Löysin vapaan asunnon, jossa on vuokra jopa alle hyväksyttyjen asumismenojen. Hakemuksessa kuitenkin vaaditaan todistus bruttotuloista ja minun kaikki tuloni ovat Kelasta, niin laittaisinko vain viimeisen toimeentulotukipäätöksen? Kelasta kun kyselin , että saako sieltä sellaista todistusta, niin vastaus oli, että verovirastosta saa verotuspäätöksen.
Halvemman asunnon hakeminen
18
139
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tulorekosteristä saat tulostettua listan tuloista
- AnonyymiUUSI
Ja siellähän ei toimeentulotuki näy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja siellähän ei toimeentulotuki näy.
Eiköhän siellä näy kaikki etuudetkin. Myös verottomat.. Täytyypä tsekata tulorekisteristä.
- AnonyymiUUSI
On kyllä varmaan turha vaiva hakea, mutta näinhän Kelasta kehotetaan.
- AnonyymiUUSI
Miksi luulet, että on turha hakea? Itse sain edullisemman asunnon eräältä vakuutusyhtiöltä, vaadittiin vaan, että luottotiedot kunnossa ja pieni vuokravakuus vaadittiin. Olen työtön.
- AnonyymiUUSI
Mulla oli hakemus sisällä M2 asunnoille yli vuoden päivät tyhjillään olleeseen asuntoon. Kaikki tiedot asianmukaisesti annettu. En saanut sähköposteihin vastauksia. Puheluihin ei vastattu. Asunto oli yli vuoden tyhjillään ja yli vuoden päivät yritin sitä saada.
Ei herättänyt luottamusta tuollainen vuokranantaja - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli hakemus sisällä M2 asunnoille yli vuoden päivät tyhjillään olleeseen asuntoon. Kaikki tiedot asianmukaisesti annettu. En saanut sähköposteihin vastauksia. Puheluihin ei vastattu. Asunto oli yli vuoden tyhjillään ja yli vuoden päivät yritin sitä saada.
Ei herättänyt luottamusta tuollainen vuokranantajaOlen saanut M2:lta asunnon ollessani työttömänä. Mutta heillä arava-asunto oli kalliimpi, kuin yksityisellä firmalla. Muutin halvempaan. Tämä Vantaalla.
- AnonyymiUUSI
Sosiaaliturvaorjan odotetaan elävän kuin kiertolainen. Koko ajan on muutettava halvempaan asuntoon. Koko ajan elettävä jalka oven välissä valmiina lähtöön.
Ikinä ei saa hengähtää. Mihinkään ei saa asettua edes kun ikä alkaa jo painaa.
Meillä on varmaan kohta mustalaiskaravaanitkin taas kiertämässä. - AnonyymiUUSI
Aloittajalle, et varmaankaan halua vuokranantajalle toimeentulotuestasi kertoa, vaan toimitat hänelle vain sen verotuspäätöksen mitä haluavat.
Toimeentulotukiasiat ei ylipäätään vuokranantajille kuulu, ne ovat sinun omia yksityisasioitasi.- AnonyymiUUSI
Ei kuulu asumistukiasiatkaan joten asumistuki omalle tilille, ei vuokranantajalle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu asumistukiasiatkaan joten asumistuki omalle tilille, ei vuokranantajalle.
Oikein.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikein.
Ja laskut myös parempi maksaa itse kuin luottaa kelaan
- AnonyymiUUSI
Kyllä kuuluu vuokranantajalle, jos pitää hakea vuokravakuus toimeentulotukena, niinkuin useimmiten täytyy, eihän tuki orjilla ole yleensä varaa maksaa mitään vuokravakuutta. Vakuuden vuokranantaja useimmiten vaatii vakuuden itselleen.
- AnonyymiUUSI
"vaaditaan todistus bruttotuloista"
Tuon voisi ajatella myös niin että tt-tuki ja asumistuki on verotonta tuloa joten niitä ei tarvitse ilmoittaa. - AnonyymiUUSI
Kummallista. Minä olen aina saanut, kun olen tarvinnut todistuksen Kelan etuuksista, mitä on alkuvuodesta maksettu ja mikä on kuukausi määrä bruttona ja nettona. Milloinkaan ei ole ollut mitään ongelmaa. En oikein jaksa uskoa, että Kelasta ei olisi todistusta tehty. Sehän on siellä jokapäiväistä duunia, aina joku tarvii todistuksen etuuksista jotain varten. Luulisi, että sinulla on verkkopankkitunnukset, joilla voit kirjatuua Kelan sivuille ja itsekin tulostaa tositteen maksetuista etuuksista. Ellei sinulla ole tulostinta, voit käydä vaikka Kelan toimistossa tai kirjastossa tulostamassa todistuksen. Verorotuspäätöksessähän on tiedot jo vanhentuneita, eli viime vuoden tiedot, ei kuluvan vuode tuloja🤔
- AnonyymiUUSI
Eikö työnhaustasi saa todistusta? Kerrot sitten että tulosi tulee Kelasta.
- AnonyymiUUSI
Nykyisin vuokranantajaa kiinnostaa, että on luottotiedot kunnossa (ei se onko työtön/Kelan asiakas),
- AnonyymiUUSI
Jos on monta hakijaa, kuten halpaan asuntoon hyvällä sijainnilla varmasti on, niin pitkäaikaistyötön tukien varassa elävä ei ole se ensisijainen valinta yksityiselle vuokranantajalle. Työpaikat kyllä kyseltiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492398Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on542170- 321690
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2081688Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681640- 191477
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861404Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s81389Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191304Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81291