Windows käyttöjärjestelmistä paljastui liuta ongelmia

Anonyymi-ap

Windows-käyttöjärjestelmistä paljastui liuta ongelmia – Mukana myös Windows 10
15.10.202521:15
Microsoft julkaisi tietoturvapäivityksiä yhteensä 183 ongelmaan. Ongelmia on löytynyt myös tuen loppuneesta Windows 10 -käyttöjärjestelmästä.

Microsoft julkaisi kasan tietoturvapäivityksiä eri tuotteisiinsa tiistaina. Päivityksiä on yhteensä 183 eri tietoturva-aukkoon. Asiasta kertoi Hacker News.

Yksi haavoittuvuuksista koskee kaikkia julkaistuja Windows-versioita. Kyseisessä haavoittuvuudessa modeemin ajuripiiri mahdollistaa hyökkäyksen koneelle. Yhtiöllä ei ole tietoa ongelman laajuudesta, ja se kertoo mieluummin poistavansa ajurin kuin julkaisevansa päivityksen tähän.

Pahin löydetty haavoittuvuus oli luokiteltu vakavuudeltaan 9,9/10 pisteeseen. Mikäli aukkoa ei tukita, hyökkääjä voisi tunkeutua käyttäjän koneelle sen grafiikkajärjestelmän kautta. Microsoftin mukaan kyseistä haavoittuvuutta ei ole havaittu hyökkäyksissä.

Ongelmia myös Windows 10:ssä
Osa päivityksistä liittyy myös Windows 10 -käyttöjärjestelmän viimeisimpään 22H2-versioon. Käyttöjärjestelmän tuki loppui suurimmalta osalta käyttäjistä samana päivänä, kun yhtiö julkaisi tietoturvapäivitykset.

10

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tänään on paikattu.

• Anonyymi

"Microsoft julkaisi kasan tietoturvapäivityksiä eri tuotteisiinsa tiistaina. Päivityksiä on yhteensä 183 eri tietoturva-aukkoon. Asiasta kertoi Hacker News.

Yksi haavoittuvuuksista koskee kaikkia julkaistuja Windows-versioita. Kyseisessä haavoittuvuudessa modeemin ajuripiiri mahdollistaa hyökkäyksen koneelle. Yhtiöllä ei ole tietoa ongelman laajuudesta, ja se kertoo mieluummin poistavansa ajurin kuin julkaisevansa päivityksen tähän.

• Anonyymi

15.10.202521:15

• Anonyymi

EI OLE!

Ei narsismi ole mikään leikin asia vaan vakava yhteiskunnallinen ongelma. Siitä kärsii itse potilasraukat ja suuri joukko heidän lähipiiriään.

• Anonyymi

183 eri tietoturva-aukkoon. Asiasta kertoi Hacker News.

• Anonyymi

Bill Gatesin os olivat huijareiden apuna Myanmarissa – 100 000 työntekijää pakkotyössä

• Anonyymi

Onko tietokoneesi käyttökelvoton? Näin Petteri Järvinen vastaa Windows 10 -tuen loppumiseen...

• Anonyymi

Kiovan Live kamerakuvat on feikkiä! ei näyttä todellista kuvaa.

VALEUKRAINA!

• Anonyymi

Kiina vei datakeskukset merenpohjaan – Uusi innovaatio lupaa valtavia säästöjä.

• Anonyymi

Kovasti vinukka vuotaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe