Odota minua niityllä on intiimi ja rehellinen runokokoelma miehestä, joka vanhenee yhdessä parhaan ystävänsä kanssa, koiran, joka kulkee rinnalla ilman ehtoja, ilman sanoja, mutta aina oikeaan aikaan.
Runot kertovat elämästä kahden olennon välillä, jotka ymmärtävät toisiaan hiljaisuudessa, ja jakavat arjen, vanhuuden, hyvästit ja toivon. Suru ei tässä kirjassa ole raskas, vaan rakkauden mittainen. Epilogi johdattaa lempeästi uuteen alkuun: siihen hetkeen, kun sydän saattaa olla valmis taas, ei korvaamaan, vaan rakastamaan uudelleen.
Tämä runokokoelma on kirjoitettu jokaiselle, joka on saanut elää koiran tai kissan kanssa, ja jokaiselle, joka on joutunut päästämään irti.
Tomi Pyyhtiä (s.1976) on helsinkiläinen tietokirjailija ja yrittäjä. Hän on kirjoittanut ja tuottanut kuusi tietokirjaa, mm. Vihaan myyntiä! (Alma Talent, 2023) ja Suomen selkäranka (Tammi, 2025). Odota minua niityllä on hänen ensimmäinen runokokoelmansa.
---------------------------------------------
“En tiedä, oliko se rakkautta
vaiko vain jotakin vielä syvempää.
Mutta tiedän tämän:
Sinä pidit minut hengissä
silloin kun minä en olisi jaksanut itse.”
---------------------------------------------
“Jos joku kysyy,
miksi koira on ihmisen paras ystävä,
en selitä uskollisuutta tai iloa.
Sanon vain:
Katso noihin silmiin.
Siellä on kaikki, mitä ihminen tarvitsee
ja vähän enemmän.”
----------------------------------------------
“Hautasin sinut omenapuun alle,
sinne missä keväällä kukkii valkoista
ja kesällä kypsyy makeaa.
…
nyt olet osa kaikkea sitä,
minkä vierellä olit elossa.”
----------------------------------------------
“Jos aika on olemassa
jossain toisessa muodossa,
jos polut jatkuvat
sillä puolen missä sinä nyt kuljet,
toivon, että löydät niityn.
…
Odota minua siellä.
Älä ensimmäisenä,
älä viimeisenä,
mutta jossain reunassa,
missä näet kauas
ja tunnet, kun minä lähestyn.”
-----------------------------------------------
https://www.booky.fi/tuote/tomi-pyyhti%C3%A4/odota-minua-niityll%C3%A4/9789524172509
Odota minua niityllä runokokoelma
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585495Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1744440En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v163902Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k383466- 513441
- 583218
- 103030
- 252627
- 462287
- 392246