Kaikki Pohjoismaat ovat parhaillaan alentamassa kuluttajien sähköveroja oikein kunnolla. Naapurimaissa kotien sähkölaskut pienenevät ensi vuonna jopa kymmenillä euroilla kuukaudessa.
Suomessa hallitus ei ole puhunut kuluttajien sähköverosta mitään. Voisi sanoa, että onneksi. Suomessa kyse olisi nimittäin veron korottamisesta.
Budjettiriihen valmisteluaineistoista paljastuu, että hallituspuolueet ovat jo keskustelleet kuluttajien sähköveron kiristämisestä 0,5 sentillä kilowattitunnilta. Tällainen muutos nostaisi sähkölämmitteisen omakotitalon asumiskustannuksia satasella vuodessa.
Hallitus löysi lopulta ensi vuoden budjetin tilkkeeksi muita veronkorotuksia ja leikkauksia, mutta valtion velkaantuminen voi nostaa sähköveron vielä uudestaan pöydälle.
Itsemaksaville taas lisää kuluja
2
221
Vastaukset 2
- Anonyymi
Hyvä hallintomme ... siis HALLINTOMME , ei hallituksemme .. havahtui aikoinaan suurtyöttömyyden ja sitä myötä verotulojen ehtymisen uhatessa ja paransi ymmärryksensä mukaan työllisyyttä palkkaamalla tuhansia ja taas tuhansia tarkastajia , kontrollantteja , kyttääjiä ja kyylääjiä seuraamaan mitä nuo maaseudulla asustelevat hallintoalamaiset oikein touhuavat .. säästötoimenpiteitäkin tehtiin; tämän pullataikinan tavoin yli äyräittensä paisuneen hallinnon palkanlaskenta ulkoistettiin erääseen entiseen neuvostotasavaltaan , se kun tuli kuulemma hiukkasen halvemmaksi ja jostain päin maailmaa saatiin vielä bonukseksi kissa ... vai oliko se peräti kaksi ..
Ne entisen palkkatoimistojen henkilökunnan työttömyyskorvaukset menivät eri momentilta joten niitä ei tarvinnut laskea mukaan ... Jostain kumman syystä ei edes nämä ankarat säästökuurit ole oikein tuottaneet tulosta joten jostain sitä on rahaksi revettävä , maahantunk... siis .. no , sanotaan nyt että nämä kunniakansalaiset tarvitsevat elantonsa ja hyvinvointinsa joten pakko , aivan pakko on tiukentaa vero ruuvia , eivät muuten pysty senaattorimme eivätkä ministerimme osallistumaan kaikkiin tärkeisiin seminaareihin eikä kokouksiin , nämä kun järjestetään heidän kiusakseen mikä Hawaijilla mikä Australiassa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511251Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215798En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.59771- 64742
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 136705
- 45641
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58564