Salaattibaariruokien säilyvyys

Anonyymi-ap

Ostin eilen salaattibaarin tuotteita , jotka odottavat jääkaapissa. VOIKO niitä syödä vielä huomenna, mitään viimeistä käyttöpäivää ei kassakuitissa joka rasiaan kiinnitetään ei lue.

37

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekoäly vastasi:
      Salaattibaarin salaatti säilyy jääkaapissa alle viikon, useimmiten 1–3 päivää, mutta riippuu tuotteesta. Tuoreet, valmistetut salaatit ja lisukkeet kannattaa syödä mahdollisimman pian. Salaatin säilyvyys riippuu sen komponenteista, joten ne kannattaa säilyttää erikseen ja sekoittaa vasta juuri ennen tarjoilua.

Itse olen sekä kotona tehdyn että salaattibaarin salaatteja säilyttänyt vain pari päivää. Mutta kannattanee haistaa ja maistaa.

• Anonyymi

Kiitos! Sunnuntaina ostin, ehkäpä uskaltaa vielä huomenna käyttää,kun on 700g rasia käyttämättä

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos! Sunnuntaina ostin, ehkäpä uskaltaa vielä huomenna käyttää,kun on 700g rasia käyttämättä

Jos tuoksuu, näyttää ja maistuu hyvältä voinee käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne kerätään samaan rasiaan ja laatuja oli 16, jopa keitettyjä kananmunia.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Jos tuoksuu, näyttää ja maistuu hyvältä voinee käyttää.

Juu vielä ihan huippumaku.

• Anonyymi kirjoitti:

Siksipä tuolla ohjeessa sanotaankin että riippunee osista miten säilyy keskenään.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Siksipä tuolla ohjeessa sanotaankin että riippunee osista miten säilyy keskenään.

Ihan totta , juuri se pisti miettimään. J

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseenalaista voiko säilyttää koska ei tiedä miten kauan niitä on säilytetty jo siellä mistä ne ostaa. Listeriaa baktråeeri kun iskee niin siitä,on leikki kaukana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseenalaista voiko säilyttää koska ei tiedä miten kauan niitä on säilytetty jo siellä mistä ne ostaa. Listeriaa baktråeeri kun iskee niin siitä,on leikki kaukana

Loistava kirjoitus. Se on varmaa, että sunnuntaina niitä ei ole kukaan tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No 700g menee kerralla iltapalana.

Säilyvyys vaikuttaa paljon minkä tasoisesta kaupasta on ostanut.
        Kuinka salaatit on tarjolla, onko salaatinottajan suu salaatin yläpuolella, ottaessa.
        Ja koska kaikki on täysin uusittu.

Kyllä paripäivää varmaan säilyy. Itse en kyllä koskaan osta salaattibaarista.
        Riisistä sanotaan että saa pian vatsavaivoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Listeriasta. Lähetin vuoden kuluttua kiitokset wc mattoasentajalleni. Hän oli kuulemma sairastellut vuoden verran, välillä parantunut pariksi kuukaudeksi, kunne todella sairastui ja menehtyi. Vuoden kestänyt sairastelu oli Listeriaa.

• Anonyymi

Kyllä ne ainakin pari päivää säilyy hyvänä. Itse kyllä syön aina samana päivänä, varsinkin jos mukana jotain jää- tai muita salaatinlehtiä jotka ei sekoitetussa salaatissa niin hyvänä säily.

• Anonyymi

Sunnuntaina ostin, tänään en uskaltanut syödä. En uskalla riskeerata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sunnuntaina ostin, tänään en uskaltanut syödä. En uskalla riskeerata.

Jos oli katkarapuja ja kalaa, niin teit hyvän päätöksen. Kun emme tiedä koska sunnuntaiaamun salaattibaarin tuotteet on todella valmistettu.

• Anonyymi

Toki.

Jos alkaa kasvaa karvaa. Sen voi kaapia pois. Ja jos alkaa dunkkaamaan, laita etikkaa. Jos maku kumma, laita chiliä.

Eniten oiskn huolestunut salaattipaarin hygieniasta ja lämpötilasta.

Mutta kyllä ne säilyy ihan syötävinä muutaman päivän.

=DW=

• Anonyymi

Hygieniasta samaa mieltä, yskivät asiakkaat pyörivät pöydän ympärillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hygieniasta samaa mieltä, yskivät asiakkaat pyörivät pöydän ympärillä.

Joo sama kuin irtokarkkien ostossa. Kaikenkarvaisia asiakkaita pyörii kauhojen kanssa kaapimassa :).

• Anonyymi

Teen salaattia sen verran että kestää 3-4 päivää riippuen mitä se sisältää.

• Minä ostan yleensä ainekset erikseen. Vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa,viinirypäleitä, joskus salaattijuustokuutioita.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Minä ostan yleensä ainekset erikseen. Vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa,viinirypäleitä, joskus salaattijuustokuutioita.

