Olipa kerran Orimattila

Anonyymi-ap

Oli vanhaan hyvään aikaan Orimattila niminen kunta silloisessa Uudenmaanläänissä.
Maaseutupaikkakunnalla oli runsaasti teollisuutta joka työllisti ja toi hyvinvointia kylään. Sivukylillä maatalous menestyi ja talojen isännät hankkivat kilpaa uusia traktoreita ja puimureita sekä laajensivat navettojaan.
Sivukylilläkin palvelut oli kiitettävällä tasolla. Pankkeja ja kyläkauppoja oli ja onnikat kulki jopa muutaman kerran päivässä Helsinkiinkin. Se on ollut monelle iso tapahtuma kun on käynynnä hesassa.
Keskustassa oli menoa ja vilskettä. Erkontiellä oli jopa liikenneruuhkia. Ei ollut tyhjiä liikehuoneistoja kylällä. Lahteen mentiin aina vuoteen 1987 vanhaa tietä myöten. Se oli kokemus kun mentiin virenojan ja pennalan kautta pikkutietä, siinä oli iso mäkikin pennalassa. Nykyään mennään suoraa isoa tietä pitkin eikä siinä ole nostalgiaa lainkaan.
On hieno homma jos olet syntynyt viimevuosisadalla siten että muistat ajat ja muutoksen jonka orimattila on kokenut. Hilskan kauppaakaan ei nuoremmat enää muista, surullista. Opistosta eivät ole kuulleetkaan. Naamabaari on jo ihan ufojuttu monellekin.
90-luvun lamasta alkoi orimattilan alasajo. Ei sitä voi laman syyksi laittaa että orimattila sakkasi pahasti. Nousihan muutkin paikkakunnat 90-luvun lamasta mutta orimattila ei. Se on huonon johtamisen syytä.

6

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä alotus. Nostalkiaa entisistä hyvistä ajoista. Helvetin huonosti johdettu Orimattilaa ja se van jatkuu.

• Anonyymi

Aika entinen ei koskaan enää palaa. Orimattila on onnensa menettäny. Liitos Lahteen on edessä.

• Anonyymi

Orimattilan jatkuvan alamäen syy on huono johtaminen. Kun Orimattilasta tuli kaupunki ja paras kunnanjohtaja Aulis Aaltonen jäi eläkkeelle niin se oli kaiken tuhon alku. Yhtäkään hyvää ja jämptiä johtajaa ei Aaltosen jälkeen ole ollut.

• Anonyymi

Totta joka sana. Osmo Pieski kyllä on ollu hänen jälkeensä paras. Tulis takasin.

• Anonyymi

Se että täältä lähtee nuorison paras aines pois opiskelujen takia ja jää sille teilleen. Jäljelle jääneet on sitä heikompaa ainesta ja kun heikompi aines vielä lisääntyy keskenään, niin on selvää ettei tulos ole mikään hyvä. Olisikin mietittävä että olisiko yhteiskunnan syytä estää heikomman aineksen lisääntyminen?

• Anonyymi

Orimattilalla on myös tänne muuttavien suhteen sama asia kun valtakunnalla. Eli Suomeen muuttava aines ei ole mitään parasta mahdollista. Ja Orimattilaan muuttava aines, vaikka ovatkin pääosin kantasuomalaisia on muuta kun parasta mahdollista.
      Suomen sisällä paras aines muuttaa suuriin kaupunkeihin joissa näille on koulutustaan vastaavaa hyväpalkkaista työtä. Orimattilan kaltaisiin kyliin muuttaa lähinnä ammattikoulutasoinen sakki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe