virusko: selain avaa ikkunoita kymmenittäin?

tarmo

Moi,

mulla on ongelma, joka ilmenee lähinnä win xp:ssä. Firefox ja IE molemmat käyttäytyvät ajoittain siten, että villiintyvät ja avaavat hetkessä kymmenittäin selainikkunoita. Minuutissa kone ehtii avata noin 50 selainikkunaa (joihin avautuu selaimen aloitussivu), ennenkuin saan prosessin tapettua mikä on aika hankalaa kun ikkunoita tunkee auki koko ajan. Koneesta olen skannannut viruksia ja spywarea, mutta mitään ei ole löytynyt, samoin xp:n tietoturvapäivitykset ovat kunnossa. Tietäiskö kukaan mistä on kysymys?

Kerran kävi Linuxin puolella Firefoxilla samoin, mikä saa entistä enemmän ymmälle, mistä ilmiöstä on kyse. Olen havainnut, että selain voi seota riippumatta siitä, onko kone yhteydessä verkkoon tai ei. Olen käyttänyt useita eri koneita ja niissä kaikissa ilmenee tämä sama efekti. Win 98:n kanssa sensijaan ei ole mitään ongelmaa koskaan ilmennyt.

4

892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla
    • ongelma...

esiin jossain tietyssä vaiheessa, esim. heti käynnistyksen jälkeen?

• tarmo

Ongelmaa ei tule heti käynnistyksen jälkeen, vaikka joskus silloinkin. Jos kyseessä ei ole virus, tää voi olla jonkin käyttämäni ohjelman viallinen toiminto, joka tahtoisi näyttää jotakin selaimella mutta epäonnistuu siinä. Täytyy koettaa kartoittaa mikä ohjelma se voisi olla ja miksi, epäilen vähän Norman Antivirus / Firewallia.

Mysteeri on, miksi Firefox alkoi kerran samalla tavalla avata ikkunoita Linuxissa. IE tai Firefox molemmat tekevät sitä Windowsissa lähes joka päivä. Vaikea kuvitella, että jokin virus voisi säilyä koneen muistissa ja käyttöjärjestelmäriippumattomasti kiihottaa juuri selainta.. verkosta taas ei pitäisi tulla, sillä koneet on NAT:lla ja lisäksi ohjelmallisilla palomuureilla suojattu, lisäksi selain on temppuillut ilman verkkoyhteyttäkin..

• zypex

mulla käyttäytyy kone samalla tavalla... mikäköhän lienee syynä.... apuja tarvittaisiin... kone oli pitkään poissa käytöstä, mutta skannasin virukset muutamalla nettivirustorjuntaohjelmalla... viimeiseksi jätin kasperskyn skannaamaan koko systeemin ja siinä kestää kauan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8063
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4953
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2368
    Aihe