Tulee outo olo kun seuraa metsämanin käytöstä tyhjällä maalaiskylällä.
Miksi metsäman unohtaa kokonaan vuosikymmenet palkkaorjana?
Voi melkein nähdä kuinka metsäman olisi ollut koko parhaan nuoruutensa ja miehuutensa sodassa ja vasta nyt vanhoilla päivillä sodan loputtua kokenut vapauden, viinan ja kiiman aiheuttaman humalluttavan vaikutuksen.
Taustalla kuuluu koko ajan halu viedä hemaiseva pörröpää tanssin pyörteisiin mutta siihen ei metsämanin rohkeus riitä ja ikäkin loppuu.
Sitä vastoin turpeeseen metsäman on sitoutunut aivan kuin miehet syksyllä 1944 palattuaan rlntamalta.
Lyötyinä, mutta kirveen, sahan ja kuokan varteen tartuttuaan sodan traumat unohtuivat.
Menetetty nuoruus
55
843
Vastaukset
- Anonyymi
Se uimamontun kaivamisen vimma oli kyllä käsittämätön, lieneekö Otto käynyt rypemässä lammikossa kertaakaan rypemässä?
Eikö kylmä suihku olisi ajanut saman asian. - Anonyymi
Menetetty nuoruus.
Kosula Eepoksen osa 2. - Anonyymi
Rikas vanhuus.
- Anonyymi
Yksin eletty elämä metsämailla koneet seurana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin eletty elämä metsämailla koneet seurana.
Se riittää hänelle, tuskin muuta kaipaakaan!👍🤗
- Anonyymi
Korkealla mäellä taas mietitty maniassa tärkeitä asioita, mahtaa olla rakastunut metsamaniin.
Ei mikään muu selitä tuota pakkomiellettä.- Anonyymi
Jep.
- Anonyymi
Öljypöntöön valettu betoni on hieno hautakivi kun kuorii muotin pois.
Ja edullinen. - Anonyymi
Metsämanin elämä on Tetris tietokonepeliä.
Pelissä sarkanuttuinen, sulovilen pipopäinen ukko järjestelee erivärisiä ja erikokoisia palikoita ulkotarhasta kömmänöihin.
Lunta sataa, tuuli ulvoo, ukkoa vi#uttaa ja kissa pyörii jaloissa. - Anonyymi
Taisi uimamontustakin tulla sellainen että keskikesälläkin saa sitten karvat pystyssä uida.
Tuohonkin tuhrautui sitten lomat.- Anonyymi
Vaihtuuko montussa vesi ?
- Anonyymi
Suomalaiset sentään vielä erottavat aidot ihmiset feikeistä:
https://youtu.be/CJQS3loLY2Q?si=Joy4KsTpov6Z4ExR - Anonyymi
"Hän juurikin ärsyttää ihmisiä tahallaan, että saisi katsojia."
Metsäman tuskin ärsyttää ihmisiä tahallaan, jäi vain elämä elämättä ja se elämättä jäänyt elämä vanhana könttyränä vitu##aa.- Anonyymi
Metsämanin Youtube kanava näyttää yksinäisen vanhenevan miehen turhaa taistelua aikaa vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsämanin Youtube kanava näyttää yksinäisen vanhenevan miehen turhaa taistelua aikaa vastaan.
Sinäkö nuorrut? Taitaa sulla olla se taistelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö nuorrut? Taitaa sulla olla se taistelu.
"Enkö minä suakkaan viihyttöö ihtein?"
Kun viihtyy yksin konetarhassaan niin tarvitseeko siitä viihteestään kertoa kenellekään?
Nauttii viihdyttävästä yksin elämisestään eikä ylpeile. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillekin tämä on totta, joillein ei kuten....https://www.youtube.com/watch?v=aIFYzdg010E&list=RDaIFYzdg010E&start_radio=1
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Aivan epätoivoista. Kuten naapurissa myös. Vanhempi täti naapurissa kylläkin kiva. Auttaa, laittaa ruokia ja kai siivoakin apuna.
