Masennuslääkkeiden lopetus?

Onko kellekään muulle tullu iha hirveitä fyysisiä ja psyykkisiä oloja, ku on yrittäny lopettaa mielialalääkkeet? Oon muutaman kerran yrittäny lopettaa ne, mut on tullu tosi kauheet olot: on oksettanu, itkettäny, sattunu päähä, on tuntunu et ei pää kestä, vaik oon yrittäny lopettaa ne tosi pikku hiljaa... Joten, mikähän avuks, ku en haluis kuitenkaa lopun ikääni niitä syyä???
73774
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Mitähän lääkkeitä olet syönyt. Minulla ei mitään fyysisiä oireita, halusin lopettaa, mutta aivan liian aikaisin. Pieni töytäisy parin viikon kuluttua ja olin lähtöpisteessä. Syö pieniä annoksia, jos tuntuu, että oma serotoniini ei riitä ja vaikka lopun elämää, niinhän ne ottavat insuliiniakin.

Äänestä

CCHR FINLANDISTA

varmaan antavat ohjeita , ja voivat neuvoa jonkun lekurin joka auttaa sinua.
FINLAND
Citizens Commission on Human Rights Finland
Post Box 145
00511 Helsinki

http://www.cchr.org/feature/chapters/index.htm

varo tuon toisen vastaajan kaltaisia psykiatreja, ne haluavat kaikki huumata tropeillaan, jotka voivat olla hyvinkin tuhoisia.

Äänestä
  • scientologiaa. Kannattaa varoa. Aivopesua, rahastusta yms ameriikan malliin.

    Käykää uskonto/scientologia-palstalta lukemassa tarkemmin, mitä nämä verenimijät tekevät.

    Äänestä

  • yksi osa kirjoitti:

    scientologiaa. Kannattaa varoa. Aivopesua, rahastusta yms ameriikan malliin.

    Käykää uskonto/scientologia-palstalta lukemassa tarkemmin, mitä nämä verenimijät tekevät.

    Scientologiasta et tiedä mitään muuten kuin lukemalla tai tutustumalla SUORAAN siihen mitä L. Ron Hubbard on julkaissut. Tee se ja huomaat saman kuin minäkin

    Scientologia toimii hyvin ja on auttanut jo miljoonia. Suosittelen! Tiedän tämän sillä sisareni on korkea scientologi, jonka olen nähnyt saavan suuren hyödyn ja henkilökohtaisen voiman ja itsevarmuuden scientologian avulla, ja olen myös itse tehnyt muutaman kurssin aikoinaan, ja ne auttoivat minua valtavasti. Olen saavuttanut todella paljon paremman olotilan scientologian kurssien avulla. Olen taloudellisestikin ajatellen jo satoja tuhansia euroja voitolla scientologian minulle tuoman avun ansiosta.

    Huomio, siis kaikki vaan ihan scientologian perustietojen ansiosta.

    Lukekaa itse, sensijaan että uskoisitte jotain vastapropagandaa, jossa ei ole välttämättä totuuden hiventäkään koko asiasta.

    http://koti.phnet.fi/yliins/page5.html

    Äänestä

oon syöny useaa eri masennuslääkettä jne..ja oon yrittäny päästä viimein eroon seronilista, ihan pikkuhiljaa vähentämällä.. (vähennys tapahtunut parin kk:n sisällä) mutta ei.. olo on aivan kamala..
päässä napsahtelee ja sattuu päähän & tuntuu joka paikka niin veltolta ja väsyneeltä.. pyörryttää, oksettaa, itkettää, ahdistaa ja suututtaa.. saan välillä jopa uskomattomia raivokohtauksia jolloin kaikki ympärilläni olevat ihmiset ovat vaarassa.
en halua puhua tästä psykiatrilleni, koska tiedän joutuvani silloin osastolle uusien lääkkeiden koekaniiniksi...
en pysty toimimaan tavallisessa arkipäivässä, vaikka olisi asioita ja tekemistä joista tulisi selvitä.. mm. koulut, harrastukset jne.. mutta tämä olo on niin hirveä ettei oikeen taho onnistua!!

Äänestä

Itse olen tehnyt oman lääkärini kanssa selvän purku suunnitelman. Ei tuollaisten lääkkeiden lopettamista noin vaan tehdä... se vie aikaa, jopa vuosia, riippuu määristä! Pikku hiljaa ja ajan kanssa! Toisaalta jotkut syövät pienintä määrää lopunikää pitääkseen vain ylläpidon, ettei esim. masennus puhkea uudestaan!!

Äänestä

Minä aloin vähentää Sepram 20 mg 7 vuoden syömisen jälkeen. Aloitin maaliskuulla. Olen vähentänyt aina 5 mg kerralla ja käyttänyt sitten taas 3 vkoa jne. Viimeisen viiden millin lopettamisen kanssa tulikin enemmän ongelmia. Jouduin kuitenkin ottamaan 5 mg kolmen päivän välein, kun "sähkärit" alkoi tuntua liika voimakkailta. Nyt olen ollut ilman kaksi viikkoa. Sähkäreitä tulee aina välillä muttei niin voimakkaita ja usein, että olisin joutunut ottamaan pillerin. Hermojakaan ei kiristä niin kovasti enää. Minuakin kiinnostaisi tietää kuinka kauan se ottaa, että sähkärit loppuu.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Paha olo kirjoitti:

Onko kellekään muulle tullu iha hirveitä fyysisiä ja psyykkisiä oloja, ku on yrittäny lopettaa mielialalääkkeet? Oon muutaman kerran yrittäny lopettaa ne, mut on tullu tosi kauheet olot: on oksettanu, itkettäny, sattunu päähä, on tuntunu et ei pää kestä, vaik oon yrittäny lopettaa ne tosi pikku hiljaa... Joten, mikähän avuks, ku en haluis kuitenkaa lopun ikääni niitä syyä???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu