En kestä pimeyttä , synkkyyttä, sateita,
mistä ratkaisu jaksamiseen,
ennen matkuteltiin eteläeuooppan aurinkoon
nyt vanhuus ja huonokuntoisuus on esteenä !
KAAMOS PIMEUS KUINKA KESTÄÄ !
26
715
Vastaukset
- Anonyymi
En kestä, menen nukkumaan !
- Anonyymi
Onneksi en ole matkustellut etelän maissa, ei ole vieroitusoireitakaan.
Nautin syksyn viileydestä ja pimeydestä. - Anonyymi
Voi miten upea aurinkoinen päivä oli taas tänään. Vaahteroissa hehkuivat herkullisen väriset lehdet. Tuuleksi reippaasti, mutta sehän on vain pukeutumiskysymys.
Olimme lämpimästi puettu.
Illalla on tietty pimeää, mut niin on ulkomaidenkin lomakohteissa illat pimeät.
Eikun laitamme lempeät valot päälle huoneissa,missä oleilemme . Mitään ei pimeys haittaa.
Valvon todella pitkään lukien tai kunnellen äänikirjoja. Sitten voi nousta myöhään ja aamulla on valoisaa.
Että näin meillä. - Anonyymi
Huonosti kestetään kaamos ,
olis edes terveempi
kyllä sitä terveenä aina jotain keksis vaikk ei pidäkkää kaamoksesta. - Anonyymi
Kääriän päästessä naamastaan eroon?
- Anonyymi
Kirkasvalohoidosta ja D-vitamiinin saannista puhuttiin takavuosina kaamosmasennuksen helpottamiseen.
Itse en pimeästä enkä kylmästä kärsi, mutta pitkistä sadejaksoista en tykkää. Ne ovat edessä kyllä. Vuoden ajat vaihtuu kuten kuuluu, ei sisällä tarvitse olla pimeää.
Kesä meni helteineen, ei tarvitse valittaa on kuuma, sen verran koleaa että lopettelen pikku hiljaa pyöräilyn, tänään tulee ensimmäinen ruokatilaus k-citymarketista sitten viime kevään jälkeen.Ei ole ensimmäinen syksy pimeyksien meikäläisen elämässä.
Kun neljään vuodenaikaan on tottunut syksykelit pimeyksien kuuluu asiaan. Ulkoileminenkin on pukeutumiskysymys. Pieni sade ja tuuli tuntuu virkistävältä.
Kynttilöitä tunnelmaa tuomaan sisällä ja parvekkeella. Sisätilojen valaistuksen päivittäminen on ajankohtaista. Kirjastosta kirjoja varaamaan ja tarkistamaan teatterin tarjonta. Televisiosta löytyy paljon katsottavaa.
Ikuista kesää en jaksaisi. Onneksi ei ole pakko. Ja onneksi on koti,l katto pään päällä, ruokaa, riittävästi terveyttä ja rauha ympäristössä.
Näin menee talvea odotellessa.Joku tuolla ylempänä mainitsi D-vitamiinin. Tarkistutan nyt syksyn kuluessa oman d- vitamiinitason ja sovitaan annoksen sen mukaan.
Katson siis riittääkö nykyinen annos kesän jälkeen vai pitääkö nostaa.Siili25 kirjoitti:
Joku tuolla ylempänä mainitsi D-vitamiinin. Tarkistutan nyt syksyn kuluessa oman d- vitamiinitason ja sovitaan annoksen sen mukaan.
Katson siis riittääkö nykyinen annos kesän jälkeen vai pitääkö nostaa.Kuukausi sitten olin terveyden vuositarkastuksessa sanottiin että voisit aloittaa d-vitamiinin syönnin.
Huomasin yllättäen sen kun kaaduin jäisellä pihallamme viime maaliskuussa, että käsi olkavarren kohdalla tuntuu aika terveeltä, pitkään kesti parantua. Olin ennen kaatumista ostanut litran valkoista maalia ja muita tykötarpeita, keittiön pöytä täytyy hioa ja maalata, myös muuta fiksausta, sitä voisi aloitella.Pertikki kirjoitti:
Kuukausi sitten olin terveyden vuositarkastuksessa sanottiin että voisit aloittaa d-vitamiinin syönnin.
Huomasin yllättäen sen kun kaaduin jäisellä pihallamme viime maaliskuussa, että käsi olkavarren kohdalla tuntuu aika terveeltä, pitkään kesti parantua. Olin ennen kaatumista ostanut litran valkoista maalia ja muita tykötarpeita, keittiön pöytä täytyy hioa ja maalata, myös muuta fiksausta, sitä voisi aloitella.Minä en aikaisemmin syönyt ollenkaan d- vitamiinia. Kun sitten tietttyjen hoitojen luuta haurastuttavien hoitojen myötä suositeltiin kalkki&dvitamiinia innostuin hoitojen lioputtua mittauttamaan d- vitamiinin omakustanteisesti. Ja tulos oli huomattavasti viitearvojen alapuolella. Aloin syömään d-vit vähän isommalla annoksella kuin suositus ja kolmen kuukauden päästä d-vit taso olikin sitten viitealueella. Pienensin annosta suosituksen mukaiseksi ja nyt ajattelin kohta mittauttaa jotta näen riittääkö annos.
Siinähän sulla riittää puuhastelua syksyn pimeyteen kun fiksaat pöytää. Ottaako maalinkatku hengityksen päälle?Siili25 kirjoitti:
Minä en aikaisemmin syönyt ollenkaan d- vitamiinia. Kun sitten tietttyjen hoitojen luuta haurastuttavien hoitojen myötä suositeltiin kalkki&dvitamiinia innostuin hoitojen lioputtua mittauttamaan d- vitamiinin omakustanteisesti. Ja tulos oli huomattavasti viitearvojen alapuolella. Aloin syömään d-vit vähän isommalla annoksella kuin suositus ja kolmen kuukauden päästä d-vit taso olikin sitten viitealueella. Pienensin annosta suosituksen mukaiseksi ja nyt ajattelin kohta mittauttaa jotta näen riittääkö annos.
Siinähän sulla riittää puuhastelua syksyn pimeyteen kun fiksaat pöytää. Ottaako maalinkatku hengityksen päälle?Nyky maalit on vesiohenteisia ettei liuotin höyryt leijaile.
Toinen juttu pitää topistaa itsensä kuntoilee sisällä, sitä varten on kuntolaitteet, puolituntia päivässä kuntopyörällä tai soutulaitteella, ainoa este on laiskuus.Pertikki kirjoitti:
Nyky maalit on vesiohenteisia ettei liuotin höyryt leijaile.
Toinen juttu pitää topistaa itsensä kuntoilee sisällä, sitä varten on kuntolaitteet, puolituntia päivässä kuntopyörällä tai soutulaitteella, ainoa este on laiskuus.Ok.
Sepä se. Kyllä kotonakin voi kuntoilla, mielikuvitus ja viitseliäisyys esteenä itse kullakin.
Entistäkin löytyy jos minkälaisia kotikuntoiluohjeita. Sole muutako aloitusta vaille :).
- Anonyymi
Oikeestaan
kyllä
kaamoksen kanssa pärjää vanhus paremmin kuin kuuman hellejakson aikana,
en pidä kaamos ajasta
en vaihtais kaamosta helteisiinkää,
tänään on kaunis päivä
ikkunasta katsottuna kylläki kylmä viilee,
hyvä ulkoilu ilma,
tänään ulos vaikka väkisin,
pikkuhiljaa alan sonnustautua ulkovaateisiin,
on asian tynkääki kaupungille,
tänään on hyvä päivä
mukavaa päivää teillekki- Anonyymi
Saitko itsesi ulos vai jäikö aikomukseksi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko itsesi ulos vai jäikö aikomukseksi ?
kävin vain asioilla
ulkoilu jäi tekemättä,
jos huomenna onnistuisi ulkoiluki,
jää nähtäväksi,
olen huonossa kunnossa,
monella eritavoin ,
mieli maassa mataa,
jonkinverran alle ysikymppinen,
------
olisko nykyisin mahdollista päästä sairaalaan sisälle täydelliseen tutkimuksiin,
kuten vein isäni aikoinaan ,
hän pääsi heti sisälle viikoksi tai kahdeksi tutkittavaksi,
hänelle aina lääkkeet tasapainotti,
se jälkeen hän pärjäsi itsekseen useamman vuoden,
kävin säännöllisesti katsomassa
hanki kotipalvelun siivoomaan silloin tällöin ,
hän oli sotaveteraani , kuoli 85 vuotiaana
äkisti,
onkohan noin hyvä terveyspalvelu nykyisin utopiaa vanhusten kohdalla ?
