Haluaisin käydä keskustelua naisten kesken aiheesta "varattujen miesten iskeminen"?
Olen itse törmännyt ilmiöön "ensimmäisenä" naisena eli miesystävääni yritti iskeä pitkän aikaa eräs sinnikäs ihailija joka tiesi minusta (olimme kihloissa ja opiskelin tämän naisen kanssa samassa koulussa). Silti, hän pitkän aikaa piiritti miestäni todella selkein aikein.
Hyvällä ystävälläni oli seksisuhde varatun miehen kanssa ja hyvin usein kommentit häneltä olivat: "Se olisi voinut mennä tyttöystävänkin luo, mutta tuli mun luo" "Tai se saatanan haahka"- yms tyttöystävän mollaamista. Loistavaa oman itsetunnon pönkittämistä..
Itse en ole koskaan (tietoisesti) ollut varatusta miehestä kiinnostunut enkä asiaa ymmärrä.
Haluaisin saada rakentavan keskustelun aikaan naisten kanssa siitä, minkä takia varattuja miehiä pitää yrittää iskeä - miksi yrittää rikkoa toisten parisuhde?
Erityisesti haluaisin kommenttia "toisilta naisilta" kun kerran nimettömänä voi helposti kirjoittaa.
Eikä nyt puhuta siitä miten mies on syyllinen pettäessään jne jne - vaan nimen omaan naisen motiiveista.
Varattujen miesten iskeminen
54
6086
Vastaukset
- mies 35.
itse miehenä olen kerran törmännyt naiseen joka oli ihastunut useisiin miehiin niin varattuihin kuin vapaisiin, ja mun mielipide on että tämä oli naiselle jonkinlaista leikkiä. ehkä hän testasi oman markkinaarvonsa
- n26
Noh. Minä nyt vain ihastuin varattuun. Ja sain vastakaikua. Se sopi minulle oikein hyvin, koska en halunnut mitään vakavampaa. Se tuntui turvalliselta, flirttailla vähän, keskustella syvällisiä, filosofoida niitä näitä. Ei ollut pelkoa että toinen pyrkisi pöksyihin tai rakastuisi. Koska minäkään en halunnut rakastua. Enkä sitoutua koskaan kehenkään. Se tuntui liian ahdistavalta ajatukselta. Siksi torjuin kaikki vapaiden miesten lähestymisyritykset. Ne olivat liian läpinäkyviä, liian vaativia. En minä halunnut ryhtyä kenenkään kanssa mihinkään vakavaan. Halusin olla vapaa.
Jotenkin sitä vain kaikki alkoi yllättäen tuntua luonnolliselta sen varatun miehen kanssa. Oli muakva olo, ja turvallinen. Olimme samalla aaltopituudella, saatoimme jutella pitkälle aamuyöhön. Lähettelimme flirttailevia tekstiviestejä toisillemme ja se toi mukavaa sisältöä elämään. Vaikka enhän minä edelleenkään tahtonut mitään vakavampaa. Vain jotain, josta unelmoida itsekseen. Jotain täysin harmitonta ja vaaratonta kaikille osapuolille. Mitä vikaa on pikku ihastumisessa ja siinä, että kaksi ihmistä viihtyy keskenään?
Vähitellen aloimme vaihtaa suudelmiakin ja joka kerta tavattuamme vannoin, että tämä pitää lopettaa hyvän sään aikana. Johonkuhun muuten vielä sattuu. Minuun, todennäköisesti - mutta kestäisin sen kyllä. Toivoin, että miehen avovaimo puuttuisi asiaan. Ja samalla pelkäsin. Mutta hän ei koskaan sanonut mitään. Ei, vaikka takuulla tiesi "kaveruudestamme". Kaikkihan siitä tiesivät. Ja tilanne sen kuin eteni. Suhteemme alkoi muistuttaa jotain ihan muuta kuin pelkkää kaveruutta. Avovaimon puolelta edelleen ei mitään reaktiota, ainakaan suoraan minulle.
Tarinan loppu; mies erosi avovaimostaan. Kuulemma hänellä kesti vuoden tajuta mitä haluaa ja vielä puoli vuotta tehdä asialle jotain. Ja hän halusi minut. Aluksi vastustelin, olisin halunnut että hän olisi viettänyt jonkin aikaa yksikseen ennen kuin rupeaa uuteen suhteeseen, mutta hän ei halunnut. Niinpä päätimme kokeilla mitä meistä voisi tulla. Kokeilu on jatkunut nyt kolme vuotta. Enkä pelkää enää. Luotan tähän mieheen täysin, hänen tunteisiinsa minua kohtaan ja siihen, että vaikka olenkin sitoutunut toiseen ihmiseen, se ei ole maailmanloppu eikä ahdistava vankila.
Ja uskon, että minun kerta kaikkiaan PITI tavata varattu mies, että olisin vaivihkaa uskaltautunut (tullut lempeästi huiputetuksi) luottamaan toiseen ihmiseen näin paljon. Näin meillä ei ollut mitään kiirettä. Kukaan ei painostanut. Kukaan ei varsinaisesti "iskenyt" ketään - kemiaa vain oli heti ilmassa ja tilanteet vain etenivät. Seksiäkin harrastimme vasta kun mies oli eronnut avokistaan.- Entinen toinen nainen
tai sitten ei. Täyttä ajanhukkaa yleensä toisena naisena oleminen. Pitkän tiiviin suhteen jälkeen ukkomies oli ensin muka tekemässä muutosta ja sitten kumminkaan ei uskaltanut tai tosissaan edes halunnut (!) sitä tehdä. Yritti vielä turhia selittelemättä yhtäkkiä itselleen mukavalla tavalla kätevästi haihtua kuviosta. Oli siinä fiiliksiä elettäväksi! En suosittele. Ja mikä siinä jos äijä olisikin haihtunut, mutta puolen vuoden kuluttua yritti tehdä comebackin ja sönköttää jotain "hyvästä ystävyydestä". Kannattaa ihan oikeasti tavoitella ja tapailla oikeasti vapaita miehiä. Toisten kokemukset ovat halvinta oppia, hyvät kanssasisaret...
- Ihastelija (n)
Minäkin naimisissaolevana naisena aloin jo kauan sitten ihastua ihan useampiinkin miehiin, ja nimenomaan varattuihin. Sinkkumiehissä on se vika, että he eivät halua yleensä sotkeutua yhtään mihinkään, joten he suorastaan suuttuvat, jos heitä varattu nainen katselee. Sinkkumiehillehän me varatut naiset ollaan vähän niinkuin "turhia" ihmisiä... Varatut miehet sen sijaan tietää missä mennään, eli flirttailut varattujen kesken ei vahingoita ketään. Paitsi yliherkkiä puolisoita...
Ei sille voi oikein mitään, jos iskee silmänsä johonkuhun ihanaan ihmiseen, jonka kanssa tuntuisi synkkaavan todella hyvin. Se ettei varattuihin saa edes tutustua ollenkaan, aiheuttaa aivan turhaa kitkaa ihmissuhteisiin, ihastumiset ikäänkuin kasvaa liiankin suuriksi. Ihmiset on liian erakkomaisia, ja haluavat hallita itse koko ajan omaa pientä elinpiiriään. Ei kestetä mitään ulkopuolelta tulevaa. Kyllä minä ainakin haluaisin olla ystävä sellaisille miehille, joiden kanssa tunnen todella syvää yhteenkuuluvuutta!
Tuo alkuperäinen kysymys koskee varmaankin juuri sellaista pakonomaista tarvetta "viedä toisten kumppani", mutta kyllä ihastuminen on aivan eri asia. Minä en itse sotkisi missään nimessä toisten suhteita, mutta sitä minä en ymmärrä, minkä takia suhteissa aina on kiellettyä tutustua uusiin ihmisiin! Kyllä se turvallisuus tulee ihan jostain muualta suhteeseen, kuin sillä tavalla, että estetään kumppania ystävystymästä uusiin tuttavuuksiin. Ei me kaikki varattujen katselijat olla uhka koko maailmalle...
Ja tuo otsikkoni "Kun ei voi tietää..." tarkoitti tietenkin sitä, että kun kivalta tuntuvaan, varattuunkin, mieheen ei saa tutustua, niin ihastuminen syvenee ja sitä ehtii miettiä kaikenlaista. Jos kukaan ei estelisi tutustumasta, niin todennäköisesti ihastustaan oppisi pitämään kaverina tai tuttavana, eikä ilkeäisikään ajatella mitään tuhmia ajatuksia... Mutta kun tutustuminen on kiellettyä, niin ajatukset pysyvät vilkkaina. - Susanna79
Varmaankin niillä naisilla, jotka vokottelevat varattua on todella paha olla. Huono itsetunto ehkä? Miehet tunnetusti ei välttämättä aja sinnikästä ihailijaa suorilla pois, joten se lisää naisen päässä hänen mahdollisuuksiaan, vaikka sellaisia ei koskaan edes olisi,kunhan mies nauttii saamastaan huomiosta.
Toisaalta varattua vokotteleva nainen vaikuttaa epätoivoiselta. "Jos se kelpaa tolle niin mullekin"-periaate? Ehkäpä varatut miehet on sinkkujen mielestä niitä a-luokan uroksia. Heidän kanssaan on mahdollisuus parisuhteeseen ja johonkin pysyvään enemmin kuin sinkkuna liihottavien sitoutumiskammoisten pelipoikien kanssa. Sillä luulisi, että suurin osa sinkkunaisista haluaa kuitenkin suhteen/jotakin pysyvämpää. Ehkä varattu mies ei ole riippakivi jalassa, kuten sinkku voi olla. Saa vain seksiä ja muutoin juoksennella vapaana. Ehkä se valta kiihottaa, kun tietää kuksivansa toisen omaa
->tuntee sillä valtaa muihin naisiin. Ja tähän liittyy naisten kateus toisiaan kohtaan ehkä?
Mielestäni on myös ehkä joku kasvatuksellinen näkökulma mennyt pieleen jos pettäminen on viatonta. Siinä kuitenkin moni satuttaa itsensä pahasti. Nämä naiset ovat hieman heikkomoraalisia, toisaalta on myös miehet, jotka yhtyvät mukaan leikkiin. Se on se nykyajan tuotos, seksi on vapaata ja parisuhde ei ole enää mitään. Sitä erotaan kuitenkin jne. jne.
Itseäni ei kiinnosta kuin vapaat miehet, jos heistä ei ole minulle ottajaksi, niin sitten ei tarvitsekaan olla. Nykyään elän parisuhteessa (joten ottaja löytyi) ja katselen huvittuneena kun naiset pyrkivät pitämään silmäpeliä hänen kanssaan jne. Saavat ehkä nautintoa kun luulevat, että minulla on epävarma/paha olo, kun he katselevat avoimesti sillä silmällä miesystävääni.;)
Surullista on meininki, heidän osaansa en kadehdi tippaakaan.- väinämöisukko
Olet täysin oikeassa.
- NaituNainen
Pahoittelen, en yleensä sääli ketään.
Pönkität kyllä aika vahvasti omaa egoasi ajattelemalla noin kuin ajattelet! Siis huh, huh millaista tekstiä! En tiedä oikein mistä aloittaisin!
Mun mielestä monilla vieraita miehiä katselevilla naisilla on nimenomaan tavallista PAREMPI itsetunto! He eivät häpeä katsoa toisen omaa silmiin, ja heiltä useimmiten löytyy myös huumoria elämään, mitä taasen monilta sinunlaisiltasi umpiuskollisilta puuttuu. Ja ei, en nyt tosiaankaan tunne sinuakaan, vaan heitin tämänkin kommenttini ihan tuntumapohjalta...
Tuo ajattelutapa on suurta mystiikkaa minulle. Viihdyn itsekin tosi hyvin muidenkin kuin oman mieheni kanssa, ja voin kyllä kokemuksesta sanoa, ettei monikaan mies ole PAHOILLAAN siitä, että heidän seurastaan pitää muutkin kuin "vain" se oma kulta. Mä en ole vielä tähän päivään mennessä tavannu sellaista varattua miestä, joka mainitsemallasi kylmällä tavalla nauttisi vain saamastaan huomiosta ilman että olisi pätkänkään vertaa kiinnostunut siitä huomion antajasta. Miehet ovat kyllä 1/100:n poikkeusta lukuunottamatta olleet sitä mieltä, että vieraiden, nättien naisten huomio tuntuu hyvältä, eikä sillä ole mitään tekemistä PETTÄMISEN kanssa. Miehet ovat niin fiksuja olentoja, että he tietävät, että "katsella saa muttei koskea", kun taas yleisesti ottaen naisten mielestä pelkkä katselukin on pettämistä...
Minun mielestäni jos ihmisellä on paha olla, niin hän tuijottaa tyhjää, katselee paljon maisemia, välttelee ihmisten silmiin katsomista jne, EIKÄ suinkaan yritä väkipakolla riistää toiselta kumppania tyyliin "josko se vaikka helpottaisi"... Tai jos on huono itsetunto, niin ihminenhän lähinnä pakoilee katsetta ja yrittää virnistää kohteliaasti sellaiselle, joka vaikka iskee silmää ja kehuu kivannäköiseksi! Sä sotket asiat aika pahasti!
Ja sitten tuo: "Jos se kelpaa tolle niin mullekin"-periaate. Höpö höpö.
> Mä olen itsekin aivan ihastunut erääseen mieheen, jonka kanssa me ollaan tavattu lähinnä jäätelönsyönnin ja kävelyn merkeissä. Minä olen naimisissa ja tämä mieskin on jonkinmoisessa suhteessa, eli ei me mitään SEURUSTELUA harjoiteta eikä mitään muutakaan pieniä mieliä rasittavaa. Mä en tiedä YHTÄÄN MITÄÄN tämän miehen suhteesta enkä hänen kumppanistaan ja lapsistaan, koska minä viihdyn hyvin tämän MIEHEN seurassa, eikä hänen perheensä liity siihen millään muotoa. Minun vointini on aivan mainio, ja olen todella tyytyväinen siihen että "saan oman osani" tästä miehestä, koska kerranhan tällä maapallolla vain eletään. Eikö? Siispä olisi aika ihmeellistä, jos tämän miestuttavani emäntä ajattelisi minusta samalla tavalla kuin SINÄ! Se olisi varmasti tullut ilmi jo aikaa sitten, mutta hän on kylläkin ainakin näyttänyt suhtautuvan minuun juuri niinkuin pitääkin, eli että olen "vain tuttu", jonka seurassa hänen miehensä tuntuu viihtyvän hyvin. Ei tarvitse ajatella mitään sen enempiä, koska mehän elämme molemmat suhteissa, eikä kukaan suunnittele asiaan muutoksia. Spekuloimatta paras. - Susanna79
NaituNainen kirjoitti:
Pönkität kyllä aika vahvasti omaa egoasi ajattelemalla noin kuin ajattelet! Siis huh, huh millaista tekstiä! En tiedä oikein mistä aloittaisin!
Mun mielestä monilla vieraita miehiä katselevilla naisilla on nimenomaan tavallista PAREMPI itsetunto! He eivät häpeä katsoa toisen omaa silmiin, ja heiltä useimmiten löytyy myös huumoria elämään, mitä taasen monilta sinunlaisiltasi umpiuskollisilta puuttuu. Ja ei, en nyt tosiaankaan tunne sinuakaan, vaan heitin tämänkin kommenttini ihan tuntumapohjalta...
Tuo ajattelutapa on suurta mystiikkaa minulle. Viihdyn itsekin tosi hyvin muidenkin kuin oman mieheni kanssa, ja voin kyllä kokemuksesta sanoa, ettei monikaan mies ole PAHOILLAAN siitä, että heidän seurastaan pitää muutkin kuin "vain" se oma kulta. Mä en ole vielä tähän päivään mennessä tavannu sellaista varattua miestä, joka mainitsemallasi kylmällä tavalla nauttisi vain saamastaan huomiosta ilman että olisi pätkänkään vertaa kiinnostunut siitä huomion antajasta. Miehet ovat kyllä 1/100:n poikkeusta lukuunottamatta olleet sitä mieltä, että vieraiden, nättien naisten huomio tuntuu hyvältä, eikä sillä ole mitään tekemistä PETTÄMISEN kanssa. Miehet ovat niin fiksuja olentoja, että he tietävät, että "katsella saa muttei koskea", kun taas yleisesti ottaen naisten mielestä pelkkä katselukin on pettämistä...
Minun mielestäni jos ihmisellä on paha olla, niin hän tuijottaa tyhjää, katselee paljon maisemia, välttelee ihmisten silmiin katsomista jne, EIKÄ suinkaan yritä väkipakolla riistää toiselta kumppania tyyliin "josko se vaikka helpottaisi"... Tai jos on huono itsetunto, niin ihminenhän lähinnä pakoilee katsetta ja yrittää virnistää kohteliaasti sellaiselle, joka vaikka iskee silmää ja kehuu kivannäköiseksi! Sä sotket asiat aika pahasti!
> Mä olen itsekin aivan ihastunut erääseen mieheen, jonka kanssa me ollaan tavattu lähinnä jäätelönsyönnin ja kävelyn merkeissä. Minä olen naimisissa ja tämä mieskin on jonkinmoisessa suhteessa, eli ei me mitään SEURUSTELUA harjoiteta eikä mitään muutakaan pieniä mieliä rasittavaa. Mä en tiedä YHTÄÄN MITÄÄN tämän miehen suhteesta enkä hänen kumppanistaan ja lapsistaan, koska minä viihdyn hyvin tämän MIEHEN seurassa, eikä hänen perheensä liity siihen millään muotoa. Minun vointini on aivan mainio, ja olen todella tyytyväinen siihen että "saan oman osani" tästä miehestä, koska kerranhan tällä maapallolla vain eletään. Eikö? Siispä olisi aika ihmeellistä, jos tämän miestuttavani emäntä ajattelisi minusta samalla tavalla kuin SINÄ! Se olisi varmasti tullut ilmi jo aikaa sitten, mutta hän on kylläkin ainakin näyttänyt suhtautuvan minuun juuri niinkuin pitääkin, eli että olen "vain tuttu", jonka seurassa hänen miehensä tuntuu viihtyvän hyvin. Ei tarvitse ajatella mitään sen enempiä, koska mehän elämme molemmat suhteissa, eikä kukaan suunnittele asiaan muutoksia. Spekuloimatta paras.Joku poltti todella hihansa nyt ja en tiedä kyllä miksi.
Et ilmeisesti aio iskeä tuota tuttavaasi itsellesi. Eikös tässä ollut kyse naisista JOTKA VOKOTTELEVAT TOISILTA MIEHIÄ IHAN TOSISSAAN! Tuttavuudessa, katsomisessa jne. ei ole mitään pahaa. En kyllä itse vain jaksaisi yrittää silmäpeliä toisten ventovieraiden miesystävien kanssa. Tällaisia havaintoja olen tehnyt toisinaan. Toki saa katsoa, siinä ei ole mitään.
Sinusta en nyt viitsi mitään olettamuksia alkaa tekemään, koska sinua en tunne. Joten saat pitää mielipiteesi minusta omanasi. Aurinkoista kesää;) - NaituNainen
Susanna79 kirjoitti:
Joku poltti todella hihansa nyt ja en tiedä kyllä miksi.
Et ilmeisesti aio iskeä tuota tuttavaasi itsellesi. Eikös tässä ollut kyse naisista JOTKA VOKOTTELEVAT TOISILTA MIEHIÄ IHAN TOSISSAAN! Tuttavuudessa, katsomisessa jne. ei ole mitään pahaa. En kyllä itse vain jaksaisi yrittää silmäpeliä toisten ventovieraiden miesystävien kanssa. Tällaisia havaintoja olen tehnyt toisinaan. Toki saa katsoa, siinä ei ole mitään.
Sinusta en nyt viitsi mitään olettamuksia alkaa tekemään, koska sinua en tunne. Joten saat pitää mielipiteesi minusta omanasi. Aurinkoista kesää;)...SINUN tekstissäsi ei todellakaan tullut ilmi, että tarkoitit vain ja ainoastaan naisia, jotka vokottelevat toisilta miehiä ihan tosissaan...
Jos tuon minun miestuttavani/-ystäväni suhde jostakin syystä kariutuisi, niin tilanne olisi heti ihan toinen. Sitähän ne naiset aina pelkäävätkin. Mutta siihen asti elellään niinkuin elellään...
Jännä tuollainen ilmaisu, ettet "vain jaksaisi yrittää silmäpeliä toisten ventovieraiden miesystävien kanssa." Ei se yleensä JAKSAMISESTA ole kiinni, vaan siitä, että toisilla on vähän suuremmat tarpeet kuin toisilla, ja suurempi vietti kuin toisilla. Juuri sinunlaisesi naisethan EIVÄT ymmärrä sellaisia naisia, jotka eivät ota liittoja ja suhteita ihan kuolemanvakavasti.
Jos miesystäväni (tuntuu paremmalta) kumppani ei olisi halunnut, että minä ja hänen miehensä tutustumme toisiimme, olisin todella saattanutkin heittäytyä hankalaksi ja pitää kiinni oikeudestani tutustua kiinnostavaksi kokemaani mieheen, oli hän sitten naimisissa tai ei. Eli kyllä se katsojastakin riippuu, että millaisena tilanteet/toiminnat näkee. Minähän en esimerkiksi kertonutkaan miten SEKSIKÄS tämä miesystäväni on, eli joko muuttui ääni kellossa, ja alat pitää minuakin "ärsyttävänä varattujen vonkaajana"??? Enhän minäkään nyt mistään KIRJALLISUUDESTA miesystäväni kanssa jutustele... Mutta ei me silti olla menossa naimisiin heti kun puolisoitten silmä välttää.... - Susanna79
NaituNainen kirjoitti:
...SINUN tekstissäsi ei todellakaan tullut ilmi, että tarkoitit vain ja ainoastaan naisia, jotka vokottelevat toisilta miehiä ihan tosissaan...
Jos tuon minun miestuttavani/-ystäväni suhde jostakin syystä kariutuisi, niin tilanne olisi heti ihan toinen. Sitähän ne naiset aina pelkäävätkin. Mutta siihen asti elellään niinkuin elellään...
Jännä tuollainen ilmaisu, ettet "vain jaksaisi yrittää silmäpeliä toisten ventovieraiden miesystävien kanssa." Ei se yleensä JAKSAMISESTA ole kiinni, vaan siitä, että toisilla on vähän suuremmat tarpeet kuin toisilla, ja suurempi vietti kuin toisilla. Juuri sinunlaisesi naisethan EIVÄT ymmärrä sellaisia naisia, jotka eivät ota liittoja ja suhteita ihan kuolemanvakavasti.
Jos miesystäväni (tuntuu paremmalta) kumppani ei olisi halunnut, että minä ja hänen miehensä tutustumme toisiimme, olisin todella saattanutkin heittäytyä hankalaksi ja pitää kiinni oikeudestani tutustua kiinnostavaksi kokemaani mieheen, oli hän sitten naimisissa tai ei. Eli kyllä se katsojastakin riippuu, että millaisena tilanteet/toiminnat näkee. Minähän en esimerkiksi kertonutkaan miten SEKSIKÄS tämä miesystäväni on, eli joko muuttui ääni kellossa, ja alat pitää minuakin "ärsyttävänä varattujen vonkaajana"??? Enhän minäkään nyt mistään KIRJALLISUUDESTA miesystäväni kanssa jutustele... Mutta ei me silti olla menossa naimisiin heti kun puolisoitten silmä välttää....Tässä oli alkuperäisellä keskustelunaiheena nämä varattujen vonkaajat, joten hänelle vastauksessani ilmaisin ajatuksia. Ja hittoako minä sitä sinulle perustelemaan. Jos yrität nyt tukahduttaa tunteita joita sinulla on väkisin sitä miestä kohtaan, niin kannattaako hernettä vetää nenään, kun jokin teksti taitaa kuitenkin liittyä jotenkin sinuunkin. Et sinä tuollaisella raivolla tulisi tekemisiäsi minulle puolustelemaan ja vähättelemään minua, ellei mielipiteeni varattujen vonkaajista olisi kolahtanut sinuun.
Yritätkö vakuuttua toimintasi oikeudesta suoltamalla kipakkuuksia minulle?
Alkuperäinen toivoi asiallista keskustelua, mutta liekö annat sille tilaa.
Voin sanoa suoraan, että sinä eikä muutkaan naiset pelota minua tippaakaan miesystäväni suhteen. Tiedän mitä olen ja millaisia avuja minulla on. Niitä en ala kuitenkaan sinulle tässä vakuuttelemaan tai kinaamaan, että en ole huumorintajuton elämäänsä tympiintynyt eukko, kuten ilmeisesti kuvittelet.
Sanoit jo kerran, että et mielestäsi ole varattujen vonkaaja, vaan nautit saamastasi huomiosta ja seurasta. Miksi yrität nyt minua saada sanomaan, että olet sellainen? Onko sinulla huono omatunto vai harmittaako sinua, että jotkut naiset ei jaksa turhaantua siitä, että heidän miestään yritetään kutsua viehkeisiin silmäpeleihin. Minusta jos miehen vieressä on nainen joka on selvästi tämän naisystävä, ei ole järkevää yrittää silmäpeliä sen miehen kanssa. Ja siksi en sellaista harrasta vaan kunnioitan toisten yhteisiä tekemisiä ja illanviettoa. Itsekin kyllä katselen ihmisiä, harvemmin uskallan silmäpeliä pitää edes flirttimielessä, koska useinmiten ne miehet pysyvät kannoilla sitten loppuillan esim. baarissa. Eli kai he sitten kiinnostuvat tosissaan. Mukavaahan se on muutoin katsella, mutta en itse tee sitä kovinkaan näkyvästi juuri siitä syystä. Miespuolisia ystäviä on minullakin, eikä se tee minusta taivaanlahjaa miehille. Minulle riittää oma parisuhteeni ja kumppanini huomio. - NaituNainen
Susanna79 kirjoitti:
Tässä oli alkuperäisellä keskustelunaiheena nämä varattujen vonkaajat, joten hänelle vastauksessani ilmaisin ajatuksia. Ja hittoako minä sitä sinulle perustelemaan. Jos yrität nyt tukahduttaa tunteita joita sinulla on väkisin sitä miestä kohtaan, niin kannattaako hernettä vetää nenään, kun jokin teksti taitaa kuitenkin liittyä jotenkin sinuunkin. Et sinä tuollaisella raivolla tulisi tekemisiäsi minulle puolustelemaan ja vähättelemään minua, ellei mielipiteeni varattujen vonkaajista olisi kolahtanut sinuun.
Yritätkö vakuuttua toimintasi oikeudesta suoltamalla kipakkuuksia minulle?
Alkuperäinen toivoi asiallista keskustelua, mutta liekö annat sille tilaa.
Voin sanoa suoraan, että sinä eikä muutkaan naiset pelota minua tippaakaan miesystäväni suhteen. Tiedän mitä olen ja millaisia avuja minulla on. Niitä en ala kuitenkaan sinulle tässä vakuuttelemaan tai kinaamaan, että en ole huumorintajuton elämäänsä tympiintynyt eukko, kuten ilmeisesti kuvittelet.
Sanoit jo kerran, että et mielestäsi ole varattujen vonkaaja, vaan nautit saamastasi huomiosta ja seurasta. Miksi yrität nyt minua saada sanomaan, että olet sellainen? Onko sinulla huono omatunto vai harmittaako sinua, että jotkut naiset ei jaksa turhaantua siitä, että heidän miestään yritetään kutsua viehkeisiin silmäpeleihin. Minusta jos miehen vieressä on nainen joka on selvästi tämän naisystävä, ei ole järkevää yrittää silmäpeliä sen miehen kanssa. Ja siksi en sellaista harrasta vaan kunnioitan toisten yhteisiä tekemisiä ja illanviettoa. Itsekin kyllä katselen ihmisiä, harvemmin uskallan silmäpeliä pitää edes flirttimielessä, koska useinmiten ne miehet pysyvät kannoilla sitten loppuillan esim. baarissa. Eli kai he sitten kiinnostuvat tosissaan. Mukavaahan se on muutoin katsella, mutta en itse tee sitä kovinkaan näkyvästi juuri siitä syystä. Miespuolisia ystäviä on minullakin, eikä se tee minusta taivaanlahjaa miehille. Minulle riittää oma parisuhteeni ja kumppanini huomio.Ai juu, mutta mehän ollaan KESKUSTELUPALSTALLA, jossa joku toinenkin voi "kuulla" kommenttisi... Ei pidä härkääntyä, jos keskustelupalstalla ei saa harrastaa yksinpuhelua...
Olet todella puolustuskannalla!
"Onko sinulla huono omatunto vai harmittaako sinua, että jotkut naiset ei jaksa turhaantua siitä, että heidän miestään yritetään kutsua viehkeisiin silmäpeleihin."
> Et ymmärrä ollenkaan. Minä yritin sanoa, ettei minua kiinnosta tietää mitään miesystäväni suhteesta ja kumppanista, koska se ei ole se mistä olen kiinnostunut, vaan se mies on. Mitä minä siitä hyötyisin, jos hänen kumppaninsa meidän ystävyydestämme turhaantuisi?? Jospa hän ei turhaannu, vaan jatkaa eloaan niinkuin ennenkin. Enkä minä siitä hyvästä ole kiitos-korttiakaan lähettänyt, että saamme olla rauhassa... Onko se nyt parempi asia sinunkin mielestäsi, että minä vähät välitän mitä miesystäväni kumppani ajattelee, vai ajatteleeko mitään? Ainakin hän saa olla rauhassa, ja sehän ON hyvä asia???
"Minusta jos miehen vieressä on nainen joka on selvästi tämän naisystävä, ei ole järkevää yrittää silmäpeliä sen miehen kanssa."
> Vai YRITTÄÄ... Kyllä se tulee ihan luonnostaan, jos on tullakseen. Sinä kuulostat aika vaaralliselta, koska ilmeisesti jos sinä joskus PIDÄT silmäpeliä jonkun miehen kanssa, niin sinä olet TOSISSASI kyseisen miehen kanssa, ja oletat että hän on vapaa! Sinunlaisiasihan miehet enemmän pelkäävät, kuin naisia, joille voi flirttailla ihan "huvikseenkin"...
"Ja siksi en sellaista harrasta vaan kunnioitan toisten yhteisiä tekemisiä ja illanviettoa."
> Kunnioitat! Kerro mitä tuo lause tarkoittaa, koska minä en sitä taida ymmärtää. Sinä kuulostat todellaki vaaralliselta, kun otat asiat noin vakavasti! Älä ihmeessä koskaan sotkeudu kenenkään toisen elämään niin kauan kuin olet suhteessa. Mutta pliis, anna toisten edes elää... - Susanna79
NaituNainen kirjoitti:
Ai juu, mutta mehän ollaan KESKUSTELUPALSTALLA, jossa joku toinenkin voi "kuulla" kommenttisi... Ei pidä härkääntyä, jos keskustelupalstalla ei saa harrastaa yksinpuhelua...
Olet todella puolustuskannalla!
"Onko sinulla huono omatunto vai harmittaako sinua, että jotkut naiset ei jaksa turhaantua siitä, että heidän miestään yritetään kutsua viehkeisiin silmäpeleihin."
> Et ymmärrä ollenkaan. Minä yritin sanoa, ettei minua kiinnosta tietää mitään miesystäväni suhteesta ja kumppanista, koska se ei ole se mistä olen kiinnostunut, vaan se mies on. Mitä minä siitä hyötyisin, jos hänen kumppaninsa meidän ystävyydestämme turhaantuisi?? Jospa hän ei turhaannu, vaan jatkaa eloaan niinkuin ennenkin. Enkä minä siitä hyvästä ole kiitos-korttiakaan lähettänyt, että saamme olla rauhassa... Onko se nyt parempi asia sinunkin mielestäsi, että minä vähät välitän mitä miesystäväni kumppani ajattelee, vai ajatteleeko mitään? Ainakin hän saa olla rauhassa, ja sehän ON hyvä asia???
"Minusta jos miehen vieressä on nainen joka on selvästi tämän naisystävä, ei ole järkevää yrittää silmäpeliä sen miehen kanssa."
> Vai YRITTÄÄ... Kyllä se tulee ihan luonnostaan, jos on tullakseen. Sinä kuulostat aika vaaralliselta, koska ilmeisesti jos sinä joskus PIDÄT silmäpeliä jonkun miehen kanssa, niin sinä olet TOSISSASI kyseisen miehen kanssa, ja oletat että hän on vapaa! Sinunlaisiasihan miehet enemmän pelkäävät, kuin naisia, joille voi flirttailla ihan "huvikseenkin"...
"Ja siksi en sellaista harrasta vaan kunnioitan toisten yhteisiä tekemisiä ja illanviettoa."
> Kunnioitat! Kerro mitä tuo lause tarkoittaa, koska minä en sitä taida ymmärtää. Sinä kuulostat todellaki vaaralliselta, kun otat asiat noin vakavasti! Älä ihmeessä koskaan sotkeudu kenenkään toisen elämään niin kauan kuin olet suhteessa. Mutta pliis, anna toisten edes elää...että tämä keskustelu ei johda mihinkään järkevään. Menee vain naljailuksi puolin ja toisin. Hyvin voimakkaasti otit kantaa minun ensimmäiseen kommenttiini, joka oli ajatuksena keskustelun avaajalle. Oikein kunnon räpätystä. Koita hyvä ihminen rauhoittua nyt.
Minulla ei ole kantaa siihen, että olet ystävystynyt jonkun miehen kanssa, kuten jo aikaisemmin sanoin...et ilmeisesti aio häntä iskeä, joten et kuulu näihin tahallaan varattuja iskeviin naisiin. Sitten pyritkin jo itse provosoimaan, jotta minä alkaisin ajatella sinusta niin. Siksi tuo "kolahtiko sinuun kuitenkin" tuli mieleeni.
Tiedän missä menee flirtin ja tosissaan olon raja, en tiedä sitten miksi miehet helposti ihastuvat minuun. Niin on kuitenkin käynyt joskus, kun olen viatonta silmäpeliä harrastanut. Minun logiikkaani ei kuitenkaan mene se, että joku haluaa tietoisesti flirttailla miestä, jonka vieressä on selvästi tämän naisystävä. Jos sinä harrastat sellaista, tuleeko sinulle siitä mahtava tunne kun voit flirtata surutta toisen miesystävää? Joku tarve sinulla on niin tehdä vai? Joku naikkonen voisi herpaantua oikein kunnolla, joten kannattaa varoa.
Annan toisten elää, tottakai. Sellaisia olettamuksia ei ole tarpeen edes esittää. Kunnioituksella tarkoitan sitä, että joistakin naisista ei vieraiden naisten flirttiyritykset omaa miesystävää kohtaan tunnu mukavalta, joten kunnioitan toisten illanviettoa suuremmin tuijottelematta. Mutta mitäpä minä selittämään, jos kunnioitus on vieras asia näissä asioissa sinulle. - tosimies
NaituNainen kirjoitti:
> Mä olen itsekin aivan ihastunut erääseen mieheen, jonka kanssa me ollaan tavattu lähinnä jäätelönsyönnin ja kävelyn merkeissä. Minä olen naimisissa ja tämä mieskin on jonkinmoisessa suhteessa, eli ei me mitään SEURUSTELUA harjoiteta eikä mitään muutakaan pieniä mieliä rasittavaa. Mä en tiedä YHTÄÄN MITÄÄN tämän miehen suhteesta enkä hänen kumppanistaan ja lapsistaan, koska minä viihdyn hyvin tämän MIEHEN seurassa, eikä hänen perheensä liity siihen millään muotoa. Minun vointini on aivan mainio, ja olen todella tyytyväinen siihen että "saan oman osani" tästä miehestä, koska kerranhan tällä maapallolla vain eletään. Eikö? Siispä olisi aika ihmeellistä, jos tämän miestuttavani emäntä ajattelisi minusta samalla tavalla kuin SINÄ! Se olisi varmasti tullut ilmi jo aikaa sitten, mutta hän on kylläkin ainakin näyttänyt suhtautuvan minuun juuri niinkuin pitääkin, eli että olen "vain tuttu", jonka seurassa hänen miehensä tuntuu viihtyvän hyvin. Ei tarvitse ajatella mitään sen enempiä, koska mehän elämme molemmat suhteissa, eikä kukaan suunnittele asiaan muutoksia. Spekuloimatta paras.Sun jutuissa ei ole päätä eikä häntää. Pönkität omaa itsetuntoasi ja "huoraaja" olet, vaikka mitä yrittäisit selittää. Taisi tosiaan Susannan79 sanat osua syvälle! Taidat todella olla NAITU nainen.
- NaituNainen
tosimies kirjoitti:
Sun jutuissa ei ole päätä eikä häntää. Pönkität omaa itsetuntoasi ja "huoraaja" olet, vaikka mitä yrittäisit selittää. Taisi tosiaan Susannan79 sanat osua syvälle! Taidat todella olla NAITU nainen.
Olen NAIMISISSA OLEVA, NAITU NAINEN. Miten niin jutuissani ei ole päätä eikä häntää? Minun itsetuntoni ei todellakaan kaipaa pönkitystä, vaan ihmettelen miten asioista ei kestetä keskustella lainkaan! Asioista halutaan olla vain yhtä mieltä. Kuulostaa varsin kaupunkilaismeiningiltä, koska isoissa kaupungeissahan ihmiset elää kaikki omassa pienessä maailmassaan, eikä tulla ollenkaan toimeen toisten kanssa muuten kuin puhumalla suurinpiirtein säästä... Jos joku tuntematon avoimesti kertoo elämästään, joka poikkeaa sun omasta elämästäsi, niin hän on automaattisesti outo friikki, koska ei elä niinkuin sinä elät.
En minä mitenkään erityisen NAITU ole siinä mielessä kuin luulet, eihän toisten ihmisten seurassa viihtyminen ole huoraamista. Kyllä Susanna79:n sanat osuivat siinä mielessä syvälle, että oli pakko alkaa neitiä herätellä tosielämään. Ei kukaan voi ajatella noin ahdasmielisesti toisista ihmisistä. Turvallisuuden tunne on täyttä turvattomuuden tunnetta. Jos oma turvallisuuden tunne tulee siitä että halveksii sellaisia ihmisiä, jotka yrittävät ottaa puolisoon kontaktia, niin se on äärimmäisen säälittävää! - tosimies
NaituNainen kirjoitti:
Olen NAIMISISSA OLEVA, NAITU NAINEN. Miten niin jutuissani ei ole päätä eikä häntää? Minun itsetuntoni ei todellakaan kaipaa pönkitystä, vaan ihmettelen miten asioista ei kestetä keskustella lainkaan! Asioista halutaan olla vain yhtä mieltä. Kuulostaa varsin kaupunkilaismeiningiltä, koska isoissa kaupungeissahan ihmiset elää kaikki omassa pienessä maailmassaan, eikä tulla ollenkaan toimeen toisten kanssa muuten kuin puhumalla suurinpiirtein säästä... Jos joku tuntematon avoimesti kertoo elämästään, joka poikkeaa sun omasta elämästäsi, niin hän on automaattisesti outo friikki, koska ei elä niinkuin sinä elät.
En minä mitenkään erityisen NAITU ole siinä mielessä kuin luulet, eihän toisten ihmisten seurassa viihtyminen ole huoraamista. Kyllä Susanna79:n sanat osuivat siinä mielessä syvälle, että oli pakko alkaa neitiä herätellä tosielämään. Ei kukaan voi ajatella noin ahdasmielisesti toisista ihmisistä. Turvallisuuden tunne on täyttä turvattomuuden tunnetta. Jos oma turvallisuuden tunne tulee siitä että halveksii sellaisia ihmisiä, jotka yrittävät ottaa puolisoon kontaktia, niin se on äärimmäisen säälittävää!Eihän tuo näyttänyt itse kokevansa muita naisia uhkana ja on niin todellinen nainen, että kunnioittaa toisten parisuhdetta. Fiksu sanoisin minä. Minä ymmärsin kyllä mitä hän kirjoittaa, sinulla noissa pikkuaivoissasi taitaa olla siinä asiassa ongelmaa. Mutta eipä nuo sinun ajatukset meikäläisen silmissä pisteitä kerää. Siellä pikkupaikkakunnallasi saat jakaa tavaraasi ihan rauhassa, isoissa kaupungeissa eletään omaa elämää sotkematta muiden. Älä vaan muuta mihinkään isoon kaupunkiin, ongelmia tulisi sinulle tuollaisella moukkamaisen itsekkäällä asenteella. Olet itsekäs, epänaisellinen kimittäjä! Koita pysyä asioissa, äläkä tivaa mitä sattuu ja yritä pönkittää itseäsi paremmaksi ja älykkäämmäksi. Kyllä ne haahkat mädänneen lihan haistaa jo kaukaa.
- NaituNainen
Susanna79 kirjoitti:
että tämä keskustelu ei johda mihinkään järkevään. Menee vain naljailuksi puolin ja toisin. Hyvin voimakkaasti otit kantaa minun ensimmäiseen kommenttiini, joka oli ajatuksena keskustelun avaajalle. Oikein kunnon räpätystä. Koita hyvä ihminen rauhoittua nyt.
Minulla ei ole kantaa siihen, että olet ystävystynyt jonkun miehen kanssa, kuten jo aikaisemmin sanoin...et ilmeisesti aio häntä iskeä, joten et kuulu näihin tahallaan varattuja iskeviin naisiin. Sitten pyritkin jo itse provosoimaan, jotta minä alkaisin ajatella sinusta niin. Siksi tuo "kolahtiko sinuun kuitenkin" tuli mieleeni.
Tiedän missä menee flirtin ja tosissaan olon raja, en tiedä sitten miksi miehet helposti ihastuvat minuun. Niin on kuitenkin käynyt joskus, kun olen viatonta silmäpeliä harrastanut. Minun logiikkaani ei kuitenkaan mene se, että joku haluaa tietoisesti flirttailla miestä, jonka vieressä on selvästi tämän naisystävä. Jos sinä harrastat sellaista, tuleeko sinulle siitä mahtava tunne kun voit flirtata surutta toisen miesystävää? Joku tarve sinulla on niin tehdä vai? Joku naikkonen voisi herpaantua oikein kunnolla, joten kannattaa varoa.
Annan toisten elää, tottakai. Sellaisia olettamuksia ei ole tarpeen edes esittää. Kunnioituksella tarkoitan sitä, että joistakin naisista ei vieraiden naisten flirttiyritykset omaa miesystävää kohtaan tunnu mukavalta, joten kunnioitan toisten illanviettoa suuremmin tuijottelematta. Mutta mitäpä minä selittämään, jos kunnioitus on vieras asia näissä asioissa sinulle."Minun logiikkaani ei kuitenkaan mene se, että joku haluaa tietoisesti flirttailla miestä, jonka vieressä on selvästi tämän naisystävä."
Vain joku silminnähden sairas ihminen voi sen kummempia tunteilematta yrittää pokata toiselta naiselta miehen vierestä. Lieneekö sellainen edes kovin usein kyseessä? Epäilen vahvasti.
Jos pariskunta on tuttu, ja pariskunnan miespuoliskon kanssa tulen hyvin juttuun, niin kyllähän se miesten kanssa hyvin usein ON sellaista puolivallatonta flirttimeininkiä, joka ei kuitenkaan pidä sisällään mitään syvempää merkitystä. Jos minä yhdyn tällaiseen "pintaflirttailuun", niin en minä todellakaan osaa ajatella, että sellaisesta se toinen puolisko voisi harmistua. Mutta kun on sellaisiakin naisia, jotka eivät kertakaikkiaan ymmärrä mitä tekemistä heidän miehillään voisi olla toisten naisten kanssa, oli kyseessä sitten miten asiallinen toiminta/keskustelu tahansa. Heti ollaan ajattelemassa, että "nuo voi yrittää ihan mitä tahansa heti kun silmä välttää."
Eli tarkoitin sitä, että minun, eikä kenenkään muunkaan naisen, EI tarvitse ajatella aina toisten (naisten) puolesta, vaan useimmiten voi toimia ihan oman mielen mukaan. Ei ole mitään sellaista lakipykälää olemassa, ettei varattuihin puoliskoihin ole luvallista ottaa minkäänlaista kontaktia, vaan jokainen tapaus on aina oma asiansa. Yleensä vaan tahtoo olla, että sellaiset naiset, jotka haluavat miehensä/miesystävänsä pysyvät kaukana kaikista muista naisista, luulevat olevansa jonkin ihme lain noudattajia, ja että heidän lakiaan rikkovia voi halveksia automaattisesti. Pitäisi ehkä opetella tulemaan toimeen toisten ihmisten kanssa... Minä en missään tapauksessa tee mitään väärää, jos minä EN luokittele ihmisiä avioliitossa eläviin ja vapaisiin.
"et ilmeisesti aio häntä iskeä, joten et kuulu näihin tahallaan varattuja iskeviin naisiin."
> Mikä luokitellaan iskemiseksi? Jos olisin ollut superasiallinen ja ongelmia kartteleva nainen, en olisi edes missään vaiheessa tullut tutustumaan miesystävääni. Eli kun olin halukas tutustumaan, niin jokuhan lukee senkin selkeäksi iskuyritykseksi! Yritin selvittää kumminko sinä ajattelet. En minä silti mikään tahallinen vokottelija ole, mutta halusin toki tutustua tapaamaani ihanaan mieheen. Onneksi hänen puolisonsa ei siitä pahasti ajatellut, eli kannatti olla ajattelematta häntä. Jos olisin ollut "normaali vastuuntuntoinen naitu nainen", en todennäköisesti olisi uskaltanut tehdä elettäkään ilmaistakseni haluni tutustua kyseiseen mieheen, koska olisin "kunnioittanut" hänen parisuhdettaan. Näinhän se menee? Onneksi olin kuitenkin oma itseni, koska näin on parempi! - NaituNainen
tosimies kirjoitti:
Eihän tuo näyttänyt itse kokevansa muita naisia uhkana ja on niin todellinen nainen, että kunnioittaa toisten parisuhdetta. Fiksu sanoisin minä. Minä ymmärsin kyllä mitä hän kirjoittaa, sinulla noissa pikkuaivoissasi taitaa olla siinä asiassa ongelmaa. Mutta eipä nuo sinun ajatukset meikäläisen silmissä pisteitä kerää. Siellä pikkupaikkakunnallasi saat jakaa tavaraasi ihan rauhassa, isoissa kaupungeissa eletään omaa elämää sotkematta muiden. Älä vaan muuta mihinkään isoon kaupunkiin, ongelmia tulisi sinulle tuollaisella moukkamaisen itsekkäällä asenteella. Olet itsekäs, epänaisellinen kimittäjä! Koita pysyä asioissa, äläkä tivaa mitä sattuu ja yritä pönkittää itseäsi paremmaksi ja älykkäämmäksi. Kyllä ne haahkat mädänneen lihan haistaa jo kaukaa.
