Tuulivoiman kehitys

Anonyymi-ap

Tuulivoimateknologia kehittyy jatkuvasti, mikä parantaa sen tulevaisuuden potentiaalia:
​Tehokkuuden kasvu: Uudet tuulivoimalat ovat yhä suurempia, korkeampia ja niissä on pidemmät lavat, minkä ansiosta ne pystyvät tuottamaan enemmän energiaa ja hyödyntämään paremmin kovempia ja tasaisempia tuulia korkeammalla.

23

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onpa hyvin opittu käsikirjat.
      Vaan miksi Saksassa ei riitä energia vaikka tuulivoimaloita on vaikka kuinka paljon , jos se on noin hyvää? Ja miksi siellä on ruvettu vahvasti vastustamaan tuulivoimaloita ?
      Miksi Irlannissa, missä on todella paljon tuulivoimaloita , sähkö on todella kallista?
      Ja tärkein miksi tuulivoimaloita ei rakenneta etelä Suomeen missä sähkön tarve on suurin.

• Anonyymi

Suomeen ei tarvita lisää tuulivoimaloita. Kannattavuusyhtälö on mahdoton: kun tuulee, tuulisähköä tulee liikaa ja hinta painuu nollan alapuolelle ja kun ei tuule, tuulivoima ei tuota mitään. Ja miksikään datakeskussuurmaaksi Suomen ei pidä ryhtyä, koska se tietäisi valtavasti uusia tuulivoimaraiskioita ja johtokäytäviä, eikä datakeskuksille kuitenkaan voisi taata vakaata sähkönsaantia. Siis tarvittaisiin tueksi esim. ydinvoimaa ja ydinvoimaa ei kannata rakentaa säätövoimaksi, vaan perusvoimaksi.

• Anonyymi

Olin lukevinani jostain hyvin lyhyesti, että datakeskuksille nousisi sähkövero 1.7.26 lähtien. Se hillitsee niitä kaikkein eniten p.a firmoja tulemasta tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin lukevinani jostain hyvin lyhyesti, että datakeskuksille nousisi sähkövero 1.7.26 lähtien. Se hillitsee niitä kaikkein eniten p.a firmoja tulemasta tänne.

Totuus tuulivoimasta..se saa tuulimyllyhöperön kirjoittelemaan liukuhihnalta uusia aloituksia palstalle. Lauseet tuulimyllykauppiaan myyntiesitteestä. Heh heh heh heh heh!!!😂
        Tuulimyllybisnes lyhyesti: uskotellaan puolitotuuksia höppänöille, kerrotaan asiat vain tuuliyhtiölle edullisessa valossa, ongelmat, haittavaikutukset luonnolle ja ihmisille vähätellään tai " unohdetaan" kertoa. Korruption voimin maaliin...pusketaan , pusketaan..Häikäilemättömyys omaa luokkaansa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus tuulivoimasta..se saa tuulimyllyhöperön kirjoittelemaan liukuhihnalta uusia aloituksia palstalle. Lauseet tuulimyllykauppiaan myyntiesitteestä. Heh heh heh heh heh!!!😂
        Tuulimyllybisnes lyhyesti: uskotellaan puolitotuuksia höppänöille, kerrotaan asiat vain tuuliyhtiölle edullisessa valossa, ongelmat, haittavaikutukset luonnolle ja ihmisille vähätellään tai " unohdetaan" kertoa. Korruption voimin maaliin...pusketaan , pusketaan..Häikäilemättömyys omaa luokkaansa..

Just sama pätee myös sinuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaanko kohteliaasti .
        Olen tuulivoima vastainen..alkuun puhuin samalla tyylillä. Kukaan ei kuunnellut.
        Sitten vähemmän raflaavasti kun puhuu menee asiat paremmin perille.
        Valitettavasti Suomen uusiutuvilla on vielä rahaa, eli saavat markkinoitua eduskuntaan bisnestään. Olisi hyvä medialle saada tieto kuinka monta lobbaus käyntiä on käyty siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tuulivoima vastainen..alkuun puhuin samalla tyylillä. Kukaan ei kuunnellut.
        Valitettavasti Suomen uusiutuvilla on vielä rahaa, eli saavat markkinoitua eduskuntaan bisnestään. Olisi hyvä medialle saada tieto kuinka monta lobbaus käyntiä on käyty siellä.

Sehän on julkista tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt lobbauskäynnit täytyy kirjata ylös. Eli tiedot käyntimääristä ovat selvillä. Media voisi enemmän tuoda niitä esiin.

• Anonyymi

Catch-22

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä Suvicin hankkeet.

Tuuli-, aurinkovoima, jotain datakeskuksiin liittyvää jne.

https://www.suvic.fi/fi/kaynnissa-olevat-hankkeet

Jättitappiot

Unohdit kertoa Siemens energian talousvaikeudet kaksi vuotta sitten. Saksan valtio antoi 15 miljardin tukipaketin kyseiselle firmalle.
        Silloin oli mielenkiintoiset ajat. Lestijärven tuulivoimaloiden pohjat olivat valmiina ja sinne valittu tuulivoimala toimittaja ns konkurssi kypsä. No eivät jääneet pelkät pohjat koristamaan Lestijärven alueita.

