Syyskuussa käytettynä maahantuoduista 69 % ja ensirekisteröidyistä henkilöautoista 62 % oli sähköautoja.
Käytettynä maahantuodut:
Täyssähkö 1 926
Bensiini/Sähkö (ladattava hybridi) 531
Diesel/Sähkö (ladattava hybridi) 44
Yhteensä 2 501 sähköautoa.
Kaikkiaan syyskuussa maahantuotiin 3 642 käytettyä henkilöautoa, josta tuo 2 501 on 69 %.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/010_yksmaah_tau_101.px/
Ensirekisteröidyt:
Täyssähkö 2 592
Bensiini/Sähkö (ladattava hybridi) 1 089
Diesel/Sähkö (ladattava hybridi) 14
Yhteensä 3 695 sähköautoa
Kaikkiaan henkilöautoja ensirekisteröitiin 5 996 autoa, joten 3 695 sähköautoa on 62 %.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/
Syyskuussa käytettynä maahantuoduista 69 % ja ensirekisteröidyistä autoista 62 % oli sähköautoja.
23
274
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä niin. Onhan noita haisevia jäteöljyvatkaimia jo nähty riittävästi.
Toiset ajaa niillä millä pystyy toiset millä haluaa.- Anonyymi
"Sehän ei ole kuin rahasta kiinni! Kannattaa siis paukutella henkseleitään, kun on onnistunut jollain tavalla hankkimaan sähköauton ja tehdä asia tiettäväksi mahdollisimman laajalti. Internet on sen laatuiseen tiedottamiseen erittäin nopea ja tehokas väline, olettaen, että tuo yhteiskunnallista asemaa suuresti nostattava hankinta julkaistaan omistajan kuvalla sekä tiedoilla varustettuna esimerkiksi erilaisilla keskustelupalstoilla. Muuten asian eteen nähty vaiva sekä kustannus valuu täysin hukkaan. Vaikea on lukijoiden arvailla, kuka mahtaakaan olla se rahvaan suuren arvostuksen ja mahtavan kunnioituksen ansaitseva henkilö."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sehän ei ole kuin rahasta kiinni! Kannattaa siis paukutella henkseleitään, kun on onnistunut jollain tavalla hankkimaan sähköauton ja tehdä asia tiettäväksi mahdollisimman laajalti. Internet on sen laatuiseen tiedottamiseen erittäin nopea ja tehokas väline, olettaen, että tuo yhteiskunnallista asemaa suuresti nostattava hankinta julkaistaan omistajan kuvalla sekä tiedoilla varustettuna esimerkiksi erilaisilla keskustelupalstoilla. Muuten asian eteen nähty vaiva sekä kustannus valuu täysin hukkaan. Vaikea on lukijoiden arvailla, kuka mahtaakaan olla se rahvaan suuren arvostuksen ja mahtavan kunnioituksen ansaitseva henkilö."
Korjaan: "Vaikea on lukijoiden muuten arvailla, kuka mahtaakaan olla se rahvaan suuren arvostuksen ja mahtavan kunnioituksen ansaitseva henkilö."
- Anonyymi
Mutta jos haluaa ajaa mieluummin "jäteöljyvatkaimella" kuin paristokinnerillä, niin eikö saa...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos haluaa ajaa mieluummin "jäteöljyvatkaimella" kuin paristokinnerillä, niin eikö saa...?
Kyllä saa, ja täydellisellä varmuudella polttomoottoriautoilla tullaan myös ajamaan vielä kauan aikaa niin täällä Suomessa kuin muualla maailmassa. Sitä tosiasiaa ei estä luonnanvoimatkaan! 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä saa, ja täydellisellä varmuudella polttomoottoriautoilla tullaan myös ajamaan vielä kauan aikaa niin täällä Suomessa kuin muualla maailmassa. Sitä tosiasiaa ei estä luonnanvoimatkaan! 😆
Tottakai jäteöljyvatkaimilla ajetaan vielä kauan, vuosikymmenien ajan. Vatkaimien suhteellinen osuus pienenee kuitenkin hyvää vauhtia. Niin kauan kun yksikin vatkain (museorekisterivehje) on liikenteessä voi vatkaimen puolustaja sanoa, että vatkaimilla ajetaan edelleen.
Kymmenettuhannet teknologia-alan ihmiset kehittelevät koko ajan parempia ja parempia akkuja ja latausjärjestelmiä, myös Suomessa. Akustojen paino kevenee, autojen paino tietysti myös ja ranget kasvaa. On suoranainen ihme, jos ei patterikinneri päihitä vatkainta lähimmän kymmenen vuoden sisällä.
Lopulta auto ajatellaan ihan uusiksi, jopa mm. niin, että siitä voidaan irrottaa oma erillinen pienajokkinsa, jolla liikutaan taajamissa.
Tällaisesta on jo olemassa prototyyppejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai jäteöljyvatkaimilla ajetaan vielä kauan, vuosikymmenien ajan. Vatkaimien suhteellinen osuus pienenee kuitenkin hyvää vauhtia. Niin kauan kun yksikin vatkain (museorekisterivehje) on liikenteessä voi vatkaimen puolustaja sanoa, että vatkaimilla ajetaan edelleen.
Kymmenettuhannet teknologia-alan ihmiset kehittelevät koko ajan parempia ja parempia akkuja ja latausjärjestelmiä, myös Suomessa. Akustojen paino kevenee, autojen paino tietysti myös ja ranget kasvaa. On suoranainen ihme, jos ei patterikinneri päihitä vatkainta lähimmän kymmenen vuoden sisällä.
Lopulta auto ajatellaan ihan uusiksi, jopa mm. niin, että siitä voidaan irrottaa oma erillinen pienajokkinsa, jolla liikutaan taajamissa.
Tällaisesta on jo olemassa prototyyppejä.En mä koskaan jäteöljyä autooni ole laittanut. Kunnon öljyt aina vaihdon yhteydessä. Kulkee kulkee.. tankillisella pääsee.
Sähkövatkaimilla ajavat on reppanoita viimeistään silloin, kun hinurin kyydissä istuvat🤣.
Sitäkään ihmettä en ole vielä polttiksillani kokenut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä koskaan jäteöljyä autooni ole laittanut. Kunnon öljyt aina vaihdon yhteydessä. Kulkee kulkee.. tankillisella pääsee.
Sähkövatkaimilla ajavat on reppanoita viimeistään silloin, kun hinurin kyydissä istuvat🤣.
Sitäkään ihmettä en ole vielä polttiksillani kokenut.No hyvä jos ajattelusi suo sinulle hyvän mielen ja vahingonilon. Kohtalaisen hyvin tuolla sähkövatkaimella on kuitenkin päästy, enkä näe mitään syytä miksei päästäis edelleenkin. Takuuta on vielä jäljellä 140 t. km. tai kuusi vuotta.
- Anonyymi
Hyvä esimerkki siitä kuinka helposti höynäytettäviä suomalaiset ovat. Ostetaan innolla sähköautoja ja huijarit tyhjentää pankkitilit. Ja molemmat ovat tyhmille ihan oikein ja opiksi.
- Anonyymi
Onko Joensuun seudun autoliikkeissä hyvät valikoimat täyssähkö- ja ladattavia autoja?
- Anonyymi
Joensuun sähköautoissa ei ole akkuja, 10 km jatkojohto on vakiovarusteena...
- Anonyymi
Pelkällä polttomoottorilla varustetuilla autoilla ei ole enää vaihtoarvoa.
- Anonyymi
"Outo trendi piinaa Suomessa sähköautokauppaa – ”Aina on pelko takapuolessa”
Suomalaiset yrittävät nyt purkaa sähköautoista tehtyjä kauppojaan."
"Autoala on törmännyt Suomessa uuteen ilmiöön, jossa sähköauton ostajat yrittävät purkaa kaupan ilman todellista perustetta. Asiantuntija arvelee, että taustalla on uudenkarheiden sähköautojen huono jälleenmyyntiarvo."
https://www.is.fi/autot/art-2000011555776.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Outo trendi piinaa Suomessa sähköautokauppaa – ”Aina on pelko takapuolessa”
Suomalaiset yrittävät nyt purkaa sähköautoista tehtyjä kauppojaan."
"Autoala on törmännyt Suomessa uuteen ilmiöön, jossa sähköauton ostajat yrittävät purkaa kaupan ilman todellista perustetta. Asiantuntija arvelee, että taustalla on uudenkarheiden sähköautojen huono jälleenmyyntiarvo."
https://www.is.fi/autot/art-2000011555776.htmlSähköautoilla ei varsinkaan näytä olevan vaihtoarvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilla ei varsinkaan näytä olevan vaihtoarvoa.
Se on sähköautojen vastustajien tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilla ei varsinkaan näytä olevan vaihtoarvoa.
Se purkuhalukkuus ei ole siinä, etteikö sähköauto vastaisi odotuksia, vaan siinä, että niiden hinnat tulevat alas ropisten ja lainarahalla ostettu auto alkaa tuntua huonolta hankinnalta.
Pitää miettiä mihin on OIKEASTI varaa ja kestääkö pälli hinnanmuutokset.
Samaa oli nähtävissä jo 90-luvulla kännyköiden kohdalla. Eilen ostettu puhelin oli tänään jo malliltaan vanha, eikä sillä ollut enää läheskään sitä arvoa, minkä olit maksanut siitä. Silti se oli aivan toimiva laite. Sähköauto on kalliimpi hankinta, mutta ilmiö on sama.
Ikävä kyllä, tämä on aika luonnollista kehityksen kohteena olevissa tuotteissa. - Anonyymi
Mitä vaihtoarvoa tarvii olla? En ymmärrä. Aina ostanut käytetyn auton, ajannu loppuun ja Kuusakoski hakee ilmaseks pois. Minä ostan autoni yksityisiltä. Hyvin olen pärjännyt enkä paskaa ole ostanut. On nääs tietoo autoista.
- Anonyymi
Takuu kun loppuu niin arvo on täysin nolla. Tulevaisuudessa kun tulee uusi akkuteknologia, niin vanhoihin sähköautoihin ei saa akkuja enää mistään. Tämä on hybridien kanssa jo tapahtunut ja tulevaisuudessa tulee sama tapahtumaan vatkaimien kanssa ja mitä harvinaisempi merkki, niin voit onnitella itseäsi hienosta ostoksesta.
- Anonyymi
Niinhän sitä sanottiin eräistä polttiksistakin. Kun Saabin valmistus loppuu, niin osia et saa mistään. Kyllä saa.
Vanhojen sähköautojen akut ovat jo nyt iso markkina ja valmistus jatkuu. Olkaa huoletta, kyllä osia saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä sanottiin eräistä polttiksistakin. Kun Saabin valmistus loppuu, niin osia et saa mistään. Kyllä saa.
Vanhojen sähköautojen akut ovat jo nyt iso markkina ja valmistus jatkuu. Olkaa huoletta, kyllä osia saa.Mutta mistä sais auton ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mistä sais auton ?
automerkkejä on niin paljon ja automalleja - tosi hyvää uutta autoa ei vielä ole edes suunniteltu - ja lisäksi autojen korit ovat ihan liian suuria ja korkeita kun ei enää ole luntakaan paljon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä sanottiin eräistä polttiksistakin. Kun Saabin valmistus loppuu, niin osia et saa mistään. Kyllä saa.
Vanhojen sähköautojen akut ovat jo nyt iso markkina ja valmistus jatkuu. Olkaa huoletta, kyllä osia saa.Kokkolan poikien videon kun käyt katsomassa. Vajaa 10 vuotta vanhaan autoon ei saa akkua. Koskee esim. E, GLC ja GLE Mersuja, BMW ja Audeja tai saa 10 000 e romuun akun 25 000 e.
https://youtu.be/GrF17s1dUds?si=kL31xeyTT-7j0Lvh
Hybridi on täyttä roskaa, eikä sähköauto siitä kauas jää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokkolan poikien videon kun käyt katsomassa. Vajaa 10 vuotta vanhaan autoon ei saa akkua. Koskee esim. E, GLC ja GLE Mersuja, BMW ja Audeja tai saa 10 000 e romuun akun 25 000 e.
https://youtu.be/GrF17s1dUds?si=kL31xeyTT-7j0Lvh
Hybridi on täyttä roskaa, eikä sähköauto siitä kauas jää.joo-o mutta se auton korin koko ja valojen sijoittelu
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,692762Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt162662Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242237Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod112233Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1052167Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992121Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072033MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141905Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5991897Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673