En minä sanonut asuvani pikkupaikkakunnalla, eikä sinulla ole mitään käsitystä siitä mitä teen työkseni ja millaisessa asemassa olen.
Hyvä kun mainostat kuitenkin omaa itsekkyyttäsi ja moukkamaisuuttasi ja kykenemättömyyttäsi tulla toisten ihmisten kanssa toimeen, niin tuli se edes itsellesi selväksi. Sellaisia ne suurimpien kaupunkien asuinkorttelit on pullollaan. Eihän ahdasmieliset ihmiset tule väljemmillä vesillä toimeen ollenkaan, kun heitä ärsyttää juuri se, ettei kaikki ihmiset olekaan samanlaisia... Mutta lopeta nyt hyvä mies kuvittelemasta että olisit jokin "tosimies", koska et ole sellaista varmaan nähnytkään. Taidat vain pönkittää omaa egoasi??? Tämä oli siis lainaus tuolta aiempaa.... - toinenNaitu
NaituNainen kirjoitti:
En minä sanonut asuvani pikkupaikkakunnalla, eikä sinulla ole mitään käsitystä siitä mitä teen työkseni ja millaisessa asemassa olen.
Hyvä kun mainostat kuitenkin omaa itsekkyyttäsi ja moukkamaisuuttasi ja kykenemättömyyttäsi tulla toisten ihmisten kanssa toimeen, niin tuli se edes itsellesi selväksi. Sellaisia ne suurimpien kaupunkien asuinkorttelit on pullollaan. Eihän ahdasmieliset ihmiset tule väljemmillä vesillä toimeen ollenkaan, kun heitä ärsyttää juuri se, ettei kaikki ihmiset olekaan samanlaisia... Mutta lopeta nyt hyvä mies kuvittelemasta että olisit jokin "tosimies", koska et ole sellaista varmaan nähnytkään. Taidat vain pönkittää omaa egoasi??? Tämä oli siis lainaus tuolta aiempaa....Kurmotat toista hänen itsekkyydestään ja moukkamaisuudestaan, vaikka (kuvainnollisesti) edellisessä lauseessa toteat, ettei sinun tarvitse välittää mitään miehen lapsista ja naisystävästä, koska vain mies kiinnostaa sinua. Eikä sinun tarvitse olla huolissasi muiden viihtyvyydestä, kuin omastasi (..ja miehen).
Entäs se toisten kanssa toimeen tuleminen? Siitäkään sinun ei tarvinnut välittää, jos kyrpiintyneet kuivahtaneet akat ei tykkää siitä, että flirttailet heidän miestensä kanssa...Hyvin tulet itse vissiin toimeen niiden haahkojen kanssa...
Eniten minua juuri tekstissäsi ihmetytti se, miten välinpitämättömästi suhtaudut muihin ihmisiin. Milloin parisuhteesta on tullut niin arvoton ihmisille, ettei siitä tarvitse välittää, jos itse hakee vain vähän flirttiä ja pikkukivaa? Milloin toisten ihmisten elämä menettää arvonsa oman nautinnon tähden?
Joten, anteeksi vain, puheesi itsekkyydestä vaikuttaa vähintänkin kaksinaamaiselta ja naurettavalta. - jmojjophfklb
NaituNainen kirjoitti:
...SINUN tekstissäsi ei todellakaan tullut ilmi, että tarkoitit vain ja ainoastaan naisia, jotka vokottelevat toisilta miehiä ihan tosissaan...
Jos miesystäväni (tuntuu paremmalta) kumppani ei olisi halunnut, että minä ja hänen miehensä tutustumme toisiimme, olisin todella saattanutkin heittäytyä hankalaksi ja pitää kiinni oikeudestani tutustua kiinnostavaksi kokemaani mieheen, oli hän sitten naimisissa tai ei. Eli kyllä se katsojastakin riippuu, että millaisena tilanteet/toiminnat näkee. Minähän en esimerkiksi kertonutkaan miten SEKSIKÄS tämä miesystäväni on, eli joko muuttui ääni kellossa, ja alat pitää minuakin "ärsyttävänä varattujen vonkaajana"??? Enhän minäkään nyt mistään KIRJALLISUUDESTA miesystäväni kanssa jutustele... Mutta ei me silti olla menossa naimisiin heti kun puolisoitten silmä välttää....Ei voi muuta sanoa,kuin että säälin sinun OMAA miestäsi,hyvä nimimerkki " NaituNainen"! Sen kummemmin ottamatta kantaa sinun oikeuteesi tai oikeudettomuuteesi tutustua naimisissa olevaan mies-ystävääsi,haluan kuitenkin sanoa, että on kuvottavaa lukea kommenttejasi tyyliin "jos ystäväni (vai mikä lie..)jostakin syystä eroaisi kumppanistaan,niin tilanne olisi HETI ihan toinen..." Yöks.
Kaikkein säälittävimpiä musta on ne naiset,ketkä ei USKALLA olla ja elää yksin ilman parisuhdetta,minkälainen kuva sinunkin hyvä NaituNainen kommenteistasi tulee! Aina pitää olla joku ihmisparka ikäänkuin "varalla", sitä uutta ja parempaa odotellessa.Ja huh heijaa rakkaudesta!:D Sinun kaltaisillesi ihmisille ei ilmeisesti ole p*skankaan vertaa merkitystä sillä, rakastaako sitä nykyistä OMAA kumppania vai ei? Ja vaikkei rakastaisikaan,niin sitä asiaa ei tietysti nykyiselle kumppanille rehellisesti tietenkään sanota,puhumattakaan siitä,että tuo ihminen "päästettäisiin vapaaksi" ja etsimään itselleen suhdetta,jossa saa osakseen aitoa rakkautta.
Itse olen sekä seurustellut, että ollut sinkkuna.Koskaan en kuitenkaan ole kokenut minkäänlaista halua pitää yllä mitään "vara/kulissi-suhdetta" ihmiseen jota en rakasta."Vara/kulissi"- suhteeksihan sellaisia parisuhteita ainakin meillä päin tavataan kutsua,joissa eletään meiningillä "parempaa odotellessa" ja siinä sivussa "tutustutaan (yleensä seksin merkeissä)mielenkiintoisiin vaikkapa naimisissa oleviin miehiin...
Voi helv...Ja sitten ulistaan, että "kun on niin suuret seksuaaliset tarpeet,ettei kaikilla oo, eikä ne tajuu"...Mun mielestä, jos nyt on suuurin piirtein ihmisen näköinen, niin kyllä sitä seksi-seuraa takuulla saa mielin määrin jokainen nainen.Joitakin kulissi-suhteita jonka ohessa venkslataan myös aidan toisella puolella ei voi musta puolustella siis esim. argumenteilla säännöllisestä seksistä,jota saa ja jonka vuoksi suhteen haluaa pitää, vaikkei siitä omasta kumppanista nyt niin hirveesti diggailiskaan.Monet naisethan, ketkä hutsailee ympäriinsä oman kumppanin selän takana,nimittäin perustelee sitä, etteivät aio OMAA kumppaniaan jättää,juuri tuolla em.tavalla.
Sinkkuna kuule NaituNainen saisit varmasti puutteesi ihan takuulla tyydytettyä.:D Tekisit vain oikein nykyistä,OMAA kumppaniasi kohtaan,jos antaisit hänelle vapautensa,kun itselläsi on toinen suhde "siinä sivussa"! Vai hui,pelottaisiko se nykyisen kumppanisi suoman turvallisuuden tunteen menetys niin paljon, ettet voi moista tehdä? Ärrrrrsyttävää NÖSSÖILYÄ,itsekkyyttä ja keskenkasvuisuutta ilmensi tuo sinun,hyvä NaituNainen,tekstisi!
En voi sanoin edes kuvailla,mitä mieltä olen sinun kaltaisistasi ihmisistä! - NaituNainen
jmojjophfklb kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa,kuin että säälin sinun OMAA miestäsi,hyvä nimimerkki " NaituNainen"! Sen kummemmin ottamatta kantaa sinun oikeuteesi tai oikeudettomuuteesi tutustua naimisissa olevaan mies-ystävääsi,haluan kuitenkin sanoa, että on kuvottavaa lukea kommenttejasi tyyliin "jos ystäväni (vai mikä lie..)jostakin syystä eroaisi kumppanistaan,niin tilanne olisi HETI ihan toinen..." Yöks.
Kaikkein säälittävimpiä musta on ne naiset,ketkä ei USKALLA olla ja elää yksin ilman parisuhdetta,minkälainen kuva sinunkin hyvä NaituNainen kommenteistasi tulee! Aina pitää olla joku ihmisparka ikäänkuin "varalla", sitä uutta ja parempaa odotellessa.Ja huh heijaa rakkaudesta!:D Sinun kaltaisillesi ihmisille ei ilmeisesti ole p*skankaan vertaa merkitystä sillä, rakastaako sitä nykyistä OMAA kumppania vai ei? Ja vaikkei rakastaisikaan,niin sitä asiaa ei tietysti nykyiselle kumppanille rehellisesti tietenkään sanota,puhumattakaan siitä,että tuo ihminen "päästettäisiin vapaaksi" ja etsimään itselleen suhdetta,jossa saa osakseen aitoa rakkautta.
Itse olen sekä seurustellut, että ollut sinkkuna.Koskaan en kuitenkaan ole kokenut minkäänlaista halua pitää yllä mitään "vara/kulissi-suhdetta" ihmiseen jota en rakasta."Vara/kulissi"- suhteeksihan sellaisia parisuhteita ainakin meillä päin tavataan kutsua,joissa eletään meiningillä "parempaa odotellessa" ja siinä sivussa "tutustutaan (yleensä seksin merkeissä)mielenkiintoisiin vaikkapa naimisissa oleviin miehiin...
Voi helv...Ja sitten ulistaan, että "kun on niin suuret seksuaaliset tarpeet,ettei kaikilla oo, eikä ne tajuu"...Mun mielestä, jos nyt on suuurin piirtein ihmisen näköinen, niin kyllä sitä seksi-seuraa takuulla saa mielin määrin jokainen nainen.Joitakin kulissi-suhteita jonka ohessa venkslataan myös aidan toisella puolella ei voi musta puolustella siis esim. argumenteilla säännöllisestä seksistä,jota saa ja jonka vuoksi suhteen haluaa pitää, vaikkei siitä omasta kumppanista nyt niin hirveesti diggailiskaan.Monet naisethan, ketkä hutsailee ympäriinsä oman kumppanin selän takana,nimittäin perustelee sitä, etteivät aio OMAA kumppaniaan jättää,juuri tuolla em.tavalla.
Sinkkuna kuule NaituNainen saisit varmasti puutteesi ihan takuulla tyydytettyä.:D Tekisit vain oikein nykyistä,OMAA kumppaniasi kohtaan,jos antaisit hänelle vapautensa,kun itselläsi on toinen suhde "siinä sivussa"! Vai hui,pelottaisiko se nykyisen kumppanisi suoman turvallisuuden tunteen menetys niin paljon, ettet voi moista tehdä? Ärrrrrsyttävää NÖSSÖILYÄ,itsekkyyttä ja keskenkasvuisuutta ilmensi tuo sinun,hyvä NaituNainen,tekstisi!
En voi sanoin edes kuvailla,mitä mieltä olen sinun kaltaisistasi ihmisistä!Uskomattoman katkeraa tekstiä!!! Minun mieheni sanoo olevansa äärimmäisen tyytyväinen elämäänsä, usko pois vain. Ei minulla mitään varamiehiä ole, mutta on kykyä ajatella että "mitäs jos...". Osasit sitten samassa jutussa sääliä ihmistä joka on naimisissa ja ihmistä joka ei "uskalla" elää yksin ilman parisuhdetta. Haloo??? Sinkku on sellainen joka ei LÖYDÄ kumppania, minä löysin sellaisen jo vuoooosia sitten. Se että minä tulen toistenkin miesten kanssa hyvin toimeen, ei tarkoita sitä, että haluaisin "kokeilla" heitä kaikkia harrastamalla heidän kanssaan seksiä ja menemällä jokaisen kanssa vuorollaan naimisiin... Mietihän nyt mitä kirjoitit!
Minun ja mieheni seksielämä on hyvin virkeää ja olemme molemmat hyvinkin tyydytettyjä, kiitos huolenpidosta. Sinäkään et tunnu ymmärtävän, että tällaisella normaalilla, perheellisellä ihmisellä voi olla edelleenkin halua tutustua ihmisiin ja pitää ystäviä! Se että menin vuosia sitten naimisiin ja perustin perheen, ei suinkaan kuolettanut kykyämme elää edelleenkin miehenä ja naisena.
Aika törkypuhetta päästelet: puhut varalla pitämisestä ja sen sellaisesta. Minulla on yksi aviomies, enkä suinkaan pidä toista varalla, vaan hän on ystäväni. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Sairas mielikuvitus! Vaikka miesystäväni onkin ihan "sairaan" seksikäs, niin ei se sitä tarkoita, että hänen kumppaninsa tarvitsisi tuntea oloaan uhatuksi, eikä hän näytäkään tuntevan. Minulla on nähtävästi ollut tuuria, että olen elämässäni tutustunut ihmisiin, jotka eivät ole yhtä ahdasmielisiä kuin te täällä keskustelupalstalla. Ehkä tämä onkin teidän ainoa kommunikointikanavanne, sitä en tiedä. Minä kuitenkin puhun paljon työkseni, enkä kovinkaan usein kuule kritiikkiä mielipiteistäni. Pikemminkin moni on kiittänyt mielen avastamisesta...
Viimeinen lauseesi kruunasi koko jutun... Minä en sano samoin, vain sanon että minä en ymmärrä mistä tuollainen ahdasmielisyys kumpuaa. - NaituNainen
toinenNaitu kirjoitti:
Kurmotat toista hänen itsekkyydestään ja moukkamaisuudestaan, vaikka (kuvainnollisesti) edellisessä lauseessa toteat, ettei sinun tarvitse välittää mitään miehen lapsista ja naisystävästä, koska vain mies kiinnostaa sinua. Eikä sinun tarvitse olla huolissasi muiden viihtyvyydestä, kuin omastasi (..ja miehen).
Entäs se toisten kanssa toimeen tuleminen? Siitäkään sinun ei tarvinnut välittää, jos kyrpiintyneet kuivahtaneet akat ei tykkää siitä, että flirttailet heidän miestensä kanssa...Hyvin tulet itse vissiin toimeen niiden haahkojen kanssa...
Eniten minua juuri tekstissäsi ihmetytti se, miten välinpitämättömästi suhtaudut muihin ihmisiin. Milloin parisuhteesta on tullut niin arvoton ihmisille, ettei siitä tarvitse välittää, jos itse hakee vain vähän flirttiä ja pikkukivaa? Milloin toisten ihmisten elämä menettää arvonsa oman nautinnon tähden?
Joten, anteeksi vain, puheesi itsekkyydestä vaikuttaa vähintänkin kaksinaamaiselta ja naurettavalta."Siitäkään sinun ei tarvinnut välittää, jos kyrpiintyneet kuivahtaneet akat ei tykkää siitä, että flirttailet heidän miestensä kanssa...Hyvin tulet itse vissiin toimeen niiden haahkojen kanssa..."
Aika kaunista tekstiä? Anteeksi vain, mutta minä en kykenisi koskaan kuvailemaan ketään ihmistä tuollaiseksi. Ihan terve ja mukavanoloinen nainen on miesystäväni kumppani, mutta meidän ei ns. ole tarvetta tutustua toisiimme, koska me emme tiedä/tunne toisiamme muulla tavalla kuin tämän hänen miehensä ja minun tuttavuutemme kautta.
"Milloin parisuhteesta on tullut niin arvoton ihmisille, ettei siitä tarvitse välittää, jos itse hakee vain vähän flirttiä ja pikkukivaa? Milloin toisten ihmisten elämä menettää arvonsa oman nautinnon tähden?"
Ja taas! Onko teidän ihan pakko muuttaa asioita!? Millä tavalla minä alennan toisten ihmisten arvoa pitämällä yhteyttä ystäviini??? Olen hyvin kunniallinen ihminen, eikä minun seurani varmasti alenna kenenkään arvoa ihmisenä. Mutta samaa ei voi sanoa teistä, jotka suollatte noin hapanta tekstiä, ettekä ollenkaan suvaitse toisten ihmisten elää.
Sen takiahan monet varmaan eroaakin, kun ei osata pitää vastakkaista sukupuolta ystävänä ILMAN että aina pitää jonkun erota tai mennä naimisiin. - Susanna79
NaituNainen kirjoitti:
"Siitäkään sinun ei tarvinnut välittää, jos kyrpiintyneet kuivahtaneet akat ei tykkää siitä, että flirttailet heidän miestensä kanssa...Hyvin tulet itse vissiin toimeen niiden haahkojen kanssa..."
Aika kaunista tekstiä? Anteeksi vain, mutta minä en kykenisi koskaan kuvailemaan ketään ihmistä tuollaiseksi. Ihan terve ja mukavanoloinen nainen on miesystäväni kumppani, mutta meidän ei ns. ole tarvetta tutustua toisiimme, koska me emme tiedä/tunne toisiamme muulla tavalla kuin tämän hänen miehensä ja minun tuttavuutemme kautta.
"Milloin parisuhteesta on tullut niin arvoton ihmisille, ettei siitä tarvitse välittää, jos itse hakee vain vähän flirttiä ja pikkukivaa? Milloin toisten ihmisten elämä menettää arvonsa oman nautinnon tähden?"
Ja taas! Onko teidän ihan pakko muuttaa asioita!? Millä tavalla minä alennan toisten ihmisten arvoa pitämällä yhteyttä ystäviini??? Olen hyvin kunniallinen ihminen, eikä minun seurani varmasti alenna kenenkään arvoa ihmisenä. Mutta samaa ei voi sanoa teistä, jotka suollatte noin hapanta tekstiä, ettekä ollenkaan suvaitse toisten ihmisten elää.
Sen takiahan monet varmaan eroaakin, kun ei osata pitää vastakkaista sukupuolta ystävänä ILMAN että aina pitää jonkun erota tai mennä naimisiin.Ensin hyökkäät ja sitten puolustelet. Lainailet toisten puheita tekstissäsi,lokeroit hyvinkin henkilökohtaisuuksiin asti tuntematta ihmisiä (mm. minut) ja annatat tulla kuinka vähät välität muusta kuin miesystäväsi seurasta ja sitten onkin jo vaimoke mukava nainen. Luulenpa, että jos hän lukisi tämän sinun tekstisi ja millainen ajatusmaailma sinulla on, hän ei antaisi sinun enää tapailla miestä. Voiko olla puhtaat jauhot pussissa tuolla ajatusmaailmalla? Periaatteessa voi, mutta loppupeleissä teet aivan kuten haluat välittämättä muiden tunteista ja mielipiteistä? Kunnioituksen puute muiden ajatuksia ja mielipiteitä kohtaan tuntuu puuttuvan ainakin täällä ja provosoidut siitä, kun joku sitten haukkuu takaisin.
Se, että osaa pitää seuraa ukkomiehelle tai flirttailla, ei tee kenestäkään sen kummempaa ihmistä kuin muutkaan. Ajatusten kunnioittaminen, rakkauden arvostaminen ja sen kokeminen voi hyvinkin olla toisille vaikeaa. Minusta sinulla ei ole mitään syytä sääliä minua sen kummemmin kuin minullakaan sinua tai vakuutella, miten paras sinä olet kaikessa, jopa mielipiteissäsi. Kanavoi se energia itsesi tutkiskeluun, joissakin asioissa olet vielä varmaankin aika sekaisin. Ehkä et ole löytänyt itseäsi ja seksuaalisuuttasi vielä täysin, mutta jokainenhan löytää sen omalla tavallaan ja kyllähän minullakin siinä asiassa on vielä varmasti kasvamista ja paljon.
Jos kahden lauseen perusteella kykenet nimeämään jonkun ahdasmieliseksi, mitäköhän mahdollisesti teet oikeissa sosiaalisissa kontakteissa? Etkö koe olevasi itse ahdasmielinen, kun toisen eriävät mielipiteet ahdistavat sinua niin valtavasti? Miten elämässä voi mennä eteenpäin ja kehittyä ihmisenä (AIKUISENA SELLAISENA) jos ei edes keskustelupalstalla pysty vastaamaan toisen eriäviin mielipiteisiin asiallisesti vaan jotakin nirppanokkamaista pitää päästä laukomaan.
Mutta joillakin ihmisillä voi olla vaikeaa itsensä kanssa ja se heijastuu kyllä sosiaaliseen elämään ja sinne parisuhteisiin, sekä miten niitä rakentaa.
Mitäköhän rakas miehesi ajattelisi siitä, että noin kuumana täällä puolustat "suhdettasi" toiseen mieheen? Häneen kunnioitustasi tai välittämistäsi et ole täällä suuremmin ilmaissut. Ainoa asia mielessäsi on ollut tämä toinen mies. Meneekö siellä kotona niin huonosti, että huomio muilta miehiltä on tärkeää ja olet kuin perseeseen ammuttu karhu?(anteeksi nyt vain kliseemainen ilmaisu) Vai eikö edes oma parisuhteesi ole päässyt kasvamaan sellaiselle tasolle, jolle tunnut pääsevän muiden aviomiesten kanssa? Sehän on aina helpompaa tulla hyvin juttuun muiden miesten kanssa, kuin sen oman.
Haluat vakuuttua siitä, että jotkut naiset eivät voi kestää sinua ja että olet parasta seuraa miehille, sekä sinulla on ylivalta muihin naisiin ja myös miehiin. Milloinkohan se pilvenreuna pettää? - Lolita
NaituNainen kirjoitti:
Uskomattoman katkeraa tekstiä!!! Minun mieheni sanoo olevansa äärimmäisen tyytyväinen elämäänsä, usko pois vain. Ei minulla mitään varamiehiä ole, mutta on kykyä ajatella että "mitäs jos...". Osasit sitten samassa jutussa sääliä ihmistä joka on naimisissa ja ihmistä joka ei "uskalla" elää yksin ilman parisuhdetta. Haloo??? Sinkku on sellainen joka ei LÖYDÄ kumppania, minä löysin sellaisen jo vuoooosia sitten. Se että minä tulen toistenkin miesten kanssa hyvin toimeen, ei tarkoita sitä, että haluaisin "kokeilla" heitä kaikkia harrastamalla heidän kanssaan seksiä ja menemällä jokaisen kanssa vuorollaan naimisiin... Mietihän nyt mitä kirjoitit!
Minun ja mieheni seksielämä on hyvin virkeää ja olemme molemmat hyvinkin tyydytettyjä, kiitos huolenpidosta. Sinäkään et tunnu ymmärtävän, että tällaisella normaalilla, perheellisellä ihmisellä voi olla edelleenkin halua tutustua ihmisiin ja pitää ystäviä! Se että menin vuosia sitten naimisiin ja perustin perheen, ei suinkaan kuolettanut kykyämme elää edelleenkin miehenä ja naisena.
Aika törkypuhetta päästelet: puhut varalla pitämisestä ja sen sellaisesta. Minulla on yksi aviomies, enkä suinkaan pidä toista varalla, vaan hän on ystäväni. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Sairas mielikuvitus! Vaikka miesystäväni onkin ihan "sairaan" seksikäs, niin ei se sitä tarkoita, että hänen kumppaninsa tarvitsisi tuntea oloaan uhatuksi, eikä hän näytäkään tuntevan. Minulla on nähtävästi ollut tuuria, että olen elämässäni tutustunut ihmisiin, jotka eivät ole yhtä ahdasmielisiä kuin te täällä keskustelupalstalla. Ehkä tämä onkin teidän ainoa kommunikointikanavanne, sitä en tiedä. Minä kuitenkin puhun paljon työkseni, enkä kovinkaan usein kuule kritiikkiä mielipiteistäni. Pikemminkin moni on kiittänyt mielen avastamisesta...