- Anonyymi
Tärkeää työtä isänmaan hyväksi?
https://youtu.be/PvMoPn3wsew?si=YLaQzBN3VECJRmDR - Anonyymi
Mitä metsäman tähän kommentoisi?
https://youtu.be/VlJ9TjE86JA?si=DvTRyBysDvCiR5T8
"Tie parempia vitejoeta, niin voet näättee kyläläesille ossoovas jottaen" - Anonyymi
Metsäman kertoo videoillaan tarinaa loppuun palamisesta palkkatöissä.
Mutta paloiko loppuun palkkatyöpäivien aamuina, iltoina ja vapaapäivinä?
Oliko mitään vastuuta tilanpidosta, vai ihanko vain "leppäili" jännän äärellä? - Anonyymi
Mittaus oli kyllä tarkasti tehty.
Ei tarvinnut Simoa eikä kulmapukkia avuksi. - Anonyymi
"Sinäkö nuorrut? Taitaa sulla olla se taistelu."
En tietenkään nuorru koska olen vanha.
Mutta sinuun ja metsämaniin verrattuna meillä suuri ero.
Sinä ja metsäman ette vielä tiedä miltä tuntuu olla vanha mutta minä tiedän.
Ja tiedän myös sen miltä tuntui olla vielä 50 vuotiaana kusipää.- Anonyymi
Mitä ihmettä vingutte täällä? Ei niitä videoita ole pakko katsoa jos noin harmittaa. Vai katsooko vaimonne niitä ja vielä kehuu ja siksi harmittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä vingutte täällä? Ei niitä videoita ole pakko katsoa jos noin harmittaa. Vai katsooko vaimonne niitä ja vielä kehuu ja siksi harmittaa?
Jep.
- Anonyymi
Harmittaa että seniileille annetaan netti kelan piikkiin. Tuo vaikuttaa psyykkeeseesi huonolla tavalla, jallu tai ratto olisi sopivaa sulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaa että seniileille annetaan netti kelan piikkiin. Tuo vaikuttaa psyykkeeseesi huonolla tavalla, jallu tai ratto olisi sopivaa sulle.
Monilla nuorilla ja keski-ikäisillä on tarve olla niin osaava ja ihailtu. Vanhana viimeistään huomaa, niin turhaa on mainen maine ja kunnia, riittää kun on aito ja oikeudenmukainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monilla nuorilla ja keski-ikäisillä on tarve olla niin osaava ja ihailtu. Vanhana viimeistään huomaa, niin turhaa on mainen maine ja kunnia, riittää kun on aito ja oikeudenmukainen.
Onhan se juu pikkukylillä aina tuommosta samnalaista,mutta ei se koulukiusaamienn pitäsenää näkyä täysikäsenä,sillon ollaan jo liian pienissä piireissä.
On sitä sattunu jatapahtunu itellekkin vaikka mitä mutta eipä kukaan sen enempää ole tullu valittamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se juu pikkukylillä aina tuommosta samnalaista,mutta ei se koulukiusaamienn pitäsenää näkyä täysikäsenä,sillon ollaan jo liian pienissä piireissä.
On sitä sattunu jatapahtunu itellekkin vaikka mitä mutta eipä kukaan sen enempää ole tullu valittamaan.Aivan tosi. Ketäpä ei olisi koulussa joskus kiusattu?
Mutta harvempi enää uikuttaa kuusikymppisenä koulukiusatuksi joutumista! Ne ajat ovat olleet ja menneet. Asiasta on ylipäästy jo aikoja sitten! Elämä tuonut paljon muutakin, jota muistella.
- Anonyymi
"Nyt sinä itse paljastit tyhmyytesi.
Eikö metsämanin videoiden näkyvyys ja suosio ole aina perustunut omaisuuteen?
Komeita koneita, nopeita veneitä, kesämökkejä, kalliorantoja, välkkyviä Juojärven selkiä, Valtroja, Kesloja, Ponsseja ja huojuvaa naapurin peräaukolle asti."
