Miksi Lestadiolaiset eivät tee katuevankeliointia Suomen kaduilla, jos kerran Lestadiolaiset on ainut oikea seurakunta ja Jeesushan sanoi, että menkää kaikkeen maailmaan ym...
Katuevankeliointi
8
634
Vastaukset
- evankelistaa ovelle odottaen
Tuossa on se huono puoli, että silloin joutuisi seurustelemaan huonompien ihmisten kanssa, tapaamaan uskottomia & maailmassa olevia ja olemaan seuroista pois.
On turha luulla, että varsinkaan vanhoillislestadiolaisuus mikään herätysliike olisi. Tai sitten en vaan ole tilastollisista syistä tavannut ketään, jonka liike olisi nostanut ojanpohjalta Kristuksen seuraajaksi.
P.S.
Kyllä ne ovat jo tietoisia omasta ylivertaisuudestaan, ettei liikkeen jäseniä tarvitse hehkuttaa laatusanassa isoa alkukirjainta käyttäen... - katuva
On myös polkuja.
Ja minä kadun. - Mike
Jos ihan rehellinen olen itselleni, luulisin että suurin este katuevankelioimiselle on pelko ja häpeä. Ei yksinkertaisesti ole niin paljon rohkeutta ja rakkauttakaan että lähtisin kadulle kertomaan.
Kun pienestä pojasta asti on saanut pilkkaa osakseen esleasuna, niin on siitä vielä niin haavoilla, että sitä häpeää aikuisenakin kertoa kenellekkään. En kykene enää olemaan kummajainen.
Luulen et häpeä leimatuksi tulemisesta voisi olla suurin syy monelle, vai onko, Kertokaa jos on muita syitä?- meikäläinen
Tätä evankelijointi asiaa en ole tullut edes miettineeksi. Joskus jollekkin pois lähteneelle sanon, -Tule seuroihin. Mutta ei ole silläkään ollut suurta vastakaikua.
Jos ei seurat kiinnosta, niin en mä voi sille mitään tehdä.
Kadulle en menis, niin paljon ei oo mulla pokkaa.
Siinnä oon sun kanssasi samaa mieltä, ettei ole voimaa olla enää kummajainen, ihan tavallinen ihminen vaan.
- ihan
hyvä etteivät leastadiolaiset enempää evankelio muualla. Eipähän tuu sitten lisää uusia lessuja. Se on hyvä että viedään vaan ja ainoastaa Jeesusta maailmalle, eikä leastadiolaisuutta kaikkine ihmisoppeineen.
- Anonyymi00006
Mulla on taas puolestaan epäuskoa tuottava asia katu julistukseen, kun Seurakunnassakaan ei pahemmin kuunnella jos on jotain sanottavaa, siksi tulee poistuttua paikalta ennen sosiaalisia tilanteita Seurakunnan sisällä, ja kun puhuminen jää vähemmälle, ei osaa kunnolla edes puhua, ja jengi kysyy koko ajan "mitä mitä mitä oikein sanoit...puhu kovempaa....ei saa selvää...." Siksi helpompi kirjoittaen julistaa Evankeliumia ja Herran herättämiä ajatuksia.
- Anonyymi00007
No se ei ole kaksi piippuinen juttu oikeastaan siinä on 4 asiaa joista 3 selitän jos en unohda neljäs on seurakunnan ajatus eli tapa toimia sitä en vaivaudu avaamaan kysykää heiltä itseltään.
Ensimmäinen asia on mitä raamattu sanoo siitä että se ei häpeään* joudu joka...jne...jos joku muistaa paikan saa lisätä...asia sisällöllisesti omin sanoin joka valitsee Jumalan ja Kristuksen puolen ei joudu häpeään jne...koska siis Kristuksen Henki tavallaan on suurempi kuin se häpeä. Eli kun sinulla ei ole kristuksen henkeä silloin sinulla on vain häpeä.
Toinen asia on se että ne ihmiset jotka julistavat kadulla vaikka heillä ei olisikaan Kristuksen Henkeä niin koska he eivät todista itsestään eikä omasta krostillisyydestään vaan Jeesuksesta Kristuksesta niin he vierittävät vastuun pois itsestään Kristuksen päälle jos joku tulisi sanomaan minä näen sinulla ei ole mitään olet bluffi niin hän vastaa näin en minä itsestäni todista vaan Jeesuksesta Kristuksesta siksi hän ei häpeä koska hän ei puhu itsestään.
Eli tässä ensimmäisessä tapauksessa hän häpesi koska hän todisti itsestään mutta ei hänellä ollut mitään mistä kerskata eli Kristuksen Henkeä.
Kun taas tapaus kahdessa hänellä ei myöskään ollut Kristuksen henkeä mutta hän ei hävennyt koska hän ei todistanut itsestään vaan Kristuksesta.
Sitten on tämä kolmas vaihtoehto. Että sinä todistat siitä Kristuksen Hengestä jonka sinä olet itse saanut hänkään ei häpeä hän todistaa Kristuksesta ja itsestään ei asettain itseään Jumalan paikalle vaan todistuksen kiveksi että hän on Pyhän Hengen temppeli niin kuin raamattu sanoo mitä siis hän häpeäisi että hän on täynnä pyhää henkeä?
Oliko se todella se kolmas asia? En muista enään..minulla on tunne että jotain unohtui tai muuttui matkalla. Kuitenkin tässä oli ainakin 3 asiaa selitettynä puhtaaksi.
Tämä neljäs asia seurakunnan tapa toimia se tulee laista mutta te tiedätte veljet ettei kristitty ole lain alainen vaan Jumalan Hengen alainen siihen säätyyn minkä Henki kehoittaa ja kutsuu sentähden jos Henki sanoo saarnaa kadulla niin kristitty saarnaa.
Mutta se on silloin eri asia kuin tehdä lähetystyötä* omasta aivoituksesta.
Jumalan hengen kutsun toteutus kun ei ole työtä*
He paljastavat jo itsensä siinä kun he sanovat me teemme raskasta työtä.
Eli mitä he paljastivat? Sen ettei he kuulleet* Pyhää Henkeä siksi se oli niin raskasta työtä* kun kynnettiin omanvanhurskauden sarkaa ilman Jumalan Hengen vaikuttamaa kutsua* joka kutsutaan kuninkaallinen pappeus Pyhä* kansa viemään eteenpäin valtakunnan* evankeliumia, missä siis työ? Ei, työtä ei ole, on vain Pyhä Henki! - Anonyymi00008
Niillähän on kasteen armo, ei niiden tarvitse mitään tehdä, ei yhtään mitään, vaan ne on kastettu sillä ainoalla ja oikealla kasteella ja siinä se lepää.
Tietenkin tulisi olla huolissaan siitä että muu väki kaikkoaa kirkosta eikä anna lapsiaan kastaa eikä heidän kuulla suvivirttä.
Sille tartis tehdä jotain, mutta enemmän kirkon sisällä kuin kadulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38869Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad29607Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26548Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24531
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17493Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16492