Viimeinen lauseesi kruunasi koko jutun... Minä en sano samoin, vain sanon että minä en ymmärrä mistä tuollainen ahdasmielisyys kumpuaa.Neiti etsivä voisi olla hyvä. Etsit itseäsi ja vielä todella pitkään! Puhut työksesi, mutta paskat osaat ainakaan ketään/mitään kuunnella. Se että puhuu työkseen ei tee kenestäkään maailman ihaninta naista. Et ilmeisesti puhu suutasi ainakaan puhtaaksi siellä työelämässä kun tännekin tulet keskenkasvuista epävarmaa tekstiäsi latomaan.
Taitaa miehelläsi olla toinen pano, usko pois ja se tekee sinusta noin epävarman ja vieraisiin menevän. Onnellisuutesi (sen vakuuttelusta päätellen) taitaa olla vain harso päässäsi, sisimmältäsi olet onneton kuten tänne palstoille muutkin asiattomuuksia kirjoittelevat. Kannattaa sitä omaa pahaa oloa mennä korjaamaan jonnekin muualle. Täällä vaikutat vain todella naurettavalta sekopäisillä keskustelujesi irvikuvilla!
Lainailehan nyt tätäkin pikkutyttö, kun et enää muuta osaa kuin toisten tekstejä kopioida ja vaihtaa ääntä kellossa joka ikisessä vastauksessasi. On varmaan vaikeaa noin epävakaana persoonana pyrkiä vastaamaan kaikille eri tavoin. Toiselle vastaat asiallisemmin, toiselle suollat paskaa. Teet ihan mitä vain saadaksesi huomiota, luvan nalkuttaa ja lyötyä ihmisiä lyttyyn surkean epäonnistuneesti. Jopa mielipiteesi tästä pikku suhteestasi ulkopuoliseen mieheen on todella muuttuva. Välillä olet se huora ja välillä pyhimys, muista ettei nainen voi olla sitä kaikkea vaikka miehet niin haluaisivatkin! Paras oli kyllä se seksikkyys siinä uudessa miesystävässäsi. Voi helkatti sanon minä, etkö enää mitään muuta täydellisyyteesi pystynyt lisäämään?!!
Kannattaa luovuttaa kun sen aika on - NaituNainen
Lolita kirjoitti:
Neiti etsivä voisi olla hyvä. Etsit itseäsi ja vielä todella pitkään! Puhut työksesi, mutta paskat osaat ainakaan ketään/mitään kuunnella. Se että puhuu työkseen ei tee kenestäkään maailman ihaninta naista. Et ilmeisesti puhu suutasi ainakaan puhtaaksi siellä työelämässä kun tännekin tulet keskenkasvuista epävarmaa tekstiäsi latomaan.
Taitaa miehelläsi olla toinen pano, usko pois ja se tekee sinusta noin epävarman ja vieraisiin menevän. Onnellisuutesi (sen vakuuttelusta päätellen) taitaa olla vain harso päässäsi, sisimmältäsi olet onneton kuten tänne palstoille muutkin asiattomuuksia kirjoittelevat. Kannattaa sitä omaa pahaa oloa mennä korjaamaan jonnekin muualle. Täällä vaikutat vain todella naurettavalta sekopäisillä keskustelujesi irvikuvilla!
Lainailehan nyt tätäkin pikkutyttö, kun et enää muuta osaa kuin toisten tekstejä kopioida ja vaihtaa ääntä kellossa joka ikisessä vastauksessasi. On varmaan vaikeaa noin epävakaana persoonana pyrkiä vastaamaan kaikille eri tavoin. Toiselle vastaat asiallisemmin, toiselle suollat paskaa. Teet ihan mitä vain saadaksesi huomiota, luvan nalkuttaa ja lyötyä ihmisiä lyttyyn surkean epäonnistuneesti. Jopa mielipiteesi tästä pikku suhteestasi ulkopuoliseen mieheen on todella muuttuva. Välillä olet se huora ja välillä pyhimys, muista ettei nainen voi olla sitä kaikkea vaikka miehet niin haluaisivatkin! Paras oli kyllä se seksikkyys siinä uudessa miesystävässäsi. Voi helkatti sanon minä, etkö enää mitään muuta täydellisyyteesi pystynyt lisäämään?!!
Kannattaa luovuttaa kun sen aika on...mutta sääli on sairautta...
Turhaan kuvittelet minua toisenlaiseksi kuin mitä olen. Minä olen enemmän tietoinen itsestäni kuin moni muu, ja senpä takia minulla on niin paljon valmiiksi ajateltuja mielipiteitä eri asioista. Sille minä en voi mitään, ettei kaikki ihmiset viitsi/jaksa/välitä pyöritellä erilaisia asioita mielissään, mutta kyllä se vain kannattaisi. Minun teksteissäni ei varmasti ole mitään epävarmaa eikä keskenkasvuista, mutta mikäs sinä olet sanomaan, ethän ole edes omaa mielipidettäsikään sanonut yhtään mihinkään??? Eihän ole ollenkaan kehittävää haukkua vain toista, ilman että kertoo miten itse ajattelee!
Tuo minua ihmetyttää suunnattomasti, miten niin monia ihmisiä ärsyttää kuulla että toinen on onnellinen ja pärjää elämässään! Se on sitä suomalaista kateutta, mistä esim. Kimi Räikkönenkin on ihan kohtalaisen montakertaa maininnut. Suomalaiset haukkuu toisiaan minkä kerkiää, ja kun itsellä ei mene hyvin, niin toisillakaan ei saa mennä. Onneksi on edes vara asua sellaisella seudulla, missä kateutta ei tunneta!
Syy siihen miksi käyn aina täällä keskustelupalstalla rupattelemassa, on se, että minua ihmetyttää monien ihmisten ihmeelliset ajatuksenjuoksut. Näihin ihmeellisyyksiin kun törmää vain ja ainoastaan täällä, koska ilmeisesti tänne kirjoittelevat eivät tosiaankaan tapaa rupatella ihan "livenä" tutuille ja tuntemattomillekin. Voisinhan tietenkin antaa kaikkien kääntyä sisäänpäin ja surkutella omaa elämäänsä, mutta ei se kyllä pahaa tee, jos tietää muitakin keinoja elää...
Tekstien "kopioiminen" on osa tällaista keskustelupalstakeskustelua, koska sillä copy-paste -menetelmällä voi kätevästi osoittaa mitä kohtaa toisen sanomassa tarkoittaa kommentoida. Ettei tarvitse niin monin sanoin ensin ilmoittaa, että mitä asiaa haluaa kommentoida. Säästetään "turhasta" siis.
Niin, MIKÄ sinua vaivasi kun kerroin että miesystäväni on seksikäs??? Hän on otettu siitä, että nautin jo pelkästään hänen näkemisestään, ei se ketään satuta. Vai etkö itse kenties kykene arvostamaan kenenkään ihmisen ulkonäköä, itsesikään...??? - NaituNainen
Susanna79 kirjoitti:
Ensin hyökkäät ja sitten puolustelet. Lainailet toisten puheita tekstissäsi,lokeroit hyvinkin henkilökohtaisuuksiin asti tuntematta ihmisiä (mm. minut) ja annatat tulla kuinka vähät välität muusta kuin miesystäväsi seurasta ja sitten onkin jo vaimoke mukava nainen. Luulenpa, että jos hän lukisi tämän sinun tekstisi ja millainen ajatusmaailma sinulla on, hän ei antaisi sinun enää tapailla miestä. Voiko olla puhtaat jauhot pussissa tuolla ajatusmaailmalla? Periaatteessa voi, mutta loppupeleissä teet aivan kuten haluat välittämättä muiden tunteista ja mielipiteistä? Kunnioituksen puute muiden ajatuksia ja mielipiteitä kohtaan tuntuu puuttuvan ainakin täällä ja provosoidut siitä, kun joku sitten haukkuu takaisin.
Se, että osaa pitää seuraa ukkomiehelle tai flirttailla, ei tee kenestäkään sen kummempaa ihmistä kuin muutkaan. Ajatusten kunnioittaminen, rakkauden arvostaminen ja sen kokeminen voi hyvinkin olla toisille vaikeaa. Minusta sinulla ei ole mitään syytä sääliä minua sen kummemmin kuin minullakaan sinua tai vakuutella, miten paras sinä olet kaikessa, jopa mielipiteissäsi. Kanavoi se energia itsesi tutkiskeluun, joissakin asioissa olet vielä varmaankin aika sekaisin. Ehkä et ole löytänyt itseäsi ja seksuaalisuuttasi vielä täysin, mutta jokainenhan löytää sen omalla tavallaan ja kyllähän minullakin siinä asiassa on vielä varmasti kasvamista ja paljon.
Jos kahden lauseen perusteella kykenet nimeämään jonkun ahdasmieliseksi, mitäköhän mahdollisesti teet oikeissa sosiaalisissa kontakteissa? Etkö koe olevasi itse ahdasmielinen, kun toisen eriävät mielipiteet ahdistavat sinua niin valtavasti? Miten elämässä voi mennä eteenpäin ja kehittyä ihmisenä (AIKUISENA SELLAISENA) jos ei edes keskustelupalstalla pysty vastaamaan toisen eriäviin mielipiteisiin asiallisesti vaan jotakin nirppanokkamaista pitää päästä laukomaan.
Mutta joillakin ihmisillä voi olla vaikeaa itsensä kanssa ja se heijastuu kyllä sosiaaliseen elämään ja sinne parisuhteisiin, sekä miten niitä rakentaa.
Mitäköhän rakas miehesi ajattelisi siitä, että noin kuumana täällä puolustat "suhdettasi" toiseen mieheen? Häneen kunnioitustasi tai välittämistäsi et ole täällä suuremmin ilmaissut. Ainoa asia mielessäsi on ollut tämä toinen mies. Meneekö siellä kotona niin huonosti, että huomio muilta miehiltä on tärkeää ja olet kuin perseeseen ammuttu karhu?(anteeksi nyt vain kliseemainen ilmaisu) Vai eikö edes oma parisuhteesi ole päässyt kasvamaan sellaiselle tasolle, jolle tunnut pääsevän muiden aviomiesten kanssa? Sehän on aina helpompaa tulla hyvin juttuun muiden miesten kanssa, kuin sen oman.
Haluat vakuuttua siitä, että jotkut naiset eivät voi kestää sinua ja että olet parasta seuraa miehille, sekä sinulla on ylivalta muihin naisiin ja myös miehiin. Milloinkohan se pilvenreuna pettää?Että osaatkin yrittää lukea vain rivien välistä, vaikkei siellä luekaan mitään...
Millä kohtaa olen vaihtanut tyyliäni?
En ole missään vaiheessa sanonut, että vähän välitän toisista ihmisistä! Mutta minun ei tarvitse tietää toisista ihmisista sellaisia asioita, mitä he eivät itsestään kerro, esim. ääretön mustasukkaisuus. Kaikki ihmiset eivät suinkaan ole sairaan mustasukkaisia, joten on turha olettaa että jokaisen miestuttavani kumppani on mustasukkaista laatua! Kyllä se pitää jokaisen osata ihan itse kertoa, jos joku asia vaivaa! Jos miesystäväni olisi kertonut jossain vaiheessa, että meidän ystävyytemme vaivaa hänen kumppaniaan, niin totta hemmetissä olisimme jatkaneet tapailua vain ja ainoastaan hänen silmiensä alla, jottei hänellä olisi ollut pienintäkään syytä huoleen. Kyllä minä sen verran ihmisten tunteista välitän, ja vähän enemmänkin, mutta minulla ei ole mitään syytä pitää KAIKKIA ihmisiä AUTOMAATTISESTI sairaalloisen mustasukkaisina ja omistushaluisina ihmisinä. Vai pitäisikö sinun mielestäsi? Ja jos joku haluaa sillä tavalla ajatella, niin ihan vapaasti, enhän minä sellaisia tule koskaan tapaamaankaan, kun he eivät halua lähestyä ketään!
Spekulointisi seksuaalisuudestani on ajan- & ajatuksenhukkaa sinun kannaltasi, koska olen hyvin sinut itseni kanssa. Minä en seksihommissa ole pelännyt koskaan, vaan nautin siitä, enkä kuitenkaan ole missään vaiheessa tarkoittanut KEHUA asialla. Miksi kaikki positiiviset asiat pitää oikein vääntämällä vääntää negatiivisiksi???
Voi, voi... Tuntuu todellakin olevan vaikeaa ymmärtää, että minun oma parisuhteeni ja perhe-elämäni voi aivan SUPERmainiosti. Eikö teillä hyvät ihmiset ole YSTÄVIÄ??? Vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä? Heikentääkö ystävien pitäminen teidän parisuhde-/perhe-elämän laatua??? Voi surkeuksien surkeus! Meillä ystävät parantavat elämisen laatua ihan ylipäänsäkin, kun saa kuulla toistenkin tekemisistä ja menemisistä ja ajatuksista!
"Haluat vakuuttua siitä, että jotkut naiset eivät voi kestää sinua ja että olet parasta seuraa miehille, sekä sinulla on ylivalta muihin naisiin ja myös miehiin. Milloinkohan se pilvenreuna pettää? "
> Anteeksi lainaukseni, kun se tuntuu vaivaavan... Olenko MUKAMAS jossain vaiheessa sanonut, etten tulisi NAISTEN kanssa toimeen??? Enpä usko, koska tulen yleensä ihan kaikkien kanssa hyvin toimeen. Lopeta tuo omiesi keksiminen. Kaikki ei suinkaan ole samanlaisia kuin sinä. Onneksi. - Susanna79
NaituNainen kirjoitti:
Että osaatkin yrittää lukea vain rivien välistä, vaikkei siellä luekaan mitään...
Millä kohtaa olen vaihtanut tyyliäni?
En ole missään vaiheessa sanonut, että vähän välitän toisista ihmisistä! Mutta minun ei tarvitse tietää toisista ihmisista sellaisia asioita, mitä he eivät itsestään kerro, esim. ääretön mustasukkaisuus. Kaikki ihmiset eivät suinkaan ole sairaan mustasukkaisia, joten on turha olettaa että jokaisen miestuttavani kumppani on mustasukkaista laatua! Kyllä se pitää jokaisen osata ihan itse kertoa, jos joku asia vaivaa! Jos miesystäväni olisi kertonut jossain vaiheessa, että meidän ystävyytemme vaivaa hänen kumppaniaan, niin totta hemmetissä olisimme jatkaneet tapailua vain ja ainoastaan hänen silmiensä alla, jottei hänellä olisi ollut pienintäkään syytä huoleen. Kyllä minä sen verran ihmisten tunteista välitän, ja vähän enemmänkin, mutta minulla ei ole mitään syytä pitää KAIKKIA ihmisiä AUTOMAATTISESTI sairaalloisen mustasukkaisina ja omistushaluisina ihmisinä. Vai pitäisikö sinun mielestäsi? Ja jos joku haluaa sillä tavalla ajatella, niin ihan vapaasti, enhän minä sellaisia tule koskaan tapaamaankaan, kun he eivät halua lähestyä ketään!
Spekulointisi seksuaalisuudestani on ajan- & ajatuksenhukkaa sinun kannaltasi, koska olen hyvin sinut itseni kanssa. Minä en seksihommissa ole pelännyt koskaan, vaan nautin siitä, enkä kuitenkaan ole missään vaiheessa tarkoittanut KEHUA asialla. Miksi kaikki positiiviset asiat pitää oikein vääntämällä vääntää negatiivisiksi???
Voi, voi... Tuntuu todellakin olevan vaikeaa ymmärtää, että minun oma parisuhteeni ja perhe-elämäni voi aivan SUPERmainiosti. Eikö teillä hyvät ihmiset ole YSTÄVIÄ??? Vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä? Heikentääkö ystävien pitäminen teidän parisuhde-/perhe-elämän laatua??? Voi surkeuksien surkeus! Meillä ystävät parantavat elämisen laatua ihan ylipäänsäkin, kun saa kuulla toistenkin tekemisistä ja menemisistä ja ajatuksista!
"Haluat vakuuttua siitä, että jotkut naiset eivät voi kestää sinua ja että olet parasta seuraa miehille, sekä sinulla on ylivalta muihin naisiin ja myös miehiin. Milloinkohan se pilvenreuna pettää? "
> Anteeksi lainaukseni, kun se tuntuu vaivaavan... Olenko MUKAMAS jossain vaiheessa sanonut, etten tulisi NAISTEN kanssa toimeen??? Enpä usko, koska tulen yleensä ihan kaikkien kanssa hyvin toimeen. Lopeta tuo omiesi keksiminen. Kaikki ei suinkaan ole samanlaisia kuin sinä. Onneksi.Lue oma ketjusi uudestaan alusta alkaen, jos et huomaa sitä, mitä moni muu on huomannut, olet kyllä sellainen ihminen, jota ei kukaan pysty laittamaan kategoriaan kuten itse tykkäät tehdä! Miksi ei, no siksi, että vaihdat tuota puhetulvan suuntaa jatkuvasti.
On epäkypsää ajatella, että oma seksuaalisuus ja minäkuva ei muokkaudu ajan myötä. Valitettavasti se tekee sitä koko elämän ajan, jos antaa sille tilaa. Haluat mieluummin luokitella muita ja heidän ajatuksiaan. Itsevarma ihminen pystyy katsomaan myös peiliin ja miettimään missä voisi kehittyä/muokata omaa ajatusmaailmaansa.
Ei sinun tekstissäsi käynyt heti ilmi se, mitä nyt toitotat. Jos oma mielipide muokkautuu kuitenkin noin paljon, varmasti muokkautuu myös oma käsitys koko elämästä ajan myötä. Vanhenemista ja kypsymistä vastaan ei kannata taistella.
Hyvä kun olet onnellinen, mutta ei kannata automaattisesti ajatella erilailla ajattelevista ihmisistä, että he ovat onnettomia, huumorintajuttomia ja umpimielisiä. Kestä sitä kritiikkiä myös itseäsi kohtaan, äläkä suolla sitä vain muille. Joustavuuttasi voisit kuitenkin soveltaa muuhunkin kuin ihmissuhteisiin. Aihe puhututtaa koko yhteiskuntaa hyvin voimakkaasti, siltä osin, että se puhututtaa voimakkaasti myös sinua, käyt ehkä läpi jonkinlaista ristiriitaisuutta itsesi ja ympäristön kanssa.
En tiedä mistä vetäisit mielipiteet henkilökohtaisiksi tunteiksi/peloiksi. Asioista voi olla ajatus ilman, että itse toteuttaa sen mallia. Kun puhutaan yleisellä tasolla, se on täysin eri asia kuin ihmisen henkilökohtainen elämä. Älä siis suotta mene henkilökohtaisuuksiin heti ensi kättelyssä. Nyt kun osaat puhua ja tivata sanasi julki, kannattaa opetella myös tarkkailemaan ympäröivää maailmaa. Kuuntelemalla ja hiljaisuudella (nöyryydellä) saattaa viisastua hyvinkin paljon.
Ja kun joku toivottaa sinulle myönteisesti hyvää kesää, voit sen varmaankin sosiaalisena ja elämääsi tyytyväisenä ihmisenä tehdä itsekin. Sitä et kuitenkaan tehnyt...miten lie on tuo yleisten käytösetikettien laita omalla kohdallasi. Vaikeaa kuvitella sinua tosielämään, että millainen olet. Joitakin ajatuksiasi en kuitenkaan koe omikseni, kuten ei moni muukaan. Hyväksy se. - NaituNainen
Susanna79 kirjoitti:
Lue oma ketjusi uudestaan alusta alkaen, jos et huomaa sitä, mitä moni muu on huomannut, olet kyllä sellainen ihminen, jota ei kukaan pysty laittamaan kategoriaan kuten itse tykkäät tehdä! Miksi ei, no siksi, että vaihdat tuota puhetulvan suuntaa jatkuvasti.
On epäkypsää ajatella, että oma seksuaalisuus ja minäkuva ei muokkaudu ajan myötä. Valitettavasti se tekee sitä koko elämän ajan, jos antaa sille tilaa. Haluat mieluummin luokitella muita ja heidän ajatuksiaan. Itsevarma ihminen pystyy katsomaan myös peiliin ja miettimään missä voisi kehittyä/muokata omaa ajatusmaailmaansa.
Ei sinun tekstissäsi käynyt heti ilmi se, mitä nyt toitotat. Jos oma mielipide muokkautuu kuitenkin noin paljon, varmasti muokkautuu myös oma käsitys koko elämästä ajan myötä. Vanhenemista ja kypsymistä vastaan ei kannata taistella.
Hyvä kun olet onnellinen, mutta ei kannata automaattisesti ajatella erilailla ajattelevista ihmisistä, että he ovat onnettomia, huumorintajuttomia ja umpimielisiä. Kestä sitä kritiikkiä myös itseäsi kohtaan, äläkä suolla sitä vain muille. Joustavuuttasi voisit kuitenkin soveltaa muuhunkin kuin ihmissuhteisiin. Aihe puhututtaa koko yhteiskuntaa hyvin voimakkaasti, siltä osin, että se puhututtaa voimakkaasti myös sinua, käyt ehkä läpi jonkinlaista ristiriitaisuutta itsesi ja ympäristön kanssa.
En tiedä mistä vetäisit mielipiteet henkilökohtaisiksi tunteiksi/peloiksi. Asioista voi olla ajatus ilman, että itse toteuttaa sen mallia. Kun puhutaan yleisellä tasolla, se on täysin eri asia kuin ihmisen henkilökohtainen elämä. Älä siis suotta mene henkilökohtaisuuksiin heti ensi kättelyssä. Nyt kun osaat puhua ja tivata sanasi julki, kannattaa opetella myös tarkkailemaan ympäröivää maailmaa. Kuuntelemalla ja hiljaisuudella (nöyryydellä) saattaa viisastua hyvinkin paljon.
Ja kun joku toivottaa sinulle myönteisesti hyvää kesää, voit sen varmaankin sosiaalisena ja elämääsi tyytyväisenä ihmisenä tehdä itsekin. Sitä et kuitenkaan tehnyt...miten lie on tuo yleisten käytösetikettien laita omalla kohdallasi. Vaikeaa kuvitella sinua tosielämään, että millainen olet. Joitakin ajatuksiasi en kuitenkaan koe omikseni, kuten ei moni muukaan. Hyväksy se."En tiedä mistä vetäisit mielipiteet henkilökohtaisiksi tunteiksi/peloiksi. Asioista voi olla ajatus ilman, että itse toteuttaa sen mallia. Kun puhutaan yleisellä tasolla, se on täysin eri asia kuin ihmisen henkilökohtainen elämä. Älä siis suotta mene henkilökohtaisuuksiin heti ensi kättelyssä. Nyt kun osaat puhua ja tivata sanasi julki, kannattaa opetella myös tarkkailemaan ympäröivää maailmaa. Kuuntelemalla ja hiljaisuudella (nöyryydellä) saattaa viisastua hyvinkin paljon."
Jos ihmisellä on ajatus jostakin ilman että hänellä on itsellään kokemusta asiasta, on äärimmäisen kyseenalaista pitää ajatusta millään tavalla "oikeana ajatusmallina". Otapa huomioon, että kaikki asiat mistä minä koskaan olen kirjoittanut, ovat täysin omasta elämästäni, sekä kokemuksia läheisteni elämistä. Liian moni pitää elämänohjeinaan äidin tai mummon tai jonkun muun lapsuus-/nuoruusajan auktoriteettiä, jonka elämänohjeita pidetään automaattisesti "ainoina oikeina". Ja samalla kaikilla on aivan samat ongelmat elämässään! Siinä tulee ihan kohtalaisen kokoinen ristiriita!
