Tuulivoima on nykyisin yksi edullisimmista tavoista rakentaa uutta sähköntuotantokapasiteettia. Kun tuulivoimala on pystytetty, kustannuksia syntyy enää lähinnä ylläpidosta ja huollosta, sillä polttoainekustannuksia ei ole. Tuotantokustannusten nopea lasku on mahdollistanut sen, että Suomessa suurin osa uusista tuulivoimaloista rakennetaan markkinaehtoisesti ilman valtion tukea.
Tuulivoiman edullisuus
9
141
Vastaukset
- Anonyymi
Huomenna näkyy edullisuus sähkön käyttäjille.
- Anonyymi
Tuulimyllyn pystyttäminen? Tullivoimalan purkaminen 30 vuoden käyttöiän jälkeen? Valtion tuki voimaloille? Vuokra maanomistajille ja kiinteistövero? Yhteisövero?
- Anonyymi
Sinähän varsinainen järjen jättiläinen olet - "kustannuksia syntyy enää lähinnä ylläpidosta ja huollosta" - ajatella että olet viisas.
- Anonyymi
Siis otaksun, että joku osaa käyttää tekoälyä.
Eli fiksu. En ymmärrä mitään siitä ja uskon, että se ei johda hyvään. Hyviä asioita sillä tehdään ja huonojakin. Nyt on jo porukkaa joutunut pellolle tekoälyn ansiosta.
Vaan olisi hauska tietää millaista negatiivista asiaa tekoälyn avulla. Tämä ei varmaan sitä matskua julkista. Vielä ulkomailta kun saisi kaivettua niin olisi huippu hyvä.
Pitääkö sanoa pliiis. 😁
- Anonyymi
Järjen jättiläinen...... Vai edullinen mitä maksaa esim uudet siirtolinjat.. Tollo oot
- Anonyymi
Keksisiti välillä jotain uutta!
- Anonyymi
Sillä tuulivoimalat pitää olla siellä missä kulutus on. Säästetään siinä asiassa luontoa.
Ja tälle joka tulee sanomaan meinaatko olla kynttilän valossa, tällä hetkellä tava kansalle on vedetty jo sähkölinjat eli tavan kansan takia ei tarvitse vetää niitä isoja linjoja. Meidän kulutukseen on riittävä verkosto.
Vaan epäilen, että jotkut muut istuvat tänä iltana kynttilän valossa 😁 - Anonyymi
Kuule kaikella ystävällisyydestä.
Tuo, ns tollottelu yms ei ainakaan helpota asian vientiä eteenpäin. Päinvastoin, antaa tuulivoiman vastustajista tietyn kuvan. Ja se ei mairittele.
- Anonyymi
Rahaa säästöön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372340
- 551337
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361276- 631191
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122798- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan57582