Windows-käyttöjärjestelmistä paljastui liuta ongelmia – Mukana myös Windows 10
15.10.202521:15
Microsoft julkaisi tietoturvapäivityksiä yhteensä 183 ongelmaan. Ongelmia on löytynyt myös tuen loppuneesta Windows 10 -käyttöjärjestelmästä.
Microsoft julkaisi kasan tietoturvapäivityksiä eri tuotteisiinsa tiistaina. Päivityksiä on yhteensä 183 eri tietoturva-aukkoon. Asiasta kertoi Hacker News.
Yksi haavoittuvuuksista koskee kaikkia julkaistuja Windows-versioita. Kyseisessä haavoittuvuudessa modeemin ajuripiiri mahdollistaa hyökkäyksen koneelle. Yhtiöllä ei ole tietoa ongelman laajuudesta, ja se kertoo mieluummin poistavansa ajurin kuin julkaisevansa päivityksen tähän.
Pahin löydetty haavoittuvuus oli luokiteltu vakavuudeltaan 9,9/10 pisteeseen. Mikäli aukkoa ei tukita, hyökkääjä voisi tunkeutua käyttäjän koneelle sen grafiikkajärjestelmän kautta. Microsoftin mukaan kyseistä haavoittuvuutta ei ole havaittu hyökkäyksissä.
Ongelmia myös Windows 10:ssä
Osa päivityksistä liittyy myös Windows 10 -käyttöjärjestelmän viimeisimpään 22H2-versioon. Käyttöjärjestelmän tuki loppui suurimmalta osalta käyttäjistä samana päivänä, kun yhtiö julkaisi tietoturvapäivitykset.
Windows käyttöjärjestelmistä paljastui liuta ongelmia
10
119
Vastaukset
- Anonyymi
Tänään on paikattu.
- Anonyymi
"Microsoft julkaisi kasan tietoturvapäivityksiä eri tuotteisiinsa tiistaina. Päivityksiä on yhteensä 183 eri tietoturva-aukkoon. Asiasta kertoi Hacker News.
Yksi haavoittuvuuksista koskee kaikkia julkaistuja Windows-versioita. Kyseisessä haavoittuvuudessa modeemin ajuripiiri mahdollistaa hyökkäyksen koneelle. Yhtiöllä ei ole tietoa ongelman laajuudesta, ja se kertoo mieluummin poistavansa ajurin kuin julkaisevansa päivityksen tähän. - Anonyymi
15.10.202521:15
- Anonyymi
EI OLE!
Ei narsismi ole mikään leikin asia vaan vakava yhteiskunnallinen ongelma. Siitä kärsii itse potilasraukat ja suuri joukko heidän lähipiiriään.
- Anonyymi
183 eri tietoturva-aukkoon. Asiasta kertoi Hacker News.
- Anonyymi
Bill Gatesin os olivat huijareiden apuna Myanmarissa – 100 000 työntekijää pakkotyössä
- Anonyymi
Onko tietokoneesi käyttökelvoton? Näin Petteri Järvinen vastaa Windows 10 -tuen loppumiseen...
- Anonyymi
Kiovan Live kamerakuvat on feikkiä! ei näyttä todellista kuvaa.
VALEUKRAINA!
- Anonyymi
Kiina vei datakeskukset merenpohjaan – Uusi innovaatio lupaa valtavia säästöjä.
- Anonyymi
Kovasti vinukka vuotaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161