Totta ihmeessä jokainen ihminen kehittyy jatkuvasti, mutta tehän täällä olette väittäneet että minulla, perheellisellä ihmisellä olisi vielä koko prosessi vasta ALUSSA. Eikö niin?? Päin vastoin, minä olen ollut koko ikäni varsin ajattelevainen, mistä syystä olen hyötynyt joissakin asioissa todella paljon elämässäni, mutten nyt ala niistä jutuista puhumaan. Minäkuva on kyllä sellainen asia, että toiset eivät koskaan opi tuntemaan itseään (juuri sen takia kun eletään niinkuin oletetaan olevan "oikein") ja toiset kykenevät jo nuoresta saakka näkemään "omin silmin".
Kun minä esimerkiksi muutin mieheni kanssa yhteen asumaan ollessani 19-vuotias, ei meidän ensimmäinen yhteinen asuntomme muistuttanut lainkaan tavallista opiskelijoiden asuntoa, vaan se oli viimeisen päälle sisustettu. Koska luin koulun ja harrastusten ohessa sukulaiseni sisustussuunnittelijan koulutusohjelman kirjat läpi, ja opin löytämään oman sisustustyylini, johon miehenikin tykästyi täysin.
Meillä on asiat tapahtuneet hieman eri tahtiin kuin nuorilla pareilla yleensä, minkä takia me ollaan myös ehditty ajatella asioita paljon pidemmälle kuin monet. Kun meillä oli jo kaksi lasta ja auto, omistusasunto ja huvila, päättelivät opiskelukaverimme vasta jatko-opintojaan, ja aloittelivat työntekoa. Siinä voi ymmärtää, että he eivät vielä ymmärrä kaikkea mikä meille on jo tullut tutuksi, koska heillä se kaikki on vielä edessä.
Minä olen myös ollut todella paljon ulkomailla, kaikkea muuta kuin ryyppäämässä. Monet juhlii ja rellestää vähintään 27-30 -vuotiaiksi ja alkavat sitten vasta ryhtyä elelemään ihmisiksi. Aika paljon olen minä ehtinyt sillä aikaa oppia ja kokea. Jos minä yritän antaa ihmisille elämänohjeita, ne pohjautuvat kyllä täysin kokemuksiini ja kokemisiini, jotka ovat hyviksi havaittuja! Minä tiedän, että joskus liika nöyryys ja toisten tunteiden ajattelu on turhaa, ja miten moni asia onnistuu paremmin kun ei murehdi turhia.
Jokainen kunnolla elämään oppinut tietää sen perusasian, ettei kukaan voi luottaa kuin itseensä. Se EI tarkoita sitä, että toiset olisivat epäluotettavia, vaan sitä, että jokainen meistä vastaa itse haluistaan ja tahdostaan. Ei pidä tehdä toisesta itselleen renkiä, eikä pidä käyttää toisen suuta omanaan. Ihmisten pitää PUHUA enemmän, koska hiljaisuus on sen merkki ettei ole asiaa. Jos miehen likelle tuleva naisystävä ärsyttää, niin vaimon/emännän on se itse sanottava molempien kuullen, eikä syyttää sitä likelle tulevaa naista lähentelijäksi/ahdistelijaksi/huoraksi/lutkaksi tai vastaavaksi. Se ei ole sen toisen naisen syy, että SINÄ TUNNET ITSESI mustasukkaiseksi/petetyksi/ahdistuneeksi. Jos ei itse kykene sanomaan miltä itsestä tuntuu, niin silloin sitä tuntua ei kukaan voi ottaa huomioon. Minun mielestäni ei ole oikeutettua sanoa miehellekään, ettei hän saa puhella liian tuttavallisesti kenenkään toisen naisen kanssa, vaan pitää kyetä tunnistamaan ne oikeat esim. mustasukkaisuuden tunteen aiheuttajat/tekijät! Ei kaikista naisista löydy varmasti samanlaisia ärsyttäviä piirteitä, tai jos löytyy, niin silloin kyseessä on jo luulosairaus/sairaalloinen omistamisenhalu.
Tästäpä tulikin sitten kätevästi aasinsilta siihen mitä sanoit: "Kun puhutaan yleisellä tasolla, se on täysin eri asia kuin ihmisen henkilökohtainen elämä."
> Miten niin muka??? Eiköhän me kuitenkin puhuta NIMENOMAAN ihmisten henkilökohtaisista elämistä, eikä millään yleisellä tasolla mistään yleisistä elämänohjeista??? Raamattukin on kirjoitettu niille muinaisille, kurittomille ihmislaumoille siellä Israelin kieppeillä, eikä sillä ole minun nähdäkseni mitään tekemistä meidän rauhallisten SUOMALAISTEN kanssa. Ja miten moni elämänohje tuleekin nimenomaan Raamatusta.... - Susanna79
NaituNainen kirjoitti:
"En tiedä mistä vetäisit mielipiteet henkilökohtaisiksi tunteiksi/peloiksi. Asioista voi olla ajatus ilman, että itse toteuttaa sen mallia. Kun puhutaan yleisellä tasolla, se on täysin eri asia kuin ihmisen henkilökohtainen elämä. Älä siis suotta mene henkilökohtaisuuksiin heti ensi kättelyssä. Nyt kun osaat puhua ja tivata sanasi julki, kannattaa opetella myös tarkkailemaan ympäröivää maailmaa. Kuuntelemalla ja hiljaisuudella (nöyryydellä) saattaa viisastua hyvinkin paljon."
Jos ihmisellä on ajatus jostakin ilman että hänellä on itsellään kokemusta asiasta, on äärimmäisen kyseenalaista pitää ajatusta millään tavalla "oikeana ajatusmallina". Otapa huomioon, että kaikki asiat mistä minä koskaan olen kirjoittanut, ovat täysin omasta elämästäni, sekä kokemuksia läheisteni elämistä. Liian moni pitää elämänohjeinaan äidin tai mummon tai jonkun muun lapsuus-/nuoruusajan auktoriteettiä, jonka elämänohjeita pidetään automaattisesti "ainoina oikeina". Ja samalla kaikilla on aivan samat ongelmat elämässään! Siinä tulee ihan kohtalaisen kokoinen ristiriita!
Totta ihmeessä jokainen ihminen kehittyy jatkuvasti, mutta tehän täällä olette väittäneet että minulla, perheellisellä ihmisellä olisi vielä koko prosessi vasta ALUSSA. Eikö niin?? Päin vastoin, minä olen ollut koko ikäni varsin ajattelevainen, mistä syystä olen hyötynyt joissakin asioissa todella paljon elämässäni, mutten nyt ala niistä jutuista puhumaan. Minäkuva on kyllä sellainen asia, että toiset eivät koskaan opi tuntemaan itseään (juuri sen takia kun eletään niinkuin oletetaan olevan "oikein") ja toiset kykenevät jo nuoresta saakka näkemään "omin silmin".
Kun minä esimerkiksi muutin mieheni kanssa yhteen asumaan ollessani 19-vuotias, ei meidän ensimmäinen yhteinen asuntomme muistuttanut lainkaan tavallista opiskelijoiden asuntoa, vaan se oli viimeisen päälle sisustettu. Koska luin koulun ja harrastusten ohessa sukulaiseni sisustussuunnittelijan koulutusohjelman kirjat läpi, ja opin löytämään oman sisustustyylini, johon miehenikin tykästyi täysin.
Meillä on asiat tapahtuneet hieman eri tahtiin kuin nuorilla pareilla yleensä, minkä takia me ollaan myös ehditty ajatella asioita paljon pidemmälle kuin monet. Kun meillä oli jo kaksi lasta ja auto, omistusasunto ja huvila, päättelivät opiskelukaverimme vasta jatko-opintojaan, ja aloittelivat työntekoa. Siinä voi ymmärtää, että he eivät vielä ymmärrä kaikkea mikä meille on jo tullut tutuksi, koska heillä se kaikki on vielä edessä.
Minä olen myös ollut todella paljon ulkomailla, kaikkea muuta kuin ryyppäämässä. Monet juhlii ja rellestää vähintään 27-30 -vuotiaiksi ja alkavat sitten vasta ryhtyä elelemään ihmisiksi. Aika paljon olen minä ehtinyt sillä aikaa oppia ja kokea. Jos minä yritän antaa ihmisille elämänohjeita, ne pohjautuvat kyllä täysin kokemuksiini ja kokemisiini, jotka ovat hyviksi havaittuja! Minä tiedän, että joskus liika nöyryys ja toisten tunteiden ajattelu on turhaa, ja miten moni asia onnistuu paremmin kun ei murehdi turhia.
Jokainen kunnolla elämään oppinut tietää sen perusasian, ettei kukaan voi luottaa kuin itseensä. Se EI tarkoita sitä, että toiset olisivat epäluotettavia, vaan sitä, että jokainen meistä vastaa itse haluistaan ja tahdostaan. Ei pidä tehdä toisesta itselleen renkiä, eikä pidä käyttää toisen suuta omanaan. Ihmisten pitää PUHUA enemmän, koska hiljaisuus on sen merkki ettei ole asiaa. Jos miehen likelle tuleva naisystävä ärsyttää, niin vaimon/emännän on se itse sanottava molempien kuullen, eikä syyttää sitä likelle tulevaa naista lähentelijäksi/ahdistelijaksi/huoraksi/lutkaksi tai vastaavaksi. Se ei ole sen toisen naisen syy, että SINÄ TUNNET ITSESI mustasukkaiseksi/petetyksi/ahdistuneeksi. Jos ei itse kykene sanomaan miltä itsestä tuntuu, niin silloin sitä tuntua ei kukaan voi ottaa huomioon. Minun mielestäni ei ole oikeutettua sanoa miehellekään, ettei hän saa puhella liian tuttavallisesti kenenkään toisen naisen kanssa, vaan pitää kyetä tunnistamaan ne oikeat esim. mustasukkaisuuden tunteen aiheuttajat/tekijät! Ei kaikista naisista löydy varmasti samanlaisia ärsyttäviä piirteitä, tai jos löytyy, niin silloin kyseessä on jo luulosairaus/sairaalloinen omistamisenhalu.
Tästäpä tulikin sitten kätevästi aasinsilta siihen mitä sanoit: "Kun puhutaan yleisellä tasolla, se on täysin eri asia kuin ihmisen henkilökohtainen elämä."
> Miten niin muka??? Eiköhän me kuitenkin puhuta NIMENOMAAN ihmisten henkilökohtaisista elämistä, eikä millään yleisellä tasolla mistään yleisistä elämänohjeista??? Raamattukin on kirjoitettu niille muinaisille, kurittomille ihmislaumoille siellä Israelin kieppeillä, eikä sillä ole minun nähdäkseni mitään tekemistä meidän rauhallisten SUOMALAISTEN kanssa. Ja miten moni elämänohje tuleekin nimenomaan Raamatusta....Kuka on väittänyt, että kehitysprosessisi on vasta alussa?
Se, että on lapsia tai ei, ei tee yhtään aikuisemmaksi.
Sisustus tai baareissa hyöriminen ei myöskään tee kypsemmäksi/vähäpätöisemmäksi kuin muut.
Ulkomailla olin minäkin, pysyvässä virassa kunnes saavuin Suomeen ottamaan lisäopintoja ja löysin elämäni miehen, se ei tee minusta kuitenkaan fiksumpaa/oikein ajattelijaa/avoimempaa tai mitään muutakaan. Jokainen on oma persoonansa loppupeleissä, ollaan oltu ulkomailla tai ei.
Lopeta jo se minun mustasukkaisuuteni ja ahdasmielisyyteni vatvominen, kumpaakaan niistä en omasta (enkä monen muunkaan) mielestä ainakaan liian kanssa ole.
Oma vastaukseni alkuperäiselle koostui yleisistä mielipiteistä, omista keskusteluista ystävien ja ihmisten kanssa jne. Oikeastaan henkilökohtaisessa elämässäni en tuota aihetta juurikaan mieti, tuli monta ajatusta mieleeni kun tämän keskustelun luin.
Mikäli et raamatun sanoissa näe mitään logiikkaa, ei se tarkoita etteikö muut näe. Eiköhän kyse ollut kuitenkin muustakin kuin jostakin raamatun opeista.
Itse aiheeseen olen oman olkeni kantanut. Toivotan kaikille kivaa kesän jatkoa ja kuumia iltoja;) - NaituNainen
Susanna79 kirjoitti:
Kuka on väittänyt, että kehitysprosessisi on vasta alussa?
Se, että on lapsia tai ei, ei tee yhtään aikuisemmaksi.
Sisustus tai baareissa hyöriminen ei myöskään tee kypsemmäksi/vähäpätöisemmäksi kuin muut.
Ulkomailla olin minäkin, pysyvässä virassa kunnes saavuin Suomeen ottamaan lisäopintoja ja löysin elämäni miehen, se ei tee minusta kuitenkaan fiksumpaa/oikein ajattelijaa/avoimempaa tai mitään muutakaan. Jokainen on oma persoonansa loppupeleissä, ollaan oltu ulkomailla tai ei.
Lopeta jo se minun mustasukkaisuuteni ja ahdasmielisyyteni vatvominen, kumpaakaan niistä en omasta (enkä monen muunkaan) mielestä ainakaan liian kanssa ole.
Oma vastaukseni alkuperäiselle koostui yleisistä mielipiteistä, omista keskusteluista ystävien ja ihmisten kanssa jne. Oikeastaan henkilökohtaisessa elämässäni en tuota aihetta juurikaan mieti, tuli monta ajatusta mieleeni kun tämän keskustelun luin.
Mikäli et raamatun sanoissa näe mitään logiikkaa, ei se tarkoita etteikö muut näe. Eiköhän kyse ollut kuitenkin muustakin kuin jostakin raamatun opeista.
Itse aiheeseen olen oman olkeni kantanut. Toivotan kaikille kivaa kesän jatkoa ja kuumia iltoja;)Kokemukset on kokemuksia, kuulopuheet ja toisten kokemukset jotain ihan muuta. Tähän jätän.
Nyt voin jo toivottaa HYVÄÄ KESÄNJATKOA. - Norre
NaituNainen kirjoitti:
Uskomattoman katkeraa tekstiä!!! Minun mieheni sanoo olevansa äärimmäisen tyytyväinen elämäänsä, usko pois vain. Ei minulla mitään varamiehiä ole, mutta on kykyä ajatella että "mitäs jos...". Osasit sitten samassa jutussa sääliä ihmistä joka on naimisissa ja ihmistä joka ei "uskalla" elää yksin ilman parisuhdetta. Haloo??? Sinkku on sellainen joka ei LÖYDÄ kumppania, minä löysin sellaisen jo vuoooosia sitten. Se että minä tulen toistenkin miesten kanssa hyvin toimeen, ei tarkoita sitä, että haluaisin "kokeilla" heitä kaikkia harrastamalla heidän kanssaan seksiä ja menemällä jokaisen kanssa vuorollaan naimisiin... Mietihän nyt mitä kirjoitit!
Viimeinen lauseesi kruunasi koko jutun... Minä en sano samoin, vain sanon että minä en ymmärrä mistä tuollainen ahdasmielisyys kumpuaa."enkä kovinkaan usein kuule kritiikkiä mielipiteistäni"
En yhtään ihmettele ettei kukaan uskalla kritisoida mielipiteitäsi, noin mielipuoli nainen kun olet niin parempi on olla hiljaa vaan ja naureskella sitten selän takana....
En ymmärrä minkä takia vauhkoonnuit noin kovasti. Et vaikuta kovin kypsältä ihmiseltä. Sulla näyttäisi olevan huono itsetunto. - NaituNainen
Norre kirjoitti:
"enkä kovinkaan usein kuule kritiikkiä mielipiteistäni"
En yhtään ihmettele ettei kukaan uskalla kritisoida mielipiteitäsi, noin mielipuoli nainen kun olet niin parempi on olla hiljaa vaan ja naureskella sitten selän takana....
En ymmärrä minkä takia vauhkoonnuit noin kovasti. Et vaikuta kovin kypsältä ihmiseltä. Sulla näyttäisi olevan huono itsetunto.Isoja kirjaimia ei tarvitse lukea huutamalla, vaan painokkaasti. Siinä ehkä syy, miksi tekstejäni ei kaikki osaa lukea... Pitää kirjoitella yhteen pötköön vain tasaisenpaksua tekstiä pienillä kirjaimilla niin kaikki ovat tyytyväisiä eikö vain...? Blaah...
Tämä itse asia on kyllä kieltämättä sellainen, että siitä onkin aihetta vauhkoontua. Nimittäin hiukka liian moni nainen saa halveksuvia katseita ja perättömiä juoruja osakseen vain sen takia, että joku mustasukkainen nainen kuvittelee olemattomia! Meitä kun on niin moneksi, mutta älä nyt sinäkään pliis aloita enää keskustelua aiheesta "Ja sinunkos miesystäväsi kumppani kuvittelee olemattomia?", koska tämä kyseinen nainen ei näytä onneksi kuvittelevan yhtään mitään sellaista mitä hänen ei tarvitsekaan kuvitella. Eli tämä meidän juttumme on aivan selvä asia, enkä nyt enää siitä pulise, vaan samanlaisista suhteiluista ylipäänsäkin...
Ei se maailmaa huononna, jos pikkuhiljaa alkaa vähenemään sellainen sairaalloisen mustasukkaisten naisten porukka. Ei ne omat miehet aina lähde jokaisen näkemänsä naisolennon matkaan... Eikä minusta ole oikein halveksua ja paheksua sellaisia naisiakaan, jotka nauttivat miesten olemassaolosta! Mutta kun niin se vain on, ja siitähän noissa aikaisemmissa kirjoituksissa olikin kyse. Onko mukamas hyväksyttävämpää olla onnellinen siitä syystä, että pitää joitakin toisia ihmisiä halveksuttavina, kuin että olisi onnellinen ja hyväksyisi ne toisetkin ihmiset sellaisina kuin he ovat? Minä en voisi elää ihmisen kanssa, joka saa kaiken energiansa toisten ihmisten mollaamisesta.
Loppulisäyksenä täytyy mainita, että minä en hauku ihmisiä, vaan asioita. Minä en tunne vihaa juuri ketään ihmistä kohtaan: ainoat joiden kanssa en halua olla tekemisissä, ovat henkilöitä, jotka ovat parantumattomia rikollisia. Mutta siis minunkin tuttavapiiristäni löytyy naisia, jotka paahtavat alituiseen siitä, miten se-tai-se nainen yrittää ihan selvästi... blaa, blaa, blaa. He suorastaan kerjäävät sitä, että he tulisivatkin petetyiksi, ja myös pistävät miestensä suihin sanoja ja YRITTÄVÄT saada miehiään sanomaan jotain sellaista, mitä he eivät "syöttämättä" tai omasta tahdostaan sanoisi, ja jota he eivät edes haluaisi sanoa. Naiset on rasittavia, olen sanonut sen ennenkin. Mutta nainen olen minäkin, ihan omanlainen sellainen, eikä ole kellään ollut valittamista. Paitsi niillä naisilla jotka ovat siis sairaalloisen mustasukkaisia miehistään............ (AAAAARGH!)
- the prey, not the hunter
Hahaa, olen törmännyt naisiin, jotka itse päättävät, milloin joku mies on heihin varattu. Syyt siihen ovat muutama yhdessä vietetty (naisen ohjastama) seksiyö sekä miehen "tarkoittavat katseet". Mies voi ajatella niinkin lyhytkantoisesti, että saadakseen seksiä hän jopa lupailee naiselle tulevaisuutta. Kun seksiseikkailu on ohi, kaikki romahtaa naisen osalta.
No, tuollaiset "toiminta-aktiiviset ja aloitteelliset" naiset eivät koskaan välitä muista naisista missään muodossa (juriidiset vaimot, ilmiselvät ihastukset yms.). VÄHITEN he kunnioittavat sitä naista, johon mies on ihastunut ja joka leikittelee etäisenä ja vaikeampana. Aktiivinen metsästäjätär ei pidä oleellisena, että mies on romanttisesti ihastunut toiseen naiseen. Seksi on valtaa ja ase, ja sillä metsästäjätär myöskin saa miehen (huumaantuneena..) itselleen. So what jos miehen sydän on vaimolla, vamppi tulkitsee seksin rakkaudeksi.
Se vain harmittaa mua että nuo "vaaralliset sexjyrät" naisissa alkavat käyttäytyä hyökkäävästi kilpasisaria kohtaan. Minua on esim. pahoinpidelty.Olen se arka ja nätti "frigidi" johon monet paatuneetkin pelimiehet ihastuvat romanttisesti. - voin sanoa
että eipä ole paljoa tarvinnut varattuja miehiä piiritää,tai iskeä.Ovat kyllä ihan itse osanneet tulla iskemään minua.
- tyttö
sitä rakastuu joskus ns. väärään, ja sen jälkeen aivot narikkaan... ei siinä tuu mietittyy, että onko tää nyt tyttöystävästä/vaimosta kiva juttu, ku näkee vaan ne ihanimmat silmät ja hymyn.
- NaituNainen
Ei siinä tosiaankaan ajatella muita kuin "meitä kahta". Eli ei kaikkien päässä suinkaan pyöri vain ajatus satuttaa muita. Mitä muita?? ;D
- ellukka
mä rakastunu miehee joka on varattu ja mäkin oon ja must siin ei oo mitää muuta seli selii. ja ei ne toiset naiset ain nuolee näppejää jää eikä meist kukaa ketää omista..ja kyl mä vkl tuijottelin yht ihanaa vaik sen vaimo vieres, ja mitä sillä välii. tärkeint on rakkaus.
- Penny
Minulla oli 7 vuotta suhde ukkomieheen. Mun motiivi oli helppous. Sain hellyyttä ja fyysistä tyydystä ilman ikäviä ihmissuhde sotkuja. Meidän suhteemme toimi täydellisesti, koska kumpikaan ei halunnut viedä suhdetta pidemmälle. Kukaan ei varmaan usko tätä, mutta olin onnellinen hänen kanssaan :) Muistelen häntä vieläkin lämmöllä :)
Mies ei koskaan haukkunut vaimoaan minulle...itseasiassa hän ei puhunut vaimostaan juuri koskaan. Hänen avioliittonsa "tila" ei kuulunut minulle, enkä halunnut siitä tietääkään. En ole koskaan sanonut mitään pahaa hänen vaimostaan, koska en tunne häntä ja mies en koskaan puhunut hänestä negatiiviseen sävyyn.
Niin ja viimeiseksi...mies teki aloitteen suhteessamme...yhden nopean (ja mitään tarkoitavan) vilkaisun annoin hänelle baarissa, kun hän käveli ohi ja se oli siinä...minuutin päästä hän tuli hakemaan tanssimaan.
Tässä oli nyt mun juttu. Aurinkoista kesää kaikille :) - väinämöisukko
Näitä 2. 3. 4. ... naisia aina pyörii ympärillä ja tarjolla silloin kun on varattu. Kuka mitenkin joku naamioituu "ystäväksi" joku joksikin muuksi. Kumma juttu. :) Kun parisuhde toimii miehenpuolelta ei tapahdu mitään. Ei ainakaan omallakohdallani näin käynyt.
Parisuhteeni rakoili ja johan oli tilaa sille 2. naiselle. Erohan siitä tuli ja tässä tarinassa 2. naisesta tuli 1. nainen. Suhde taas toimii ja ympärillä pyörii kielipitkällä "tyrkyllä" 2. 3. 4. ...naisia.