• Anonyymi

Uudet voimalat on koko ajan korkeampia, joka tarkoittaa että ongelmat kasvaa myös. Isompi meluongelma, maisemahaitta, luonnon saastuminen, vaikutus ekosysteemiin, eläinten reviirien pirstoutuminen, terveyshaitat, ympäristön turvallisuus huononee, kiinteistöjen arvon lasku ym. ym. Kaikesta huolimatta myllynrotteloita tungetaan yhä lähemmäs ihmisten koteja, ihan kuin niistä ei olisi mitään haittaa... Suorastaan nyrjähtänyttä ajattelua!!
      Liikaa mikromuovia jo päässä??

• Anonyymi

Eihän tuulimylly ole maisemahaitta. Sehän on hyvin kaunis. Paljon kuniimpi kuin katuvalopylväs. Kyllä niihin totutaan. Kun lisää rakennetaan, niin tästä eteenpäin syntyvät lapset oppivat pienestä pitäen niitä näkemään ja he siten ymmrtävät, että tuulimyllyt ovat osa luontoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuulimylly ole maisemahaitta. Sehän on hyvin kaunis. Paljon kuniimpi kuin katuvalopylväs. Kyllä niihin totutaan. Kun lisää rakennetaan, niin tästä eteenpäin syntyvät lapset oppivat pienestä pitäen niitä näkemään ja he siten ymmrtävät, että tuulimyllyt ovat osa luontoa.

🤣 sinä olet vitsiniekka.
        Makunsa on itse kullakin.
        Kerro se näille lapsille joille tulee päänsärky tietyillä keleillä . (Jotka asuvat lähellä tuulivoimaloita)
        Tiedäthän sinä ne ongelmat mitä tulee, kun tuulivoima tuottaa epätasaisesti sähköä?
        Joillakin mennyt koneita rikki yms..
        Siis tuulivoimalat ok jos se työllistävä teollisuus on vieressä ja tuulen voimalat tuottavat siihen sen virran.
        Nyt pitää etelän teollisuuteen saada sähköä.
        Kysyn sinulta sellaisen asian..eli täältä maslta menee sähkö sinne, ruoat sinne yms. Miten he palkitsevat meitä? Emme tarvitse edes terveyskeskuksia tänne. Kuinka moni terveyskeskus on suljettu tai suljetaan? Me olemme jätettä etelän ihmisille.
        No oikeastaan voi kyllä kepuakin syyttää pitkästi tässä. Kuinka paljon meni rahaa tähän epäonnistuneeseen Sote sotkuun..jo ennenkuin tämä aloitettiin.
        Eli tuokoon työpaikat tänne sieltä etelästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣 sinä olet vitsiniekka.
        Makunsa on itse kullakin.
        Kerro se näille lapsille joille tulee päänsärky tietyillä keleillä . (Jotka asuvat lähellä tuulivoimaloita)
        Tiedäthän sinä ne ongelmat mitä tulee, kun tuulivoima tuottaa epätasaisesti sähköä?
        Joillakin mennyt koneita rikki yms..
        Siis tuulivoimalat ok jos se työllistävä teollisuus on vieressä ja tuulen voimalat tuottavat siihen sen virran.
        Nyt pitää etelän teollisuuteen saada sähköä.
        Kysyn sinulta sellaisen asian..eli täältä maslta menee sähkö sinne, ruoat sinne yms. Miten he palkitsevat meitä? Emme tarvitse edes terveyskeskuksia tänne. Kuinka moni terveyskeskus on suljettu tai suljetaan? Me olemme jätettä etelän ihmisille.
        No oikeastaan voi kyllä kepuakin syyttää pitkästi tässä. Kuinka paljon meni rahaa tähän epäonnistuneeseen Sote sotkuun..jo ennenkuin tämä aloitettiin.
        Eli tuokoon työpaikat tänne sieltä etelästä.

Sinä saat verotuloja, minä saan vuokratulot, eikö olekin ihanaa😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä saat verotuloja, minä saan vuokratulot, eikö olekin ihanaa😁

Höh verotulot menee särkille.

• Anonyymi

Aivan. Suomessa on paljon uutisointia, jossa pidetään tuulivoimaloiden koon kasvua hyvänä asiana, vaikka ympäristön kannalta haitat kasvavat merkittävästi. Mutta vielä tulee päivä, kun tuulivoiman ongelmat räjähtävät käsiin.

• Anonyymi

Maailam muuttuu. Parin kolmenkymmenen vuoden päästä on täysin totuttu siihen, että myllyt kuuluu elävään luontoon. Jos joku sillon ehdottaa niiden purkamista, niin syntyy kansanliikkeistä, jotka vaatii, ettöä myllyjä ei saa purkaa, koska normaali luontomaisema muuttusi sillon liikaa.

• Anonyymi

Kerrohan miksi esimerkiksi keski Euroopassa on toisenlainen kanta?
        Ja kerrohan miksi eurooppalaiset tulevat tänne Suomeen vaan eivät Kalajoelle?
        Eli he hakevat pimeyttä, hiljaisuutta yms
        Eli taitaa olla tieto mitä haluavat.
        Juuri sen takia osa lapun kunnista ovat julistautuneet tuulivoima vapaiksi alueeksi.

• Anonyymi

Ei maailma perusteiltaan tuohon suuntaan muutu. Esim. 70-luvulla rakennetut kerrostalorumilukset näyttävät yhä rumilta tai betonibrutalistiset julkiset rakennukset herättävät yhä vastenmielisyyttä. Se, minkä ihminen näkee kauniina, on juurtunut ihmismieleen aivan geenien tasolla, joten mikään mahti ei saa pitämään metsissä sojottavia tuulivoimaloita kauniina.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ihanaa tulivoimaa on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2340
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1337
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1276
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      914
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      798
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      57
      582
    Aihe