannassa ovat. - Anonyymi
Kiitos kommenteista.
Mulla on kilpirauhanen ollut aika hurjan kokoinen jo yli 10 vuotta ja nyt kun ilmestyi taas uusi patti, hakeuduin uudelleen tutkimuksiin.
Aiempi näyte (silloin vuosia ja vuosia sitten) oli ns. puhdas ja näyte lähinnä kirkasta nestettä. Nyt saaliiksi saatiin tiheää, erittävää materiaalia jostain kyhmystä, jossa oli myös kalkkeutumaa. Kalkkeutumia oli useassa kyhmyssä ja ymmärsin jostain duodecimin julkaisusta, että sellaiset pitäisi tutkia.
Odotus on todella raastavaa, vaikka tiedän että usein kilpparin syövät ovat hyväennusteisia. Minulla on ihan pieni lapsi ja täytyy sanoa että perheellisyys tekee sairauden pelosta ihan uudenlaista. :(
-Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem903080HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat692350- 272173
- 791638
Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3881543Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k591402Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?891309Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan231214- 561149
- 481084