Wäinämöisukko (hyvä saalis?)- Susanna79
..joitakin kommentteja täällä ja ajatuksenjuoksua niin huomaa, että varmasti näitä pyrkyreitä riittää. Mutta eikö sitten saa omaa sinkkumiestä? Sinkkumies voi olla vaikeampi "iskeä" kuin varattu? Oletko sitä mieltä mieshenkilönä?
Niinhän se on, että usein nämä 2.3.-10. naiset ovat siinä sivussa kyttäämässä heikkoa kohtaa parisuhteessa ja kun sellainen tulee, niin iskevät sitten kiinni. Ystäväksi naamioituminen on hyvä esimerkki, mutta kyllähän oikeitakin ystäviä voi olla.
Minä kutsun sellaisia ihmisiä, joilla on salarakas susipareiksi. Se kertoo kaiken.
Joskus käy niin, että rakastutaan oikeasti siihen 2.naiseen, kun oma suhde ei enää toimikaan ja vähemmän sillä onkin edellytyksiä toimia, jos uusi ihastus on mukana kuvioissa. Se on kuin oravanpyörä, jossakin vaiheessa siihen vanhaan kuvioon palataan eli sitten lopulta kun taas suhde rakoilee, on jo joku muu viemässä mukaansa.
Omasta mielestäni sen oman suhteen vahvistaminen ja rakentaminen on tärkeintä. Kunnioitus ja luottamus puolin sekä toisin, sujuva seksielämä ja arki, yhteiset kiinnostuksen kohteet ja huumori. Se kemia, sitähän pitää olla. Omalla kohdalla kemiaa oli alusta asti ja sitä on edelleen. Monessa asiassa mieheni on myös samaa mieltä kanssani. Ollaan sitten kai tylsiä ja vanhanaikaisia kun halutaan jakaa elämä yhden ihmisen kanssa?hih;)Meillä on omat toilailut olleet sinkkuvuosina ja molemmat saatu kokemusta lyhyistä suhteista sekä pidemmistä. Nyt haluaa vain tasata elämää ja sitoutua yhteen ihmiseen, nauttia elämän tuomista haasteista ja rakkaudesta yhdessä.
Mutta sellaistahan se elämä on... - väinämöisukko
Susanna79 kirjoitti:
..joitakin kommentteja täällä ja ajatuksenjuoksua niin huomaa, että varmasti näitä pyrkyreitä riittää. Mutta eikö sitten saa omaa sinkkumiestä? Sinkkumies voi olla vaikeampi "iskeä" kuin varattu? Oletko sitä mieltä mieshenkilönä?
Niinhän se on, että usein nämä 2.3.-10. naiset ovat siinä sivussa kyttäämässä heikkoa kohtaa parisuhteessa ja kun sellainen tulee, niin iskevät sitten kiinni. Ystäväksi naamioituminen on hyvä esimerkki, mutta kyllähän oikeitakin ystäviä voi olla.
Minä kutsun sellaisia ihmisiä, joilla on salarakas susipareiksi. Se kertoo kaiken.
Joskus käy niin, että rakastutaan oikeasti siihen 2.naiseen, kun oma suhde ei enää toimikaan ja vähemmän sillä onkin edellytyksiä toimia, jos uusi ihastus on mukana kuvioissa. Se on kuin oravanpyörä, jossakin vaiheessa siihen vanhaan kuvioon palataan eli sitten lopulta kun taas suhde rakoilee, on jo joku muu viemässä mukaansa.
Omasta mielestäni sen oman suhteen vahvistaminen ja rakentaminen on tärkeintä. Kunnioitus ja luottamus puolin sekä toisin, sujuva seksielämä ja arki, yhteiset kiinnostuksen kohteet ja huumori. Se kemia, sitähän pitää olla. Omalla kohdalla kemiaa oli alusta asti ja sitä on edelleen. Monessa asiassa mieheni on myös samaa mieltä kanssani. Ollaan sitten kai tylsiä ja vanhanaikaisia kun halutaan jakaa elämä yhden ihmisen kanssa?hih;)Meillä on omat toilailut olleet sinkkuvuosina ja molemmat saatu kokemusta lyhyistä suhteista sekä pidemmistä. Nyt haluaa vain tasata elämää ja sitoutua yhteen ihmiseen, nauttia elämän tuomista haasteista ja rakkaudesta yhdessä.
Mutta sellaistahan se elämä on...Sinkkumies on helppo saalis. Ei haastetta tarpeeksi. :))
Ukkomies on vaikea. Se on kuin joessa oleva lohi. Pitää olla syötti, jota tarjota. Se jos nielaisee syötin, niin sitten pitää väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Vähitellen kelata luokseen. Rannalla se voi siitähuolimatta karata. ;)
Ymmärätkö mitä tarkoitan? - Freespoken
Susanna79 kirjoitti:
Mutta sellaistahan se elämä on...Susanna79 ymmärsi alkuperäisen kysymykseni. Kyllä minä ymmärrän nyt varsinkin näiden kommenttien jälkeen tuota "toisena naisena" olemista - vaikken sitä missään nimessä hyväksykään ja sen tuon julkisesti mielelläni ilmi.
Mutta minua painaa lähinnä nämä tällaiset ihmiset jotka oikeasti roikkuvat, kärkkäävät, harrastavat seksiä ja mollaavat (sen suuremmasta kaksipuoleisesta rakkaudesta puhumatta). Taidan vetäytyä itse tästä keskustelusta ennenkuin joku taas saa herneen nenään ja rupeaa haukkumaan minuakin ahdasmieliseksi kun en voi ymmärtää halua olla toisena naisena.
Tästäkin keskustelusta meinasi tulla kissatappelu vaikka toiveenani oli pohtiva keskutelu. Kaikille teille varatuille naisille sanoisin, että minä en kyllä koskaan tule vonkaamaan miestänne.. mutta jos teidän oma suhteenne on alkanut toisena naisena olemisesta niin toivon karman lakia.. - NaituNainen
Freespoken kirjoitti:
Susanna79 ymmärsi alkuperäisen kysymykseni. Kyllä minä ymmärrän nyt varsinkin näiden kommenttien jälkeen tuota "toisena naisena" olemista - vaikken sitä missään nimessä hyväksykään ja sen tuon julkisesti mielelläni ilmi.
Mutta minua painaa lähinnä nämä tällaiset ihmiset jotka oikeasti roikkuvat, kärkkäävät, harrastavat seksiä ja mollaavat (sen suuremmasta kaksipuoleisesta rakkaudesta puhumatta). Taidan vetäytyä itse tästä keskustelusta ennenkuin joku taas saa herneen nenään ja rupeaa haukkumaan minuakin ahdasmieliseksi kun en voi ymmärtää halua olla toisena naisena.
Tästäkin keskustelusta meinasi tulla kissatappelu vaikka toiveenani oli pohtiva keskutelu. Kaikille teille varatuille naisille sanoisin, että minä en kyllä koskaan tule vonkaamaan miestänne.. mutta jos teidän oma suhteenne on alkanut toisena naisena olemisesta niin toivon karman lakia..Haluan selventää omalta osaltani, että minun oma suhteeni on kestänyt kohta 11 vuotta, enkä sinä aikana ole ollut kuin oman mieheni oma. En ole aikeissa tyrkyttäytyä kenellekään toiselle, koska oma suhteeni on aina toiminut hvyin, eikä ole ollut ongelmia.
Mutta saahan ystäviä olla! Minä en kiellä omaa miestäni tapaamasta toisia naisia työnsä ohessa tai kauppareissulla tai vapaa-ajalla, koska minusta on hyvä tutustua toisiin ihmisiin, ja mieheni on tyytyväinen ollessaan minun aviomieheni. Liian usein naiset estävät miehiään KOKONAAN tutustumasta toisiin naisiin, koska heti on pelkona, että se tutustuminen johtaa sitten johonkin salaseksisuhteeseen. Pikkaisen luottamusta kehiin, niin yhteiskunta EI ahdasmielisty enempää. Sitä minä tarkoitin. - Susanna79
Freespoken kirjoitti:
Susanna79 ymmärsi alkuperäisen kysymykseni. Kyllä minä ymmärrän nyt varsinkin näiden kommenttien jälkeen tuota "toisena naisena" olemista - vaikken sitä missään nimessä hyväksykään ja sen tuon julkisesti mielelläni ilmi.
Tästäkin keskustelusta meinasi tulla kissatappelu vaikka toiveenani oli pohtiva keskutelu. Kaikille teille varatuille naisille sanoisin, että minä en kyllä koskaan tule vonkaamaan miestänne.. mutta jos teidän oma suhteenne on alkanut toisena naisena olemisesta niin toivon karman lakia..Meitä ihmisiä on niin erilaisia ja toisille parisuhde merkitsee toista kuin toisille. Mielipiteitä on varmaankin niin paljon kuin on niitä toisia naisiakin.
Minusta älyttömintä on se, että kun ilmaisee rehellisesti mitä mieltä on itse aiheesta jolla aloitit, niin ensimmäisenä alkaa hyppiä silmille juuri ne, jotka kuitenkin tunnistavat itsensä kuvauksesta. Illuusio särkyy siitä, että ei olekaan se maailman paras ja täydellisin nainen, vaan todellakin on ihmisiä, jotka katsovat kieroon tällaisen henkilön periaatteita, ei itse tekoja. Ja siitä huolimatta hän haluaa uskoa, että nimenomaan teot ovat niitä, jotka ärsyttävät. Niin varmasti uskoo niin kauan, kunnes on kypsä nielemään ylpeytensä ja alkaa miettimään, miten omaa persoonaa,omaa itsetuntoa ja ihmissuhteita oikeasti hoidetaan ja pidetään yllä.
Mutta maailma on itsekkäitä ihmisiä täynnä ja toivon etten koskaan joudu liittymään siihen kansakuntaan. Pidän kiinni periaatteistani ja onneksi olen löytänyt sellaisen miehen elämääni, joka vie voiton kaikista. ;)Kenenkään miestä en itsekään lähde vokottelemaan...se on aivan varma. - -Sister-
Susanna79 kirjoitti:
Meitä ihmisiä on niin erilaisia ja toisille parisuhde merkitsee toista kuin toisille. Mielipiteitä on varmaankin niin paljon kuin on niitä toisia naisiakin.
Minusta älyttömintä on se, että kun ilmaisee rehellisesti mitä mieltä on itse aiheesta jolla aloitit, niin ensimmäisenä alkaa hyppiä silmille juuri ne, jotka kuitenkin tunnistavat itsensä kuvauksesta. Illuusio särkyy siitä, että ei olekaan se maailman paras ja täydellisin nainen, vaan todellakin on ihmisiä, jotka katsovat kieroon tällaisen henkilön periaatteita, ei itse tekoja. Ja siitä huolimatta hän haluaa uskoa, että nimenomaan teot ovat niitä, jotka ärsyttävät. Niin varmasti uskoo niin kauan, kunnes on kypsä nielemään ylpeytensä ja alkaa miettimään, miten omaa persoonaa,omaa itsetuntoa ja ihmissuhteita oikeasti hoidetaan ja pidetään yllä.
Mutta maailma on itsekkäitä ihmisiä täynnä ja toivon etten koskaan joudu liittymään siihen kansakuntaan. Pidän kiinni periaatteistani ja onneksi olen löytänyt sellaisen miehen elämääni, joka vie voiton kaikista. ;)Kenenkään miestä en itsekään lähde vokottelemaan...se on aivan varma.Viisaita sanoja kirjoitat sinä nimim."Susanna79"!
Jutuistasi välittyy hyvin muiden ihmisten arvostaminen,välittäminen ja suvaitsevaisuus.:) Oikeassa olet sanoessasi,että toisille parisuhde merkitsee toista kuin toiselle.;)Olen itsekin tätä viestiketjua lukiessani pohtinut samansuuntaisia kuin sinä,eli mitä oikeastaan onkaan toisten ihmissuhteiden kunnioittaminen, ja mitä onkaan se paljon tässä keskustelussa erityisesti nimimerkin "NaituNainen" puheissaan paljon toistama ahdasmielisyys.;) Onko ahdasmielisyys todella sitä, että kokee kuohahduksen sisällään,kun joku monta vuotta naimisissa ollut nainen (vrt.nimim."NaituNainen")julistaa olevansa ah niin ihastunut toisen kanssa naimisissa olevaan mieheen ja olevansa kiinnostunut VAIN JA AINOASTAAN miehestä,ei hänen kumppanistaan (tai mahdollisista lapsistaan)? Minusta ehkä ei niinkään...
Myös ystävyyden merkitystä olen pohtinut tätä ketjua lukiessani.Tuo nimim."NaituNainen" korostaa niin kovasti olevansa YSTÄVÄ tapaamansa perheellisen miehen kanssa, ja kummastelee, että eiko ystäviä naimisiin mentyään saisi enää omata...No tottahan toki!Tuskin kukaan NaidunNaisen kommentteihin täällä kriittisesti kommentoinut on sellaista ajatellutkaan, ettei nyt ystäviä saisi olla.Kysymys onkin ilmeisesti siitä, että tälle em. "NaidulleNaiselle" ystävyys tarkoittaa pikkusen muita asioita,kuin (uskoisin...)hyvin monelle muulle. Hänelle haluaisinkin sanoa, että eikös YSTÄVÄT yleensä ole AVOIMESTI kiinnostuneista toistensa elämistä laajemminkin, siis esim.lapsista& vaimosta&heihin tutustumisesta?!? Sitä kuule "NaituNainen" on ystävyys! Jos ei ole ystävänsä elämästä, esim. ystävä-miehen perheen kanssa tutustumisesta yhtään kiinnostunut,kyse EI ole ystävyydestä, vaan jostakin muusta (eli salasuhteesta tai muusta sen sortin hengaamisesta,jolla voidaan satuttaa hyvinkin pahasti muita).Puhu kuule NaituNainen asioista niiden OIKEILLA nimillä,niin varmasti herätät vähemmän ärtymystä tälläkin palstalla! Juttujesi perusteella sinulla on SALASUHDE tuohon "ystävä"-mieheesi,EI YSTÄVYYS-suhde.Vai ovatko oma miehesi ja "ystävä"-miehesi perhe täysin tietoisia teidän kahden yhdessä viettämästänne ajasta,istutteko kaikki joskus esim. iltaa yhdessä? Silloin nimittäin olisi kyse aidosta ystävyydestä teidän kahden välillä...
On tärkeää, että parisuhde-käsityksistä keskustellaan,ja keskustelu on tässäkin rönsyillyt välillä kiitettävänkin kuumana.;)Aina tulisi kuitenkin tällaisen aiheen ollessa kyseessä muistaa, että se helposti kuumentaa tunteita.Kenenkään "moraalin vartijaksi" ei kukaan toinen tietenkään voi ruveta,mutta itse toivoisin että muiden ihmisten kunnioitusta ei unohdettaisi ihastuessakaan.Mielestäni on tosiasiallisesti ihmisen sisäistä tyhjyyttä ja rakkaudettomuutta vedota ihastumiseensa/rakkauteen syynä sille, että satutetaan viattomia ihmisiä ( esim.jo olemassa olevia puolisoita,lapsia jne.),ja ollaan muutenkin itsekkäitä.Kukin tekee tavallaan,mutta esim."NaidullaNaisella" ei todellakaan ole syytä kummastella saadessaan kriittisiä ja kirpeitä kommentteja kerrottuaan, että hänellä by the way on naimisissa olevana naisena miesystävä,jonka läpipiirin ajatuksista hän ei välitä pätkääkään...Koska kaikki muut palstalaiset eivät ole niin itsensä/ihastuksensa pauloissa, he osaavat kenties miettiä ko.naisen kommenttien perusteella laajemminkin sitä,minkälaista mielipahaa ja tuskaa tuollainen "ihmisiin tutustuminen" ja "ystävyys" voisi pahimmilllaan aiheuttaa.Siitä se kritiikki,"NaituNainen", kumpuaa!
Mutta hyvää kesää kuitenkmin myös sinulle NaituNainen.:)Mistä sitä tietää, miten mukava persoona hänkin IRL voisi olla.;) - NaituNainen
-Sister- kirjoitti:
Viisaita sanoja kirjoitat sinä nimim."Susanna79"!
Jutuistasi välittyy hyvin muiden ihmisten arvostaminen,välittäminen ja suvaitsevaisuus.:) Oikeassa olet sanoessasi,että toisille parisuhde merkitsee toista kuin toiselle.;)Olen itsekin tätä viestiketjua lukiessani pohtinut samansuuntaisia kuin sinä,eli mitä oikeastaan onkaan toisten ihmissuhteiden kunnioittaminen, ja mitä onkaan se paljon tässä keskustelussa erityisesti nimimerkin "NaituNainen" puheissaan paljon toistama ahdasmielisyys.;) Onko ahdasmielisyys todella sitä, että kokee kuohahduksen sisällään,kun joku monta vuotta naimisissa ollut nainen (vrt.nimim."NaituNainen")julistaa olevansa ah niin ihastunut toisen kanssa naimisissa olevaan mieheen ja olevansa kiinnostunut VAIN JA AINOASTAAN miehestä,ei hänen kumppanistaan (tai mahdollisista lapsistaan)? Minusta ehkä ei niinkään...
Myös ystävyyden merkitystä olen pohtinut tätä ketjua lukiessani.Tuo nimim."NaituNainen" korostaa niin kovasti olevansa YSTÄVÄ tapaamansa perheellisen miehen kanssa, ja kummastelee, että eiko ystäviä naimisiin mentyään saisi enää omata...No tottahan toki!Tuskin kukaan NaidunNaisen kommentteihin täällä kriittisesti kommentoinut on sellaista ajatellutkaan, ettei nyt ystäviä saisi olla.Kysymys onkin ilmeisesti siitä, että tälle em. "NaidulleNaiselle" ystävyys tarkoittaa pikkusen muita asioita,kuin (uskoisin...)hyvin monelle muulle. Hänelle haluaisinkin sanoa, että eikös YSTÄVÄT yleensä ole AVOIMESTI kiinnostuneista toistensa elämistä laajemminkin, siis esim.lapsista& vaimosta&heihin tutustumisesta?!? Sitä kuule "NaituNainen" on ystävyys! Jos ei ole ystävänsä elämästä, esim. ystävä-miehen perheen kanssa tutustumisesta yhtään kiinnostunut,kyse EI ole ystävyydestä, vaan jostakin muusta (eli salasuhteesta tai muusta sen sortin hengaamisesta,jolla voidaan satuttaa hyvinkin pahasti muita).Puhu kuule NaituNainen asioista niiden OIKEILLA nimillä,niin varmasti herätät vähemmän ärtymystä tälläkin palstalla! Juttujesi perusteella sinulla on SALASUHDE tuohon "ystävä"-mieheesi,EI YSTÄVYYS-suhde.Vai ovatko oma miehesi ja "ystävä"-miehesi perhe täysin tietoisia teidän kahden yhdessä viettämästänne ajasta,istutteko kaikki joskus esim. iltaa yhdessä? Silloin nimittäin olisi kyse aidosta ystävyydestä teidän kahden välillä...
On tärkeää, että parisuhde-käsityksistä keskustellaan,ja keskustelu on tässäkin rönsyillyt välillä kiitettävänkin kuumana.;)Aina tulisi kuitenkin tällaisen aiheen ollessa kyseessä muistaa, että se helposti kuumentaa tunteita.Kenenkään "moraalin vartijaksi" ei kukaan toinen tietenkään voi ruveta,mutta itse toivoisin että muiden ihmisten kunnioitusta ei unohdettaisi ihastuessakaan.Mielestäni on tosiasiallisesti ihmisen sisäistä tyhjyyttä ja rakkaudettomuutta vedota ihastumiseensa/rakkauteen syynä sille, että satutetaan viattomia ihmisiä ( esim.jo olemassa olevia puolisoita,lapsia jne.),ja ollaan muutenkin itsekkäitä.Kukin tekee tavallaan,mutta esim."NaidullaNaisella" ei todellakaan ole syytä kummastella saadessaan kriittisiä ja kirpeitä kommentteja kerrottuaan, että hänellä by the way on naimisissa olevana naisena miesystävä,jonka läpipiirin ajatuksista hän ei välitä pätkääkään...Koska kaikki muut palstalaiset eivät ole niin itsensä/ihastuksensa pauloissa, he osaavat kenties miettiä ko.naisen kommenttien perusteella laajemminkin sitä,minkälaista mielipahaa ja tuskaa tuollainen "ihmisiin tutustuminen" ja "ystävyys" voisi pahimmilllaan aiheuttaa.Siitä se kritiikki,"NaituNainen", kumpuaa!
Mutta hyvää kesää kuitenkmin myös sinulle NaituNainen.:)Mistä sitä tietää, miten mukava persoona hänkin IRL voisi olla.;)Ystävät ja PERHETUTUT ovat kaksi eri asiaa: perhetuttuja ovat sellaiset, joiden kanssa ollaan KOKO PERHEEN KESKEN ystäviä. Sen sijaan "pelkkiä" ystäviähän voi olla sinkut tai vain toiset puoliskot tai kuka tahansa. Kun minä sanoin etten "ole kiinnostunut" miesystäväni vaimosta, tarkoitin sitä, ettei meidän puheemme koske yleensä miesystäväni vaimoa ja lapsia, vaan meillä on IHAN OIKEASTI jotain muitakin puheenaiheita. Onko se niin vaikeaa käsittää? Tunnetteko te todellakin itsenne niin "kakkoseksi", jos miehenne juttelee toisten naisten kanssa???????????
Sellaisesta asiasta oli juuri puhetta eilisessä Dr.Phil -jaksossa, jonka satuin näkemään: nainen ei voinut sietää sitä, että mies on kohtelias toisillekin naisille. Dr.Phil kehoitti pyrkimään kompromissiin niin, että mies huomioisi MYÖS vaimoaan enemmän, eikä hänen tarvitsisi kuitenkaan luopua luontaisesta kyvystään huomioida toisetkin ihmiset.
Se että minullakin on kykyä olla ystävä muillekin kuin omalle miehelle, tuntuu haittaavan teitä todella paljon. MIKSI? Kun se ei haittaa ketään muutakaan! - -Sister-
NaituNainen kirjoitti:
Ystävät ja PERHETUTUT ovat kaksi eri asiaa: perhetuttuja ovat sellaiset, joiden kanssa ollaan KOKO PERHEEN KESKEN ystäviä. Sen sijaan "pelkkiä" ystäviähän voi olla sinkut tai vain toiset puoliskot tai kuka tahansa. Kun minä sanoin etten "ole kiinnostunut" miesystäväni vaimosta, tarkoitin sitä, ettei meidän puheemme koske yleensä miesystäväni vaimoa ja lapsia, vaan meillä on IHAN OIKEASTI jotain muitakin puheenaiheita. Onko se niin vaikeaa käsittää? Tunnetteko te todellakin itsenne niin "kakkoseksi", jos miehenne juttelee toisten naisten kanssa???????????
Sellaisesta asiasta oli juuri puhetta eilisessä Dr.Phil -jaksossa, jonka satuin näkemään: nainen ei voinut sietää sitä, että mies on kohtelias toisillekin naisille. Dr.Phil kehoitti pyrkimään kompromissiin niin, että mies huomioisi MYÖS vaimoaan enemmän, eikä hänen tarvitsisi kuitenkaan luopua luontaisesta kyvystään huomioida toisetkin ihmiset.
