virusko: selain avaa ikkunoita kymmenittäin?

tarmo

Moi,

mulla on ongelma, joka ilmenee lähinnä win xp:ssä. Firefox ja IE molemmat käyttäytyvät ajoittain siten, että villiintyvät ja avaavat hetkessä kymmenittäin selainikkunoita. Minuutissa kone ehtii avata noin 50 selainikkunaa (joihin avautuu selaimen aloitussivu), ennenkuin saan prosessin tapettua mikä on aika hankalaa kun ikkunoita tunkee auki koko ajan. Koneesta olen skannannut viruksia ja spywarea, mutta mitään ei ole löytynyt, samoin xp:n tietoturvapäivitykset ovat kunnossa. Tietäiskö kukaan mistä on kysymys?

Kerran kävi Linuxin puolella Firefoxilla samoin, mikä saa entistä enemmän ymmälle, mistä ilmiöstä on kyse. Olen havainnut, että selain voi seota riippumatta siitä, onko kone yhteydessä verkkoon tai ei. Olen käyttänyt useita eri koneita ja niissä kaikissa ilmenee tämä sama efekti. Win 98:n kanssa sensijaan ei ole mitään ongelmaa koskaan ilmennyt.

4

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla
    • ongelma...

      esiin jossain tietyssä vaiheessa, esim. heti käynnistyksen jälkeen?

      • tarmo

        Ongelmaa ei tule heti käynnistyksen jälkeen, vaikka joskus silloinkin. Jos kyseessä ei ole virus, tää voi olla jonkin käyttämäni ohjelman viallinen toiminto, joka tahtoisi näyttää jotakin selaimella mutta epäonnistuu siinä. Täytyy koettaa kartoittaa mikä ohjelma se voisi olla ja miksi, epäilen vähän Norman Antivirus / Firewallia.

        Mysteeri on, miksi Firefox alkoi kerran samalla tavalla avata ikkunoita Linuxissa. IE tai Firefox molemmat tekevät sitä Windowsissa lähes joka päivä. Vaikea kuvitella, että jokin virus voisi säilyä koneen muistissa ja käyttöjärjestelmäriippumattomasti kiihottaa juuri selainta.. verkosta taas ei pitäisi tulla, sillä koneet on NAT:lla ja lisäksi ohjelmallisilla palomuureilla suojattu, lisäksi selain on temppuillut ilman verkkoyhteyttäkin..


    • zypex

      mulla käyttäytyy kone samalla tavalla... mikäköhän lienee syynä.... apuja tarvittaisiin... kone oli pitkään poissa käytöstä, mutta skannasin virukset muutamalla nettivirustorjuntaohjelmalla... viimeiseksi jätin kasperskyn skannaamaan koko systeemin ja siinä kestää kauan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe