Vartija poliisissa

Daaniel

Kun tänäpäivänä yksityissektorin vartijan palkat
vain nousee niin miksi valtion leivissä mm.poliisit ja vartijat saa huonompaa korvausta
työnantajalle annetusta omasta ajasta?

esim seuraavassa, huomioi vaativuusluokat!!!
http://www.mol.fi/Tyovoimapalvelut/Paikat/9/0/6/Vartija$$$!06214512.html

6

2380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virkamies
    • Ex vartija.

Totuuksia on monenlaisia. Olen ollut niin vartiointiliikkeen vartijana kuin valtiolla. Valtiolla on selkeesti paremmat ylityokorvaukset ja muut edut (koulutusta, pitkat lomat yli 15v palvelleilla, varma toimiva palkanmaksu....).

• kimi

no, taitaa kumminkin yksityissektorilla olla peruspalkka karvan verran alle tuonkin palkan. Ja ottaen huomioon valtion lisät.. ja mitkä ne on yksityisellä.

• jaska

Kyllä valtion palkka pesee yksityisen puolen mennen tullen. Valtiossa yölisä on 30% ja iltalisä 15%. Sunnuntaikorvaus alkaa lauantaina klo 18:00 jälkeen. Peruspalkka alkaa siitä, mitä yksityisellä puolella on tason IV palkka, ilman ikälisiä. Näin Pv:n siviili vartiointipuolella.. Ikävä tosiasia, mutta näin on. Itse olin 4 vuotta yksityisellä puolella ja kyllä sen palkan kanssa sai aina tapella, varsinkin Turvatiimillä.

• zone2
        jaska kirjoitti:

Kyllä valtion palkka pesee yksityisen puolen mennen tullen. Valtiossa yölisä on 30% ja iltalisä 15%. Sunnuntaikorvaus alkaa lauantaina klo 18:00 jälkeen. Peruspalkka alkaa siitä, mitä yksityisellä puolella on tason IV palkka, ilman ikälisiä. Näin Pv:n siviili vartiointipuolella.. Ikävä tosiasia, mutta näin on. Itse olin 4 vuotta yksityisellä puolella ja kyllä sen palkan kanssa sai aina tapella, varsinkin Turvatiimillä.

Mutta työn määrä ja kuva eriävät aika lailla. Monet yllättyisivät kun saisivat tietää kuinka vähän "hommia", toisin sanoen varsinaisia työtehtäviä, tavanomaisen paikallisvartijan yövuoro sisältää.

Tuon kirjoitettuani on pakko lisätä, että varsin monella alalla työ on vieläkin helpompaa ja palkka paljon kovempaa.

• ei se palkasta ole kiinni
        zone2 kirjoitti:

Mutta työn määrä ja kuva eriävät aika lailla. Monet yllättyisivät kun saisivat tietää kuinka vähän "hommia", toisin sanoen varsinaisia työtehtäviä, tavanomaisen paikallisvartijan yövuoro sisältää.

Tuon kirjoitettuani on pakko lisätä, että varsin monella alalla työ on vieläkin helpompaa ja palkka paljon kovempaa.

Sen verran haluan osallistua tähän keskusteluun että kaikki ei ole kiinni palkasta. Vanhemman konstaapelin peruspalkka pääkaupunkiseudulla pyörii siin 2000 euron luokkaa ja siihen lisät päälle n. 400-1000 euroa kuussa (sis. mahdolliset ylityöt ym) joten kyl se lyö vartijan palkkaa.

Toisaalta teen kyl mielummin poliisin työtä vähemmällä palkalla kun vartijan työtä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe