Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Peräaukko "vuotaa"?

Mässäilijä

Ongelmani on se että kun olen käynyt ulostamassa, niin minun täytyy käydä usein vielä pyyhkimässä lisää vähän ajan päästä.Tämä "jälkivaluma" on usein hyvin "vesimäistä".
Peräaukko tiputtelee toisinaan myös ulostuksen yhteydessä kirkasta verta (varsinkin jos istuu pitkään ja pyyhkii paljon) ja tätä on esiintynyt jo vuosia. Epäilen niitä pukamiksi; voisivatko ne jotenkin estää peräsuoltani "sulkeutumasta"?
Ruokavalioni ei ole niitä parhaimpia, ja ulosteeni on välillä löysempää ja välillä kovempaa. Vatsani tuntuu reagoivan muutenkin kaikkeen aina ensimmäisenä. Kovempi uloste näyttäisi toisinaan myös poistavan nämä edellä mainitut ongelmat.
Voikos runsas veden juonti jättää ylimääräiset nesteet suolistoon lillumaan vai pitäisikö sen imeytyä ja poistua muita teitä?
Kiitos vastauksistanne!

19

40293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taunari

      Siirry nykyaikaan ja jätä pois paperilla pyyhinnät eli suihkulla tulee puhdasta eikä ole perse paskanen.

    • Nainen23v.

      pukamat. Mulla on joskus sellainen vaiva, että jonkinlaista kudosnestettä valuu ja pyyhkiessä jää myös verta. Mulla on tosin peräsuolessa haavaumia, jotka kutiaa. Ulostaminen (varsinkin, jos on kovalla) voi repiä haavaumat auki, minkä vuoksi tuota nestettä tai verta sitten valuu..

      Löysä ulostehan voi kertoa jonkinlaisesta paksusuolen häiriöstä. Eli se neste ei kokonaisuudessaan imeydy vaan jättää ulosteen löysäksi. Kannattaa kysäistä lääkäriltä.

    • Onnimanni

      Kyseessä liian heikko sulkijalihas ja vaivan saa korjattua sulkijalihasta harjoituttamalla 10 minuutin jaksoissa esim. 6 krt/pv. Vaatinee helposti kuukauden harjoituksen. Lääkkeeksi tälle ajalle lääkäri suosittelee Imodiumia, joka hidastaa lihasten toimintaa, jolloin uloste muuttuu kiinteämmäksi. Vaivaan voi olla myös muita syitä, joten kehoittaisin käymään asiaan perehtyneen erikoislääkärin vastaanotolla.

    • minulla

      moi,
      Minulla on samankaltainen ongelma. Joudun vaihtamaan kalsarit pari kertaa päivässä kun sieltä tulee nestettä ulos takapuolesta. Myös pieren jatkuvasti :(
      Alushousut haisevat vahvalta pierulta ja ovat kosteita.

      • Nailis

        Käytätkö maitotuotteita? Kokeile laktoosittomia.


    • Toivo menetetty?

      Ikävä kyllä sama vaiva on vaivannut epäsäännöllisesti joitakin vuosia ja nyt se tuntuu muuttuneen jatkuvaksi, eli viime syksystä persreikä on vuotanut lähes koko ajan.

      Kyllähän nuo peräpukamiin kai liittyvät, ne alkoivat vaivat kaksi vuotta sitten ja uusiutuivat viime syksynä.

      Olen eäillyt että molemmat vaivat ovat seurausta oluen juonnista tai ryypiskelystä, mutta nyt olen pitänyt kuukauden täysraitista jaksoa eikä se ainakaan ole auttaniut mitään.

      Itse asiassa koko kevään olen pyrkinyt välttämään ryypiskelyä ja peräpukamiin se tuntuu auttavan, eli paukuroita etc. ei ole ollut. Mutta persreiän vuotamiseen ei tunnu auttavan mitään.

      Homoilua en ole harrastanut koskaan, eli persreikää on kuluttanut vain paskantaminen.

      Onko kukaan keksinyt miten tätä vaivaa voisi auttaa.

    • ispagula

      Moro,

      meikäläisellä sama ongelma OLI pitkän aikaan,peräsuoli ei paskoessa tyhjentynyt täysin ja tästä kait johtui vuotaminen,yhdeksi vaihtoehdoksi epäilin kuidun saannin vähyyttä ku toi ruokavalio nyt on mitä on...
      marssimpa sit apteekkiin ja tokasin tiskillä söpölle neitokaiselle että persereikä hikoaa,voisitko auttaa?
      siinä hän sitte naurua pidellen haki hyllystä ISPAGULAN SIEMENKUORI VALMISTETTA.
      tää on siis kuituvalmiste.
      neiti kovasti kehu tätä ja ehdottomast suositteli etes kokeilemaan.
      nappasin paketin kainaloon ja kiitin kauniisti kaunista neitoa.
      tätä sit otin ohjeen mukaan ja seuraavana aamuna paskalla istuessani peräsuoleni tyhjeni heti kerralla kunnolla ja täysin tyhjäksi!!!
      uloste oli hyvin pehmeää ja kauniin vaalean ruskeaa vähän öljymäisen oloista liukasta massaa.
      ai että sitä ihanaa tunnetta ku pitkästä aikaan suoli toimii niinku pitääki,sillä hetkellä tuntui että paskominen voittaa jopa orgasminkin!!
      peräaukon hikoilu(vuotaminen)loppui siihen ja ispagula kuuluu edelleenkin päivittäiseen ruokavaliooni,joskus otan sitä ihan veden kanssa joskus taas sekoittelen aamupuuron sekaan,tuleepa sekoiteltua jogurtinkin sekaan,millon mitenkin,pääasia että tulee syötyä päivittäin ylläpitoannoksen verran.
      olen kovapoika harrastamaan sulkapalloa ja pelitkin on ruvennut luistamaan paljon paremmin kun ei pelin jälkeen ole puntissa kourallista paskaa!
      eikä kanssa pelaajani ole enää valitelleet paskan hajua liikunta salissa....
      mulla tää on vähentänyt myös turvotusta vatsassa ja veripaskat ovat myös historiaa.
      suosittelen lämpimästi kaikille ispagulaa,tää on ihan jumalaista matskua!!!!

    • PEESA 1

      OIREET VIITTAAVAT PAKSUSUOLEN TULEHDUKSEEN

    • peesa 1

      Minulla on haavainen paksusuolen tulehdus jota on hoidettu jo 4 vuotta. Viimein sain avun kun aloin syömään E-EPA luontaistuotetta. Siinä on vahva Dvitamiini ja omega 3 ym. nyt ei enää vuoda ja uloste on normaalia. EHDOTTOMASTI KANNATTAA KOKEILLA.Saa luontaiskaupasta ja 2 kk annos maksaa n. 14,00e

    • minä

      Pidän vessapaperin palaa jatkuvasti pakaroitten välissä,kun vuotoa on.

    • puhtoisa

      Itse tungen pumpulia peräsuoleen, ehkäisee vuotoa

    • Ruokavaliokuntoon

      ISPAGULAN SIEMENKUORI VALMISTE toimi ja toimii itselläni. Onko jollain tietoa mitkä ruoka-aineet mahdollisesti aiheuttvat ongelman? Maito, jogurtti vai vehnä, vai ne kaikki? En juo alkoholia juurikaan, en tupakoi, enkä ole juurikaan ylipainoinen

    • kirjeenvaihtaja

      Mulla loppui tuo vaiva kun lopetin kahvin.

    • vatsavaivainen

      Kaikki kellä tälläistä vaivaa niin mars apteekkiin ostamaan visibiliniä auttaa vatsan ja suolen toimintaan :)

    • Simuna

      Lopettakaa sokerin syöminen. Kaikki makea jogurtti, limu, jäde, karkit, liiallinen hedelmien syönti jne. Loppuu kutinat sieltä ja iholta.

    • Leakage

      Sama täällä just tänä aamuna. Vaiva oli poissa jonkin aikaa. Aina on riittänyt apuun yksi ylimääräinen pyyhkiminen kun havainto on tehty ja siksipä en ole etsinyt kanssakärsijöitä.

      Tarviis varmaan vaikka sanella kännykkään edellisen päivän syömiset/juomiset niin vois bongata mahdolliset aiheuttajat kun vuoto ilmaantuu.
      Muistan eilen ottaneeni mm. vähän hapankaalia ja piimää normiruoan lisäksi?

    • jbmknnj

      mulla aiheuttaa näkkileipä ja piimä. eikun reipasta piereksintää ihan kunnollla.. lähtee pierut ja pöpöt

    • V4listaja

      Itsellä on sama ongelma ja se johtuu haavaumista peräsuolessa. Eipä mitkään visiblinit tai muuta auta siihen ollenkaan.

    • Anonyymi

      Muutaman kuukauden takapää on "fuskannut".
      Kun teen jotakin, vähän väliä pitää käydä vessassa jottei kintuille valuisi. En tiedä mitä nyt.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe