Täälläkin keskutellaan että joku on ajanut 4000 tuntia nelarilla.
Joutavanpäiväistä puhetta.
Itse olen ostanut samaan aikaan kuin naapuri perämoottorin, itsellä etec ja naapurilla nelari. Asutaan saman järven rannallaja useasti olen hinannut veneelläni naapurin rantaan kun hänen nelari on sipannut. Eikä sillä ole ole ajotunteja vielä kuin 3000. Itselläni on jo lähes 5000.
Että silleen.
Etec kestänyt jo 5000 ajotuntia
20
674
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä 2-tahti on kurko!
- Anonyymi
Mulla on 5000 tunnissa huolto-ohjelmassa ensimmäinen ventiilisäädöt, että silleen nelitahtisella konella
- Anonyymi
2t on merten Topgun!
- Anonyymi
"Mun isä on vahvempi kuin sun isä". Tällä tasolla liikkuu nämä etec/nelari -jutut tällä palstalla, 5 vuotiaiden hiekkalaatikkotasolla.
- Anonyymi
Ei viisivuotiaat enää nykyään tuollaisia hiekkalaatikolla uhoa.
- Anonyymi
Muistaakseni laskennallinen ikä huviveneen moottorille on 5000 tuntia ilman suuria murheita.
Jos moottori ei toimi, niin vika on yleensä käyttäjässä eikä moottorissa. Vesi bensassa ei johdu moottorin mallista.
2T kone vaatii enemmän ylläpitoa kuin nelari. Siksipä niiden omistajat tuovatkin yleensä esille käynnistymisvaikeudet, jotka ovat nelarilla hyvin harvinaisia. Yleensä 2T omistajat väittävät, ettei juuri heillä niitä ole vaan muilla.
2T käyntiongelmat johtuvat öljystä ja palotapahtumasta. Tulppa ja ilmansuodatin vaativat puhdistusta ja kaasutinkin likaantuu herkemmin. Ongelmat ovat kuitenkin helppoja korjata koska 2T omistaja joutuu tekemään niitä usein ja harjaantuu niihin.- Anonyymi
Perinteisellä 2T-perämoottorilla ei kyllä aja 5000 tuntia eikä sitä ole siihen mitoitettu. Erittäin harvalla perämoottorilla tulee edes 100 tuntia kaudessa, paremminkin 10.
Tietysti uistelijat ovat oma lukunsa, mutta tyhjäkäyntitunnit eivät oikein vastaa ajotunteja. - Anonyymi
Kyllä mun yamaha 2,5 heppaisessa johtuu bensinikorkista eli yamahan komponentistä.
Muovipussilla sen sitten peittänyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteisellä 2T-perämoottorilla ei kyllä aja 5000 tuntia eikä sitä ole siihen mitoitettu. Erittäin harvalla perämoottorilla tulee edes 100 tuntia kaudessa, paremminkin 10.
Tietysti uistelijat ovat oma lukunsa, mutta tyhjäkäyntitunnit eivät oikein vastaa ajotunteja.Siis Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Suomessa.
Ei varmasti huvikäytössä muuallakaan ajeta yli 100 h/v tyypillisesti. Onkos perinteiset 2T-koneet suunniteltu kestämään edes 1000 tuntia? Tuskin on.
Automoottorit on suunniteltu kestämään luokkaa 10 000 tuntia (30 km/h keskinopeudella 300 tkm). 4T-perämoottorit ovat noita automoottoreita ja tyypillisesti vielä varsin matalaviritteisestä päästä. Tietysti eivät kestä 10 000 tuntia kaasu pohjassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti huvikäytössä muuallakaan ajeta yli 100 h/v tyypillisesti. Onkos perinteiset 2T-koneet suunniteltu kestämään edes 1000 tuntia? Tuskin on.
Automoottorit on suunniteltu kestämään luokkaa 10 000 tuntia (30 km/h keskinopeudella 300 tkm). 4T-perämoottorit ovat noita automoottoreita ja tyypillisesti vielä varsin matalaviritteisestä päästä. Tietysti eivät kestä 10 000 tuntia kaasu pohjassa.Kuka ajaa autollaan vain 30 km/h keskivauhdilla?
Itselläni keskivauhti on yli tuplaten.
Keskinopeus taas on usein nolla, joten sillä ei ole asiassa mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti huvikäytössä muuallakaan ajeta yli 100 h/v tyypillisesti. Onkos perinteiset 2T-koneet suunniteltu kestämään edes 1000 tuntia? Tuskin on.
Automoottorit on suunniteltu kestämään luokkaa 10 000 tuntia (30 km/h keskinopeudella 300 tkm). 4T-perämoottorit ovat noita automoottoreita ja tyypillisesti vielä varsin matalaviritteisestä päästä. Tietysti eivät kestä 10 000 tuntia kaasu pohjassa.Minusta tuntuu, että et ole käynyt muualla.
Tunti ajoa päivässä on jo 365 tuntia vuodessa. Monissa maissa mennän töihin, ostoksille, kouluun ym veneellä. Lisäksi kalastetaan, kuljetetaan tavaraa ja turisteja jne.
Maailma on iso paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ajaa autollaan vain 30 km/h keskivauhdilla?
Itselläni keskivauhti on yli tuplaten.
Keskinopeus taas on usein nolla, joten sillä ei ole asiassa mitään merkitystä.Mitäs eroa on keskunopeudella ja keskivauhdilla?
Vähänkin ruuhkaisemmissa paikoissa ajavilla keskinopeus on tyypillisesti 30 km/h luokkaa. Yli 60 km/h keskinopeus vaatii jo hyvin vähän liikennevaloja, ruuhkassa seisomista jne sekä pitkiä pätkiä 80-120 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuntuu, että et ole käynyt muualla.
Tunti ajoa päivässä on jo 365 tuntia vuodessa. Monissa maissa mennän töihin, ostoksille, kouluun ym veneellä. Lisäksi kalastetaan, kuljetetaan tavaraa ja turisteja jne.
Maailma on iso paikka.Niin kirjoitin tyypillisesti. Tietysti on käyttäjiä ja ehkä alueitakin, joilla ajoa tulee reilusti yli 100 h/v, mutta tyypillistä se ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kirjoitin tyypillisesti. Tietysti on käyttäjiä ja ehkä alueitakin, joilla ajoa tulee reilusti yli 100 h/v, mutta tyypillistä se ei ole.
Väitän toista. Suomi on pikkiriikkinen poikkeus maailmassa.
Indonesiassa on 270 miljoonaa ihmistä ja 18000 saarta. Siellä pidetään 5 miljoonan ihmisen maata, jossa veneilyä on vain puolet vuodesta, epätyypillisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs eroa on keskunopeudella ja keskivauhdilla?
Vähänkin ruuhkaisemmissa paikoissa ajavilla keskinopeus on tyypillisesti 30 km/h luokkaa. Yli 60 km/h keskinopeus vaatii jo hyvin vähän liikennevaloja, ruuhkassa seisomista jne sekä pitkiä pätkiä 80-120 km/h.Keskivauhti on määritelmän mukaan kuljettu matka jaettuna siihen kuluneella ajalla.
.
Keskinopeus taas on loppupaikan ja lähtöpaikan välistä mitattu välimatka jaettuna siihen käytetyllä ajalla. Kun lähden perjantai iltana kotini parkkipaikalta mökille ja palaan sunnuntai iltana samalle parkkipaikalle, on kyseinen välimatka tyypillisesti alle 0,1 metriä. Sen kun jakaa 50 tunnin ajalla, on keskinopeus 0,002 metriä tunnissa, eli 0,000002 kilometriä tunnissa.
Keskinopeus ei siis riipu kuljetusta matkasta tai matkaan käytetystä reitistä mitenkään.
- Anonyymi
ne vittu suodattimet sen 2T ruiskun sisällä oletko putsannut 🤣🤣🤣
- Anonyymi
polttoaine sakka astia bensapumpulla
- Anonyymi
miksi sillä saa jaa vain sillä omalla aivan vitun kalliilla öljyllä ?
- Anonyymi
Johtuu siitä, että laite on herkkä likaantumaan. Bensa palaa puhtaasti, mutta se ei voitele Sitten, kun siihen laittaa öljyä, se ei enää pala puhtaasti.
Tasapaino on herkkä. Sen tietää jokainen, joka on vahingossa lorauttanut liikaa öljyä sekaan.
Yksinkertainen kone vaatii monimutkaisen polttoaineen. Öljyn polttaminen bensan seassa ei ole helppoa eikä halpaa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku735389Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel352855Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1222301HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201935Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151869- 1111800
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2791349Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.631281Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531264- 851130