- Anonyymi
Tämä päivä meni auto-ajeluksi,
pensa oli loppu autosta, samlla ajelin pitemmän reissun maisemia katellen,
ihan oli päivä
kylläki kylmä viilee päivä,
yksi huoltoasemaki oli tehny konkurssin ovet oliki suljettu,
ovessa olevalla lapulla
asiakkaita kiitettiin yhteistyöstä,
harmi kun oli suljettu,
ihmisiä oli kyllä autojaan takaamassa, vaikka asema oli suljettu. - Anonyymi
Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Vedän aikaisin illalla verhot eteen.
En halua nähdä synkkää pimeyttä.
Kun mielialat eivät ole muutenkaan korkealla, koska terveys on huono
ja on yksinäistä en halua ruokkia niitä tunteita.
Olen mieluummin näkemättä pimeyttä.
Nuorempana talven pimeys ei niin haitannut, kun oli elämää ympärillä
ja terve tekemään mitä huvittaa. - Anonyymi
Telkkarissa on kuulemma mahdollista laittaa koko ruutu kirkaan valkoiseksi, jos haluaa valohoitoa, näin kertoivat eilen radiosuomessa. Itellä ei ole telkkaria, enkä siksi kuunnellut niitä ohjeita tarkemmin kuin se käy.
- Anonyymi
OI joooo kuulin siitä
sitä kyllä pitää kokeilla, miten se toimii , kuinka sen saa näkösälle, maksaako se erikseen jotain
vai sisältyykö TV: luvan maksuun ????
- Anonyymi
Uutisissa sanoivat koko Suomen heränneen pakkasaamuun tänään, täällä lännessäkin, nyt paistaa jo aurinko.
- Anonyymi
Mitä ihmettä joku puhuu kaamoksesta. Tänäänkin heräsin kymmenen aikoihin, näkymä kahvipöydästä oli aivan upea, kaunis auringon paiste, sininen taivas ja kuuraa katolla. Voiko olla kauniinpaa! Nautitaan iltaan saakka! Pimeys on vain illalla ja yöllä ,silloinon lempivalot kotona päällä.
- Anonyymi
KAAMOSTA mustaa pimeään kosteaa EN KESTÄ
mutta jos näin kauniita ovat ilmat näitä kyllä kestää ja nauttii jopa onasta olotilastaan,
mielelään käy ulkona
lenkilläki vaikka vanhus onki !
Kiitos luojalle näin auniista päivästä !- AnonyymiUUSI
Kaamos ei ole pimeää.
Tämä aika ennen lumien satamista on sitä pimeää aikaa.
Mitä pelkäämistä pimeässä on?
Nyt on kuusta jäljellä pieni sirppi, se ei paljon valaise,
mutta taivaalla on pakkasella muutakin valoa.
Katselen sängystäni kuun kulkua, silloin kun se on ikkunasta nähtävissä,
nyt tuo vanha sirppi on juuri talon päädyn kohdalla, eikä näy ikkunastani.
Kunhan taas uusi kuu kasvaa, ei makuuhuoneen verhot ole kiinni.
pakkasen puolella se nyt mittari on, mutta aamulla taas paistaa aurinko ja päivällä on plussaa.
Yritän taas, jos sinen uninen ukko ilmestyisi unihiekkoineen sitä ripottelemaan.
On sininen uninen tie . .
- AnonyymiUUSI
On niin kaunis aurinkoinen päivä, innostuin siitä niin. että vaihdoin petivaatteet , yleensä vaihdan ne kolmen viikon välein ja se aika oli nyt.
Laitoin koneen heti päälle ja ihme ja kumma, nyt ovat jo pyykkitelineellä kuivumassa.
Hyvä minä!- AnonyymiUUSI
olet reipas,
ilmeisen terve myös,
hyvä niin,
mutt auta armias meitä huonovointisiaki
jostaki meillekki pitäisi voimia saada
että jaksaisi edes ulos mennä hitusen nauttimaan kauniista syyspäivästä,
raitis ilma tekisi vanhuksellekki hyvää,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492598- 652445
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on702291- 221798
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2131779Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681660Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921479Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221460Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191424Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121420