Se että minullakin on kykyä olla ystävä muillekin kuin omalle miehelle, tuntuu haittaavan teitä todella paljon. MIKSI? Kun se ei haittaa ketään muutakaan!No hyvä "NaituNainen",jos todella sinun suhteesi tuohon ystävä-mieheen ei todellakaan haittaa ketään muuta.;)Silloinhan asia on ihan ok.Kummastuttaa vaan, miksi tulistut niin kovasti täysin anonyymeille ja tilannettasi ainoastaan muutaman kirjoituksesi perusteella kritisoiville ihmisille? Miksi,jos kerran ystävyydessäsi ei ole mitään muilta (esim.omalta mieheltäsi tai ystävä-miehesi perheeltä)salattavaa,koet niin suurta tarvetta puolustella tekemisiäsi? Tiedän juu, että esim.pikaisesti laadituista kirjoituksista ei aina välity koko totuus asioista ( eikä sullekaan loppu-peleissä kukaan sua tuntematon voi antaa "tuomioita" tekemisistäsi),mutta silti kyllä parissa sun kirjoituksessas aiemmin oli musta havaittavissa sellainen hiukan..sanoisinko ylimielisyys ja "minähän teen,mitä haluan ja miltä mulle hyvältä tuntuu muista välittämättä"-asenne.Se ehkä hiukkasen voi herättää ärtymystä...
Kannattaa muistaa, että niin kauan kuin itsellään ei ole yhtään syyllisyydentunnetta tai salailun tarvetta omista tekemisistään,niin ystävyyssuhteet yhtä lailla ( sekä miesten, että naisten kansa)ovat varmasti ihan ok.;) Jos asia kohdallasi on näin (?),niin hyvä on.Nauti vaan ihastumisestasi.Mä en kyllä itse ( rehellisesti sanottuna)haluais, että mun mies olis ystävä kenenkään sellaisen naisen kanssa,joka vakavissaan pohtii ( esim.keskustelupalstoilla ) suhteen mahdollisuutta mun miehen kanssa,jos hänen suhteensa jostain syystä muhun kariutuis.Enkä mä kutsuis tollaista suhdetta ystävyys-suhteeksi siksi, että mukana näyttäis olevan ihastumista ja kenties toiveita enemmästäkin.Täytyy olla varuillaan sun kaltaistes naisten kanssa.;)
Kyse ei useinkaan naisilla (eikä miehilläkään)ole siitä, ettei toivottais kumppanilla olevan ystäviä,- ja myös niitä vastakkaista sukupuolta olevia (tekopyhyyttä väittää niin!).Kyse onkin varmaan viime kädessä luottamuksesta siihen omaan kumppaniin.Itselleni en haluais miestä, jolla paljon on hyvin läheisiä "nais-ystäviä", vaikka toki tollaset asiat aina riippuu tietysti sit niistä naisista ja siitä,onko ne vilpittömästi VAIN ystäviä.Arvaas NaituNainen miksi? No siksi, että oon lähipiiristäni nähnyt aika selvästi,miten paljon surua ja pahaa mieltä kotona voi aiheuttaa se,kun kumppanilla on niitä "ystäviä"? Kun oma kumppani eittämättä suuntaa elämän energiaansa ja huomiotaan ihastumalla toiseen paljon kodin ulkopuolelle, se näkyy yleensä AINA kotona! Kumppani saattaa muuttua etäisemmäksi,on tavallista energisempi ja jaksaa panostaa ehkä enemmän myös ulkoiseen olemukseensa joo..mutta suhteen toinen osapuoli yleesä aina VAISTOAA, että kaikki ei ole kunnossa, ja SE aiheuttaa surua.Esim.pettäjät usein ( aliarvioiden oman kumppaninsa älyä vielä!)luulee, että ei se oma kumppani siitä mitenkään vahingoitu,kun "mä nyt pidän vähän kivaa" ja "ei se mitään tajua& se mitä ei tiedä, ei voi satuttaa",mutta tuossa he useimmiten TODELLA ovat väärässä.Oma kumppani yleensä vaistoaa ja kärsii, viimeistään siinä vaiheessa, kun suhteen toiselta osapuolelta ei enää ihastumisensa vuoksi riitä samalla tavalla energiaa kotona sille OMALLE kumppanilleen,johon yhteiselämän myötä pitäis olla sitouduttu...
Mutta,ihmisiä ja suhteita on monenlaisia.Niin kauan, kun ei vahingoiteta muita, voidaan tehdä mitä tykätään tässä maailmassa.:)Haluaisitko sinä muuten NaituNainen itsesi tavalla ajattelevan "nais-ystävän" omalle miehellesi itsesi lisäksi? - NaituNainen
-Sister- kirjoitti:
No hyvä "NaituNainen",jos todella sinun suhteesi tuohon ystävä-mieheen ei todellakaan haittaa ketään muuta.;)Silloinhan asia on ihan ok.Kummastuttaa vaan, miksi tulistut niin kovasti täysin anonyymeille ja tilannettasi ainoastaan muutaman kirjoituksesi perusteella kritisoiville ihmisille? Miksi,jos kerran ystävyydessäsi ei ole mitään muilta (esim.omalta mieheltäsi tai ystävä-miehesi perheeltä)salattavaa,koet niin suurta tarvetta puolustella tekemisiäsi? Tiedän juu, että esim.pikaisesti laadituista kirjoituksista ei aina välity koko totuus asioista ( eikä sullekaan loppu-peleissä kukaan sua tuntematon voi antaa "tuomioita" tekemisistäsi),mutta silti kyllä parissa sun kirjoituksessas aiemmin oli musta havaittavissa sellainen hiukan..sanoisinko ylimielisyys ja "minähän teen,mitä haluan ja miltä mulle hyvältä tuntuu muista välittämättä"-asenne.Se ehkä hiukkasen voi herättää ärtymystä...
Kannattaa muistaa, että niin kauan kuin itsellään ei ole yhtään syyllisyydentunnetta tai salailun tarvetta omista tekemisistään,niin ystävyyssuhteet yhtä lailla ( sekä miesten, että naisten kansa)ovat varmasti ihan ok.;) Jos asia kohdallasi on näin (?),niin hyvä on.Nauti vaan ihastumisestasi.Mä en kyllä itse ( rehellisesti sanottuna)haluais, että mun mies olis ystävä kenenkään sellaisen naisen kanssa,joka vakavissaan pohtii ( esim.keskustelupalstoilla ) suhteen mahdollisuutta mun miehen kanssa,jos hänen suhteensa jostain syystä muhun kariutuis.Enkä mä kutsuis tollaista suhdetta ystävyys-suhteeksi siksi, että mukana näyttäis olevan ihastumista ja kenties toiveita enemmästäkin.Täytyy olla varuillaan sun kaltaistes naisten kanssa.;)
Kyse ei useinkaan naisilla (eikä miehilläkään)ole siitä, ettei toivottais kumppanilla olevan ystäviä,- ja myös niitä vastakkaista sukupuolta olevia (tekopyhyyttä väittää niin!).Kyse onkin varmaan viime kädessä luottamuksesta siihen omaan kumppaniin.Itselleni en haluais miestä, jolla paljon on hyvin läheisiä "nais-ystäviä", vaikka toki tollaset asiat aina riippuu tietysti sit niistä naisista ja siitä,onko ne vilpittömästi VAIN ystäviä.Arvaas NaituNainen miksi? No siksi, että oon lähipiiristäni nähnyt aika selvästi,miten paljon surua ja pahaa mieltä kotona voi aiheuttaa se,kun kumppanilla on niitä "ystäviä"? Kun oma kumppani eittämättä suuntaa elämän energiaansa ja huomiotaan ihastumalla toiseen paljon kodin ulkopuolelle, se näkyy yleensä AINA kotona! Kumppani saattaa muuttua etäisemmäksi,on tavallista energisempi ja jaksaa panostaa ehkä enemmän myös ulkoiseen olemukseensa joo..mutta suhteen toinen osapuoli yleesä aina VAISTOAA, että kaikki ei ole kunnossa, ja SE aiheuttaa surua.Esim.pettäjät usein ( aliarvioiden oman kumppaninsa älyä vielä!)luulee, että ei se oma kumppani siitä mitenkään vahingoitu,kun "mä nyt pidän vähän kivaa" ja "ei se mitään tajua& se mitä ei tiedä, ei voi satuttaa",mutta tuossa he useimmiten TODELLA ovat väärässä.Oma kumppani yleensä vaistoaa ja kärsii, viimeistään siinä vaiheessa, kun suhteen toiselta osapuolelta ei enää ihastumisensa vuoksi riitä samalla tavalla energiaa kotona sille OMALLE kumppanilleen,johon yhteiselämän myötä pitäis olla sitouduttu...
Mutta,ihmisiä ja suhteita on monenlaisia.Niin kauan, kun ei vahingoiteta muita, voidaan tehdä mitä tykätään tässä maailmassa.:)Haluaisitko sinä muuten NaituNainen itsesi tavalla ajattelevan "nais-ystävän" omalle miehellesi itsesi lisäksi?Ei, meidän ystävyyssuhteemme EI haittaa ketään.
Minun avioliittoni on aivan totaalisen hyvässä kunnossa, eikä kukaan voi pahoin.
Kukaan ei aliarvioi ketään, vaan eletään sulassa sovussa.
Minähän tässä nimenomaan EN salaa mitään, joten miksi väännätte asian niin että minä yrittäisin salata jotain???
Te olette lukeneet kirjoitukseni väärin, jos olette saaneet kuvan että "minähän teen mitä haluan ja miltä mulle hyvältä tuntuu muista välittämättä". Totta hemmetissä minä välitän kaikista muistakin ihmisistä koko maapallolla, mutta minun ei tarvinne leikkiä mitään "näkijää", jotta näkisin tai tajuiaisin jotakin mikä ei ole nähtävissä tai kerrottu...?
Millä kohtaa minun pitäisi tuntea syyllisyyttä? Kun minun elämässäni kaikki ovat tyytyväisiä. Koko juttuhan lähti siitä, että halusin tietää minkä takia kaikki eivät voi ymmärtää miehen ja naisen välistä ystävyyttä. Ei halutakaan luottaa siihen, että vaikka minäkin pidän miesystävääni seksikkäänä, niin en minä siltikään yritä häntä omakseni saada! Nautin hänestä juuri sen verran kuin voin, minulla on jo aviomies. Kiusoittelin asialla vain sen takia, jotta sain selville haittaako se, jos mielessään kuitenkin pitää toista seksikkäänä: ja kyllähän se tuntuu joitakuita haittaavan! Sen takia ei passaa moista lutkautusta päästääkään ilmoille normaalielämässä, vaan pitää ajatella mitä tahansa vähemmän mukavaa asiaa, jos joku joskus asiasta utelee. Ettei vain paljastu... Mutta siis miesystäväni TIETENKIN tietää, että minä pidän hänestä muutenkin kuin vain juttujen perusteella, ja hän on sanonutkin että on mukavaa kun minun seurassani ei tarvitse liikkeitään pelätä. Minä kun en vähästä näpsäytä sormille ja ala moralisoimaan.
Kovinpa tarkasti luit sitten JUURI sen kohdan, kun mainitsin vain, ettei tiedä mitä sitten tapahtuisi, JOS meidän parisuhteemme jostain syystä kariutuisivat! JOS, J-O-S! Yhtään sen enempää en ole asiaa miettinyt, kuin että JOS jostain syystä minä joskus jään yksin, niin toki haluaisin edelleen että tämä miesystäväni on elämässäni. Se nyt ei liene kovinkaan rikollista??? En todellakaan ole ominpäin lähdössä omasta parisuhteestani, eikä ole miehenikään, vaan suunnittelee aina vain uutta tulevaisuuden varalle. Siis suunnitellaan yhdessä, pitää korjata, jottei taas lähde jutut väärille urille...
Minun miehelläni on montakin lähinnä hyvänpäiväntuttua naisihmistä, joita minä itse en pahemmin tunne, ja ihan ok niin. Ei minun ihan kaikkia maakunnan ihmisiä tarvitse tuntea, joskus haluan vain tervehtiä ja jatkaa sitä mihin jäin... On myös sellaisia naisia, joiden kanssa teen töitä samassa paikassa, mutta joihin en työkaveruuden lisäksi haluakaan paremmin tutustua, ja joita MIEHENI silloin enemmän jututtaa, kun jossain törmäämme. Mun mieheni on kyllä myöskin puhelias ja toisten ihmisten kanssa hyvin toimeen tuleva, ja mä hoidella vaikka asioita sillä aikaa, kun miehelle löytyy juttukaveri. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, mä en kertakaikkiaan voisi olla luottamatta mieheeni! Se mua harmittaa ettei ihan kaikki samaan kykene, vaan moni nainen yrittää just lukea kaiken aina "rivien välistä", ja yrittää oikein keksimällä keksiä aihetta naljailla miehelleen. SE minua tympii vähän.
Valitan jos ärhentelen aina välillä, alan tässä jo rauhoittua syötyäni ähkyksi asti herkullisia mansikoita... Rauha maassa... - tosimies
NaituNainen kirjoitti:
Ei, meidän ystävyyssuhteemme EI haittaa ketään.
Minun avioliittoni on aivan totaalisen hyvässä kunnossa, eikä kukaan voi pahoin.
Minähän tässä nimenomaan EN salaa mitään, joten miksi väännätte asian niin että minä yrittäisin salata jotain???
Te olette lukeneet kirjoitukseni väärin, jos olette saaneet kuvan että "minähän teen mitä haluan ja miltä mulle hyvältä tuntuu muista välittämättä". Totta hemmetissä minä välitän kaikista muistakin ihmisistä koko maapallolla, mutta minun ei tarvinne leikkiä mitään "näkijää", jotta näkisin tai tajuiaisin jotakin mikä ei ole nähtävissä tai kerrottu...?
Millä kohtaa minun pitäisi tuntea syyllisyyttä? Kun minun elämässäni kaikki ovat tyytyväisiä. Koko juttuhan lähti siitä, että halusin tietää minkä takia kaikki eivät voi ymmärtää miehen ja naisen välistä ystävyyttä. Ei halutakaan luottaa siihen, että vaikka minäkin pidän miesystävääni seksikkäänä, niin en minä siltikään yritä häntä omakseni saada! Nautin hänestä juuri sen verran kuin voin, minulla on jo aviomies. Kiusoittelin asialla vain sen takia, jotta sain selville haittaako se, jos mielessään kuitenkin pitää toista seksikkäänä: ja kyllähän se tuntuu joitakuita haittaavan! Sen takia ei passaa moista lutkautusta päästääkään ilmoille normaalielämässä, vaan pitää ajatella mitä tahansa vähemmän mukavaa asiaa, jos joku joskus asiasta utelee. Ettei vain paljastu... Mutta siis miesystäväni TIETENKIN tietää, että minä pidän hänestä muutenkin kuin vain juttujen perusteella, ja hän on sanonutkin että on mukavaa kun minun seurassani ei tarvitse liikkeitään pelätä. Minä kun en vähästä näpsäytä sormille ja ala moralisoimaan.
Kovinpa tarkasti luit sitten JUURI sen kohdan, kun mainitsin vain, ettei tiedä mitä sitten tapahtuisi, JOS meidän parisuhteemme jostain syystä kariutuisivat! JOS, J-O-S! Yhtään sen enempää en ole asiaa miettinyt, kuin että JOS jostain syystä minä joskus jään yksin, niin toki haluaisin edelleen että tämä miesystäväni on elämässäni. Se nyt ei liene kovinkaan rikollista??? En todellakaan ole ominpäin lähdössä omasta parisuhteestani, eikä ole miehenikään, vaan suunnittelee aina vain uutta tulevaisuuden varalle. Siis suunnitellaan yhdessä, pitää korjata, jottei taas lähde jutut väärille urille...
Minun miehelläni on montakin lähinnä hyvänpäiväntuttua naisihmistä, joita minä itse en pahemmin tunne, ja ihan ok niin. Ei minun ihan kaikkia maakunnan ihmisiä tarvitse tuntea, joskus haluan vain tervehtiä ja jatkaa sitä mihin jäin... On myös sellaisia naisia, joiden kanssa teen töitä samassa paikassa, mutta joihin en työkaveruuden lisäksi haluakaan paremmin tutustua, ja joita MIEHENI silloin enemmän jututtaa, kun jossain törmäämme. Mun mieheni on kyllä myöskin puhelias ja toisten ihmisten kanssa hyvin toimeen tuleva, ja mä hoidella vaikka asioita sillä aikaa, kun miehelle löytyy juttukaveri. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, mä en kertakaikkiaan voisi olla luottamatta mieheeni! Se mua harmittaa ettei ihan kaikki samaan kykene, vaan moni nainen yrittää just lukea kaiken aina "rivien välistä", ja yrittää oikein keksimällä keksiä aihetta naljailla miehelleen. SE minua tympii vähän.
Valitan jos ärhentelen aina välillä, alan tässä jo rauhoittua syötyäni ähkyksi asti herkullisia mansikoita... Rauha maassa..."Säälittävää tekstiä!!!"
TODELLA AIKUISMAINEN ALOITUS YLEISELLE MIELIPITEELLE.
"Pönkität kyllä aika vahvasti omaa egoasi ajattelemalla noin kuin ajattelet!"
JA MITÄ ITSE TEET?
"Mun mielestä monilla vieraita miehiä katselevilla naisilla on nimenomaan tavallista PAREMPI itsetunto! He eivät häpeä katsoa toisen omaa silmiin, ja heiltä useimmiten löytyy myös huumoria elämään, mitä taasen monilta sinunlaisiltasi umpiuskollisilta puuttuu."
HIRVEETÄ LOKEROINTIA JA HENKILÖKOHTAISTA ARVOSTELUA.
HUOM, MYÖNNÄT ETTET OLE USKOLLISTA SORTTIA!
"Mä en tiedä YHTÄÄN MITÄÄN tämän miehen suhteesta enkä hänen kumppanistaan ja lapsistaan, koska minä viihdyn hyvin tämän MIEHEN seurassa, eikä hänen perheensä liity siihen millään muotoa."
SILTI SEN NAINEN ON MUKAVA (JA VAIN SIKSI, ETTÄ JÄTTÄÄ SUT RAUHAAN SEN UKON KANSSA).ITSEKKYYTTÄ.
"Minun vointini on aivan mainio, ja olen todella tyytyväinen siihen että "saan oman osani" tästä miehestä, koska kerranhan tällä maapallolla vain eletään."
MINÄ MINÄ MINÄ
"Jos tuon minun miestuttavani/-ystäväni suhde jostakin syystä kariutuisi, niin tilanne olisi heti ihan toinen. Sitähän ne naiset aina pelkäävätkin. Mutta siihen asti elellään niinkuin elellään... "
NIIN, SITTEN KUN...
"toisilla on vähän suuremmat tarpeet kuin toisilla, ja suurempi vietti kuin toisilla. Juuri sinunlaisesi naisethan EIVÄT ymmärrä sellaisia naisia, jotka eivät ota liittoja ja suhteita ihan kuolemanvakavasti."
TOISTEN LUOKITTELUA, OMAN SEKSUAALISUUDEN KOROSTAMINEN.
"Jos miesystäväni (tuntuu paremmalta) kumppani ei olisi halunnut, että minä ja hänen miehensä tutustumme toisiimme, olisin todella saattanutkin heittäytyä hankalaksi ja pitää kiinni oikeudestani tutustua kiinnostavaksi kokemaani mieheen, oli hän sitten naimisissa tai ei."
MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ TEEN MITÄ HALUAN.
"Minähän en esimerkiksi kertonutkaan miten SEKSIKÄS tämä miesystäväni on, eli joko muuttui ääni kellossa, ja alat pitää minuakin "ärsyttävänä varattujen vonkaajana"??? Enhän minäkään nyt mistään KIRJALLISUUDESTA miesystäväni kanssa jutustele... "
NIIN VAAN JUTELLAAN AIVAN MUUSTA.
"Ai juu, mutta mehän ollaan KESKUSTELUPALSTALLA, jossa joku toinenkin voi "kuulla" kommenttisi... Ei pidä härkääntyä, jos keskustelupalstalla ei saa harrastaa yksinpuhelua... "
MITÄ V***A SINÄ SITTEN TEET?'
"olet todella puolustuskannalla!"
NIIN JA SINÄHÄN ET TIETENKÄÄN OLE.
" Et ymmärrä ollenkaan. Minä yritin sanoa, ettei minua kiinnosta tietää mitään miesystäväni suhteesta ja kumppanista, koska se ei ole se mistä olen kiinnostunut, vaan se mies on."
NIINPÄ, EI KIINNOSTA KUIN SE MIES.
"Kunnioitat! Kerro mitä tuo lause tarkoittaa, koska minä en sitä taida ymmärtää. "
ET TODELLAKAAN.
"Mutta pliis, anna toisten edes elää... "
ANTAKAA MINUN TEHDÄ MITÄ HALUAN.
"minun, eikä kenenkään muunkaan naisen, EI tarvitse ajatella aina toisten (naisten) puolesta, vaan useimmiten voi toimia ihan oman mielen mukaan."
NIIN, MIKSI TUNTEA SYYLLISYYTTÄ, TEEN MITÄ HALUAN.
"Ei ole mitään sellaista lakipykälää olemassa, ettei varattuihin puoliskoihin ole luvallista ottaa minkäänlaista kontaktia, vaan jokainen tapaus on aina oma asiansa. Yleensä vaan tahtoo olla, että sellaiset naiset, jotka haluavat miehensä/miesystävänsä pysyvät kaukana kaikista muista naisista, luulevat olevansa jonkin ihme lain noudattajia, ja että heidän lakiaan rikkovia voi halveksia automaattisesti. Pitäisi ehkä opetella tulemaan toimeen toisten ihmisten kanssa"
LAKIKO SINUA MUKA PIDÄTTELISI?
"Mikä luokitellaan iskemiseksi? Jos olisin ollut superasiallinen ja ongelmia kartteleva nainen, en olisi edes missään vaiheessa tullut tutustumaan miesystävääni."
MYÖNNÄT SIIS, ETTÄ ONGELMIA ON.
"En minä silti mikään tahallinen vokottelija ole, mutta halusin toki tutustua tapaamaani ihanaan mieheen. Onneksi hänen puolisonsa ei siitä pahasti ajatellut, eli kannatti olla ajattelematta häntä. Jos olisin ollut "normaali vastuuntuntoinen naitu nainen", en todennäköisesti olisi uskaltanut tehdä elettäkään ilmaistakseni haluni tutustua kyseiseen mieheen, koska olisin "kunnioittanut" hänen parisuhdettaan. Näinhän se menee? Onneksi olin kuitenkin oma itseni, koska näin on parempi! "
ELI MYÖNNÄT ITSEKIN, ETTET KUNNIOITA.ELI ET OLE VASTUUNTUNTOINEN NAINEN. KANNATTI TODELLA OLLA UHRAAMATTA AJATUSTAKAAN VAIMOLLE.
"Minä kuitenkin puhun paljon työkseni, enkä kovinkaan usein kuule kritiikkiä mielipiteistäni. Pikemminkin moni on kiittänyt mielen avastamisesta..."
KETÄ SINÄ TÄÄLLÄ AUTAT, ITSEÄSI KORKEINTAAN.
"Minä olen enemmän tietoinen itsestäni kuin moni muu, ja senpä takia minulla on niin paljon valmiiksi ajateltuja mielipiteitä eri asioista."
TARKKAILET SIIS ITSEÄSI, OLET EPÄVARMA.
" isoissa kaupungeissahan ihmiset elää kaikki omassa pienessä maailmassaan, eikä tulla ollenkaan toimeen toisten kanssa muuten kuin puhumalla suurinpiirtein säästä... Jos joku tuntematon avoimesti kertoo elämästään, joka poikkeaa sun omasta elämästäsi, niin hän on automaattisesti outo friikki, koska ei elä niinkuin sinä elät."