Tuo oli hyvä. - Anonyymi
Laitumella höyryävän lehmänläjän ympärillekin kertyy nopeasti suuri lauma öttiäisiä jotka hyötyvät paskaläjästä.
- Anonyymi
Jo pienenä poikana tein havainnon, että vauras maatila oli kuin lehmänläjä kärpäsille ja sittisontiaisille.
Pihaan käveli, polki, ajoi autolla tai traktorilla jos jonkin sortin pirreä, metsämannia, k-konekauppiasta ja hankkijanmiestä ketunhäntä kainalossa mairea hymy huulillaan. - Anonyymi
Säälinkerjuuta, kun eläkeikäinen itkee itsesäälissään muinoista koulukiusaamista! Vähäisiä ne on murheet joillain!!
- Anonyymi
Ja kun se koulussa kiusaaminen ei riitä, vaan kyläkaupan pitäjän rouva on kiusannut, postikonttorin hoitaja on kiusannut, kyläläiset ovat kiusanneet ja hikipajalla "Heinäveillä" ovat työnteolla kiusanneet, Otto rakuttanut ja nyt kommentoijat ovat alkaneet vi##uilemaan porukalla.
"Etkä ossoo mittään" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun se koulussa kiusaaminen ei riitä, vaan kyläkaupan pitäjän rouva on kiusannut, postikonttorin hoitaja on kiusannut, kyläläiset ovat kiusanneet ja hikipajalla "Heinäveillä" ovat työnteolla kiusanneet, Otto rakuttanut ja nyt kommentoijat ovat alkaneet vi##uilemaan porukalla.
"Etkä ossoo mittään"Eikä siinä kaikki, myös lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden ajan paras leikkikaveri irtisanoi pitkäaikaisen ystävyys, yhteistyö ja avunantosopimuksen.
Nyt sitten kommentti kentillä joutuu kumartelemaan ja samalla pyllistelemään tuntemattomille joista ei saa mitään selvää mitkä metkut mielessä liikkuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä siinä kaikki, myös lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden ajan paras leikkikaveri irtisanoi pitkäaikaisen ystävyys, yhteistyö ja avunantosopimuksen.
Nyt sitten kommentti kentillä joutuu kumartelemaan ja samalla pyllistelemään tuntemattomille joista ei saa mitään selvää mitkä metkut mielessä liikkuvat."Heippa metsäman! Syys on tullut taas, en oikein pidä siitä, syksy masentaa.
Mutta sinun ruoka videosi tuovat piristystä elämään, on oikeasti piristävää katsoa kokkailuitasi.
(Selittää: "Nyt oon tuasj nuita Oikia valamisruokia oon niin tuota niitäkö vähän tuunoo niin suapi ihan hyviä, hyvvee ruokoo".)
Kiitos suuresti jos ehdit, laita kissoistasi myös videoita teidän puuhista, mitä vain kommelluksia.
Marski on aina piristys päivään.
Kaikkea hyvää päivään toivovat Anna ja Pasi Kuopiosta."
Toivottavasti uudessa tv-sarjassa nähdään myös Anna ja Pasi.
Vaikkapa kuvausryhmä kävisi metsäman ja Marski mukana Annaa ja Pasia tervehtimässä Kuopiossa
- Anonyymi
Vertaa vain ikätovereihin Stubb ja Mika Häkkinen ovatko niin tuoneet reippaina ikääntymistään niin esille?
- Anonyymi
Myös Raimo Heikkilä, Risto Lintruutti, Hellu, Teija ja Huupposka olisi mukava nähdä kuulla Ruudussa.
- Anonyymi
Pirrestä ei niin väliä, tuntuu jo korvistakin pursuavan torttutaikinaa.
- Anonyymi
Ja pölynimurikauppiaita myymässä imureita sähköttömiin tölleihin.
- Anonyymi
Ihmeen usein täytyy käydä hammaslääkärissä ja Kuopiossa edelleen täytyy käyttää navigaattoria kun luulisi jo olevan läpeensä tutut paikat?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223047- 402664
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621