Olen vienyt laiskuuteni uudelle tasolle, ja ostan marketista valmiin Perhesalaattipussin. Cittarissa usein -30% ja käyttöpäivää jäljellä ainakin 2 päivää.
        Sitä tuunaan lisäämällä vaikka kurkkua, tomaattia, rypäleitä, salaattijuustoa.
        Prismassakin on omansa Perhesalaattipussi, mutta se on usein loppu eikä näy alennustarroja ainakaan päiväsaikaan kuten Cittarissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen vienyt laiskuuteni uudelle tasolle, ja ostan marketista valmiin Perhesalaattipussin. Cittarissa usein -30% ja käyttöpäivää jäljellä ainakin 2 päivää.
        Sitä tuunaan lisäämällä vaikka kurkkua, tomaattia, rypäleitä, salaattijuustoa.
        Prismassakin on omansa Perhesalaattipussi, mutta se on usein loppu eikä näy alennustarroja ainakaan päiväsaikaan kuten Cittarissa.

Minä ostan nykyisin jääsalaatin tilalla cittarista Pertsaa ja sen rinnalle on nyt tullut Pirre. Jos saanee manostaa :).

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Minä ostan nykyisin jääsalaatin tilalla cittarista Pertsaa ja sen rinnalle on nyt tullut Pirre. Jos saanee manostaa :).

Salaattibaari on työpaikan vieressä ja sieltä kun kerää 500 g eri makuja kuppoon, niin hinta on noin 7,50€ ja kyllä on maittava lounas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salaattibaari on työpaikan vieressä ja sieltä kun kerää 500 g eri makuja kuppoon, niin hinta on noin 7,50€ ja kyllä on maittava lounas.

Nojoo

Tulee tomaatille kilohintaa. Toisaalta jossain välissä kauppiaat poisti savulohen paarista, koska se oli kallista tiskillä ja ihmiset sitten latas sitä kippoon pilkkahintaan.

Ei mulla mitään salaattipaareja vastaan ole, mutta vihannekset sun salaatit tulee kalliiksi niistä ostettuna.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nojoo

Tulee tomaatille kilohintaa. Toisaalta jossain välissä kauppiaat poisti savulohen paarista, koska se oli kallista tiskillä ja ihmiset sitten latas sitä kippoon pilkkahintaan.

Ei mulla mitään salaattipaareja vastaan ole, mutta vihannekset sun salaatit tulee kalliiksi niistä ostettuna.

=DW=

Kirjolohta tuli mätettyä astia lähes täyteen, pinnalle pari salaatinlehteä.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Kerropa mullekin mitä ovat "Pertsa ja Pirre" ?

• Anonyymi kirjoitti:

Kerropa mullekin mitä ovat "Pertsa ja Pirre" ?

Järvikylän käyttövalmiit salaattisekoitukset.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

"Pertsaa"

ootko tutkinut onko paljon K-vitamiinia.
        Mulla ainakin vihreät, kasvikset, paprika ja erityisesti kurkku, tekee veren paksummaksi, en käytä Marevania enkä muutakaan verenohennuslääkettä.

Vanhana on hyvä kun on ohut veri, ei tuu infarkteja ja sitten pöpiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

J a täyttävää varmaan hyvin kaloreita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

J a täyttävää varmaan hyvin kaloreita.

Sehän riippuu siitä mitä siitä pöydäsä kippoonsa mättää. Kyllä siitä vähäkaloristakin löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän riippuu siitä mitä siitä pöydäsä kippoonsa mättää. Kyllä siitä vähäkaloristakin löytyy.

16 vaihtoehtoa, meidän kaupassa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Pertsaa"

Mulla ainakin vihreät, kasvikset, paprika ja erityisesti kurkku, tekee veren paksummaksi, en käytä Marevania enkä muutakaan verenohennuslääkettä.

En ole tutkinut. Minulla on verenohennuslääkitysmutta ei Marevan.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Järvikylän käyttövalmiit salaattisekoitukset.

No ilimankos en tiennyt. Valmistan salaattini itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pertsaa"

Luettelemasi salaattivihannekset eivät tee kenenkään verta paksummksi, vaan aivan päinvastoin. Siksi Marevan-potilas ei saa syödä niitä kuin vain vähän. Mikä on täysin kreisiä; saa syödä rotanmyrkkyä, mutta ei riittävää määrää vihanneksia.

• Anonyymi kirjoitti:

No ilimankos en tiennyt. Valmistan salaattini itse.

Noissa on vaan vihreitä salaatteja,l muut lisään itse.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Noissa on vaan vihreitä salaatteja,l muut lisään itse.

Jep, ymmärsin sen. Itse lisään kaikki.

• Anonyymi

Noista salaattipöydistä on kätevä ostaa pitsatäytteet kotona tehtävään pitsaan. Ei tarvii ostaa muuta kun just sen määrän mitä siihen yhteen pitsaan tarvii ja pussi juustoraastetta.

• Anonyymi

15€/kg, rasiaan laitan aina 400g, kerta viikkoon nautin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      96
      14143
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      18
      5840
    3. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5551
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      147
      5387
    5. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      201
      5122
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      289
      4220
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      21
      3900
    8. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3601
    9. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      1
      3507
    10. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      19
      3469
    Aihe