JA ITSE VETI ENSIMMÄISENÄ HERNEET NENÄÄN!
" Kyllä Susanna79:n sanat osuivat siinä mielessä syvälle, että oli pakko alkaa neitiä herätellä tosielämään. Ei kukaan voi ajatella noin ahdasmielisesti toisista ihmisistä."
JA OMA AHDASMIELISYYS MUIDEN MIELIPITEITÄ KOHTAAN?
"En minä sanonut asuvani pikkupaikkakunnalla, eikä sinulla ole mitään käsitystä siitä mitä teen työkseni ja millaisessa asemassa olen."
MINÄ MINÄ MINÄ
"Eihän ahdasmieliset ihmiset tule väljemmillä vesillä toimeen ollenkaan, kun heitä ärsyttää juuri se, ettei kaikki ihmiset olekaan samanlaisia... Mutta lopeta nyt hyvä mies kuvittelemasta että olisit jokin "tosimies",
koska et ole sellaista varmaan nähnytkään."
MINÄ NÄEN NIITÄ KOKOAJAN, MINÄ OLEN ROTUNAINEN
"Tunnetteko te todellakin itsenne niin "kakkoseksi", jos miehenne juttelee toisten naisten kanssa???????????"
TOIVOTTAVASTI TUNNETTE, SITÄ MINÄ HALUANKIN.
" Totta hemmetissä minä välitän kaikista muistakin ihmisistä koko maapallolla, mutta minun ei tarvinne leikkiä mitään "näkijää", jotta näkisin tai tajuiaisin jotakin mikä ei ole nähtävissä tai kerrottu...? "
ELI PAREMPI OLLA AJATTELEMATTA MUITA, VASTA SITTEN VOI MIETTIÄ KUN JOKU SANOO JOTAKIN.
Siinä sulle luettavaa, jos et vielä ymmärrä mikä monilla karahti korvaan! - NaituNainen
tosimies kirjoitti:
"Säälittävää tekstiä!!!"
TODELLA AIKUISMAINEN ALOITUS YLEISELLE MIELIPITEELLE.
"Pönkität kyllä aika vahvasti omaa egoasi ajattelemalla noin kuin ajattelet!"
JA MITÄ ITSE TEET?
"Mun mielestä monilla vieraita miehiä katselevilla naisilla on nimenomaan tavallista PAREMPI itsetunto! He eivät häpeä katsoa toisen omaa silmiin, ja heiltä useimmiten löytyy myös huumoria elämään, mitä taasen monilta sinunlaisiltasi umpiuskollisilta puuttuu."
HIRVEETÄ LOKEROINTIA JA HENKILÖKOHTAISTA ARVOSTELUA.
HUOM, MYÖNNÄT ETTET OLE USKOLLISTA SORTTIA!
"Mä en tiedä YHTÄÄN MITÄÄN tämän miehen suhteesta enkä hänen kumppanistaan ja lapsistaan, koska minä viihdyn hyvin tämän MIEHEN seurassa, eikä hänen perheensä liity siihen millään muotoa."
SILTI SEN NAINEN ON MUKAVA (JA VAIN SIKSI, ETTÄ JÄTTÄÄ SUT RAUHAAN SEN UKON KANSSA).ITSEKKYYTTÄ.
"Minun vointini on aivan mainio, ja olen todella tyytyväinen siihen että "saan oman osani" tästä miehestä, koska kerranhan tällä maapallolla vain eletään."
MINÄ MINÄ MINÄ
"Jos tuon minun miestuttavani/-ystäväni suhde jostakin syystä kariutuisi, niin tilanne olisi heti ihan toinen. Sitähän ne naiset aina pelkäävätkin. Mutta siihen asti elellään niinkuin elellään... "
NIIN, SITTEN KUN...
"toisilla on vähän suuremmat tarpeet kuin toisilla, ja suurempi vietti kuin toisilla. Juuri sinunlaisesi naisethan EIVÄT ymmärrä sellaisia naisia, jotka eivät ota liittoja ja suhteita ihan kuolemanvakavasti."
TOISTEN LUOKITTELUA, OMAN SEKSUAALISUUDEN KOROSTAMINEN.
"Jos miesystäväni (tuntuu paremmalta) kumppani ei olisi halunnut, että minä ja hänen miehensä tutustumme toisiimme, olisin todella saattanutkin heittäytyä hankalaksi ja pitää kiinni oikeudestani tutustua kiinnostavaksi kokemaani mieheen, oli hän sitten naimisissa tai ei."
MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ TEEN MITÄ HALUAN.
"Minähän en esimerkiksi kertonutkaan miten SEKSIKÄS tämä miesystäväni on, eli joko muuttui ääni kellossa, ja alat pitää minuakin "ärsyttävänä varattujen vonkaajana"??? Enhän minäkään nyt mistään KIRJALLISUUDESTA miesystäväni kanssa jutustele... "
NIIN VAAN JUTELLAAN AIVAN MUUSTA.
"Ai juu, mutta mehän ollaan KESKUSTELUPALSTALLA, jossa joku toinenkin voi "kuulla" kommenttisi... Ei pidä härkääntyä, jos keskustelupalstalla ei saa harrastaa yksinpuhelua... "
MITÄ V***A SINÄ SITTEN TEET?'
"olet todella puolustuskannalla!"
NIIN JA SINÄHÄN ET TIETENKÄÄN OLE.
" Et ymmärrä ollenkaan. Minä yritin sanoa, ettei minua kiinnosta tietää mitään miesystäväni suhteesta ja kumppanista, koska se ei ole se mistä olen kiinnostunut, vaan se mies on."
NIINPÄ, EI KIINNOSTA KUIN SE MIES.
"Kunnioitat! Kerro mitä tuo lause tarkoittaa, koska minä en sitä taida ymmärtää. "
ET TODELLAKAAN.
"Mutta pliis, anna toisten edes elää... "
ANTAKAA MINUN TEHDÄ MITÄ HALUAN.
"minun, eikä kenenkään muunkaan naisen, EI tarvitse ajatella aina toisten (naisten) puolesta, vaan useimmiten voi toimia ihan oman mielen mukaan."
NIIN, MIKSI TUNTEA SYYLLISYYTTÄ, TEEN MITÄ HALUAN.
"Ei ole mitään sellaista lakipykälää olemassa, ettei varattuihin puoliskoihin ole luvallista ottaa minkäänlaista kontaktia, vaan jokainen tapaus on aina oma asiansa. Yleensä vaan tahtoo olla, että sellaiset naiset, jotka haluavat miehensä/miesystävänsä pysyvät kaukana kaikista muista naisista, luulevat olevansa jonkin ihme lain noudattajia, ja että heidän lakiaan rikkovia voi halveksia automaattisesti. Pitäisi ehkä opetella tulemaan toimeen toisten ihmisten kanssa"
LAKIKO SINUA MUKA PIDÄTTELISI?
"Mikä luokitellaan iskemiseksi? Jos olisin ollut superasiallinen ja ongelmia kartteleva nainen, en olisi edes missään vaiheessa tullut tutustumaan miesystävääni."
MYÖNNÄT SIIS, ETTÄ ONGELMIA ON.
"En minä silti mikään tahallinen vokottelija ole, mutta halusin toki tutustua tapaamaani ihanaan mieheen. Onneksi hänen puolisonsa ei siitä pahasti ajatellut, eli kannatti olla ajattelematta häntä. Jos olisin ollut "normaali vastuuntuntoinen naitu nainen", en todennäköisesti olisi uskaltanut tehdä elettäkään ilmaistakseni haluni tutustua kyseiseen mieheen, koska olisin "kunnioittanut" hänen parisuhdettaan. Näinhän se menee? Onneksi olin kuitenkin oma itseni, koska näin on parempi! "
ELI MYÖNNÄT ITSEKIN, ETTET KUNNIOITA.ELI ET OLE VASTUUNTUNTOINEN NAINEN. KANNATTI TODELLA OLLA UHRAAMATTA AJATUSTAKAAN VAIMOLLE.
"Minä kuitenkin puhun paljon työkseni, enkä kovinkaan usein kuule kritiikkiä mielipiteistäni. Pikemminkin moni on kiittänyt mielen avastamisesta..."
KETÄ SINÄ TÄÄLLÄ AUTAT, ITSEÄSI KORKEINTAAN.
"Minä olen enemmän tietoinen itsestäni kuin moni muu, ja senpä takia minulla on niin paljon valmiiksi ajateltuja mielipiteitä eri asioista."
TARKKAILET SIIS ITSEÄSI, OLET EPÄVARMA.
" isoissa kaupungeissahan ihmiset elää kaikki omassa pienessä maailmassaan, eikä tulla ollenkaan toimeen toisten kanssa muuten kuin puhumalla suurinpiirtein säästä... Jos joku tuntematon avoimesti kertoo elämästään, joka poikkeaa sun omasta elämästäsi, niin hän on automaattisesti outo friikki, koska ei elä niinkuin sinä elät."
JA ITSE VETI ENSIMMÄISENÄ HERNEET NENÄÄN!
" Kyllä Susanna79:n sanat osuivat siinä mielessä syvälle, että oli pakko alkaa neitiä herätellä tosielämään. Ei kukaan voi ajatella noin ahdasmielisesti toisista ihmisistä."
JA OMA AHDASMIELISYYS MUIDEN MIELIPITEITÄ KOHTAAN?
"En minä sanonut asuvani pikkupaikkakunnalla, eikä sinulla ole mitään käsitystä siitä mitä teen työkseni ja millaisessa asemassa olen."
MINÄ MINÄ MINÄ
"Eihän ahdasmieliset ihmiset tule väljemmillä vesillä toimeen ollenkaan, kun heitä ärsyttää juuri se, ettei kaikki ihmiset olekaan samanlaisia... Mutta lopeta nyt hyvä mies kuvittelemasta että olisit jokin "tosimies",
koska et ole sellaista varmaan nähnytkään."
MINÄ NÄEN NIITÄ KOKOAJAN, MINÄ OLEN ROTUNAINEN
"Tunnetteko te todellakin itsenne niin "kakkoseksi", jos miehenne juttelee toisten naisten kanssa???????????"
TOIVOTTAVASTI TUNNETTE, SITÄ MINÄ HALUANKIN.
" Totta hemmetissä minä välitän kaikista muistakin ihmisistä koko maapallolla, mutta minun ei tarvinne leikkiä mitään "näkijää", jotta näkisin tai tajuiaisin jotakin mikä ei ole nähtävissä tai kerrottu...? "
ELI PAREMPI OLLA AJATTELEMATTA MUITA, VASTA SITTEN VOI MIETTIÄ KUN JOKU SANOO JOTAKIN.
Siinä sulle luettavaa, jos et vielä ymmärrä mikä monilla karahti korvaan!Sulla on jokin ongelma. Kerro nyt ihmeessä jotain itsestäsi, luen heti huomenna...
Oletko siis mies, nainen, homo, lesbo vai transu vai kaikkea tätä? Koita jo päättää... Et sinä kyllä MIEHELTÄ kuulosta. Tosin jos olisitkin mies, olisit varmaankin sellainen vankilaan joutava mies, joka pitää naistaan vain nyrkin ja hellan välissä vailla pienintäkään oikeutta ajatella omilla aivoilla ja toteuttaa itseään... Eihän sellaisen kanssa voi kukaan elää...
Sinulla ei nyt kyllä näyttänyt olevan mitään ASIAA, joten minulla ei ole mitään kommentoitavaa!?
Mutta mitenniin muka olisin MYÖNTÄNYT etten olisi uskollista sorttia? Juu, en minä sellaiseen suostuisi, että koko loppuelämäni ajan en saisi katsoakaan muita miehiä, saati sitten jutella heidän kanssaan... Jos uskollisuus sinun mielestäsi on noin vakava asia, niin kaippa minä sitten en ole niin hirveän uskollinen...... Voi täytinen miten naurettavaa...
Hmm... MITÄ on 'itsekkyys' tässä minun tapauksessani? Se että minä tiedän että toisetkin ihmiset osaavat puhua, on tietenkin aika lailla niitten toisten ihmisten puolisoitten aliarviointia...... Huh-huijaa....
Totta kai minun on usein mainittava sana 'minä', jos minä kerron itsestäni, tai vastaan kysymykseen joka koskee itseäni! Vai pitääkö puhua kolmannessa persoonassa? Koitahan pysyä asiassa...
En minä KOROSTA seksuaalisuuttani. Meinasin sanoa, että kaikkihan me ollaan seksuaalisia olentoja, mutta sehän ei taida totta ollakaan... Löytyy myös kaiken muunkinlaisia olentoja.
Hirveetä katkeruutta vain, puhu jotain asiaa, kiitos. - -Sister-
NaituNainen kirjoitti:
Ei, meidän ystävyyssuhteemme EI haittaa ketään.
Valitan jos ärhentelen aina välillä, alan tässä jo rauhoittua syötyäni ähkyksi asti herkullisia mansikoita... Rauha maassa...Juu rauha maassa.:) Mä mikään ole sua ja tekemisiäsi NaituNainen tuomitsemaan sinua IRL tuntematta.Ja mulla yleensä todellakin(!) on yöaikaan (ja muulloinkin)parempaa tekemistä,kuin notkua tällaisella (joskus aika low keskustelun tasoa sisältävillä)keskustelu-palstoilla.Kuten mun tulevan väikkärin suunnittelu esim.,ja nukkuminen..heh.
Silti, mä ymmärrän tasan tarkkaan,mistä monet tässä viestiketjussa on hiukan ärsyyntyneet sulle,hyvä NaituNainen! Musta sinä kyllä vähän ristiriitaisia olet välillä puhunut.Ja: sä et ole vastannut sulle esitettyihin kysymyksiin! Mun mielestä se ei ole mitään kommentointia,jos sä et mitenkään vastaa ihmisten sulle esittämiin kysymyksiin, vaan jaarittelt niitä näitä.Silloin se olis ihan sama, vastaatko sä ollenkaa vai et, koska yhtä ignore-hommalta se tuntuu muista kirjoittajista kuitenkin.
Sun ei ole mikään pakko tehdä omasta elämästäs tiliä jossain kuppasella keskustelupalstalla;),mutta silti toivoisin (jos jaksan/kerkeän vielä käydä katsomassa vastauksia), että kommentoisit mun viimeistä kymystäni.Eli: toivoisitko itsesi lailla ajattelevan ja itsesi lailla käyttäytyvän "nais-ystävän" omalle miehellesi sinun lisäksesi ystäväksi? Jos em.asia on susta ihan ok.,niin sun ystävyys-suhteesi tuohon naimisissa olevaan mies-ystävääsi on todellakin hyvä homma varmaankin.:)Seikka, jos em. asia sua haittaisi,kertoo siitä, ettei sulla ole (sorry nyt vaan)ihan puhtaat jauhot pussissas hengatessas tuon ystävä-miehes kanssa,ja saattaisit toiminnallas satuttaa aika monia.Silti toivoisin,että vastaisit, ja olisit vastauksessasi rehellinen.Itse puhuit esim. Raamatusta...Mitenkäs se menikään, että "Tee muille se,mitä toivot itsellesi tehtävän"... - Nelonen - Jotain aivan muuta
NaituNainen kirjoitti:
Sulla on jokin ongelma. Kerro nyt ihmeessä jotain itsestäsi, luen heti huomenna...
Oletko siis mies, nainen, homo, lesbo vai transu vai kaikkea tätä? Koita jo päättää... Et sinä kyllä MIEHELTÄ kuulosta. Tosin jos olisitkin mies, olisit varmaankin sellainen vankilaan joutava mies, joka pitää naistaan vain nyrkin ja hellan välissä vailla pienintäkään oikeutta ajatella omilla aivoilla ja toteuttaa itseään... Eihän sellaisen kanssa voi kukaan elää...
Sinulla ei nyt kyllä näyttänyt olevan mitään ASIAA, joten minulla ei ole mitään kommentoitavaa!?
Mutta mitenniin muka olisin MYÖNTÄNYT etten olisi uskollista sorttia? Juu, en minä sellaiseen suostuisi, että koko loppuelämäni ajan en saisi katsoakaan muita miehiä, saati sitten jutella heidän kanssaan... Jos uskollisuus sinun mielestäsi on noin vakava asia, niin kaippa minä sitten en ole niin hirveän uskollinen...... Voi täytinen miten naurettavaa...
Hmm... MITÄ on 'itsekkyys' tässä minun tapauksessani? Se että minä tiedän että toisetkin ihmiset osaavat puhua, on tietenkin aika lailla niitten toisten ihmisten puolisoitten aliarviointia...... Huh-huijaa....
Totta kai minun on usein mainittava sana 'minä', jos minä kerron itsestäni, tai vastaan kysymykseen joka koskee itseäni! Vai pitääkö puhua kolmannessa persoonassa? Koitahan pysyä asiassa...
En minä KOROSTA seksuaalisuuttani. Meinasin sanoa, että kaikkihan me ollaan seksuaalisia olentoja, mutta sehän ei taida totta ollakaan... Löytyy myös kaiken muunkinlaisia olentoja.
Hirveetä katkeruutta vain, puhu jotain asiaa, kiitos."Sinä olet ilkeä mies, etkä edes mies, vaan homo ja sika ja raiskaaja ja pahoinpitelijä ja huumeNARKOMAANI!?!? KoSKA olet kanssani eri mieltä olet paskakakka ja joudat VANKILAAN! Älä ulise turhista vaan kerro että olen kaikessa oikeassa koska sen juuri haluan kuulla JA SITTEN KUN KAIKKI MYÖTÄVÄT MINUN OLEVAN PARAS JA OIKEASSA NIIN PIDÄN TURPANI KIINNI JA OLEN TYYTYVÄINEN TEHDÄÄNKÖ VITTU DIILI SENKIN MIES SIKA SITÄ PAITSI MUN MIES ON VITUSTI PAREMPI KU SÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
- NaituNainen
-Sister- kirjoitti:
Juu rauha maassa.:) Mä mikään ole sua ja tekemisiäsi NaituNainen tuomitsemaan sinua IRL tuntematta.Ja mulla yleensä todellakin(!) on yöaikaan (ja muulloinkin)parempaa tekemistä,kuin notkua tällaisella (joskus aika low keskustelun tasoa sisältävillä)keskustelu-palstoilla.Kuten mun tulevan väikkärin suunnittelu esim.,ja nukkuminen..heh.
Silti, mä ymmärrän tasan tarkkaan,mistä monet tässä viestiketjussa on hiukan ärsyyntyneet sulle,hyvä NaituNainen! Musta sinä kyllä vähän ristiriitaisia olet välillä puhunut.Ja: sä et ole vastannut sulle esitettyihin kysymyksiin! Mun mielestä se ei ole mitään kommentointia,jos sä et mitenkään vastaa ihmisten sulle esittämiin kysymyksiin, vaan jaarittelt niitä näitä.Silloin se olis ihan sama, vastaatko sä ollenkaa vai et, koska yhtä ignore-hommalta se tuntuu muista kirjoittajista kuitenkin.
Sun ei ole mikään pakko tehdä omasta elämästäs tiliä jossain kuppasella keskustelupalstalla;),mutta silti toivoisin (jos jaksan/kerkeän vielä käydä katsomassa vastauksia), että kommentoisit mun viimeistä kymystäni.Eli: toivoisitko itsesi lailla ajattelevan ja itsesi lailla käyttäytyvän "nais-ystävän" omalle miehellesi sinun lisäksesi ystäväksi? Jos em.asia on susta ihan ok.,niin sun ystävyys-suhteesi tuohon naimisissa olevaan mies-ystävääsi on todellakin hyvä homma varmaankin.:)Seikka, jos em. asia sua haittaisi,kertoo siitä, ettei sulla ole (sorry nyt vaan)ihan puhtaat jauhot pussissas hengatessas tuon ystävä-miehes kanssa,ja saattaisit toiminnallas satuttaa aika monia.Silti toivoisin,että vastaisit, ja olisit vastauksessasi rehellinen.Itse puhuit esim. Raamatusta...Mitenkäs se menikään, että "Tee muille se,mitä toivot itsellesi tehtävän"..."toivoisitko itsesi lailla ajattelevan ja itsesi lailla käyttäytyvän "nais-ystävän" omalle miehellesi sinun lisäksesi ystäväksi?"
No en minä kyllä vähääkään estele, koska ystävistä on yleensä pelkkää iloa! Kyllä todellakin toivoisin, että kaikki mieheni tapaamat naiset olisivat yhtä avoimia kuin minä. Ettei mieheni tarvitsisi pelätä että jollain olisi jotain suunnitelmia hänen varalleen. Ei hän nyt ainakaan pelkää mitään, mutta on aavistellut pari kertaa, että joistakin tyypeistä kannattaa pysytellä kaukana, kun he eivät osaa kuin sotkea sekä oman että toistenkin elämän... Voi sitä ystävystyä ihan siististikin.
(Kysymys on kyllä outo, kun en ymmärrä miksei puolisolla saisi olla ystäviä...) - *Sister*
NaituNainen kirjoitti:
"toivoisitko itsesi lailla ajattelevan ja itsesi lailla käyttäytyvän "nais-ystävän" omalle miehellesi sinun lisäksesi ystäväksi?"
No en minä kyllä vähääkään estele, koska ystävistä on yleensä pelkkää iloa! Kyllä todellakin toivoisin, että kaikki mieheni tapaamat naiset olisivat yhtä avoimia kuin minä. Ettei mieheni tarvitsisi pelätä että jollain olisi jotain suunnitelmia hänen varalleen. Ei hän nyt ainakaan pelkää mitään, mutta on aavistellut pari kertaa, että joistakin tyypeistä kannattaa pysytellä kaukana, kun he eivät osaa kuin sotkea sekä oman että toistenkin elämän... Voi sitä ystävystyä ihan siististikin.
(Kysymys on kyllä outo, kun en ymmärrä miksei puolisolla saisi olla ystäviä...)Yhä ymmärrän,mistä syistä sulle "NaituNainen" tällä palstalla on ärsyynnytty.Sun tyylis ON aika provosoiva.Silti,tuskin kukaan nyt tässä (hallelujaa,heh!)viimekädessä haluaa sua lähteä tuomitsemaan mistään.:) Ainakin kaikki täyspäiset ihmiset tajuaa kyllä (ärtymyksen hälvettyä..),että ei ne sinua ja sun elämääs tunne, ja kaikki suhteet& tilanteet on aina yksilökohtaisia.
Silti oikeasti: muiden ihmis-suhteita kannattaa aina kunnioittaa.Mitä sit tapahtuis, jos KAIKKI toimis sillä tavalle, että mulle nyt kaikki ja heti ja p*skat muiden elämästä? Kuten ketjun aloittaja sanoi, heille toivois tapahtuvan ainoastaan sen Karman lain verran...
Mut hyvää kesää sullekin vielä kerran NaituNainen! Uskon, että reaali-elämässä voisit olla ihan jees-ihminen.:)
- PoN
Ainakin itse olen huomannut sellaisen ilmiön, että jos olen liikkeellä jonkun naispuolisen kanssa, "tyrkylle" tulevien naisten määrä triplaantuu verrattuna siihen jos olen liikkeellä yksin tai miesporukassa - ja nämä tyrkylle tulijat myös lähestyvät huomattavasti aktiivisemmin.
Jonkinlaisesta kilpailuvietistä tai "on se jollekin muullekin kelvannut"-mentaliteetista näyttäisi olevan kyse. Vapaasta miehestä ei kai ole tarpeeksi haastetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046