Ohutneulanäytteen tulokset

Anonyymi-ap

Minulta otettiin ohutneulanäyte kilpirauhasen niukkakaikuisesta kyhmystä ja olen odotellut tuloksia nyt 3 viikkoa. Alkaa ahdistaa. Terveyskeskuksesta sanoivat epämääräisesti, että tuloksia ei vielä ole ja homma on kesken. Kuinka kauan tulosten saamiseen on muilla mennyt ja jos meni kauan, oliko kyseessä syöpä?

3

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ikävä tilanne, mutta jos yhtään lohduttaa, suurin osa kyhmyistä kilpirauhasessa on hyvänlaatuisia.

Esim. itsellä oli jätti struuma/kasvain ulkonäöltään, kesti pari viikkoa päästä ultraan, siitä reilu pari lisää ohutneulanäytteeseen, ja tulos tuli noin kahdessa viikossa: ei voi sanoa, onko hyvänlaatuinen vai ei, mutta kasvainta veikattiin. Reilu kuukausi meni, ja olin jo leikkauksessa. Siitä vielä pari viikkoa, ja patologilta tulos, että hyvänlaatuinen kasvain. Molemmat puolet poistettiin varmuudeksi, mutta tyroksiinilla olen pärjännyt jo seitsemän vuotta hyvin. Kyhmyissä ei onneksi ainakaan molemmat puolet joudu poistoon, jos hyvänlaatuinen ongelma kyseessä, parempi jos pärjää ilman synteettistä lääkitystä.

• Anonyymi

Saat varman tuloksen lähiaikoina. Toivon hyvälaatuisuutta. Älä mieti etukäteen liikaa.

Tutkittavia kyhmyjä paljon, asiantuntijoita vähän ja siksi vastaus viipyy (oma oletus). Mulla kaksi pientä kyhmyä: runsakaikuinen ja niukkakaikuinen. Mitä lienee? Seurannassa ovat.

• Anonyymi

Kiitos kommenteista.
      Mulla on kilpirauhanen ollut aika hurjan kokoinen jo yli 10 vuotta ja nyt kun ilmestyi taas uusi patti, hakeuduin uudelleen tutkimuksiin.
      Aiempi näyte (silloin vuosia ja vuosia sitten) oli ns. puhdas ja näyte lähinnä kirkasta nestettä. Nyt saaliiksi saatiin tiheää, erittävää materiaalia jostain kyhmystä, jossa oli myös kalkkeutumaa. Kalkkeutumia oli useassa kyhmyssä ja ymmärsin jostain duodecimin julkaisusta, että sellaiset pitäisi tutkia.
      Odotus on todella raastavaa, vaikka tiedän että usein kilpparin syövät ovat hyväennusteisia. Minulla on ihan pieni lapsi ja täytyy sanoa että perheellisyys tekee sairauden pelosta ihan uudenlaista. :(

-Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      111
      4639
    2. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      173
      4395
    3. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      95
      1759
    4. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      403
      1671
    5. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      33
      1433
    6. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1119
    7. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      354
      1116
    8. Mitä hyvää olet

aiheuttanut kaivatullesi?
      Ikävä
      67
      989
    9. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      58
      984
    10. Miksi et halua

Seksiä sen kanssa jota rakastat? Vai ajatteletko että hän ei halua?
      Ikävä
      92
      948
    Aihe